quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:In groep 7 of 8 had ik een vriendinnetje. Voor het laatst. En nu ben ik 19. Dat vind ik balen.
Aan zelfvertrouwen schort het. [...]Maar aan de andere kant heb ik thuis een spiegel hangen en zag ik ook wel wat ze bedoelden.
Vanaf havo2 heb ik mijn haar laten groeien en geregeld gaven meisjes mij de waardevolle tip naar de kapper te gaan en middels een bak gel zogenaamde stekeltjes te nemen.
Hier hebben we vast deel 1 van jue probleem, niet hoe je eruit ziet of wat anderen ervan zeggen maakt uit, maar dat je het zelf
gelooftJe straalt ongetwijfeld iets negatiefs uit hierdoor.
quote:
Oorspronkelijk had ik het vertrouwen, dat als ik mezelf bleef (dus mooi geen stekeltjes
![]()
) ik ooit wel een meisje zou ontmoeten die mij leuk vindt, simpelweg om wie ik ben.
Illusie, men vindt je leuk als je uitstraalt dat jij
jezelf leuk vindt.
Valt het je niet op dat grote arrogante klojos juist vaak vriendinnen hebben? Dat is een wat extreem voorbeeld misschien, want je moet zeker niet een arrogante klojo worden, maar blij met jezelf wel.
Als je uitstraling zegt "sorry dat ik er niet zo uitzie als ik zou moeten maar ik ben heus leuk van binnen, vind me aardig om wie ik ben" dan ben je eigenlijk innerlijk bezig zowel tegen jezelf als tegen anderen excuses te maken voor je niet-goed-genoeg zijn.
Zolang jij zelf eigenlijk denkt dat je oa langere haar eigenlijk niet kan en meisjes daar maar 'voorbij' moeten kijken naar je wèl leuke innerlijk(want dat zeg je eigenlijk) gebeurt dat juist niet. Het probleem dat anderen met je hebben is dat jij een probleem met jezelf hebt......
Zorg ervoor dat jij je het uiterlijk aanmeet dat jij goed vindt, en wees daar blij mee. Dan straal je dat uit; "ik ben uiterlijk en innerlijk tevreden met mezelf en wie dat niet goed genoeg vindt...pech voor je!"
Ook moet je gewoon realistische doelen stellen... als je een beetje alternatief oid eruit ziet(lang haar doet dat vermoeden) moet je natuurlijk niet je richten op breezah-modepopjes. Die vallen daar niet op(of gaan er in ieder geval niet gauw mee) je kan met geen enkel uiterlijk en/of innerlijk (of nagenoeg niet ) door iedereen leuk gevonden worden.
Net zoveel vrouwen als george clooney, brad pitt of robbie williams leuk vinden, vinden hen ook suffe ouwe ventjes, prettyboys en enge glibbers-anderszijds zelfs andere hazes was 2x getrouwd..... dat bewijst wel dat niemand kansloos is
![]()
quote:
Vaak zeggen mensen ook dat 'je vaker uit moet gaan' om meiden te leren kennen. Tot slot zeggen mensen dat je jezelf moet zijn. De eerste twee tips staan recht tegenover de laatste. Ik ben namelijk niet het soort figuur van "hippuh disceau, zuipuh, meisjuns versieruh".
Tja maar dat is maar 1 plek... en je moet nooit
nooit en echt
nooit ergens heen gaan alleen om een meisje te zoeken.gegarandeerd teleurstellend.
Je moet naar dingen gaan die je leuk vindt en daar plezier hebben. Zijn er daar ook meisjes, dan ontmoet je die vanzelf en dan zit je meteen met een ongedwongener setting omdat je allebei "gewoon wat komt doen" ook, als je in gesprek raakt, gewoon gezellig doen en niet meteen een "is dit dr, gaat het lukken?? plz plz plzzz
![]()
" achtige gedachtengang hebben. Dan wordt het zeker niks. Gewoon net als met een willekeurige gozer een beetje leuk praten, en niet te 'op zoek' zijn. genieten van het gesprek, lol hebben en niet elke zin op een goudschaaltje wegen, jezelf afvragend wat ze zal denken en zo.
Het klikt vanzelf, of niet.
quote:
Ik ken uiteraard wel meisjes, maar dat blijft bij 'kennen', met niet één ben ik goed bevriend. Ik heb een vrij selecte vriendengroep, bestaande uit enkel gozers en wij ontmoeten bijna nooit andere mensen, we gaan eigenlijk alleen met elkaar om.
Tja, zoals ik al zei, ga gewoon wat activiteiten zoeken die in jouw interessegebied liggen. Dan kom je vanzelf meisjes (en ook jongens, gewone vrienden zijn ook altijd mooi meegenomen) tegen die meer in jouw wereldje passen. Op school is het toch altijd een random collectie, en daar zitten niet vaak goeie matches tussen.
Geniet ondertussen van de contacten die je wel hebt, ook gewoon omgaan met die meisjes kan leuk zijn.
quote:
Ik zit er best wel mee. Het afgelopen jaar ben ik best depressief geweest. Tijden lang (vannacht ook) droomde ik over meisjes, prachtige dromen. Maar zodra ik dan wakker werd, was ik in een klap terug in mijn eenzame wereldje en dat droeg niet echt bij aan een goed humeur. Totaal eenzaam kan ik mezelf overigens niet noemen, want ik heb wel een aantal hele goede vrienden met wie ik goed kan opschieten.
Herkenbaar. maar focus je niet zo op die meisjes. Natuurlijk je hormonen gieren en pushen, maar geniet gewoon van andere dingen ga vol in dingen die jou leuk lijken, het kàn gewoon niet dat meisjes en sex het enige is wat je interesseert.
Als je gewoon lekker bezig bent met je lekker voelen en leuke dingen doen kan het heel goed dat je ineens bedenkt "hee ik heb al een maand een leuke vriendin en ik heb het geeneens gemerkt "
quote:
Ik ben vast niet de enige die hier mee zit. Ik zou graag horen hoe anderen hiermee omgaan.
Daar heb je hierboven een aantal voorbeelden van.