Ja, er zijn foto's van. En dat licht wordt niet vanzelf gereflecteerd, dus het moet er wel staan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:51 schreef RecomServ het volgende:
foto al aangepast... die zou wel moeten werken.
Maar is dat reflectiescherm ooit op foto vast gelegd?
Er is wel een reclame van heineken meen ik, waarin een satelliet inzoomt op een bierdopje. Maar op Google earth heb ik nog nooit details gezien die zo klein zijn als een bierdopje. En de maan is natuurlijk nog een stukkie verder weg dan het aardoppervlak vanuit een geostationaire baan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:39 schreef RecomServ het volgende:
...
Met al de huidige technieken zou het toch mogelijk moeten zijn om een bierdopje vast te kunnen leggen die op de maan ligt?
...
Jep, de maan gaat ons verlaten ooit ...quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:50 schreef Lucille het volgende:
Er ligt op de maan een reflectiescherm waarmee je vanaf de Aarde een laserstraal kan sturen die exact in dezelfde richting weer wordt gereflecteerd. Hiermee kan je dan precies timen hoe lang het licht er over doet, zodat je de afstand kent.
Handige website, had fijner geweest als je er een directe link bij had gezet dochquote:Op donderdag 24 mei 2007 10:17 schreef Bdijk het volgende:
www.howstuffworks.com daar staat alles waarom het (nog) niet mogelijk is om met een telescoop naar de maan te kijken..
En waarom cirkelt er geen sattelietje (meer) om de maan ?quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:59 schreef RecomServ het volgende:
lucille, dat bedoel ik dus. dit is een foto die dan op de maan zelf gemaakt zou zijn. maar nooit zie je foto's die vanaf de aarde gemaakt zijn van dit soort dingen. Dat moet toch gewoon mogelijk zijn?
quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:08 schreef RecomServ het volgende:
Je snapt natuurlijk wel dat die technieken NIET voor jan en alleman beschikbaar zijn, maar voor de overheid zeker wel!
Zou van de gekke zijn als ik in mn blootje lig te zonnen dat ze moedervlekken kunnen tellen. Daag privacy
Ik vindt google Earth daarintegen wel sublieme kwaliteit hebben, zeker als je kijkt in gebieden als Schiphol of Scheveningen....
Waar is het dan mee gedaan? Een man met z'n Fuji Finepix in een sportvliegtuigje?quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:12 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Weer iemand die denkt dat google earth uit sateliet opnamen bestaat........
Inderdaad door Aerodata international surveysquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waar is het dan mee gedaan? Een man met z'n Fuji Finepix in een sportvliegtuigje?
Bewijst nog niets....quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:55 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ja, er zijn foto's van. En dat licht wordt niet vanzelf gereflecteerd, dus het moet er wel staan.
[afbeelding]
http://sunearth.gsfc.nasa.gov/eclipse/SEhelp/ApolloLaser.html
Het feit dat die laserstraal wordt terug gekaatst lijkt me bewijs genoeg nietwaar? Als je een laser op een klomp steen richt komt ie niet terug hoor.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 03:52 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Bewijst nog niets....
In ruimer / groter perspectief genomen zou enig recht van spreken geven ..
Nu kun je helemaal niet uitmaken of er hier sprake is van een echte situatie of niet..
Oplossend vermogen, rotatie van aarde en maan enz. Dat weet iedere gek die een telescoop heeft.quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:17 schreef Bdijk het volgende:
www.howstuffworks.com daar staat alles waarom het (nog) niet mogelijk is om met een telescoop naar de maan te kijken..
Inzoomen op de maan is het probleem niet. Het probleem is het oplossend vermogen. Doordat de aarde met 15 graden per uur draait heb je een enorm snelheidsverschil als je op een zeer klein detail op de maan inzoomt. Het filtst in een fractie van een seconde voorbij. En dat kan je inderdaad met eclipticamotoren deels opheffen, maar lang niet zo exact om een helder beeld van een bierdopje te kunnen zien. Je zou een schim zien, een dopje dat heel snel van rechts naar links beweegt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:42 schreef RecomServ het volgende:
ik zei enkel dat deze technologie al zeker wel bestaat, maar niet toegankelijk is voor het burgervolk.
Er zijn inderdaad nog josti's die daar heilig van overtuigd zijn. Die mogen de topics daarover in TRU even opzoeken, waar schaamteloos korte metten met dit soort flauwekul wordt gemaakt. Mochten ze in dit topic meelezen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:10 schreef Armageddon het volgende:
Ik zal je een geheim verklappen. De mens is nog nooit op de maan geweest.
klopt misschien best wel, die sukkels stoot hem om toen ze naar terug wou gaan. heeft "Buzz" toegegeven aan de studenten van de TU delft, afgelopen jaar geloof ik?quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:39 schreef RecomServ het volgende:
Heeft iemand ooit wel eens foto's gezien van bijvoorbeeld de Amerikaanse vlag die 'schijnbaar' omgevallen is?
Wordt daar ook op verklaard waarom de controlekruisjes op sommige foto's achter de meettoestellen vallen in plaats van ervoor?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:43 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad nog josti's die daar heilig van overtuigd zijn. Die mogen de topics daarover in TRU even opzoeken, waar schaamteloos korte metten met dit soort flauwekul wordt gemaakt. Mochten ze in dit topic meelezen.
Wellicht loopt het terrein niet helemaal vlak? naast de astronaut met de korte schaduw kan het oppervlak iets omhoog lopen, bij de ander iets omlaag...... dat heeft effect op de waargenomen schaduwlengte.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 03:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[quote]
Hier zijn de schaduwen van de astronauten niet even lang. Hoe kan dat als er maar een lichtbron is (zon of lamp)? Er kunnen geen twee lichtbronnen zijn want dan heb je twee schaduwen per object.
[afbeelding]
A) de voorkant van de astronaut is wel degelijk donkerder dan het gedeelte dat direct zonlicht vangt.quote:Waarom heeft de astronaut hier geen schaduw op zijn voorkant, aangezien de lichtbron van achter hem komt? Er is geen invulflits gebruikt want er ligt geen schaduw achter hem!
[afbeelding]
Dat van de crosshairs weet ik niet zeker, maar het kan zijn dat die crosshair deels transparant is, zoals wel vaker is bij slr camera's.quote:Ik zeg niet dat het niet waar is, maar het is op zijn minst erg vreemd. Leg dit dan even uit alsjeblieft
Die hele conspiracy is hier al eens voorbij gekomen een aantal jaar geleden, m.b.t. die foto's van de maanmissie. Toen is ook al eens door iemand haarfijn uitgelegd waarom die crosshairs zo op de foto staan zoals ze staan.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:51 schreef Fionn het volgende:
[..]
Wellicht loopt het terrein niet helemaal vlak? naast de astronaut met de korte schaduw kan het oppervlak iets omhoog lopen, bij de ander iets omlaag...... dat heeft effect op de waargenomen schaduwlengte.
**edit**
Als je goed kijkt zie je het ook: de kleine schaduw loopt iets 'hol' en de langere iets 'bol'
[..]
A) de voorkant van de astronaut is wel degelijk donkerder dan het gedeelte dat direct zonlicht vangt.
B) Bij heel fel licht zoals op de maan zie je het kleine beetje schaduw van de invulflits niet. Maar eerder denk ik dat het licht op de voorkant van de astronaut gewoon reflectielicht van het maanoppervlak, en het witte pak van de astronaut die de camera vast heeft is.
De maan heeft geen atmosfeer en het oppervlak is zeer licht gekleurd, waardoor er veel meer licht weerkaatst wordt dan op aarde.
[..]
Dat van de crosshairs weet ik niet zeker, maar het kan zijn dat die crosshair deels transparant is, zoals wel vaker is bij slr camera's.
Ook kan het zijn, omdat het bij beide foto's om heel fel verlichte witte objecten gaat, dat het wit gewoon dat dunne crosshairtje 'overschreeuwt' Je ziet wel vaker op foto's (bijvoorbeeld van een dun waslijntje ofzo tegen de zon), dat het lijkt of die lijn dunner wordt waar hij voor het felle oppervlak zit. Dit effect zou mogelik de oorzaak kunnen zijn, zeker als inderdaad die crosshair niet helemaal 'massief is'
Ik zou wel eens de full size foto's willen zien, zodat je kan inzoomen op die plek om te zien of er niet een klein restlijntje zichtbaar is.
Nee die is het niet. Daar staat idd wel de bewuste foto van de steen met de 'C' bij, maar ik heb eens een post gezien hier die helemaal technisch in ging op het hoe en het waarom van de crosshairs, en waarom nou zo'n crosshair achter een object leek te zijn.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 13:07 schreef Fionn het volgende:
Ik denk dat je dit topic bedoelde (overigens zie je daar een close up van een astronaut waar je ook ziet dat die crosshairs een beetje wegvallen tegen het fel verlichte witte ruimtepak)
andere topics hierover
Maanlanding: Science or Fiction?
Maanlanding was fake!! Hier het bewijs!
1ste maanlanding was toneel ( Amerika loog )
MAANLANDING 2
Er is nooit iemand geweest op de maan
Maanlanding is nooit gebeurd
en dat is nog maar de eerste pagina van de search
Ten vierde, waarom hebben de russen. chinezen, amateur astronomen, etc niet geklaagt destijds.quote:Op zondag 27 mei 2007 00:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is wel DE gebeurtenis van de vorige eeuw op technnologisch gebied, en ook op veel andere gebieden zijn er grote implicaties.
Ten eerste de beeldvorming, als je jarenlang hebt geloofd dat we wel naar de maan zijn gegaan - waar ik als mens toch best trots op ben - en daarna uitkomt dat het allemaal een grote dikke vette hoax was, dan voel je je toch bedonderd?
Ten tweede het politieke gezichtsverlies.
Ten derde de hier nog niet besproken religieuze implicaties. Veel gelovige mensen hebben hun beeld van het universum moeten bijstellen toen de mens landde op de maan. Weten jullie trouwens dat Buzz Aldrin heel gelovig was en nog een soort van kleine mis heeft gedaam in de LEM?
http://moon.google.com/quote:Op zondag 27 mei 2007 12:39 schreef zoalshetis het volgende:
hoogste tijd voor google moon of zelfs google planet.
En daarvan zullen hoax believers wèl geloven dat de beelden echt zijn? Google is toch NWO?quote:Op zondag 27 mei 2007 12:39 schreef zoalshetis het volgende:
hoogste tijd voor google moon of zelfs google planet.
quote:Op zondag 27 mei 2007 12:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
http://moon.google.com/
en oh, zoom eens maximaal in
quote:Op zondag 27 mei 2007 12:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
http://moon.google.com/
en oh, zoom eens maximaal in
Hebben ze echt met die dingen de hele wereld gefilmt??? hoezo milieu vervuilingquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:12 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Inderdaad door Aerodata international surveys
[afbeelding]
http://www.aerodata-surveys.com/
hooguit de hoge resolutie gebieden. Dan valt het nogal mee, want dat is volgens mij maar 10-20 procent.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:08 schreef DIA het volgende:
[..]
Hebben ze echt met die dingen de hele wereld gefilmt??? hoezo milieu vervuiling
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |