Ja, er zijn foto's van. En dat licht wordt niet vanzelf gereflecteerd, dus het moet er wel staan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:51 schreef RecomServ het volgende:
foto al aangepast... die zou wel moeten werken.
Maar is dat reflectiescherm ooit op foto vast gelegd?
Er is wel een reclame van heineken meen ik, waarin een satelliet inzoomt op een bierdopje. Maar op Google earth heb ik nog nooit details gezien die zo klein zijn als een bierdopje. En de maan is natuurlijk nog een stukkie verder weg dan het aardoppervlak vanuit een geostationaire baan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:39 schreef RecomServ het volgende:
...
Met al de huidige technieken zou het toch mogelijk moeten zijn om een bierdopje vast te kunnen leggen die op de maan ligt?
...
Jep, de maan gaat ons verlaten ooit ...quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:50 schreef Lucille het volgende:
Er ligt op de maan een reflectiescherm waarmee je vanaf de Aarde een laserstraal kan sturen die exact in dezelfde richting weer wordt gereflecteerd. Hiermee kan je dan precies timen hoe lang het licht er over doet, zodat je de afstand kent.
Handige website, had fijner geweest als je er een directe link bij had gezet dochquote:Op donderdag 24 mei 2007 10:17 schreef Bdijk het volgende:
www.howstuffworks.com daar staat alles waarom het (nog) niet mogelijk is om met een telescoop naar de maan te kijken..
En waarom cirkelt er geen sattelietje (meer) om de maan ?quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:59 schreef RecomServ het volgende:
lucille, dat bedoel ik dus. dit is een foto die dan op de maan zelf gemaakt zou zijn. maar nooit zie je foto's die vanaf de aarde gemaakt zijn van dit soort dingen. Dat moet toch gewoon mogelijk zijn?
quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:08 schreef RecomServ het volgende:
Je snapt natuurlijk wel dat die technieken NIET voor jan en alleman beschikbaar zijn, maar voor de overheid zeker wel!
Zou van de gekke zijn als ik in mn blootje lig te zonnen dat ze moedervlekken kunnen tellen. Daag privacy
Ik vindt google Earth daarintegen wel sublieme kwaliteit hebben, zeker als je kijkt in gebieden als Schiphol of Scheveningen....
Waar is het dan mee gedaan? Een man met z'n Fuji Finepix in een sportvliegtuigje?quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:12 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Weer iemand die denkt dat google earth uit sateliet opnamen bestaat........
Inderdaad door Aerodata international surveysquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waar is het dan mee gedaan? Een man met z'n Fuji Finepix in een sportvliegtuigje?
Bewijst nog niets....quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:55 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ja, er zijn foto's van. En dat licht wordt niet vanzelf gereflecteerd, dus het moet er wel staan.
[afbeelding]
http://sunearth.gsfc.nasa.gov/eclipse/SEhelp/ApolloLaser.html
Het feit dat die laserstraal wordt terug gekaatst lijkt me bewijs genoeg nietwaar? Als je een laser op een klomp steen richt komt ie niet terug hoor.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 03:52 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Bewijst nog niets....
In ruimer / groter perspectief genomen zou enig recht van spreken geven ..
Nu kun je helemaal niet uitmaken of er hier sprake is van een echte situatie of niet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |