Voorbeelden? thnxquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:17 schreef DiGuru het volgende:
Ik bedoel, ze rijden maar matig, en voor dezelfde prijs heb je ook iets veel beters. Of twee vergelijkbare auto's van een ander merk.
Rijden matig? Dat zou ik niet willen zeggen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:17 schreef DiGuru het volgende:
Ik bedoel, ze rijden maar matig, en voor dezelfde prijs heb je ook iets veel beters. Of twee vergelijkbare auto's van een ander merk.
En vandaar ook dat het merk VW heet. Een auto voor het volkquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:35 schreef DS4 het volgende:
En tsja, dat is voor veel mensen precies wat ze willen.
Dacia Logan.quote:
Ok ik moest opstaanquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dacia Logan.
Rijd ook prima en is stukken goedkoper dan een Golf.
Bovendien heeft een Golf geen kofferbak.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:26 schreef ThaFreak het volgende:
der is niet beter dan een golf of VW![]()
kwaliteit, nieuwe technologieen, goed rijgedrag, hoge restwaarde, net uiterlijk zonder al teveel poespas![]()
![]()
De Dacia is voor het geld natuurlijk veel auto. Maar wel stukken minder dan een Golf. Er ontbreekt wel het e.e.a. zeg maar (en niet alleen de -t...).quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dacia Logan.
Rijd ook prima en is stukken goedkoper dan een Golf.
Vrij ruime auto die Golf. Heb je er wel eens goed naar gekeken?quote:Bovendien heeft een Golf geen kofferbak.
Opel en VW vergelijken is not done... Opels zien er om te beginnen al niet leuk uit, ook niet relatief. Zelfs als men mag boetseren vanaf een Lotus.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:44 schreef Fugie het volgende:
Zelfde rede waarom opel al tijden de hoogste verkoopcijfers heeft. Het zijn degelijke, relatief leuk uitziende en complete wagens. Dus ideaal voor jan met de pet die weinig eisen aan zijn voiture stelt.
Wat ontbreekt er volgens jou aan een Logan ten opzichte van de Golf? En dan niet aankomen met nutteloze dingens zoals al die elektronische "hulp"middelen...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
De Dacia is voor het geld natuurlijk veel auto. Maar wel stukken minder dan een Golf. Er ontbreekt wel het e.e.a. zeg maar (en niet alleen de -t...).
Als jij liever een Dacia rijdt dan een VW Golf, ga je gang. Ik betwijfel toch echt of er iemand is die de Dacia kiest boven de Golf als het voor hetzelfde geld kan...
[..]
Vrij ruime auto die Golf. Heb je er wel eens goed naar gekeken?
Ja leuk die Fransen met hun technologie... Alleen in de F1 blijven ze heel!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:46 schreef XpectorNL het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Kwaliteit - Als je kwaliteit wil neem je een Toyota ofzo, zeker geen VW.
nieuwe technologieen - Welke? De franse hebben meer vernieuwende ideeën, zeker Citroën.
Goed rijgedrag - Misschien, maar er zijn genoeg auto's die stukken beter, comfortabeler en stiller rijden.
Hoge restwaarde - Sterk overrated als je het mij vraagt, zelf nieuwe onderdelen zijn origineel duurder dan anderen.
Net uiterlijk zonder al te veel poespas - Een net uiterlijk als in net niet? Echt vernieuwend en origineel zijn ze niet.
Tja, zo als je ziet, ik heb echt niks met VW. Zowiezo niet met Duitse auto's, vindt alles wel best zolang het maar geen VAG wagen is...![]()
Aldus Dekra: Golf V meest betrouwbare auto. Toyota is niet eens de beste Jap. Naast het feit dat een Toyota lelijk is en zelfs af fabriek tegenwoordig met puist op de neus wordt geleverd...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:46 schreef XpectorNL het volgende:
Kwaliteit - Als je kwaliteit wil neem je een Toyota ofzo, zeker geen VW.
Eerste C-klasse auto met diesel, eerste C-klasse auto met 6-cilinder, FSI, DSG, de GTI, enz.quote:nieuwe technologieen - Welke? De franse hebben meer vernieuwende ideeën, zeker Citroën.
Maar nooit alles tegelijkertijd. De Golf is juist goed op het punt alles voldoende...quote:Goed rijgedrag - Misschien, maar er zijn genoeg auto's die stukken beter, comfortabeler en stiller rijden.
Dan moet je eens bij een Jap op de prijslijst kijken...quote:Hoge restwaarde - Sterk overrated als je het mij vraagt, zelf nieuwe onderdelen zijn origineel duurder dan anderen.
Maar niemand die zich er echt aan stoort. Geen supermodel, maar een buurmeisje zeg maar...quote:Net uiterlijk zonder al te veel poespas - Een net uiterlijk als in net niet? Echt vernieuwend en origineel zijn ze niet.
Het was niemand ontgaan denk ik en je hebt natuurlijk groot gelijk: iedereen wil iets anders.quote:Tja, zo als je ziet, ik heb echt niks met VW.
Als je geen enkele Duitse auto kan waarderen dan is dat meer dwangmatig denk ik. Er zijn toch genoeg smaken aldaar...quote:Zowiezo niet met Duitse auto's, vindt alles wel best zolang het maar geen VAG wagen is...![]()
Die Subaru is om te beginnen spuuglelijk (wat dan wel past bij de meeste eigenaren). Als het gaat om kilometerkostprijs (veel belangrijker dan aanschafprijs), dan is de Subaru een stuk prijziger.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:49 schreef DiGuru het volgende:
Voor dezelfde prijs als een Golf GT (dus geen GTI), heb je ook een Impreza WRX. Ik bedoel maar.
Zeg, ben jij nu teveel beïnvloed door de Belgen ofzo? Als je niet ziet dat de Dacia van een totaal andere klasse is dan de Golf dan houdt het snel op. Andere prijsklasse, ander product. Simpel.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat ontbreekt er volgens jou aan een Logan ten opzichte van de Golf? En dan niet aankomen met nutteloze dingens zoals al die elektronische "hulp"middelen...
Wat is volgens jou het voordeel van zo'n lelijke uitstulping (die alleen staat bij grotere modellen).quote:Natuurlijk is een Golf ruim. Maar een kofferbak heeft het ding niet.
Right wise guy, de Golf 5 is een mislukte opgeblazen Golf 4 terwijl de nieuwe Astra GTC gewoon een dijk van een wagen is qua styling...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Opel en VW vergelijken is not done... Opels zien er om te beginnen al niet leuk uit, ook niet relatief. Zelfs als men mag boetseren vanaf een Lotus.
Niet dat VW producten geweldig mooi zijn, maar naast een Opel stralen ze!
Het is geen mooie auto, maar hij ziet er gewoon prima uit. En je zou kunnen weten dat ik het niet zo'n bezwaar vind als een autotype in de loop der jaren niet wezenlijk van uiterlijk verandert.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:03 schreef yup het volgende:
Right wise guy, de Golf 5 is een mislukte opgeblazen Golf 4
Ik vind het dus echt een lelijk ding. Om maar niet te beginnen over de gemiddelde Opelrijder, want... brrr...quote:terwijl de nieuwe Astra GTC gewoon een dijk van een wagen is qua styling...
Het is zeker vwb imago een minder merk.quote:Niet dat Opel de beste merk is of whatever, maar minder dan VW vind ik het zeer zeker niet :/
Het uiterlijk van een Impreza is net zo subjectief als dat van de Golf.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die Subaru is om te beginnen spuuglelijk (wat dan wel past bij de meeste eigenaren). Als het gaat om kilometerkostprijs (veel belangrijker dan aanschafprijs), dan is de Subaru een stuk prijziger.
Het rijdt bovendien natuurlijk totaal anders en als je voor een Golf GT gaat, dan zal de WRX niets voor jou zijn en v.v.
(en de GTI is vwb aanschafprijs veel meer gelijk aan de WRX, want 600 euro duurder waar de GT 3.300 euro goedkoper is)
Mag ik raden, bouwjaar van voor 2003? Deze serie is idd technisch helemaal niet in orde. Maar om nou te zeggen dat VW beter is...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:52 schreef obs het volgende:
[..]
Ja leuk die Fransen met hun technologie... Alleen in de F1 blijven ze heel!
Mn schoonouders met hun laguna station alles erop en dr aan. Niets werkt.
- Electrische benzine meter werkt nauwlijks
- Plafondlampje schijnt ontvlambaar te zijn... nieuw plafond bedekking werd dat.
- Achteruit knap om niets (geen vreemde weersomstandigeheden of wat dan ook)
- Scheur in cilinderkop met net 100.000 erop
- etc.
Niet dat ik hier VW of de Golf de hemel in wil prijzen. Maar het zijn zeker degelijke auto's.
Het is een petjesauto en de bestuurders hebben vrij vaak een minderwaardigheidscomplex (ik moet altijd lachen als ik er weer een zie met een menneke achterop die over het porsche-logo heen staat te zeiken).quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:07 schreef DiGuru het volgende:
Het uiterlijk van een Impreza is net zo subjectief als dat van de Golf.
Je bent het toch hoop ik wel met mij eens dat Jan Doorsnee niet de WRX zal kopen?quote:Qua uitrusting, inruilwaarde en degelijkheid doet de Subaru echt niet onder voor de golf. Kijk alleen maar eens naar de stoelen en het stuur. En zo'n beetje alles is standaard.
Olie die 5 jaar goed blijft smeren... Leuk voor de eerste eigenaar die onderhoudsintervallen, maar 30.000 km is al de zaak een beetje oprekken.quote:Ook wat betreft kilometerkostprijs en duurzaamheid doet hij het niet slecht: het verbruik zal iets hoger liggen, maar (naast af en toe het oliepeil kontroleren), hoef je alleen maar iedere 45000 kilometer een keer langs de garage voor een beurt. Ook als je daar vijf jaar over doet.
Jij hebt eigenlijk helemaal geen verstand van auto's, is het wel?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:36 schreef DiGuru het volgende:
Qua prijs/prestatie ben je beter af met een Skoda Oktavia: kwalitatief net zo goed (en gebouwd op hetzelfde platform) als een Golf, maar veel groter, meer luxe, en net zo duur. Maar natuurlijk nog steeds duurder dan een vergelijkbare Jap.
Ja, daar zit wat in. Alhoewel ik het qua techniek en aankoopbeslissing wel met ze eens kan zijn: waarom zou je vier keer zoveel betalen voor een auto die vergelijkbaar presteert, als je van rijden houd? En Porsche is wel een dijk van een merk, maar qua kilometerkosten en betrouwbaarheid kun je toch beter wat anders kopen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:37 schreef DS4 het volgende:
Het is een petjesauto en de bestuurders hebben vrij vaak een minderwaardigheidscomplex (ik moet altijd lachen als ik er weer een zie met een menneke achterop die over het porsche-logo heen staat te zeiken).
Absoluut. Ik begrijp alleen niet waarom ze al dat geld uitgeven voor een Golf.quote:Je bent het toch hoop ik wel met mij eens dat Jan Doorsnee niet de WRX zal kopen?
Dat hangt van de kwaliteit van de olie en de tolerantie van de mechanische onderdelen af. Je moet er zeker geen goedkope Halfords olie ingooien.quote:Olie die 5 jaar goed blijft smeren... Leuk voor de eerste eigenaar die onderhoudsintervallen, maar 30.000 km is al de zaak een beetje oprekken.
Als je alleen naar de brandstofprijs kijkt wel. Maar als je de kosten van de beurten meerekent, dan is het ongeveer gelijk.quote:Hoe dan ook, de Golf V GTI kost per kilometer ongeveer evenveel als de Impreza 2.0R... Cijfers van de WRX heb ik niet, maar het laat zich raden.
Ik ben een techneut. Ik weet net een heleboel van wat er allemaal achter het uiterlijk schuilgaat.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij hebt eigenlijk helemaal geen verstand van auto's, is het wel?
Voor het geld per kilometer dat je kwijt bent voor een Toyota Corolla Verso 1.8 rij je een A4 2.0 of een 320i. Goh, lastige keuze... Voor iets minder heb je een Skoda Octavia 2.0. De Nix-an Primera 1.8 is weer enkele centen per kilometer duurder.
Maar goed, feiten...
bron?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor het geld per kilometer dat je kwijt bent voor een Toyota Corolla Verso 1.8 rij je een A4 2.0 of een 320i.
Die stoelen zijn idd. bagger, maar dat de wegligging van een (standaard)golfje sportief te noemenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:04 schreef Cybje het volgende:
Het heeft een veel te sportief onderstel en stuurt veel te zwaar. Dat is leuk in een sportauto, maar doordat de VW Golf totaal niet vooruit te branden is, heb je er geen ene zak aan. Iets meer comfort mag wel ... zet er dan tenminste comfortabele stoelen in.
Ik constateer dat jij ofwel in één van beiden nooit hebt gereden, danwel in beiden nooit hebt gereden. Onvergelijkbaar.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:52 schreef DiGuru het volgende:
Alhoewel ik het qua techniek en aankoopbeslissing wel met ze eens kan zijn: waarom zou je vier keer zoveel betalen voor een auto die vergelijkbaar presteert, als je van rijden houd?
Porsche is al sinds jaar en dag een van de (zo niet de) betrouwbaarste auto (op de enkele misser na dan). Kilometerkosten zijn natuurlijk wel hoger, maar goed, totaal onvergelijkbare auto's. You get what you pay for.quote:En Porsche is wel een dijk van een merk, maar qua kilometerkosten en betrouwbaarheid kun je toch beter wat anders kopen.
Ik begrijp het dus wel. Ook al zou het niet mijn keuze zijn.quote:Absoluut. Ik begrijp alleen niet waarom ze al dat geld uitgeven voor een Golf.
Olie wordt niet beter met de jaren. Die lange onderhoudsintervallen komen van de marketingafdeling en veel techneuten zijn het er niet mee eens. Zeker als je de WRX echt op z'n flikker geeft (waar de auto toe uitnodigt) is het zeer verstandig om vaker te wisselen. Het kost natuurlijk geen drol een beetje olie...quote:Dat hangt van de kwaliteit van de olie en de tolerantie van de mechanische onderdelen af. Je moet er zeker geen goedkope Halfords olie ingooien.
Ik ga uit van een lijst waarbij echt alle kosten zijn meegenomen en e.e.a. is berekend en bekeken door mensen die er verstand van hebben... Ik schat de waarde van die lijst hoger in dan jouw mening, no offence.quote:Als je alleen naar de brandstofprijs kijkt wel. Maar als je de kosten van de beurten meerekent, dan is het ongeveer gelijk.
Kennelijk een techneut die niet kan rekenen (of het gewoon nooit echt heeft uitgerekend). Ik ben overigens geen techneut en ik weet ook hoe een autootje werkt, dus om er nu heel trots op te zijn... overdreven als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:53 schreef DiGuru het volgende:
Ik ben een techneut. Ik weet net een heleboel van wat er allemaal achter het uiterlijk schuilgaat.![]()
Kijk, je hoeft een Golf niet mooi te vinden of leuk, of... maar niet vooruit te branden? Ik ben bang dat mijn moeder met haar GTI die 86-er Corvette van jou met jou erin te snel af is... Speelgoedautootje? Kennelijk niet mee gereden. Stuurt te zwaar? Nooit gemerkt...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:04 schreef Cybje het volgende:
Als ik iets vervelend vind rijden, dan is het wel een VW Golf. Naast dat ik de auto lelijk vind, vind ik het gewoon een speelgoedauto'tje. Ik kan niet serieus rijden in dat ding en serieus keuzes maken in het verkeer, wat ik prima in elke andere auto kan. Het is net alsof je niet meer hoeft te remmen voor een rood stoplicht, want je rijdt toch maar rond in je speelgoedauto in een grote speeltuin.
Een VW Golf is saai en doet erg goedkoop aan voor wat je ervoor betaalt. Het heeft een veel te sportief onderstel en stuurt veel te zwaar. Dat is leuk in een sportauto, maar doordat de VW Golf totaal niet vooruit te branden is, heb je er geen ene zak aan. Iets meer comfort mag wel ... zet er dan tenminste comfortabele stoelen in.
Maar goed, ik snap wel dat mensen erin rijden. Als stadsauto'tje is het ding heel erg praktisch, als je geen Smart wilt kopen.
ADAC/Statistischem Bundesambt veröffentlichte Autokosten-index.quote:
Dat klopt dus niet. Ik heb in beide gereden. En ik hou erg van het betere bochtenwerk en onverharde weggetjes.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:47 schreef DS4 het volgende:
Ik constateer dat jij ofwel in één van beiden nooit hebt gereden, danwel in beiden nooit hebt gereden.
Als het regent, vriest of op een onverharde weg wil je inderdaad niet in een Porsche rijden. Verder maakt het niet zoveel uit, alhoewel die Porsche het op een circuit wat beter doet.quote:Onvergelijkbaar.
Bron?quote:Porsche is al sinds jaar en dag een van de (zo niet de) betrouwbaarste auto (op de enkele misser na dan). Kilometerkosten zijn natuurlijk wel hoger, maar goed, totaal onvergelijkbare auto's. You get what you pay for.
Ik dus niet. Daar is dit topic voor.quote:Ik begrijp het dus wel. Ook al zou het niet mijn keuze zijn.
Het staat je natuurlijk vrij om de olie zo vaak te wisselen als je maar wilt.quote:Olie wordt niet beter met de jaren. Die lange onderhoudsintervallen komen van de marketingafdeling en veel techneuten zijn het er niet mee eens. Zeker als je de WRX echt op z'n flikker geeft (waar de auto toe uitnodigt) is het zeer verstandig om vaker te wisselen. Het kost natuurlijk geen drol een beetje olie...
None taken.quote:Ik ga uit van een lijst waarbij echt alle kosten zijn meegenomen en e.e.a. is berekend en bekeken door mensen die er verstand van hebben... Ik schat de waarde van die lijst hoger in dan jouw mening, no offence.
Kuch, kuch. En jij had verstand van auto's? Zeker nog nooit in zo'n Corvette gereden?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk, je hoeft een Golf niet mooi te vinden of leuk, of... maar niet vooruit te branden? Ik ben bang dat mijn moeder met haar GTI die 86-er Corvette van jou met jou erin te snel af is...
Ik weet niet of ik in standaard Golfjes heb gereden, maar ik vond de vering erg stug. De wegligging was op zich niet heel fantastisch, dus voor echt sportief rijden niet heel handig. Maar op drempels en dergelijken, had je echt het idee dat je bovenop die drempel knalde. Bij veel auto's gaat dat wat rustiger.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:46 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Die stoelen zijn idd. bagger, maar dat de wegligging van een (standaard)golfje sportief te noemen![]()
Owja, en de stuurbekrachtiging is te sterk waardoor 'ie inderdaad als een speelgoedauto voelt.
Ik loop niet te zeveren, ik geef gewoon mijn mening.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:58 schreef DS4 het volgende:
Kijk, je hoeft een Golf niet mooi te vinden of leuk, of... maar niet vooruit te branden? Ik ben bang dat mijn moeder met haar GTI die 86-er Corvette van jou met jou erin te snel af is... Speelgoedautootje? Kennelijk niet mee gereden. Stuurt te zwaar? Nooit gemerkt...
Kortom, je loopt een beetje te zeveren.
Statistischem Bundesambt?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
ADAC/Statistischem Bundesambt veröffentlichte Autokosten-index.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:26 schreef ThaFreak het volgende:
der is niet beter dan een golf of VW![]()
kwaliteit, nieuwe technologieen, goed rijgedrag, hoge restwaarde, net uiterlijk zonder al teveel poespas![]()
![]()
Nou, dan kun je niet rijden als jij niet hebt gemerkt dat er een wereld van verschil zit in een Porsche en in een WRX. En dan nog. Het is echt een heel andere auto. Wereld van verschil. Dat merk je eigenlijk al als je met 30 km/u door een woonwijk sukkelt...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:05 schreef DiGuru het volgende:
Dat klopt dus niet. Ik heb in beide gereden. En ik hou erg van het betere bochtenwerk en onverharde weggetjes.
Ik neem naar de wintersport de 911 mee. Ik heb die auto perfect onder controle in de sneeuw. Dat is meer dan dat ik b.v. van een Touareg rijder kan zeggen waarvoor ik de afgelopen vakantie voor in de ankers moest en zelfs nog 10 meter achteruit om een aanvaring te voorkomen... maar dat even terzijde.quote:Als het regent, vriest of op een onverharde weg wil je inderdaad niet in een Porsche rijden. Verder maakt het niet zoveel uit, alhoewel die Porsche het op een circuit wat beter doet.
Het is een feit van algemene bekendheid. Ik ga toch ook niet vragen om bronvermeldingen van het feit dat Jappen vaak bovengemiddeld betrouwbaar zijn...quote:Bron?
Dan heb je misschien moeite om jezelf in te leven in wat een ander zou willen. Kan.quote:Ik dus niet.
Gelukkig wel. Maar waarom een nietszeggende opmerking?quote:Het staat je natuurlijk vrij om de olie zo vaak te wisselen als je maar wilt.
De lijst wordt ieder jaar opnieuw gemaakt. En ik had de laatste erbij genomen. Ik ga niet overtypen welke auto's er allemaal vergeleken worden, het zijn er veel. Inschatting: ong. 300. Varierend van de Smart (goedkoopste) tot en met de 911 turbo (duurste).quote:Hoe recent is die lijst, en welke types worden er vergeleken? De 2.0R is veel ruimer afgesteld (om er zoveel mogelijk vermogen uit te halen) dan de 2.5 turbo (die vergelijkbaar presteert als de 2.0 turbo). Die laatste is namelijk gemaakt om te voldoen aan de strengste millieu eisen. Dus het verbruik is maar weinig hoger.
Anders lees je even wat de eigenaar van de C4 er over zegt. De Corvette is tegenwoordig bloedsnel. Maar in 1986 niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:08 schreef DiGuru het volgende:
Kuch, kuch. En jij had verstand van auto's? Zeker nog nooit in zo'n Corvette gereden?![]()
Ach, het voelt alsnog wel erg snel, omdat de auto erg snel op de 100 zit. Maar boven de 200 accelereert het toch niet heel veel meer. Die 86'er heeft 230 PK of 235 PK standaard, wat ook niet erg veel is.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Anders lees je even wat de eigenaar van de C4 er over zegt. De Corvette is tegenwoordig bloedsnel. Maar in 1986 niet.
Maar wel sneller dan een Golf GTI.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Anders lees je even wat de eigenaar van de C4 er over zegt. De Corvette is tegenwoordig bloedsnel. Maar in 1986 niet.
Het probleem van veel Golfjes is dat de vering te slap is en de demping te straf. Maar veel klanten vinden het kennelijk wel prettig...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:10 schreef Cybje het volgende:
Ik weet niet of ik in standaard Golfjes heb gereden, maar ik vond de vering erg stug. De wegligging was op zich niet heel fantastisch, dus voor echt sportief rijden niet heel handig. Maar op drempels en dergelijken, had je echt het idee dat je bovenop die drempel knalde. Bij veel auto's gaat dat wat rustiger.
Nee, je overdrijft enorm. Dat maakt dat je aan het zeveren bent.quote:Ik loop niet te zeveren, ik geef gewoon mijn mening.
Dat mag jij vinden, maar het is een beetje lachwekkend om te zeggen dat een Golf per definitie niet vooruit te branden is, terwijl jijzelf een sportauto hebt (waarbij je die tekst ongetwijfeld niet zal gebruiken) die het in de praktijk zonder meer af zal leggen tegen de GTI. Niet gek, het is een veel modernere auto, maar de tekst is gewoonweg belachelijk.quote:En waarom betrek jij ineens mijn Corvette erbij? Die staat totaal los van mijn mening over een Golf. Ik weet ook wel dat die Corvette niet supersnel is. Het ding heeft standaard maar 235 PK, wat tegenwoordig niet echt veel is. Sterker nog, ik heb een korte tijd een Calibra gehad uit 97 die een hogere topsnelheid heeft dan de Corvette die ik nu heb. Maar ik vind de Corvette gewoon een veel fijnere rij-ervaring hebben.
Ik twijfel daaraan. Maar goed, bij de eerste de beste bocht...quote:Op acceleratie wint die Corvette het trouwens wel.
Op de teller ja... Ik heb een test erbij gepakt waarin de Corvette slechts 224 km/u ging en 0-100 7.0 sec. duurde. Nog een tweede test gevonden en daar is het zelfs 222 km/u en 7,2 sec. De Golf loopt in de tests zonder meer 235 en 0-100 met DSG bak kost gemiddeld 6,6 sec.quote:Edit: goed, de top van een Golf GTI stelt dus ook geen ruk voor: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=34008&cache=no
Ik dacht dat die dingen wel wat harder zouden gaan, maar die Corvette gaat ongeveer 240 - 250 standaard. En die Calibra ging zelfs nog 250.
Waarschijnlijk de tellerafwijking, die is bij Opels zo'n 20%quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:44 schreef DS4 het volgende:
De snelste Calibra liep 245 km/u (de turbo) en de 2.5 V6 slechts 235. Ik weet niet welke jij had, maar een 250 km/u snelle Calibra bestaat niet, althans niet vanaf de productielijn.
Volgens de praktijktests dus niet eens in rechte lijn. En ik vind rechte lijn prestaties zo bijzonder oninteressant...quote:
Een WRX heeft het nog lastig zat tegen een GTI als het droog is. Maar in zijn algemeenheid is de WRX net wat sneller. Maar het is dan ook een totaal andere auto. De GTI is een comfortabele auto die relatief hard kan. Begrijp mij goed, ik zal iedere sportauto boven een GTI kiezen, puur omdat ik meer van sportauto's houd. Maar voor veel mensen is de GTI verreweg de betere keuze. Of de TDI, de gewone 1.6, enz.quote:En een WRX wint het natuurlijk op zijn slofjes van beide.
Die Corvette C4 haalt de 0-100 wel een eind onder de 7 seconden. Welke Corvette was dat? Want er zijn er ook met 170 PK van andere jaren.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:44 schreef DS4 het volgende:
Op de teller ja... Ik heb een test erbij gepakt waarin de Corvette slechts 224 km/u ging en 0-100 7.0 sec. duurde. Nog een tweede test gevonden en daar is het zelfs 222 km/u en 7,2 sec. De Golf loopt in de tests zonder meer 235 en 0-100 met DSG bak kost gemiddeld 6,6 sec.
De snelste Calibra liep 245 km/u (de turbo) en de 2.5 V6 slechts 235. Ik weet niet welke jij had, maar een 250 km/u snelle Calibra bestaat niet, althans niet vanaf de productielijn.
Het spijt me voor je, het is niet de 170 pk versie, maar die van jou. Wendt u zich verder tot de bladen Road&Track en Fast Lane, die hebben deze tijden gemeten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:50 schreef Cybje het volgende:
Die Corvette C4 haalt de 0-100 wel een eind onder de 7 seconden. Welke Corvette was dat? Want er zijn er ook met 170 PK van andere jaren.
Opels staan bekend om hun snelheidsmeterafwijking. Ooit een Kadett GSI 16v in de AutoVisie die ruim 250 km/u reed op de digitale teller, terwijl deze toch echt ong. 220 km/u reed.quote:Die Calibra was een 2,5 liter V6. Standaard lopen ze idd niet zo hard. Waarom dit ding het wel deed weet ik niet, zal de vorige eigenaar wel voor elkaar hebben gekregen. Ik heb er in die korte tijd alleen nieuwe bougies in gehangen, nieuwe bougiekabels en nieuwe banden eronder gezet.
Ik heb ook 4wd... dusse, mij heb je niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:52 schreef DiGuru het volgende:
Maar goed, bij de eerste de beste bocht, of als het nat/koud/onverhard is...
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dacia Logan.
Rijd ook prima en is stukken goedkoper dan een Golf.
Ik vind overal tijden van een eind onder de 6 seconden. Veel sites geven 5.8 seconden op. Bijvoorbeeld Wikipedia geeft 5.2 seconden op:quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:53 schreef DS4 het volgende:
Het spijt me voor je, het is niet de 170 pk versie, maar die van jou. Wendt u zich verder tot de bladen Road&Track en Fast Lane, die hebben deze tijden gemeten.
Fabriekscijfers.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:59 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik vind overal tijden van een eind onder de 6 seconden. Veel sites geven 5.8 seconden op. Bijvoorbeeld Wikipedia geeft 5.2 seconden op:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette#C4
The L98 is capable of doing 0-60 in 5.3 Seconds, and a quarter mile time of 13.8-14.4 at 99-101 mph.
Hier staan cijfers van tests van autobladen, die dus 6 seconden opgeven:quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Fabriekscijfers.
Testen van autobladen e.d. zeggen mij meer.
Heb je eigenlijk zo'n maffe 4 + 3 overdrives bak of niet?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:04 schreef Cybje het volgende:
[..]
Hier staan cijfers van tests van autobladen, die dus 6 seconden opgeven:
http://www.web-cars.com/corvette/performance.php
Ik heb de automaat versie, die is ook 4+3 geloof ik, maar dan voelt het niet zo maf aan. Bij de handgeschakelde 4+3 lijkt het me vrij weird schakelen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk zo'n maffe 4 + 3 overdrives bak of niet?
Voorwielaandrijving is waardeloos.quote:
Je hebt ook sportbanden die het perfect doen in regen, weliswaar minder dan "echte" dunne regenbanden, maar ze doen het nog steeds goed.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:12 schreef DiGuru het volgende:
[..]
Voorwielaandrijving is waardeloos.
Wat voor banden heb je er onder liggen? Van die hele brede en gladde sloffen, die er leuk uitzien en het goed doen als het droog is? Of wat smallere met flink wat profiel, waardoor je geen 90 hoeft te rijden op de snelweg als het flink regent?
Met dat gewicht, dat vermogen en een automaat: onmogelijk. Zelfs de LT1 met 300 pk heeft 6.0 seconden nodig om de 100 km/u te bereiken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:59 schreef Cybje het volgende:
Ik vind overal tijden van een eind onder de 6 seconden.
Waar haal je dat vandaan? De A4 1.6 begint bij ¤30.590,- en de 318i begint bij ¤34.200,-quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij hebt eigenlijk helemaal geen verstand van auto's, is het wel?
Voor het geld per kilometer dat je kwijt bent voor een Toyota Corolla Verso 1.8 rij je een A4 2.0 of een 320i. Goh, lastige keuze... Voor iets minder heb je een Skoda Octavia 2.0. De Nix-an Primera 1.8 is weer enkele centen per kilometer duurder.
Maar goed, feiten...
De LT1 mag dan misschien wel meer PK's hebben, maar de L98 heeft meer koppel. Op de 0-100 doet de L98 echt niet ver onder voor een LT1.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met dat gewicht, dat vermogen en een automaat: onmogelijk. Zelfs de LT1 met 300 pk heeft 6.0 seconden nodig om de 100 km/u te bereiken.
Exemplarisch geloof ik best in 6,5. Maar onder de 6? Nee.
Het antwoord staat er al. Beetje zoeken kan geen kwaad...quote:
Nee, dan is het, mits de GTI DSG heeft ongeveer gelijk.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:05 schreef Cybje het volgende:
Zelfs al zou het 6,5 seconden zijn, dan is het altijd nog sneller dan een Golf GTI.
Dat is nou precies de denkfout die de gemiddelde jan met de pet maakt inderdaad. Een in aanschaf goedkopere auto kopen, want dan houden ze zogenaamd meer geld over voor andere dingen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:51 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? De A4 1.6 begint bij ¤30.590,- en de 318i begint bij ¤34.200,-
Dit terwijl de Octavia 1.4 begint bij ¤19.030,- en je een uiterst luxe 2.0TDI of FSI hebt voor onder de ¤30.000,-. En deze Octavia zal veel meer luxe aan boord hebben vergeleken met de uiterst karig uitgeruste Audi's en BMW's qua standaardmodellen.
En dan reken je per kilometer, maar als particulier zal je toch eerst de aankoopprijs op moeten hoesten. Daarnaast zijn dergelijke garages ook duurder in onderhoud, iets wat je privé eerder merkt in je portemonnee.
Ik heb slechts een papieren versie.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:04 schreef Bartholomeus het volgende:
DS4: heb je een linkje naar die lijst? Ben wel benieuwd eigenlijk
Maar een A4 of een Octavia zijn technisch zo goed als identiek, beide zijn vermomde Volkswagens; dus wat is het punt hier?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat is nou precies de denkfout die de gemiddelde jan met de pet maakt inderdaad. Een in aanschaf goedkopere auto kopen, want dan houden ze zogenaamd meer geld over voor andere dingen.
Op dat moment misschien wel ja, maar feit is dat jan met de pet de auto wel even iets langer houd dan 4 jaar. Want een nieuwe kopen is duur. Dus hij zal 'm ook een hele poos moeten onderhouden. En wat dat over 4+ jaar kost, is blijkbaar niet interessant.
Kortom: júist voor de particulier is de KM-kostprijs interessant, júist omdat je als particulier alles in je eigen portemonnee voelt. Dat noemen ze lange-termijn denken en met geld om kunnen gaan.
DS4: heb je een linkje naar die lijst? Ben wel benieuwd eigenlijk
Edit: als je er voor gaat zitten is het trouwens redelijk eenvoudig te berekenen wat een KM kost hoor, zolang je weet hoeveel KM je in een jaar rijdt. Ok, onderhoud is gokwerk, maar je zou ook gewoon mee kunnen rekenen wat er redelijkerwijs kapot zou kunnen gaan, en voor een beetje beurt is ook wel een leuke prijs te verzinnen. Onderhoudsinterval er bij, en klaar is kees
Een A4 of een Octavia verschillen anders behoorlijk qua techniek.. ze delen wel een aantal motoren (in de basis dan, ook die zijn niet 1 op 1 uitwisselbaar) maar dat is het wel zo'n beetje.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:36 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar een A4 of een Octavia zijn technisch zo goed als identiek, beide zijn vermomde Volkswagens; dus wat is het punt hier?
Afgezien daarvan, prijzen van onderdelen en uurtarieven verschillen ook. Misschien zelfs de onderhoudsinterval ook wel, ik zou er in ieder geval niet op durven gokken dat ze gelijk zijn.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:12 schreef M5 het volgende:
[..]
Een A4 of een Octavia verschillen anders behoorlijk qua techniek.. ze delen wel een aantal motoren (in de basis dan, ook die zijn niet 1 op 1 uitwisselbaar) maar dat is het wel zo'n beetje.
Ik kon vrijdag de test niet vinden, maar inmiddels wel gevonden. AutoVisie heeft in juni 2006 een test gepubliceerd waarin ze keken in hoeverre op de openbare weg een sportauto het wint van een snelle versie van een huis-tuin-en-keuken auto.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:37 schreef DiGuru het volgende:
En een WRX wint het natuurlijk op zijn slofjes van beide.
Als je een beetje had opgelet, dan had je kunnen lezen dat ik helegaar geen golf heb. Ik heb ook geen pet, zelfs geen vleespet...quote:Op maandag 7 mei 2007 10:26 schreef Snuitebolletje het volgende:
of dat je een petjesdrager ala DS4 bent
Precies, ik heb ook gewoon een golfje, en ik heb er een hele betrouwbare prettige comfortabele betaalbare en tot nog toe probleemloze auto aanquote:Op maandag 7 mei 2007 12:31 schreef matthendriks het volgende:
Beetje verwende mensen hier: Geen volkswagen rijden omdat er al zoveel rondrijden...
Ik kies een auto gewoon op degelijkheid en rijgedrag... Mocht een Skoda Octavia op een gegeven moment gewoon veel 'lekkerder' rijden, dan bijvoorbeeld een Audi A4; Dan ga ik niet huilen en de Octavia onder een groot zeil verstoppen, alleen maar zodat de buurman het niet hoeft te zien?
M.b.t. Volkswagen: Maken gewoon hele sterke auto's, met ontzettend veel keuze in uitrusting / onderdelen.
En als je de golf te vaak tegenkomt, neem je toch een Jetta? (Golf met kofferbak)
Doet dat geen pijn?quote:Op maandag 7 mei 2007 17:01 schreef Bartholomeus het volgende:
...aan m'n weledelgestrenge derrière oxideren.
quote:
Zoals we allemaal weten zijn Duitse rapporten onbetrouwbaar en alle anderen betrouwbaar...quote:Op maandag 7 mei 2007 19:54 schreef SilentRimmer het volgende:
Vraag: In welk niet duits rapport (dat is wel zo objectief) komt de bijna mythische VW kwaliteit naar boven?
VW heeft jarenlang erg slecht gescoord in de Duitse rapporten. Reden: ze hadden de topinkoper van Opel binnen gehaald. Die kocht heel goedkoop in, maar zoals het gezegde luidt: "if you pay peanuts, you get monkeys". Die man heeft eerst Opel onderuit gekregen en toen VW. VW is wel sneller hersteld... en dat zie je nu terug.quote:Als je het mij vraagt teert VW nog steeds op de kwaliteitstatus die ze ooit hadden.
Als je zou weten waarover je het hebt, dan had je geweten dat de wet van de remmende voorsprong thans de Jappen lastig valt. Daar waar Japan aan het eind van de vorige eeuw top was is het meer en meer aan het inkakken. Niet in het minst omdat Japan diverse modellen laat produceren in de EU in fabrieken waar kwaliteit bijzaak is (VK!).quote:NIemand ziet onder ogen dat ze inmiddels allang zijn bijgehaald en (in geval van een batterij Jappen) al ver gepasseerd zijn. Hun laatste troef in de tot mythe verheven sound van de dichtslaande deur.
Lezen best vriend: Ik schrijf er extra neer: "dat is wel zo objectief". Als een frans onderzoek uitwjst dat Renault het meest betrouwbaar is heb ik daar ook vraagteken bij. Idem voor een japanner.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:10 schreef DS4 het volgende:
Zoals we allemaal weten zijn Duitse rapporten onbetrouwbaar en alle anderen betrouwbaar...![]()
En daarmee is alle afgeleverde bagger met terugwerkende kracht aangepast?quote:VW heeft jarenlang erg slecht gescoord in de Duitse rapporten. Reden: ze hadden de topinkoper van Opel binnen gehaald. Die kocht heel goedkoop in, maar zoals het gezegde luidt: "if you pay peanuts, you get monkeys". Die man heeft eerst Opel onderuit gekregen en toen VW. VW is wel sneller hersteld... en dat zie je nu terug.
Verschil van tijdspan. Daar waar jij praat over een jaartje of 10 zat ik meer te denken aan een jaartje of 35.quote:Als je zou weten waarover je het hebt, dan had je geweten dat de wet van de remmende voorsprong thans de Jappen lastig valt. Daar waar Japan aan het eind van de vorige eeuw top was is het meer en meer aan het inkakken. Niet in het minst omdat Japan diverse modellen laat produceren in de EU in fabrieken waar kwaliteit bijzaak is (VK!).
Kneus.quote:En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je een auto koopt omdat deze betrouwbaar is dan ben je een sufkut. Dus waar hebben we het over?
Rijdt vast en zeker even lekker als een Golf.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dacia Logan.
Rijd ook prima en is stukken goedkoper dan een Golf.
Bovendien heeft een Golf geen kofferbak.
Sufkut... kneus... het is een beetje hetzelfde. Maar gelukkig ben je het er mee eens.quote:
Eh, ik wil graag dat mijn auto altijd rijd, en niet regelmating in de garage staat. Kost ook aardig wat geld. Maakt dat mij een sufkut?quote:Op maandag 7 mei 2007 20:10 schreef DS4 het volgende:
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je een auto koopt omdat deze betrouwbaar is dan ben je een sufkut. Dus waar hebben we het over?
Dat geloof ik graag. Als je op de openbare weg rijd en je aan alle verkeersregels moet houden, is iedere auto ongeveer even snel. Die paar seconden die je wint/verliest met optrekken en bochtenwerk zie je nauwelijks terug in het totaal.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kon vrijdag de test niet vinden, maar inmiddels wel gevonden. AutoVisie heeft in juni 2006 een test gepubliceerd waarin ze keken in hoeverre op de openbare weg een sportauto het wint van een snelle versie van een huis-tuin-en-keuken auto.
De deelnemers: Lotus Exige S, Corvette Z06, Porsche Cayman S, de Subaru WRX STI en de Golf GTI (DSG).
Op een traject van 8 kilometer openbare weg, koud, net drooggewaaid asfalt was de ranglijst als volgt:
1. Z06 3.28
2. Cayman S 3.32
3. Exige S 3.40
4. WRX STI 3.41
5. GTI 3.43
Met de vermelding dat de GTI op nat sneller was dan de Z06... (de WRX natuurlijk nog sneller vanwege 4wd).
De conclusie dat de WRX het op zijn slofjes wint van de GTI is daarmee gewoon onzin. Zelfs de STI heeft bijzonder veel moeite om de GTI te verslaan. In de dagelijkse praktijk is derhalve de bestuurder vaak de doorslaggevende factor.
Wat mij dan weer doet denken aan een oude wet: als je sneller wil zijn op het circuit dan levert een euro geïnvesteerd in de bestuurder vaak meer op dan een euro geïnvesteerd in de auto.
Een Calibra V6 heeft een 2.5i 24v met 170 pk en geen 206 pk, hoe je aan dat getal komt is mij een raadsel.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:43 schreef Mattytrix het volgende:
Sommige mensen hebben er ook totaal geen verstand van, meesten hebben nog maar in 1 merk gereden, neem bijv. VW en dan zitten mensen met hun "stoere" VW mensen in bijv. Opel af te kraken terwijl ze niet eens weten hoe een opel rijd of hoe betrouwbaar een opel wel niet is.
Ik zal je vertellen dat de versnellingsbakken van een VW echt niet geweldig zijn hoor, in de garage in een maand tijd al meer dan 4 vervangen, en dan ook nog nieuwere types ook.
Over de problemen nog niet eens gesproken trouwens, de meest rare onzin wat je je kan voorstellen.
Ik zeg dit niet om Opel de hemel in te prijzen, ik heb zelf ook wel eens wat met mijn eigen Calibra namelijk, maar dat mensen een merk de grond in trappen terwijl ze er geen kloten vanaf weten vind ik tot daar aan toe.
Ik zou zeggen, rij er eerst eens een keer in, kijk hoe betrouwbaar een auto is en beslis dan.
En dan nog even over een V6 Opel Calibra, heeft standard 206PK had toen ookal een 6 bak ja. is ook nog eens 4 wiel aangedreven ook, voor zo'n zware bak trekt hij gewoon lekker hard op en als je kijkt met wat voor opties die auto's al geleverd werden dan mag je andere automerken nog eens een keer goed bekijken, ohja en de 245kmp/u is een fabrieksopgave, vaak lopen ze nog harder ook.
En kom nou niet met VR6 want die blokken hebben namelijk erg vaak last van gescheurde koppen, hoe weet ik dat?, omdat veel mensen die ik ken ook een VR6 hebben en er allemaal dezelfde problemen mee hebben gehad.
En G40 en G60 heb ik het ook mee gehad, ik weet niet wie van plan is om zijn G-lader al te vervangen na 20.000 km, maar ik zou niet zo gek zijn.
En wie heeft bedacht dat opel zoveel afwijking heeft?, mag je mij dat eens even goed uitleggen.
EDIT : Ach en elk merk heeft zo zijn problemen en goeie punten, het is gewoon net waar JIJ voor kiest![]()
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:43 schreef Mattytrix het volgende:
Sommige mensen hebben er ook totaal geen verstand van, meesten hebben nog maar in 1 merk gereden, neem bijv. VW en dan zitten mensen met hun "stoere" VW mensen in bijv. Opel af te kraken terwijl ze niet eens weten hoe een opel rijd of hoe betrouwbaar een opel wel niet is.
Welke moderne auto kapt er dan geregeld mee? Ik moet zeggen dat het voor mij echt heel lang geleden is dat ik stil kwam te staan en dat was meer omdat de ellende 's nachts begon (dynamo stuk) en ik nog 100 km naar huis moest rijden (en dat had ik op 10 km na gered). Maar verder? Tsja, twee keer een lekke band, maar dat lijkt mij niet gelegen hebben aan de auto waar ze op zaten...quote:Op maandag 7 mei 2007 22:29 schreef DiGuru het volgende:
Eh, ik wil graag dat mijn auto altijd rijd, en niet regelmating in de garage staat. Kost ook aardig wat geld. Maakt dat mij een sufkut?
Het is je misschien ontgaan, maar dit draadje is meer om tegen VW aan te schoppen... Dus waarom jij hier verongelijkt komt doen ten aanzien van Opel?quote:Op maandag 7 mei 2007 22:43 schreef Mattytrix het volgende:
Sommige mensen hebben er ook totaal geen verstand van, meesten hebben nog maar in 1 merk gereden, neem bijv. VW en dan zitten mensen met hun "stoere" VW mensen in bijv. Opel af te kraken terwijl ze niet eens weten hoe een opel rijd of hoe betrouwbaar een opel wel niet is.
En gek genoeg lees je er nooit wat van. Als het echt zo'n zwak punt was (zoals bij VW de achterverlichting dat wel is), dan moest je toch over dit soort berichten struikelen...quote:Ik zal je vertellen dat de versnellingsbakken van een VW echt niet geweldig zijn hoor, in de garage in een maand tijd al meer dan 4 vervangen, en dan ook nog nieuwere types ook.
Jij vindt dit niet kunnen, maar toch kom je in een (beetje) anti-VW draadje even melden hoe slecht een VW is? Weet je dat ik dat een beetje lachwekkend vind? Of eigenlijk: een beetje triest?quote:Ik zeg dit niet om Opel de hemel in te prijzen, ik heb zelf ook wel eens wat met mijn eigen Calibra namelijk, maar dat mensen een merk de grond in trappen terwijl ze er geen kloten vanaf weten vind ik tot daar aan toe.
Hoe kan ik de betrouwbaarheid testen door er één keer in te rijden? Ik bedoel: ik vind het doodnormaal dat een auto een enkele rit zonder problemen haalt. Als jij dat wel een prestatie vindt, dan begrijp ik dat jij Opel zeer betrouwbaar acht. Maar dan vraag ik mij af: heb JIJ wel eens wat anders gereden dan Opel?quote:Ik zou zeggen, rij er eerst eens een keer in, kijk hoe betrouwbaar een auto is en beslis dan.
Je weet (als calibra rijder!) niet eens het verschil tussen de turbo calibra en de V6 en moet ons even gaan vertellen hoe het zit? Het moet niet gekker worden. En de autojournalisten die de calibra's getest hebben kwamen niet tot de conclusie dat opel terughoudend was ten aanzien van de prestaties. Dat geeft niet, het is zeldzaam indien een merk terughoudend is daarmee, maar toch. Op de teller zal zo'n opel vast harder lopen. Maar ja, tellers wijken iha een beetje af en bij opel al helemaal.quote:En dan nog even over een V6 Opel Calibra, heeft standard 206PK had toen ookal een 6 bak ja. is ook nog eens 4 wiel aangedreven ook, voor zo'n zware bak trekt hij gewoon lekker hard op en als je kijkt met wat voor opties die auto's al geleverd werden dan mag je andere automerken nog eens een keer goed bekijken, ohja en de 245kmp/u is een fabrieksopgave, vaak lopen ze nog harder ook.
Ik ken genoeg mensen die probleemloos met de VR6 hebben gereden. Alleen: de VR6 is door zijn bouw erg gevoelig voor trappen als de motor koud is. M.a.w. de eigenaren van die auto hebben de auto mishandeld. Mijn oude VR6 (1992-er) is nog steeds eigendom van de man die hem van mij kocht en inmiddels heeft deze meer dan 500.000 km gereden. Alleen de koppakking is ooit vervangen geweest (+ toen meteen geleiders distibutieketting) omdat ik langdurig topsnelheid had gereden terwijl er een lekkage in het koelvloeistofcircuit zat.quote:En kom nou niet met VR6 want die blokken hebben namelijk erg vaak last van gescheurde koppen, hoe weet ik dat?, omdat veel mensen die ik ken ook een VR6 hebben en er allemaal dezelfde problemen mee hebben gehad.
Wederom: kwestie van mishandling. Hoewel, eerlijk is eerlijk, de G-lader een zwak punt was. Maar om de 20K: mishandeling.quote:En G40 en G60 heb ik het ook mee gehad, ik weet niet wie van plan is om zijn G-lader al te vervangen na 20.000 km, maar ik zou niet zo gek zijn.
Zulks blijkt uit tests. Niet voor niets zijn er meerderen in een draad die dit onafhankelijk van elkaar roepen. Gewoon: feit van algemene bekendheid.quote:En wie heeft bedacht dat opel zoveel afwijking heeft?, mag je mij dat eens even goed uitleggen.
Had je het niet bij deze zin kunnen laten ipv eerst melden hoe onbetrouwbaar VW wel niet is (om vervolgens met opsommingen te komen van problemen die stuk voor stuk lijken te horen bij het afraggen van de snelle modellen en daarmee eigenlijk onder de noemer "petjesproblemen" passen)?quote:EDIT : Ach en elk merk heeft zo zijn problemen en goeie punten, het is gewoon net waar JIJ voor kiest![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |