abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49672739
Ik vond het maar een zwaar matige confrontatie. Echt slecht uitgewerkt.
  woensdag 23 mei 2007 @ 02:52:44 #102
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_49672870
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:50 schreef Tweek het volgende:
Denk trouwens dat Peter maar 1 kracht tegelijk kan aanwenden en daarom zelf niet kan vliegen of zich zelf weg teleporteerd richting een lege woestijn. Hele serie heeft hij iig geen enkele keer meer dan een kracht tegelijk gebracht.
Hij werd getraind door die onzichtbare dude, en die sloeg 'm met een stok en toen ging Peter die stok afbuigen met telekinese TERWIJL hij onzichtbaar was... Dus die vergelijking gaat niet op.
  woensdag 23 mei 2007 @ 02:53:52 #103
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_49672877
Ik kan hier zo meelezen
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  woensdag 23 mei 2007 @ 02:55:04 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49672883
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 02:52 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Hij werd getraind door die onzichtbare dude, en die sloeg 'm met een stok en toen ging Peter die stok afbuigen met telekinese TERWIJL hij onzichtbaar was... Dus die vergelijking gaat niet op.
Goed punt. Dan slaat die actie van Nathan dus al helemaal nergens op...

Ben benieuwd hoe dat in de vervolgserie verder gaat. Van Nathan vinden ze dus niks meer terug en hij heeft net de verkiezingen gewonnen... Iedereen freaken natuurlijk.

Anyway. Duf einde.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 23 mei 2007 @ 03:01:42 #105
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_49672907
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 02:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dat in de vervolgserie verder gaat. Van Nathan vinden ze dus niks meer terug en hij heeft net de verkiezingen gewonnen... Iedereen freaken natuurlijk.

Anyway. Duf einde.
Ook mooi, Peter die een blackout heeft in de stad New York midden op straat. 'S nachts... En er is geen hond aanwezig, hij is niet beroofd, verkracht of overreden. Voor mensen die in New York zijn geweest, die weten precies wat ik bedoel...
  woensdag 23 mei 2007 @ 03:05:38 #106
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_49672926
quote:

[..]

Hij was niet onzichtbaar in de herhaling en tevens kon je aan zijn gezicht zien dat Peter praktisch niet kon verder.
Wat ik me wel afvraag: Vanwaar ineens de ommekeer van Nathan?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_49672930
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 02:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Anyway. Duf einde.
Mmja, ze moeten er natuurlijk wel een moraal ingooien. Beetje jammer dat het het glazuur van je tanden aframde, maar het moraal was in ieder geval aanwezig .
pi_49672935
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 03:05 schreef cerror het volgende:

[..]

Hij was niet onzichtbaar in de herhaling en tevens kon je aan zijn gezicht zien dat Peter praktisch niet kon verder.
Wat ik me wel afvraag: Vanwaar ineens de ommekeer van Nathan?
Moraal .

Broederliefde, een leider laat z'n eigen volk niet lijden, bladiefuckingbla.
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 08:15:22 #109
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_49673707
NX, als jij een mooie zomer-OP maakt plak ik dit nog effe bovenin dit topic.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:34:53 #110
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_49673955
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:37 schreef clumsy_clown het volgende:

Ik ben wel erg benieuwd wie Molly bedoelde. Linderman en de Haitian lijken me morsdood, dus die zullen het niet zijn. DIe vader van Simone, mja, zou kunnen, maar lijkt me niet waarschijnlijk.
Sylar kreeg van die visioenen tezien terwijl eerder als je iemand in de toekomst zag kijken werden de ogen toch echt alleen wit hoor. Misschien bedoelde ze eerst isaaq omdat die haar kon zien met zijn foresight kracht? maargoed dat was weer niet zo een evil persoon.

Verder met de Haitian is toch niks gebeurd? Linderman mist een hap uit zijn hoofd, parkman heeft 4 kogels in zijn buik, sylar zijn maag is open gereten en DL is al een dik halfuur aan het dood bloeden. Realistisch gezien lijkt het me niet dat een van hun het overleefd
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_49674012
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:34 schreef Frag_adder het volgende:
...
Verder met de Haitian is toch niks gebeurd? Linderman mist een hap uit zijn hoofd, parkman heeft 4 kogels in zijn buik, sylar zijn maag is open gereten en DL is al een dik halfuur aan het dood bloeden. Realistisch gezien lijkt het me niet dat een van hun het overleefd
Toen Peter en Sylar samen een paar tientallen meters naar beneden vielen bij dat stadion dacht ik ook dat Sylar dood zou zijn.

Blijkbaar heeft hij al net zo'n gave als Claire.
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:46:46 #112
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_49674157
Sylar kwam daar wel zwaar gewond vandaan en werd toen gevangen genomen door the company. En daar vervoglens opgelapt, als ie zich zelf kon healen had ie echt wel eerder actie ondernomen.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_49674389
Toen bij the company ging hij toch ook bijna dood? Dat z'n hart stopte ofzo?

Dat overleefde hij ook. Volgens mij kan hij helemaal niet dood.
pi_49674711
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:58 schreef NX het volgende:
@WolfRolf, thanx
Geen dank hoor. Ik vind dat je een dijk van een OP in elkaar gedraaid hebt.
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:38:47 #115
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_49675216
Ik snap niet dat mensen alsmaar roepen of Peter zus niet had kunnen doen, of had Peter zo niet kunnen doen.. Is het ondenkbaar dat hij gewoon bang was (zoals hijzelf al aangaf) en dan ook nog in paniek raakte omdat hij Ted's krachten niet onder controle had.. Ik kan me dan voorstellen dat je je verder niet meer op andere abilities kan concentreren en hulp van anderen, en in dit geval van je broer/nicht nodig hebt..

[ Bericht 0% gewijzigd door Asskimo op 23-05-2007 09:54:29 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:45:29 #116
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_49675389
Het had gewoon zoveel beter gekund. Dat is zo jammer.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:47:13 #117
14664 Capetown
strapping
pi_49675442
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:59 schreef Symer het volgende:
Toen bij the company ging hij toch ook bijna dood? Dat z'n hart stopte ofzo?

Dat overleefde hij ook. Volgens mij kan hij helemaal niet dood.
Hij is ook nog met kogels geraakt toen hij bij de familie Bennett thuis was.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:53:17 #118
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_49675624
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:53 schreef Gershom het volgende:

Maar ik dacht dat Molly het over die ene vader van Simone had. Want Molly zei dat hij haar voelde ofzoiets, hij wist als zij aan hem dacht. Hij wist ook dat Peter er was, terwijl hij onzichtbaar was en in een droom leefde.. Daarom dacht ik dat hij dat was, maar hij is natuurlijk al lang dood en Molly zal hem dus wel niet bedoelen.. Maar ik zou het raar vinden als het opeens iemand heel onbekends is!
Daar heb ik ook aan gedacht, maar de vader van Simone is volgens mij geen 'kwade' man - Molly bracht de nieuwe personage over als 'worst than Sylar'. Daarnaast is de vader van Simone ziek, oud en inmiddels dood.

Waar ik ook aan zat te denken, misschien worden er bij dat nieuwe concept (Originals ofzo) niet alleen nieuwe Heroes, maar ook nieuwe bad-guys geintroduceert. Want, tegen welke personages moeten ze het dan tegenop nemen? En na de reeks van 6 afleveringen kunnen Amerikaanse kijkers de nieuwe held, maar ook de nieuwe bad-guy kiezen.
pi_49675701
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:53 schreef Asskimo het volgende:
...
Waar ik ook aan zat te denken, misschien worden er bij dat nieuwe concept (Originals ofzo) niet alleen nieuwe Heroes, maar ook nieuwe bad-guys geintroduceert. Want, tegen welke personages moeten ze het dan tegenop nemen? En na de reeks van 6 afleveringen kunnen Amerikaanse kijkers de nieuwe held, maar ook de nieuwe bad-guy kiezen.
Oeh, dan hoop ik dat The Dark Enforcer terugkomt. Die was cool
pi_49675767
Eigenlijk denk ik dat een enorm gevecht tussen Sylar en Peter, met behulp van elke Heroe met eigen powers juist te goedkoop was geweest. Ik had dat gevoel al een klein beetje toen Nikki, DL, Molly & Micah uit dat gebouw ontsnapten: Nikki rukt de klinkt van de deur, Micah repareert de lift. Later buiten ook nog eens, Nikki rukt de parkeermeter uit de grond en mept Sylar neer. Peter die net op tijd komt om met zijn power Peter weg te vliegen, als je dat allemaal nog uitgebreider had gebruikt had het juist goedkoop geweest.
Tuurlijk zitten er wat mindere stukjes in, maar ik heb me gewoon lekker het verhaal in laten zuigen, ik heb me prima vermaakt.

Is er trouwens iemand die Japans spreekt en de 'vloek' van Hiro op het laatst kan vertalen? Hoe flauw het eigenlijk ook was, ik moest er wel om lachen .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_49675835
Dat Japanse betekent 'I'm in a pinch'. Niet echt een vloek dus, maar wel passend bij Hiro.
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:03:10 #122
160929 J0sT
d(-_-)b
pi_49675895
Stelletje actie/spanningfreaks hiero.
Voor mij was dit meer een serie met ontwikkelen van abilities en relaties.

Zo ook tussen Nathan en Peter. Die waren heel close. Nathan gaat voor Congres, wordt egoïstosch en zijn broertje gaat ook nog gekke dingen denken. Zo draaien ze het hele seizoen om elkaar heen. Nathan wordt part of the worst event ever. Maar Peter bleef hele tijd vertrouwen in hem hebben. Totdat hij de werkelijke gedachten van Nathan kon lezen.
Toen dacht hij Sylar, waarvan hij dacht dat die zou ontploffen, te stoppen. Maar toen bleek hij het zelf te zijn! Helemaal confused en in beslag genomen door 1 ability lijkt het me nog unrealer als hij inees denkt, "o, laat ik eens gaan vliegen". En dan komt Nathan die een mindswitch heeft ondergaan en is dan toch de grote broer die zijn broertje helpt in het moeilijkste moment van zijn leven..
Ik vond dat wel een leuke verhaallijn mbt de relatie tussen die twee bro's.

Dat neemt niet weg dat ik ook een beetje een anticlimaxgevoel had.

Maar misschien hebben mensen, zoals Breuls al zei, Heroes geassosieerd met actie. Maar ik vind het meer een drama-serie (en niet drama in de zin van heel erg slecht!).
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:28:47 #123
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_49676603
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:03 schreef J0sT het volgende:
Stelletje actie/spanningfreaks hiero.
Voor mij was dit meer een serie met ontwikkelen van abilities en relaties.

Zo ook tussen Nathan en Peter. Die waren heel close. Nathan gaat voor Congres, wordt egoïstosch en zijn broertje gaat ook nog gekke dingen denken. Zo draaien ze het hele seizoen om elkaar heen. Nathan wordt part of the worst event ever. Maar Peter bleef hele tijd vertrouwen in hem hebben. Totdat hij de werkelijke gedachten van Nathan kon lezen.
Toen dacht hij Sylar, waarvan hij dacht dat die zou ontploffen, te stoppen. Maar toen bleek hij het zelf te zijn! Helemaal confused en in beslag genomen door 1 ability lijkt het me nog unrealer als hij inees denkt, "o, laat ik eens gaan vliegen". En dan komt Nathan die een mindswitch heeft ondergaan en is dan toch de grote broer die zijn broertje helpt in het moeilijkste moment van zijn leven..
Ik vond dat wel een leuke verhaallijn mbt de relatie tussen die twee bro's.

Dat neemt niet weg dat ik ook een beetje een anticlimaxgevoel had.

Maar misschien hebben mensen, zoals Breuls al zei, Heroes geassosieerd met actie. Maar ik vind het meer een drama-serie (en niet drama in de zin van heel erg slecht!).
Bij Heroes hoort gewoon een spetterende finale waarbij je met open mond zit te kijken.
2000 light years from home
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:34:19 #124
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_49676762
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 02:21 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Is het dan niemand opgevallen dat de vader van Hiro dé kensie uit 1671 is??? Overduidelijk te zien onder dat masker...
Lijkt me wel, denk dat iedereen dat wel gezien heeft ?

En waar ik me verder dood aan erger is berichten als "de verwachtingen waren gewoon te hoog gespannen" en "de vorige afleveringen waren al zo goed". Wat een onzin. Als je als makers graag zo'n goede serie wilt maken moet de finale het spektakelstuk zijn, de beste en indrukwekkendste aflevering van het seizoen. Dat is het principe van een finale. Zou het haast minachting voor de kijker willen noemen.
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 10:53:49 #125
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_49677419
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:28 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bij Heroes hoort gewoon een spetterende finale waarbij je met open mond zit te kijken.
Dat zat ik ook...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_49677442
Ja, viel mij ook al op van die vader..

Verder kon Hiro nauwelijks zijn krachten goed gebruiken, laat staan Peter die het nog nooit goed gebruikt had.. Dus dat hij weg moest teleporteren is ook beetje onlogisch

Wat ik zelf dan beetje raar vind, hoe Peter in godsnaam gaat reganeraten Kerel knalt als een atoombom uit elkaar, en dan?
pi_49677760
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 03:01 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ook mooi, Peter die een blackout heeft in de stad New York midden op straat. 'S nachts... En er is geen hond aanwezig, hij is niet beroofd, verkracht of overreden. Voor mensen die in New York zijn geweest, die weten precies wat ik bedoel...
In manhattan heb je 's nachts straten die volledig leeg zijn, zodoende kun je ook niet verkracht, beroofd, overreden worden. Buiten de uitgaanscentra is NY een stad zoals een andere waar de mensen slapen na een bepaald uur.
Pain is weakness leaving the brain !
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:05:03 #128
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49677822
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:54 schreef Gershom het volgende:

Wat ik zelf dan beetje raar vind, hoe Peter in godsnaam gaat reganeraten Kerel knalt als een atoombom uit elkaar, en dan?
Dan dwarrelen al die stofdeeltjes weer naar elkaar toe en klonteren ze samen en vormen ze weer Peter?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:11:17 #129
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_49678050
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:53 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat zat ik ook...
Ja, ik ook, maar dan meer uit verveling.
pi_49678086
Gelukkig hebben ze er geen onlogisch eind aan gemaakt.
24, bla. Het hele seizoen al.Alweer Jack die zielig loopt te doen.
Criminal Minds, Opeens staat er een functie op het spel. Veel te snel afgeraffeld.
Smallville. Opeens 2,eigenlijk 3 personen dood. Gaar einde. Totaal niet spannend.
House volgende week pas.
SG:Atlantis was oke
BSG was giga blaat
The Shield was heel tof, maar einde net ff niet.
Ik vond Heroes veruit de beste finale hebben.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_49678357
Mensen verwachten soms totaal iets anders van een serie.

Ik vond het einde zeer OK, had ook wel beetje anticlimax gevoel bij het gevecht maar uiteindelijk was dit wel de meeste normale, zou nogal een soepje geworden zijn met al die krachten.

Dat Sylar nog leeft is niet zeker, hij kan meegesleept zijn door iets, van mij mag hij nog leven hoor is een leuk personage.

Verder blijf ik erbij, sommigen hier op het forum zouden moeten wachten op de nederlandse subs, dan zou je het verhaal al veel beter verstaan.
pi_49678439
Ik heb genoten.
AS
pi_49680014
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:53 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat zat ik ook...
Wat ben jij easily-entertained dan zeg Elke B-Film zit je dus op het puntje van je stoel?
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:04:28 #134
148174 Kantar
TV junkie.
pi_49680203
Jammer, ook ik vond de finale heel erg tegenvallen.. Ze zijn t/m aflevering 18 echt heel erg goed bezig geweest maar sinds de laatste break vond ik de afleveringen steeds matiger worden. Een heel seizoen lang wordt gezocht naar een oplossing om de bom tegen te houden en dan sluiten ze het af met zo'n ongelooflijk clichematig einde. Iemand zei het in het vorige topic ook al (en ik ben het er helemaal mee eens) dat dat gewoon afdoet aan het gehele seizoen, hoe goed dat ook geweest mag zijn. Blijkbaar hebben we dus 22 afleveringen lang onze tijd zitten verspillen terwijl de makers zo briljant waren (ze hadden immers alle verhaallijnen al gepland, toch?) om toen al te bedenken dat het zo zou eindigen. Als ze echt zo'n cliché einde wilden hadden ze net zo goed Hiro Peter naar de woestijn kunnen laten transporteren ofzo, dan hadden we nog steeds hetzelfde einde gehad maar dan zonder de overdreven 'heldendaad' van Nathan.

Nog zoiets, Sylar kan die kogels van Parkmann wél stoppen terwijl hij Hiro (die nou niet echt de snelste is) die op een paar meter afstand staat niet op tijd kan tegenhouden? Right...

Ik vind het ook zo raar als mensen dan zeggen dat als alles 'logisch' verlopen zou zijn, dat je dan niet zo'n leuke serie had gehad (en dat alles in 2 afleveringen was opgelost), maar ik vind dat persoonlijk geen excuus voor een leuker/langer verhaal. Je zorgt er maar voor dat als je zo'n complexe serie wilt maken, dat alles dan ook gewoon klopt (zeker als je beweert dat je alles al vooruit hebt gepland) en dat je niet mysteries/problemen gaat oplossen door je personages onlogische dingen te laten doen.

Heel erg jammer imo, Heroes is het hele seizoen lang één van m'n lievelingsseries geweest maar ik heb nu echt het gevoel alsof ik al die afleveringen voor niets heb zitten kijken.
pi_49680423
Kunnen jullie die 2 Chinese jongens van Google-Idols nog herinneren die Backstreet Boys - I want it that away zongen? Hihi, ik kom er net achter dat die 2 in de eerste aflevering zitten Tenminste, volgens mij doelen ze er wel op Ze hebben zelfde soort kleren aan, zingen hetzelfde liedje en zijn Chinees Wat wil je nog meer

Dus kijk maar eens, aflevering 1 bij 37.20 min.

Dit filmpje bedoel ik trouwens:

http://www.bestofgooglevideo.com/video.php?video=43

Edit: moet wel, die ene kerel heeft ook zo'n belachelijk haarband om
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 12:13:07 #136
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_49680534
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:04 schreef Kantar het volgende:

Heel erg jammer imo, Heroes is het hele seizoen lang één van m'n lievelingsseries geweest maar ik heb nu echt het gevoel alsof ik al die afleveringen voor niets heb zitten kijken.
Want je vond er niks aan maar hoopte bij elke aflevering dat je het wel leuk ging vinden?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:16:09 #137
48441 Bat
Ellooha!
pi_49680647
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:54 schreef Gershom het volgende:
...
Is Ted ook niet al eens bijna uit elkaar geknald en die had ook niks? Misschien kan hij er zelf gewoon tegen, knalt hij niet uit elkaar, maar veroorzaakt hij gewoon een knal vanuit zijn lichaam?

Verder nog: die 'heldendaad' van Nathan pas natuurlijk wel heerlijk in het Amerikaanse chauvinisme!
sigh
pi_49680654
quote:
[verhaal]
Helemaal mee eens. Nu ik weet dat we dit soort finales kunnen verwachten staat seizoen 2 een stuk lager op m'n verlanglijstje

Ik ga wel kijken natuurlijk, maar ik kijk er niet zo erg naar uit als ik gehoopt had dat ik zou doen.
pi_49681520
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:00 schreef Symer het volgende:
Dat Japanse betekent 'I'm in a pinch'. Niet echt een vloek dus, maar wel passend bij Hiro.
Tja.. Ando zei ook tegen Hiro dat ie er cool uit ziet, en niet badass... maar ja..
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:39:49 #140
148174 Kantar
TV junkie.
pi_49681523
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:13 schreef Breuls het volgende:

[..]

Want je vond er niks aan maar hoopte bij elke aflevering dat je het wel leuk ging vinden?
Wil je het nou gewoon niet snappen omdat jij het wel zo'n leuke finale vond of snap je het echt niet?

Ik zal het nog eens voor je proberen uit te leggen: ik vond pakweg de eerste 20 afleveringen heel leuk, heb me ook zeer vermaakt, maar doordat in de finale het grote probleem van seizoen 1 (de bom) opgelost wordt op zo'n domme manier, zijn dus een paar van die eerdere afleveringen voor een groot deel voor niets geweest. Ze hebben heel moelijk zitten doen over het vinden van de oplossing om de bom tegen te houden en dan lossen ze het lekker simpel op door Peter de lucht in te laten vliegen met z'n broer? Nou, geweldig zeg... Er zijn dus onnodig veel omwegen gemaakt als ze vanaf het begin al wisten dat seizoen 1 zo zou eindigen.

Ik hoop dat je het nu wel snapt.
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 12:42:41 #141
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_49681653
Ik snapte je wel, maar als je van het hele seizoen hebt genoten, op wellicht de finale na, dan heb je toch niet "voor niets" zitten kijken? Je hebt immers week na week genoten van de leuke serie. Het is dan kut dat de finale tegenvalt, maar dat neemt het reeds beleefde plezier niet weg, imho.

Misschien had ik er een knipoogje bij moeten zetten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_49682211
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:39 schreef Kantar het volgende:

[..]

Wil je het nou gewoon niet snappen omdat jij het wel zo'n leuke finale vond of snap je het echt niet?

Ik zal het nog eens voor je proberen uit te leggen: ik vond pakweg de eerste 20 afleveringen heel leuk, heb me ook zeer vermaakt, maar doordat in de finale het grote probleem van seizoen 1 (de bom) opgelost wordt op zo'n domme manier, zijn dus een paar van die eerdere afleveringen voor een groot deel voor niets geweest. Ze hebben heel moelijk zitten doen over het vinden van de oplossing om de bom tegen te houden en dan lossen ze het lekker simpel op door Peter de lucht in te laten vliegen met z'n broer? Nou, geweldig zeg... Er zijn dus onnodig veel omwegen gemaakt als ze vanaf het begin al wisten dat seizoen 1 zo zou eindigen.

Ik hoop dat je het nu wel snapt.
Achteraf gezien klopt wat jij zegt ivm het zoeken naar een oplossing, maar zoals bij veel zaken is napraten onnodig.

Ze wilden peter laten ontploffen zodat Nathan president kan worden, dus waarom zou Nathan Peter in de lucht brengen ?

Hiro, Ando, etc dachten dat Sylar ontplofte dus waarom zou Hiro Peter teleporten...

Finale was goed en gelukkig hebben ze er geen Stallone einde van gemaakt, gevecht van 15min waarbij de slechterik uiteindelijk sterft na een messteekje.

en welke serie maakt geen omwegen.... het is en blijft fictie hé jongens en meisjes.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:05:25 #143
148174 Kantar
TV junkie.
pi_49682583
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:42 schreef Breuls het volgende:
Ik snapte je wel, maar als je van het hele seizoen hebt genoten, op wellicht de finale na, dan heb je toch niet "voor niets" zitten kijken? Je hebt immers week na week genoten van de leuke serie. Het is dan kut dat de finale tegenvalt, maar dat neemt het reeds beleefde plezier niet weg, imho.

Misschien had ik er een knipoogje bij moeten zetten.
Het neemt ook zeker niets weg van het reeds beleefde plezier. Het neemt daarentegen in mijn ogen wel weg van de kwaliteit van de serie, en dat vind ik jammer.

En P4nic, ondanks dat het fictie is mag je toch zeker wel bepaalde verwachtingen hebben? Juist doordat de rest van het seizoen zo goed was had ik hele hoge verwachtingen voor de finale. En ook juist daarom verwachtte ik dat Heroes een van de series zou zijn die géén gebruik zou maken van onnodige omwegen, omdat ik dat een beetje te gemakkelijk vind voor een serie als Heroes.

Maar goed, dit is verder ook een beetje een onzinnige discussie aangezien er verder toch niets meer verandert aan de finale, maar toch, ik vind het wel een beetje jammer dat als iemand een puntje van kritiek heeft, hij zichzelf meteen moet verdedigen en moet uitleggen hoe en wat.
pi_49683207
Peter zei letterlijk nog 'I can't do anything, I don't control my powers' ofzo....waarschijnlijk om al die discussies als 'hij kon toch wegteleporteren/vliegen/telekineren' te voorkomen.

Dat Sylar die kogels van Parkman tegenhield maar Hiro niet die er bijkans 2 seconden over deed om bij hem te komen was niet helemaal logisch, maar dat valt wellicht nog weg te beredeneren met het feit dat Sylar Parkman zijn wapen zag trekken en alvast zijn hand met forcefield uitstak. En dat hij over Hiro nogal verbaasd was dat hij een fractie te laat reageerde.

Wat niet verklaard wordt helaas is die droom van Peter waarin hij die pa van zijn liefje met zijn moeder hoort praten.

Uiteindelijk is het wel apart dat een serie die schreeuwt om massa's special effects en spectaculaire gevechten juist een absoluut gebrek daar aan tentoontstelt en toch uitermate boeit.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_49683565
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:21 schreef Knipoogje het volgende:
Uiteindelijk is het wel apart dat een serie die schreeuwt om massa's special effects en spectaculaire gevechten juist een absoluut gebrek daar aan tentoontstelt en toch uitermate boeit.
Nouja, gebrek...

Voor een tv-serie heeft het toch wel behoorlijk wat sfx hoor, volgens mij de meeste tot nu toe. Zelfs in veel films zie je niet zoveel gebeuren als in Heroes.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:37:56 #146
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49683841
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:05 schreef Kantar het volgende:

[..]
ik vind het wel een beetje jammer dat als iemand een puntje van kritiek heeft, hij zichzelf meteen moet verdedigen en moet uitleggen hoe en wat.
Dude! Dit is een discussieforum; je hoort hier elke mening te verdedigen! Mensen die verkondigen dat ze iets wél leuk vinden worden net zo goed "ter verantwoording" geroepen door de critici.

Als je geen kritiek wilt hebben op je mening, dan moet je die voortaan maar alleen aan je dagboek toevertrouwen
pi_49683866
Bijna elke fantasy-achtige serie valt tegen wat betreft season finale. Dat moet ik wel toegeven, het is haast onmogelijk te voldoen aan de verbeeltenis, vooral met een tv-budget. Maar dit leek haast wel een parodie op een slechte B-Film waar ik in beland was. Alle cliche's zaten er in.

En een tastbare toekomst (die je kan zien en heen teleporteren) is wel degelijk eentje die vaststaat - op dat moment-. Dus wat heeft Hiro nou veranderd dat alles zoals het is in de 5 jaar later aflevering niet gebeurd? En in die aflevering leefden zowel Peter als Sylar nog, nog voordat Sylar Claire vermoord heeft.

En waarom wijken ze ineens af van dat de explosie overdag plaatsvind?

Enige uitleg die alles nog een beetje logisch maakt;

Peter zou sowieso niet 'de' bom zijn. Hij zou wel controle verliezen over de power maar gestopt worden. Sylar zou Claire vermoord hebben een tijdje terug, en z'n zinnen gezet hebben om 'de' bom te zijn. Sylar zou dan de dag nadat Peter wel explodeerde maar zonder slachtoffers, en Hiro 'm probeerde te vermoorden maar faalde omdat ie kan regeneraten, overdag alsnog exploderen.

Zo klopt het save the cheerleader save the world alsnog. Oftewel dat Sylar nu dus niet vermoord was en een aantal uren later alsnog new york zou opblazen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:50:12 #148
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_49684265
quote:

[..]

---
100% mee eens.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:51:03 #149
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_49684294
quote:

[..]
Persoonlijk had ik de laatste aflevering zo gezien:

ENORME standoff tussen Sylar en Peter, tijdens gevecht komen ze er achter dat er in New York daadwerkelijk een atoombom is geplaatst door Linderman en consorten (de enige manier waarop ze zeker weten dat het ding afgaat) Hiro komt hier dmv tijdtravel achter, neemt Micha mee. Blijkt een enorme bewaking te zijn. Hiro goes Hiroshima on their ass, liters bloed en ledematen. Micha kijkt in volle vervoering naar het ultrageweld. Micha stopt de daadwerkelijke atoombom dankzij z'n speciale kracht die er voor zorgt dat de electronica in de bom wordt uitgeschakeld.

Ondertussen is Sylar aan de winnende hand, gelukkig heeft Peter de ability van DL overgenomen zodat alles wat Sylar naar hem toe 'schiet' dwars door hem heengaat. Sylar weet dankzij een of andere supermove met z'n telekinetische kracht toch nog Peter te verwonde. En dan stapt Nikki in de ring om Sylar echt volledig te vermorzelen. Klappen in slow motion, bloed uit alle lichaamsopeningen en de scene eindigt als Peter Sylar's hoofd vastpakt en een gecontroleerde meltdown in zijn hersenen laat plaatsvinden (leek me wel zo op z'n plaats)

Daarna flipt de moeder van Peter en Nathan en blijkt zij nog een override switch te hebben voor de bom, een toffe achtervolgingscene ontvouwt zicht waarbij Claire haar naar de keel vliegt. met volle vaart flikkeren ze door een enorme ruit, zo hop, verdiepingen naar beneden. Claire staat daarna glimlachend op en zegt "save the cheerleader, save the world".

Cutscene, preview van seizoen 2. Dan heb je pas een bevredigend einde. Ik gok dat ik seizoen 2 niet ga (af)kijken...
The more debt, the better
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:54:26 #150
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_49684425
Ik vind die aflevering waar Bennet neer word geschoten door de Hatian nog altijd de beste.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:55:26 #151
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_49684466
trouwens, toekomst-hiro zag er uit als een samurai en hiro zag je toch ook eens op een schilderij vechten tegen een draak? Dat zal wel in seizoen 2 gaan gebeuren dan
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:58:14 #152
53267 TC03
pi_49684564
quote:
-
Ook helemaal mee eens.
quote:
Iemand zei het in het vorige topic ook al
Dat was ik volgens mij.

Wat het voor mij is, is dat er gewoon een heleboel afleveringen er achteraf totaal niet toe gedaan hebben. Het heeft echt allemaal geen reet uitgemaakt. Achteraf zijn er misschien maar een paar afleveringen die echt daadwerkelijk invloed op de season finale hebben gehad. Je hebt gewoon echt naar gebakken lucht gekeken.

Normaal gesproken is het zo: je hebt als seriemaker een idee, een concept. Je weet hoe het begint en hoe het afloopt, en daartussen moet je maar wat verzinnen. Dat levert soms matige afleveringen op, maar als het goed is, is de season finale altijd goed. Zie Lost. En ook ik was in de overtuiging dat de schrijvers een goed beeld hadden van hoe het ging eindigen, aangezien er veel verhaallijnen waren die goed uitgewerkt werden. Achteraf weet ik haast zeker dat ze geen idee hadden, en dat ze gewoon gedurende het hele seizoen zo interessant mogelijk hebben proberen te doen.

Dit heeft heel Heroes voor mij gewoon verpest, en ik heb dan ook geen vertrouwen in seizoen 2 meer. Natuurlijk ga ik kijken, maar het doet toch afbreuk aan de serie als je weet dat de schrijvers geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:58:16 #153
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_49684565
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:55 schreef planethugo het volgende:
trouwens, toekomst-hiro zag er uit als een samurai en hiro zag je toch ook eens op een schilderij vechten tegen een draak? Dat zal wel in seizoen 2 gaan gebeuren dan
Is al gebeurd, in dat museum
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:24:49 #154
148174 Kantar
TV junkie.
pi_49688097
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:37 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Dude! Dit is een discussieforum; je hoort hier elke mening te verdedigen! Mensen die verkondigen dat ze iets wél leuk vinden worden net zo goed "ter verantwoording" geroepen door de critici.

Als je geen kritiek wilt hebben op je mening, dan moet je die voortaan maar alleen aan je dagboek toevertrouwen
O RLY? Nou, bedankt voor je toelichting, dan weet ik dat ook voort. Ik bedoelde gewoon dat het me opvalt dat telkens als er iets negatiefs gezegd wordt over de serie er gelijk een paar mensen zijn die er op ingaan, als een soort van automatisme. Tuurlijk is het juist de bedoeling dat er hier gediscussieerd wordt maar dat hoeft niet elke keer dat er iets negatiefs gezegd wordt te zijn.

En kritiek op m'n mening uiten mag altijd, maar ik doelde sowieso niet op mijn mening, meer over het algemeen.
pi_49688516
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Gershom het volgende:
Kunnen jullie die 2 Chinese jongens van Google-Idols nog herinneren die Backstreet Boys - I want it that away zongen? Hihi, ik kom er net achter dat die 2 in de eerste aflevering zitten Tenminste, volgens mij doelen ze er wel op Ze hebben zelfde soort kleren aan, zingen hetzelfde liedje en zijn Chinees Wat wil je nog meer

Dus kijk maar eens, aflevering 1 bij 37.20 min.

Dit filmpje bedoel ik trouwens:

http://www.bestofgooglevideo.com/video.php?video=43

Edit: moet wel, die ene kerel heeft ook zo'n belachelijk haarband om

woensdag 23 mei 2007 @ 16:15:41 #156
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_49690292
ik zou zweren dat ik gister ngo een TPV geplaatst had, of mag dat tegenwoordig ook al niet (naast een openingspost)?
pi_49690537
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan gaat een andere stad er aan omdat die grote klap een grote tsunami veroorzaakt
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:31:40 #158
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49690934
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:24 schreef Kantar het volgende:

[..]

O RLY? Nou, bedankt voor je toelichting, dan weet ik dat ook voort. Ik bedoelde gewoon dat het me opvalt dat telkens als er iets negatiefs gezegd wordt over de serie er gelijk een paar mensen zijn die er op ingaan, als een soort van automatisme. Tuurlijk is het juist de bedoeling dat er hier gediscussieerd wordt maar dat hoeft niet elke keer dat er iets negatiefs gezegd wordt te zijn.
Nee, laten we gaan discussiëren wanneer we het allemaal eens zijn

Maar serieus... wat boeit het dat mensen (fel) reageren als anderen kritiek hebben op "hun serie"? Het is toch logisch dat je hier met name fans van de serie vindt... haters zullen weinig in dit topic komen. En fans zijn nu eenmaal geneigd om hetgeen ze fan van zijn te beschermen. Dat betekent niet dat negatieve kritieken niet welkom zijn; het betekent alleen dat anderen daar wat feller tegenin zullen gaan.
Ik snap het bezwaar niet helemaal.
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:53:23 #159
148174 Kantar
TV junkie.
pi_49691825
Zucht...

Wat ik bedoelde is precies wat er ook nu weer aan de hand is. Iemand zegt iets en meteen wordt er van een mug een olifant gemaakt. 1 negatieve opmerking hoeft niet meteen als kritiek op de gehele serie opgevat te worden, maar het lijkt vaak alsof je per se bestempeld moet worden als óf iemand die de serie heel leuk vindt óf als hater. Ik ben zeker geen hater, wat ik zo onderhand al tig keer heb aangegeven, maar ik zei gewoon dat ik de finale niet leuk vond en dat die afdeed aan de rest van het seizoen imo, verder niets. Dus om daar nou over te gaan zeuren...

Nu duidelijk?
  Moderator woensdag 23 mei 2007 @ 17:03:15 #160
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_49692174
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:15 schreef SiGNe het volgende:
ik zou zweren dat ik gister ngo een TPV geplaatst had, of mag dat tegenwoordig ook al niet (naast een openingspost)?
tvp's worden standaard verwijderd.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_49692706
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:53 schreef Kantar het volgende:
Zucht...

Wat ik bedoelde is precies wat er ook nu weer aan de hand is. Iemand zegt iets en meteen wordt er van een mug een olifant gemaakt. 1 negatieve opmerking hoeft niet meteen als kritiek op de gehele serie opgevat te worden, maar het lijkt vaak alsof je per se bestempeld moet worden als óf iemand die de serie heel leuk vindt óf als hater. Ik ben zeker geen hater, wat ik zo onderhand al tig keer heb aangegeven, maar ik zei gewoon dat ik de finale niet leuk vond en dat die afdeed aan de rest van het seizoen imo, verder niets. Dus om daar nou over te gaan zeuren...

Nu duidelijk?
Ik snap het wel hoor... de serie is goed. De finale is gewoon niet zo goed geweest, hoe je het ook went of keert. Vergeleken met de rest van het seizoen dan. Het punt is dus ook: ik heb genoten, maar de finale had zoveel beter kunnen zijn

En mensen die de finale helemaal imba super cool vet vonden... fijn voor hen, maar objectief gezien blijft daar geen spaan van heel
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:22:31 #162
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_49692814
quote:

[..]

Mooi wel pannenkoek, zoals er al meer zeiden hij is niet onzichtbaar. Waar haal je dat echt vandaan ?
Ik wil een plaatje posten!
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:31:45 #163
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_49693091
Peter moet Sylers hoofd open snijden en al zijn krachten pakken.
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:54:47 #164
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49693759
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:19 schreef Knipoogje het volgende:

En mensen die de finale helemaal imba super cool vet vonden... fijn voor hen, maar objectief gezien blijft daar geen spaan van heel
"objectief gezien" !!!!
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:59:11 #165
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49693921
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:53 schreef Kantar het volgende:
Zucht...

Nu duidelijk?
Ik heb niet echt gezien dat mensen met kritiek op de finale als haters bestempeld werden. Maar misschien dat ik ergens overheen lees, of misschien til ik wat minder zwaar aan hetgeen hier gezegd wordt. Ik zie alleen dat mensen uitleggen waarom ze het een teleurstelling vonden en dat anderen in reactie daarop uitleggen dat ze het wel tof vonden. En ik snap niet wat daar mis mee is.
pi_49694011
Het welles/nietes is hier iig van een hoger niveau dan in een Prison Break topic
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:03:21 #167
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49694046
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:02 schreef Hertog_Martin het volgende:
Het welles/nietes is hier iig van een hoger niveau dan in een Prison Break topic
Niets mis met een goede metadiscussie om de zomerstop op te vullen
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:03:32 #168
148174 Kantar
TV junkie.
pi_49694051
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:59 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ik heb niet echt gezien dat mensen met kritiek op de finale als haters bestempeld werden. Maar misschien dat ik ergens overheen lees, of misschien til ik wat minder zwaar aan hetgeen hier gezegd wordt. Ik zie alleen dat mensen uitleggen waarom ze het een teleurstelling vonden en dat anderen in reactie daarop uitleggen dat ze het wel tof vonden. En ik snap niet wat daar mis mee is.
Is ook niets mis mee. Zullen we het daarbij laten?
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:04:21 #169
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49694073
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:03 schreef Kantar het volgende:

[..]

Is ook niets mis mee. Zullen we het daarbij laten?
Maar waar moeten we het dan over hebben?
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:07:45 #170
148174 Kantar
TV junkie.
pi_49694195
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:04 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Maar waar moeten we het dan over hebben?

Uhm, over Claire.

woensdag 23 mei 2007 @ 18:15:47 #171
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49694436
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:07 schreef Kantar het volgende:

[..]

Uhm, over Claire.

[afbeelding]

Is ze inmiddels al gecast voor grote films?
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:18:43 #172
148174 Kantar
TV junkie.
pi_49694544
Ze heeft in ieder geval een rol(letje) in de volgende Julia Roberts-film, dus wie weet volgen er meer grote films daarna?
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:23:08 #173
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49694694
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:18 schreef Kantar het volgende:
Ze heeft in ieder geval een rol(letje) in de volgende Julia Roberts-film, dus wie weet volgen er meer grote films daarna?
Hoe meer hoe beter
pi_49694848
Damnit, alle series eindigen weer, weer te lang wachten
pi_49698205
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:55 schreef planethugo het volgende:
Toekomst Hiro was zuur omdat Ando dood was gegaan. Nu is dat niet gebeurd en zou toekomst Hiro een beetje als huidige Hiro moeten zijn. Dat draak "vechten" was idd al gebeurd in museum.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:59:53 #176
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_49698368
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:56 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Toekomst Hiro was zuur omdat Ando dood was gegaan. Nu is dat niet gebeurd en zou toekomst Hiro een beetje als huidige Hiro moeten zijn. Dat draak "vechten" was idd al gebeurd in museum.
maar zou hiro niet zowiezo weggeblazen zijn door sylar en daardoor in een andere tijd terecht komen? Hij zou sylar immers zowiezo neersteken
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:08:52 #177
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49698735
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:59 schreef planethugo het volgende:

[..]

maar zou hiro niet zowiezo weggeblazen zijn door sylar en daardoor in een andere tijd terecht komen? Hij zou sylar immers zowiezo neersteken
Ik denk dat Sylar in de andere tijdlijn geen reden zag om Hiro weg te schieten, aangezien hij toen de healing powers had en Hiro hem dus niet kon deren. In plaats van Hiro weg te telekineseren, zou hij waarschijnlijk een of andere witty remark hebben gemaakt, zoals "Hihi, that tickles."
In de finale had hij echer de healing powers niet. Waarschijnlijk was Sylar bang dat Hiro dat zwaard nog een keer door zijn lichaam zou halen en schoot hij hem daarom weg.

Heeft iemand nu al bedacht hoe Five Years Gone te rijmen valt met de laatste drie episodes van het seizoen? Ik kan maar niet bedenken wat er is gebeurd waardoor de tijdlijn zoals Hiro en Ando die hebben ervaren opeens is gewijzigd...
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 20:39:16 #178
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_49700137
Nou, er was geen grote explosie die NY wegvaagde. Dat vind ik een aanzienlijk verschil.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:44:39 #179
14664 Capetown
strapping
pi_49700367
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:08 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ik denk dat Sylar in de andere tijdlijn geen reden zag om Hiro weg te schieten, aangezien hij toen de healing powers had en Hiro hem dus niet kon deren. In plaats van Hiro weg te telekineseren, zou hij waarschijnlijk een of andere witty remark hebben gemaakt, zoals "Hihi, that tickles."
In de finale had hij echer de healing powers niet. Waarschijnlijk was Sylar bang dat Hiro dat zwaard nog een keer door zijn lichaam zou halen en schoot hij hem daarom weg.

Heeft iemand nu al bedacht hoe Five Years Gone te rijmen valt met de laatste drie episodes van het seizoen? Ik kan maar niet bedenken wat er is gebeurd waardoor de tijdlijn zoals Hiro en Ando die hebben ervaren opeens is gewijzigd...
Schoot hij hem niet gewoon weg omdat hij wilde voorkomen dat Hiro Peter zou wegteleporteren?
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_49702335
En weer paar maande wachten
pi_49702443
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:08 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Geen bom Nathan daardoor geen president daardoor kan Sylar Nathan niet vermoorden om zelf president te worden.
Geen bom, de heroes zijn nog niet gekend, geen heksenjacht op de heroes

je snapt het wel zeker ?
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:00:06 #182
105263 Litso
Interlectueel.
pi_49703756
quote:

[..]

Persoonlijk had ik de laatste aflevering zo gezien:

ENORME standoff tussen Sylar en Peter, tijdens gevecht komen ze er achter dat er in New York daadwerkelijk een atoombom is geplaatst door Linderman en consorten (de enige manier waarop ze zeker weten dat het ding afgaat) Hiro komt hier dmv tijdtravel achter, neemt Micha mee. Blijkt een enorme bewaking te zijn. Hiro goes Hiroshima on their ass, liters bloed en ledematen. Micha kijkt in volle vervoering naar het ultrageweld. Micha stopt de daadwerkelijke atoombom dankzij z'n speciale kracht die er voor zorgt dat de electronica in de bom wordt uitgeschakeld.

Ondertussen is Sylar aan de winnende hand, gelukkig heeft Peter de ability van DL overgenomen zodat alles wat Sylar naar hem toe 'schiet' dwars door hem heengaat. Sylar weet dankzij een of andere supermove met z'n telekinetische kracht toch nog Peter te verwonde. En dan stapt Nikki in de ring om Sylar echt volledig te vermorzelen. Klappen in slow motion, bloed uit alle lichaamsopeningen en de scene eindigt als Peter Sylar's hoofd vastpakt en een gecontroleerde meltdown in zijn hersenen laat plaatsvinden (leek me wel zo op z'n plaats)

Daarna flipt de moeder van Peter en Nathan en blijkt zij nog een override switch te hebben voor de bom, een toffe achtervolgingscene ontvouwt zicht waarbij Claire haar naar de keel vliegt. met volle vaart flikkeren ze door een enorme ruit, zo hop, verdiepingen naar beneden. Claire staat daarna glimlachend op en zegt "save the cheerleader, save the world".

Cutscene, preview van seizoen 2. Dan heb je pas een bevredigend einde. Ik gok dat ik seizoen 2 niet ga (af)kijken...
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:03:53 #183
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49703933
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:32 schreef P4nic het volgende:

[..]

Geen bom Nathan daardoor geen president daardoor kan Sylar Nathan niet vermoorden om zelf president te worden.
Geen bom, de heroes zijn nog niet gekend, geen heksenjacht op de heroes

je snapt het wel zeker ?
Ja, duh... Ik snap hoe de twee tijdlijnen verschillen

Wat ik bedoel is: waaróm is de bom uiteindelijk niet afgegaan?
pi_49705408
omdat Nathan, uiteindelijk meer van zijn broer hield, dan van de macht die hij als congresman zou krijgen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:44:44 #185
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49705720
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:37 schreef Johnny Blaze het volgende:
omdat Nathan, uiteindelijk meer van zijn broer hield, dan van de macht die hij als congresman zou krijgen.
Moet ik tijdparadoxen nu echt gaan uitleggen?

De vraag is: wáárom heeft Nathan in de tijdlijn van de finale de stad gered van de bom en waarom deed hij dat niet in de andere tijdlijn, die we zagen in Five Years Gone. Hoe is er precies met de tijdlijn geknoeid (afgezien van de save the cheerleader boodschap) zodat dat de bom dit keer niet afging?!

(Ik ben er overigens niet van overtuigd dat Nathan in de tijdlijn van FYG niet ook Peter probeerde weg te vliegen. Maar daar was hij misschien te laat, of misschien dat Sylar hem tegenhield? De vraag is: welke wijziging in de tijd heeft deze verandering veroorzaakt?)
pi_49706001
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:44 schreef Zhenar het volgende:

[..]

De vraag is: wáárom heeft Nathan in de tijdlijn van de finale de stad gered van de bom en waarom deed hij dat niet in de andere tijdlijn, die we zagen in Five Years Gone. Hoe is er precies met de tijdlijn geknoeid (afgezien van de save the cheerleader boodschap) zodat dat de bom dit keer niet afging?!

(Ik ben er overigens niet van overtuigd dat Nathan in de tijdlijn van FYG niet ook Peter probeerde weg te vliegen. Maar daar was hij misschien te laat, of misschien dat Sylar hem tegenhield? De vraag is: welke wijziging in de tijd heeft deze verandering veroorzaakt?)
Omdat in de andere tijdlijn, Sylar Nathan is.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:23:28 #187
53267 TC03
pi_49707301
quote:

[..]

Zijn inderdaad interessante vragen, maar het is speculeren over een niet-bestaand antwoord. De schrijvers hebben ook geen idee.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:29:29 #188
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49707574
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:52 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Omdat in de andere tijdlijn, Sylar Nathan is.
Het gaat erom waarom er überhaupt een nieuwe tijdlijn IS!!!!

Argh, laat ook maar, ik geef het op Sommige mensen moeten niet naar dit soort series kijken
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:30:08 #189
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49707596
pi_49712295
Zo, net gekeken

Toffe ep! Aan de ene kant had ik meer verwacht van de Peter/Sylar showdown, maar op deze manier was het ook wel weer leuk te zien dat beide personen nog altijd mensen zijn, en Sylar die nog geen regenererende krachten heeft dus net zo kwetsbaar is voor een flinke vuistslag en een prik van wat japans ijzerwaar als jij en ik. Hij werd alleen overmoedig en dacht onkwetsbaar te zijn.

Ik vraag me af hoe FYG in het plaatje past. Het lijkt erop dat het een soort van The One That Could Have Been en losstaat van de rest van (het vervolg van) de serie, al gaan sommige novels wel verder in deze tijdlijn. Ik hoop alleen niet dat we in Vol.2 straks 2 tijdlijnen gaan volgen..

Ben tevens benieuwd wat de eclipses in het begin van de volumes te betekenen hebben. In de intro zie je 'm ook steeds terugkomen. Zal wel zoiets zijn dat (wat al eerder genoemd was) dat iets te maken heeft met het activeren van de hero-genen.

D'r moet overigens wel meer veranderd zijn in de tijdlijn, aangezien in het begin van het seizoen Hiro de ontploffing van de stad live meemaakte in het toekomstige NY terwijl hij ondervraagt werd door wat coppers overdag, terwijl de gloeiende en Peter zich in het duister van de nacht liet exploderen.

Oh, en Boogieman 2 kan ook nog leuk worden .
quote:
Ik denk dat Claire daarin de centrale factor is (Save the world, save the cheerleader). Claire heeft met haar natte tranen en gevoelige woordjes door weten te dringen tot Nathan, die daardoor tijdig in kon grijpen. Klopt de profetie weer .
pi_49713302
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 03:46 schreef Lynx666 het volgende:

Ik denk dat Claire daarin de centrale factor is (Save the world, save the cheerleader). Claire heeft met haar natte tranen en gevoelige woordjes door weten te dringen tot Nathan, die daardoor tijdig in kon grijpen. Klopt de profetie weer .
Dan zou Claire dat ook hebben gedaan in de andere tijdslijn.
pi_49713891
Was dit al gepost?
http://community.tvguide.(...)tor-Solves/800015727
quote:
You've been wondering, we've been wondering, and you have to figure that Niki, Claire, HRG/Noah, Matt, et al, were wondering, too. At the conclusion of the Kirby Plaza skirmish on Heroes' first-season finale, why didn't Peter just fly his explosive self up, up and away, instead of making Nathan take one for the team, as well? Presented by TV Guide with that burning question, series creator Tim Kring pauses before saying, "You know, theoretically you're not supposed to be thinking about that."

When assured that viewers are, Kring confirms that — as many have theorized — radioactive Peter's other powers were "incapacitated" at that pivotal moment, and "somewhere in there is the explanation" for having Nathan grab his bro and do the "flying man!" thing."But the real explanation is that we wanted Nathan to show up and [save the day]!"

"Yes, I will admit that there’s a very tiny window of logic there," Kring continues with a laugh. "But what can I say? It's requires the proverbial suspension of disbelief." Which, when airing opposite 24, a season finale is certainly allowed.
pi_49714537
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:33 schreef Tommeh het volgende:
In de andere tijdlijn heeft Claire Nathan waarschijnlijk niet op tijd ontmoet. Of ze wist niets van de bom in die tijdlijn...dus kan ze ook geen preek houden.

Bovendien was Sylar Nathan in die tijdlijn
pi_49714616
quote:
Toffe ep! Aan de ene kant had ik meer verwacht van de Peter/Sylar showdown, maar op deze manier was het ook wel weer leuk te zien dat beide personen nog altijd mensen zijn, en Sylar die nog geen regenererende krachten heeft dus net zo kwetsbaar is voor een flinke vuistslag en een prik van wat japans ijzerwaar als jij en ik. Hij werd alleen overmoedig en dacht onkwetsbaar te zijn.
Het waren ook zeer flinke vuistslagen waarschijnlijk, zo met Nikki vlakbij Peter
pi_49714768
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:33 schreef Tommeh het volgende:

Sylar had Claire toch vermoord?
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:06:37 #196
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49715477
quote:
[..]

Als FYG ons één ding heeft laten zien, dan is het wel dat het hele "save the cheerleader, save the world" berustte op een misverstand van future Hiro. Het redden van de cheerleader veranderde wellicht een en ander, maar niet het afgaan van de bom!
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:26:32 #197
48441 Bat
Ellooha!
pi_49716040
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:06 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Als FYG ons één ding heeft laten zien, dan is het wel dat het hele "save the cheerleader, save the world" berustte op een misverstand van future Hiro. Het redden van de cheerleader veranderde wellicht een en ander, maar niet het afgaan van de bom!
JE kan het ook zo bekijken: in FYG heeft Sylar Clair vermoord (hij heeft immers healing powers). Hierdoor heeft Sylar de bom kunnen overleven en zijn Nathan en Peter van het toneel verdwenen. Alleen hij weet dat dus. (Vraag ik me alleen af wat die brunette Clair deed in FYG, misschien kon ze zichzelf weer healen nadat Sylar haar brain heeft bekeken? Dand is bovenstaande misschien weer onwerkelijk )

Heerlijk zo'n discutabele finale!
sigh
pi_49716352
Pfff.. Jullie hebben toch wel door, dat als iets in het verleden veranderd (het verleden voor die 2e tijdlijn voor Future Hiro etc.) dat het in hun tijd ook veranderd.. Maar zonder dat zij het weten natuurlijk! Hun herinneringen veranderen gewoon, en ze weten niet beter. Het kan namelijk niet zo zijn dat als het verleden anders wordt, dat de toekomst opeens 2 verleden heeft.

Dus eerst was Claire dood door Sylar, maar toen kwam Future Hiro en zorgde dat Peter Claire redde... Dus toen leefde Claire opeens weer in die tijdlijn, maar dat was geheim gehouden door HRG... Zoiets zal het wel geweest zijn

Maar waar Hiro heen tijdteleporteerd op dat moment, is de toekomst hoe alles op dat moment zou lopen. En zoals Claire telkens zegt, de toekomst staat niet vast op een steen.. Dus alles veranderd steeds, 5 years gone heeft er nu dus niks meer mee te maken..
pi_49716696
quote:
When assured that viewers are, Kring confirms that — as many have theorized — radioactive Peter's other powers were "incapacitated" at that pivotal moment, and "somewhere in there is the explanation" for having Nathan grab his bro and do the "flying man!" thing."But the real explanation is that we wanted Nathan to show up and [save the day]!"
Dat wil dus ook zeggen dat Peter zichzelf niet kan healen met zijn (eigenlijk Claire's) powers.

Het lijkt me eigenlijk sterk dat ze Peter laten sterven omdat hij toch wel de hoofdpersoon is. Maar als ik dat verhaal hierboven goed begrijp dat kan hij zijn healing powers dus niet gebruiken.
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:55:12 #200
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49716919
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:47 schreef stixx het volgende:

[..]

Dat wil dus ook zeggen dat Peter zichzelf niet kan healen met zijn (eigenlijk Claire's) powers.

Het lijkt me eigenlijk sterk dat ze Peter laten sterven omdat hij toch wel de hoofdpersoon is. Maar als ik dat verhaal hierboven goed begrijp dat kan hij zijn healing powers dus niet gebruiken.
Jawel, want hij hoeft pas te healen nadat hij is "ontploft"... dan is hij dus niet meer "incapacitated" door de nuclear powers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')