abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49943316
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:56 schreef Vassili_Z het volgende:
Waarom zou de TS hier reageren als hij weet dat Amerika-kontlikkers zijn argumenten toch zullen wegwuiven alsof het niks is?
*Tromgeroffel*

En de prijs voor de 'User-die-het-meest-opzichtig-aantoont-na-de-OP-het-topic-niet-te-hebben-gelezen', gaat naar............................. Vassili Z

woensdag 30 mei 2007 @ 21:56:38 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49944620
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:56 schreef A.West het volgende:
opzich ben ik het wel met de TS eens, vooral dat ze totaal geen benul hebben van de rest van de wereld (soms heb ik het gevoel alsof de meesten daar nog wereldkaarten van voor christus gebruiken), of dit heeft te maken met de enorme hoeveelheden pro-Amerika propaganda.
en de hypocrietie druipt overal vanaf
Dit is dus echt een van die misvattingen die echt nergens op slaan. Pluk een gemiddelde Nederlander van de straat in Amsterdam, en vraag die eens naast welke andere staten Idaho ligt, wat de hoofdstad is van Kentucky, of de 4 grote meren op te noemen, en waarschijnlijk kan geen enkel persoon deze vragen uit zijn hoofd bantwoorden.

Mijn 9-jarige nichtje wist van alle Amerikaanse staten de hoofdsteden te noemen, en ze wist ze ook al van een aantal Europese landen op te noemen, en dat hadden ze nog niet gekregen bij aardrijkskunde.

En tja.... als je met dergelijke informatie moet vaststellen hoe "dom" een bepaald volk is, dan komen de Nederlanders er ook niet echt goed vanaf, getuige de Vakantieman programma's die een jaar of 10 geleden door Frits Bom op televisie was in Nederland, waar Nederlanders werd gevraagd aan te wijzen waar ze op vakantie gingen op een kaart van Europa, en de helft van de tijd een compleet ander LAND aanwezen.....

Waarschijnlijk is dat stereotype ook gebaseerd op de media, en heeft A. West nog nooit bij Amerikanen aan tafel gezeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door maartena op 30-05-2007 22:14:01 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_49945215
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Dit is dus echt een van die misvattingen die echt nergens op slaan. Pluk een gemiddelde Nederlander van de straat in Amsterdam, en vraag die eens naast welke andere staten Idaho ligt, wat de hoofdstad is van Kentucky, of de 4 grote meren op te noemen, en waarschijnlijk kan geen enkel persoon deze vragen uit zijn hoofd opnoemen.

Mijn 9-jarige nichtje wist van alle Amerikaanse staten de hoofdsteden te noemen, en ze wist ze ook al van een aantal Europese landen op te noemen, en dat hadden ze nog niet gekregen bij aardrijkskunde.

En tja.... als je met dergelijke informatie moet vaststellen hoe "dom" een bepaald volk is, dan komen de Nederlanders er ook niet echt goed vanaf, getuige de Vakantieman programma's die een jaar of 10 geleden door Frits Bom op televisie was in Nederland, waar Nederlanders werd gevraagd aan te wijzen waar ze op vakantie gingen op een kaart van Europa, en de helft van de tijd een compleet ander LAND aanwezen.....

Waarschijnlijk is dat stereotype ook gebaseerd op de media, en heeft A. West nog nooit bij Amerikanen aan tafel gezeten.
Dat van die boerenstaten en hun hoofdsteden is toch altijd weer zo'n dooddoener...
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:16:07 #204
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49945510
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:09 schreef Repeat het volgende:
Dat van die boerenstaten en hun hoofdsteden is toch altijd weer zo'n dooddoener...
Net zoals Amerikanen de vraag stellen waar Albanië ligt. Men weet aan beide kanten van de plas een stuk minder van wat er buiten het eigen continent gebeurd, en dat geldt net zo goed voor Nederlanders, Fransen, als Amerikanen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_49945770
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Net zoals Amerikanen de vraag stellen waar Albanië ligt. Men weet aan beide kanten van de plas een stuk minder van wat er buiten het eigen continent gebeurd, en dat geldt net zo goed voor Nederlanders, Fransen, als Amerikanen.
Met Albanië ga je wel erg ver. Maar landen in west-europa en scandinavië mag je imo best weten. Hoort gewoon bij je algemene ontwikkeling en - eerlijk is eerlijk - zo moeilijk is dat niet.
pi_49946120
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:21 schreef Repeat het volgende:

[..]

Met Albanië ga je wel erg ver. Maar landen in west-europa en scandinavië mag je imo best weten. Hoort gewoon bij je algemene ontwikkeling en - eerlijk is eerlijk - zo moeilijk is dat niet.
Als West-Europeaan zeker, maar Amerikanen wonen in een land dat groter is dan heel Europa bij elkaar, wat hebben zij aan gedetailleerde kennis over West-Europa?

En nogmaals, volgens mij zijn er niet zoveel Nederlanders die meer dan 2 van de 50 Amerikaanse staten kunnen aanwijzen.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:27:46 #207
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49946153
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:21 schreef Repeat het volgende:
Met Albanië ga je wel erg ver.
Het voorbeeld in de OP was Slovenië.
quote:
Maar landen in west-europa en scandinavië mag je imo best weten. Hoort gewoon bij je algemene ontwikkeling en - eerlijk is eerlijk - zo moeilijk is dat niet.
De meeste Amerikanen die ik ken, weten dat ook gewoon. En nogmaals, er zijn genoeg Nederlanders die ook niet weten waar Slovenië nou precies ligt, laat staan dat ze weten naast welke staten Ohio ligt (toch politiek gezien altijd weer de belangrijkste stemstaat) of hoeveel provincies Canada nu heeft.

Het is ook complete en klinkklare onzin om te stellen:

Amerikaan weet niet waar Slovenië ligt DUS een Amerikaan is dom.

En dat soort stellingen zie ik dus met regelmaat terugkomen in Amerika topics....
-
pi_49946275
Precies vergelijkingen maken terwijl Nederlanders ook maar een klein deel weten.
AFC AJAX
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:44:53 #209
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49947088
quote:
En dan de Frits-Bomtest. Waar liggen de landen op de kaart? De ondervraagden moesten tien landen aanwijzen. Acht procent had alles goed. Spanje scoorde het beste (en daarmee is de Vakantieman definitief gelogenstraft) met 94 procent, en ook Zweden (75 procent), Noorwegen (76 procent) en Zwitserland (70 procent) deden het redelijk. Zoals verwacht ging het minder goed bij Kroatië (38 procent), Wit-Rusland (43), Estland (49) en Moldavië (30). En niet verwonderlijk: de meer bereisde ondervraagden scoorden beter.
Het artikel ontkracht de kennis van de benidorm-toerist enigzins, omdat slechts 6% niet wist waar Spanje lag. Maar.... slechts 38 procent van de Nederlanders weet waar Kroatie ligt? (Hoe zou dat dan echt zijn met Slovenië, zoals in de OP genoemd? En er is een KWART van Nederland dat niet weet waar ZWEDEN ligt?

Volledig artikel

Hou alstublieft op met de domheid van een volk te bepalen naar aanleiding van de kennis over andere landen, want Nederlanders scoren goed op de domheidsmeter wat dat betreft
-
pi_49947830
Komt ook doordat Nederlanders eigenlijk ontzettend arrogant zijn als je ziet hoe 'wij' kijken naar andere landen in de wereld. Om een of andere reden hebben 'wij' hier een beetje een superioriteitsgevoel in dat klein overbevolkt landje.
pi_49951094
Ik durf wel te stellen dat Nederlanders beter weten waar andere landen liggen dan Amerikanen. Maar dat heeft er meer mee te maken dat wij een klein land zijn en het moeten hebben van handel met andere landen etc.
lollig
pi_49953143
En dat zegt verder 0,0 over intelligentie. Dat Nederlanders vervolgens daarop baseren dat Amerikanen schijnbaar erg dom zijn, en voor het gemak effe vergeten wat de USA allemaal wel niet heeft voortgebracht op technologisch gebied, zegt meer over de Nederlanders vind ik.
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:20:27 #213
179327 Harry4
Treehugger
pi_49955067
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 03:09 schreef Lightning_NL het volgende:
En dat zegt verder 0,0 over intelligentie. Dat Nederlanders vervolgens daarop baseren dat Amerikanen schijnbaar erg dom zijn, en voor het gemak effe vergeten wat de USA allemaal wel niet heeft voortgebracht op technologisch gebied, zegt meer over de Nederlanders vind ik.
Elk volk heeft belangrijke uitvindingen en systemen bedacht. Zo ook de Nederlanders (o.a. de beurs/ microscoop in 'onze gouden eeuw') en ja de Amerikanen ook. Maar hoe Amerika handelt hangt veel af van de president. Op dit moment is er Cowboy Billy Bush aan de macht. Ik neem aan dat bijna 90% (behalve de Amerikaanse industrie) het met mij eens is dat hij niet 'juist gehandeld' heeft in vele opzichten.

Dat hij Irak heeft aangevallen is misschien niet zo heel verkeerd, maar hij had het anders kunnen brengen. In diverse Afrikaanse landen zitten ook dictators, maar omdat daar geen olie te halen valt gaat hij daar niet heen. Ik vind het super goed dat Saddam weg is, en ik denk omringende landen zelfs ook.

Dat hij te weinig in het milieu investeerd vind ik ook jammer. Dat hij zijn eigen volk niet kan helpen als er een stad onder water loopt vind ik al helemaal jammer.

Ik vind de mensen in Amerika ook niet 'dom', maar de regering af en toe.
Ich bin Macho, süper Macho...
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:27:04 #214
121890 M42
I Love Techno!
pi_49955264
Sorry Harry, maar de meeste mensen in de VS staan dus al jaren niet achter Bush. Komt alleen erg dom over om 100en miljoenen mensen over 1 kam te scheren.

De VS is nog steeds het enige land dat op de maan is geland en wat zo ontzettend veel aan ruitmtevaart onderzoek doet.

Kijk ik ben het zo goed als eens met de topicstarter, MAAR het is altijd wel erg makkelijk om alleen naar de slechte kanten te kijken van een verhaal dan naar de goede punten. En let maar op nu NL onder het kap van de EU valt, wordt het uiteindelijk in de EU exact hetzelfde met al je verworven vrijheden als in het land of freedom
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:34:13 #215
179327 Harry4
Treehugger
pi_49955443
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:27 schreef M42 het volgende:
Sorry Harry, maar de meeste mensen in de VS staan dus al jaren niet achter Bush. Komt alleen erg dom over om 100en miljoenen mensen over 1 kam te scheren.

De VS is nog steeds het enige land dat op de maan is geland en wat zo ontzettend veel aan ruitmtevaart onderzoek doet.

Kijk ik ben het zo goed als eens met de topicstarter, MAAR het is altijd wel erg makkelijk om alleen naar de slechte kanten te kijken van een verhaal dan naar de goede punten. En let maar op nu NL onder het kap van de EU valt, wordt het uiteindelijk in de EU exact hetzelfde met al je verworven vrijheden als in het land of freedom
Ik scheer ze niet over een kamp want ik zeg dat ik de mensen niet dom vind
pi_49955507
quote:
Tja, als een handjevol intelligenten in een land van miljarden de sociaal-economisch zwakkeren uitwringt als een reeds droge zeem, dan is het niet verwonderlijk, dat geld geen probleem is om dergelijk onderzoek te doen.
pi_49955509
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Het artikel ontkracht de kennis van de benidorm-toerist enigzins, omdat slechts 6% niet wist waar Spanje lag. Maar.... slechts 38 procent van de Nederlanders weet waar Kroatie ligt? (Hoe zou dat dan echt zijn met Slovenië, zoals in de OP genoemd? En er is een KWART van Nederland dat niet weet waar ZWEDEN ligt?

Volledig artikel

Hou alstublieft op met de domheid van een volk te bepalen naar aanleiding van de kennis over andere landen, want Nederlanders scoren goed op de domheidsmeter wat dat betreft
Wat ik jammer vind is dat bij zo een "wijs landjes aan op de kaart"test niet wordt meegerekend hoe veel of hoe weinig mensen er naast zitten.

Als je mij even een kaart van europa onder de neus drukt en zegt "wijs kroatie maar aan" dan heb je een kans dat ik het ook even niet zie door die lappendeken die het daar is geworden. Toen ik op school zat en AK kreeg was het nog 1 land, net als de sovjetunie. Ik geef mezelf 90% kans om landen als Kroatie, slovenie en kazachstan in 1x goed te hebben, en anders een van hun buurlanden aan te wijzen. Dat is toch een iets betere aardrijkskundige kennis dan iemand die je vraagt "waar ligt nederland" en die dan bangladesh aanwijst....Iemand die zweden meent aan te wijzen, maar noorwegen of finland aanwijst vind ik iets beter scoren dan iemand die roemenie aanwijst oid.

Maar het is inderdaad zo, je raakt gewoon meer op de hoogte van landen waar je meer mee te maken hebt. Dat is ook precies waarom veel amerikanen niet zoveel weten van andere landen. Ze hebben simpelweg veel meer 'binnenland' dan wij. veel amerikaanse handel is...met andere amerikanen!
Net als dat wij hier feilloos weten waar duitsland, frankrijk, belgie en engeland liggen, weten amerikanen ook precies welke amerikaanse staten om hun staat heenliggen.
Voor amerikanen is 'het buitenland' veel meer een ver-van-mn-bed show dan hier in europa.
Kennis van andere landen als 'domheidsindicator' voor het amerikaanse volk gebruiken is dus niet zo handig
Anderszijds kan je wel zeggen dat het beschamend is als de president niet kan aanwijzen op de kaart waar nou precies hij weer eens een stad van de kaart heeft laten vegen
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_49956849
T.v.p., interessant topic.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_49959917
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:03 schreef Lightning_NL het volgende:
Komt ook doordat Nederlanders eigenlijk ontzettend arrogant zijn als je ziet hoe 'wij' kijken naar andere landen in de wereld. Om een of andere reden hebben 'wij' hier een beetje een superioriteitsgevoel in dat klein overbevolkt landje.
AFC AJAX
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:00:35 #220
179327 Harry4
Treehugger
pi_49960075
quote:
Nederlanders arrogant?? Welk volk past zich het best aan in andere landen? Je hoort amper een Fransman Engels spreken. Nederlanders zijn altijd zo negatief op hun eigen land.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harry4 op 31-05-2007 12:06:05 ]
pi_49971595
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:00 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Nederlanders arrogant??
Jazeker!
quote:
Amsterdam werkt aan gastvrijere stad
Uitgegeven: 30 mei 2007 11:36
Laatst gewijzigd: 30 mei 2007 12:45

AMSTERDAM - Amsterdam wil dat binnenkort alle dienstverleners in de stad, van kassajuffrouw tot taxichauffeur en van politieagent tot hoteldirecteur, een gastvrije houding uitdragen.
ANP

Het project Welcome moet ervoor zorgen dat dit streven uitkomt. Burgemeester Job Cohen gaf woensdag de aftrap voor het initiatief van de Amsterdamse Alliantie, waarin het hoofdstedelijke bedrijfs- en culturele leven zich hebben verenigd.

Het komende jaar krijgen 6000 dienstverleners een training in gastvrijheid. Deze zomer begint een publiekscampagne die ervoor moet zorgen dat Amsterdammers vriendelijker worden tegenover bezoekers. Verder geven deskundigen presentaties aan onder meer winkels en horecagelegenheden.

Ervaringen

De gastvrijheid in Amsterdam laat nu soms nog te wensen over, stelde Cohen. "Het is een stad waar heel veel gebeurt. Iedereen vindt het fantastisch om een dagje Amsterdam te doen." Tegelijkertijd hebben sommige bezoekers volgens de burgemeester nare ervaringen. "We moeten daar echt wat aan doen."

Die slechte dienstverlening heeft ernstige gevolgen, aldus de Amsterdamse Alliantie. Zo daalde de hoofdstad de afgelopen jaren op de internationale lijst van beste congressteden.

Omzet

De Kamer van Koophandel heeft berekend dat de toeristische sector in Amsterdam jaarlijks circa 200 miljoen euro aan omzet misloopt doordat bezoekers na een slechte behandeling niet meer terugkomen.

De organisatoren van Welcome gaan met onderzoeken naar gasttevredenheid en klachtenlijnen kijken of het ruim 1 miljoen euro kostende project zijn vruchten afwerpt.
quote:
donderdag 31 mei 2007 04:00

(Novum) - In Pakhuis de Zwijger is woensdag een project van start gegaan dat Amsterdam 'gastvrijer' moet maken voor toeristen. Het is een initiatief van de Amsterdamse Alliantie, bestaande uit voorzitters van onder meer de Kamer van Koophandel, Koninklijk Horeca Nederland en diverse bedrijven. De Alliantie maakt zich zorgen over het feit dat de populariteit van de hoofdstad onder toeristen tanende zou zijn.

Bij de aftrap van het project dat 'Welcome' wordt genoemd, waren vertegenwoordigers van het Amsterdamse toeristische- en culturele bedrijfsleven en de gemeente aanwezig. Met 'Welcome' wil de alliantie ruim zesduizend dienstverleners in en rondom het centrum van Amsterdam 'bewuster en vaardiger maken op het gebied van gastvrijheid'.

Bijvoorbeeld door trainingen, cursussen en workshops te geven aan bedrijven en instellingen die met bezoekers en gasten te maken hebben, zegt een woordvoerder van de Amsterdamse Alliantie. Door middel van trainingen zou personeel bijvoorbeeld een stuk geschiedenis over de stad bijgebracht kunnen worden. Die kennis kunnen medewerkers van bedrijven, cafés of culture instellingen vervolgens overbrengen op toeristen.

De trainingen vinden plaats op vrijwillige basis. Onder meer ABN Amro, Taxi Centrale Amsterdam, Heineken, een groot aantal hotels en de gemeente Amsterdam hebben deelname aan het project toegezegd.

[ Bericht 7% gewijzigd door more op 31-05-2007 17:52:57 ]
  donderdag 31 mei 2007 @ 18:00:55 #222
179327 Harry4
Treehugger
pi_49972071
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 17:46 schreef more het volgende:

[..]

Jazeker!
[..]

[..]
Juist ja, gaat voornamelijk over de eigen landgenoten die graag een dagje naar Amsterdam zouden willen. En het klopt, in het zuiden hoor je negatieve verhalen over Amsterdam die je ervan moeten weerhouden (tenminst toen ik klein was dan) om een dagje Amsterdam te bezoeken.
pi_49972207
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 18:00 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Juist ja, gaat voornamelijk over de eigen landgenoten die graag een dagje naar Amsterdam zouden willen. En het klopt, in het zuiden hoor je negatieve verhalen over Amsterdam die je ervan moeten weerhouden (tenminst toen ik klein was dan) om een dagje Amsterdam te bezoeken.
Ook buiten Nederland:
quote:
Die slechte dienstverlening heeft ernstige gevolgen, aldus de Amsterdamse Alliantie. Zo daalde de hoofdstad de afgelopen jaren op de internationale lijst van beste congressteden.
  donderdag 31 mei 2007 @ 18:23:38 #224
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49972792
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:00 schreef Harry4 het volgende:
Nederlanders arrogant?? Welk volk past zich het best aan in andere landen?
Nederlanders niet hoor. Die nemen hun eigen boodschappen en aardappelen mee uit Nederland omdat dat enge voedsel in Zuid Frankrijk maar raar is. Er zijn in Benidorm complete Nederlandse kolonies, Nederlandse restaurants, en overwinteraars/pensionada's die nog slechter DAAR integreren dan een Marokkaan HIER, en echt alles in het Nederlands doet, en alleen maar omgaan met Nederlanders.

En hier in de VS ben ik ook al meerdere malen luidruchtige Nederlandse toeristen tegen gekomen. Zo erg zelfs dat ik blij was om in de rij voor Amerikanen te staan op het vliegveld.... Een echte tokkiefamilie die voor het eerst naar de VS ging, natuurlijk in het vliegtuig niet de groene kaartjes hadden ingevuld, en nu op LAX voor de douane nog snel alles moesten invullen, terwijl de vader alvast een plaats in de rij "reserveerde". En dan schreeuwde Sjaan (of hoe ze ook heette) met luidruchtige keel dwars door de terminal..... "HAAAAAAANSSS!! HEP JIJ DUH PASPOORTUH??". En dan vraag je je toch wel eens af uit wat voor land je komt....

En waarom zijn Nederlanders altijd zo LUID? Ik zat een keer in een restaurant in de buurt van Disneyland hier in Anaheim, en toevallig kwam er ook een Nederlands gezin in de buurt zitten..... En toen ze hun eten gingen bestellen vroeg de moeder dus of iets kip was door een plaatje aan te wijzen en dan te vragen: "Is this kip?" Waarop de serveerster zoiets had van "eehhh... what do you mean with kip" en waarop de Nederlander zei "you know.....KIP" (alsof het LUIDER spreken ook meteen betekend dat de serveerster het begrijpt.) Op dat moment greep de oudste zoon in met "chicken" en kwam het wel voor elkaar natuurlijk. De oudste zoon in dat gezin snapte ook wel hoe het zat met fooi in de VS, maar de vader en moeder waren iets TE Nederlands om dat te snappen. En toen de zoon uitlegde dat je toch op zijn minst 10% van de rekening moet tippen (en eigenlijk is 15% normaler), kwam er (erg LUID wederom) iets uit van "DAT IS VEEL TE VEEL, GA IK ECHT NIET BETALEN HOOR!", en vervolgens lieten ze 3 dollar ofzo achter op een rekening die minstens $80+ moet zijn geweest met z'n vijven, omdat wij met z'n tweetjes al aan de $35 kwamen.

Aanpassen? Nederlanders moeten leren aan te passen aan de FOOIGEWOONTEN van andere landen als ze naar het buitenland gaan, want daar ontbreekt het toch vreselijk aan..... Aanpassen aan het land waar je op vakantie gaat is toch echt wel wat meer dan een paar woordjes Frans of Spaans kunnen.
-
pi_49973008
Amen
AFC AJAX
pi_49974151
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 18:23 schreef maartena het volgende:
-knip-
Vooral dat stukje op het vliegveld, typisch nederlands.
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:22:59 #227
179327 Harry4
Treehugger
pi_49974754
Okok Nederlanders zijn arrogant als je het zo wil bekijken maar we zijn ook erg geliefd in het buitenland toch? Of wordt ook dit de grond ingedrukt? Maar ja van dat fooi gedoe zal ik precies hetzelfde doen. En zo op het vliegveld vind ik erg mooi. Misschien omdat ik op dit moment Nederland mis vanwege het feit dat ik een jaar in een ander land (Finland, erg stil als je niet in Helsinki bent) moet doorbrengen vanwege mijn studie. Ik verlang weer terug naar het kikkerland
pi_49974937
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:22 schreef Harry4 het volgende:
Okok Nederlanders zijn arrogant als je het zo wil bekijken maar we zijn ook erg geliefd in het buitenland toch? Of wordt ook dit de grond ingedrukt? Maar ja van dat fooi gedoe zal ik precies hetzelfde doen. En zo op het vliegveld vind ik erg mooi. Misschien omdat ik op dit moment Nederland mis vanwege het feit dat ik een jaar in een ander land (Finland, erg stil als je niet in Helsinki bent) moet doorbrengen vanwege mijn studie. Ik verlang weer terug naar het kikkerland
pekka pekka vaata vaata ofzo
AFC AJAX
pi_49976415
In Canada en de US hebben ze een mooie uitdrukking: "An dutch driver!"

Oftewel een chauffeur dat zich asociaal gedraagd
  donderdag 31 mei 2007 @ 20:10:49 #230
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49976423
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:22 schreef Harry4 het volgende:
Okok Nederlanders zijn arrogant als je het zo wil bekijken maar we zijn ook erg geliefd in het buitenland toch? Of wordt ook dit de grond ingedrukt?
In ieder geval niet wat betreft fooien. Het is niet de eerste keer dat ik van niet-Nederlanders hoor hoe gierig Nederlanders zijn met betrekking tot fooien. En dat je dat in Nederland doet, waar fooien op veel minder plaatsen verwacht worden, en fooien veel lager zijn dan in andere landen, is verder prima. Maar als je naar het buitenland gaat dien je je toch een beetje aan te passen aan de cultuur aldaar, en als in de lokale cultuur het normaal is om fooien te geven bij allerlei handelingen, dan lijkt het me toch eigenlijk vrij normaal dat je je voor die twee weken daar aan aanpast.
quote:
Maar ja van dat fooi gedoe zal ik precies hetzelfde doen.
Dat bedoel ik dus. Nederlanders passen hun Nederlandse gewoonten toe in het buitenland, en dat moeten ze niet altijd doen. Het is ook niet zo gek dat men in het buitenland vaak klaagt over de Nederlandse fooigewoonten. Nederlanders passen zich gewoon NIET aan als het hen een paar euro meer zou gaan kosten. Onder het mom van "we komen hier toch nooit meer terug" gedragen ze zich dus als een stel lompe boeren, want och.... tis maar een vakantie.
-
pi_49976632
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:10 schreef maartena het volgende:

-knip
An unstable system is a system that is not stable
pi_49993991
tvp
pi_49997313
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:27 schreef M42 het volgende:
Sorry Harry, maar de meeste mensen in de VS staan dus al jaren niet achter Bush. Komt alleen erg dom over om 100en miljoenen mensen over 1 kam te scheren
De helft heeft hem al twee keer gekozen tot president. Wat wel iets zou kunnen zeggen over iq van die helft Amerikanen.
lollig
pi_49997403
quote:

[..]

Nederlanders niet hoor. Die nemen hun eigen boodschappen en aardappelen mee uit Nederland omdat dat enge voedsel in Zuid Frankrijk maar raar is. Er zijn in Benidorm complete Nederlandse kolonies, Nederlandse restaurants, en overwinteraars/pensionada's die nog slechter DAAR integreren dan een Marokkaan HIER, en echt alles in het Nederlands doet, en alleen maar omgaan met Nederlanders.

En hier in de VS ben ik ook al meerdere malen luidruchtige Nederlandse toeristen tegen gekomen. Zo erg zelfs dat ik blij was om in de rij voor Amerikanen te staan op het vliegveld.... Een echte tokkiefamilie die voor het eerst naar de VS ging, natuurlijk in het vliegtuig niet de groene kaartjes hadden ingevuld, en nu op LAX voor de douane nog snel alles moesten invullen, terwijl de vader alvast een plaats in de rij "reserveerde". En dan schreeuwde Sjaan (of hoe ze ook heette) met luidruchtige keel dwars door de terminal..... "HAAAAAAANSSS!! HEP JIJ DUH PASPOORTUH??". En dan vraag je je toch wel eens af uit wat voor land je komt....

En waarom zijn Nederlanders altijd zo LUID? Ik zat een keer in een restaurant in de buurt van Disneyland hier in Anaheim, en toevallig kwam er ook een Nederlands gezin in de buurt zitten..... En toen ze hun eten gingen bestellen vroeg de moeder dus of iets kip was door een plaatje aan te wijzen en dan te vragen: "Is this kip?" Waarop de serveerster zoiets had van "eehhh... what do you mean with kip" en waarop de Nederlander zei "you know.....KIP" (alsof het LUIDER spreken ook meteen betekend dat de serveerster het begrijpt.) Op dat moment greep de oudste zoon in met "chicken" en kwam het wel voor elkaar natuurlijk. De oudste zoon in dat gezin snapte ook wel hoe het zat met fooi in de VS, maar de vader en moeder waren iets TE Nederlands om dat te snappen. En toen de zoon uitlegde dat je toch op zijn minst 10% van de rekening moet tippen (en eigenlijk is 15% normaler), kwam er (erg LUID wederom) iets uit van "DAT IS VEEL TE VEEL, GA IK ECHT NIET BETALEN HOOR!", en vervolgens lieten ze 3 dollar ofzo achter op een rekening die minstens $80+ moet zijn geweest met z'n vijven, omdat wij met z'n tweetjes al aan de $35 kwamen.

Aanpassen? Nederlanders moeten leren aan te passen aan de FOOIGEWOONTEN van andere landen als ze naar het buitenland gaan, want daar ontbreekt het toch vreselijk aan..... Aanpassen aan het land waar je op vakantie gaat is toch echt wel wat meer dan een paar woordjes Frans of Spaans kunnen.
Zo kan je van elk volk wel voorbeelden geven. Wat helemaal nada over het héle volk zegt.
lollig
pi_49997437
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 19:47 schreef Onderbroek het volgende:
maar dankzij the joe es of e spreken we nu geen duits!
En ze waren er op tijd bij om Hitler te stoppen
pi_50002297
quote:
dit komt alleen maar omdat ze zich, door uitbuiten van andere landen, op welke manier dan ook, rijk maken. Met geld kun je heel veel. Ons kleine landje heeft ook heel wat uitvindingen en doorbraken op ons naam staan, maar dan met onze intelligentie en doorzetting.
Het ligt dus aan het geld en niet aan intelligentie van het volk.
uit een aspergernest
pi_50002476
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:15 schreef wendytje het volgende:

[..]

dit komt alleen maar omdat ze zich, door uitbuiten van andere landen, op welke manier dan ook, rijk maken. Met geld kun je heel veel. Ons kleine landje heeft ook heel wat uitvindingen en doorbraken op ons naam staan, maar dan met onze intelligentie en doorzetting.
Inderdaad joh, die Amerikanen zijn allemaal dom, ze hebben gewoon geluk dat ze wat geld hebben anders zouden ze nooooit zo hoog staan op het gebied van technologie... Je gelooft ook alles wat je leest he
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:28:23 #238
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50002747
quote:

Jij mag echt wel wat vaker geschiedenisboeken gaan lezen volgens mij..... Wat een vooroordelen vel je toch over Amerikanen. Dit bedoel ik eigenlijk met dat de gemiddelde FOK!ker echt verdomd weinig over de VS weet.....

Niet te geloven!
-
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:30:14 #239
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50002805
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:47 schreef ub40_bboy het volgende:
Zo kan je van elk volk wel voorbeelden geven. Wat helemaal nada over het héle volk zegt.
Precies. Zo ook over Amerikanen, men velt een vooroordeel over het hele volk, het hele land, en men baseert het puur en alleen op wat men op Jerry Springer ziet of wat die aap van een President zegt.
-
pi_50003480
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Precies. Zo ook over Amerikanen, men velt een vooroordeel over het hele volk, het hele land, en men baseert het puur en alleen op wat men op Jerry Springer ziet of wat die aap van een President zegt.
dus intelligente amerikanen kiezen een aap als president?

volgens mij zie jij ook alleen maar binnenlandse propaganda zenders, of niet?
uit een aspergernest
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:53:18 #241
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50003752
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:47 schreef wendytje het volgende:
dus intelligente amerikanen kiezen een aap als president?
Naast geschiedenisboeken is een flinke les in Amerikaanse maatschappijleer ook wel handig. Bush is een idioot, maar dat hij herkozen is heeft niet veel te maken met dat het volk dom zou zijn.....
quote:
volgens mij zie jij ook alleen maar binnenlandse propaganda zenders, of niet?
Nee hoor, ik kijk regelmatig naar het Nederlandse nieuws en naar BBC World. Het is een stuk duidelijker dat jij erg weinig begrijpt van Amerika en Amerikanen.

[ Bericht 1% gewijzigd door maartena op 01-06-2007 18:10:09 ]
-
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:12:12 #242
111528 Viajero
Who dares wins
pi_50004451
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 19:45 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Stelling: Amerika-kontlikkers kunnen niet discussiëren

Waarom? Elke keer als iemand kritiek op Amerika levert, en dat lijkt me sowieso logisch voor een supermacht, wordt de kritiek weggewuifd alsof het niets is.

Even wat (cliché) FEITEN op een rij:

1) Irak binnenvallen was een fatal mistake
Maar komt dat door de US? Het zijn vooral de Irakis zelf die er een mega puinhoop van maken.
quote:
2) Amerika bedrijft dubieuze buitenlandse politiek door zich extreem in te mengen in andere landen (middels militaire cq CIA interventies) om te zorgen dat de Amerikaanse agenda gewaarborgd blijft. Dictators worden stelselmatig aan de macht gebracht in andere landen.
Dat valt tegenwoordig wel mee. Musharraf (Pakistan) heeft steun van de US, maar is wel zelf op eigen kracht aan de macht gekomen. Verder hebben de US sterke op Omar Bashir (Sudan), Kim Jong Il (Noord Korea), Mugabe (Zimbabwe), Assad (Syrie) en nog een rits dictators. Ze zijn verantwoordelijk voor de val van Saddam (Irak) en Milosevic (Yugoslavie).
quote:
3) Door Amerikaanse autoriteiten is geen reet gedaan om 11 september te doen voorkomen. Als de normale procedures waren gevolgd waren er nooit vliegtuigen het WTC binnengevlogen.
Amerika wordt dagelijks bedreigd door vele idioten, er was geen aanleiding om deze nou serieuzer te nemen dan anderen. Achteraf is het makkelijk lullen.
quote:
4) War on drugs slaat kant noch wal. Het wakkert het drugsgebruik alleen maar aan.
Hier heb je 100 % gelijk in. Ik ben fel tegen de war on drugs, ook om de schade die het in de US zelf aanricht.
quote:
5) Amerika kent voor een westerse samenleving relatief weinig vrijheden: de matige mogelijkheid tot homohuwelijk, abortus en euthanasie. De war on drugs is er eveneens een voorbeeld van weinig vrijheid: in sommige staten kan je voor een pak wiet levenslang krijgen. Zie ook het totale gebrek aan privacybescherming.
Minder kranten lezen, en zelf eens naar e US gaan. Het is echt een van de meest vrije landen ter wereld. Homohuwelijk en euthanasie is bijna overal verboden, en abortus mag gewoon in de US.
quote:
6) Het economisch systeem van Amerika is zeer wankel: de dollar verzwakt structureel, het enorme handelstekort blijft oplopen (het leven op te grote voet), de huizenbubbel, verkoopt zichzelf aan China en Japan middels obligaties en de overheid spendeert veel te veel aan "veiligheid"
Nogmaals, ga er eens heen. Het is zonder twijfel het rijkste land ter wereld, met ontzettend veel kansen voor iedereen.
quote:
7) Amerika is olieverslaafd met alle ernstige gevolgen van dien en ook relatief gezien zeer milieuvervuilend
Hier heb je weer een goed punt. Maar ook hier laten de media weer alleen de negatieve kant zien. De US heeft ook het grootste percentage beschermde natuurgebieden ter wereld.
quote:
8) Amerika heeft een immorele buitenlandse politiek: zij willen geen vrijheid, democratie of rechtstaat brengen in andere landen, maar landen voor hun economische karretje spannen.
En ik ben heel blij dat ze dat hier ook in Nederland hebben gedaan. Ze hebben ons bevrijd van de nazis en beschermd tegen de communisten.
quote:
9) Amerikanen zijn niet bepaald slim, in ieder geval dommer dan de gemiddelde Europeaan. Van een dual flush toilet hebben ze niet gehoord en waar Slovenië zou liggen hebben de meesten echt geen idee.
Vraag een gemiddelde Europeaan waar New Mexico ligt en ze weten niet eens dat het een van de 50 staten is. Kijk ook eens naar de beste universiteiten ter wereld, en naar hoeveel Nobelprijs winnaars uit de US komen/kwamen.
quote:
Ze praten zo goed als alleen maar over geld.
Je bent echt nog nooit in de states geweest gast.
quote:
Ze leven relatief gezien ongezond, zijn dik, en ruim 50% van de verkochte auto's zijn SUV's of truckachtige auto's. Er wonen ook relatief veel christen-fundamentalisten. En dat in het "meest vooruitstrevende" land ter wereld.
De Christenfundamentalisten zijn idd eng. Maar hun macht is heel beperkt. Niet zo naar de schreeuwerige media luisteren. Kijk eens naar wat daar echt gebeurd.
quote:
10) Amerika is extreem arrogant: ze dulden zeer weinig kritiek, zelfs als deze kritiek zeer zinvol is (bijvoorbeeld op het gebied van energiebesparing). Iedereen die (rationeel terechte) kritiek heeft is een Amerika-hater. Michael Moore is een Amerika-hater omdat hij het fragiele Amerikaanse zorgsysteem aan de kaak stelt. Naar de UN luisteren ze ook amper en elke resolutie jegens Israël steken zij als vaak enige land een stokje voor.
Je hebt echt geen idee. In de states is zoveel kritiek op de states zelf..
quote:
Nu aan alle Amerika-fans de vraag: probeer deze 10 stellingen te ontkrachten. Of wees een keer wat rationeler en probeer op zijn minst EEN PAAR te erkennen. Oh, en dit topic gaat niet over de positieve invloeden die Amerika gebracht heeft, want open daar dan maar een apart topic over. Ga aub even in op de 10 stellingen.
Lees wat minder volkskrant en indymedia, en ga er zelf eens kijken. Je hebt je beeld over de US duidelijk uit de media bij elkaar gefantaseerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Viajero op 01-06-2007 16:34:24 ]
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 18:55:41 #243
179327 Harry4
Treehugger
pi_50009350
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:28 schreef maartena het volgende:

[..]

Jij mag echt wel wat vaker geschiedenisboeken gaan lezen volgens mij..... Wat een vooroordelen vel je toch over Amerikanen. Dit bedoel ik eigenlijk met dat de gemiddelde FOK!ker echt verdomd weinig over de VS weet.....

Niet te geloven!
Het was puur geluk en puur domheid van de Duitsers dat Amerika eerder een atoombom had. De Duitsers waren verder op het gebied van o.a. de rakettechnologie en waren de hele wereld (op veel technologische gebieden) ver vooruit voor de 2de WO. Na de 2de WO is veel van deze techniek (gelukkig) naar Amerika gegaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Harry4 op 01-06-2007 19:56:02 ]
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:55:35 #244
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50011292
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:55 schreef Harry4 het volgende:
Het was puur geluk en puur domheid van de Duitsers dat Amerika eerder een atoombom had. De Duitsers waren verder op het gebied van de rakettechnologie en waren de hele wereld (op veel technologische gebieden) ver vooruit voor de 2de WO. Na de 2de WO is veel van deze techniek (gelukkig) naar Amerika gegaan.
En je punt is precies? Er zijn zoveel landen die uitvindingen hebben gedaan, Frankrijk Engeland, China, Nederland, noem maar op. Dat Duitsland op militair gebied een stuk voorlag in de Tweede Wereldoorlog is toch bekende geschiedenis lijkt me?
-
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:19:56 #245
179327 Harry4
Treehugger
pi_50012200
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:55 schreef maartena het volgende:

[..]

En je punt is precies? Er zijn zoveel landen die uitvindingen hebben gedaan, Frankrijk Engeland, China, Nederland, noem maar op. Dat Duitsland op militair gebied een stuk voorlag in de Tweede Wereldoorlog is toch bekende geschiedenis lijkt me?
quote:
Bovenstaand stukje kraaktje jij af met:
quote:

Niet te geloven!
Ik vroeg me dus eigenlijk af wat jij hier wilde zeggen want ik snap die afkraak dus niet, hij heeft gewoon gelijk. Als jij onderzoeken kan financiëren kan je meer uitvindingen doen. Aangezien de VS geld en veel mensen heeft kan het dus veel onderzoeken doen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:40:53 #246
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50012958
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:19 schreef Harry4 het volgende:
Ik vroeg me dus eigenlijk af wat jij hier wilde zeggen want ik snap die afkraak dus niet, hij heeft gewoon gelijk. Als jij onderzoeken kan financiëren kan je meer uitvindingen doen. Aangezien de VS geld en veel mensen heeft kan het dus veel onderzoeken doen.
Jij snapt de afkraak niet op een opmerking dat Amerika rijk is geworden door "uitbuiten andere landen" en dat het uitvinden van bepaalde zaken niets te maken zou hebben met intelligentie maar met geld? Al zou je een hoop geld hebben, als je niemand hebt die een IDEE heeft, doet geld ook geen wonderen natuurlijk.

Hoe komt men er toch bij dat Amerikanen, welke voor een enorm groot deel afstammelingen zijn van Europeanen, echt DOMMER zouden zijn dan Europeanen zelf?
-
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:54:03 #247
179327 Harry4
Treehugger
pi_50013477
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Jij snapt de afkraak niet op een opmerking dat Amerika rijk is geworden door "uitbuiten andere landen" en dat het uitvinden van bepaalde zaken niets te maken zou hebben met intelligentie maar met geld? Al zou je een hoop geld hebben, als je niemand hebt die een IDEE heeft, doet geld ook geen wonderen natuurlijk.

Hoe komt men er toch bij dat Amerikanen, welke voor een enorm groot deel afstammelingen zijn van Europeanen, echt DOMMER zouden zijn dan Europeanen zelf?
Ja maar dat zegt hij toch niet, lezen heet zoiets hij zegt dat je met geld intelligentie/ ideeën werkelijkheid kan maken.

Hij zegt namelijk dat het aan het geld licht en NIET de intelligentie van het volk. Kijk er kunnen zat afrikanen zijn die super slim zijn, maar daar is geen geld dus die krijgen geen opleidingen en kunnen jammer genoeg weinig belangrijke uitvindingen doen.
pi_50014051
quote:

[..]

Je bent verder niet zo bekend met onze geschiedenis zeker? Laat staan die van de VS volgens mij...

Ieder (zeker Westers) land heeft zich schuldig gemaakt aan uitbuiting, lullig maar zo is het nou eenmaal, ik neem aan dat je wel iets van de Nederlandse koloniale geschiedenis weet.

Het op die manier wegwuiven van Amerikaanse ontwikkelingen, geschiedenis en uitvindingen is nogal achterlijk en ontzettend kortzichtig.
pi_50016593
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:11 schreef M180 het volgende:

[..]

Geen benul van de wereld? Wijs jij maar Albanië aan op de Europa kaart, wedden dat je het niet kan vinden?

sommige Nederlanders...
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:15 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En jij kunt bijvoorbeeld Nebraska of Connecticut wel aanwijzen zeker? Jij bent degene die hypocriet is.

wedden van wel?
en Nebraska of Connecticut zijn geen landen (maar kan ze wel aanwijzen), heeft ook niks met hypocritie te maken.
ik bedoel het ook op een andere manier: behoorlijk wat Amerikanen denken dat de hele wereld om hun alleen draait en ook dat ze véél groter zijn dan ze daadwerkelijk zijn (qua landoppervlak enz.)
veel mensen (eigenlijk iedereen) hebben een verkeerd beeld van o.a. de ligging en grootte van veel landen, maar van wat ik zie heeft de gemiddelde Amerikaan hier toch het meeste last van, zeker voor een ontwikkeld land.
pi_50016784
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:03 schreef A.West het volgende:

[..]

[..]

wedden van wel?
en Nebraska of Connecticut zijn geen landen (maar kan ze wel aanwijzen), heeft ook niks met hypocritie te maken.
ik bedoel het ook op een andere manier: behoorlijk wat Amerikanen denken dat de hele wereld om hun alleen draait en ook dat ze véél groter zijn dan ze daadwerkelijk zijn (qua landoppervlak enz.)
veel mensen (eigenlijk iedereen) hebben een verkeerd beeld van o.a. de ligging en grootte van veel landen, maar van wat ik zie heeft de gemiddelde Amerikaan hier toch het meeste last van, zeker voor een ontwikkeld land.
Waar baseer je dit uberhaupt op? Ben je ooit in de VS geweest, ooit buiten je eigen dorp eigenlijk?

Amerikanen mogen van mij ook best denken dat hun land heel groot is; de afstand NYC - LA is twee keer die van Amsterdam - Moskou...
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:16:22 #251
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50017071
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:03 schreef A.West het volgende:
behoorlijk wat Amerikanen denken dat de hele wereld om hun alleen draait en ook dat ze véél groter zijn dan ze daadwerkelijk zijn (qua landoppervlak enz.)
Waar baseer je dat op? Ervaring met Amerikanen, of van wat je "gehoord" hebt?
-
pi_50018520
Ik ben persoonlijk niet bijster onder de indruk van de discussieer-kwaliteiten van Amerika-haters.
Dat zegt de Amerikanen natuurlijk helemaal niks!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:03:28 #253
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50018911
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:53 schreef respectmyauthority het volgende:
Ik ben persoonlijk niet bijster onder de indruk van de discussieer-kwaliteiten van Amerika-haters.
Ach leuk zo'n vlag.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50021290
pi_50021812
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:53 schreef respectmyauthority het volgende:
Ik ook niet van de argumenten van de Amerika-lovers. Hoewel ik Amerika niet haat en er graag op vakantie ga.
lollig
pi_50027630
Yay de openingspost van dit topic begint ook al zo lekker objectief dat een discussie eigenlijk volkomen nutteloos is...
/0
pi_50030895
quote:
Yup, er wordt vaak gedaan alsof amerikanen de enige zijn met het idee dat zij wel weten hoe de wereld gerund dient te worden en wat de 'juiste'morele waarden zijn. Nederland loopt toch ook regelmatig met een opgeheven vingertje rond?
Het voornaamste verschil tussen amerika en nederland is denk ik dat wij de middelen, durf en wil missen om ons superioriteitsgevoel kracht bij te zetten.
Als wij zoveel economisch potentieel en zo een debiel grote militaire macht hadden.... ik vraag me af of we het beter zouden doen met zo een verantwoordelijkheid, die zulke macht meebrengt. Waarschijnlijk zaten we dan nu ook in tig landen met soldaten en haatte de halve wereld ons.
quote:

Nederlanders niet hoor. Die nemen hun eigen boodschappen en aardappelen mee uit Nederland omdat dat enge voedsel in Zuid Frankrijk maar raar is.
Dat mogen mensen toch zelf weten? daar heeft geen fransman last van. De echte francofielen die hier tonnen brie naatroe halen om het ook hier te kunnen eten compenseren voor de verminderde verkoop aan vakantiegangers
Ik snap ook niet helemaal wat er mis is met het feit dat sommige mensen nou eenmaal niet naar een land gaan voor de cuisine. Die gasten in benidorm gaan er heen voor de zon, niet voor het eten, de spaanse cultuur of historie, of uberhaupt voor spanje. als morgen de Finse kust zo warm en zonnig is gaan ze daarheen.
De spanjaarden weten dat, en passen zich dus aan, om lekker veel nederlandse euros binnen te slepen.
quote:
Er zijn in Benidorm complete Nederlandse kolonies, Nederlandse restaurants, en overwinteraars/pensionada's die nog slechter DAAR integreren dan een Marokkaan HIER, en echt alles in het Nederlands doet, en alleen maar omgaan met Nederlanders.
Tja dat is gewoon commercie.Er is gewoon markt voor. Nederlanders wìllen zelf geen eten meenemen, dat doen ze alleen maar omdat het daar niet te krijgen is. Gat in de markt dus voor spanjaarden of geemigreerde nederlanders, om die stuff gewoon te importeren en aan nederlanders te verkopen.

Overigens is het voorbeeld wat krom. Vakantiegangers komen geld brengen (en een hoop ook want alles is debiel duur op populaire bestemmingen.) Toeristische locaties doen dan ook alles om mensen te trekken.
geen wonder dat personeel van hotels in benidorm dan nederlands leren. Ze kunnen wel stijf volhouden en eisen dat nederlanders spaans leren, maar ja dan is een ander hotel dat dat niet doet aantrekkelijker en gaan mensen eerder daar heen.
Ook ga ik ècht niet voor 1 vakantie in een land een hele taal uitgebreid leren. Dat doen vakantiegangers in nederland ook niet hoor(zeker niet daar iedereen hier engels spreekt.) En ik zou het ook niet van ze verwachten.

Tja en voor die pensioengangers telt hetzelfde, die willen gewoon lekker in een warm land zitten en hebben een berg te besteden. Spanje ziet ze heeeel graag komen. Het zijn geen kansloze paupers die in de hoop op een baantje of een uitkering daar naartoe komen en dan gaan parasiteren, dus integratie boeit niet zo (hier in Nederland overigens ook niet, als je met een zak geld binnenkomt mag je er gewoon meteen in.)
quote:
En waarom zijn Nederlanders altijd zo LUID?
lekker generaliserend, dat zijn gewoon de domme nederlanders. Mij zou je er niet tussenuit pikken(en niet alleen omdat je mijn lijk nog niet naar amerika zou kunnen slepen voor een vakantie ), aangezien ik gewoon goed engels spreek en een beschaafd persoon ben die ook personeel van zaken waar ik me begeef als mensen behandel inplaats als vee dat er is om mij te dienen.
ook weet ik dat geluidsoverlast storend is en dus houd ik mn conversaties op een net niveau.
Overigens heb je ook zulke amerikanen als de nederlanders die je beschrijft. Ik denk dat je gewoon de nederlandse variant van 'trailer trash' beschrijft
quote:
De oudste zoon in dat gezin snapte ook wel hoe het zat met fooi in de VS, maar de vader en moeder waren iets TE Nederlands om dat te snappen. En toen de zoon uitlegde dat je toch op zijn minst 10% van de rekening moet tippen (en eigenlijk is 15% normaler), kwam er (erg LUID wederom) iets uit van "DAT IS VEEL TE VEEL, GA IK ECHT NIET BETALEN HOOR!", en vervolgens lieten ze 3 dollar ofzo achter op een rekening die minstens $80+ moet zijn geweest met z'n vijven, omdat wij met z'n tweetjes al aan de $35 kwamen.
Tja fooi vind ik een heikel punt. Ik geef niet 'standaard' fooi omdat het 'gewoonte 'is.
Fooi betekent bij mij "beloning voor betere service dan ik had verwacht" Een ongeinteresseerde ober die ook nog eens traag en onwillig is kan een klacht verwachten, geen fooi. Eentje die gewoon doet wat ie moet doen en niks meer krijgt geen fooi, of een kleintje. Een ober die een prettige indruk maakt en echt zn best doet, die krijgt een flinke fooi.
Fooi is dan ook oorspronkelijk bedoeld als aanmoediging voor bedienend personeel om beter hun best te doen om de klanten zich prettig te laten voelen, En als beloning voor die goede service. Het is niet voor niets alleen gewoonte in plekken als restaurants en niet in supermarkten of warenhuizen. Zodra het standaard verwacht wordt is het hele nut weg. Dat ze het in restaurants in een algemene pot gooien en daarna gelijk verdelen is ook al zo een vaag iets. Slecht personeel krijgt dan dezelfde fooi als goed personeel.

In een heel duur restaurant zou ik minder fooi geven dan in een goedkoop restaurant ook. Persoonlijk vind ik gewoon dat personeel door de baas genoeg betaald hoort te worden, zodat fooi een leuke extra is. In een duur restaurant kunnen ze makkelijk wat meer betalen aan het personeel, terwijl voor mij het een grote uitgave is uberhaupt daar te gaan eten.
Als er standaard 15% fooi verwacht wordt tellen ze maar 15% op bij de prijzen. Fooi is een kado, vindt met het verplicht, jammer voor ze! Fooi moet je verdienen.
Net als die irritante uitsmijters die vaak alleen maar met hun pik staan te spelen bij de uitgang van bars, maar wel staan te rammelen met hun muntjes in hun zak als je naar buiten gaat. En intimiderend doen als je niks geeft. Tja ik geef meestal alles uit aan hun baas achter de bar. Ga daar maar vragen om geld.
quote:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat je je niet zo hoeft aan te passen aan het land waar je op vakantie gaat, behalve dat je dus een beetje fatsoenlijk doet. je komt tenslotte niks halen of profiteren, maar een hoop centen betalen voor stuff waar je hier in NL keihard om zou lachen als iemand dat durfde te vragen.
Persoonlijk irriteer ik me meer aan brallende lallende en kotsende jongeren die plekken als lloret de mar terroriseren en slopen en mensen die denken 'wat in nederland kan moet her ook kunnen'(of erger dan in nederland kan zelfs) en dan overlast veroorzaken voor mensen die dat gedrag niet kunnen waarderen. (en dat men soms nog superieur en gepikeerd doet als dan de politie ze aanpakt)

Maar ja, ook hier geldt deels; men kàn het daar makkelijk tegen gaan, maar dan wordt hun plaats wat minder aantrekkelijk als toeristentrekpleister of vakantieoord en dan komen er minder centen binnen. En daarom neemt de plaatselijke bevolking toeristen en hun crap voor lief.(of dwingt hun plaatselijke overheid en het bedrijdfsleven ze ertoe)
Het is allemaal commercie. je kan lekker op je eilandje in de midellandse zee rustig wonen, maar dan arm, of je wordt rijk van een toeristenresort en dan heb je overlast en eigengereide toeristen die eisen stellen.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_50031089
Mmhh.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:23 schreef mgerben het volgende:
Tendensieus, en vol meningen.
'dubieus' 'extreem' zijn meningen, geen meetbare feiten.
Noem eens drie dictators die aan de macht werden gebracht (aangezien je het hebt over 'stelselmatig' en 'dictators' in het meervoud).
Mhhhh Batista in cuba, the Shah in iran, Trujillo in de dominikaanse republiek, Marcos in de filipijnen, en zelfs Saddam was US backed?
quote:
... is weer iets totaal anders. Maar goed.
Colombia begint eindelijk weer een beetje economie te krijgen en de drugscartels die het hele land beheersten zijn teruggedrongen tot de uithoeken van het land. Ze zijn nog niet verslagen, maar enig verschil met de jaren '80 is er wel.
De war on drugs, eg, ook tegen coca bladeren (dus niet per-sé voor drugs bestemd) heeft zo een beetje de economie van veel zuid amerikaanse landen compleet overhoop geholpen.
quote:
Mening, niet gestaafd door onafhankelijke feiten.
Amerikanen denken echt dat ze er goed aan doen om democratie over de wereld te verspreiden.
Als het ze alleen om geld ging hadden ze in Irak toch wel een eigen dictator neergezet? Hebben ze niet gedaan. Waarom niet? Hm? Vertel eens?
Omdat ze nu de dictactor verwijderen die ze zelf ook geholpen hebben, verder hebben ze in de rest van azie, zuid en centraal amerika en zelfs in afrika genoeg compleet foute dingen gedaan.

Ik ben ook van mening dat amerikanen idd weinig tot niets weten van de rest van de wereld, dat valt zelfs op bij de expats die toch wel wat reizen, maar ze blijven altijd echte amerikanen, dom, dom, en nog eens dom.
pi_50031268
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Dit is dus echt een van die misvattingen die echt nergens op slaan. Pluk een gemiddelde Nederlander van de straat in Amsterdam, en vraag die eens naast welke andere staten Idaho ligt, wat de hoofdstad is van Kentucky, of de 4 grote meren op te noemen, en waarschijnlijk kan geen enkel persoon deze vragen uit zijn hoofd bantwoorden.

uhuh, en vraag de gemiddelde amerikaan waar gelderland ligt en ze weten het ook niet. Je punt is?
Het gaat hier om andere landen, niet staten binnen je eigen land. Los van het feit dat de gemiddelde amerikaan geeneens weet waar Australie ligt, en nog geeneens israel en iran ed kunnen aanwijzen, landen waar de gemiddelde amerikaan toch dagelijks mee te maken heeft via het nieuws ed.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_50031411
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:36 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

uhuh, en vraag de gemiddelde amerikaan waar gelderland ligt en ze weten het ook niet. Je punt is?
Het gaat hier om andere landen, niet staten binnen je eigen land. Los van het feit dat de gemiddelde amerikaan geeneens weet waar Australie ligt, en nog geeneens israel en iran ed kunnen aanwijzen, landen waar de gemiddelde amerikaan toch dagelijks mee te maken heeft via het nieuws ed.
Kom zeg, die staten zijn niet vergelijkbaar met Nederlandse provincies, ze zijn veel onafhankelijker en meestal meerdere malen groter dan ons hele land. Ter voorbeeld; Alaska is qua oppervlakte meer dan 40 keer groter dan Nederland.

En als jij denkt dat Nederlanders die laatste wel weten moet je nog even op de link van 'Slimmer in een week' klikken...

[ Bericht 4% gewijzigd door Evil_Jur op 02-06-2007 13:50:57 ]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:55:02 #261
179327 Harry4
Treehugger
pi_50031677
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kom zeg, die staten zijn niet vergelijkbaar met Nederlandse provincies, ze zijn veel onafhankelijker en meestal meerdere malen groter dan ons hele land.
Wat heeft de grote ermee te maken? Er zijn zoveel landen in Afrika die vele malen groter zijn dan Nederland, maar waarbij de gedachte zo klein is.
quote:
En als jij denkt dat Nederlanders die laatste wel weten moet je nog even op de link van 'Slimmer in een week' klikken...
De Nederlanders weten tenminste wel waar Amerika ligt, maar de Amerikanen hebben alleen maar gehoord van Amsterdam.
pi_50031721
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kom zeg, die staten zijn niet vergelijkbaar met Nederlandse provincies, ze zijn veel onafhankelijker en meestal meerdere malen groter dan ons hele land. Ter voorbeeld; Alaska is qua oppervlakte meer dan 40 keer groter dan Nederland.

ik kan die video hier niet bekijken dus dat komt nog wel, maar ...
Dat alaska 40 x groter is dan NL is heel leuk, maar wat is je punt? Is het daarom knapper om daarvan een hoofdstad te kennen? knapper dan het kennen van de hoofdstad van gelderland? Of is dat soms belangrijk voor ons nederlanders? Lijkt me niet natuurlijk, topografie geleerd uit n boek blijft gewoon hetzelfde, behalve dat de schalen verschillend zijn.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_50031905
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:56 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ik kan die video hier niet bekijken dus dat komt nog wel, maar ...
Dat alaska 40 x groter is dan NL is heel leuk, maar wat is je punt? Is het daarom knapper om daarvan een hoofdstad te kennen? knapper dan het kennen van de hoofdstad van gelderland? Of is dat soms belangrijk voor ons nederlanders? Lijkt me niet natuurlijk, topografie geleerd uit n boek blijft gewoon hetzelfde, behalve dat de schalen verschillend zijn.
Maar dan snap je toch ook dat het voor Amerikanen niet zo relevant is om de topografie van Nederland en dergelijke te kennen? De meeste Nederlanders komen nooit buiten West-Europa, en weten dan ook weinig van alles daarbuiten, uitgezonderd hoger opgeleiden misschien. De VS is niet anders, hun land is aanzienlijk groter dan west Europa dus waarom zou je van de 'average Joe' verwachten dat zijn kennis verder reikt dan omliggende staten en de belangrijkste steden van zijn land?

Zoals dat BNN programma en vroeger de Vakantieman al aangaven maakt het niet uit of je hier of in de VS met een wereldkaart en een camera de straat op gaat, in beide gevallen kun je lachen.
pi_50032116
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:55 schreef Harry4 het volgende:

De Nederlanders weten tenminste wel waar Amerika ligt, maar de Amerikanen hebben alleen maar gehoord van Amsterdam.
Logisch de Verenigde Staten van Amerika zijn een wereldmacht, Nederland is maar een schijtvlek op de kaart. Overigens als jij het over Amerikanen hebt, bedoel je je dan Mexicanen, Arubanen, Canadezen, Argentijnen etc. of is dat voor jou allemaal hetzelfde? (over kennis gesproken)
  zaterdag 2 juni 2007 @ 14:19:51 #265
179327 Harry4
Treehugger
pi_50032289
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:14 schreef more het volgende:

[..]

Logisch de Verenigde Staten van Amerika zijn een wereldmacht, Nederland is maar een schijtvlek op de kaart. Overigens als jij het over Amerikanen hebt, bedoel je je dan Mexicanen, Arubanen, Canadezen, Argentijnen etc. of is dat voor jou allemaal hetzelfde? (over kennis gesproken)
Beetje geschiedenis mag toch wel uitwijzen dat New York gesticht is door de Nederlanders, ik weet niet of ze zoiets in Amerika krijgen. Of boeit het deze mensen niet meer waar ze van oorsprong vandaan kwamen? Ik weet dat niet, ik heb daar niet op school gezeten.

Hoe moet ik de mensen uit de VS dan noemen?? VS-anen?? Of Indianen?? of wat bedoel je nu eigenlijk?
pi_50032518
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:19 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Beetje geschiedenis mag toch wel uitwijzen dat New York gesticht is door de Nederlanders, ik weet niet of ze zoiets in Amerika krijgen. Of boeit het deze mensen niet meer waar ze van oorsprong vandaan kwamen? Ik weet dat niet, ik heb daar niet op school gezeten.

Hoe moet ik de mensen uit de VS dan noemen?? VS-anen?? Of Indianen?? of wat bedoel je nu eigenlijk?
Er zijn ook wel Amerikanen die dat weten hoor; maar net als met Nederlanders is maar een klein deel opgeleid of geinteresseerd genoeg om dergelijke kennis te bezitten. Als je trouwens geinteresserd bent in de Nederlandse geschiedenis van New York en de invloed daarvan dan is dit een leuk en interessant boek daarover van een Amerikaanse journalist > http://www.randomhouse.com/features/island/
pi_50032573
quote:

[..]

Je doet maar de hele tijd alsof het in andere landen beter zou zijn dan in de VS. De meerderheid van de bevolking in ELK LAND heeft weinig tot geen historische of topografische kennis, of wat voor wetenschappelijke kennis dan ook. En who cares?
Ik durf trouwens te wedden dat de meeste Chinezen of Indiërs niet eens van Amsterdam, laat staan van Nederland, hebben gehoord.
pi_50033495
Klopt, de meeste chinezen hebben idd niet van amsterdam gehoord, maar ja, china is nog steeds niet echt een first world country.
pi_50034586
quote:

[..]

Heel veel nederlands tuig kreeg in die tijd een enkele reis amerika aangeboden.....
beter kwijt dan rijk...... zouden we nu ook moeten doen......
uit een aspergernest
pi_50034857
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:13 schreef wendytje het volgende:

[..]

Heel veel nederlands tuig kreeg in die tijd een enkele reis amerika aangeboden.....
We pleuren jou op de maan
AFC AJAX
pi_50035426
quote:

[..]

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt he?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:10:17 #272
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_50035675
quote:

[..]

Aanrader voor je: Russel Sholto, The Island at the Center of the World.

Lees dat eerst voordat je je weer belachelijk maakt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_50035951
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:26 schreef BonJovi het volgende:

[..]

We pleuren jou op de maan
heb ik altijd al eens op gewild....
uit een aspergernest
pi_50036592
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Aanrader voor je: Russel Sholto, The Island at the Center of the World.

Lees dat eerst voordat je je weer belachelijk maakt.
Die heb ik net al aangeraden
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:11:50 #275
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_50037245
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:49 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Die heb ik net al aangeraden
Nee, jij gaf een linkje aan iemand anders
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_50038640
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, jij gaf een linkje aan iemand anders
pi_50039911
Amerika

Ik verwacht niet dat iemand het oneens is.
  zondag 3 juni 2007 @ 14:03:32 #278
179237 deschandebakker
Ik maak lekkere broodjes :)
pi_50059127
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:46 schreef respectmyauthority het volgende:
Amerika

Ik verwacht niet dat iemand het oneens is.
Niet zo brutaal!

Amerikanen kunnen niet voetballen!
Het is een SCHANDE!
pi_50063607
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:03 schreef deschandebakker het volgende:

[..]

Niet zo brutaal!

American Football
Basketball

Europa
  zondag 3 juni 2007 @ 16:46:43 #280
168658 BonJovi
A.F.C.A
pi_50063685
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:03 schreef deschandebakker het volgende:

[..]

Niet zo brutaal!

en Nederlanders kunnen niet honkballen,basketballen,american football spelen,turnen,ice hockey enz.
AFC AJAX
pi_50064076
quote:
Op zondag 3 juni 2007 16:46 schreef BonJovi het volgende:

[..]

en Nederlanders kunnen niet honkballen,basketballen,american football spelen,turnen,ice hockey enz.
  zondag 3 juni 2007 @ 17:01:57 #282
168658 BonJovi
A.F.C.A
pi_50064116
Ik checkte net Red Sox vs Yankees, en nu basketball
AFC AJAX
pi_50064247
quote:
Op zondag 3 juni 2007 16:46 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Alsof dat sporten betreffen waar je goed in zou willen zijn .
pi_50077865
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:06 schreef floris.exe het volgende:

[..]

het betreft voor het merendeel sporten, waarbij een groepje mannen een bal of iets dergelijks in een soort doel proberen te krijgen. hierbij komt veel rennen bij te pas. klinkt ongeveer hetzelfde als voetbal volgens mij
pi_50078477
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:06 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Weet je iets van sport?
pi_50078818
Ik weet dat ik nou eenmaal niet erg populair ben als Antilliaan, maar om jullie Hollanders toch even een spiegel voor te houden (vriendelijk bedoeld, ik hou van mijn Hollandse vrienden en vriendinnen hoor)....

In Nederland verbaas ik me netzogoed er over dat mensen hier bijna niks weten over Curacao of de overige eilandjes. En dit is nochtans Nederlands grondgebied! Het enige wat mensen hier blijkbaar denken te weten is dat het daar een rots is vol met criminelen, zwervers en weet ik veel wat nog meer, terwijl zij die wel eens op bezoek daar zijn geweest juist een heel goed beeld hebben gekregen van het eiland.

Ik vind dus dat je weinig recht hebt om de Amerikanen te verwijten dat zij niet veel weten buiten hun eigen land (wat nochtans het 3e grootste land is ter wereld) en dat jullie zelf niet eens je eigen overzeese gebieden redelijk kennen. Ik heb zelf een half jaar in San Diego, CA gewoond voor stage en afstuderen en ik ga na mijn studie ook werken daar waarschijnlijk, en ik moet zeggen dat Amerikanen alleen maar iets naiever zijn naar de buitenwereld dan Nederlanders hoor. Amerikanen hebben een beetje een oppervlakkige kennis van de wereld, maar weten toch wel aardig wat landen aan te wijzen, en de meesten die ik tegenkwam, of ontmoette zijn ooit in Europa geweest op rondreis. Degenen die dit niet hebben gedaan, willen dit allemaal dolgraag doen en het is een van hun grootste dromen om Parijs, Rome te zien en ja, zelfs Amsterdam.

Ik zal wel weer reacties krijgen als "opzouten met die $@4&^$&#$ eilandjes" o.i.d., aangezien Nederlanders over het algemeen niet zo goed om kunnen gaan met kritiek
Ik blijf er toch bij dat als jij anderen wilt bekritiseren dat ze de wereld niet goed kennen, dat je op zijn minst je eigen land kent en de eilandjes die er al iets van 370 jaar bij horen. Jullie hebben allemaal de misconceptie dat Curacao geen eigen economie heeft en alleen teert op ontwikkelingshulp vanuit Nederland, dat Curacao nog steeds een doorvoerhaven is van drugs, dat Curacao een bananenrepubliek is en geen rechtstaat.

Ok ok, scheld me nu maar uit
pi_50079218
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:06 schreef Cyclonis het volgende:
Ik weet dat ik nou eenmaal niet erg populair ben als Antilliaan, maar om jullie Hollanders toch even een spiegel voor te houden (vriendelijk bedoeld, ik hou van mijn Hollandse vrienden en vriendinnen hoor)....

In Nederland verbaas ik me netzogoed er over dat mensen hier bijna niks weten over Curacao of de overige eilandjes. En dit is nochtans Nederlands grondgebied! Het enige wat mensen hier blijkbaar denken te weten is dat het daar een rots is vol met criminelen, zwervers en weet ik veel wat nog meer, terwijl zij die wel eens op bezoek daar zijn geweest juist een heel goed beeld hebben gekregen van het eiland.

Ik vind dus dat je weinig recht hebt om de Amerikanen te verwijten dat zij niet veel weten buiten hun eigen land (wat nochtans het 3e grootste land is ter wereld) en dat jullie zelf niet eens je eigen overzeese gebieden redelijk kennen. Ik heb zelf een half jaar in San Diego, CA gewoond voor stage en afstuderen en ik ga na mijn studie ook werken daar waarschijnlijk, en ik moet zeggen dat Amerikanen alleen maar iets naiever zijn naar de buitenwereld dan Nederlanders hoor. Amerikanen hebben een beetje een oppervlakkige kennis van de wereld, maar weten toch wel aardig wat landen aan te wijzen, en de meesten die ik tegenkwam, of ontmoette zijn ooit in Europa geweest op rondreis. Degenen die dit niet hebben gedaan, willen dit allemaal dolgraag doen en het is een van hun grootste dromen om Parijs, Rome te zien en ja, zelfs Amsterdam.

Ik zal wel weer reacties krijgen als "opzouten met die $@4&^$&#$ eilandjes" o.i.d., aangezien Nederlanders over het algemeen niet zo goed om kunnen gaan met kritiek
Ik blijf er toch bij dat als jij anderen wilt bekritiseren dat ze de wereld niet goed kennen, dat je op zijn minst je eigen land kent en de eilandjes die er al iets van 370 jaar bij horen. Jullie hebben allemaal de misconceptie dat Curacao geen eigen economie heeft en alleen teert op ontwikkelingshulp vanuit Nederland, dat Curacao nog steeds een doorvoerhaven is van drugs, dat Curacao een bananenrepubliek is en geen rechtstaat.

Ok ok, scheld me nu maar uit
USA
pi_50079354
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:22 schreef respectmyauthority het volgende:

[..]

USA
hoewel ik het waardeer dat je mijn stukje niet afkraakt, zie ik de relatie niet tussen mijn stukje en jouw antwoord
  maandag 4 juni 2007 @ 01:31:50 #289
178564 Fleurezeur
Fleur op met Fleur!
pi_50079443
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:22 schreef respectmyauthority het volgende:

[..]

USA
Och schei uit, op cultureel/kunstzinnig niveau komen ze niet in de buurt van wat Europa heeft weten te presteren in het verleden en heden. Het enige gebouw in Amerika wat bijvoorbeeld verkozen kan worden tot nieuw wereldwonder is gemaakt in Frankrijk.
My boobs are ok ! :D
pi_50079795
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:31 schreef Fleurezeur het volgende:

[..]

Och schei uit, op cultureel/kunstzinnig niveau komen ze niet in de buurt van wat Europa heeft weten te presteren in het verleden en heden. Het enige gebouw in Amerika wat bijvoorbeeld verkozen kan worden tot nieuw wereldwonder is gemaakt in Frankrijk.
moet je een keer door San Fransisco rijden dat is toch wel erg mooi hoor.
  maandag 4 juni 2007 @ 01:50:22 #291
178564 Fleurezeur
Fleur op met Fleur!
pi_50079841
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:47 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

moet je een keer door San Fransisco rijden dat is toch wel erg mooi hoor.
Kan het tippen aan Rome, Vaticaanstad, Parijs, Praag, Madrid, Brussel, Amsterdam, Stockholm en noem maar op?
pi_50079875
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:50 schreef Fleurezeur het volgende:

[..]

Kan het tippen aan Rome, Vaticaanstad, Parijs, Praag, Madrid, Brussel, Amsterdam, Stockholm en noem maar op?
nee

maar goed, Amerika is ook vrij nieuw he, die steden komen niet uit de klassieke tijd waar onze steden uit komen. maar eerlijk gezegd is SF wel echt erg mooi en als je ooit op vakantie gaat, raad ik je echt dat aan. het heeft veel weg van Parijs, ik meen het. het heeft sommige stukken van Parijs zelfs letterlijk copy-paste, I kid you not
  maandag 4 juni 2007 @ 01:58:32 #293
178564 Fleurezeur
Fleur op met Fleur!
pi_50079964
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:52 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

nee

maar goed, Amerika is ook vrij nieuw he, die steden komen niet uit de klassieke tijd waar onze steden uit komen. maar eerlijk gezegd is SF wel echt erg mooi en als je ooit op vakantie gaat, raad ik je echt dat aan. het heeft veel weg van Parijs, ik meen het. het heeft sommige stukken van Parijs zelfs letterlijk copy-paste, I kid you not
Hmm nou kijk, de steden die volgens jou uit een klassieke tijd komen, komen objectief gezien uit een periode van economische bloei ( de aantrekkelijke stukken dan). Amerika had een periode van economische bloei niet zo heel lang geleden, en toch hebben ze niets vergelijkbaars weten te produceren in mijn optiek ( in ieder geval nooit echt wat noemenswaardig erover gelezen, behalve een paar wolkenkrabbers).

En ja....Parijs na-apen zeg je? Dat is natuurlijk wel erg makkelijk .
pi_50083372
quote:

[..]

Ik weet niet of je dit serieus meent, maar dit is natuurlijk onzin. Neem eens de moeite om je te verdiepen in de Amerikaanse cultuur, ook die van voor Europese kolonisatie, je zult behoorlijk verrast zijn denk ik.
pi_50090019
Amerika
pi_50129884
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:46 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dit serieus meent, maar dit is natuurlijk onzin. Neem eens de moeite om je te verdiepen in de Amerikaanse cultuur, ook die van voor Europese kolonisatie, je zult behoorlijk verrast zijn denk ik.
je bedoelt die paar indiaantjes? Die door de amerikanen zijn weg gejaagd ed?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:57:30 #297
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50130136
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:48 schreef mister_popcorn het volgende:
je bedoelt die paar indiaantjes? Die door de amerikanen zijn weg gejaagd ed?
Weer zo'n figuur die geen flauw benul heeft wat "cultuur" inhoudt...

Of hebben de Egyptenaren en de Perziers soms het allermeeste cultuur op deze aardbol omdat ze 15.000 jaar geleden al een beschaving hadden?
-
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:02:31 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50130286
quote:
En daarmee druk je eigenlijk de complete cultuur van geheel Zuid Amerika en het Caribisch gebied als ondermaats aan Europa. Want de allereerste kolonie in "De nieuwe wereld" werd in Florida gesticht door Spanjaarden.

Doe toch eens niet alsof Europa zo'n "superieure" cultuur heeft en de cultuur van Canada in het noorden tot Argentinie en Chili in het zuiden niet bestaat omdat het jongere landen zijn.....
-
pi_50131631
Afgelopen zondag was Bowling for Columbine er op en die film toont toch maar weer eens aan wat voor een imbecielen die Amerikanen wel niet zijn !
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:02:18 #300
178564 Fleurezeur
Fleur op met Fleur!
pi_50132131
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:02 schreef maartena het volgende:

[..]

En daarmee druk je eigenlijk de complete cultuur van geheel Zuid Amerika en het Caribisch gebied als ondermaats aan Europa. Want de allereerste kolonie in "De nieuwe wereld" werd in Florida gesticht door Spanjaarden.

Doe toch eens niet alsof Europa zo'n "superieure" cultuur heeft en de cultuur van Canada in het noorden tot Argentinie en Chili in het zuiden niet bestaat omdat het jongere landen zijn.....
De gebouwen en voorwerpen in/van Europa zijn niet mooi omdat ze oud zijn, maar juist omdat ze zo'n grote esthetische waarde hebben. Ik vind persoonlijk qua uiterlijk de Notre Dame mooier dan de piramides van Giza, en Het meisje met de parel van Vermeer mooier dan de Mona Lisa, terwijl die beide jonger zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')