Dat aankloten ligt me niet zo lekker zegmoar, dan ben ik veel te lang vanstreek en komt negens meer iets van, niet dat dat er nu wel veel gebeurt. En ik ben er niet geoefend in, als ik dat eerder veel had gedaan zou ik dat nog wel zijn blijven doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:08 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar een beetje aankloten met vrouwen is ook best prettig![]()
Ik hoef ook zeker nog geen relatie voor ik de ware gevonden heb.. Dat ik op dit moment wel iemand leuk vind hief niet te zeggen dat ik geen lol mag maken met anderen natuurlijk
Heb je al gedaan wat er in dat topic staat? Ik heb daar een best wel lange literatuurlijst gepostquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:19 schreef kless het volgende:
[..]
Dat aankloten ligt me niet zo lekker zegmoar, dan ben ik veel te lang vanstreek en komt negens meer iets van, niet dat dat er nu wel veel gebeurt. En ik ben er niet geoefend in, als ik dat eerder veel had gedaan zou ik dat nog wel zijn blijven doen.
Ik ben helaas niet zo dus krijg ik al dat gezeik van mn familie en vrienden en buren er ook over. maar dat doen ze altijd al dus
Niet dat ik me er niet mee bezig hou en ook niet enkel op fok.
De kunst van het verleiden
vrouwen afwijzen doe ik ook wel eens dan is er iets perongeluk niet goed gegaan in de communicatie...Maar ik zou graag wel willen weten hoe dat komt of kwam want daar kan ik dan weer "mn voordeel" mee doen. En niet enkel met vrouw(en) maar ook met werk / studie / onderhandelen enzovoords
Al zou een scharrel voor het leer process best verstandig zijn. ook hierbij ben ik lekker aan het soggen en voor bezig met dingen doen die ik leuk vind geloof ik...
Neuh nog niet maar heb wel mn oog laten vallen in een boek over verleiden.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:23 schreef jorgentol het volgende:
[..]
Heb je al gedaan wat er in dat topic staat? Ik heb daar een best wel lange literatuurlijst gepost![]()
Je kan niet van iemand houden zonder van je zelf te houden..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:30 schreef kless het volgende:
[..]
Neuh nog niet maar heb wel mn oog laten vallen in een boek over verleiden.
De 24 wetten van het verleiden door robert greene
Lag bij 1 van mn vrienden in huis.
(aanbevolen door die meneer die jij noemde)
Een klassieker, netjes hoorquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:30 schreef kless het volgende:
[..]
Neuh nog niet maar heb wel mn oog laten vallen in een boek over verleiden.
De 24 wetten van het verleiden door robert greene
Lag bij 1 van mn vrienden in huis.
(aanbevolen door die meneer die jij noemde)
Ik denk dat je mn eerste post niet hebt gelezen?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kan niet van iemand houden zonder van je zelf te houden..
eerst helemaal tevreden zijn met jezelf,
je gedrag, je uiterlijk, je sociale leven,
DAN pas kan je gaan zoeken naar een vriendin...
Ik zie heel veel mensen - waaronder ook enkele vrienden van mij -
die het andersom doen... Die zoeken een vriend(in) om zichzelf
goed te voelen, om zeker te worden van zich zelf, om maar genoeg
aandacht te krijgen.
Ik zeg niet dat mensen met een relatie een perfect leven zonder
hun vriend(in) hadden, maar vaak zijn de mensen die tevreden
zijn met zichzelf, die zich vrolijk voelen, die zeker zijn in omgang
met anderen wel diegene die een vriend(in) hebben
- of natuurlijk breezers, maar ik heb het over echte relaties -
het is ook niet dat ik het niet zie of niet zie gebeuren, ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten ofzo, voel me er onmakkelijk bij en vaak als ik wel een tof wezen tegen kom is ze een kop groter, of zou ze eigenlijk bij iemand anders. of ze heeft al een relatie. anyway niet iets waar ik zin in heb. en geilheid kan ik prima negeren.zolang ik niet verliefd ben...quote:
Joh, laat me je wat vertellen. toen ik ermee begon was ik ook zenuwachtig en bang. En weet je, het gaat niet weg. Het wordt minder maar zelfs de beste zijn zenuwachtig. en zelfs de beste worden afgewezen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:52 schreef kless het volgende:
[..]
het is ook niet dat ik het niet zie of niet zie gebeuren, ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten ofzo, voel me er onmakkelijk bij en vaak als ik wel een tof wezen tegen kom is ze een kop groter, of zou ze eigenlijk bij iemand anders. of ze heeft al een relatie. anyway niet iets waar ik zin in heb. en geilheid kan ik prima negeren.zolang ik niet verliefd ben...
Het was gewoon melden.
En aangeven waar ik mee bezig ben (proberen de wereld om me heen te begrijpen)
En dat verliefd zijn echt wel tof is (voor wat ik me er van herinner)
Ook ik wijs wel eens vrouwen af, niet zovaak want meestal is de communicatie wel zo goed dat men zich niet "aanbied" maar dat is niet tof want ik heb daar niet op aangestuurd en dat gebeurt dan voor mij een raadsel van hoe en waarom waardoor. (wat wel prettig is voor de keren dat ik het wel nodig heb.)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:54 schreef jorgentol het volgende:
[..]
Joh, laat me je wat vertellen. toen ik ermee begon was ik ook zenuwachtig en bang. En weet je, het gaat niet weg. Het wordt minder maar zelfs de beste zijn zenuwachtig. en zelfs de beste worden afgewezen.
maar veel mensne hebben problemen om van hunzelf te houden. Want hoe kan je van jezelf houden als je vind dat je een grote neus hebt, een lelijke kleur haar hebt, te klein bent... en telkens als je een knap iemand ziet denken : 'soww, ik zou er wel zo uit willen zien, en DIE wel willen zijnquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kan niet van iemand houden zonder van je zelf te houden..
eerst helemaal tevreden zijn met jezelf,
je gedrag, je uiterlijk, je sociale leven,
kloptquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:21 schreef Landgeld het volgende:
JA, het probleem is contact maken... hoe maak je contact buiten 't uitgaan.. das gewoon lastig soms
Ehhh.. ja, tips / methodes / manieren... dat is moeilijk...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:04 schreef Landgeld het volgende:
[..]
maar veel mensne hebben problemen om van hunzelf te houden. Want hoe kan je van jezelf houden als je vind dat je een grote neus hebt, een lelijke kleur haar hebt, te klein bent... en telkens als je een knap iemand ziet denken : 'soww, ik zou er wel zo uit willen zien, en DIE wel willen zijn![]()
'...
dan kan je zeggen: 'je moet 't accepteren', maar ook dat is niet 'tastbaar'.. Het is iig makkelijk om te zeggen maar moeilijk om te doen.... zéker zonder tips/methodes/manieren![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sta wat langer stil bij complimentjes die je krijgt, bij goede aspecten van je zelf. Dat je denkt: 'okeey, ik heb dan wel een rotkop, maar in ieder geval vond de jongen die ik bij de kassa voor liet gaan met maar 1 blikje cola mij aardig!' Probeer dus een goed evenwicht te zoeken tussen positieve kanten van jezelf - moeilijk - en negatief - makkelijk - Verleiden is imho anders dan overtuigen. Met overtuigen moet je iemand compleet inpakken... Alles positief brengen, negatieve kanten verzwijgen / verdraaien, tegenkritiek verwerpen... Bij het verleiden draait het voor 70 % over hoe goed je naar de ander kan luisteren, hoe goed je kunt anticiperen op de ander. Niet elke casanova is ook meteen de beste verkoper, die zaken zijn verschillend denk ik. Fijn als kennis van het verleiden van pas komt bij het verkopen, maar ik weet niet of het automatisch geldt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:47 schreef kless het volgende:
[..]
Ik denk dat je mn eerste post niet hebt gelezen?
Echter die kennis over verleiden helpt je wel verder (nee niet alleen mbt vrouwen, maar mbt alles waarbij je iemand "moet" overtuigen. voor iedereeen is dr een manier om meet te communiceren en over welke vlaken het moet gaan om iemand jou idee aan te bieden dat het over komt als lekker koek, ipv droge beschuitjes(dat laaste is het als ik wat probeer te "verkopen" )Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
Ik ken een jongen / manquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:09 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijzelf aanpassen aan de norm 'jongen horen korte haren te hebben'?
Ja, ik blow geregeld. Ik herken een paar punten wel die je noemt. Al heb ik met dingen als iets tegen een kassameisje zeggen (of een dergelijke situatie waar je er niet omheen kan) geen probleem.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:51 schreef Batsnek het volgende:
Ik weet niet of TS veel blowt, maar blowen op dagelijks basis ( of de halve week ofzo ) is ook erg slecht voor je zelfvertrouwen. Je wordt er oppervlakkiger van en onverschilliger, en ( ikzelf iig wel ) ook onzekerder. Hierdoor ga je constant lopen denken wat anderen wel niet van jouw denken; dit uit zich in allerlei stomme dingen. Bang zijn te opvallend plaats te maken als er een leuke meisje langsloopt in de trein, niks durven zeggen tegen kassameisjes, laat staan iemand in het openbaar aanspreken. Las daarom geregeld een periode van enkele maanden niet blowen in om je hersenen weer op orde te krijgen.
ja dat is makkelijk gezegt dan gedaanquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:44 schreef Spec87 het volgende:
Tijdens uitgaan eens gewoon wat mensen aanspreken die je niet kent, maakt niet uit of ze jong/oud jongen/meisje zijn, zo overwin je wel die drempel.
Klopt en dat is geloven dat je tevreden bent met jezelf net zo goed dat je jezelf daarvan overtuigtquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:48 schreef GSbrder het volgende:
Verleiden is imho anders dan overtuigen. Met overtuigen moet je iemand compleet inpakken... Alles positief brengen, negatieve kanten verzwijgen / verdraaien, tegenkritiek verwerpen... Bij het verleiden draait het voor 70 % over hoe goed je naar de ander kan luisteren, hoe goed je kunt anticiperen op de ander. Niet elke casanova is ook meteen de beste verkoper, die zaken zijn verschillend denk ik. Fijn als kennis van het verleiden van pas komt bij het verkopen, maar ik weet niet of het automatisch geldt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:03 schreef kless het volgende:
[..]
(wtf zou je dan nog met een relatie moeten dan als je al gelukkig bent???)
In een supermarkt vragen of / wat lekker(ste) is of lekkerste vind (duidend op 2/3 producten in het rek voor je) (eventueel na uitgebreid check werk)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:57 schreef Landgeld het volgende:
[..]
ja dat is makkelijk gezegt dan gedaandan nog een probleem: HOE spreek je mensen aan ghehe. Ik weet 't wel (heb paar 'normale' openingszinnen zoals: 'hoelaat sluit deze tent') .. maar ook dat is een lastige
Dat goede voornemen had ik ook... maar dat durf ik even niet aan want de vrouwen willen er niet van weten.....quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De ander gelukkig maken
![]()
waarom 1 iemand gelukkig maken als je ook je vriendin gelukkig maken kan
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:52 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Ik ken een jongen / mandie toch wel redelijk het "wow-effect" bij mij opriep toen hij zich aan de norm 'jongen horen korte haren te hebben' had aangepast.
![]()
(Vrouwen zijn soms zo oppervlakkig, I know).
Uhu!quote:
Probleem 1: spontaan verliefd worden is zeldzaamquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:10 schreef kless het volgende:
[..]
Dat goede voornemen had ik ook... maar dat durf ik even niet aan want de vrouwen willen er niet van weten.....
De onrust in vrouwen
Het niet laks en niet lui zijn van vrouwen.
Dus wacht ik tot iemand mij verleid of dat ik "spontaan" van mezelf verliefd wordt op een of ander vrouwwezen in mn omgeving.
Flirten gebeurt genoeg en das ook wel leuk, gaat soms ook mis -> afwijzen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Probleem 1: spontaan verliefd worden is zeldzaam![]()
Probleem 2: vrouwen houden niet van verleiden, alleen flirten / subtiele hints waar mannen niet zo heel erg gevoelig voor zijn...
Dat is echt niet iets waar je op zit te wachten als je 19 jaar bent en nog nooit een vriendin hebt gehad, geloof mequote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:20 schreef jogy het volgende:
Qua gedrag en muzieksmaak kan het ook zijn dat je je tijd gewoon een beetje vooruit bent, veel dames van jouw leeftijd zijn enkel bezig met populairiteit, net als de jongens trouwens. Dus 'gun het tijd' is misschien wel het beste advies.
Ho, stop. Als je geen uitkering wil moet je dát niet doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
- ga naar een hardrock cafe
- ga filosofie of iets kunstzinnigs studeren
ja hij ziet er een beetje uit als een semi alto dudequote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ho, stop. Als je geen uitkering wil moet je dát niet doen.
Maar willen die ook een uitkeringstrekker (ik zit niet zo in dat altowereldje)?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
ja hij ziet er een beetje uit als een semi alto dude
nou er zijn ook semi alto meisje die helemaal geen mooi boi willen maar gewoon een leuk vriendje
hippie meisjes, waar?!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
- ga naar een hardrock cafe
- ga filosofie of iets kunstzinnigs studeren
- ga heel veel blowen
- en met hippie meisjes om
- dan vind je vanzelf wel een meisje die bij je past
ja nou ik vind jou wel iets voor een beetje zweverig hippie meisjesquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
hippie meisjes, waar?!
Overigens, er zijn een heleboel posts gemaakt in dit topic waar ik wat aan heb. Dus ik wil effe iedereen voor zijn/haar bijdrage bedanken.Als ik alle posts moet gaan beantwoorden ben ik op m'n 29e nog single
Ik herken mezelf hier in, vooral in de 3de. Veel te lange haren, vaak opmerkingen om naar de kapper te gaan, en had zelf ook puisten (nu minder als toen).quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
In groep 7 of 8 had ik een vriendinnetje. Voor het laatst. En nu ben ik 19. Dat vind ik balen.
Aan zelfvertrouwen schort het. Zo vonden een paar figuren in havo1 en 2 het nodig mij van tijd tot tijd attent te maken op het feit dat ik niet zo mooi ben. Clearasil opmerkingen, ik zat namelijk onder de jeugdpuistjes, nu nog steeds een beetje. Nou waren dit bijzonder domme personen (anders maak je dergelijke opmerkingen niet hè) en trok ik me er niet zo veel van aan. Maar aan de andere kant heb ik thuis een spiegel hangen en zag ik ook wel wat ze bedoelden.
Vanaf havo2 heb ik mijn haar laten groeien en geregeld gaven meisjes mij de waardevolle tip naar de kapper te gaan en middels een bak gel zogenaamde stekeltjes te nemen. Vaak zeggen mensen ook dat 'je vaker uit moet gaan' om meiden te leren kennen. Tot slot zeggen mensen dat je jezelf moet zijn. De eerste twee tips staan recht tegenover de laatste. Ik ben namelijk niet het soort figuur van "hippuh disceau, zuipuh, meisjuns versieruh".
Oorspronkelijk had ik het vertrouwen, dat als ik mezelf bleef (dus mooi geen stekeltjes) ik ooit wel een meisje zou ontmoeten die mij leuk vindt, simpelweg om wie ik ben. Maar naar jaren, is langzaamaan het vertrouwen dat in heel Nederland geen meisje rondloopt die mij leuk zal vinden hier een beetje voor in de plaats gekomen. Ik hoop dat als ik volgende schooljaar of het jaar daarna een opleiding ga doen, ik meisjes leer kennen met wie ik op kan schieten. Maar dat kan dus nog een hele tijd duren.
Ik ken uiteraard wel meisjes, maar dat blijft bij 'kennen', met niet één ben ik goed bevriend. Ik heb een vrij selecte vriendengroep, bestaande uit enkel gozers en wij ontmoeten bijna nooit andere mensen, we gaan eigenlijk alleen met elkaar om.
Ik zit er best wel mee. Het afgelopen jaar ben ik best depressief geweest. Tijden lang (vannacht ook) droomde ik over meisjes, prachtige dromen. Maar zodra ik dan wakker werd, was ik in een klap terug in mijn eenzame wereldje en dat droeg niet echt bij aan een goed humeur. Totaal eenzaam kan ik mezelf overigens niet noemen, want ik heb wel een aantal hele goede vrienden met wie ik goed kan opschieten.
Ik ben vast niet de enige die hier mee zit. Ik zou graag horen hoe anderen hiermee omgaan.
Helemaal mee eens. Probeer dit eens voor de gein eens uit. Ga naar je plaatselijke bar en probeer met zoveel mogelijk mensen een babbeltje te maken over koetjes en kalfjes. Zorg dat jouw verschijning word opgemerkt door (iets) harder te praten (zonder irritant te worden), veel te lachten en het moet vooral positief, leuk en gezellig overkomen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:03 schreef Shivo het volgende:
Uiterlijk maakt niet uit, uitstraling wel. Vrouwen zoeken onafhankelijke mannen met zelfvertrouwen. Succes![]()
en ook dát kan lastig zijn voor sommige mensen; vooral de openingszin om op iemand af te stappenquote:Op woensdag 30 mei 2007 05:02 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Probeer dit eens voor de gein eens uit. Ga naar je plaatselijke bar en probeer met zoveel mogelijk mensen een babbeltje te maken over koetjes en kalfjes. Zorg dat jouw verschijning word opgemerkt door (iets) harder te praten (zonder irritant te worden), veel te lachten en het moet vooral positief, leuk en gezellig overkomen.
je begint met hoi en vraag hoe het gaat, daarvandaan zie je weer verderquote:Op woensdag 30 mei 2007 08:13 schreef Landgeld het volgende:
[..]
en ook dát kan lastig zijn voor sommige mensen; vooral de openingszin om op iemand af te stappen![]()
UHH... met openingzin bedoelde ik ook een 'normale'quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:52 schreef Demellie het volgende:
[..]
je begint met hoi en vraag hoe het gaat, daarvandaan zie je weer verder(Maar alsjeblieft doe jezelf een plezier en hou die domme openingszinnen voor je: ken ik jou niet en weet ik het allemaal voor gelul)
euh... "hoi, hoe gaat het" is net zo goed gelul...quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:52 schreef Demellie het volgende:
[..]
je begint met hoi en vraag hoe het gaat, daarvandaan zie je weer verder(Maar alsjeblieft doe jezelf een plezier en hou die domme openingszinnen voor je: ken ik jou niet en weet ik het allemaal voor gelul)
Jij hebt een opening en ik heb zin. Werkt gegarandeerd.quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:13 schreef Landgeld het volgende:
[..]
en ook dát kan lastig zijn voor sommige mensen; vooral de openingszin om op iemand af te stappen![]()
i rest my casequote:Op woensdag 30 mei 2007 10:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij hebt een opening en ik heb zin. Werkt gegarandeerd.
van de andere kant zijn er ook genoeg van dat soort types die wel een vriendin hebben...quote:Op woensdag 30 mei 2007 05:31 schreef speknek het volgende:
Kluupkluup heeft gelijk. Ik heb Informatica gestudeerd en ben ze vaak genoeg tegengekomen, de mannen die niets aan hun uiterlijk deden en zeiden 'ik ben zoals ik ben, en een vrouw zou mij moeten accepteren zoals ik ben'. Ik kan het moeilijk anders zien dan een defensiemechanisme, als het niet lukt dan ligt de fout tenminste bij de andere partij.
Ja, edoch veel minder dan normaal.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:55 schreef Abbadon het volgende:
van de andere kant zijn er ook genoeg van dat soort types die wel een vriendin hebben...
It's the inside that counts. That's just something they tell ugly people. Natuurlijk, houding is belangrijk, maar als je een stoere, zelfverzekerde vent bent van 120 kilo, kom je er nog steeds niet.quote:uiteindelijk gaat het om zelfvertrouwen...uitstralen dat je weet dat je de moeite waard bent...dan komt de rest vanzelf...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |