abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49024811
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:44 schreef DS4 het volgende:

De snelste Calibra liep 245 km/u (de turbo) en de 2.5 V6 slechts 235. Ik weet niet welke jij had, maar een 250 km/u snelle Calibra bestaat niet, althans niet vanaf de productielijn.
Waarschijnlijk de tellerafwijking, die is bij Opels zo'n 20%
pi_49024956
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:37 schreef DiGuru het volgende:

Maar wel sneller dan een Golf GTI.
Volgens de praktijktests dus niet eens in rechte lijn. En ik vind rechte lijn prestaties zo bijzonder oninteressant...
quote:
En een WRX wint het natuurlijk op zijn slofjes van beide.
Een WRX heeft het nog lastig zat tegen een GTI als het droog is. Maar in zijn algemeenheid is de WRX net wat sneller. Maar het is dan ook een totaal andere auto. De GTI is een comfortabele auto die relatief hard kan. Begrijp mij goed, ik zal iedere sportauto boven een GTI kiezen, puur omdat ik meer van sportauto's houd. Maar voor veel mensen is de GTI verreweg de betere keuze. Of de TDI, de gewone 1.6, enz.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:50:50 #53
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_49024959
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:44 schreef DS4 het volgende:
Op de teller ja... Ik heb een test erbij gepakt waarin de Corvette slechts 224 km/u ging en 0-100 7.0 sec. duurde. Nog een tweede test gevonden en daar is het zelfs 222 km/u en 7,2 sec. De Golf loopt in de tests zonder meer 235 en 0-100 met DSG bak kost gemiddeld 6,6 sec.

De snelste Calibra liep 245 km/u (de turbo) en de 2.5 V6 slechts 235. Ik weet niet welke jij had, maar een 250 km/u snelle Calibra bestaat niet, althans niet vanaf de productielijn.
Die Corvette C4 haalt de 0-100 wel een eind onder de 7 seconden. Welke Corvette was dat? Want er zijn er ook met 170 PK van andere jaren.

Die Calibra was een 2,5 liter V6. Standaard lopen ze idd niet zo hard. Waarom dit ding het wel deed weet ik niet, zal de vorige eigenaar wel voor elkaar hebben gekregen. Ik heb er in die korte tijd alleen nieuwe bougies in gehangen, nieuwe bougiekabels en nieuwe banden eronder gezet.
Schaap
pi_49025014
Mijn 2.0R Impreza is maar een hele simpele en trage auto daarmee vergeleken. Hij heeft maar 160 PK en trekt maar 95% van de andere auto's er uit.

Maar goed, bij de eerste de beste bocht, of als het nat/koud/onverhard is...
pi_49025052
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:50 schreef Cybje het volgende:

Die Corvette C4 haalt de 0-100 wel een eind onder de 7 seconden. Welke Corvette was dat? Want er zijn er ook met 170 PK van andere jaren.
Het spijt me voor je, het is niet de 170 pk versie, maar die van jou. Wendt u zich verder tot de bladen Road&Track en Fast Lane, die hebben deze tijden gemeten.
quote:
Die Calibra was een 2,5 liter V6. Standaard lopen ze idd niet zo hard. Waarom dit ding het wel deed weet ik niet, zal de vorige eigenaar wel voor elkaar hebben gekregen. Ik heb er in die korte tijd alleen nieuwe bougies in gehangen, nieuwe bougiekabels en nieuwe banden eronder gezet.
Opels staan bekend om hun snelheidsmeterafwijking. Ooit een Kadett GSI 16v in de AutoVisie die ruim 250 km/u reed op de digitale teller, terwijl deze toch echt ong. 220 km/u reed.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49025075
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:52 schreef DiGuru het volgende:

Maar goed, bij de eerste de beste bocht, of als het nat/koud/onverhard is...
Ik heb ook 4wd... dusse, mij heb je niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49025088
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:40 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dacia Logan.

Rijd ook prima en is stukken goedkoper dan een Golf.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:59:37 #58
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_49025205
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:53 schreef DS4 het volgende:
Het spijt me voor je, het is niet de 170 pk versie, maar die van jou. Wendt u zich verder tot de bladen Road&Track en Fast Lane, die hebben deze tijden gemeten.
Ik vind overal tijden van een eind onder de 6 seconden. Veel sites geven 5.8 seconden op. Bijvoorbeeld Wikipedia geeft 5.2 seconden op:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette#C4
The L98 is capable of doing 0-60 in 5.3 Seconds, and a quarter mile time of 13.8-14.4 at 99-101 mph.
Schaap
pi_49025207
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb ook 4wd... dusse, mij heb je niet.
Dat is dan ook het enige wat echt superieur is aan een 911 in mijn ogen.
pi_49025233
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:59 schreef Cybje het volgende:

[..]

Ik vind overal tijden van een eind onder de 6 seconden. Veel sites geven 5.8 seconden op. Bijvoorbeeld Wikipedia geeft 5.2 seconden op:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette#C4
The L98 is capable of doing 0-60 in 5.3 Seconds, and a quarter mile time of 13.8-14.4 at 99-101 mph.
Fabriekscijfers.
Testen van autobladen e.d. zeggen mij meer.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 00:04:50 #61
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_49025359
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 00:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Fabriekscijfers.
Testen van autobladen e.d. zeggen mij meer.
Hier staan cijfers van tests van autobladen, die dus 6 seconden opgeven:
http://www.web-cars.com/corvette/performance.php
Schaap
pi_49025451
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 00:04 schreef Cybje het volgende:

[..]

Hier staan cijfers van tests van autobladen, die dus 6 seconden opgeven:
http://www.web-cars.com/corvette/performance.php
Heb je eigenlijk zo'n maffe 4 + 3 overdrives bak of niet?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 00:10:03 #63
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_49025508
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 00:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk zo'n maffe 4 + 3 overdrives bak of niet?
Ik heb de automaat versie, die is ook 4+3 geloof ik, maar dan voelt het niet zo maf aan. Bij de handgeschakelde 4+3 lijkt het me vrij weird schakelen.
Schaap
pi_49025570
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb ook 4wd... dusse, mij heb je niet.
Voorwielaandrijving is waardeloos.

Wat voor banden heb je er onder liggen? Van die hele brede en gladde sloffen, die er leuk uitzien en het goed doen als het droog is? Of wat smallere met flink wat profiel, waardoor je geen 90 hoeft te rijden op de snelweg als het flink regent?
pi_49026631
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 00:12 schreef DiGuru het volgende:

[..]

Voorwielaandrijving is waardeloos.

Wat voor banden heb je er onder liggen? Van die hele brede en gladde sloffen, die er leuk uitzien en het goed doen als het droog is? Of wat smallere met flink wat profiel, waardoor je geen 90 hoeft te rijden op de snelweg als het flink regent?
Je hebt ook sportbanden die het perfect doen in regen, weliswaar minder dan "echte" dunne regenbanden, maar ze doen het nog steeds goed.
pi_49026735
Finaal kletsverhaal ook. DiGuru moet ze ff bij F1 uitleggen dat ze 200 breed moeten gebruiken in de regen. Gaaaap.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_49030278
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:59 schreef Cybje het volgende:

Ik vind overal tijden van een eind onder de 6 seconden.
Met dat gewicht, dat vermogen en een automaat: onmogelijk. Zelfs de LT1 met 300 pk heeft 6.0 seconden nodig om de 100 km/u te bereiken.

Exemplarisch geloof ik best in 6,5. Maar onder de 6? Nee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49031060
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 21:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij hebt eigenlijk helemaal geen verstand van auto's, is het wel?

Voor het geld per kilometer dat je kwijt bent voor een Toyota Corolla Verso 1.8 rij je een A4 2.0 of een 320i. Goh, lastige keuze... Voor iets minder heb je een Skoda Octavia 2.0. De Nix-an Primera 1.8 is weer enkele centen per kilometer duurder.

Maar goed, feiten...
Waar haal je dat vandaan? De A4 1.6 begint bij ¤30.590,- en de 318i begint bij ¤34.200,-

Dit terwijl de Octavia 1.4 begint bij ¤19.030,- en je een uiterst luxe 2.0TDI of FSI hebt voor onder de ¤30.000,-. En deze Octavia zal veel meer luxe aan boord hebben vergeleken met de uiterst karig uitgeruste Audi's en BMW's qua standaardmodellen.

En dan reken je per kilometer, maar als particulier zal je toch eerst de aankoopprijs op moeten hoesten. Daarnaast zijn dergelijke garages ook duurder in onderhoud, iets wat je privé eerder merkt in je portemonnee.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:05:27 #69
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_49031321
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 10:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met dat gewicht, dat vermogen en een automaat: onmogelijk. Zelfs de LT1 met 300 pk heeft 6.0 seconden nodig om de 100 km/u te bereiken.

Exemplarisch geloof ik best in 6,5. Maar onder de 6? Nee.
De LT1 mag dan misschien wel meer PK's hebben, maar de L98 heeft meer koppel. Op de 0-100 doet de L98 echt niet ver onder voor een LT1.

Zelfs al zou het 6,5 seconden zijn, dan is het altijd nog sneller dan een Golf GTI.
Schaap
  Moderator zaterdag 5 mei 2007 @ 11:09:43 #70
18653 crew  D.
pi_49031421
oeh, een Corvette-chat
pi_49037771
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 10:51 schreef j0rrit het volgende:

Waar haal je dat vandaan?
Het antwoord staat er al. Beetje zoeken kan geen kwaad...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49037833
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 11:05 schreef Cybje het volgende:

Zelfs al zou het 6,5 seconden zijn, dan is het altijd nog sneller dan een Golf GTI.
Nee, dan is het, mits de GTI DSG heeft ongeveer gelijk.

Voor de volledigheid: ik spreek niet alleen over rechte lijn prestaties. Daarnaast zijn het verder onvergelijkbare auto's, dus is de discussie welke sneller is onzinnig, het ging mij erom dat een Golf niet per definitie niet vooruit te branden is. Er zijn sowieso nog twee modellen boven de GTI... de GTI edition 30 en de R32.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49041078
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 10:51 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? De A4 1.6 begint bij ¤30.590,- en de 318i begint bij ¤34.200,-

Dit terwijl de Octavia 1.4 begint bij ¤19.030,- en je een uiterst luxe 2.0TDI of FSI hebt voor onder de ¤30.000,-. En deze Octavia zal veel meer luxe aan boord hebben vergeleken met de uiterst karig uitgeruste Audi's en BMW's qua standaardmodellen.

En dan reken je per kilometer, maar als particulier zal je toch eerst de aankoopprijs op moeten hoesten. Daarnaast zijn dergelijke garages ook duurder in onderhoud, iets wat je privé eerder merkt in je portemonnee.
Dat is nou precies de denkfout die de gemiddelde jan met de pet maakt inderdaad. Een in aanschaf goedkopere auto kopen, want dan houden ze zogenaamd meer geld over voor andere dingen.

Op dat moment misschien wel ja, maar feit is dat jan met de pet de auto wel even iets langer houd dan 4 jaar. Want een nieuwe kopen is duur. Dus hij zal 'm ook een hele poos moeten onderhouden. En wat dat over 4+ jaar kost, is blijkbaar niet interessant.

Kortom: júist voor de particulier is de KM-kostprijs interessant, júist omdat je als particulier alles in je eigen portemonnee voelt. Dat noemen ze lange-termijn denken en met geld om kunnen gaan.

DS4: heb je een linkje naar die lijst? Ben wel benieuwd eigenlijk

Edit: als je er voor gaat zitten is het trouwens redelijk eenvoudig te berekenen wat een KM kost hoor, zolang je weet hoeveel KM je in een jaar rijdt. Ok, onderhoud is gokwerk, maar je zou ook gewoon mee kunnen rekenen wat er redelijkerwijs kapot zou kunnen gaan, en voor een beetje beurt is ook wel een leuke prijs te verzinnen. Onderhoudsinterval er bij, en klaar is kees
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_49046159
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:04 schreef Bartholomeus het volgende:

DS4: heb je een linkje naar die lijst? Ben wel benieuwd eigenlijk
Ik heb slechts een papieren versie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49070145
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:04 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat is nou precies de denkfout die de gemiddelde jan met de pet maakt inderdaad. Een in aanschaf goedkopere auto kopen, want dan houden ze zogenaamd meer geld over voor andere dingen.

Op dat moment misschien wel ja, maar feit is dat jan met de pet de auto wel even iets langer houd dan 4 jaar. Want een nieuwe kopen is duur. Dus hij zal 'm ook een hele poos moeten onderhouden. En wat dat over 4+ jaar kost, is blijkbaar niet interessant.

Kortom: júist voor de particulier is de KM-kostprijs interessant, júist omdat je als particulier alles in je eigen portemonnee voelt. Dat noemen ze lange-termijn denken en met geld om kunnen gaan.

DS4: heb je een linkje naar die lijst? Ben wel benieuwd eigenlijk

Edit: als je er voor gaat zitten is het trouwens redelijk eenvoudig te berekenen wat een KM kost hoor, zolang je weet hoeveel KM je in een jaar rijdt. Ok, onderhoud is gokwerk, maar je zou ook gewoon mee kunnen rekenen wat er redelijkerwijs kapot zou kunnen gaan, en voor een beetje beurt is ook wel een leuke prijs te verzinnen. Onderhoudsinterval er bij, en klaar is kees
Maar een A4 of een Octavia zijn technisch zo goed als identiek, beide zijn vermomde Volkswagens; dus wat is het punt hier?
pi_49080735
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:36 schreef Jalu het volgende:

[..]

Maar een A4 of een Octavia zijn technisch zo goed als identiek, beide zijn vermomde Volkswagens; dus wat is het punt hier?
Een A4 of een Octavia verschillen anders behoorlijk qua techniek.. ze delen wel een aantal motoren (in de basis dan, ook die zijn niet 1 op 1 uitwisselbaar) maar dat is het wel zo'n beetje.
V10
pi_49085243
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:12 schreef M5 het volgende:

[..]

Een A4 of een Octavia verschillen anders behoorlijk qua techniek.. ze delen wel een aantal motoren (in de basis dan, ook die zijn niet 1 op 1 uitwisselbaar) maar dat is het wel zo'n beetje.
Afgezien daarvan, prijzen van onderdelen en uurtarieven verschillen ook. Misschien zelfs de onderhoudsinterval ook wel, ik zou er in ieder geval niet op durven gokken dat ze gelijk zijn.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 7 mei 2007 @ 09:23:23 #78
163862 LaZZ_NL
Marbella!!
pi_49090695
Hmm ik heb ook een Golf maar ga wel op zoek naar een andere auto.. Niet omdat de Golf (4, uit 2001, automaat, 130pk TDI) niet goed rijd, maar omdat er al zooooooooveel rond rijden. Niet zonder reden natuurlijk want opzich rijd de auto prima. De automaat is een beetje nerveus en schakelt soms op momenten dat het van mij niet hoeft maar dat went opzich wel...

Wel heb ik vaak problemen met de airco, bij mijn vorige golf (zelfde versie) had ik dit ook al.. Weet niet of het een algemeen probleem is..

Ben nu aan het kijken naar een wat sportievere auto.. M3 ofzo..
pi_49091289
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:37 schreef DiGuru het volgende:

En een WRX wint het natuurlijk op zijn slofjes van beide.
Ik kon vrijdag de test niet vinden, maar inmiddels wel gevonden. AutoVisie heeft in juni 2006 een test gepubliceerd waarin ze keken in hoeverre op de openbare weg een sportauto het wint van een snelle versie van een huis-tuin-en-keuken auto.

De deelnemers: Lotus Exige S, Corvette Z06, Porsche Cayman S, de Subaru WRX STI en de Golf GTI (DSG).

Op een traject van 8 kilometer openbare weg, koud, net drooggewaaid asfalt was de ranglijst als volgt:

1. Z06 3.28
2. Cayman S 3.32
3. Exige S 3.40
4. WRX STI 3.41
5. GTI 3.43

Met de vermelding dat de GTI op nat sneller was dan de Z06... (de WRX natuurlijk nog sneller vanwege 4wd).

De conclusie dat de WRX het op zijn slofjes wint van de GTI is daarmee gewoon onzin. Zelfs de STI heeft bijzonder veel moeite om de GTI te verslaan. In de dagelijkse praktijk is derhalve de bestuurder vaak de doorslaggevende factor.

Wat mij dan weer doet denken aan een oude wet: als je sneller wil zijn op het circuit dan levert een euro geïnvesteerd in de bestuurder vaak meer op dan een euro geïnvesteerd in de auto.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49092144
Er is niets goed en leuk aan een golf.. Rijden er veel te veel in, kost veel te veel voor wat je krijgt, ziet er uber suf uit, geen greintje inspiratie. Als jouw leven geen zin meer heeft, alles te donker voor je ogen wordt, neem een golf. Dan ziet iedereen dat jouw lust om te leven voorbij is..

of dat je een petjesdrager ala DS4 bent
pi_49092681
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:26 schreef Snuitebolletje het volgende:

of dat je een petjesdrager ala DS4 bent
Als je een beetje had opgelet, dan had je kunnen lezen dat ik helegaar geen golf heb. Ik heb ook geen pet, zelfs geen vleespet...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 7 mei 2007 @ 12:31:45 #82
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_49095994
Beetje verwende mensen hier: Geen volkswagen rijden omdat er al zoveel rondrijden...

Ik kies een auto gewoon op degelijkheid en rijgedrag... Mocht een Skoda Octavia op een gegeven moment gewoon veel 'lekkerder' rijden, dan bijvoorbeeld een Audi A4; Dan ga ik niet huilen en de Octavia onder een groot zeil verstoppen, alleen maar zodat de buurman het niet hoeft te zien?

M.b.t. Volkswagen: Maken gewoon hele sterke auto's, met ontzettend veel keuze in uitrusting / onderdelen.

En als je de golf te vaak tegenkomt, neem je toch een Jetta? (Golf met kofferbak)
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_49106566
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:31 schreef matthendriks het volgende:
Beetje verwende mensen hier: Geen volkswagen rijden omdat er al zoveel rondrijden...

Ik kies een auto gewoon op degelijkheid en rijgedrag... Mocht een Skoda Octavia op een gegeven moment gewoon veel 'lekkerder' rijden, dan bijvoorbeeld een Audi A4; Dan ga ik niet huilen en de Octavia onder een groot zeil verstoppen, alleen maar zodat de buurman het niet hoeft te zien?

M.b.t. Volkswagen: Maken gewoon hele sterke auto's, met ontzettend veel keuze in uitrusting / onderdelen.

En als je de golf te vaak tegenkomt, neem je toch een Jetta? (Golf met kofferbak)
Precies, ik heb ook gewoon een golfje, en ik heb er een hele betrouwbare prettige comfortabele betaalbare en tot nog toe probleemloze auto aan En dat de helft van nederland golf rijdt, zal mij aan m'n weledelgestrenge derrière oxideren. Die zullen er ook vast een hele betrouwbare prettige comfortabele betaalbare auto aan hebben

Overigens is een auto ook maar wat je er van maakt. De mijne is zwart met lichte bekleding, en op lichtmetalen velgen (ik geloof dat het het RS4 model is, maar whatever) na verder standaard. Dat geeft een hele andere uitstraling als een rode, met donkere bekleding, verlaagd, uitgebouwd, etc, etc. Kortom, je kunt 'm zo triest maken als je zelf wil, en zelfs de term triest is in die zin vooral afhankelijk van de perceptie van de beoordelende persoon
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_49107613
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:01 schreef Bartholomeus het volgende:

...aan m'n weledelgestrenge derrière oxideren.
Doet dat geen pijn?
pi_49111837
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:24 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Doet dat geen pijn?
Pijn is fijn
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_49112264
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:12 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Pijn is fijn
In jouw geval is het roet is goed :-)
pi_49112762
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:22 schreef yup het volgende:

[..]

In jouw geval is het roet is goed :-)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 7 mei 2007 @ 19:54:36 #88
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_49113794
Vraag: In welk niet duits rapport (dat is wel zo objectief) komt de bijna mythische VW kwaliteit naar boven?

Als je het mij vraagt teert VW nog steeds op de kwaliteitstatus die ze ooit hadden. NIemand ziet onder ogen dat ze inmiddels allang zijn bijgehaald en (in geval van een batterij Jappen) al ver gepasseerd zijn. Hun laatste troef in de tot mythe verheven sound van de dichtslaande deur.
pi_49114533
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:54 schreef SilentRimmer het volgende:
Vraag: In welk niet duits rapport (dat is wel zo objectief) komt de bijna mythische VW kwaliteit naar boven?
Zoals we allemaal weten zijn Duitse rapporten onbetrouwbaar en alle anderen betrouwbaar...
quote:
Als je het mij vraagt teert VW nog steeds op de kwaliteitstatus die ze ooit hadden.
VW heeft jarenlang erg slecht gescoord in de Duitse rapporten. Reden: ze hadden de topinkoper van Opel binnen gehaald. Die kocht heel goedkoop in, maar zoals het gezegde luidt: "if you pay peanuts, you get monkeys". Die man heeft eerst Opel onderuit gekregen en toen VW. VW is wel sneller hersteld... en dat zie je nu terug.
quote:
NIemand ziet onder ogen dat ze inmiddels allang zijn bijgehaald en (in geval van een batterij Jappen) al ver gepasseerd zijn. Hun laatste troef in de tot mythe verheven sound van de dichtslaande deur.
Als je zou weten waarover je het hebt, dan had je geweten dat de wet van de remmende voorsprong thans de Jappen lastig valt. Daar waar Japan aan het eind van de vorige eeuw top was is het meer en meer aan het inkakken. Niet in het minst omdat Japan diverse modellen laat produceren in de EU in fabrieken waar kwaliteit bijzaak is (VK!).

En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je een auto koopt omdat deze betrouwbaar is dan ben je een sufkut. Dus waar hebben we het over?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 7 mei 2007 @ 20:23:42 #90
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_49115128
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:10 schreef DS4 het volgende:
Zoals we allemaal weten zijn Duitse rapporten onbetrouwbaar en alle anderen betrouwbaar...
Lezen best vriend: Ik schrijf er extra neer: "dat is wel zo objectief". Als een frans onderzoek uitwjst dat Renault het meest betrouwbaar is heb ik daar ook vraagteken bij. Idem voor een japanner.
quote:
VW heeft jarenlang erg slecht gescoord in de Duitse rapporten. Reden: ze hadden de topinkoper van Opel binnen gehaald. Die kocht heel goedkoop in, maar zoals het gezegde luidt: "if you pay peanuts, you get monkeys". Die man heeft eerst Opel onderuit gekregen en toen VW. VW is wel sneller hersteld... en dat zie je nu terug.
En daarmee is alle afgeleverde bagger met terugwerkende kracht aangepast?
quote:
Als je zou weten waarover je het hebt, dan had je geweten dat de wet van de remmende voorsprong thans de Jappen lastig valt. Daar waar Japan aan het eind van de vorige eeuw top was is het meer en meer aan het inkakken. Niet in het minst omdat Japan diverse modellen laat produceren in de EU in fabrieken waar kwaliteit bijzaak is (VK!).
Verschil van tijdspan. Daar waar jij praat over een jaartje of 10 zat ik meer te denken aan een jaartje of 35.
quote:
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je een auto koopt omdat deze betrouwbaar is dan ben je een sufkut. Dus waar hebben we het over?
Kneus.
  maandag 7 mei 2007 @ 20:25:31 #91
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_49115219
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:40 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dacia Logan.

Rijd ook prima en is stukken goedkoper dan een Golf.

Bovendien heeft een Golf geen kofferbak.
Rijdt vast en zeker even lekker als een Golf.
pi_49119543
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:23 schreef SilentRimmer het volgende:

Kneus.
Sufkut... kneus... het is een beetje hetzelfde. Maar gelukkig ben je het er mee eens.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49119785
Ik vraag me serieus af hoe VW het voor elkaar krijgt om zulke krachtige remmen in die krengen te stoppen

Als je bij een Passat/Golf de rem al aantikt vlieg je bijna door de voorruit... Vind ik echt een pluspunt, ik hou wel van een auto die keihard afremt...
pi_49121498
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:10 schreef DS4 het volgende:
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je een auto koopt omdat deze betrouwbaar is dan ben je een sufkut. Dus waar hebben we het over?
Eh, ik wil graag dat mijn auto altijd rijd, en niet regelmating in de garage staat. Kost ook aardig wat geld. Maakt dat mij een sufkut?
pi_49122277
Sommige mensen hebben er ook totaal geen verstand van, meesten hebben nog maar in 1 merk gereden, neem bijv. VW en dan zitten mensen met hun "stoere" VW mensen in bijv. Opel af te kraken terwijl ze niet eens weten hoe een opel rijd of hoe betrouwbaar een opel wel niet is.

Ik zal je vertellen dat de versnellingsbakken van een VW echt niet geweldig zijn hoor, in de garage in een maand tijd al meer dan 4 vervangen, en dan ook nog nieuwere types ook.

Over de problemen nog niet eens gesproken trouwens, de meest rare onzin wat je je kan voorstellen.

Ik zeg dit niet om Opel de hemel in te prijzen, ik heb zelf ook wel eens wat met mijn eigen Calibra namelijk, maar dat mensen een merk de grond in trappen terwijl ze er geen kloten vanaf weten vind ik tot daar aan toe.

Ik zou zeggen, rij er eerst eens een keer in, kijk hoe betrouwbaar een auto is en beslis dan.

En dan nog even over een V6 Opel Calibra, heeft standard 206PK had toen ookal een 6 bak ja. is ook nog eens 4 wiel aangedreven ook, voor zo'n zware bak trekt hij gewoon lekker hard op en als je kijkt met wat voor opties die auto's al geleverd werden dan mag je andere automerken nog eens een keer goed bekijken, ohja en de 245kmp/u is een fabrieksopgave, vaak lopen ze nog harder ook.

En kom nou niet met VR6 want die blokken hebben namelijk erg vaak last van gescheurde koppen, hoe weet ik dat?, omdat veel mensen die ik ken ook een VR6 hebben en er allemaal dezelfde problemen mee hebben gehad.

En G40 en G60 heb ik het ook mee gehad, ik weet niet wie van plan is om zijn G-lader al te vervangen na 20.000 km, maar ik zou niet zo gek zijn.

En wie heeft bedacht dat opel zoveel afwijking heeft?, mag je mij dat eens even goed uitleggen.


EDIT : Ach en elk merk heeft zo zijn problemen en goeie punten, het is gewoon net waar JIJ voor kiest
Opel, Real power on the streets!.
PSN: Mattytrix
3DS: 3695-0014-8918
pi_49122353
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kon vrijdag de test niet vinden, maar inmiddels wel gevonden. AutoVisie heeft in juni 2006 een test gepubliceerd waarin ze keken in hoeverre op de openbare weg een sportauto het wint van een snelle versie van een huis-tuin-en-keuken auto.

De deelnemers: Lotus Exige S, Corvette Z06, Porsche Cayman S, de Subaru WRX STI en de Golf GTI (DSG).

Op een traject van 8 kilometer openbare weg, koud, net drooggewaaid asfalt was de ranglijst als volgt:

1. Z06 3.28
2. Cayman S 3.32
3. Exige S 3.40
4. WRX STI 3.41
5. GTI 3.43

Met de vermelding dat de GTI op nat sneller was dan de Z06... (de WRX natuurlijk nog sneller vanwege 4wd).

De conclusie dat de WRX het op zijn slofjes wint van de GTI is daarmee gewoon onzin. Zelfs de STI heeft bijzonder veel moeite om de GTI te verslaan. In de dagelijkse praktijk is derhalve de bestuurder vaak de doorslaggevende factor.

Wat mij dan weer doet denken aan een oude wet: als je sneller wil zijn op het circuit dan levert een euro geïnvesteerd in de bestuurder vaak meer op dan een euro geïnvesteerd in de auto.
Dat geloof ik graag. Als je op de openbare weg rijd en je aan alle verkeersregels moet houden, is iedere auto ongeveer even snel. Die paar seconden die je wint/verliest met optrekken en bochtenwerk zie je nauwelijks terug in het totaal.

Natuurlijk is het heel leuk als je bijna alle andere auto's er uittrekt bij het stoplicht, en de meeste bochten kunt nemen zonder af te remmen, maar dat kan ik ook met mijn relatief trage Impreza. Het is dan hoogstens nog een kwestie van 1 auto op de honderd meer of minder die je bijhoud.

Ik ben het er wel helemaal mee eens, dat de bestuurder meestal het meeste verschil maakt.
pi_49123444
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:43 schreef Mattytrix het volgende:
Sommige mensen hebben er ook totaal geen verstand van, meesten hebben nog maar in 1 merk gereden, neem bijv. VW en dan zitten mensen met hun "stoere" VW mensen in bijv. Opel af te kraken terwijl ze niet eens weten hoe een opel rijd of hoe betrouwbaar een opel wel niet is.

Ik zal je vertellen dat de versnellingsbakken van een VW echt niet geweldig zijn hoor, in de garage in een maand tijd al meer dan 4 vervangen, en dan ook nog nieuwere types ook.

Over de problemen nog niet eens gesproken trouwens, de meest rare onzin wat je je kan voorstellen.

Ik zeg dit niet om Opel de hemel in te prijzen, ik heb zelf ook wel eens wat met mijn eigen Calibra namelijk, maar dat mensen een merk de grond in trappen terwijl ze er geen kloten vanaf weten vind ik tot daar aan toe.

Ik zou zeggen, rij er eerst eens een keer in, kijk hoe betrouwbaar een auto is en beslis dan.

En dan nog even over een V6 Opel Calibra, heeft standard 206PK had toen ookal een 6 bak ja. is ook nog eens 4 wiel aangedreven ook, voor zo'n zware bak trekt hij gewoon lekker hard op en als je kijkt met wat voor opties die auto's al geleverd werden dan mag je andere automerken nog eens een keer goed bekijken, ohja en de 245kmp/u is een fabrieksopgave, vaak lopen ze nog harder ook.

En kom nou niet met VR6 want die blokken hebben namelijk erg vaak last van gescheurde koppen, hoe weet ik dat?, omdat veel mensen die ik ken ook een VR6 hebben en er allemaal dezelfde problemen mee hebben gehad.

En G40 en G60 heb ik het ook mee gehad, ik weet niet wie van plan is om zijn G-lader al te vervangen na 20.000 km, maar ik zou niet zo gek zijn.

En wie heeft bedacht dat opel zoveel afwijking heeft?, mag je mij dat eens even goed uitleggen.


EDIT : Ach en elk merk heeft zo zijn problemen en goeie punten, het is gewoon net waar JIJ voor kiest
Een Calibra V6 heeft een 2.5i 24v met 170 pk en geen 206 pk, hoe je aan dat getal komt is mij een raadsel.

Een Calibra 4x4 2.0i 16v DOHC turbo heeft 204 pk en 280 nm.

En VR6 is gewoon regelrechte troep, vaak na 150-200k gewoon dikke motorrevisie nodig. Leuk dat je een 2.8 liter in je flut golf hebt maar als dat ding niet eens lang mee gaat heb je der weinig aan.

En een Kadett/Astra GSi 16v houdt een VR6 gewoon met gemak bij, met 2 cylinders, 800cc minder
pi_49124176
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:43 schreef Mattytrix het volgende:
Sommige mensen hebben er ook totaal geen verstand van, meesten hebben nog maar in 1 merk gereden, neem bijv. VW en dan zitten mensen met hun "stoere" VW mensen in bijv. Opel af te kraken terwijl ze niet eens weten hoe een opel rijd of hoe betrouwbaar een opel wel niet is.
Helemaal mee eens.

Ik kreeg laatst een Golf TDI als leenauto, toen ze een nieuw spatbord op mijn auto aan het zetten waren (hekje). Dat rijd dus echt voor geen meter, als je wat beters gewend bent.

Als je een simpele Opel/Ford gewend bent, rijd een VW (of Audi, of Skoda) ineens heel lekker. Een Renault is dan heel fijn. Zelfs een Hyundai rijd dan beter. Een Citroen met aktieve vering is dan geweldig. Maar stap je daarna in een Mercedes, dan rijd dat nog veel beter. Stap je daarna in een BMW, dan is dat nog leuker, als je van rijden houd en het droog is. Of als je van driften houd en het glad is. Om maar een paar van de meest gangbare modellen te noemen.

Maar als je daarna in een echt sportieve auto stapt, dan gaat er een nieuwe wereld voor je open. En dan begin je je af te vragen wat je nu het leukste vind: altijd als eerste weg zijn bij het stoplicht, gelanceerd worden als je het gaspedaal indrukt, binnen een paar seconden een andere auto inhalen, bochten nemen zonder te remmen, heel hard over drempels en onverharde wegen kunnen scheuren, je weinig aan hoeven te trekken van nat en glad weer, of whatever.

Hard rijden is vooral een kwestie van een mooie weg opzoeken waar dat kan en mag (Duitsland/circuit), en vol gas blijven geven. De rest is wat lastiger.

En voor de meeste van die andere dingen wil je absoluut vierwielaandrijving en een lage auto met aardig wat vermogen. Dan ben je bijna altijd ook als eerste weg bij het stoplicht (geen wielspin).

[ Bericht 0% gewijzigd door DiGuru op 07-05-2007 23:20:58 ]
pi_49132568
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:29 schreef DiGuru het volgende:

Eh, ik wil graag dat mijn auto altijd rijd, en niet regelmating in de garage staat. Kost ook aardig wat geld. Maakt dat mij een sufkut?
Welke moderne auto kapt er dan geregeld mee? Ik moet zeggen dat het voor mij echt heel lang geleden is dat ik stil kwam te staan en dat was meer omdat de ellende 's nachts begon (dynamo stuk) en ik nog 100 km naar huis moest rijden (en dat had ik op 10 km na gered). Maar verder? Tsja, twee keer een lekke band, maar dat lijkt mij niet gelegen hebben aan de auto waar ze op zaten...

Let wel, ik rij niet gloednieuw, maar bewust een ruim 15 jaar oude auto.

De meeste dingen kunnen gewoon met regulier onderhoud mee en ach, die paar keer dat ik extra langs moet voor iets... het zal mij jeuken. Ik heb tenminste een auto waar ik echt van geniet. Ik heb meermaals met een Jap gereden (vele modellen) en serieus, ik wordt er doodongelukkig van. En de laatste Jap die ik onder mijn reet had moest ik ook meermaals mee naar de garage (let wel: een huurauto voor drie weken en dan meermaals naar de garage).

De verschillen zijn klein. Dat je renault links laat liggen kan ik mij voorstellen. Maar op basis van statistische gegevens een auto kopen? Nee, dat is sufkut werk. Al was het maar omdat net als met snelheid, de persoon achter het stuur de bepalende factor is ten aanzien van betrouwbaarheid. Als je een auto goed behandelt en netjes onderhoudt dan zal deze je zelden tot nooit in de steek laten. Rag je een auto af... ja, dan wel. Ook al heb je de meest betrouwbare auto die er is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49132954
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:43 schreef Mattytrix het volgende:
Sommige mensen hebben er ook totaal geen verstand van, meesten hebben nog maar in 1 merk gereden, neem bijv. VW en dan zitten mensen met hun "stoere" VW mensen in bijv. Opel af te kraken terwijl ze niet eens weten hoe een opel rijd of hoe betrouwbaar een opel wel niet is.
Het is je misschien ontgaan, maar dit draadje is meer om tegen VW aan te schoppen... Dus waarom jij hier verongelijkt komt doen ten aanzien van Opel?

En for the record: Opel is een van de meest onbetrouwbare auto's in de statistieken. Niet niveau renault, maar zeg: italiaans...
quote:
Ik zal je vertellen dat de versnellingsbakken van een VW echt niet geweldig zijn hoor, in de garage in een maand tijd al meer dan 4 vervangen, en dan ook nog nieuwere types ook.
En gek genoeg lees je er nooit wat van. Als het echt zo'n zwak punt was (zoals bij VW de achterverlichting dat wel is), dan moest je toch over dit soort berichten struikelen...
quote:
Ik zeg dit niet om Opel de hemel in te prijzen, ik heb zelf ook wel eens wat met mijn eigen Calibra namelijk, maar dat mensen een merk de grond in trappen terwijl ze er geen kloten vanaf weten vind ik tot daar aan toe.
Jij vindt dit niet kunnen, maar toch kom je in een (beetje) anti-VW draadje even melden hoe slecht een VW is? Weet je dat ik dat een beetje lachwekkend vind? Of eigenlijk: een beetje triest?
quote:
Ik zou zeggen, rij er eerst eens een keer in, kijk hoe betrouwbaar een auto is en beslis dan.
Hoe kan ik de betrouwbaarheid testen door er één keer in te rijden? Ik bedoel: ik vind het doodnormaal dat een auto een enkele rit zonder problemen haalt. Als jij dat wel een prestatie vindt, dan begrijp ik dat jij Opel zeer betrouwbaar acht. Maar dan vraag ik mij af: heb JIJ wel eens wat anders gereden dan Opel?
quote:
En dan nog even over een V6 Opel Calibra, heeft standard 206PK had toen ookal een 6 bak ja. is ook nog eens 4 wiel aangedreven ook, voor zo'n zware bak trekt hij gewoon lekker hard op en als je kijkt met wat voor opties die auto's al geleverd werden dan mag je andere automerken nog eens een keer goed bekijken, ohja en de 245kmp/u is een fabrieksopgave, vaak lopen ze nog harder ook.
Je weet (als calibra rijder!) niet eens het verschil tussen de turbo calibra en de V6 en moet ons even gaan vertellen hoe het zit? Het moet niet gekker worden. En de autojournalisten die de calibra's getest hebben kwamen niet tot de conclusie dat opel terughoudend was ten aanzien van de prestaties. Dat geeft niet, het is zeldzaam indien een merk terughoudend is daarmee, maar toch. Op de teller zal zo'n opel vast harder lopen. Maar ja, tellers wijken iha een beetje af en bij opel al helemaal.
quote:
En kom nou niet met VR6 want die blokken hebben namelijk erg vaak last van gescheurde koppen, hoe weet ik dat?, omdat veel mensen die ik ken ook een VR6 hebben en er allemaal dezelfde problemen mee hebben gehad.
Ik ken genoeg mensen die probleemloos met de VR6 hebben gereden. Alleen: de VR6 is door zijn bouw erg gevoelig voor trappen als de motor koud is. M.a.w. de eigenaren van die auto hebben de auto mishandeld. Mijn oude VR6 (1992-er) is nog steeds eigendom van de man die hem van mij kocht en inmiddels heeft deze meer dan 500.000 km gereden. Alleen de koppakking is ooit vervangen geweest (+ toen meteen geleiders distibutieketting) omdat ik langdurig topsnelheid had gereden terwijl er een lekkage in het koelvloeistofcircuit zat.
quote:
En G40 en G60 heb ik het ook mee gehad, ik weet niet wie van plan is om zijn G-lader al te vervangen na 20.000 km, maar ik zou niet zo gek zijn.
Wederom: kwestie van mishandling. Hoewel, eerlijk is eerlijk, de G-lader een zwak punt was. Maar om de 20K: mishandeling.
quote:
En wie heeft bedacht dat opel zoveel afwijking heeft?, mag je mij dat eens even goed uitleggen.
Zulks blijkt uit tests. Niet voor niets zijn er meerderen in een draad die dit onafhankelijk van elkaar roepen. Gewoon: feit van algemene bekendheid.
quote:
EDIT : Ach en elk merk heeft zo zijn problemen en goeie punten, het is gewoon net waar JIJ voor kiest
Had je het niet bij deze zin kunnen laten ipv eerst melden hoe onbetrouwbaar VW wel niet is (om vervolgens met opsommingen te komen van problemen die stuk voor stuk lijken te horen bij het afraggen van de snelle modellen en daarmee eigenlijk onder de noemer "petjesproblemen" passen)?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')