abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:03:57 #81
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_49999991
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:47 schreef Fliepke het volgende:
Ik ben trouwens voor verplicht goede afzuiging in de horeca. Dat zou de tropische temperaturen in bepaalde toko's ook ten goede komen.
Ja ik ook! En in bepaalde tenten waar perfecte installaties hangen, heb ik geen last van rook hoor. (Ja, zelfs als roker kun je in 'rookhollen' last hebben van andermans sigaretten)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_50000256
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:56 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Inderdaad. Nooit te snel conclusies trekken uit onderzoeken. Kijk eerst wie de onderzoeker is, plus achtergronden. Maar, zoals je zelf al zegt; verhaal New York lijkt mij wel duidelijk. En nogmaals; hoe zit dat in andere landen??
Als je het mij vraagt, kan een rookverbod nooit voordelig zijn voor de horeca. Worden onze biertjes nog duurder zeker, ter compensatie? Vervolgens komen alle partijen in opstand en wordt de hele heisa weer teruggedraait. Lang leve de belasting, zeg ik maar.
In andere landen zal het niet veel anders zijn. Als ik nu in de kroeg ben is gewoon de meerderheid roker, iig geval in de kroegen waar ik kom.
En ik hoewel ik niet meer zo vaak in de kroeg kom als vooorheen zal een verbod mijn kroegbezoek iig geval de eerste paar maanden geheel de nek omdraaien heb ik mezelf voorgenomen. Om een punt te maken en het spaart me behoorlijk wat geld uit. Er zijn zat manieren om het gezellig te maken. Een algeheel verbod gaat gewoon veel te ver. En als rokers zouden we dat gewoon duidelijk moeten maken door de eerste 6 maanden niet meer te komen (daarna zal ik wel weer eens komen, kroeghhangen is gewoon leuk. Als alle rokers dat doen zou perfect zijn. Kunnen we een punt maken en gelijk eens bekijken hoeveel extra mensen er naar de kroeg zullen gaan. Want als ik de niet rokerts mag geloven zitten er een heleboel mensen thuis die nou niet naar een kroeg gaan door het roken. Eerst zien, dan geloven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:24:45 #83
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_50000746
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In andere landen zal het niet veel anders zijn. Als ik nu in de kroeg ben is gewoon de meerderheid roker, iig geval in de kroegen waar ik kom.
En ik hoewel ik niet meer zo vaak in de kroeg kom als vooorheen zal een verbod mijn kroegbezoek iig geval de eerste paar maanden geheel de nek omdraaien heb ik mezelf voorgenomen. Om een punt te maken en het spaart me behoorlijk wat geld uit. Er zijn zat manieren om het gezellig te maken. Een algeheel verbod gaat gewoon veel te ver. En als rokers zouden we dat gewoon duidelijk moeten maken door de eerste 6 maanden niet meer te komen (daarna zal ik wel weer eens komen, kroeghhangen is gewoon leuk. Als alle rokers dat doen zou perfect zijn. Kunnen we een punt maken en gelijk eens bekijken hoeveel extra mensen er naar de kroeg zullen gaan. Want als ik de niet rokerts mag geloven zitten er een heleboel mensen thuis die nou niet naar een kroeg gaan door het roken. Eerst zien, dan geloven.
Geheel mee eens! Misschien doe ik wel mee! Een half jaar lang anti-party's houden met de rokers thuis. Say bye bye to your curtains, maargoed dat valt te compenseren met de ladingen geld die je bespaart
pi_50002524
What's next, niet meer roken in de auto?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:25:34 #85
3542 Gia
User under construction
pi_50002660
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:24 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Geheel mee eens! Misschien doe ik wel mee! Een half jaar lang anti-party's houden met de rokers thuis. Say bye bye to your curtains, maargoed dat valt te compenseren met de ladingen geld die je bespaart
En na dat half jaar? Ga je weer gewoon uit? Of denk je dat het dán wel weer zal zijn opgeheven?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:29:20 #86
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_50005091
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:25 schreef Gia het volgende:

[..]

En na dat half jaar? Ga je weer gewoon uit? Of denk je dat het dán wel weer zal zijn opgeheven?
Nee, dat duurt wel een paar jaar. Maar als protest is het misschien het proberen waard. Ik wil ook wel de straat opgaan met spandoeken e.d., maar denk dat dat een stuk minder effectief is. Een half jaar de kroeg boycotten zal voor mij wel lastig zijn (ookal ga ik niet eens zo veel (meer) uit), maar misschien leidt dat toch nog enigszins tot iets... You'll never know.
En ookal mocht het rookverbod ingevoerd worden en blijvend zijn, voor altijd, zal ik natuurlijk heus nog wel uitgaan. Waarschijnlijk ben ik over een paar jaar toch gestopt (hmm, wie zegt dat niet..?) Maar het gaat om het idee dat ik het, als wel- of nietroker, gewoon sowieso achterlijk vind dat je in een uitgaansgelegenheid niet meer mag roken. En hopelijk gaan meer mensen dit duidelijk maken naar de overheid toe.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:30:57 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50005142
Wat ik nog het minste vind, is dat de kroegbaas zelf niet meer kan beslissen om rokers toe te staan. Roken in de horeca is er al tientallen jaren, dus de horecaeigenaar wist waar hij aan begon. Dat neemt het argument weg dat het 'zielig voor de ondernemer is'.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_50005224
Oeh! Een anti-rook topic! Die hadden we lang niet gehad! .

Rookverbod, in álle horeca! Morgen! .
  Moderator vrijdag 1 juni 2007 @ 16:37:01 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_50005333
zie je het?

hier ben ik ook, rokers worden gedizkriminizibeyaz!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_50005562
Ja maar, ja maar... rokers zijn moordenaars!

Dan mag 't.
pi_50006107
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Als alle rokers de horeca boycotten, zullen er net als in New York uitzonderingen gemaakt worden op het rookverbod. Daar hebben bepaalde kroegen een ontheffing gezien het omzetverlies.
Een actie is dus helemaal niet misplaatst
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_50006333
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:29 schreef Qebbel het volgende:
Nee, dat duurt wel een paar jaar. Maar als protest is het misschien het proberen waard. Ik wil ook wel de straat opgaan met spandoeken e.d., maar denk dat dat een stuk minder effectief is. Een half jaar de kroeg boycotten zal voor mij wel lastig zijn (ookal ga ik niet eens zo veel (meer) uit), maar misschien leidt dat toch nog enigszins tot iets... You'll never know.
En ookal mocht het rookverbod ingevoerd worden en blijvend zijn, voor altijd, zal ik natuurlijk heus nog wel uitgaan. Waarschijnlijk ben ik over een paar jaar toch gestopt (hmm, wie zegt dat niet..?) Maar het gaat om het idee dat ik het, als wel- of nietroker, gewoon sowieso achterlijk vind dat je in een uitgaansgelegenheid niet meer mag roken. En hopelijk gaan meer mensen dit duidelijk maken naar de overheid toe.
Ik ga het eerste half jaar zeker de horeca boycotten. En ik weet uit mijn vriendengroep dat ik niet de enige ben. Maar misschien is het een idee om een landelijke actie te beginnen. Zullen we eens kijken of ze echt zo blij zijn als de rokers massaal wegblijven en of de kroegen dan ineens echt gevuld worden met mensen die anders nooit naar de kroeg konden door de rook.

we noemen de actie "roken in de kroeg mag niet meer, ik kom wel een andere keer"
pi_50006755
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:21 schreef SimtekF1 het volgende:
What's next, niet meer roken in de auto?
Ik meen ergens wel eens een bericht gelezen te hebben dat vrachtwagenchauffeurs beboet zijn omdat ze in de vrachtwagen aan het roken waren en dat was hun werkplek. Volgens mij was het in spanje.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 17:43:02 #94
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_50007301
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:44 schreef DennisMoore het volgende:
Ja maar, ja maar... rokers zijn moordenaars!

Dan mag 't.
Whaha! Geweldig! Alleen de rokers zijn moordenaars! Schat, de hele economie, het leven en alles eromheen is een grote moordende factor, als je het even realistisch gaat bekijken. Als jij het loodje niet voortijdig legt door een paar keer goed aan een sigaret gehezen te hebben, dan is het wel door je chemische bloemkooltje, je gemanipuleerde kipfileetje, je vette hamburger, je stressvolle baan, de straling van je mobieltje, de vervuilde buitenlucht, drank, onveilige seks, plastisch chirurgie, het verkeer, etc, etc, etc. Allemaal dingen waar onze economie, op wat voor wijze dan ook, op draait. Waar we allemaal van, met en door leven, of dat nou een bewuste keuze is of niet. En waar we ook allemaal ziek van (kunnen) worden. Allemaal verbieden??
Ja, sigaretten zijn kankerverwekkend; duidelijk. En als je geen grote risico's wilt lopen, moet je sowieso niet gaan roken, natuurlijk. Maar ik geloof niet dat mensen die een paar uur per week in een rokerige kroeg staan, alleen hierdoor ziek worden. Er spelen zo vele factoren mee.
De schadelijkheid van meeroken is aangetoond, ja. Maar het lijkt me ook duidelijk dat als een roker bij een nietroker in huis woont, bijvoorbeeld, niet constant de hele tent blauw moet zetten natuurlijk. Dan wordt meeroken te heftig. Maar die paar uur in de kroeg... I don't think so.

Dus nogmaals: geen totaal rookverbod, maar een goede afzuiginstallatie. Verhelpt die 'moordende' meerookfactor ook weer!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 17:51:03 #95
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_50007557
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik ga het eerste half jaar zeker de horeca boycotten. En ik weet uit mijn vriendengroep dat ik niet de enige ben. Maar misschien is het een idee om een landelijke actie te beginnen. Zullen we eens kijken of ze echt zo blij zijn als de rokers massaal wegblijven en of de kroegen dan ineens echt gevuld worden met mensen die anders nooit naar de kroeg konden door de rook.

we noemen de actie "roken in de kroeg mag niet meer, ik kom wel een andere keer"
Goeie tekst. 'K zal eens peilen bij mijn vrienden.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 17:58:26 #96
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50007822
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Strak plan
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_50008722
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:22 schreef endo1988 het volgende:
Bij ons in Veenendaal is er ook een uitgaansgelegenheid rookvrij geworden. In het begin van de avond valt het roken nog wel mee, maar zodra de mensen meer drank op hebben, hoe meer schijt ze aan de regel hebben, en aan het eind van de avond staat iedereen te roken.

Wat is jullie mening hier over?
Met andere woorden: die kroeg is alleen op papier rookvrij.

Terugkomend op de OP:
Dat roken bij horeca hoort is natuurlijk onzin. Roken hoort bij horeca zoals kiespijn bij een gebit hoort.
pi_50009826
Niks afzuiginstallaties. Weet je wat die krengen kosten? En weet je hoe dat verrekend gaat worden in de prijs van mijn biertje? .
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:45:07 #99
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_50010927
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:10 schreef DennisMoore het volgende:
Niks afzuiginstallaties. Weet je wat die krengen kosten? En weet je hoe dat verrekend gaat worden in de prijs van mijn biertje? .
Sinds wanneer hebben kroegbazen excuusjes nodig om de prijs te verhogen?

Rollen ze laatst zo'n kartel op, twee dagen later gooien ze de prijs hier bij een bepaalde kroeg omhoog.
Sorry?
pi_50010970
Ze moeten dat gedoe met die woeker-huren enzo 's aanpakken. De Sjoerd Kooistra's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')