abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:48:34 #101
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_50011028
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:46 schreef DennisMoore het volgende:
Ze moeten dat gedoe met die woeker-huren enzo 's aanpakken. De Sjoerd Kooistra's.

Ja dat zal het zijn
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:49:51 #102
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_50011071
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:46 schreef DennisMoore het volgende:
Ze moeten dat gedoe met die woeker-huren enzo 's aanpakken. De Sjoerd Kooistra's.
En die constructies waarbij horeca-ondernemers bij een brouwerij een lening krijgen (die ze bij een bank nooit zouden krijgen) maar dan wel een bepaalde hoeveelheid bier tegen een bepaalde prijs (lees: meer dan je er in de supermarkt voor zou betalen) moeten afnemen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:50:46 #103
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_50011105
Let's face it. Horeca ondernemers zijn de slechtste ondernemers die er zijn.
pi_50011160
Denk wel dat dat een enorme kostenpost is voor horeca-ondernemers. En er is door de Sjoerd Kooistra's en de brouwerijen bijna een monopolie... Café-melkers.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:39:27 #105
3542 Gia
User under construction
pi_50028886
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

we noemen de actie "roken in de kroeg mag niet meer, ik kom wel een andere keer"
Dan gaan we als niet-rokers ook een actie voeren, door het eerste half jaar juist extra vaak uit te gaan.

Ik ga daar in elk geval aan meedoen. En ik sleep nog wel wat andere niet-rokers mee.
pi_50028981
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

Ik ga het eerste half jaar zeker de horeca boycotten.
Sure. Tot je erachter komt dat een groot deel van je vrienden niet rookt en zij dus geen reden zien om uit de kroegen weg te blijven. En dan ben jij opeens "die saaie gozer die nooit meegaat". Maar veel succes met je actie hoor.
pi_50029448
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Sure. Tot je erachter komt dat een groot deel van je vrienden niet rookt en zij dus geen reden zien om uit de kroegen weg te blijven. En dan ben jij opeens "die saaie gozer die nooit meegaat". Maar veel succes met je actie hoor.
, hahaha. Wat weet jij van de opbouw van mijn directe vriendengroep. Van mijn directe vrienden rookt 8 van de 10. En de niet rokers hebben geen last van ons. Tenminste dat wordt beweerd door ze als we het over dit onderwerp hebben. Persoonlijk zien ze een rookverbod ook niet zo zitten. Puur om het feit dat dit het begin van het einde is. Het wil er misschien bij jou niet in dat er een boel niet rokers zijn die er helemaal niet zoveel last van hebben. Het is een klein groepje niet rokers, dat met overheidssubsidie, probeert anderen in hun vrijheid te beperken. Dat is gedrag waaraan de meerderheid van de mensen zich nog steeds stoort. Helaas vindt jij het wel leuk om anderen te beperken in hun vrijheid. Maar er zijn nog wel genoeg mensen die die instelling niet hebben

En ach als ik door mijn goede vrienden tot saai wordt gebombardeerd omdat ik niet meer mee naar de kroeg ga, dan zou ik bij mezelf te rade moeten gaan of het wel zulke goede vrienden van me zijn. Kul argument dus. Er zijn zat andere dingen te doen die prima samen gedaan kunnen worden.

Een actie waaraan 70% van de rokers meedoen en het eerste half jaar niet meer naar de kroeg gaan wordt een grandioos succes. Als je failliete kroegen een succes mag noemen. Het is spijtig maar je moet eens een keer opstaan voor je rechten. Wanneer houdt dit geregel eens op. Laat mij lekker leven. Van mij heb je echt geen last.

Laat lekker een deel van de horeca roken en een ander groter deel rookvrij. Dan is toch iedereen tevreden. Helaas schijnen vriendengroepen waarvan de meerderheid niet roker is zich te conformeren aan een enkele roker in de groep. Dan moeten ze ineens toch naar de rokerkroeg. hoe bedoel je slappe hap. Als je met een meerderheid bent ga je toch heen waar de meerderheid heen wilt. Je zult zien dat de ene roker zich dan met gemak conformeert aan de groep. Groepsgedrag noemen ze dat.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_50029795
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:44 schreef SP het volgende:
Hier in Schotland hebben ze dat ongeveer een jaar geleden ingevoerd. Na wat te verwachten gesputter van rokers is iedereen er nu aan gewend en ik moet zeggen dat het letterlijk en figuurlijk een hele verademing is, geen tranende ogen, geen stinkende kleren, veel beter zo. En daar wil ik aan toevoegen dat ik zelf nooit veel problemen met roken in een cafe gehad heb en verbaasd ben over de verbetering die het betekend heeft.

Na een omzet dip is het nu weer op het oude niveau om alvast een ander tegenargument wat wind uit de zeilen te nemen.
Dat lees je overal in elk land waar een verbod is ingesteld. Maar dit is wel Nederland he... individualistische dwarsliggers die extreem verwend zijn met vrijheid. Die gaan allerlei omweggetjes verzinnen om de overheid dwars te zitten en illegale rookholen opzetten enzo

-edit-
of zoals hierboven, een "wij gaan een half jaar niet naar de kroeg" actie houden om de horeca een hak te zetten

Rookverbod
Eventjes gedoe en na een paar jaar weet niemand weer beter...

[ Bericht 8% gewijzigd door Knipoogje op 02-06-2007 12:37:12 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_50029968
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:05 schreef endo1988 het volgende:
haha even examen gemaakt en een pakje peuken gerookt. Zit het hier een beetje te pijlen, en het lijkt erop dat de meeste mensen voor een algemeen rookverbod zijn. Wel jammer, maar ik vraag me toch af of de meeste mensen voor het verbod zouden zijn, als ze dit soort onderzoeken gingen uitvoeren in cafe's zelf, want als ik in een cafe ben heb ik toch wel het idee dat de meeste mensen roken.
Logisch, veel niet-rokers komen liever niet in een cafe ivm met de rook. Ik heb geen astma, maar ik vind het zo walgelijk smerig dat ik liever naar de bios ga of een restaurant ipv een kroeg. Mensen die astma hebben kunnen niet eens naar een kroeg ook al zouden ze willen.
pi_50030070
En voor iedereen die denkt dat een rookverbod goed is voor de kroegen, lees deze eens door:

http://www.stopthebans.com/

http://www.smokersclub.com/banloss3.htm

http://www.minnesotansagainstsmokingbans.com/smokingbanreport.htm Mooi rapport over de impact op New York

http://www.davehitt.com/facts/banlinks.html

http://www.freechicago.org/freechicago/index.html kijk ook naar het videobestand. leuk vooruitzicht

http://www.freechicago.org/freechicago/factsheet.html

http://www.caterersearch.(...)es-post-smoking.html

http://www.bbc.co.uk/dna/actionnetwork/A5255228 Voor al die mensen die denken dat het kroegbezoek in ierland omhoog is gegaan sinds het rookverbod.

En zo zijn er zat artikelen te vinden, die gewoon dramatische cijfers weergeven na het invoeren van een rookverbod in de horeca.
Nu Nederland nog, wat zal het gezellig worden in de kroegen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_50030119
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:35 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Logisch, veel niet-rokers komen liever niet in een cafe ivm met de rook. Ik heb geen astma, maar ik vind het zo walgelijk smerig dat ik liever naar de bios ga of een restaurant ipv een kroeg. Mensen die astma hebben kunnen niet eens naar een kroeg ook al zouden ze willen.
Waarom gaan alle rookvrije kroegen dan failliet. Waarom gaan ze daar niet heen als ze wel naar een kroeg willen, maar niet in de rook willen zitten. Ze zijn er namelijk wel, alleen zit er nooit een kip.
pi_50030352
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom gaan alle rookvrije kroegen dan failliet. Waarom gaan ze daar niet heen als ze wel naar een kroeg willen, maar niet in de rook willen zitten. Ze zijn er namelijk wel, alleen zit er nooit een kip.
Omdat vriendenkringen vaak gemengd zijn. Voorbeeldje: 10 personen, 6 rokers,4 niet rokers waarvan 1 met astma. De rokers gaan naar de rookkroeg. Een niet roker heeft absoluut geen bezwaar tegen rokers. 2 niet rokers hebben het liever niet. De nietroker met astma ging zowiezo al nooit mee naar de kroeg.

Gaan die 2 dan naar die nietrook kroeg met de laatste? Dach't niet.

En uiteraard heb je ook vriendenkringen waarvan niemand rookt. Daar heerst over het algemeen geen kroegcultuur, dus die gaan dan niet plots naar een niet-rook cafe.

Roken is gewoon slecht voor jezelf de en medemens. Lekker ontmoedigen dus en men heeft daar middelen voor. Autogassen zijn ook slecht, maar daar valt weinig aan te doen. Kan moeilijk auto's gaan verbieden. Drank is ook slecht. In het ene land ontmoedigt men het drankgebruik wat erger dan in het andere land. So be it. Nu is toevallig het roken aan de beurt in NL. Rokers vinden het kut, niet rokers vinden het prima... Over 10 jaar weet niemand meer beter en neemt het aantal kankergevallen af omdat jongeren minder roken
pi_50030424
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
Nu Nederland nog, wat zal het gezellig worden in de kroegen.
Allemaal de schuld van de rokers omdat je plots niet meer naar een kroeg gaat. Je gaat naar een kroeg toch voor de gezelligheid? Toch niet om te roken? Kortom, je hoeft niet te roken om het toch gezellig te maken. Gewoon het geld dat je bespaart door die 8 sigaretjes niet te roken uitgeven aan een extra biertje... wordt het nog gezelliger
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:57:32 #114
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_50030433
Waarom worden sigaretten dan verkocht als het slecht en dodelijk is ?.....................Ruik ik GELD ?

Ik steek er nog een op !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_50030488
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
En voor iedereen die denkt dat een rookverbod goed is voor de kroegen, lees deze eens door:

http://www.bbc.co.uk/dna/actionnetwork/A5255228 Voor al die mensen die denken dat het kroegbezoek in ierland omhoog is gegaan sinds het rookverbod.
Volgens mij is dat artikel geschreven VOOR het rookverbod (2005) en spreekt het verwachtingen uit.

http://www.vhi.ie/news/n030604a.jsp

Dit artikel is geschreven NA het rookverbod
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:02:35 #116
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50030525
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Omdat vriendenkringen vaak gemengd zijn. Voorbeeldje: 10 personen, 6 rokers,4 niet rokers waarvan 1 met astma. De rokers gaan naar de rookkroeg. Een niet roker heeft absoluut geen bezwaar tegen rokers. 2 niet rokers hebben het liever niet. De nietroker met astma ging zowiezo al nooit mee naar de kroeg.

Gaan die 2 dan naar die nietrook kroeg met de laatste? Dach't niet.

En uiteraard heb je ook vriendenkringen waarvan niemand rookt. Daar heerst over het algemeen geen kroegcultuur, dus die gaan dan niet plots naar een niet-rook cafe.

Roken is gewoon slecht voor jezelf de en medemens. Lekker ontmoedigen dus en men heeft daar middelen voor. Autogassen zijn ook slecht, maar daar valt weinig aan te doen. Kan moeilijk auto's gaan verbieden. Drank is ook slecht. In het ene land ontmoedigt men het drankgebruik wat erger dan in het andere land. So be it. Nu is toevallig het roken aan de beurt in NL. Rokers vinden het kut, niet rokers vinden het prima... Over 10 jaar weet niemand meer beter en neemt het aantal kankergevallen af omdat jongeren minder roken
Kwats!

Er zijn juist veel "gezelligheidrokers"; mensen die roken omdat anderen er eentje opsteken. Luitjes die in het weekend 3 pakjes verstoken en door de weeks 1. Dat stopt je met een rookverbod. Dat de kroegen tegen zijn lijkt me logisch; sigarettenverkooop is een belangrijke inkomstenbron, zelfs als het over de longen van je personeel gaat.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:04:01 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50030560
volgens mij verdien je geen flikker op het verkoop van sigaretten hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:05:24 #118
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50030594
Daarom verkopen tankstations en supermarkten ze ook altijd, gewoon omdat ze schapruimte over hebben...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:09:38 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50030688
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:05 schreef Napalm het volgende:
Daarom verkopen tankstations en supermarkten ze ook altijd, gewoon omdat ze schapruimte over hebben...
joh denk je nou echt dat de horeca zijn winst haalt uit het verkopen van sigaretten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_50030726
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

Helaas vindt jij het wel leuk om anderen te beperken in hun vrijheid.
Dat klopt. Ik vind inderdaad niet dat rokers de vrijheid moeten hebben om overal te mogen paffen. Niet om rokers eens lekker een hak te zetten, maar omdat ik gehecht ben aan mijn longen en toch graag in horecagelegenheden kom.

Rokers komen vaak met het argument dat er in kroegen wel meer ongezonde dingen gebeuren, maar dat is een kulargument. Er wordt inderdaad flink gezopen in de horeca, maar mijn lever wordt niet aangetast door jouw drinkgedrag. Mijn longen worden wél aangetast door jouw rookgedrag.
quote:
Van mij heb je echt geen last.
Jawel. Als jij in een kroeg staat te roken hebben de niet-rokers last van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')