Kreeg er geen TT uit man. Zelfs in samenwerking met Dribbel nietquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:38 schreef Aresdreams het volgende:
zo dat duurde lang!
Wist er wel een, maar wou jullie niet meer vermoeien met mijn Dean gehoer dan nodig isquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:38 schreef Dribbel_ het volgende:
perse de laatste post willen hebben en dan jammeren dat je geen TT weet pfffrt![]()
quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:26 schreef adt het volgende:
heb weer een riffje geuploaddeze keer van leper messiah, en daarna een ruig stukje raggen. alleen kan m'n mic dat niet zo goed aan ; )
http://media.putfile.com/lepermessiahriffje
Ach, ik wil zelf eigenlijk optreden ipv naar al die festivals en concerten gaan... het bloed kruipt dan stiekum waar het niet gaan kanquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:43 schreef adt het volgende:
jammer dak niet naar fields of rock kon, daar komen ook dikke artiesten
herman lee!
Daar ga ik ook heenquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:41 schreef adt het volgende:
zin in wâldrock : P
met W.A.S.P en Testament, dat wordt geniaal
Gebruik die dingen niet, maar ook nog nooit ergens last van gehad.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:51 schreef Aresdreams het volgende:
Wat goed blijkt te werken is van die grols beugelflesjes die ringetjes die erop zitten
nadat mijn Warlock een keer besloot te stuiteren en ik de buurt weer eens bij elkaar gevloekt heb, heb ik ze er toch maar opgezet (gezien die strabbuttons te grote schroeven hadden om er locking op te kunnen zetten/in kunnen draaien)quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:52 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Gebruik die dingen niet, maar ook nog nooit ergens last van gehad.
1. Wist iedereen al eeuwenquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:51 schreef Aresdreams het volgende:
Wat goed blijkt te werken is van die grols beugelflesjes die ringetjes die erop zitten
Deanquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:22 schreef Under_Score het volgende:
zo het snarenplankje nog even aanslingeren
Ook leukquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:25 schreef ikheetmartijn het volgende:
Die beugelrubbertjes werken inderdaad perfect! Maak er ook al jaren dankbaar gebruik van.
Dropkick Murphys....mij veels te vrolijke folkpunk, dan liever Sonic Youth, Interpol, Eagles of DM en Turbonegro (lowlands).![]()
Jeej, omdat:quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:38 schreef Svyatagor het volgende:
Jeej
Los!! Dood aan de multi-effectsquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:56 schreef Herr_Munk het volgende:
Ik zit er over te denken om een wat nieuwe effecten te kopen. De twee primaire effecten die ik er graag op wil hebben is de chorus effect voor wat ska sound en een wah wah. Wat is beter een complete bak kopen zoals, ik zeg maar wat, een boss me-30 of en twee effecten, chorus en wah wah, los kopen?
Daarom krijg jij mijn wah-wah he! omdat ik graag wel multieffect doe!quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:10 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Los!! Dood aan de multi-effects![]()
Waar ga je naar Anathema?quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:49 schreef lifeblind het volgende:
tvp
en over 3 weken graspop![]()
en volgende week anathema![]()
en zometeen naar de winkel om een nieuwe band voor mn gitaar te kopen, ben t beu dat mn oude ibanez constant uit mn handen donderd
Ik ken alleen maar een zoom 707-GFX (kwam ik achter dat ie toen ook nog 400 gulden koste... what a waste of moneyquote:Op woensdag 30 mei 2007 14:11 schreef ikheetmartijn het volgende:
chorus 50 (+/-)
wahwah (dunlop crybaby bijv) 70
stroomvoorziening (adapter+splitter) 25
--------------------------------------------------
Totaal +/- 145 euro (2ehands)
Ja als je daar een leuk effectenbakje voor kunt kopen....Ares?
Persoonlijk zou ik voor de pedaaltjes gaan, kun je nog een keer wat uitwisselen qua effecten (zonde om een hele effectenbak te kopen als je d'r toch maar 10% van gebruikt).
ps Gaaf dat stukje tekst van Biafra
Da's jammer.quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:27 schreef Aresdreams het volgende:
ah, duidelijk
@ cynic
Helaas, kan er niet bijzijn in de willem 2, doe da dan ook nie op een donderdag!
W2 in Den Boschquote:
Hm, een gitaarband is nou niet iets waar ik op zou bezuinigen. Het moet wel een beetje comfortabel zijn, en je gitaar moet eraan blijven hangen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:22 schreef lifeblind het volgende:
[..]
W2 in Den Bosch
En zojuist een nieuwe gitaarband gekocht! M'n oude was gwoon echt compleet finaal naar de klote, daar hielpen straplocks oid niet meer tegen, ik kon allebei m'n duimen tegelijk door die gaten duwen
Maar jeetje, wat is t moeilijk om een normale band te zoeken voor een normale prijs tegenwoordig zeg. Dat hele rek hing vol met van die spuuglelijke dingen, varierend tussen de 35 en 45 euro! IK heb nu maar een heel simpele van leer/stof in 't zwart gekocht, was alsnog ¤17,50. Maar nu geen stuiterende gitaren meer tijdens het spelen![]()
Ah tof, dan ga ik je daar vast wel zien. Als je op tijd bent in ieder gevalquote:
Voor al me gitaren een lederen strap, met een breed stuk en dan een smal stukquote:Op woensdag 30 mei 2007 16:04 schreef lifeblind het volgende:
Degene die ik nu heb is zeker wel comfortabel, ik houd gewoon niet van die spuuglelijke dingen die ze bij de gitaarboer hadden daarDie duurdere waren ook allemaal best wel breed, en dat vind ik ook weer niet prettig, aangezien ik zelf ook niet al te brede schouders heb enzo, dan schuurt t in mijn nek enzo.
Ik heb die van gevlochten riet uit de budgetgrabbelvoorééneurobak! doet het ook goed!quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:37 schreef Deansensitized het volgende:
Ik vind leren straps vreselijk eigenlijk
Heeft iedereen hier het liefst van die leren dingen? Heb nu autogordels [überglad, heerlijk!] en wil nooit meer anders. Zijn ook slechts 4,5 cm breed
Tja... lekker stroef op me schouder hangen vind ik lekkerder hequote:Op woensdag 30 mei 2007 17:37 schreef Deansensitized het volgende:
Heeft iedereen hier het liefst van die leren dingen? Heb nu autogordels [überglad, heerlijk!] en wil nooit meer anders. Zijn ook slechts 4,5 cm breed
Idd geen zorgen maken dat je gitaar alle kanten opvliegtquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:48 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Tja... lekker stroef op me schouder hangen vind ik lekkerder he
Idd. Alleen kosten die iets van 60 euro hier..........quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Idd geen zorgen maken dat je gitaar alle kanten opvliegt
lekkere brede strap stuk waar die op je schouder zit is dik gevoerd waardoor je geen last hebt dat die hard drukt of gaan snijden of ietsperfect ding en dan voor 17 euro ofzo dan
Vergeleken met een plectrum van 12 euro valt dat nog steeds meequote:Op woensdag 30 mei 2007 18:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Idd. Alleen kosten die iets van 60 euro hier..........
Gewoon bij de feedback gekocht merkloze klaar, staat er een fender logo op is die gelijk 4x zo duur jaquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Idd. Alleen kosten die iets van 60 euro hier..........
Daar heb je je pedalen in zitten?quote:
Jepquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:55 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Daar heb je je pedalen in zitten?![]()
Valt een tubescreamer eigelijk ook als gewone overdrive te gebruiken of is ie alleen met buizen te gebruiken waar ie voor bedoeld is, of is het een stomme vraag
jij met je overdrive de hele tijdquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:55 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Valt een tubescreamer eigelijk ook als gewone overdrive te gebruiken of is ie alleen met buizen te gebruiken waar ie voor bedoeld is, of is het een stomme vraag![]()
quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:10 schreef nipeng het volgende:
... *knip* ...
Er staat trouwens Dean in de OP.
Ik heb voor m'n ibanez ook zo'n 'autogordel', lekker soepel en licht.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:37 schreef Deansensitized het volgende:
Koop dan een pedaaltje of een fatsoenlijke amp.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:14 schreef punkjunk het volgende:
Ja hoor es, ik zoek clean met een randje maar ik krijg het voor geen ene kut uit me marshall boxje
Waarvan is dat logo dan wel niet gemaaktquote:Op donderdag 31 mei 2007 01:20 schreef Under_Score het volgende:
ik heb zo`n fender katoennen strap met van die metalen stukken eraan, heerlijke strap, maar dat fender logo deukt mijn lak, binnenkort maar even met de schroevendraaier eronder
lijkt wel een koper/brons legering ofzo, is van metaal in ieder geval, zit er aan vast genageld. net boven het gat voor de schroef.quote:Op donderdag 31 mei 2007 01:38 schreef Obscurus het volgende:
[..]
Waarvan is dat logo dan wel niet gemaaktik zou toch gewoon zeggen katoen/nylon
Om eerlijk te zijn vind ik het er niet uit te zien, en mag hopen dat fender toch wel slimmer is....quote:Op donderdag 31 mei 2007 01:43 schreef Under_Score het volgende:
[..]
lijkt wel een koper/brons legering ofzo, is van metaal in ieder geval, zit er aan vast genageld. net boven het gat voor de schroef.
[afbeelding]
zoeen
Hey, maar ik heb dan ECHTE autogordels héquote:Op woensdag 30 mei 2007 23:08 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Ik heb voor m'n ibanez ook zo'n 'autogordel', lekker soepel en licht.
zoiets maar dan van ibanez [afbeelding]: [afbeelding]
Voor m'n fender heb ik een dunlop:
[afbeelding]
Vind m'n ibanez strap wel lekkerder zitten, de dunlop is zo'n extra lange (je gitaar kan zowat tot je knie komen) aangezien ik 'm zelf rond m'n middel draag zit ie dus dubbel. De strap zelf is hierdoor vrij stijf.
Waarom een drumcomputer? Als 1 van jullie een laptop heeft gewoon met EZ drummer kloten dat is dan gratisquote:Op donderdag 31 mei 2007 10:15 schreef ikheetmartijn het volgende:
Iemand trouwens ervaring met redelijke drumcomputers voor in de oefenruimte? Ik zit te denken aan Boss (dr-770?) of Roland (mc505?).
De keren dat ik het gedaan heb, heb ik gewoon mijn laptop gebruikt met fruityloops erop, werkte als een treinquote:Op donderdag 31 mei 2007 10:15 schreef ikheetmartijn het volgende:
Iemand trouwens ervaring met redelijke drumcomputers voor in de oefenruimte? Ik zit te denken aan Boss (dr-770?) of Roland (mc505?).
Weet ik, zo doe ik het thuis ook.quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waarom een drumcomputer? Als 1 van jullie een laptop heeft gewoon met EZ drummer kloten dat is dan gratis![]()
En geen nieuwe gekocht in duitsersland?quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:58 schreef SlaggY het volgende:
Ik heb 'm voor 200 euro gehaald in de musicstore in Koln, Duitsland. Hij was afgeprijsf van 350 geloof ik.
edit: hier staat ie in de online shop: link
En m'n gitaarstandaard ben ik kwijt geraakt met mijn verhuizing.![]()
Waarschijnlijk komt het neer op: als je de ahdnleiding leest en er een beetje mee kloot, heb je het zo onder de knie, anders kom je wel op een half uur kloten per keer uit?quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Weet ik, zo doe ik het thuis ook.
De rest is nogal digibeet
Heb nog wel een oud lijk van een laptop staan, maar daar gaat fruityloops niet zonder "artifacts" op draaien (laat staan een plugin d'r bij als ez drummer). Om nou een laptop aan te schaffen puur voor dit, vind ik een beetje flauwekul.
"Brand je toch een cdtje met backingtrack?" Neuh geen optie, voor het geval we een riffje eindeloos willen doorspelen om daar wat dingetjes op te bedenken. Of ineens een 3 kwartsmaat midden in een nummer willen ipv een 4 kwarts.
Ook al een andere drummer gevraagd of hij zin had om als invaldrummer te fungeren. "Nee" (logisch). Onze drummer is er de eerste tijd waarschijnlijk 1 van de 3x niet. Het gaat er puur om dat we een snelwerkend alternatief hebben.
Vandaar ook mijn vraag of er ervaring is mbt drumcomputers en of dat allemaal een beetje snel is te programmeren (zonder dat je eerst een half uur aan het kloten bent).
quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:34 schreef Dribbel_ het volgende:
neem gewoon een 1spot adapter met daisy chain geen gezeik met extra kastjes en al je stroom voor alle pedalen uit 1 adapter
JIj gebruikt batterijen of niet? Maar die daisy chains, dat werkt gewoon goed? Geen extra herrie ofzo? En dan moet je zeker een sterke adapter hebben of niet? En wat kost dat?quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:34 schreef Dribbel_ het volgende:
neem gewoon een 1spot adapter met daisy chain geen gezeik met extra kastjes en al je stroom voor alle pedalen uit 1 adapter
Ik gebruik ook de 1spotquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
JIj gebruikt batterijen of niet? Maar die daisy chains, dat werkt gewoon goed? Geen extra herrie ofzo? En dan moet je zeker een sterke adapter hebben of niet? En wat kost dat?geen fluit zeker?
ok bruut! en die koop je bij feedback neem ik aan? op inet zijn die dinge niet te vinden volgens mijquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik gebruik ook de 1spotbatterijen lopen alleen maar leeg en blijven geld kosten
![]()
daisy chain is juist fijn gewoon 1 kabel met meerdere aansluitinge zit je niet met tig kabels in de knoopt.
geen extra herrie daardoor niks kan je erg veel pedalen opzetten, heb er zelf 6 opzitten.
dacht 19 euro voor de adapter en dan nog paar euro voor die daisychain
25 euro ben je klaar als het goed is
quote:Dat is handig. Eindelijk eens niet zo'n klont die drie stopkontakten in beslag neemt, maar een slank vormgegeven uiterst praktische en krachtige 9V adapter. Met de 1spot kun je zo'n twintig pedalen tegelijk voeden (max 1700mA!!). En met het drie meter lange snoer (dat is bijna twee keer zo lang als standaard adapters) hoef je niet meer per se in de buurt van een stopkontakt te gaan staan.
Die dunlops Heerschen behoorlijk, heb er zelf 2quote:Op woensdag 30 mei 2007 23:08 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Ik heb voor m'n ibanez ook zo'n 'autogordel', lekker soepel en licht.
zoiets maar dan van ibanez [afbeelding]: [afbeelding]
Voor m'n fender heb ik een dunlop:
[afbeelding]
Vind m'n ibanez strap wel lekkerder zitten, de dunlop is zo'n extra lange (je gitaar kan zowat tot je knie komen) aangezien ik 'm zelf rond m'n middel draag zit ie dus dubbel. De strap zelf is hierdoor vrij stijf.
ok thnx!quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Gewoon bij de feedbackik denk dat bijna iedere gitaarzaak ze wel zal hebben
en anders gewoon bij feedback bestellen, zal misschien niet op de site staan maar als je ze mailt kan je het altijd krijgen.
[afbeelding]
+
[afbeelding]
Dat is dan het plaatje van een engelse maar ze gaan gewoon in een normaal stopcontact
[..]
@Falcon4everquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:23 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
dan hoor je als mod toch in te grijpen
?
Makkelijke speel hoogtequote:Op donderdag 31 mei 2007 17:39 schreef Under_Score het volgende:
ik vind dat maar kut spelen, zo laagmijnes hangt net tegen m`n zaakje aan al het ware
ja, klinkt ook gewoon goed op een transistor bak, in tegenstelling van dat wat dribbel zegt.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:55 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Valt een tubescreamer eigelijk ook als gewone overdrive te gebruiken of is ie alleen met buizen te gebruiken waar ie voor bedoeld is, of is het een stomme vraag![]()
Met de stemknoppen?quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:46 schreef -Dries- het volgende:
Vraagje,
hoe tune ik mijn gitaar in Open C? (CGCEGC)
je zegt het antwoord al!quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:46 schreef -Dries- het volgende:
Vraagje,
leg vraag verder uit enzo dus?quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:46 schreef -Dries- het volgende:
Vraagje,
Chromatische tuner kopen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:23 schreef -Dries- het volgende:
Enige wat ik heb is dit: [afbeelding]
Dus hoe hoe moet ik bijvoorbeeld mijn E snaar in een C snaar stemmen?
de 4de fret in drukken en terugstemmen todat hij E aangeeftquote:Op donderdag 31 mei 2007 19:23 schreef -Dries- het volgende:
Een aantal keer op de flat knop drukkenquote:Op donderdag 31 mei 2007 19:23 schreef -Dries- het volgende:
Dat sowiesoquote:Op donderdag 31 mei 2007 19:50 schreef imported_sphinx het volgende:
Zie bovenste 2 posts, of GuitarPro downloaden.
en hoe dunner de snaar, hoe dunner de toon.....quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:09 schreef Aresdreams het volgende:
Pfff, testen zou ik zeggen
2 noten naar beneden is wel veel, dus zou ik er wel een dikker setje op leggen.
.010 voor een D stemming vind ik net gaan, lager zal ik voor .011 gaan, maar goed, ik hou van dunne snaren (sta eigenlijk altijd wel in E met .009) maar als je liever met dikkere snaren speelt, zou je misschien nog dikkere nodig hebben, het is wel zo, hoe dunner de snaar, hoe moeilijker het is om te downtunen.
echt altijd?quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Zoals ik altijd zeg: liever 17 op B dan 12 op e!
4 keer op het knopje flat (mol dus) drukken en dan stemmen = twee stappen lagerquote:Op donderdag 31 mei 2007 19:23 schreef -Dries- het volgende:
werkt dat bij zo'n ding?quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:57 schreef Neidropje het volgende:
[..]
4 keer op het knopje flat (mol dus) drukken en dan stemmen = twee stappen lager
1 keer is een halve toon down, dus Eb
2 keer is D
3 keer is C#
4 keer is C
(en dan is dus de e die je in het schermpje ziet een C)
Aha, bedankt!quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:57 schreef Neidropje het volgende:
[..]
2 keer is D
3 keer is C#
4 keer is C
Toch nog niet zo heel veel last vanquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
en hoe dunner de snaar, hoe dunner de toon.....
Ongeveer wat ik zei dus, alleen dan beter uitgelegd, en @ imported thing: ja dat werkt met zo een dingquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:57 schreef Neidropje het volgende:
[..]
2 keer is D
3 keer is C#
4 keer is C
Halvie bruin?quote:
ja nou, bij gigs is het wel handig om er een te hebben natuurlijk.quote:
Meeste plekken waar je optreed (bij ons dan allemaal eigenlijk) is apparatuur gewoon aanwezigquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:55 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja nou, bij gigs is het wel handig om er een te hebben natuurlijk.
probleem is, hoe vervoer je zo'n ding als je maar 1 auto hebt waar de rest ook al in moet?
ja is ook wel zo.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Meeste plekken waar je optreed (bij ons dan allemaal eigenlijk) is apparatuur gewoon aanwezig
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:01 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja is ook wel zo.
maar die kunnen kut zijn. als je je eigen cab hebt weet je tenminste zeker hoe kut het is
Dat dus, meestal staat er spul wat ik zelf toch niet kan betalenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:07 schreef Deansensitized het volgende:
Heeft lekker een 4x12
Maar die backlines zijn meestal niet heel ruk hoor. Beetje gitarist haalt overal een fatsoenlijk geluid uit. Toch?
truequote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:36 schreef Deansensitized het volgende:
Hey, hij wil de hele teringzooi meezeulen
Lekker poppy nummertjequote:Op donderdag 31 mei 2007 18:30 schreef Deansensitized het volgende:
+44
http://youtube.com/watch?v=nlDM4IPlDB0
Zelf een auto kopenquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:55 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja nou, bij gigs is het wel handig om er een te hebben natuurlijk.
probleem is, hoe vervoer je zo'n ding als je maar 1 auto hebt waar de rest ook al in moet?![]()
Tenzij je een band hebt, die vergeet de backline mee te nemen, resultaat: lokaal moet er van alles geregeld wordenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:09 schreef Dribbel_ het volgende:
En meestal gaat het toch via de PA dus heb je aan je kleine versterkertje toch wel genoeg
Maar aangezien je maar 1 auto hebt kan je ook geen drums meenemen dus kan je toch alleen op plaatsten spelen die al een complete backline hebben dus daar hoef je je verder dan niet echt zorgen over te maken
Wat?quote:
met de huidige vintagehype waarschijnlijk beetje overpriced dus dnek aan 80 eur? gokje? even marktplaats afstruinen enzo voor een reeel beeld. Ga je er een kopen of heb je er een te koop?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:21 schreef punkjunk het volgende:
Weet iemand wat een proco vintage rat reissue ongeveer waard is?
Tja, soms moet je gewoon de hele backline meenemen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:36 schreef Deansensitized het volgende:
Hey, hij wil de hele teringzooi meezeulen
voor een hernia?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:13 schreef Dribbel_ het volgende:
je moet er soms wat voor over hebben he
Yup, Anathema heeft hun eigen spul, en wij ook. Sommige bands waar je vaker mee speelt deel je de backline mee, zoals we destijds met Autumn en Asrai wel hebben gedaan. Grotere bands doen dat dan weer minder vaak, ook wel een beetje begrijpelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:40 schreef Aresdreams het volgende:
Hmmm, dus je eigen backline in W2?
Ja als gitarist doe je dat sowieso wel, hooguit een keer dat je het kabinet van iemand anders gebruikt (9 van de 10 gitaristen hebben toch een marshall 4X12) maar met drummers gebeurt het best veel, het scheelt namelijk nogal wat ombouwtijd als je niet het hele drumstel hoeft af te breken, opnieuw op te bouwen en te soundchecken.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:01 schreef Aresdreams het volgende:
ah oke
ach, zou liever over me eigen spul willen spelen dan dat van anderen, maar das mijn eigen idee
tja, drummers zijn een raar volkquote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja als gitarist doe je dat sowieso wel, hooguit een keer dat je het kabinet van iemand anders gebruikt (9 van de 10 gitaristen hebben toch een marshall 4X12) maar met drummers gebeurt het best veel, het scheelt namelijk nogal wat ombouwtijd als je niet het hele drumstel hoeft af te breken, opnieuw op te bouwen en te soundchecken.
H&K is toch ook niet echt een budget merk toch?quote:
ik bied ¤60,-. graag reactie voor morgen 11 uur, want dan vertrek ik op vakantie voor 3 weekjes (canada en californie!quote:
delay/reverbquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:59 schreef Zyggie het volgende:
Welke effecten zouden julie kopen als je helemaal geen had?
rare vraag, ligt eraan wat je ermee wilt hequote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:59 schreef Zyggie het volgende:
reverb, als het niet op je amp zit, net als een goeie overdrivequote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:59 schreef Zyggie het volgende:
En daar koop er een voor $60,-quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:57 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik bied ¤60,-. graag reactie voor morgen 11 uur, want dan vertrek ik op vakantie voor 3 weekjes (canada en californie!)
Ik ook een delayquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:59 schreef Zyggie het volgende:
60¤quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:57 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik bied ¤60,-. graag reactie voor morgen 11 uur, want dan vertrek ik op vakantie voor 3 weekjes (canada en californie!)
als je dat er voor krijgt eet ik me hoed opquote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:47 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
60¤
Het dubbele en we hebben een deal!
Maar dat is een Maxon.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:58 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
als je dat er voor krijgt eet ik me hoed op
deze doet namelijk precies hetzelde
http://www.feedback.nl/?id=55&b=MAXOD808
idd fuckin overpriced, net als de originelen die voor 500/600 gaan op ebayquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:05 schreef guitarist.nl het volgende:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=TS808
Dan koop je die toch?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 08:36 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
en die klinkt hetzelfde, maxon maakte die ibanez 808 pedaaltjes
Corey Taylor heeft geen lijp haar meer, dat blonde stond 'm veel beter. Maar verder wel vet hoor, ben wel een beetje jaloers.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 03:11 schreef -Menn0- het volgende:
Denk zeg het nog maar een keerJe weet tenslotte maar nooit
Old Sgoolquote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:27 schreef Cynic het volgende:
ik ga echt "Into the Everflow" van Psychotic Waltz leren.
Daar is alleen nergens een tab van te vinden. Dus als iemand nog tijd over heeft
onnoemelijk.quote:
Dat is toch geen feedback?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:28 schreef adt het volgende:
ohja, ik heb eigenlijk best veel feedback, als ik de hoge e aansla, en dan mute, verder niks doe, klinkt het zo:
(afgewisseld bridge en neck pickup, bridge pickup is het ergst)
http://media.putfile.com/feedback-27
Nee, tis ook gewoon resonantie, maar ik schaar het onder feedbackquote:Op zondag 3 juni 2007 08:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat is toch geen feedback?
Maar je kan proberen de elementen een stukje naar beneden te draaien.
Wat is het voor gitaar? (als er een tremolo op zit weet ik misschien nog wel een oplossing)
Aan de buitenkant van de elementen zitten kleine schroefjes. Als je die aandraait gaat-ie naar beneden. Dat kan je ook wel zien.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:02 schreef adt het volgende:
[..]
Nee, tis ook gewoon resonantie, maar ik schaar het onder feedback. Kan zijn dat m'n pickups sowieso niet goed afgeschermd zijn, en de bridge pickup zit akelig dicht op de bridge pickup. Hoe kan ik hem lager schroeven?
Die carved guitarsdie zijn echt fokking lijp ^^
btw wat vinden jullie van m'n riffje?
Appart, ik zou d'r zelf niet zo snel mee lopen!quote:Op zondag 3 juni 2007 11:29 schreef nipeng het volgende:
http://hmmmcool.blogspot.com/2007/06/carved-guitars-amazing.html
Als ze liedjes zongen over tegen de wind in pissen waren ze veel beter geweestquote:Op zondag 3 juni 2007 14:30 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja okee knap van zemaar na een minuut of 2 heb je het ook wel weer gezien
tuurlijkquote:Op zondag 3 juni 2007 14:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als ze liedjes zongen over tegen de wind in pissen waren ze veel beter geweest
Ja.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:22 schreef Fatihtjuh het volgende:
Epiphone SG special ltd. aan te raden?
kwestie van uitproberen, soms vallen ze heel erg tegen, soms heel erg mee. Let op constructie, foutjes, finish, electronica (pickupswitch kan nogal eens rot zijn) en algemene feel + rechtheid van hals etc.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:22 schreef Fatihtjuh het volgende:
Epiphone SG special ltd. aan te raden?
headstock in je oog.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:45 schreef Aresdreams het volgende:
Wat is de straf op verraden?
Hell yeah. Daarom was het ook zo zonde dat iemand ooit een electrische gitaar aan Django heeft gegevenquote:Op zondag 3 juni 2007 16:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
De akoestische gitaar is god, en Django Reinhardt zijn profeet
Tja, Jacksons zijn natuurlijk veel mooierquote:Op maandag 4 juni 2007 15:08 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
headstock in je oog.
je mag kiezen tussen een Jackson headstock, of een Dean, voor beide ogen.![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 16:55 schreef punkjunk het volgende:
sjonge wat een tering nerd als economie leraar heb ik toch ook, wat een tering flikker
quote:Op maandag 4 juni 2007 20:24 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Lijkt me wel leuk ja! Al die kutkinderen leren hoe ze het hele boek in de grafische rekenmachine zetten voor het examen
[afbeelding]
Economie is ook wel een bruut vak, maar als het enigste is wat je leraar zegt: dit kunnen jullie verwachten dit hoofdstuk *legt heel snel het hoofdstuk uit* maak het hoofdstuk maar af, over 8 lessen de toets.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:24 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Lijkt me wel leuk ja! Al die kutkinderen leren hoe ze het hele boek in de grafische rekenmachine zetten voor het examen
[afbeelding]
hij is leuk hequote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:36 schreef Dribbel_ het volgende:
net woman van wolfmother ook maar eens geleerdtof nummer
omdat de fx loop achter de voorversterker zit kun je ipv een signaal dat via je pedalen vervomd wordt laten distortioneren maar een distortion signaal dat uit je voorversterker komt vervormen met je pedalen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 02:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat is nou precies het voordeel van een effectloop om daar je pedalen tussen te smijten in je amp in tegenstelling tot ze gewoon voor de input te zetten ?
Dat klinkt voor sommige effecten beter. Als je bijvoorbeeld een delay gebruikt voor je input gaan de noten heel erg door elkaar bloeden. In je effectloop heb je daar geen last van.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 02:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat is nou precies het voordeel van een effectloop om daar je pedalen tussen te smijten in je amp in tegenstelling tot ze gewoon voor de input te zetten ?
Zoiets moet het wel worden denk ikquote:
Wat een baggernummer.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:36 schreef Dribbel_ het volgende:
net woman van wolfmother ook maar eens geleerdtof nummer
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:58 schreef guitarist.nl het volgende:
Weer aan het werk in de gitaarwinkel
Beetje gitaarspelen enzo
Epiphone Sheraton met Vox AC30 of Peavey ValveKing is best tof!
En een Tele Custom (p90's) met een Marshall JTM60 is ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |