abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:58:09 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49965714
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies, dan zijn we er toch?
Als jij al zegt dat je er niet minder door uit zult gaan, dan geldt dat ook voor veel andere rokers. En dus zal het wel meevallen met verminderde omzet.
Dat had ik al geconcludeerd in mijn eerste post in dit topic

Maar het is te omzeilen, als kroeg een vereniging opzetten en we kunnen weer vrijelijk doorpaffen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 15:08:46 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_49966055
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:47 schreef Gia het volgende:
Goed, ik zie hier allemaal uitzonderingen die geen van allen problemen hebben om niet te roken.
Mijn ervaring met rokers (en mezelf als ex-roker) is wel anders.
ik geloof uberhaupt niet in mensen die niet een of twee uurtjes niet kunnen roken ... dan heb je een moeilijk leven hoor!
hoe zit dat met sport?

een beetje wedstrijd voor een willekeurige sport duurt al gauw anderhalf uur dan omkleden en douchen en weet ik het wat nog meer erbij en je zit dik 2 tot 3 uur zonder ... dan ga je dood
quote:
Voorbeelden:
Ouders die met een groepje kinderen naar de kerk moeten rijden voor rondleiding als voorbereiding op de communie, rijden zo snel mogelijk aan, om nog effe tijd te hebben voor een peuk voordat ze naar binnen moeten. Want daarna kunnen ze wel een heel uur niet roken ...
kinderen

die zitten vervolgens wel na het avondeten gezellig met pa en ma heel de avond televisie te kijken of te internetten zonder te roken en daarna naar bed
quote:
Nog erger:
Zwemles. Duurt in het geheel een half uurtje. Rokende ouders laten hun kinderen alleen in de kleedkamer wachten tot de badjuf ze komt halen, zodat ze zelf zo snel mogelijk naar de kantine (tegenwoordig buiten) kunnen, want dan hebben ze tijd voor twee sigaretje, ipv maar één.
zou ik ook doen, zodra ze zichzelf om kunnen kleden heb je als ouders wmb niet zo heel veel te zoeken in de kleedkamer ... maar ik ben geen ouder

ik vond het iig wel fijn toen mijn vader dan maar een sigaret ging roken ipv mijn schaatsen te strikken en als er even geen mogelijkheden waren (niet roken op de ijsbaan!) dan dronk hij een biertje tot we het ijs opgingen, betekend dat dat hij gestressed werd als hij niet om het half uur een biertje kon drinken?
quote:
Theater:
Moet je eens kijken hoeveel mensen in de pauze naar een rookplek snellen. Want een hele avond niet roken houden ze niet vol.
doe ik ook ... nix beters te doen
maar als er geen pauze begin ik niet ineens te huilen ofzo
quote:
Kortom, stress als ze niet kunnen roken.
we hebben een wat andere definitie van de term stress denk ik ... of het zijn slechte voorbeelden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_49966922
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:47 schreef Gia het volgende:
Goed, ik zie hier allemaal uitzonderingen die geen van allen problemen hebben om niet te roken.
Mijn ervaring met rokers (en mezelf als ex-roker) is wel anders.

Voorbeelden:
Ouders die met een groepje kinderen naar de kerk moeten rijden voor rondleiding als voorbereiding op de communie, rijden zo snel mogelijk aan, om nog effe tijd te hebben voor een peuk voordat ze naar binnen moeten. Want daarna kunnen ze wel een heel uur niet roken.
Tja, ik ben dan zo iemand die dan wat ruimer op tijd komt. Ik heb nooit zoveel haast. En ben meestal vrij relaxt.
quote:
Nog erger:
Zwemles. Duurt in het geheel een half uurtje. Rokende ouders laten hun kinderen alleen in de kleedkamer wachten tot de badjuf ze komt halen, zodat ze zelf zo snel mogelijk naar de kantine (tegenwoordig buiten) kunnen, want dan hebben ze tijd voor twee sigaretje, ipv maar één.
Tja ik heb geen kinderen, maar toen ik vroeger ging omkleden voor sportieve activiteiten wou ik in het geheel niet dat 1 van mijn ouders daar bij stond te kijken. Ik was al een GROTE jongen en kon dat zelf wel. Ik neem aan dat we het bij de zemles over 4+ hebben.

Tegenwoordig wordt je ook al snell voor pedo uitgemaakt dus je moet ook niet te lang in zo'n hok vertoeven.
quote:
Theater:
Moet je eens kijken hoeveel mensen in de pauze naar een rookplek snellen. Want een hele avond niet roken houden ze niet vol.

Kortom, stress als ze niet kunnen roken.
Ik vindt dat geen stress, Ik noem dat voldoening. Lekker een sigaretje in de pauze, meestal is de rij bij de versnaperingen zo lang dat je wel moet haasten wil je:
a) roken
b) nog iets te drinken halen

Dat is dus meer stress door de drank dan door de sigaret. Je wilt beide, maar zo weinig tijd.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 15:37:52 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_49967009
gewoon de bob in de rij zetten ... alstie de hele avond zonder drank kan dan hoeft hij ook niet te roken
pi_49969726
roken is lekker.
waar ik niet mag roken kom ik ook gewoon niet uit principe.
ik duld geen beperkingen in mijn levenstyle.
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:53:45 #56
3542 Gia
User under construction
pi_49969792
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:51 schreef erwinbey het volgende:
roken is lekker.
waar ik niet mag roken kom ik ook gewoon niet uit principe.
ik duld geen beperkingen in mijn levenstyle.
Nooit naar de bioscoop, nooit naar het zwembad, nooit in een vliegtuig, nooit naar een theater, nooit naar een museum, nooit naar een bibliotheek, enz.....?

En straks ook nooit meer op stap.

Goh, wat zul jij een leuk leven hebben!!
pi_49970286
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Nooit naar de bioscoop, nooit naar het zwembad, nooit in een vliegtuig, nooit naar een theater, nooit naar een museum, nooit naar een bibliotheek, enz.....?

En straks ook nooit meer op stap.

Goh, wat zul jij een leuk leven hebben!!
bios is bagger dat doen we gewoon met downloaden
zwembad heb ik op het dak en buitenzwembad mag je altijd roken.
vliegtuig is het begrijpelijk dat men niet rookt en past ook bij mijn levenstyle.
theater doet me vrij weinig vaak nichten in spandex die rond rennen.
vannelle museum is goed te doen
op stap gaan zal geen probleem zijn voor de roker aangezien we gewoon naar een societeit gaan
ik heb het vreselijk naar me zin zowieso is het beter dan wonen in helmond

waar het gewoon omgaat is dat men 2 x na zal denken voor ze ergens heen gaan waar men belemmerd word in hun vrijheid tot genot.
wie weet toch liever zelf een feestje geven of laten we gezellig thuis een 5 gangen diner samen maken.

mogelijkheden zijn eindeloos en het geld gaat dan besteed worden aan andere dingen dan horeca.
wat weer goed is aangezien ze daar nu 16.000 beschikbare werkplekken hebben en niemand dat wil doen. met deze niet rook regeling zal een gedeelte vd klanten niet meer komen en zijn daardoor deze werkplekken ook niet meer nodig
  donderdag 31 mei 2007 @ 17:10:33 #58
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_49970399
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:54 schreef Ciske het volgende:
vind het een goed iets het rookverbod in de horeca.

Waarom mensen op kantoor wel een rookvrije werkruimte mogen hebben en de barmedewerkers en overig bedienend personeel in de Horeca niet?? Daarom iedereen heeft recht op een rookvrije werkruimte! Ook de mensen in de horeca!
maar in de kroegen die ik kom rookt het personeel net zo hard mee. dus wat voor zin heeft dat.

ik ben tegen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_49970912
Gaan we weer.

Ik ben voor en het komt er ook. Ha!
PWBF
pi_49971066
Eigenlijk zou iedereen er even bij moeten zetten (voor zover dat niet duidelijk is) of hij/zij rookt, want volgens mij rookt het grootste deel van de mensen die tegen een rookverbod is. (Ook een goede reden waarom het rookverbod er moet komen. De rokers zelf vinden dat ze geen overlast veroorzaken.)

De belangrijkste reden om een rookverbod in te stellen vind ik het ontmoedigen van roken. Hoeveel mensen zouden nooit begonnen zijn met roken als het in de kroeg niet toegestaan was. Ik denk dat een rookverbod in kroegen het beginnen met roken heel erg ontmoedigd.
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:06:19 #61
3542 Gia
User under construction
pi_49974218
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 17:07 schreef erwinbey het volgende:
zowieso is het beter dan wonen in helmond
Ervaring mee?
pi_49974268
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Ervaring mee?
dat zou heel goed kunnen
pi_49985694
haha even examen gemaakt en een pakje peuken gerookt. Zit het hier een beetje te pijlen, en het lijkt erop dat de meeste mensen voor een algemeen rookverbod zijn. Wel jammer, maar ik vraag me toch af of de meeste mensen voor het verbod zouden zijn, als ze dit soort onderzoeken gingen uitvoeren in cafe's zelf, want als ik in een cafe ben heb ik toch wel het idee dat de meeste mensen roken.
try before you die
pi_49985749
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 17:30 schreef The_End het volgende:
Eigenlijk zou iedereen er even bij moeten zetten (voor zover dat niet duidelijk is) of hij/zij rookt, want volgens mij rookt het grootste deel van de mensen die tegen een rookverbod is. (Ook een goede reden waarom het rookverbod er moet komen. De rokers zelf vinden dat ze geen overlast veroorzaken.)

De belangrijkste reden om een rookverbod in te stellen vind ik het ontmoedigen van roken. Hoeveel mensen zouden nooit begonnen zijn met roken als het in de kroeg niet toegestaan was. Ik denk dat een rookverbod in kroegen het beginnen met roken heel erg ontmoedigd.
Dat helpt niet, in amerika is het tog ook verboden alcohol te verkopen onder de 21? Kan nou niet echt zeggen dat de meeste jongeren niet zuipen daar.
try before you die
pi_49987323
Rookverbod in de horeca lijkt me een uitstekende zaak. Liever nog vandaag dan morgen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 02:07:59 #66
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_49988458
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 01:04 schreef Elfletterig het volgende:
Rookverbod in de horeca lijkt me een uitstekende zaak. Liever nog vandaag dan morgen.
Ik ben inmiddels overleden
pi_49995500
Ach ik wacht het wel af. In New York waren ze een van de eerste met een algemeen rookverbod in de horeca en daar zijn ook alweer tenten waar gerookt mag worden. Er zal wel een maasje gevonden worden. Dat gebeurt altijd.
En ach zoals de laatste tijd in alle bladen staat wordt de nieuwste trend de "house" party. lekker ongedwongen thuis feestjes organiseren. Gaan we toch lekker die trend volgen, worden we ook nog hip
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:07:04 #68
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_49996108
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach ik wacht het wel af. In New York waren ze een van de eerste met een algemeen rookverbod in de horeca en daar zijn ook alweer tenten waar gerookt mag worden. Er zal wel een maasje gevonden worden. Dat gebeurt altijd.
En ach zoals de laatste tijd in alle bladen staat wordt de nieuwste trend de "house" party. lekker ongedwongen thuis feestjes organiseren. Gaan we toch lekker die trend volgen, worden we ook nog hip
In New York zijn ook de omzetten in de horeca gelijk gebleven of zelfs gestegen. Misschien is een rookverbod dus zo slecht nog niet

In kroegen en dergelijke zal het me een worst wezen of iemand rookt, zolang ze het in restaurants maar verbieden! Ik heb er echt een schurfthekel aan dat als ik net mijn tournedos opprik, ik een dikke rookwalm voorbij zie trekken
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:24:44 #69
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_49998499
[quote]Op vrijdag 1 juni 2007 12:07 schreef Douwe het volgende:

[..]

In New York zijn ook de omzetten in de horeca gelijk gebleven of zelfs gestegen. Misschien is een rookverbod dus zo slecht nog niet

Sorry, ik weet niet waar jij deze informatie vandaan haalt, maar ik heb toch hele andere dingen gelezen en gehoord. Onlangs nog in New York geweest en daar baalt de horeca er behoorlijk van dat er niet meer gerookt mag worden. Gewoonweg omdat er minder mensen komen. Daarnaast staat iedereen gewoon buiten te roken; ook niet echt gezellig voor de sfeer in een kroeg. En zoals al eerder gezegd is: in de veel kroegen mag je (stiekem) toch wel weer roken, hopend dat er geen controle komt. Maar die is blijkbaar niet zo streng. Het rookverbod in New York hangt aan een zijden draadje!

Ik ben dus ook TEGEN een verbod op roken in de horeca! (Restaurants hier buiten gelaten; geheel begrijpelijk dat men tijdens de maaltijd niet gestoord wil worden door nicotinewalmen). Naast New York ben ik eigenlijk ook zeer benieuwd naar hoe succesvol dit fijne verbod is in andere landen. Laat de overheid leren van de fouten die om ons heen gemaakt worden.

Oplossing: sterke airco/afzuiginstallaties, wanneer mogelijk een rookvrijgedeelte, verbod op roken in restaurants.

What's next?? Niet meer mogen drinken in de kroeg??? Veroorzaakt drank geen problemen dan??

Nou, good luck voor de oerhollandse, gezellige, geheel rookvrije bruincafe's! Ik steek er nu vast nog een op !
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:25:20 #70
56487 XrAiDeN
Deurklink
pi_49998525
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:07 schreef Douwe het volgende:

[..]

In kroegen en dergelijke zal het me een worst wezen of iemand rookt, zolang ze het in restaurants maar verbieden! Ik heb er echt een schurfthekel aan dat als ik net mijn tournedos opprik, ik een dikke rookwalm voorbij zie trekken
Praat geen onzin ajb.

http://www.davehitt.com/facts/badforbiz.html

Veel bedrijven lijden er daadwerkelijk onder.

Ik ben zelf voor een rookverbod in de horeca en dan met name restaurants maar voor kroegen/discotheken zie ik het echt niet zitten.
Vloerplint
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:35:45 #71
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_49998810
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:25 schreef XrAiDeN het volgende:

[..]

Praat geen onzin ajb.

Thank you!
pi_49998953
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:25 schreef XrAiDeN het volgende:

[..]

Praat geen onzin ajb.

Ik ben zelf voor een rookverbod in de horeca en dan met name restaurants maar voor kroegen/discotheken zie ik het echt niet zitten.
Volgens mijn lees interpretatie gaf dat knipoogje aan dat het sarcastisch bedoeld was. Iedereen is toch op de hoogte van de teloorgang van de New Yorkse horeca
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:43:08 #73
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49999020
Ik tel een aardige hoop anti-rokers.

Ik zou zeggen: start een rook-vrij café. Genoeg bezoek zo te zien.
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:05 schreef endo1988 het volgende:
haha even examen gemaakt en een pakje peuken gerookt. Zit het hier een beetje te pijlen, en het lijkt erop dat de meeste mensen voor een algemeen rookverbod zijn. Wel jammer, maar ik vraag me toch af of de meeste mensen voor het verbod zouden zijn, als ze dit soort onderzoeken gingen uitvoeren in cafe's zelf, want als ik in een cafe ben heb ik toch wel het idee dat de meeste mensen roken.
Ik heb nog nooit rookwaar gekocht en zal dat waarschijnlijk ook niet doen. Ik ben echter pertinent tegen een absoluut en allesomvattend rookverbod. De reden waarom men wil roken boeit me evenmin, of het nu om de stress is, om wat om handen te hebben, om de smaak, het boeit me vrij weinig. Dat is voor elk individu anders.

Waar het mij om gaat, is dat een aantal mensen te zwak zijn, te zwak om zelf een rook-vrij café te creëren. Te zwak om aan hun medemens te vragen hun sigaret uit te doen, te zwak om dat zelfs aan hun vrienden te vragen, te zwak, en het dan maar via een overheid willen spelen.

Daar is een overheid helemaal niet voor bedoeld, lijkt me, maar dat ter zijde.

Als men niet wil dat er gerookt wordt in een restaurant, prima, er zijn nu al meer dan enkele restaurants die volledig rookvrij zijn, of rookvrije zones hebben. Uitgaansgelegenheden zoals discotheken beginnen het door te krijgen en zetten in plaats van een gamma-ventilator van 30 euro op 1500 bezoekers nu een behoorlijke luchtverversingsinstallatie neer, wat ook veel helpt tegen allerlei onsmakelijke luchten zoals rooklucht, overbodige deo, zweet, et cetera.

Dat men een rookverbod wil, en daarmee het plezier van een ander individu, een roker, af wil nemen vind ik niet alleen zwak, ik vind het belachelijk. En wat andere landen doen, en wat voor gevolgen dat heeft, daar hebben wij niets mee te maken.

[ Bericht 45% gewijzigd door Yildiz op 01-06-2007 13:50:01 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49999053
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:24 schreef Qebbel het volgende:
[quote]Op vrijdag 1 juni 2007 12:07 schreef Douwe het volgende:
Ik ben dus ook TEGEN een verbod op roken in de horeca! (Restaurants hier buiten gelaten; geheel begrijpelijk dat men tijdens de maaltijd niet gestoord wil worden door nicotinewalmen). Naast New York ben ik eigenlijk ook zeer benieuwd naar hoe succesvol dit fijne verbod is in andere landen. Laat de overheid leren van de fouten die om ons heen gemaakt worden.

Oplossing: sterke airco/afzuiginstallaties, wanneer mogelijk een rookvrijgedeelte, verbod op roken in restaurants.

What's next?? Niet meer mogen drinken in de kroeg??? Veroorzaakt drank geen problemen dan??

Nou, good luck voor de oerhollandse, gezellige, geheel rookvrije bruincafe's! Ik steek er nu vast nog een op !
Probleem met onderzoeken is dat ze meestal toewerken naar een conclusie die in het verlengde ligt van de opdrachtgever. De anti rook lobby zal New York ook uitleggen als een succes simpelweg omdat ze kijken naar de bezokersaantallen van de kroegen kijken die nog open zijn. En vergeten te zeggen dat een ander deel van de horeca failliet is gegaan.
Onderzoeken zijn vrij makkelijk te sturen.
pi_49999097
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:43 schreef Yildiz het volgende:

Dat is het grote probleem. Dat vinden ze ongezellg, ze hebben de rokers blijkbaar nodig om het gezellig te maken terwijl ze zich bont en blauw aan ons ergeren
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:46:28 #76
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_49999137
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:43 schreef Yildiz het volgende:

Hehehe dat werkt dus niet.
Rokers zijn een beetje principieler.

Niet-rokers zullen wel naar een cafe gaan waar gerookt wordt en niet-rokers zullen niet naar een cafe waar niet gerookt mag worden.

Maw in een groep van niet-rokers zal de roker het meestal wel winnen als er een kroeg gekozen moet worden op dit criterium.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:47:23 #77
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_49999185
Ik ben trouwens voor verplicht goede afzuiging in de horeca. Dat zou de tropische temperaturen in bepaalde toko's ook ten goede komen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:51:14 #78
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49999361
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:47 schreef Fliepke het volgende:
Ik ben trouwens voor verplicht goede afzuiging in de horeca. Dat zou de tropische temperaturen in bepaalde toko's ook ten goede komen.
Dat zal het aantal klachten over stinkende kleding de ochtend erop, al dan niet stinkend naar zweet, deo of rook afnemen. In ieder geval, de geurintensiteit zal afnemen, of dan het aantal klagers afneemt vraag ik me af.

Daarbij, de normen ervoor bestaan al, en als er aan die normen voldaan wordt, zal het echt wel goed zitten. Het probleem is de handhaving. Zelfs overheidsgebouwen halen soms 30% van de normen van luchtverversing niet eens. En dat noemt zich dan het goede voorbeeld.
pi_49999405
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:46 schreef Fliepke het volgende:
Maw in een groep van niet-rokers zal de roker het meestal wel winnen als er een kroeg gekozen moet worden op dit criterium.
En moet er echt wetgeving komen gebaseerd op het chronische gebrek aan ruggegraat en confrontatiewil van de niet-roker?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:56:56 #80
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_49999598
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Probleem met onderzoeken is dat ze meestal toewerken naar een conclusie die in het verlengde ligt van de opdrachtgever. De anti rook lobby zal New York ook uitleggen als een succes simpelweg omdat ze kijken naar de bezokersaantallen van de kroegen kijken die nog open zijn. En vergeten te zeggen dat een ander deel van de horeca failliet is gegaan.
Onderzoeken zijn vrij makkelijk te sturen.
Inderdaad. Nooit te snel conclusies trekken uit onderzoeken. Kijk eerst wie de onderzoeker is, plus achtergronden. Maar, zoals je zelf al zegt; verhaal New York lijkt mij wel duidelijk. En nogmaals; hoe zit dat in andere landen??
Als je het mij vraagt, kan een rookverbod nooit voordelig zijn voor de horeca. Worden onze biertjes nog duurder zeker, ter compensatie? Vervolgens komen alle partijen in opstand en wordt de hele heisa weer teruggedraait. Lang leve de belasting, zeg ik maar.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:03:57 #81
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_49999991
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:47 schreef Fliepke het volgende:
Ja ik ook! En in bepaalde tenten waar perfecte installaties hangen, heb ik geen last van rook hoor. (Ja, zelfs als roker kun je in 'rookhollen' last hebben van andermans sigaretten)
pi_50000256
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:56 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Inderdaad. Nooit te snel conclusies trekken uit onderzoeken. Kijk eerst wie de onderzoeker is, plus achtergronden. Maar, zoals je zelf al zegt; verhaal New York lijkt mij wel duidelijk. En nogmaals; hoe zit dat in andere landen??
Als je het mij vraagt, kan een rookverbod nooit voordelig zijn voor de horeca. Worden onze biertjes nog duurder zeker, ter compensatie? Vervolgens komen alle partijen in opstand en wordt de hele heisa weer teruggedraait. Lang leve de belasting, zeg ik maar.
In andere landen zal het niet veel anders zijn. Als ik nu in de kroeg ben is gewoon de meerderheid roker, iig geval in de kroegen waar ik kom.
En ik hoewel ik niet meer zo vaak in de kroeg kom als vooorheen zal een verbod mijn kroegbezoek iig geval de eerste paar maanden geheel de nek omdraaien heb ik mezelf voorgenomen. Om een punt te maken en het spaart me behoorlijk wat geld uit. Er zijn zat manieren om het gezellig te maken. Een algeheel verbod gaat gewoon veel te ver. En als rokers zouden we dat gewoon duidelijk moeten maken door de eerste 6 maanden niet meer te komen (daarna zal ik wel weer eens komen, kroeghhangen is gewoon leuk. Als alle rokers dat doen zou perfect zijn. Kunnen we een punt maken en gelijk eens bekijken hoeveel extra mensen er naar de kroeg zullen gaan. Want als ik de niet rokerts mag geloven zitten er een heleboel mensen thuis die nou niet naar een kroeg gaan door het roken. Eerst zien, dan geloven.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:24:45 #83
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_50000746
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In andere landen zal het niet veel anders zijn. Als ik nu in de kroeg ben is gewoon de meerderheid roker, iig geval in de kroegen waar ik kom.
En ik hoewel ik niet meer zo vaak in de kroeg kom als vooorheen zal een verbod mijn kroegbezoek iig geval de eerste paar maanden geheel de nek omdraaien heb ik mezelf voorgenomen. Om een punt te maken en het spaart me behoorlijk wat geld uit. Er zijn zat manieren om het gezellig te maken. Een algeheel verbod gaat gewoon veel te ver. En als rokers zouden we dat gewoon duidelijk moeten maken door de eerste 6 maanden niet meer te komen (daarna zal ik wel weer eens komen, kroeghhangen is gewoon leuk. Als alle rokers dat doen zou perfect zijn. Kunnen we een punt maken en gelijk eens bekijken hoeveel extra mensen er naar de kroeg zullen gaan. Want als ik de niet rokerts mag geloven zitten er een heleboel mensen thuis die nou niet naar een kroeg gaan door het roken. Eerst zien, dan geloven.
Geheel mee eens! Misschien doe ik wel mee! Een half jaar lang anti-party's houden met de rokers thuis. Say bye bye to your curtains, maargoed dat valt te compenseren met de ladingen geld die je bespaart
pi_50002524
What's next, niet meer roken in de auto?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:25:34 #85
3542 Gia
User under construction
pi_50002660
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:24 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Geheel mee eens! Misschien doe ik wel mee! Een half jaar lang anti-party's houden met de rokers thuis. Say bye bye to your curtains, maargoed dat valt te compenseren met de ladingen geld die je bespaart
En na dat half jaar? Ga je weer gewoon uit? Of denk je dat het dán wel weer zal zijn opgeheven?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:29:20 #86
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_50005091
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:25 schreef Gia het volgende:

[..]

En na dat half jaar? Ga je weer gewoon uit? Of denk je dat het dán wel weer zal zijn opgeheven?
Nee, dat duurt wel een paar jaar. Maar als protest is het misschien het proberen waard. Ik wil ook wel de straat opgaan met spandoeken e.d., maar denk dat dat een stuk minder effectief is. Een half jaar de kroeg boycotten zal voor mij wel lastig zijn (ookal ga ik niet eens zo veel (meer) uit), maar misschien leidt dat toch nog enigszins tot iets... You'll never know.
En ookal mocht het rookverbod ingevoerd worden en blijvend zijn, voor altijd, zal ik natuurlijk heus nog wel uitgaan. Waarschijnlijk ben ik over een paar jaar toch gestopt (hmm, wie zegt dat niet..?) Maar het gaat om het idee dat ik het, als wel- of nietroker, gewoon sowieso achterlijk vind dat je in een uitgaansgelegenheid niet meer mag roken. En hopelijk gaan meer mensen dit duidelijk maken naar de overheid toe.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:30:57 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50005142
Wat ik nog het minste vind, is dat de kroegbaas zelf niet meer kan beslissen om rokers toe te staan. Roken in de horeca is er al tientallen jaren, dus de horecaeigenaar wist waar hij aan begon. Dat neemt het argument weg dat het 'zielig voor de ondernemer is'.
pi_50005224
Oeh! Een anti-rook topic! Die hadden we lang niet gehad! .

Rookverbod, in álle horeca! Morgen! .
  Moderator vrijdag 1 juni 2007 @ 16:37:01 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_50005333
zie je het?

hier ben ik ook, rokers worden gedizkriminizibeyaz!
pi_50005562
Ja maar, ja maar... rokers zijn moordenaars!

Dan mag 't.
pi_50006107
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Als alle rokers de horeca boycotten, zullen er net als in New York uitzonderingen gemaakt worden op het rookverbod. Daar hebben bepaalde kroegen een ontheffing gezien het omzetverlies.
Een actie is dus helemaal niet misplaatst
pi_50006333
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:29 schreef Qebbel het volgende:
Nee, dat duurt wel een paar jaar. Maar als protest is het misschien het proberen waard. Ik wil ook wel de straat opgaan met spandoeken e.d., maar denk dat dat een stuk minder effectief is. Een half jaar de kroeg boycotten zal voor mij wel lastig zijn (ookal ga ik niet eens zo veel (meer) uit), maar misschien leidt dat toch nog enigszins tot iets... You'll never know.
En ookal mocht het rookverbod ingevoerd worden en blijvend zijn, voor altijd, zal ik natuurlijk heus nog wel uitgaan. Waarschijnlijk ben ik over een paar jaar toch gestopt (hmm, wie zegt dat niet..?) Maar het gaat om het idee dat ik het, als wel- of nietroker, gewoon sowieso achterlijk vind dat je in een uitgaansgelegenheid niet meer mag roken. En hopelijk gaan meer mensen dit duidelijk maken naar de overheid toe.
Ik ga het eerste half jaar zeker de horeca boycotten. En ik weet uit mijn vriendengroep dat ik niet de enige ben. Maar misschien is het een idee om een landelijke actie te beginnen. Zullen we eens kijken of ze echt zo blij zijn als de rokers massaal wegblijven en of de kroegen dan ineens echt gevuld worden met mensen die anders nooit naar de kroeg konden door de rook.

we noemen de actie "roken in de kroeg mag niet meer, ik kom wel een andere keer"
pi_50006755
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:21 schreef SimtekF1 het volgende:
What's next, niet meer roken in de auto?
Ik meen ergens wel eens een bericht gelezen te hebben dat vrachtwagenchauffeurs beboet zijn omdat ze in de vrachtwagen aan het roken waren en dat was hun werkplek. Volgens mij was het in spanje.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 17:43:02 #94
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_50007301
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:44 schreef DennisMoore het volgende:
Ja maar, ja maar... rokers zijn moordenaars!

Dan mag 't.
Whaha! Geweldig! Alleen de rokers zijn moordenaars! Schat, de hele economie, het leven en alles eromheen is een grote moordende factor, als je het even realistisch gaat bekijken. Als jij het loodje niet voortijdig legt door een paar keer goed aan een sigaret gehezen te hebben, dan is het wel door je chemische bloemkooltje, je gemanipuleerde kipfileetje, je vette hamburger, je stressvolle baan, de straling van je mobieltje, de vervuilde buitenlucht, drank, onveilige seks, plastisch chirurgie, het verkeer, etc, etc, etc. Allemaal dingen waar onze economie, op wat voor wijze dan ook, op draait. Waar we allemaal van, met en door leven, of dat nou een bewuste keuze is of niet. En waar we ook allemaal ziek van (kunnen) worden. Allemaal verbieden??
Ja, sigaretten zijn kankerverwekkend; duidelijk. En als je geen grote risico's wilt lopen, moet je sowieso niet gaan roken, natuurlijk. Maar ik geloof niet dat mensen die een paar uur per week in een rokerige kroeg staan, alleen hierdoor ziek worden. Er spelen zo vele factoren mee.
De schadelijkheid van meeroken is aangetoond, ja. Maar het lijkt me ook duidelijk dat als een roker bij een nietroker in huis woont, bijvoorbeeld, niet constant de hele tent blauw moet zetten natuurlijk. Dan wordt meeroken te heftig. Maar die paar uur in de kroeg... I don't think so.

Dus nogmaals: geen totaal rookverbod, maar een goede afzuiginstallatie. Verhelpt die 'moordende' meerookfactor ook weer!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 17:51:03 #95
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_50007557
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik ga het eerste half jaar zeker de horeca boycotten. En ik weet uit mijn vriendengroep dat ik niet de enige ben. Maar misschien is het een idee om een landelijke actie te beginnen. Zullen we eens kijken of ze echt zo blij zijn als de rokers massaal wegblijven en of de kroegen dan ineens echt gevuld worden met mensen die anders nooit naar de kroeg konden door de rook.

we noemen de actie "roken in de kroeg mag niet meer, ik kom wel een andere keer"
Goeie tekst. 'K zal eens peilen bij mijn vrienden.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 17:58:26 #96
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50007822
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Strak plan
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_50008722
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:22 schreef endo1988 het volgende:
Bij ons in Veenendaal is er ook een uitgaansgelegenheid rookvrij geworden. In het begin van de avond valt het roken nog wel mee, maar zodra de mensen meer drank op hebben, hoe meer schijt ze aan de regel hebben, en aan het eind van de avond staat iedereen te roken.

Wat is jullie mening hier over?
Met andere woorden: die kroeg is alleen op papier rookvrij.

Terugkomend op de OP:
Dat roken bij horeca hoort is natuurlijk onzin. Roken hoort bij horeca zoals kiespijn bij een gebit hoort.
pi_50009826
Niks afzuiginstallaties. Weet je wat die krengen kosten? En weet je hoe dat verrekend gaat worden in de prijs van mijn biertje? .
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:45:07 #99
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_50010927
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:10 schreef DennisMoore het volgende:
Niks afzuiginstallaties. Weet je wat die krengen kosten? En weet je hoe dat verrekend gaat worden in de prijs van mijn biertje? .
Sinds wanneer hebben kroegbazen excuusjes nodig om de prijs te verhogen?

Rollen ze laatst zo'n kartel op, twee dagen later gooien ze de prijs hier bij een bepaalde kroeg omhoog.
Sorry?
pi_50010970
Ze moeten dat gedoe met die woeker-huren enzo 's aanpakken. De Sjoerd Kooistra's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')