abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49657504
Naar aanleiding van het succes van het eerste topic, hierbij een vervolg waar wij allemaal kunnen discussieren over wat er zo briljant is aan een VW Golf.

de vraag waar alles om draait uit het vorige topic
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:17 schreef DiGuru het volgende:
Ik bedoel, ze rijden maar matig, en voor dezelfde prijs heb je ook iets veel beters. Of twee vergelijkbare auto\'s van een ander merk.
Game on

[ Bericht 1% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 22-05-2007 20:16:50 ]
pi_49657544
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je nou eens om te beginnen van de 404 een 504 Coupé maakt, dan wil ik met je mee gaan denken. Ok?
Herken ik daar nou gevoel voor smaak en stijl?

De 504 coupe is inderdaad erg mooi maar de 404 "heeft het allemaal";
De karakteristieke achtervinnen, de grote grille, de versnellingspook aan het stuur, de prachtige lederen zetels waar je als een vorst inzit, het comfort, een uiterst goede wegligging en natuurlijk is de 404 onverwoestbaar .
pi_49657584
wat is er zo briljant aan een golf....


uh laat me even denken,...

....


pi_49657631
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:45 schreef boedoe het volgende:
wat is er zo briljant aan een golf....


uh laat me even denken,...

....


Goede onderbouwing, ik denk dat je gelijk hebt.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:46:44 #5
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49657632
Nou Alexxxxx dacht je ff dat het topic dicht was en de discussie over gaat men hier weer verder
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_49657691
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Goede onderbouwing, ik denk dat je gelijk hebt.
thnx

onderbouwing: totaal no value for money
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:51:52 #7
158507 Komakimo
It's only a state of mind
pi_49657883
II? V inmiddels..
go round
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:54:23 #8
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_49658012
behalve een dom simpel en lekkere blonde doos met grote tetten, vrij weinig me dunkt.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_49658044
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:51 schreef Komakimo het volgende:
II? V inmiddels..
Topic deel II.

Wat is jou mening over de VW Golf (I, II, III, IV en V)
pi_49658127
aftel topic
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:04:14 #11
142782 Joncho
PopMartian
pi_49658451
Geef mij maar de Golf III met kofferbak, m'n eigen Vento
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:10:23 #12
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_49658730
Ik zou persoonlijk maar 1 Golf willen, en dat is de GTI W12 650 ...

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:15:23 #13
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49658964
Ach ik heb er binnenkort waarschijnlijk een type 2 bij, naast mn golf 4 die ik nu heb
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_49659013
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:15 schreef don-diablo het volgende:
Ach ik heb er binnenkort waarschijnlijk een type 2 bij, naast mn golf 4 die ik nu heb
Heb je wel eens problemen gehad met je Golf IV?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:18:29 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_49659113
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Heb je wel eens problemen gehad met je Golf IV?
Daar gaat dit topic niet over. Het gaat erover wat er zo GOED is aan een Golf

Ik bedoel, laten we Toyota fanboys niet te veel voer geven voor hun gebash. Want hun Toyota's hebben dat niet. Die zijn betrouwbaar
Where law ends, tyrrany begins.
pi_49659208
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:18 schreef Gunner het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic niet over. Het gaat erover wat er zo GOED is aan een Golf

Ik bedoel, laten we Toyota fanboys niet te veel voer geven voor hun gebash. Want hun Toyota's hebben dat niet. Die zijn betrouwbaar
Toyota's en betrouwbaar
Waar heb je dat gelezen, wikipedia zeker?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:21:11 #17
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49659250
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:18 schreef Gunner het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic niet over. Het gaat erover wat er zo GOED is aan een Golf

Ik bedoel, laten we Toyota fanboys niet te veel voer geven voor hun gebash. Want hun Toyota's hebben dat niet. Die zijn betrouwbaar
Stormloop topic. Weinig goeds aan te ontdekken wellicht?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49659261
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:56 schreef ThaFreak het volgende:
aftel topic
5
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:21:46 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_49659279
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:21 schreef eNaSnI het volgende:
Stormloop topic. Weinig goeds aan te ontdekken wellicht?
Ik denk dat ik tien topics nodig heb voor m'n lofzang
Where law ends, tyrrany begins.
pi_49659332
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:21 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

5
Niet zo janken TF..
laat ons lekker ons gang gaan over een van de beste producten van de VAG groep ooit.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:24:50 #21
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49659415
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Heb je wel eens problemen gehad met je Golf IV?
Ja. Een electronica probleem en achteraf gezien bleek een kabel van mn radio niet meer goed te zijn en moet vervangen worden. Verder niets eig.

For the record het is een 1.9 tdi (110pk) 3 deurs highline uitvoering in het zwart uit 2000
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_49659450
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Herken ik daar nou gevoel voor smaak en stijl?
Als je zegt mij te kennen had je dat al lang moeten weten...
quote:
De 504 coupe is inderdaad erg mooi maar de 404 "heeft het allemaal";
De karakteristieke achtervinnen, de grote grille, de versnellingspook aan het stuur, de prachtige lederen zetels waar je als een vorst inzit, het comfort, een uiterst goede wegligging en natuurlijk is de 404 onverwoestbaar .
Zo komen we er nooit uit natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:26:05 #23
158507 Komakimo
It's only a state of mind
pi_49659476
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Topic deel II.

Wat is jou mening over de VW Golf (I, II, III, IV en V)
de degelijkheid (die hij ooit had) en het design wat vrijwel aan alle kanten klopt spreekt mij wel aan, met uitzonderling van de laatste golf. Naast de kwaliteit valt ook het uiterlijk me erg tegen, bij de vorige modellen stoorde je je nergens aan maar het huidige model is uit balans. Als de volgende golf hier weer op voortborduurt wordt hoeft het van mij niet meer.

de enige golf die ik graag zou willen is een mk1 gti
go round
pi_49659578
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je zegt mij te kennen had je dat al lang moeten weten...
[..]
Ik twijfelde een tijdje, maar nu weet ik het bijna zeker
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:25 schreef DS4 het volgende:
Zo komen we er nooit uit natuurlijk.
Als je eenmaal in een 404 gereden hebt ben je ook verkocht
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:29:19 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_49659640
Nou vooruit dan. De raammechanismes van een aantal VAG producten zijn niet al te best. Als ze van plastic zijn heb je een probleem. Pon geeft coulance op reparatie, ook als je een bon kan aantonen (tot 5 jaar of 150K km)

Maar dat is niet Golf specifiek. Ook een aantal Skoda's hebben hier last van.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:29:25 #26
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49659644
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:21 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik denk dat ik tien topics nodig heb voor m'n lofzang
Zeker als een langspeelplaat met en kapotte groef die steeds hetzelfde herhaalt?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49659750
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:26 schreef Komakimo het volgende:

de enige golf die ik graag zou willen is een mk1 gti
Doe mij de Perzische golf maar. Lijkt mij een aardige melkkoe.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:31:55 #28
158507 Komakimo
It's only a state of mind
pi_49659775
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:29 schreef Gunner het volgende:
Nou vooruit dan. De raammechanismes van een aantal VAG producten zijn niet al te best. Als ze van plastic zijn heb je een probleem. Pon geeft coulance op reparatie, ook als je een bon kan aantonen (tot 5 jaar of 150K km)

Maar dat is niet Golf specifiek. Ook een aantal Skoda's hebben hier last van.
vrij veel vag-producten hadden er last van. die van de vento van me ouders hadden ook een eigen leven
go round
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:40:20 #29
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_49660223
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:16 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ding trekt nog geen worst van tafel
Het was voor die tijd best een snelle en betrouwbare diesel, dat hadden die jappen niet in die tijd.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:49:18 #30
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49660608
Ik wil nog heel graag een mk1 gti, maar die is niet reeel op het moment. Ik heb nog gezocht naar een leuke mk1 1.3 maximaal maar ik kon niets goeds vinden. En ik heb nu een cheapie cheapie mk2 gevonden (uit 92) die ik waarschijnlijk ga aanschaffen met mn pa voor drbij.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_49672275
Golf II is niet stuk te krijgen. Dat bewijst wel dat alle Kadetten weggerot zijn, er geen Escort van vorig model zowat meer rondrijdt, Starslet allang half uitgestorven is en elke fin of wat dan ook nog Golf II rijdt.

Verder nog boeiend is dat 1 van onze meiskes een Golf I cabrio met C20XE met 268 graden nokkenassen (enzo) aan het bouwen is. Op VW forums zijn ze al 20 pagina's aan het schelden en ruzieen. Want da's heligschennis. En motorsteunen zal ook wel wat aan gedaan moeten worden, want die trekt meteen krom.

Rij ik me auto plat morgen, 300 euro ff snel nieuwe, pak ik een Golf II, zit niks in, kannie stuk, liefst wel een 1.8 dan. Game-on.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_49672307
Oh en Tommy, jij snapt het, vergelijk idd 1.6en, en zo'n GTSi is een beest van een auto.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_49672357
Golf IV nadeel tikt zijn binnenwiel achter op bij harde bocht, doet vorig model Leon ook bv, Golf III (vind ik) dweilt, Golf I is niet super stiekem qua wegligging, Golf II moet je achter hard afveren en lekkerste van stel, en Golf V (nooit zelf gereden) begrijp ik van de buurman schijnt dik plezier weer te zijn qua wegligging.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_49672814
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:47 schreef PNG het volgende:
Oh en Tommy, jij snapt het, vergelijk idd 1.6en, en zo'n GTSi is een beest van een auto.
Ik vergelijk nergens een 1.6
en mij zie je ook nergens over een GTSi posten aangezien daar gewoon een standaard 1.6 motortje inzit.

M.a.w. waar heb je het over?
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:45 schreef PNG het volgende:
Starslet allang half uitgestorven is
Ben je ooit in het Midden Oosten geweest?

[ Bericht 12% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 23-05-2007 03:13:02 ]
pi_49682403
Golf II is niet stuk te krijgen... wat PNG zegt dus...
pi_49983852
Ik heb nu tijdelijk een nieuwe VW Jetta 2.0 TDI (denk ik, er staat geen typeaanduiding op de achterkant) als leenauto, en ik moet zeggen dat ik dat boven verwachting een heel leuke en sportieve auto vind.

Ik dacht eerst, dat dat dus wel hetzelfde zou rijden als een Golf, maar dat is dus helemaal niet het geval. Hij voelt heel snel (je hebt alleen last van een turbogat als je langzaam gaat in z'n 2), trekt heel goed en heeft een geweldige wegligging en bochtengedrag. De bediening was even wennen, maar werkt heel fijn en direkt.

Het interieur ziet er wat goedkoper uit dan mijn Impreza, voorwielaandrijving en hij is al gauw duurder dan een WRX, maar toch een hele fijne auto.
pi_50054406
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:00 schreef BroesWillems het volgende:
Golf II is niet stuk te krijgen... wat PNG zegt dus...
Plus, als ie stuk is is het vaak voor (redelijk) weinig te repareren.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:06:46 #38
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_50057328
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:45 schreef PNG het volgende:
Dat bewijst wel dat alle Kadetten weggerot zijn, er geen Escort van vorig model zowat meer rondrijdt, Starslet allang half uitgestorven is en elke fin of wat dan ook nog Golf II rijdt.
I object !

Ik heb eens wat ge-autotrackt op de verschillende modellen met bouwjaar tussen '86 en '92. Hier het aantal aangeboden (dus nog in omloop zijnde auto's). Dit lijkt me een aardige indicatie van de verhoudingen van de rondrijdende auto's.

Volswagen Golf = 327
Ford Escort = 70
Opel Kadett / Astra = 39 + 62 = 101
Toyota Starslet = 76

Zowel de Golf, Escort als Kadett/Astra waren DE verkooptoppers in Nederland. Dus ja hier heb je gelijk dat de Golf qua levensduur er beter voor staat. Waarom je echter de veel minder populaire starlet is deze vergelijking betrekt is me niet geheel duidelijk. Maar is dit lijstje stelt hij allerminst teleur zou ik zeggen.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:08:35 #39
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_50057392
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:08 schreef Toewan het volgende:

[..]

Plus, als ie stuk is is het vaak voor (redelijk) weinig te repareren.
Klopt, maar dat is niet meer dan een oorzaak gevolg gevolg reactie. Als heel nederland 1 type auto zou rijden kunnen de onderdelen nog goedkoper geproduceerd worden. Hmzzz... al heb je dan geen concurrentie
pi_50058295
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:06 schreef SilentRimmer het volgende:
Maar is dit lijstje stelt hij allerminst teleur zou ik zeggen.
In die periode 155.134 VW Golfjes verkocht om 60.029 Starsletjes...

De starslet komt in het lijstje dus op 2 na de Golf...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 3 juni 2007 @ 15:47:24 #41
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_50062097
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

In die periode 155.134 VW Golfjes verkocht om 60.029 Starsletjes...

De starslet komt in het lijstje dus op 2 na de Golf...
In dat geval inderdaad op 2. Maar het statement van PNG was dus wel schromelijk overdreven. Maar goed dat zie je wel vaker wanneer mensen zelf een duidelijke voorkeur voor een bepaald merk hebben.
pi_50062257
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:47 schreef SilentRimmer het volgende:

Maar het statement van PNG was dus wel schromelijk overdreven.
Gelet op de overdrevenheid van de stelling was daar geen statistiek voor benodigd...

(bovendien denk ik dat er meer Golfjes uit Duitsland zijn gehaald dan Starsletjes, maar daar staat weer tegenover dat de gemiddelde Golf meer achter de kiezen zal hebben gekregen, hoe dan ook: de cijfers zeggen hoegenaamd niets, behalve dan dat er meer Golfjes op Marktplaats worden aangeboden dan Starsletjes, Kadettjes en Eskrotjes tezamen).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 3 juni 2007 @ 23:08:54 #43
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50075300
Ik vind een zwarte Golf II GTI nog altijd best leuk
Een Golf II GTI 16V (KR-motor) is de laatste echte GTI

Een Golf III GTI 16V is eigelijk al te zwaar, veilig en geisoleerd om een echte GTI te zijn.
De Golf IV GTI is helemaal een aanfluiting
Een Golf V GTI is al wat meer GTI, maar bij lange na geen echte
  maandag 4 juni 2007 @ 03:27:15 #44
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_50080896
Ik heb een IV 1.8T + ABT chip, doet 't goed hoor.

Oh ja en een Golf 1

Met de IV geen problemen, heerlijke auto die me altijd brengt waar ik zijn moet in een vlot tempo.
Golf 1, tja onderhoud doe ik zelf en natuurlijk ben je met een 27 jaar oude auto iets drukker dan met 1 van 3 jaar oud, daarom heb ik hem ook.

FCT
pi_50081159
Volswagen Golf = 327
Ford Escort = 70
Opel Kadett / Astra = 39 + 62 = 101
Toyota Starslet = 76

Ja dus nu bewijs je dat de starslet ongeveer 4 zo slecht is als de Golf II.
Waarvan er nog 12x zoveel rijden. Dus eigenlijk wil niemand ervan af ??? interressant !

Ik heb geen Golf II hoor, theoretisch zou 'het mijn vijand moeten zijn': is voor zielepietjes.
Maar fijn dat je het ff bewijst. kHeb zelf een Starslet gehad, nog wel eens waar iedereen hier natte onderbroek van krijgt, zo'n 4A-dinges, 120 Pk 16V dinges, roestte de voorschermen deruit. Streep bij stoplicht, doorgelaste baai standaard, wat een auto, geweldig, en bij 100 op snelweg, waai je alle kanten op.

Merkjes op je voorkant is voor dildo's. kHeb zo'n vierkant model starslet/charade gehad, 365.000 km derop, zoop 1 op 1000 olie, en reed elk jaar koppeling aan gort, en om de 2 jaar koppakking eruit. KNALLUH !

Maar wel reeel zijn toch
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  maandag 4 juni 2007 @ 07:32:41 #46
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_50081649
quote:
Op maandag 4 juni 2007 04:15 schreef PNG het volgende:
Volswagen Golf = 327
Ford Escort = 70
Opel Kadett / Astra = 39 + 62 = 101
Toyota Starslet = 76

Ja dus nu bewijs je dat de starslet ongeveer 4 zo slecht is als de Golf II.
Nee ik bewijs helemaal niks. Waarom 4 keer? Volgens mij lees je niet goed:

golf II 155.000 geproduceerd (155.000 / 376) = 1 op 412 geproduceerde golf's staat te koop
starlet 60.000 geproduceerd (60.000 / 76 ) = 1 op 789 geproduceerde starlets staat te koop

Maar goed, je schrijft als een johnny en zal ook wel zo redeneren.
pi_50081651
Het bewijs dat Golfjes wel degelijk paupervolk aantrekken: [Project] Volkswagen Golf III TDI Variant
  maandag 4 juni 2007 @ 08:21:15 #48
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_50081996
De golf eunt HIJ EUNT GEWOOON, in your face, you cant denie it biact!!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_50082813
quote:
Op maandag 4 juni 2007 08:21 schreef DoimeN het volgende:
De golf eunt HIJ EUNT GEWOOON, in your face, you cant denie it biact!!
Je vergeet de !!!!111!!!11111111!!! aan het eind.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:48:45 #50
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50095688
quote:
Op maandag 4 juni 2007 03:27 schreef Mojave het volgende:
Ik heb een IV 1.8T + ABT chip, doet 't goed hoor.
Een GTI is een lichte auto, zonder luxe, zonder isolatie, hoogtoerige ongeblazen motor, flitsende acceleratie, en een goede wegligging

Een Golf IV is veel te groot, log, zwaar, stil en luxe.
Het is dan wel een snelle hatchback, maar de naam 'GTI' verdiend ie niet
pi_50098195
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:

Een GTI is een lichte auto, zonder luxe, zonder isolatie, hoogtoerige ongeblazen motor, flitsende acceleratie, en een goede wegligging
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt, maar de eerste GTI (De Maserati 3500 G.T. Iniezione) was een echte GT. Een snelle comfortabele doch sportieve reisauto. Dat de eerste Golf GTI wat minder GT was, had meer te maken met het feit dat deze was afgeleid van de Golf dan met waar een GTI voor zou horen te staan.
quote:
Een Golf IV is veel te groot, log, zwaar, stil en luxe.
Het is dan wel een snelle hatchback, maar de naam 'GTI' verdiend ie niet
Misschien verdienen de latere GTI's de naam wel veel meer dan de eerste...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 4 juni 2007 @ 18:16:09 #52
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50098703
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:00 schreef DS4 het volgende:
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt, maar de eerste GTI (De Maserati 3500 G.T. Iniezione) was een echte GT. Een snelle comfortabele doch sportieve reisauto. Dat de eerste Golf GTI wat minder GT was, had meer te maken met het feit dat deze was afgeleid van de Golf dan met waar een GTI voor zou horen te staan.

Misschien verdienen de latere GTI's de naam wel veel meer dan de eerste...
Boeiend dat de eerste zogenaamde GTI een GT was.
Ik, en ik denk het overgrote deel van de mensen, associeren GTI met een klein, licht scheurhok.
Iets wat een Golf III al niet echt meer was en de latere IV en V al helemaal niet meer.
  maandag 4 juni 2007 @ 18:18:47 #53
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_50098774
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Een GTI is een lichte auto, zonder luxe, zonder isolatie, hoogtoerige ongeblazen motor, flitsende acceleratie, en een goede wegligging

Een Golf IV is veel te groot, log, zwaar, stil en luxe.
Het is dan wel een snelle hatchback, maar de naam 'GTI' verdiend ie niet
En dit leg in verband met mijn post omdat?

Ja, het is een GTI maar dat staat niet in m'n post, misschien met een reden?
Enige wat ik er mee wil zeggen dat de Golf mij enorm goed bevalt.

Of hij nou wel of niet de naam GTI verdient interesseert me werkelijk waar geen moer.
FCT
pi_50100291
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:16 schreef Supra_Turbo het volgende:

Boeiend dat de eerste zogenaamde GTI een GT was.
Dat jij de historie niet kent is niet boeiend. De historie is dat wel. Het zal je misschien verbazen, maar indertijd vond "men" dat de Golf echt niet met de naam GTI mocht pronken.
quote:
Ik, en ik denk het overgrote deel van de mensen, associeren GTI met een klein, licht scheurhok.
Iets wat een Golf III al niet echt meer was en de latere IV en V al helemaal niet meer.
De Golf V GTI voldoet op alle punten aan waar een GTI moet voldoen. Een GTI moet meer zijn dan alleen maar licht. Het moet ook een praktische auto zijn waarmee je enerzijds dagelijks goed vervoer hebt, maar als je zin hebt ook sportief voor de dag kan komen. En geloof me: de V GTI voldoet. Heb jij er überhaupt wel eens ooit in gereden?

Wat de meeste mensen denken interesseert mij geen bal. Verreweg de meeste mensen praten veel over auto's (of voetbal, of vrouwen), maar verstand van zaken? Kom nou!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:03:49 #55
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_50100308
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Een GTI is een lichte auto, zonder luxe, zonder isolatie, hoogtoerige ongeblazen motor, flitsende acceleratie, en een goede wegligging

Een Golf IV is veel te groot, log, zwaar, stil en luxe.
Het is dan wel een snelle hatchback, maar de naam 'GTI' verdiend ie niet
Je hebt helemaal gelijk man, in een golf moet je kreperen, de stoelen moeten kut zijn, het liefst een stijgerpijp eronder zodat je lekker de toeren kunt horen. Het liefts ook geen brandschot en dashboard zodat je zo naar de motor kijkt, want eeh lekker veel lawaai en weinig luxe man. Maar nee man je hebt helemaal gelijk
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  maandag 4 juni 2007 @ 19:25:15 #56
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_50101129
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij het vandaan haalt, maar de eerste GTI (De Maserati 3500 G.T. Iniezione) was een echte GT. Een snelle comfortabele doch sportieve reisauto. Dat de eerste Golf GTI wat minder GT was, had meer te maken met het feit dat deze was afgeleid van de Golf dan met waar een GTI voor zou horen te staan.



Deze bak
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_50103693
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:25 schreef lipje het volgende:
Deze bak
Alleen dan met injectie...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 4 juni 2007 @ 22:43:25 #58
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50109982
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:03 schreef DS4 het volgende:
Wat de meeste mensen denken interesseert mij geen bal
  maandag 4 juni 2007 @ 22:59:08 #59
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50110723
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:03 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk man, in een golf moet je kreperen, de stoelen moeten kut zijn, het liefst een stijgerpijp eronder zodat je lekker de toeren kunt horen. Het liefts ook geen brandschot en dashboard zodat je zo naar de motor kijkt, want eeh lekker veel lawaai en weinig luxe man. Maar nee man je hebt helemaal gelijk
Nee, een GTI moet een auto zijn met 24 airbags... stoelen als fatboys... 400kg isolatie zodat je geen motorgeluid hoort... stuurbekrachtiging zodat je nog met je slappe pikkie kan sturen... als het ff kan een dieselmotor, zodat die lekker zuinig is... een automaatje, want waarom zou je nog zelf schakelen en zo veel mogelijk electronische hulpmiddelen zodat zelfs een aap zonder ledematen de auto op de weg kan houden.

Een pure auto waarbij je moet werken om 'm in het gareel te houden is niks joh.
De motor horen werken zuigt helemaal.
Da's allemaal veel te veel herrie.
pi_50112143
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:59 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Nee, een GTI moet een auto zijn met 24 airbags... stoelen als fatboys... 400kg isolatie zodat je geen motorgeluid hoort... stuurbekrachtiging zodat je nog met je slappe pikkie kan sturen... als het ff kan een dieselmotor, zodat die lekker zuinig is... een automaatje, want waarom zou je nog zelf schakelen en zo veel mogelijk electronische hulpmiddelen zodat zelfs een aap zonder ledematen de auto op de weg kan houden.

Een pure auto waarbij je moet werken om 'm in het gareel te houden is niks joh.
De motor horen werken zuigt helemaal.
Da's allemaal veel te veel herrie.
Tijden veranderen en de techniek dus ook.
Waarom zou je de nieuwste technieken niet toepassen op een GTI, destijds werd dat namelijk ook gedaan.
  maandag 4 juni 2007 @ 23:34:52 #61
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_50112202
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Alleen dan met injectie...
Tripple Webers all the way
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_50112681
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:59 schreef Supra_Turbo het volgende:

Nee, een GTI moet een auto zijn met 24 airbags... stoelen als fatboys... 400kg isolatie zodat je geen motorgeluid hoort... stuurbekrachtiging zodat je nog met je slappe pikkie kan sturen... als het ff kan een dieselmotor, zodat die lekker zuinig is... een automaatje, want waarom zou je nog zelf schakelen en zo veel mogelijk electronische hulpmiddelen zodat zelfs een aap zonder ledematen de auto op de weg kan houden.

Een pure auto waarbij je moet werken om 'm in het gareel te houden is niks joh.
De motor horen werken zuigt helemaal.
Da's allemaal veel te veel herrie.
Je mag ook gewoon zeggen dat je nog nooit in een V GTI hebt gereden en dus gewoon niet weet waar je het over hebt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50131705
Wat een discussie zeg.. Het klopt dat het logischer zou zijn als de naam GTI gebruikt zou worden voor een GT met injectie. Het is echter een feit dat in de volksmond de benaming GTI gebruikt wordt voor (relatief) kleine, lichte, bij voorkeur strak sturende hatchbacks met een sterke motor erin.

Met andere woorden door de jaren heen is de term GTI synoniem geworden aan "hot hatch", of de eerste auto die GTI genoemd werd nou een GT was of niet..
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:50:42 #64
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50131774
Klopt, daar heb ik nooit in gereden.
Wel in een Golf IV GTI
Ik heb nog nooit in zo'n dooie en gevoelloze auto gereden.
Ik had meer het idee dat ik in een doodgewone rustige auto reed ipv in een 'GTI'

Dan heb ik liever een Golf II GTI 16V (KR)
Een stuk meer gevoel en snelheidsbeleving.
Je moet er natuurlijk niet mee op een boom inrijden met 80, want dan ben je plat.

De auto's worden zwaarder, makkelijker te besturen en hebben steeds meer power nodig om nog een beetje pittig vooruit te komen.
Kijk bijvoorbeeld maar naar een Peugeot 1007
Een miniatuur auto'tje van 1250kg!!
Da's toch niet normaal?

Ik ben blij dat ze nog steeds een paar pure auto's maken.
Geen electronische hulpmiddelen, geen airco, zo goed als geen isolatie etc.
Puur rijgenot.
Ik vraag me af hoe lang dat nog doorgaat, want de Elise word met de jaren zwaarder
pi_50133916
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:48 schreef Sjaeck het volgende:
Wat een discussie zeg.. Het klopt dat het logischer zou zijn als de naam GTI gebruikt zou worden voor een GT met injectie. Het is echter een feit dat in de volksmond de benaming GTI gebruikt wordt voor (relatief) kleine, lichte, bij voorkeur strak sturende hatchbacks met een sterke motor erin.

Met andere woorden door de jaren heen is de term GTI synoniem geworden aan "hot hatch", of de eerste auto die GTI genoemd werd nou een GT was of niet..
Waar komt toch het idee vandaan dat een GTI licht moet zijn? Ik daag hierbij iedereen uit: wie kent er een GTI versie die daadwerkelijk lichter was dan de hatchback waar deze van is afgeleid? VW heeft ze niet hoor. De eerste GTI was de zwaarste Golf (zelfs zwaarder dan de diesel!) van die tijd. Logisch, want het is geen lichtgewicht versie, ze mikken er gewoon een sterke motor in en een sportiever onderstel.

De GTI is ook nooit een uitgeklede versie geweest a la "clubsport" zoals bij Porsche. Integendeel, de GTI was ook altijd de variant met de meeste luxe. Ja, in de jaren 70 zat er niet vanalles op wat je nu in de GTI aan treft, maar al die accesoires zaten toen nog niet eens op een S-klasse.

De GTI als in VW GTI en afgeleiden is niets anders dan een hatchback met sterkere motor en een sportief weggedrag. Daaraan voldoet de V GTI zonder meer. De IV GTI hangt meer af van de uitvoering. De 150 pk versie rijdt natuurlijk anders dan de 210 pk.

Hoe dan ook: het idee dat de GTI lichtgewicht en zonder luxe dient te zijn is gespeend van ieder historisch besef.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50134158
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:50 schreef Supra_Turbo het volgende:
Klopt, daar heb ik nooit in gereden.
Wel in een Golf IV GTI
Ik heb nog nooit in zo'n dooie en gevoelloze auto gereden.
Mag ik je de collectie uit het land der rijzende zon aanbevelen?
quote:
Dan heb ik liever een Golf II GTI 16V (KR)
In vergelijk met de 150 pk versie kan ik mij daar wel wat bij voorstellen. De 210 pk versie rijdt echter wel behoorlijk.
quote:
De auto's worden zwaarder, makkelijker te besturen en hebben steeds meer power nodig om nog een beetje pittig vooruit te komen.
Kijk bijvoorbeeld maar naar een Peugeot 1007
Een miniatuur auto'tje van 1250kg!!
Da's toch niet normaal?
Helemaal mee eens en wat mij betreft flikkeren ze al die overbodige kilo's uit de auto. Maar feit is dat gewoon ALLE auto's zwaarder zijn geworden, makkelijker in de hand te houden, enz. Dus verandert de GTI niet van positie ten opzichte van de andere auto's, maar wel van karakter ten opzichte van de vorige GTI's. Hoewel de III het minst interessant was van alle GTI's, dus het fluctueert wel een beetje.
quote:
Ik ben blij dat ze nog steeds een paar pure auto's maken.
Geen electronische hulpmiddelen, geen airco, zo goed als geen isolatie etc.
Puur rijgenot.
Ik vraag me af hoe lang dat nog doorgaat, want de Elise word met de jaren zwaarder
Het gaan er veel meer worden. Kijk naar KTM, de Atom, enz. Zodra men die auto's combineerd met wat nieuwe technieken en de auto's iets minder compromisloos maakt, dan kan men een auto bouwen die EN geschikt is voor dagelijks gebruik EN slechts 600 kg weegt, waardoor er met een 200pk, laat staan 300 pk fantastische prestaties uit te peuteren zijn.

Alleen hebben we het dan over sportauto's en niet meer over GTI's. Die ook lichter gaan worden in de toekomst, want ik voorzie dat alle auto's lichter zullen worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:19:12 #67
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50134567
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:05 schreef DS4 het volgende:
Mag ik je de collectie uit het land der rijzende zon aanbevelen?
Zelfs m'n ex-Daihatsu applause had nog meer gevoel dan een Golf IV
Besturing lijkt op die van een boot.
Vering waar je zeeziek van word.
Remmen als een natte spons.
Een koppeling die je, als je 1 van mijn Jappen komt, finaal door de bodem heen trapt.

Alleen het dashboard van een Golf IV ziet er goed uit.
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:05 schreef DS4 het volgende:
Het gaan er veel meer worden. Kijk naar KTM, de Atom, enz. Zodra men die auto's combineerd met wat nieuwe technieken en de auto's iets minder compromisloos maakt, dan kan men een auto bouwen die EN geschikt is voor dagelijks gebruik EN slechts 600 kg weegt, waardoor er met een 200pk, laat staan 300 pk fantastische prestaties uit te peuteren zijn.
Je maakt m'n dag weer goed
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:22:58 #68
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50134690
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:57 schreef DS4 het volgende:
Waar komt toch het idee vandaan dat een GTI licht moet zijn? Ik daag hierbij iedereen uit: wie kent er een GTI versie die daadwerkelijk lichter was dan de hatchback waar deze van is afgeleid? VW heeft ze niet hoor. De eerste GTI was de zwaarste Golf (zelfs zwaarder dan de diesel!) van die tijd. Logisch, want het is geen lichtgewicht versie, ze mikken er gewoon een sterke motor in en een sportiever onderstel.

De GTI is ook nooit een uitgeklede versie geweest a la "clubsport" zoals bij Porsche. Integendeel, de GTI was ook altijd de variant met de meeste luxe. Ja, in de jaren 70 zat er niet vanalles op wat je nu in de GTI aan treft, maar al die accesoires zaten toen nog niet eens op een S-klasse.

De GTI als in VW GTI en afgeleiden is niets anders dan een hatchback met sterkere motor en een sportief weggedrag. Daaraan voldoet de V GTI zonder meer. De IV GTI hangt meer af van de uitvoering. De 150 pk versie rijdt natuurlijk anders dan de 210 pk.

Hoe dan ook: het idee dat de GTI lichtgewicht en zonder luxe dient te zijn is gespeend van ieder historisch besef.
Power to weight ratio my friend.
Die ligt bij een GTI stukken hoger dan bij een dooie versie.
En dat verschil is steeds verder afgenomen... helaas
pi_50134868
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar komt toch het idee vandaan dat een GTI licht moet zijn?
Let op het "(relatief)". Het gaat me meer om de verhouding gewicht/power die bij een GTI gewoon anders hoort te liggen dan bij een gemiddelde auto. Wat mij betreft moet een GTI geschikt zijn voor gooi- en smijtwerk.

Ik zal dan ook niet ontkennen dat de Golf V GTI een GTI genoemd kan worden. Het ging me meer om jouw verhaal over die Maserati, je bracht het alsof dat de vader des GTI's is, maar dat is het dus absoluut niet, althans niet van wat men over het algemeen onder de term "GTI's" verstaat.
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_50135132
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:19 schreef Supra_Turbo het volgende:

Zelfs m'n ex-Daihatsu applause had nog meer gevoel dan een Golf IV
Besturing lijkt op die van een boot.
Vering waar je zeeziek van word.
Remmen als een natte spons.
Een koppeling die je, als je 1 van mijn Jappen komt, finaal door de bodem heen trapt.
Ik vrees dat je een GTI hebt getroffen die dan in slechte staat verkeerde. Hoe dan ook: zo slecht was de IV GTI niet. De V is wel een klap beter.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50135261
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:22 schreef Supra_Turbo het volgende:

Power to weight ratio my friend.
Die ligt bij een GTI stukken hoger dan bij een dooie versie.
En dat verschil is steeds verder afgenomen... helaas
1.6 GTI 7,6 kg/pk
II GTI 8,1
II GTI 16 7,2
II GTI G60 6,5
III GTI 9,3
III GTI 16 7,4
III VR6 6,8
IV GTI 8,0
IV GTI 180 6,7
IV GTI 210 6,0
V GTI 6,5
V GTI 230 5,8

Al met al een dalende trend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50135428
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:28 schreef Sjaeck het volgende:
Het gaat me meer om de verhouding gewicht/power die bij een GTI gewoon anders hoort te liggen dan bij een gemiddelde auto. Wat mij betreft moet een GTI geschikt zijn voor gooi- en smijtwerk.
Volgens mij voldoet dan iedere GTI die ong. 7,5 kg/pk of beter scoort. En dat is de oer-GTI, de II GTI-16v en G60, de III GTI-16 en VR6, de IV GTI 180, 210 en V5 en beide V GTI's.

Maar een paar falen: de II GTI, de III GTI en de IV GTI 150. En de III GTI faalt het meest.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50135772
Dat heb ik dan ook geen moment ontkend.
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:59:35 #74
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50143815
Golf III GTI 8V
Vanaf de Golf IV is GTI een uitrustingsnivo geworden, en geen stand-alone modelletje zeg maar.
Op de 180 en de 210pk versie na.

Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI
Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI 180pk
Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI Edition 210pk
Volkswagen Golf 2.3 V5 GTI
Volkswagen Golf 1.9 TDI 115pk GTI
Volkswagen Golf 1.9 TDI 150pk GTI
pi_50145667
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:59 schreef Supra_Turbo het volgende:

Vanaf de Golf IV is GTI een uitrustingsnivo geworden, en geen stand-alone modelletje zeg maar.
Dat was volgens mij juist bij de III het geval.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 6 juni 2007 @ 00:39:36 #76
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_50149814
Een golf 3 en 4 GTI's zijn geen GTI's. Ze hebben een wegligging van een dweil en presteren voor geen meter. En de 2.0 8v? Kom op 8 kleppen in een GTI blok en (daardoor) maar 115pk, kom op
Drugs are good mkay?
pi_50161299
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 00:39 schreef Party_P het volgende:
Kom op 8 kleppen in een GTI blok en (daardoor) maar 115pk, kom op
Het begon met 110 pk en een 1.6 8-klepper...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50164213
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

1.6 GTI 7,6 kg/pk
II GTI 8,1
II GTI 16 7,2
II GTI G60 6,5
III GTI 9,3
III GTI 16 7,4
III VR6 6,8
IV GTI 8,0
IV GTI 180 6,7
IV GTI 210 6,0
V GTI 6,5
V GTI 230 5,8

Al met al een dalende trend.
De Golf III VR6 is geen GTI.

Imo is alleen de III GTI 8v 115 pk een gewone Golf met GTI badge. Die is gewoon te langzaam. De rest presteerd behoorlijk, tot erg goed (IV GTI Edtion, V GTI Edtion). Daarnsaast kun je de IV GTI 150 voor 'n paar centen gewoon tunen naar een 180 pk, en dan heb je best een rap karretje. Overigens is snel en goed sturen altijd subjectief, dat ff ter zijde.
V10
pi_50167271
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:44 schreef M5 het volgende:

De Golf III VR6 is geen GTI.
Afhankelijk van het land waar deze werd geleverd wel/niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50168916
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Afhankelijk van het land waar deze werd geleverd wel/niet.
Mag jij een land noemen waar dat zo was. (behalve noord-amerika, als je alle US versies mee gaat nemen ben je nog wel ff zoet en daar wonen niet).

Overigens ben je wel voorbij gegaan aan de 2.3 VR5 10v (150 pk) en 2.3 VR5 20v (170 pk) die wel als GTI verkocht zijn. Net als de 1.9 TDI met 110, 115, 130 en 150 pk. Allen Golf IV.
V10
pi_50169969
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:43 schreef M5 het volgende:

Mag jij een land noemen waar dat zo was. (behalve noord-amerika, als je alle US versies mee gaat nemen ben je nog wel ff zoet en daar wonen niet).
Noord-Amerika, Australië... Volgens mij alleen in Europa niet als GTI (op het nippertje overigens).
quote:
Overigens ben je wel voorbij gegaan aan de 2.3 VR5 10v (150 pk) en 2.3 VR5 20v (170 pk) die wel als GTI verkocht zijn.

De 170 pk staat in het lijstje en bij mijn weten is de 150 pk niet als GTI verkocht.
quote:
Net als de 1.9 TDI met 110, 115, 130 en 150 pk. Allen Golf IV.
Volgens mij is de 110 niet als GTI verkocht, maar sowieso: dit zijn diesels. Dus per definitie geen GTI in mijn boek.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:22:43 #82
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_50171672
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:17 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij is de 110 niet als GTI verkocht, maar sowieso: dit zijn diesels. Dus per definitie geen GTI in mijn boek.
"GTI" is bij de golf IV eigenlijk meer een soort uitrustingsniveau geworden...
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:34:40 #83
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50172006
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:22 schreef Spamblik het volgende:

[..]

"GTI" is bij de golf IV eigenlijk meer een soort uitrustingsniveau geworden...
Dat zeg ik
Valt mee dat ze de 1.6 8V niet GTI genoemd hebben...
pi_50175553
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Noord-Amerika, Australië... Volgens mij alleen in Europa niet als GTI (op het nippertje overigens).
[..]


De 170 pk staat in het lijstje en bij mijn weten is de 150 pk niet als GTI verkocht.
[..]

Volgens mij is de 110 niet als GTI verkocht, maar sowieso: dit zijn diesels. Dus per definitie geen GTI in mijn boek.
Alles is natuurlijk relatief: hang die 150 pk dieselmotor in een "oer" GTI (type I dus) en het is een bommetje die de originele 1.6 GTI zou doen verbleken...
pi_50177170
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:07 schreef Jalu het volgende:

Alles is natuurlijk relatief: hang die 150 pk dieselmotor in een "oer" GTI (type I dus) en het is een bommetje die de originele 1.6 GTI zou doen verbleken...
Dat ben ik niet met je eens. De auto is dan snel zat, maar sportief is een diesel niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50179233
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Toyota's en betrouwbaar
Waar heb je dat gelezen, wikipedia zeker?
Die zijn dus wel betrouwbaar. Toch doet Audi het nog beter.
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:38:55 #87
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_50182644
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. De auto is dan snel zat, maar sportief is een diesel niet.
t kan wel Maar je verbruik is hoger dan met een benzine-auto
en je hebt meer onderstuur
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 7 juni 2007 @ 08:56:16 #88
53151 T42
Pinball Wizard
pi_50190814
slogan vw vroeger:
"een vw gaat door en door en door en door...... is dit ook niet wat u verwacht van een vw"
dit geld zeker tot aan de golf 2
  donderdag 7 juni 2007 @ 08:59:13 #89
53151 T42
Pinball Wizard
pi_50190860
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij het vandaan haalt, maar de eerste GTI (De Maserati 3500 G.T. Iniezione) was een echte GT. Een snelle comfortabele doch sportieve reisauto. Dat de eerste Golf GTI wat minder GT was, had meer te maken met het feit dat deze was afgeleid van de Golf dan met waar een GTI voor zou horen te staan.
[..]

Misschien verdienen de latere GTI's de naam wel veel meer dan de eerste...
de eerste gti was van vw in jare 60 voor prototype ponton 1600tl fastback enz.
pi_50191164
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Noord-Amerika, Australië... Volgens mij alleen in Europa niet als GTI (op het nippertje overigens).
[..]


De 170 pk staat in het lijstje en bij mijn weten is de 150 pk niet als GTI verkocht.
[..]
In het lijstje hierboven niet (daar staan 3 Golf IV GTI's allen 1.8 Turbo)
quote:
Volgens mij is de 110 niet als GTI verkocht, maar sowieso: dit zijn diesels. Dus per definitie geen GTI in mijn boek.
Of een diesel wel of niet sportief is kan persoonlijk zijn. Maar met de moderne dieseltjes is het anders lekker scheuren. Veel koppel, en met de nieuwste motoren ook nog veel pk's. Alleen 't geluid blijft een beetje achter.
V10
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:25:29 #91
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_50191385
OT, er is niets leuks of goeds aan welke vw dan ook, en erg bijzonder ben je ook niet als je er in rijd, maar goed, als je een toonbeeld van smakeloosheid wilt zijn, ... Go and Buy one because everybody has one....
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:41:01 #92
53151 T42
Pinball Wizard
pi_50191791
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:25 schreef DrDarwin het volgende:
OT, er is niets leuks of goeds aan welke vw dan ook, en erg bijzonder ben je ook niet als je er in rijd, maar goed, als je een toonbeeld van smakeloosheid wilt zijn, ... Go and Buy one because everybody has one....
aan golfjes niet neej en ben jij wel zo bijzonder dan?
maar aircooled heb je ineens een hele vriende groep erbij!! en niet iedereen heeft die 1 want veel mensen kunnen er geen rijden! (als hobby)

[ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 07-06-2007 09:48:01 ]
pi_50193572
Ik zou opzich ook wel een golfje willen
Wel een Golf IV, die vind ik persoonlijk het mooiste model. Alleen omdat die krengen amper restwaarde verliezen ben je er een aardig bedrag voor kwijt wat ik simpelweg niet heb :P
pi_50204825
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:15 schreef M5 het volgende:

In het lijstje hierboven niet (daar staan 3 Golf IV GTI's allen 1.8 Turbo)
Het lijstje was vooral bedoeld om aan te geven dat de power to weight ratio zich in de loop der jaren weldegelijk gunstig heeft ontwikkeld. Ik vond dat ik een aardig lijstje had samengesteld.

De 170pk ben ik vergeten over te nemen (hier stond eerst dat jij beter moest leren lezen, maar ik dacht: laat ik eerst kijken voordat ik bijdehand ga doen ). Had eerst op klad de p/w ratio opgeschreven, waardoor de IV 170pk V5 is komen te vervallen. BTW: 7,1.
quote:
Of een diesel wel of niet sportief is kan persoonlijk zijn. Maar met de moderne dieseltjes is het anders lekker scheuren. Veel koppel, en met de nieuwste motoren ook nog veel pk's. Alleen 't geluid blijft een beetje achter.
Sorry, maar ik vind het niet sportief. Teveel gewicht voorin (=onderstuur) en bovenin het toerengebied niet op z'n sterkst. Vandaar voelt het niet zo sportief aan. Mijn mening.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50204860
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:25 schreef DrDarwin het volgende:
OT, er is niets leuks of goeds aan welke vw dan ook, en erg bijzonder ben je ook niet als je er in rijd, maar goed, als je een toonbeeld van smakeloosheid wilt zijn, ... Go and Buy one because everybody has one....
Zoals we allemaal weten maakt metsubsidie wel hele bijzondere en smaakvolle auto's.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50205438
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:22 schreef Spamblik het volgende:

[..]

"GTI" is bij de golf IV eigenlijk meer een soort uitrustingsniveau geworden...
tot de IV wel... de V echt niet meer... dat is een echte GTI .. IMO

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2007 16:20:45 ]
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:35:11 #97
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50206084
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:20 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

tot de IV wel... de V echt niet meer... dat is een echte GTI .. IMO
De Golf III 2.0 8V GTI is meer een uitrustingsnivo dan een echte GTI
En van de Golf IV GTI zijn er veel meer de de naam GTI niet horen te dragen...
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:36:22 #98
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50206119
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:28 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Die zijn dus wel betrouwbaar. Toch doet Audi het nog beter.
Anders reageer je ff in het goede topic...
pi_50207561
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:02 schreef DS4 het volgende:

Sorry, maar ik vind het niet sportief. Teveel gewicht voorin (=onderstuur) en bovenin het toerengebied niet op z'n sterkst. Vandaar voelt het niet zo sportief aan. Mijn mening.
De Golf V 2.0 TDI 170 pk GT weegt 1268 kg, de Golf V 2.0 TFSI GTI DSG weegt 1322 kg, en het grootste verschil in het gewicht zit voorin. (de niet GTI zonder DSG is 19kg lichter). Dus dat valt wel mee vind ik.
V10
pi_50209289
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:14 schreef M5 het volgende:

De Golf V 2.0 TDI 170 pk GT weegt 1268 kg, de Golf V 2.0 TFSI GTI DSG weegt 1322 kg, en het grootste verschil in het gewicht zit voorin. (de niet GTI zonder DSG is 19kg lichter). Dus dat valt wel mee vind ik.
O? Grootste deel van het gewichtsverschil voorin? Waar haal jij dat vandaan? De GTI heeft een betere uitrusting dan de GT en is op diverse punten constructief anders.

Maarre: ik sprak meer over het algemeen. De R32 zal zonder meer vwb gewichtsverdeling minder zijn dan een 4-cilinder diesel. In zijn algemeenheid is de diesel voorin echter zwaarder. Wat het meest problematisch is, is het karakter van de motor. De GTI jubelt het uit bij hoge toeren, de TDI "verzet" zich er bijna tegen en voelt zich veel meer op zijn gemak bij lagere toeren.

Nogmaals: mijn mening.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')