Game onquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:17 schreef DiGuru het volgende:
Ik bedoel, ze rijden maar matig, en voor dezelfde prijs heb je ook iets veel beters. Of twee vergelijkbare auto\'s van een ander merk.
Herken ik daar nou gevoel voor smaak en stijl?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je nou eens om te beginnen van de 404 een 504 Coupé maakt, dan wil ik met je mee gaan denken. Ok?
Goede onderbouwing, ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:45 schreef boedoe het volgende:
wat is er zo briljant aan een golf....
uh laat me even denken,...
....![]()
![]()
thnxquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Goede onderbouwing, ik denk dat je gelijk hebt.
Topic deel II.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:51 schreef Komakimo het volgende:
II? V inmiddels..
Heb je wel eens problemen gehad met je Golf IV?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:15 schreef don-diablo het volgende:
Ach ik heb er binnenkort waarschijnlijk een type 2 bij, naast mn golf 4 die ik nu heb
Daar gaat dit topic niet over. Het gaat erover wat er zo GOED is aan een Golfquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Heb je wel eens problemen gehad met je Golf IV?
Toyota's en betrouwbaarquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic niet over. Het gaat erover wat er zo GOED is aan een Golf
Ik bedoel, laten we Toyota fanboys niet te veel voer geven voor hun gebash. Want hun Toyota's hebben dat niet. Die zijn betrouwbaar
Stormloop topic. Weinig goeds aan te ontdekken wellicht?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic niet over. Het gaat erover wat er zo GOED is aan een Golf
Ik bedoel, laten we Toyota fanboys niet te veel voer geven voor hun gebash. Want hun Toyota's hebben dat niet. Die zijn betrouwbaar
5quote:
Ik denk dat ik tien topics nodig heb voor m'n lofzangquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:21 schreef eNaSnI het volgende:
Stormloop topic. Weinig goeds aan te ontdekken wellicht?
Niet zo janken TF..quote:
Ja. Een electronica probleem en achteraf gezien bleek een kabel van mn radio niet meer goed te zijn en moet vervangen worden. Verder niets eig.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Heb je wel eens problemen gehad met je Golf IV?
Als je zegt mij te kennen had je dat al lang moeten weten...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Herken ik daar nou gevoel voor smaak en stijl?![]()
Zo komen we er nooit uit natuurlijk.quote:De 504 coupe is inderdaad erg mooi maar de 404 "heeft het allemaal";
De karakteristieke achtervinnen, de grote grille, de versnellingspook aan het stuur, de prachtige lederen zetels waar je als een vorst inzit, het comfort, een uiterst goede wegligging en natuurlijk is de 404 onverwoestbaar.
de degelijkheid (die hij ooit had) en het design wat vrijwel aan alle kanten klopt spreekt mij wel aan, met uitzonderling van de laatste golf. Naast de kwaliteit valt ook het uiterlijk me erg tegen, bij de vorige modellen stoorde je je nergens aan maar het huidige model is uit balans. Als de volgende golf hier weer op voortborduurt wordt hoeft het van mij niet meer.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Topic deel II.
Wat is jou mening over de VW Golf (I, II, III, IV en V)
Ik twijfelde een tijdje, maar nu weet ik het bijna zekerquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je zegt mij te kennen had je dat al lang moeten weten...![]()
[..]
Als je eenmaal in een 404 gereden hebt ben je ook verkochtquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:25 schreef DS4 het volgende:
Zo komen we er nooit uit natuurlijk.
Zeker als een langspeelplaat met en kapotte groef die steeds hetzelfde herhaalt?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik denk dat ik tien topics nodig heb voor m'n lofzang
Doe mij de Perzische golf maar. Lijkt mij een aardige melkkoe.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:26 schreef Komakimo het volgende:
de enige golf die ik graag zou willen is een mk1 gti![]()
vrij veel vag-producten hadden er last van. die van de vento van me ouders hadden ook een eigen levenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:29 schreef Gunner het volgende:
Nou vooruit dan. De raammechanismes van een aantal VAG producten zijn niet al te best. Als ze van plastic zijn heb je een probleem. Pon geeft coulance op reparatie, ook als je een bon kan aantonen (tot 5 jaar of 150K km)
Maar dat is niet Golf specifiek. Ook een aantal Skoda's hebben hier last van.
Het was voor die tijd best een snelle en betrouwbare diesel, dat hadden die jappen niet in die tijd.quote:
Ik vergelijk nergens een 1.6quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:47 schreef PNG het volgende:
Oh en Tommy, jij snapt het, vergelijk idd 1.6en, en zo'n GTSi is een beest van een auto.
Ben je ooit in het Midden Oosten geweest?quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:45 schreef PNG het volgende:
Starslet allang half uitgestorven is
Plus, als ie stuk is is het vaak voor (redelijk) weinig te repareren.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:00 schreef BroesWillems het volgende:
Golf II is niet stuk te krijgen... wat PNG zegt dus...![]()
I object !quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:45 schreef PNG het volgende:
Dat bewijst wel dat alle Kadetten weggerot zijn, er geen Escort van vorig model zowat meer rondrijdt, Starslet allang half uitgestorven is en elke fin of wat dan ook nog Golf II rijdt.
Klopt, maar dat is niet meer dan een oorzaak gevolg gevolg reactie. Als heel nederland 1 type auto zou rijden kunnen de onderdelen nog goedkoper geproduceerd worden. Hmzzz... al heb je dan geen concurrentiequote:Op zondag 3 juni 2007 11:08 schreef Toewan het volgende:
[..]
Plus, als ie stuk is is het vaak voor (redelijk) weinig te repareren.
In die periode 155.134 VW Golfjes verkocht om 60.029 Starsletjes...quote:Op zondag 3 juni 2007 13:06 schreef SilentRimmer het volgende:
Maar is dit lijstje stelt hij allerminst teleur zou ik zeggen.
In dat geval inderdaad op 2. Maar het statement van PNG was dus wel schromelijk overdreven. Maar goed dat zie je wel vaker wanneer mensen zelf een duidelijke voorkeur voor een bepaald merk hebben.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
In die periode 155.134 VW Golfjes verkocht om 60.029 Starsletjes...
De starslet komt in het lijstje dus op 2 na de Golf...![]()
Gelet op de overdrevenheid van de stelling was daar geen statistiek voor benodigd...quote:Op zondag 3 juni 2007 15:47 schreef SilentRimmer het volgende:
Maar het statement van PNG was dus wel schromelijk overdreven.
Nee ik bewijs helemaal niks. Waarom 4 keer? Volgens mij lees je niet goed:quote:Op maandag 4 juni 2007 04:15 schreef PNG het volgende:
Volswagen Golf = 327
Ford Escort = 70
Opel Kadett / Astra = 39 + 62 = 101
Toyota Starslet = 76
Ja dus nu bewijs je dat de starslet ongeveer 4 zo slecht is als de Golf II.
Je vergeet de !!!!111!!!11111111!!! aan het eind.quote:Op maandag 4 juni 2007 08:21 schreef DoimeN het volgende:
De golf eunt HIJ EUNT GEWOOON, in your face, you cant denie it biact!!
Een GTI is een lichte auto, zonder luxe, zonder isolatie, hoogtoerige ongeblazen motor, flitsende acceleratie, en een goede wegliggingquote:Op maandag 4 juni 2007 03:27 schreef Mojave het volgende:
Ik heb een IV 1.8T + ABT chip, doet 't goed hoor.
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt, maar de eerste GTI (De Maserati 3500 G.T. Iniezione) was een echte GT. Een snelle comfortabele doch sportieve reisauto. Dat de eerste Golf GTI wat minder GT was, had meer te maken met het feit dat deze was afgeleid van de Golf dan met waar een GTI voor zou horen te staan.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:
Een GTI is een lichte auto, zonder luxe, zonder isolatie, hoogtoerige ongeblazen motor, flitsende acceleratie, en een goede wegligging
Misschien verdienen de latere GTI's de naam wel veel meer dan de eerste...quote:Een Golf IV is veel te groot, log, zwaar, stil en luxe.
Het is dan wel een snelle hatchback, maar de naam 'GTI' verdiend ie niet
Boeiend dat de eerste zogenaamde GTI een GT was.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:00 schreef DS4 het volgende:
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt, maar de eerste GTI (De Maserati 3500 G.T. Iniezione) was een echte GT. Een snelle comfortabele doch sportieve reisauto. Dat de eerste Golf GTI wat minder GT was, had meer te maken met het feit dat deze was afgeleid van de Golf dan met waar een GTI voor zou horen te staan.
Misschien verdienen de latere GTI's de naam wel veel meer dan de eerste...
En dit leg in verband met mijn post omdat?quote:Op maandag 4 juni 2007 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Een GTI is een lichte auto, zonder luxe, zonder isolatie, hoogtoerige ongeblazen motor, flitsende acceleratie, en een goede wegligging
Een Golf IV is veel te groot, log, zwaar, stil en luxe.
Het is dan wel een snelle hatchback, maar de naam 'GTI' verdiend ie niet
Dat jij de historie niet kent is niet boeiend. De historie is dat wel. Het zal je misschien verbazen, maar indertijd vond "men" dat de Golf echt niet met de naam GTI mocht pronken.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:16 schreef Supra_Turbo het volgende:
Boeiend dat de eerste zogenaamde GTI een GT was.
De Golf V GTI voldoet op alle punten aan waar een GTI moet voldoen. Een GTI moet meer zijn dan alleen maar licht. Het moet ook een praktische auto zijn waarmee je enerzijds dagelijks goed vervoer hebt, maar als je zin hebt ook sportief voor de dag kan komen. En geloof me: de V GTI voldoet. Heb jij er überhaupt wel eens ooit in gereden?quote:Ik, en ik denk het overgrote deel van de mensen, associeren GTI met een klein, licht scheurhok.
Iets wat een Golf III al niet echt meer was en de latere IV en V al helemaal niet meer.
Je hebt helemaal gelijk man, in een golf moet je kreperen, de stoelen moeten kut zijn, het liefst een stijgerpijp eronder zodat je lekker de toeren kunt horen. Het liefts ook geen brandschot en dashboard zodat je zo naar de motor kijkt, want eeh lekker veel lawaai en weinig luxe man. Maar nee man je hebt helemaal gelijkquote:Op maandag 4 juni 2007 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Een GTI is een lichte auto, zonder luxe, zonder isolatie, hoogtoerige ongeblazen motor, flitsende acceleratie, en een goede wegligging
Een Golf IV is veel te groot, log, zwaar, stil en luxe.
Het is dan wel een snelle hatchback, maar de naam 'GTI' verdiend ie niet
quote:Op maandag 4 juni 2007 18:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt, maar de eerste GTI (De Maserati 3500 G.T. Iniezione) was een echte GT. Een snelle comfortabele doch sportieve reisauto. Dat de eerste Golf GTI wat minder GT was, had meer te maken met het feit dat deze was afgeleid van de Golf dan met waar een GTI voor zou horen te staan.
Alleen dan met injectie...quote:
quote:Op maandag 4 juni 2007 19:03 schreef DS4 het volgende:
Wat de meeste mensen denken interesseert mij geen bal
Nee, een GTI moet een auto zijn met 24 airbags... stoelen als fatboys... 400kg isolatie zodat je geen motorgeluid hoort... stuurbekrachtiging zodat je nog met je slappe pikkie kan sturen... als het ff kan een dieselmotor, zodat die lekker zuinig is... een automaatje, want waarom zou je nog zelf schakelen en zo veel mogelijk electronische hulpmiddelen zodat zelfs een aap zonder ledematen de auto op de weg kan houden.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:03 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk man, in een golf moet je kreperen, de stoelen moeten kut zijn, het liefst een stijgerpijp eronder zodat je lekker de toeren kunt horen. Het liefts ook geen brandschot en dashboard zodat je zo naar de motor kijkt, want eeh lekker veel lawaai en weinig luxe man. Maar nee man je hebt helemaal gelijk
Tijden veranderen en de techniek dus ook.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:59 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Nee, een GTI moet een auto zijn met 24 airbags... stoelen als fatboys... 400kg isolatie zodat je geen motorgeluid hoort... stuurbekrachtiging zodat je nog met je slappe pikkie kan sturen... als het ff kan een dieselmotor, zodat die lekker zuinig is... een automaatje, want waarom zou je nog zelf schakelen en zo veel mogelijk electronische hulpmiddelen zodat zelfs een aap zonder ledematen de auto op de weg kan houden.
Een pure auto waarbij je moet werken om 'm in het gareel te houden is niks joh.
De motor horen werken zuigt helemaal.
Da's allemaal veel te veel herrie.
Tripple Webers all the wayquote:
Je mag ook gewoon zeggen dat je nog nooit in een V GTI hebt gereden en dus gewoon niet weet waar je het over hebt.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:59 schreef Supra_Turbo het volgende:
Nee, een GTI moet een auto zijn met 24 airbags... stoelen als fatboys... 400kg isolatie zodat je geen motorgeluid hoort... stuurbekrachtiging zodat je nog met je slappe pikkie kan sturen... als het ff kan een dieselmotor, zodat die lekker zuinig is... een automaatje, want waarom zou je nog zelf schakelen en zo veel mogelijk electronische hulpmiddelen zodat zelfs een aap zonder ledematen de auto op de weg kan houden.
Een pure auto waarbij je moet werken om 'm in het gareel te houden is niks joh.
De motor horen werken zuigt helemaal.
Da's allemaal veel te veel herrie.
Waar komt toch het idee vandaan dat een GTI licht moet zijn? Ik daag hierbij iedereen uit: wie kent er een GTI versie die daadwerkelijk lichter was dan de hatchback waar deze van is afgeleid? VW heeft ze niet hoor. De eerste GTI was de zwaarste Golf (zelfs zwaarder dan de diesel!) van die tijd. Logisch, want het is geen lichtgewicht versie, ze mikken er gewoon een sterke motor in en een sportiever onderstel.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:48 schreef Sjaeck het volgende:
Wat een discussie zeg.. Het klopt dat het logischer zou zijn als de naam GTI gebruikt zou worden voor een GT met injectie. Het is echter een feit dat in de volksmond de benaming GTI gebruikt wordt voor (relatief) kleine, lichte, bij voorkeur strak sturende hatchbacks met een sterke motor erin.
Met andere woorden door de jaren heen is de term GTI synoniem geworden aan "hot hatch", of de eerste auto die GTI genoemd werd nou een GT was of niet..
Mag ik je de collectie uit het land der rijzende zon aanbevelen?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:50 schreef Supra_Turbo het volgende:
Klopt, daar heb ik nooit in gereden.
Wel in een Golf IV GTI
Ik heb nog nooit in zo'n dooie en gevoelloze auto gereden.
In vergelijk met de 150 pk versie kan ik mij daar wel wat bij voorstellen. De 210 pk versie rijdt echter wel behoorlijk.quote:Dan heb ik liever een Golf II GTI 16V (KR)
Helemaal mee eens en wat mij betreft flikkeren ze al die overbodige kilo's uit de auto. Maar feit is dat gewoon ALLE auto's zwaarder zijn geworden, makkelijker in de hand te houden, enz. Dus verandert de GTI niet van positie ten opzichte van de andere auto's, maar wel van karakter ten opzichte van de vorige GTI's. Hoewel de III het minst interessant was van alle GTI's, dus het fluctueert wel een beetje.quote:De auto's worden zwaarder, makkelijker te besturen en hebben steeds meer power nodig om nog een beetje pittig vooruit te komen.
Kijk bijvoorbeeld maar naar een Peugeot 1007
Een miniatuur auto'tje van 1250kg!!
Da's toch niet normaal?
Het gaan er veel meer worden. Kijk naar KTM, de Atom, enz. Zodra men die auto's combineerd met wat nieuwe technieken en de auto's iets minder compromisloos maakt, dan kan men een auto bouwen die EN geschikt is voor dagelijks gebruik EN slechts 600 kg weegt, waardoor er met een 200pk, laat staan 300 pk fantastische prestaties uit te peuteren zijn.quote:Ik ben blij dat ze nog steeds een paar pure auto's maken.
Geen electronische hulpmiddelen, geen airco, zo goed als geen isolatie etc.
Puur rijgenot.
Ik vraag me af hoe lang dat nog doorgaat, want de Elise word met de jaren zwaarder
Zelfs m'n ex-Daihatsu applause had nog meer gevoel dan een Golf IVquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:05 schreef DS4 het volgende:
Mag ik je de collectie uit het land der rijzende zon aanbevelen?
Je maakt m'n dag weer goedquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:05 schreef DS4 het volgende:
Het gaan er veel meer worden. Kijk naar KTM, de Atom, enz. Zodra men die auto's combineerd met wat nieuwe technieken en de auto's iets minder compromisloos maakt, dan kan men een auto bouwen die EN geschikt is voor dagelijks gebruik EN slechts 600 kg weegt, waardoor er met een 200pk, laat staan 300 pk fantastische prestaties uit te peuteren zijn.
Power to weight ratio my friend.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:57 schreef DS4 het volgende:
Waar komt toch het idee vandaan dat een GTI licht moet zijn? Ik daag hierbij iedereen uit: wie kent er een GTI versie die daadwerkelijk lichter was dan de hatchback waar deze van is afgeleid? VW heeft ze niet hoor. De eerste GTI was de zwaarste Golf (zelfs zwaarder dan de diesel!) van die tijd. Logisch, want het is geen lichtgewicht versie, ze mikken er gewoon een sterke motor in en een sportiever onderstel.
De GTI is ook nooit een uitgeklede versie geweest a la "clubsport" zoals bij Porsche. Integendeel, de GTI was ook altijd de variant met de meeste luxe. Ja, in de jaren 70 zat er niet vanalles op wat je nu in de GTI aan treft, maar al die accesoires zaten toen nog niet eens op een S-klasse.
De GTI als in VW GTI en afgeleiden is niets anders dan een hatchback met sterkere motor en een sportief weggedrag. Daaraan voldoet de V GTI zonder meer. De IV GTI hangt meer af van de uitvoering. De 150 pk versie rijdt natuurlijk anders dan de 210 pk.
Hoe dan ook: het idee dat de GTI lichtgewicht en zonder luxe dient te zijn is gespeend van ieder historisch besef.
Let op het "(relatief)". Het gaat me meer om de verhouding gewicht/power die bij een GTI gewoon anders hoort te liggen dan bij een gemiddelde auto. Wat mij betreft moet een GTI geschikt zijn voor gooi- en smijtwerk.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar komt toch het idee vandaan dat een GTI licht moet zijn?
Ik vrees dat je een GTI hebt getroffen die dan in slechte staat verkeerde. Hoe dan ook: zo slecht was de IV GTI niet. De V is wel een klap beter.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:19 schreef Supra_Turbo het volgende:
Zelfs m'n ex-Daihatsu applause had nog meer gevoel dan een Golf IV
Besturing lijkt op die van een boot.
Vering waar je zeeziek van word.
Remmen als een natte spons.
Een koppeling die je, als je 1 van mijn Jappen komt, finaal door de bodem heen trapt.
1.6 GTI 7,6 kg/pkquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:22 schreef Supra_Turbo het volgende:
Power to weight ratio my friend.
Die ligt bij een GTI stukken hoger dan bij een dooie versie.
En dat verschil is steeds verder afgenomen... helaas
Volgens mij voldoet dan iedere GTI die ong. 7,5 kg/pk of beter scoort. En dat is de oer-GTI, de II GTI-16v en G60, de III GTI-16 en VR6, de IV GTI 180, 210 en V5 en beide V GTI's.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:28 schreef Sjaeck het volgende:
Het gaat me meer om de verhouding gewicht/power die bij een GTI gewoon anders hoort te liggen dan bij een gemiddelde auto. Wat mij betreft moet een GTI geschikt zijn voor gooi- en smijtwerk.
Dat was volgens mij juist bij de III het geval.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:59 schreef Supra_Turbo het volgende:
Vanaf de Golf IV is GTI een uitrustingsnivo geworden, en geen stand-alone modelletje zeg maar.
Het begon met 110 pk en een 1.6 8-klepper...quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:39 schreef Party_P het volgende:
Kom op 8 kleppen in een GTI blok en (daardoor) maar 115pk, kom op
De Golf III VR6 is geen GTI.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
1.6 GTI 7,6 kg/pk
II GTI 8,1
II GTI 16 7,2
II GTI G60 6,5
III GTI 9,3
III GTI 16 7,4
III VR6 6,8
IV GTI 8,0
IV GTI 180 6,7
IV GTI 210 6,0
V GTI 6,5
V GTI 230 5,8
Al met al een dalende trend.
Afhankelijk van het land waar deze werd geleverd wel/niet.quote:
Mag jij een land noemen waar dat zo was. (behalve noord-amerika, als je alle US versies mee gaat nemen ben je nog wel ff zoet en daar wonen niet).quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Afhankelijk van het land waar deze werd geleverd wel/niet.
Noord-Amerika, Australië... Volgens mij alleen in Europa niet als GTI (op het nippertje overigens).quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:43 schreef M5 het volgende:
Mag jij een land noemen waar dat zo was. (behalve noord-amerika, als je alle US versies mee gaat nemen ben je nog wel ff zoet en daar wonen niet).
quote:Overigens ben je wel voorbij gegaan aan de 2.3 VR5 10v (150 pk) en 2.3 VR5 20v (170 pk) die wel als GTI verkocht zijn.
Volgens mij is de 110 niet als GTI verkocht, maar sowieso: dit zijn diesels. Dus per definitie geen GTI in mijn boek.quote:Net als de 1.9 TDI met 110, 115, 130 en 150 pk. Allen Golf IV.
"GTI" is bij de golf IV eigenlijk meer een soort uitrustingsniveau geworden...quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:17 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij is de 110 niet als GTI verkocht, maar sowieso: dit zijn diesels. Dus per definitie geen GTI in mijn boek.
Dat zeg ikquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:22 schreef Spamblik het volgende:
[..]
"GTI" is bij de golf IV eigenlijk meer een soort uitrustingsniveau geworden...![]()
Alles is natuurlijk relatief: hang die 150 pk dieselmotor in een "oer" GTI (type I dus) en het is een bommetje die de originele 1.6 GTI zou doen verbleken...quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Noord-Amerika, Australië... Volgens mij alleen in Europa niet als GTI (op het nippertje overigens).
[..]
De 170 pk staat in het lijstje en bij mijn weten is de 150 pk niet als GTI verkocht.
[..]
Volgens mij is de 110 niet als GTI verkocht, maar sowieso: dit zijn diesels. Dus per definitie geen GTI in mijn boek.
Dat ben ik niet met je eens. De auto is dan snel zat, maar sportief is een diesel niet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:07 schreef Jalu het volgende:
Alles is natuurlijk relatief: hang die 150 pk dieselmotor in een "oer" GTI (type I dus) en het is een bommetje die de originele 1.6 GTI zou doen verbleken...
Die zijn dus wel betrouwbaar. Toch doet Audi het nog beter.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toyota's en betrouwbaar
Waar heb je dat gelezen, wikipedia zeker?
t kan welquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. De auto is dan snel zat, maar sportief is een diesel niet.
de eerste gtquote:Op maandag 4 juni 2007 18:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt, maar de eerste GTI (De Maserati 3500 G.T. Iniezione) was een echte GT. Een snelle comfortabele doch sportieve reisauto. Dat de eerste Golf GTI wat minder GT was, had meer te maken met het feit dat deze was afgeleid van de Golf dan met waar een GTI voor zou horen te staan.
[..]
Misschien verdienen de latere GTI's de naam wel veel meer dan de eerste...
In het lijstje hierboven niet (daar staan 3 Golf IV GTI's allen 1.8 Turbo)quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Noord-Amerika, Australië... Volgens mij alleen in Europa niet als GTI (op het nippertje overigens).
[..]
De 170 pk staat in het lijstje en bij mijn weten is de 150 pk niet als GTI verkocht.
[..]
Of een diesel wel of niet sportief is kan persoonlijk zijn. Maar met de moderne dieseltjes is het anders lekker scheuren. Veel koppel, en met de nieuwste motoren ook nog veel pk's. Alleen 't geluid blijft een beetje achter.quote:Volgens mij is de 110 niet als GTI verkocht, maar sowieso: dit zijn diesels. Dus per definitie geen GTI in mijn boek.
aan golfjes niet neej en ben jij wel zo bijzonder dan?quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:25 schreef DrDarwin het volgende:
OT, er is niets leuks of goeds aan welke vw dan ook, en erg bijzonder ben je ook niet als je er in rijd, maar goed, als je een toonbeeld van smakeloosheid wilt zijn, ... Go and Buy one because everybody has one....
Het lijstje was vooral bedoeld om aan te geven dat de power to weight ratio zich in de loop der jaren weldegelijk gunstig heeft ontwikkeld. Ik vond dat ik een aardig lijstje had samengesteld.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:15 schreef M5 het volgende:
In het lijstje hierboven niet (daar staan 3 Golf IV GTI's allen 1.8 Turbo)
Sorry, maar ik vind het niet sportief. Teveel gewicht voorin (=onderstuur) en bovenin het toerengebied niet op z'n sterkst. Vandaar voelt het niet zo sportief aan. Mijn mening.quote:Of een diesel wel of niet sportief is kan persoonlijk zijn. Maar met de moderne dieseltjes is het anders lekker scheuren. Veel koppel, en met de nieuwste motoren ook nog veel pk's. Alleen 't geluid blijft een beetje achter.
Zoals we allemaal weten maakt metsubsidie wel hele bijzondere en smaakvolle auto's.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:25 schreef DrDarwin het volgende:
OT, er is niets leuks of goeds aan welke vw dan ook, en erg bijzonder ben je ook niet als je er in rijd, maar goed, als je een toonbeeld van smakeloosheid wilt zijn, ... Go and Buy one because everybody has one....
tot de IV wel... de V echt niet meer... dat is een echte GTI .. IMOquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:22 schreef Spamblik het volgende:
[..]
"GTI" is bij de golf IV eigenlijk meer een soort uitrustingsniveau geworden...![]()
De Golf III 2.0 8V GTI is meer een uitrustingsnivo dan een echte GTIquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:20 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
tot de IV wel... de V echt niet meer... dat is een echte GTI .. IMO
Anders reageer je ff in het goede topic...quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:28 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Die zijn dus wel betrouwbaar. Toch doet Audi het nog beter.![]()
De Golf V 2.0 TDI 170 pk GT weegt 1268 kg, de Golf V 2.0 TFSI GTI DSG weegt 1322 kg, en het grootste verschil in het gewicht zit voorin. (de niet GTI zonder DSG is 19kg lichter). Dus dat valt wel mee vind ik.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:02 schreef DS4 het volgende:
Sorry, maar ik vind het niet sportief. Teveel gewicht voorin (=onderstuur) en bovenin het toerengebied niet op z'n sterkst. Vandaar voelt het niet zo sportief aan. Mijn mening.
O? Grootste deel van het gewichtsverschil voorin? Waar haal jij dat vandaan? De GTI heeft een betere uitrusting dan de GT en is op diverse punten constructief anders.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:14 schreef M5 het volgende:
De Golf V 2.0 TDI 170 pk GT weegt 1268 kg, de Golf V 2.0 TFSI GTI DSG weegt 1322 kg, en het grootste verschil in het gewicht zit voorin. (de niet GTI zonder DSG is 19kg lichter). Dus dat valt wel mee vind ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |