quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:46 schreef DennisMoore het volgende:
Ze moeten dat gedoe met die woeker-huren enzo 's aanpakken. De Sjoerd Kooistra's.
En die constructies waarbij horeca-ondernemers bij een brouwerij een lening krijgen (die ze bij een bank nooit zouden krijgen) maar dan wel een bepaalde hoeveelheid bier tegen een bepaalde prijs (lees: meer dan je er in de supermarkt voor zou betalen) moeten afnemenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:46 schreef DennisMoore het volgende:
Ze moeten dat gedoe met die woeker-huren enzo 's aanpakken. De Sjoerd Kooistra's.
Dan gaan we als niet-rokers ook een actie voeren, door het eerste half jaar juist extra vaak uit te gaan.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
we noemen de actie "roken in de kroeg mag niet meer, ik kom wel een andere keer"![]()
Sure. Tot je erachter komt dat een groot deel van je vrienden niet rookt en zij dus geen reden zien om uit de kroegen weg te blijven. En dan ben jij opeens "die saaie gozer die nooit meegaat". Maar veel succes met je actie hoor.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik ga het eerste half jaar zeker de horeca boycotten.
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Sure. Tot je erachter komt dat een groot deel van je vrienden niet rookt en zij dus geen reden zien om uit de kroegen weg te blijven. En dan ben jij opeens "die saaie gozer die nooit meegaat". Maar veel succes met je actie hoor.![]()
Dat lees je overal in elk land waar een verbod is ingesteld. Maar dit is wel Nederland he... individualistische dwarsliggers die extreem verwend zijn met vrijheid. Die gaan allerlei omweggetjes verzinnen om de overheid dwars te zitten en illegale rookholen opzetten enzoquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:44 schreef SP het volgende:
Hier in Schotland hebben ze dat ongeveer een jaar geleden ingevoerd. Na wat te verwachten gesputter van rokers is iedereen er nu aan gewend en ik moet zeggen dat het letterlijk en figuurlijk een hele verademing is, geen tranende ogen, geen stinkende kleren, veel beter zo. En daar wil ik aan toevoegen dat ik zelf nooit veel problemen met roken in een cafe gehad heb en verbaasd ben over de verbetering die het betekend heeft.
Na een omzet dip is het nu weer op het oude niveau om alvast een ander tegenargument wat wind uit de zeilen te nemen.
Logisch, veel niet-rokers komen liever niet in een cafe ivm met de rook. Ik heb geen astma, maar ik vind het zo walgelijk smerig dat ik liever naar de bios ga of een restaurant ipv een kroeg. Mensen die astma hebben kunnen niet eens naar een kroeg ook al zouden ze willen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:05 schreef endo1988 het volgende:
haha even examen gemaakt en een pakje peuken gerookt. Zit het hier een beetje te pijlen, en het lijkt erop dat de meeste mensen voor een algemeen rookverbod zijn. Wel jammer, maar ik vraag me toch af of de meeste mensen voor het verbod zouden zijn, als ze dit soort onderzoeken gingen uitvoeren in cafe's zelf, want als ik in een cafe ben heb ik toch wel het idee dat de meeste mensen roken.
Waarom gaan alle rookvrije kroegen dan failliet. Waarom gaan ze daar niet heen als ze wel naar een kroeg willen, maar niet in de rook willen zitten. Ze zijn er namelijk wel, alleen zit er nooit een kip.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Logisch, veel niet-rokers komen liever niet in een cafe ivm met de rook. Ik heb geen astma, maar ik vind het zo walgelijk smerig dat ik liever naar de bios ga of een restaurant ipv een kroeg. Mensen die astma hebben kunnen niet eens naar een kroeg ook al zouden ze willen.
Omdat vriendenkringen vaak gemengd zijn. Voorbeeldje: 10 personen, 6 rokers,4 niet rokers waarvan 1 met astma. De rokers gaan naar de rookkroeg. Een niet roker heeft absoluut geen bezwaar tegen rokers. 2 niet rokers hebben het liever niet. De nietroker met astma ging zowiezo al nooit mee naar de kroeg.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom gaan alle rookvrije kroegen dan failliet. Waarom gaan ze daar niet heen als ze wel naar een kroeg willen, maar niet in de rook willen zitten. Ze zijn er namelijk wel, alleen zit er nooit een kip.
Allemaal de schuld van de rokers omdat je plots niet meer naar een kroeg gaat. Je gaat naar een kroeg toch voor de gezelligheid? Toch niet om te roken? Kortom, je hoeft niet te roken om het toch gezellig te maken. Gewoon het geld dat je bespaart door die 8 sigaretjes niet te roken uitgeven aan een extra biertje... wordt het nog gezelligerquote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
Nu Nederland nog, wat zal het gezellig worden in de kroegen.![]()
Volgens mij is dat artikel geschreven VOOR het rookverbod (2005) en spreekt het verwachtingen uit.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
En voor iedereen die denkt dat een rookverbod goed is voor de kroegen, lees deze eens door:
http://www.bbc.co.uk/dna/actionnetwork/A5255228 Voor al die mensen die denken dat het kroegbezoek in ierland omhoog is gegaan sinds het rookverbod.![]()
Kwats!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Omdat vriendenkringen vaak gemengd zijn. Voorbeeldje: 10 personen, 6 rokers,4 niet rokers waarvan 1 met astma. De rokers gaan naar de rookkroeg. Een niet roker heeft absoluut geen bezwaar tegen rokers. 2 niet rokers hebben het liever niet. De nietroker met astma ging zowiezo al nooit mee naar de kroeg.
Gaan die 2 dan naar die nietrook kroeg met de laatste? Dach't niet.
En uiteraard heb je ook vriendenkringen waarvan niemand rookt. Daar heerst over het algemeen geen kroegcultuur, dus die gaan dan niet plots naar een niet-rook cafe.
Roken is gewoon slecht voor jezelf de en medemens. Lekker ontmoedigen dus en men heeft daar middelen voor. Autogassen zijn ook slecht, maar daar valt weinig aan te doen. Kan moeilijk auto's gaan verbieden. Drank is ook slecht. In het ene land ontmoedigt men het drankgebruik wat erger dan in het andere land. So be it. Nu is toevallig het roken aan de beurt in NL. Rokers vinden het kut, niet rokers vinden het prima... Over 10 jaar weet niemand meer beter en neemt het aantal kankergevallen af omdat jongeren minder roken
joh denk je nou echt dat de horeca zijn winst haalt uit het verkopen van sigarettenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:05 schreef Napalm het volgende:
Daarom verkopen tankstations en supermarkten ze ook altijd, gewoon omdat ze schapruimte over hebben...
Dat klopt. Ik vind inderdaad niet dat rokers de vrijheid moeten hebben om overal te mogen paffen. Niet om rokers eens lekker een hak te zetten, maar omdat ik gehecht ben aan mijn longen en toch graag in horecagelegenheden kom.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
Helaas vindt jij het wel leuk om anderen te beperken in hun vrijheid.
Jawel. Als jij in een kroeg staat te roken hebben de niet-rokers last van je.quote:Van mij heb je echt geen last.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |