Het begon met 110 pk en een 1.6 8-klepper...quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:39 schreef Party_P het volgende:
Kom op 8 kleppen in een GTI blok en (daardoor) maar 115pk, kom op
De Golf III VR6 is geen GTI.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
1.6 GTI 7,6 kg/pk
II GTI 8,1
II GTI 16 7,2
II GTI G60 6,5
III GTI 9,3
III GTI 16 7,4
III VR6 6,8
IV GTI 8,0
IV GTI 180 6,7
IV GTI 210 6,0
V GTI 6,5
V GTI 230 5,8
Al met al een dalende trend.
Afhankelijk van het land waar deze werd geleverd wel/niet.quote:
Mag jij een land noemen waar dat zo was. (behalve noord-amerika, als je alle US versies mee gaat nemen ben je nog wel ff zoet en daar wonen niet).quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Afhankelijk van het land waar deze werd geleverd wel/niet.
Noord-Amerika, Australië... Volgens mij alleen in Europa niet als GTI (op het nippertje overigens).quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:43 schreef M5 het volgende:
Mag jij een land noemen waar dat zo was. (behalve noord-amerika, als je alle US versies mee gaat nemen ben je nog wel ff zoet en daar wonen niet).
quote:Overigens ben je wel voorbij gegaan aan de 2.3 VR5 10v (150 pk) en 2.3 VR5 20v (170 pk) die wel als GTI verkocht zijn.
Volgens mij is de 110 niet als GTI verkocht, maar sowieso: dit zijn diesels. Dus per definitie geen GTI in mijn boek.quote:Net als de 1.9 TDI met 110, 115, 130 en 150 pk. Allen Golf IV.
"GTI" is bij de golf IV eigenlijk meer een soort uitrustingsniveau geworden...quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:17 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij is de 110 niet als GTI verkocht, maar sowieso: dit zijn diesels. Dus per definitie geen GTI in mijn boek.
Dat zeg ikquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:22 schreef Spamblik het volgende:
[..]
"GTI" is bij de golf IV eigenlijk meer een soort uitrustingsniveau geworden...![]()
Alles is natuurlijk relatief: hang die 150 pk dieselmotor in een "oer" GTI (type I dus) en het is een bommetje die de originele 1.6 GTI zou doen verbleken...quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Noord-Amerika, Australië... Volgens mij alleen in Europa niet als GTI (op het nippertje overigens).
[..]
De 170 pk staat in het lijstje en bij mijn weten is de 150 pk niet als GTI verkocht.
[..]
Volgens mij is de 110 niet als GTI verkocht, maar sowieso: dit zijn diesels. Dus per definitie geen GTI in mijn boek.
Dat ben ik niet met je eens. De auto is dan snel zat, maar sportief is een diesel niet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:07 schreef Jalu het volgende:
Alles is natuurlijk relatief: hang die 150 pk dieselmotor in een "oer" GTI (type I dus) en het is een bommetje die de originele 1.6 GTI zou doen verbleken...
Die zijn dus wel betrouwbaar. Toch doet Audi het nog beter.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toyota's en betrouwbaar
Waar heb je dat gelezen, wikipedia zeker?
t kan welquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. De auto is dan snel zat, maar sportief is een diesel niet.
de eerste gtquote:Op maandag 4 juni 2007 18:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt, maar de eerste GTI (De Maserati 3500 G.T. Iniezione) was een echte GT. Een snelle comfortabele doch sportieve reisauto. Dat de eerste Golf GTI wat minder GT was, had meer te maken met het feit dat deze was afgeleid van de Golf dan met waar een GTI voor zou horen te staan.
[..]
Misschien verdienen de latere GTI's de naam wel veel meer dan de eerste...
In het lijstje hierboven niet (daar staan 3 Golf IV GTI's allen 1.8 Turbo)quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Noord-Amerika, Australië... Volgens mij alleen in Europa niet als GTI (op het nippertje overigens).
[..]
De 170 pk staat in het lijstje en bij mijn weten is de 150 pk niet als GTI verkocht.
[..]
Of een diesel wel of niet sportief is kan persoonlijk zijn. Maar met de moderne dieseltjes is het anders lekker scheuren. Veel koppel, en met de nieuwste motoren ook nog veel pk's. Alleen 't geluid blijft een beetje achter.quote:Volgens mij is de 110 niet als GTI verkocht, maar sowieso: dit zijn diesels. Dus per definitie geen GTI in mijn boek.
aan golfjes niet neej en ben jij wel zo bijzonder dan?quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:25 schreef DrDarwin het volgende:
OT, er is niets leuks of goeds aan welke vw dan ook, en erg bijzonder ben je ook niet als je er in rijd, maar goed, als je een toonbeeld van smakeloosheid wilt zijn, ... Go and Buy one because everybody has one....
Het lijstje was vooral bedoeld om aan te geven dat de power to weight ratio zich in de loop der jaren weldegelijk gunstig heeft ontwikkeld. Ik vond dat ik een aardig lijstje had samengesteld.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:15 schreef M5 het volgende:
In het lijstje hierboven niet (daar staan 3 Golf IV GTI's allen 1.8 Turbo)
Sorry, maar ik vind het niet sportief. Teveel gewicht voorin (=onderstuur) en bovenin het toerengebied niet op z'n sterkst. Vandaar voelt het niet zo sportief aan. Mijn mening.quote:Of een diesel wel of niet sportief is kan persoonlijk zijn. Maar met de moderne dieseltjes is het anders lekker scheuren. Veel koppel, en met de nieuwste motoren ook nog veel pk's. Alleen 't geluid blijft een beetje achter.
Zoals we allemaal weten maakt metsubsidie wel hele bijzondere en smaakvolle auto's.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:25 schreef DrDarwin het volgende:
OT, er is niets leuks of goeds aan welke vw dan ook, en erg bijzonder ben je ook niet als je er in rijd, maar goed, als je een toonbeeld van smakeloosheid wilt zijn, ... Go and Buy one because everybody has one....
tot de IV wel... de V echt niet meer... dat is een echte GTI .. IMOquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:22 schreef Spamblik het volgende:
[..]
"GTI" is bij de golf IV eigenlijk meer een soort uitrustingsniveau geworden...![]()
De Golf III 2.0 8V GTI is meer een uitrustingsnivo dan een echte GTIquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:20 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
tot de IV wel... de V echt niet meer... dat is een echte GTI .. IMO
Anders reageer je ff in het goede topic...quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:28 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Die zijn dus wel betrouwbaar. Toch doet Audi het nog beter.![]()
De Golf V 2.0 TDI 170 pk GT weegt 1268 kg, de Golf V 2.0 TFSI GTI DSG weegt 1322 kg, en het grootste verschil in het gewicht zit voorin. (de niet GTI zonder DSG is 19kg lichter). Dus dat valt wel mee vind ik.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:02 schreef DS4 het volgende:
Sorry, maar ik vind het niet sportief. Teveel gewicht voorin (=onderstuur) en bovenin het toerengebied niet op z'n sterkst. Vandaar voelt het niet zo sportief aan. Mijn mening.
O? Grootste deel van het gewichtsverschil voorin? Waar haal jij dat vandaan? De GTI heeft een betere uitrusting dan de GT en is op diverse punten constructief anders.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:14 schreef M5 het volgende:
De Golf V 2.0 TDI 170 pk GT weegt 1268 kg, de Golf V 2.0 TFSI GTI DSG weegt 1322 kg, en het grootste verschil in het gewicht zit voorin. (de niet GTI zonder DSG is 19kg lichter). Dus dat valt wel mee vind ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |