Ja ik ook! En in bepaalde tenten waar perfecte installaties hangen, heb ik geen last van rook hoor. (Ja, zelfs als roker kun je in 'rookhollen' last hebben van andermans sigaretten)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:47 schreef Fliepke het volgende:
Ik ben trouwens voor verplicht goede afzuiging in de horeca. Dat zou de tropische temperaturen in bepaalde toko's ook ten goede komen.
In andere landen zal het niet veel anders zijn. Als ik nu in de kroeg ben is gewoon de meerderheid roker, iig geval in de kroegen waar ik kom.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:56 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Inderdaad. Nooit te snel conclusies trekken uit onderzoeken. Kijk eerst wie de onderzoeker is, plus achtergronden. Maar, zoals je zelf al zegt; verhaal New York lijkt mij wel duidelijk. En nogmaals; hoe zit dat in andere landen??
Als je het mij vraagt, kan een rookverbod nooit voordelig zijn voor de horeca. Worden onze biertjes nog duurder zeker, ter compensatie? Vervolgens komen alle partijen in opstand en wordt de hele heisa weer teruggedraait. Lang leve de belasting, zeg ik maar.![]()
Geheel mee eens! Misschien doe ik wel mee! Een half jaar lang anti-party's houden met de rokers thuis. Say bye bye to your curtains, maargoed dat valt te compenseren met de ladingen geld die je bespaartquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In andere landen zal het niet veel anders zijn. Als ik nu in de kroeg ben is gewoon de meerderheid roker, iig geval in de kroegen waar ik kom.
En ik hoewel ik niet meer zo vaak in de kroeg kom als vooorheen zal een verbod mijn kroegbezoek iig geval de eerste paar maanden geheel de nek omdraaien heb ik mezelf voorgenomen. Om een punt te maken en het spaart me behoorlijk wat geld uit. Er zijn zat manieren om het gezellig te maken. Een algeheel verbod gaat gewoon veel te ver. En als rokers zouden we dat gewoon duidelijk moeten maken door de eerste 6 maanden niet meer te komen (daarna zal ik wel weer eens komen, kroeghhangen is gewoon leuk. Als alle rokers dat doen zou perfect zijn. Kunnen we een punt maken en gelijk eens bekijken hoeveel extra mensen er naar de kroeg zullen gaan. Want als ik de niet rokerts mag geloven zitten er een heleboel mensen thuis die nou niet naar een kroeg gaan door het roken. Eerst zien, dan geloven.
En na dat half jaar? Ga je weer gewoon uit? Of denk je dat het dán wel weer zal zijn opgeheven?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:24 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Geheel mee eens! Misschien doe ik wel mee! Een half jaar lang anti-party's houden met de rokers thuis. Say bye bye to your curtains, maargoed dat valt te compenseren met de ladingen geld die je bespaart![]()
Nee, dat duurt wel een paar jaar. Maar als protest is het misschien het proberen waard. Ik wil ook wel de straat opgaan met spandoeken e.d., maar denk dat dat een stuk minder effectief is. Een half jaar de kroeg boycotten zal voor mij wel lastig zijn (ookal ga ik niet eens zo veel (meer) uit), maar misschien leidt dat toch nog enigszins tot iets... You'll never know.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:25 schreef Gia het volgende:
[..]
En na dat half jaar? Ga je weer gewoon uit? Of denk je dat het dán wel weer zal zijn opgeheven?
Als alle rokers de horeca boycotten, zullen er net als in New York uitzonderingen gemaakt worden op het rookverbod. Daar hebben bepaalde kroegen een ontheffing gezien het omzetverlies.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:25 schreef Gia het volgende:
[..]
En na dat half jaar? Ga je weer gewoon uit? Of denk je dat het dán wel weer zal zijn opgeheven?
Ik ga het eerste half jaar zeker de horeca boycotten. En ik weet uit mijn vriendengroep dat ik niet de enige ben. Maar misschien is het een idee om een landelijke actie te beginnen. Zullen we eens kijken of ze echt zo blij zijn als de rokers massaal wegblijven en of de kroegen dan ineens echt gevuld worden met mensen die anders nooit naar de kroeg konden door de rook.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:29 schreef Qebbel het volgende:
Nee, dat duurt wel een paar jaar. Maar als protest is het misschien het proberen waard. Ik wil ook wel de straat opgaan met spandoeken e.d., maar denk dat dat een stuk minder effectief is. Een half jaar de kroeg boycotten zal voor mij wel lastig zijn (ookal ga ik niet eens zo veel (meer) uit), maar misschien leidt dat toch nog enigszins tot iets... You'll never know.
En ookal mocht het rookverbod ingevoerd worden en blijvend zijn, voor altijd, zal ik natuurlijk heus nog wel uitgaan. Waarschijnlijk ben ik over een paar jaar toch gestopt(hmm, wie zegt dat niet..?) Maar het gaat om het idee dat ik het, als wel- of nietroker, gewoon sowieso achterlijk vind dat je in een uitgaansgelegenheid niet meer mag roken. En hopelijk gaan meer mensen dit duidelijk maken naar de overheid toe.
Ik meen ergens wel eens een bericht gelezen te hebben dat vrachtwagenchauffeurs beboet zijn omdat ze in de vrachtwagen aan het roken waren en dat was hun werkplek. Volgens mij was het in spanje.quote:
Whaha! Geweldig!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:44 schreef DennisMoore het volgende:
Ja maar, ja maar... rokers zijn moordenaars!
Dan mag 't.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik ga het eerste half jaar zeker de horeca boycotten. En ik weet uit mijn vriendengroep dat ik niet de enige ben. Maar misschien is het een idee om een landelijke actie te beginnen. Zullen we eens kijken of ze echt zo blij zijn als de rokers massaal wegblijven en of de kroegen dan ineens echt gevuld worden met mensen die anders nooit naar de kroeg konden door de rook.
we noemen de actie "roken in de kroeg mag niet meer, ik kom wel een andere keer"![]()
Strak planquote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik ga het eerste half jaar zeker de horeca boycotten. En ik weet uit mijn vriendengroep dat ik niet de enige ben. Maar misschien is het een idee om een landelijke actie te beginnen. Zullen we eens kijken of ze echt zo blij zijn als de rokers massaal wegblijven en of de kroegen dan ineens echt gevuld worden met mensen die anders nooit naar de kroeg konden door de rook.
we noemen de actie "roken in de kroeg mag niet meer, ik kom wel een andere keer"![]()
Met andere woorden: die kroeg is alleen op papier rookvrij.quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:22 schreef endo1988 het volgende:
Bij ons in Veenendaal is er ook een uitgaansgelegenheid rookvrij geworden. In het begin van de avond valt het roken nog wel mee, maar zodra de mensen meer drank op hebben, hoe meer schijt ze aan de regel hebben, en aan het eind van de avond staat iedereen te roken.
Wat is jullie mening hier over?
Sinds wanneer hebben kroegbazen excuusjes nodig om de prijs te verhogen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:10 schreef DennisMoore het volgende:
Niks afzuiginstallaties. Weet je wat die krengen kosten? En weet je hoe dat verrekend gaat worden in de prijs van mijn biertje?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |