abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 mei 2007 @ 22:53:23 #1
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_49588823
De kunst van het verleiden. Die beheerst ik niet goed(genoeg). Omdat ik gewoon nog niet hard genoeg ben voor mezelf. Doordat ik iets van rechtvaardigheids gevoel in me heb wat MIJ vooral in de weg zit. En daar ben ik onderhand wel een beetje flauw van. Zo ben ik ook ontzettend slecht onderhandeling. Geen idee wat ik er aan kan doen. Omdat ik me afteraf waarschijnlijk minder trots voe en of ontzettend veel last krijg van schuldgevoelensl enzo.

De kunst van het verleiden wil ik zorgenloos/schromeloos? kunnen beheersen. Zodat de rest van 't leven makkelijjer wordt. En ik en die gene die ik verleid er bijden een goed gevoel aan overhouden.

Ik bedoel zoiets als. Dat ik mezelf voor de gek kan houden en iemand anders ook en dr allebij flink van kunnen blijven genieten.

En verder is het vooral handig/makkelijk: Mensen doen wat je wil, je krijgt dingen makkelijker (gedaan) enzo.
Hoe ga ik mezelf manipuleren dat ik het niet meer erg vind?
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zondag 20 mei 2007 @ 22:54:45 #2
165113 Blue_ei
Al 20 jaar 30 hoera
pi_49588877
niet doen blijf je zelf
Denken leidt tot niets.
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
pi_49588956
Wtf heeft verleiden met "rechtvaardigheidsgevoel" te maken?
Je bent gewoon een watje.
pi_49589031
nice guys finish last
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 20 mei 2007 @ 23:02:41 #5
41885 kless
pi_49589143
Ja dat de rest me geen stap wijzer wil hebben snap ik ook wel, doen hun hun voordeel mee.
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:56 schreef Paltos het volgende:
Wtf heeft verleiden met "rechtvaardigheidsgevoel" te maken?
Je bent gewoon een watje.
jups
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:54 schreef Blue_ei het volgende:
niet doen blijf je zelf
Ik bedoel euh. Dat rechtvaardigheids gevoel. heeft niks met dat etische deel te maken.of het ook echt goed is of echt slecht: het is gewoon scheit irritant soms.
Soms, en tegenwoordig steeds vaker denk ik dat dat makkelijker niet alleen voor mezelf maar voor iedereen prettiger maken.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zondag 20 mei 2007 @ 23:06:36 #6
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_49589268
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:53 schreef kless het volgende:

leven makkelijjer wordt. En ik en die gene die ik verleid er bijden een goed gevoel aan overhouden.
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_49589356
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:02 schreef kless het volgende:
Ik bedoel euh. Dat rechtvaardigheids gevoel. heeft niks met dat etische deel te maken.of het ook echt goed is of echt slecht: het is gewoon scheit irritant soms.
Soms, en tegenwoordig steeds vaker denk ik dat dat makkelijker niet alleen voor mezelf maar voor iedereen prettiger maken.
Wat bazel je nu allemaal? Leer Nederlands, man.
  zondag 20 mei 2007 @ 23:13:11 #8
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49589513
tvp
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  zondag 20 mei 2007 @ 23:25:13 #9
41885 kless
pi_49589899
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:09 schreef Paltos het volgende:

[..]

Wat bazel je nu allemaal? Leer Nederlands, man.
Misschien als jij alles al weet en kan. deel dat dan?
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:59 schreef Beach het volgende:
nice guys finish last [afbeelding]
Dat is ook niet van belang.
Ik hoop gewoon dat iets is ofzo waardoor ik mezelf weer een stap dichter bij het leven prettiger maken. Ik weet niet of het daarom gaat in't leven. Maar prettig is wel fijn

Zoals dat nieuws bericht van die complimentjes maken. Dat mannen dat slecht kunnen. Ook ik kan dat slecht. Omdat ik dat simpelweg teweinig doe. Ook al zou ik dat willen dan "durf" ik dat soms al nieteens.

Bijvoorbeeld: Een vriend van mij is even hier in nederland met zn vriendin waar die mee gaat trouwen enzo. Allemaal dikke prima gezellig enzo. Ik vind dr gewoonweg ONAANTREKKELIJK. Maar ook zij heeft nieuwe kleren nodig. En even shoppen in groningen is best leuk. Hoe zorg ik dat ik dr kan complementeren met het lapjestof/outfit wat haar wel het beste staat? Zo erg is dat "schuldgevoel" er bij. Als men begrijpt wat ik bedoel?
iGEM
  zondag 20 mei 2007 @ 23:27:08 #10
41885 kless
pi_49589976
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:06 schreef Yestuuur het volgende:

[..]

Ik denk wel dat ik men leven wil delen met iemand die er ook lol in heeft en houdt.

En als je omgeving ook lol heeft is dat toch had stikke dikke prima?
iGEM
pi_49590033
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:59 schreef Beach het volgende:
nice guys finish last [afbeelding]
ik dacht dat het eerder zo was dat de trage dommerikken als laatste finisheden, waarbij het hooguit neerkomt op wat minzaam respect van de slimmere en snellere jongens om die niet te hard in hun gezicht uit te lachen, en hen te laten geloven dat ze zo 'aardig' zijn...
dat is echter een 'aardig' zoals je een oerlelijke baby ook 'wat een lief babietje' noemt.
pi_49590109
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:25 schreef kless het volgende:
Bijvoorbeeld: Een vriend van mij is even hier in nederland met zn vriendin waar die mee gaat trouwen enzo. Allemaal dikke prima gezellig enzo. Ik vind dr gewoonweg ONAANTREKKELIJK. Maar ook zij heeft nieuwe kleren nodig. En even shoppen in groningen is best leuk. Hoe zorg ik dat ik dr kan complementeren met het lapjestof/outfit wat haar wel het beste staat? Zo erg is dat "schuldgevoel" er bij. Als men begrijpt wat ik bedoel?
Waarom wil je haar complimentjes geven? Je zegt het zelf! Ze is onaantrekkelijk.
pi_49590166
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:28 schreef KroJo het volgende:

[..]

ik dacht dat het eerder zo was dat de trage dommerikken als laatste finisheden, waarbij het hooguit neerkomt op wat minzaam respect van de slimmere en snellere jongens om die niet te hard in hun gezicht uit te lachen, en hen te laten geloven dat ze zo 'aardig' zijn...
dat is echter een 'aardig' zoals je een oerlelijke baby ook 'wat een lief babietje' noemt.
Ja, precies. "Aardig" is gewoon een eufemisme voor onzekere jongens die niets durven.
Je kan ook gewoon aardig en zelfverzekerd zijn.
  zondag 20 mei 2007 @ 23:37:18 #14
41885 kless
pi_49590314
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:32 schreef Paltos het volgende:
[..]
Ja, precies. "Aardig" is gewoon een eufemisme voor onzekere jongens die niets durven.
Je kan ook gewoon aardig en zelfverzekerd zijn.
Ik denk dat jij je omgeving en zn invloeden onderschat.
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:31 schreef Paltos het volgende:

[..]

Waarom wil je haar complimentjes geven? Je zegt het zelf! Ze is onaantrekkelijk.
Ja, Omdat ook zij niet naakt overstraat mag. En dus wat aan moet hebben. En dan heb ik liever dat ze wat aan heeft Waarvan ik ook vind dat dat haar het beste stond/minst slecht.
iGEM
  zondag 20 mei 2007 @ 23:48:28 #15
41885 kless
pi_49590719
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:54 schreef Blue_ei het volgende:
niet doen blijf je zelf
Ik bedoel ik zou mezelf wat wijs moeten kunnen maken om daar in te kunnen geloven (anders werkt het toch niet) dat is het hele deel wat nodig is voor "zingeving"
iGEM
  maandag 21 mei 2007 @ 00:06:17 #16
157990 Dsquared2
fresh & funky
pi_49591262
Pff. Ik denk dat jij nog veel moet leren . Bepaalde dingen kun je niet veranderen. Kijk eens een keer goed in de spiegel en observeer jezelf en schrijf op wat je ziet. Ga op n terras zitten en kijk hoe andere mensen communiceren, etc. Hier leer je het meest van. Boeken, theorien, enz heb je helemaal niets aan.
Bepaalde dingen kan je nou eenmaal niet veranderen en ook niet aanleren. Iedereen heeft z'n eigen tekortkomingen...
  maandag 21 mei 2007 @ 00:09:49 #17
41885 kless
pi_49591355
Ja d'r wordt weer flink gelurkt.
Maar zelf je bek open trekken dat schiet ook niet op.
Al denk ik dat men toch niet weet wat en of hoe.
En als iemand het weet zal die dat lekker voor zichzelf houden. En daar z'n voordeel mee doen...

Ik ben een wezen wat graag puzzeltjes op lost en zo dingen wil begrijpen. Daar wordt ik blij van soms. maar nu heb ik weer zo een puzzletje waar ik zelf even niet mee verder kom.
iGEM
  maandag 21 mei 2007 @ 00:16:26 #18
41885 kless
pi_49591567
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:06 schreef Dsquared2 het volgende:
Pff. Ik denk dat jij nog veel moet leren . Bepaalde dingen kun je niet veranderen. Kijk eens een keer goed in de spiegel en observeer jezelf en schrijf op wat je ziet. Ga op n terras zitten en kijk hoe andere mensen communiceren, etc. Hier leer je het meest van. Boeken, theorien, enz heb je helemaal niets aan.
Bepaalde dingen kan je nou eenmaal niet veranderen en ook niet aanleren. Iedereen heeft z'n eigen tekortkomingen...
Wat verleiden betreft? ZEKER. helemaal mezelf verleiden dat moet ik vooral nog leren. en daar heb ik een heel leven voor.

Die "tekortkoming" van rechtvaardigheids gevoel hebben "ombuigen" naar een kwaliteit is natuurlijk ook een optie.
Kan iemand me vertellen hoe dat moet?

Het is mijn "zwakte" denk ik? Ik zie het heel veel mensen bijelkaar doen ook ik ben er gevoelig voor en dat is ook prima als ik achteraf maar dat gevoel ook hou.
Verleiden en verleid worden is prima last iedereen? zich er maar goed bij voelt. en zo wil ik mijn omgeving goed laten voelen en ik zelf natuurlijk ook ofzo...
iGEM
  maandag 21 mei 2007 @ 00:28:41 #19
41885 kless
pi_49591911
Ach blijkbaar heb ik gewoon te veel tijd over om me hier druk om te kunnen maken en daar over na te kunnen denken.
iGEM
pi_49593614
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:06 schreef Dsquared2 het volgende:
Boeken, theorien, enz heb je helemaal niets aan.
"Met zo'n instelling blijft je zwakzinnig!"

Zeggen dat je niets kan leren en dat je eenmaal zo bent is de grootste kul ooit. Ik geloof inderdaad ook dat we niet een compleet onbeschreven blad zijn (we worden immers deels gevormd door de natuur en nurture), maar we moeten onder ogen zien dat we over bepaalde zaken ook anders kunnen denken en dat we ook anders kunnen handelen in bepaalde situaties.

Wat betreft verleiden is het eigenlijk een spelletje dat mensen spelen. Je moet een bepaalde houding aannemen (zelfverzekerd, dominant, spraakzaam) voordat vrouwen uberhaupt interesse in je kunnen hebben, daar moet je eerst aan werken. Ik geloof ook dat 80% van dat gedoe een state of mind is die je moet kunnen aannemen om jezelf goed te kunnen profileren tov. de vrouw.
  maandag 21 mei 2007 @ 06:24:01 #21
41885 kless
pi_49594489
quote:
Op maandag 21 mei 2007 02:08 schreef Friek_ het volgende:

[..]

"Met zo'n instelling blijft je zwakzinnig!"

Zeggen dat je niets kan leren en dat je eenmaal zo bent is de grootste kul ooit. Ik geloof inderdaad ook dat we niet een compleet onbeschreven blad zijn (we worden immers deels gevormd door de natuur en nurture), maar we moeten onder ogen zien dat we over bepaalde zaken ook anders kunnen denken en dat we ook anders kunnen handelen in bepaalde situaties.

Wat betreft verleiden is het eigenlijk een spelletje dat mensen spelen. Je moet een bepaalde houding aannemen (zelfverzekerd, dominant, spraakzaam) voordat vrouwen uberhaupt interesse in je kunnen hebben, daar moet je eerst aan werken. Ik geloof ook dat 80% van dat gedoe een state of mind is die je moet kunnen aannemen om jezelf goed te kunnen profileren tov. de vrouw.
Van zwakzinnig naar briljant wil ook niet.
Dat spelletje niet enkel tov vrouwen maar ook met poker iemand te verleiden, of met monopoly, of met (onder)handelen.
Ik zie dat ik daarin gruwenlijk te kort ziet tov m'n omgeving.
iGEM
  Moderator maandag 21 mei 2007 @ 06:49:31 #22
5428 crew  miss_sly
pi_49594537
Ik snap niet helemaal wat je met verleiden bedoelt, eigenlijk...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 mei 2007 @ 07:12:22 #23
41885 kless
pi_49594589
quote:
Op maandag 21 mei 2007 06:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je met verleiden bedoelt, eigenlijk...
De reden waarom de ene 6000 voor een auto betaald en een andere 7000.
Waardoor de ene voor het zelfde werk meer per uur krijgt dan de ander.
Waardoor de ene iets kan flikken maar wel (sneller) vergeven wordt dan de ander.
Waardoor iemand makkelijker voorelkaar krijgt wat ie wil, en IEDEREEN of zoveel mogenlijk mensen tevreden achter laat (e.g. niet omdat je de macht hebt maar doordat je ze verleid hebt)
iGEM
  Moderator maandag 21 mei 2007 @ 07:34:09 #24
5428 crew  miss_sly
pi_49594691
Imo zijn al die voorbeelden niet per se te herleiden tot 1 bepaalde eigenschap.
Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk, kan ik heel slecht onderhandelen over de prijs van iets, maar kan ik wel redelijk onderhandelen over bijv mijn salariseisen. Het tweede vind ik gemakkelijker, omdat ik weet dat ik goed werk lever en dus ook vind dat ik goede arbeidsvoorwaarden verdien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_49595852
Jij denkt net alsof iemand die meer verdient, dit heeft verdient omdat hij verleid heeft!

Alsof dat dat het enige in het leven is dat ertoe doet om het verschil te maken.
Je moet vooral goed zijn in wat je doet, dat verleiden helpt gewoon om aangenaam over te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')