Bron: Nu.nlquote:DEN HAAG - Vicepremier Wouter Bos heeft dinsdag zowel in de Eerste als in de Tweede Kamer een stropdas van de voorzitter gekregen met daarbij de boodschap die in de toekomst te dragen.
ANP2
Van Bos is bekend dat hij alleen bij bijzondere gelegenheden, zoals een bezoek aan koningin Beatrix, een stropdas wil dragen.
Dinsdag kreeg hij bij binnenkomst in de senaat echter naar eigen zeggen duidelijk van Eerste Kamervoorzitter Yvonne Timmerman-Buck te verstaan dat hij daar altijd een das moest dragen. Prompt leverde ze de vicepremier een das.
Nadat Bos later in de Tweede Kamer hiervan verslag deed, kwam ook Tweede Kamervoorzitter Gerdi Verbeet aan het einde van het debat met een das voor Bos. Omdat het debat met Bos dinsdagavond niet afgerond werd en later wordt voortgezet, sprak Verbeet de hoop uit de vicepremier de volgende keer met de das terug te zien.
Normen en waarden enzoquote:Op woensdag 23 mei 2007 08:36 schreef SCH het volgende:
Die dingen zijn eng en lelijk. Wat een belachelijk formalistisch en ouderwets gedoe.
Een nette broek met jasje maar zonder das is gelijk abnormaal voorkomen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:23 schreef Skv het volgende:
Belachelijk, ik vind dat iemand met een dergelijk representatieve taak correct voor de dag moet komen.
What's next? JP Balkenende in tuinbroek? Rouvoet in een jurk?
Gewoon netjes in pak, overhemd en das. Een beetje normaal voorkomen is wel het minste waar je aan kan voldoen.
Ik vind het ongeïnteresseerd, incorrect, abject en infaam.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een nette broek met jasje maar zonder das is gelijk abnormaal voorkomen?
Het is natuurlijk veel netter om met een das om te liegen en het land naar de knoppen te helpen.quote:
Nee joh, want die is authentiekquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:35 schreef Skv het volgende:
Dan gaan we die ongelooflijke pauper van een Marijnissen afzeiken.
Juist, een kaal apparaat met een buil shag.quote:
Idd. Zo blijft het dragen van een stropdas nog waarde houden. Het gebruiken als een soort van werkkleding slaat helemaal nergens op.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:31 schreef ijsbrekertje het volgende:
Vorige week bij het aanbieden van het financieel jaarverslag aan de Tweede Kamer droeg Bos ook al een das. Ik vind dat hij er wel netjes mee omgaat. Hij doet een dasje om als de situatie er om vraagt en anders niet.
Wat een goede voorzitster is ze tochquote:Tweede Kamervoorzitter Gerdi Verbeet aan het einde van het debat met een das voor Bos. Omdat het debat met Bos dinsdagavond niet afgerond werd en later wordt voortgezet, sprak Verbeet de hoop uit de vicepremier de volgende keer met de das terug te zien.
Ik vind dit typisch gezeik van iemand die elke dag in pak naar zijn werk gaat. Als je elke dag zo loopt kom je op de speciale gelegenheden ook niet speciaal gekleed. De rest van de kamer komt bij de koningin nu in dezelfde stijl als waarin ze elke dag naar hun werk gaan. Vind je dat wel positief dan? Bos kleedt zich dan tenminste nog iets specialer aan dan anders.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:27 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik vind het ongeïnteresseerd, incorrect, abject en infaam.
Het ís werkkleding, proleetquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Zo blijft het dragen van een stropdas nog waarde houden. Het gebruiken als een soort van werkkleding slaat helemaal nergens op.
Die das is noodzakelijk voor goed functioneren?quote:
Dan kan je dat vinden. Ik zit nu op mijn werk en draag gewoon bruine schoenen, spijkerbroek en een overhemd. Zonder das. Maar ik heb dan ook geen pantalon en geen jasje aan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:38 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik vind dit typisch gezeik van iemand die elke dag in pak naar zijn werk gaat. Als je elke dag zo loopt kom je op de speciale gelegenheden ook niet speciaal gekleed. De rest van de kamer komt bij de koningin nu in dezelfde stijl als waarin ze elke dag naar hun werk gaan. Vind je dat wel positief dan? Bos kleedt zich dan tenminste nog iets specialer aan dan anders.
Woorden als abject en infaam maken je kritiek wel helemaal af trouwens
Nee, maar wel onderdeel van gewenste kleding om zo'n functie te bekleden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die das is noodzakelijk voor goed functioneren?
Dan moeten ze kledingvoorschriften opstellen en vast laten leggen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, maar wel onderdeel van gewenste kleding om zo'n functie te bekleden.
Waarom dan precies? Als je bij de koningin op bezoek gaat of iets heel formeels doet ok, maar moet je tijdens een gewoon debat ingesnoerd zijn om te kunnen functioneren?quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, maar wel onderdeel van gewenste kleding om zo'n functie te bekleden.
Dit zijn gewoon mensen bij wie het ceremonieel voor het functionele gaat. Daar gaat de hele politiek toch al aan kapot, dus die stropdasonzin kan er ook nog wel bij.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom dan precies? Als je bij de koningin op bezoek gaat of iets heel formeels doet ok, maar moet je tijdens een gewoon debat ingesnoerd zijn om te kunnen functioneren?
Vrouwen ook maar weer verplichten een rok te dragen (tot ruim onder de knieën uiteraard)?
Normen en waarden hebben pas kracht als ze in vrijheid gedragen worden.quote:
Helemaal niks hoor.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:00 schreef Skv het volgende:
Wat is nou het probleem met gewoon correct voor de dag komen in een vertgenwoordigende functie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |