Voorbeelden? thnxquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:17 schreef DiGuru het volgende:
Ik bedoel, ze rijden maar matig, en voor dezelfde prijs heb je ook iets veel beters. Of twee vergelijkbare auto's van een ander merk.
Rijden matig? Dat zou ik niet willen zeggen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:17 schreef DiGuru het volgende:
Ik bedoel, ze rijden maar matig, en voor dezelfde prijs heb je ook iets veel beters. Of twee vergelijkbare auto's van een ander merk.
En vandaar ook dat het merk VW heet. Een auto voor het volkquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:35 schreef DS4 het volgende:
En tsja, dat is voor veel mensen precies wat ze willen.
Dacia Logan.quote:
Ok ik moest opstaanquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dacia Logan.
Rijd ook prima en is stukken goedkoper dan een Golf.
Bovendien heeft een Golf geen kofferbak.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:26 schreef ThaFreak het volgende:
der is niet beter dan een golf of VW![]()
kwaliteit, nieuwe technologieen, goed rijgedrag, hoge restwaarde, net uiterlijk zonder al teveel poespas![]()
![]()
De Dacia is voor het geld natuurlijk veel auto. Maar wel stukken minder dan een Golf. Er ontbreekt wel het e.e.a. zeg maar (en niet alleen de -t...).quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dacia Logan.
Rijd ook prima en is stukken goedkoper dan een Golf.
Vrij ruime auto die Golf. Heb je er wel eens goed naar gekeken?quote:Bovendien heeft een Golf geen kofferbak.
Opel en VW vergelijken is not done... Opels zien er om te beginnen al niet leuk uit, ook niet relatief. Zelfs als men mag boetseren vanaf een Lotus.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:44 schreef Fugie het volgende:
Zelfde rede waarom opel al tijden de hoogste verkoopcijfers heeft. Het zijn degelijke, relatief leuk uitziende en complete wagens. Dus ideaal voor jan met de pet die weinig eisen aan zijn voiture stelt.
Wat ontbreekt er volgens jou aan een Logan ten opzichte van de Golf? En dan niet aankomen met nutteloze dingens zoals al die elektronische "hulp"middelen...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
De Dacia is voor het geld natuurlijk veel auto. Maar wel stukken minder dan een Golf. Er ontbreekt wel het e.e.a. zeg maar (en niet alleen de -t...).
Als jij liever een Dacia rijdt dan een VW Golf, ga je gang. Ik betwijfel toch echt of er iemand is die de Dacia kiest boven de Golf als het voor hetzelfde geld kan...
[..]
Vrij ruime auto die Golf. Heb je er wel eens goed naar gekeken?
Ja leuk die Fransen met hun technologie... Alleen in de F1 blijven ze heel!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:46 schreef XpectorNL het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Kwaliteit - Als je kwaliteit wil neem je een Toyota ofzo, zeker geen VW.
nieuwe technologieen - Welke? De franse hebben meer vernieuwende ideeën, zeker Citroën.
Goed rijgedrag - Misschien, maar er zijn genoeg auto's die stukken beter, comfortabeler en stiller rijden.
Hoge restwaarde - Sterk overrated als je het mij vraagt, zelf nieuwe onderdelen zijn origineel duurder dan anderen.
Net uiterlijk zonder al te veel poespas - Een net uiterlijk als in net niet? Echt vernieuwend en origineel zijn ze niet.
Tja, zo als je ziet, ik heb echt niks met VW. Zowiezo niet met Duitse auto's, vindt alles wel best zolang het maar geen VAG wagen is...![]()
Aldus Dekra: Golf V meest betrouwbare auto. Toyota is niet eens de beste Jap. Naast het feit dat een Toyota lelijk is en zelfs af fabriek tegenwoordig met puist op de neus wordt geleverd...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:46 schreef XpectorNL het volgende:
Kwaliteit - Als je kwaliteit wil neem je een Toyota ofzo, zeker geen VW.
Eerste C-klasse auto met diesel, eerste C-klasse auto met 6-cilinder, FSI, DSG, de GTI, enz.quote:nieuwe technologieen - Welke? De franse hebben meer vernieuwende ideeën, zeker Citroën.
Maar nooit alles tegelijkertijd. De Golf is juist goed op het punt alles voldoende...quote:Goed rijgedrag - Misschien, maar er zijn genoeg auto's die stukken beter, comfortabeler en stiller rijden.
Dan moet je eens bij een Jap op de prijslijst kijken...quote:Hoge restwaarde - Sterk overrated als je het mij vraagt, zelf nieuwe onderdelen zijn origineel duurder dan anderen.
Maar niemand die zich er echt aan stoort. Geen supermodel, maar een buurmeisje zeg maar...quote:Net uiterlijk zonder al te veel poespas - Een net uiterlijk als in net niet? Echt vernieuwend en origineel zijn ze niet.
Het was niemand ontgaan denk ik en je hebt natuurlijk groot gelijk: iedereen wil iets anders.quote:Tja, zo als je ziet, ik heb echt niks met VW.
Als je geen enkele Duitse auto kan waarderen dan is dat meer dwangmatig denk ik. Er zijn toch genoeg smaken aldaar...quote:Zowiezo niet met Duitse auto's, vindt alles wel best zolang het maar geen VAG wagen is...![]()
Die Subaru is om te beginnen spuuglelijk (wat dan wel past bij de meeste eigenaren). Als het gaat om kilometerkostprijs (veel belangrijker dan aanschafprijs), dan is de Subaru een stuk prijziger.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:49 schreef DiGuru het volgende:
Voor dezelfde prijs als een Golf GT (dus geen GTI), heb je ook een Impreza WRX. Ik bedoel maar.
Zeg, ben jij nu teveel beïnvloed door de Belgen ofzo? Als je niet ziet dat de Dacia van een totaal andere klasse is dan de Golf dan houdt het snel op. Andere prijsklasse, ander product. Simpel.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat ontbreekt er volgens jou aan een Logan ten opzichte van de Golf? En dan niet aankomen met nutteloze dingens zoals al die elektronische "hulp"middelen...
Wat is volgens jou het voordeel van zo'n lelijke uitstulping (die alleen staat bij grotere modellen).quote:Natuurlijk is een Golf ruim. Maar een kofferbak heeft het ding niet.
Right wise guy, de Golf 5 is een mislukte opgeblazen Golf 4 terwijl de nieuwe Astra GTC gewoon een dijk van een wagen is qua styling...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Opel en VW vergelijken is not done... Opels zien er om te beginnen al niet leuk uit, ook niet relatief. Zelfs als men mag boetseren vanaf een Lotus.
Niet dat VW producten geweldig mooi zijn, maar naast een Opel stralen ze!
Het is geen mooie auto, maar hij ziet er gewoon prima uit. En je zou kunnen weten dat ik het niet zo'n bezwaar vind als een autotype in de loop der jaren niet wezenlijk van uiterlijk verandert.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:03 schreef yup het volgende:
Right wise guy, de Golf 5 is een mislukte opgeblazen Golf 4
Ik vind het dus echt een lelijk ding. Om maar niet te beginnen over de gemiddelde Opelrijder, want... brrr...quote:terwijl de nieuwe Astra GTC gewoon een dijk van een wagen is qua styling...
Het is zeker vwb imago een minder merk.quote:Niet dat Opel de beste merk is of whatever, maar minder dan VW vind ik het zeer zeker niet :/
Het uiterlijk van een Impreza is net zo subjectief als dat van de Golf.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die Subaru is om te beginnen spuuglelijk (wat dan wel past bij de meeste eigenaren). Als het gaat om kilometerkostprijs (veel belangrijker dan aanschafprijs), dan is de Subaru een stuk prijziger.
Het rijdt bovendien natuurlijk totaal anders en als je voor een Golf GT gaat, dan zal de WRX niets voor jou zijn en v.v.
(en de GTI is vwb aanschafprijs veel meer gelijk aan de WRX, want 600 euro duurder waar de GT 3.300 euro goedkoper is)
Mag ik raden, bouwjaar van voor 2003? Deze serie is idd technisch helemaal niet in orde. Maar om nou te zeggen dat VW beter is...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:52 schreef obs het volgende:
[..]
Ja leuk die Fransen met hun technologie... Alleen in de F1 blijven ze heel!
Mn schoonouders met hun laguna station alles erop en dr aan. Niets werkt.
- Electrische benzine meter werkt nauwlijks
- Plafondlampje schijnt ontvlambaar te zijn... nieuw plafond bedekking werd dat.
- Achteruit knap om niets (geen vreemde weersomstandigeheden of wat dan ook)
- Scheur in cilinderkop met net 100.000 erop
- etc.
Niet dat ik hier VW of de Golf de hemel in wil prijzen. Maar het zijn zeker degelijke auto's.
Het is een petjesauto en de bestuurders hebben vrij vaak een minderwaardigheidscomplex (ik moet altijd lachen als ik er weer een zie met een menneke achterop die over het porsche-logo heen staat te zeiken).quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:07 schreef DiGuru het volgende:
Het uiterlijk van een Impreza is net zo subjectief als dat van de Golf.
Je bent het toch hoop ik wel met mij eens dat Jan Doorsnee niet de WRX zal kopen?quote:Qua uitrusting, inruilwaarde en degelijkheid doet de Subaru echt niet onder voor de golf. Kijk alleen maar eens naar de stoelen en het stuur. En zo'n beetje alles is standaard.
Olie die 5 jaar goed blijft smeren... Leuk voor de eerste eigenaar die onderhoudsintervallen, maar 30.000 km is al de zaak een beetje oprekken.quote:Ook wat betreft kilometerkostprijs en duurzaamheid doet hij het niet slecht: het verbruik zal iets hoger liggen, maar (naast af en toe het oliepeil kontroleren), hoef je alleen maar iedere 45000 kilometer een keer langs de garage voor een beurt. Ook als je daar vijf jaar over doet.
Jij hebt eigenlijk helemaal geen verstand van auto's, is het wel?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:36 schreef DiGuru het volgende:
Qua prijs/prestatie ben je beter af met een Skoda Oktavia: kwalitatief net zo goed (en gebouwd op hetzelfde platform) als een Golf, maar veel groter, meer luxe, en net zo duur. Maar natuurlijk nog steeds duurder dan een vergelijkbare Jap.
Ja, daar zit wat in. Alhoewel ik het qua techniek en aankoopbeslissing wel met ze eens kan zijn: waarom zou je vier keer zoveel betalen voor een auto die vergelijkbaar presteert, als je van rijden houd? En Porsche is wel een dijk van een merk, maar qua kilometerkosten en betrouwbaarheid kun je toch beter wat anders kopen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:37 schreef DS4 het volgende:
Het is een petjesauto en de bestuurders hebben vrij vaak een minderwaardigheidscomplex (ik moet altijd lachen als ik er weer een zie met een menneke achterop die over het porsche-logo heen staat te zeiken).
Absoluut. Ik begrijp alleen niet waarom ze al dat geld uitgeven voor een Golf.quote:Je bent het toch hoop ik wel met mij eens dat Jan Doorsnee niet de WRX zal kopen?
Dat hangt van de kwaliteit van de olie en de tolerantie van de mechanische onderdelen af. Je moet er zeker geen goedkope Halfords olie ingooien.quote:Olie die 5 jaar goed blijft smeren... Leuk voor de eerste eigenaar die onderhoudsintervallen, maar 30.000 km is al de zaak een beetje oprekken.
Als je alleen naar de brandstofprijs kijkt wel. Maar als je de kosten van de beurten meerekent, dan is het ongeveer gelijk.quote:Hoe dan ook, de Golf V GTI kost per kilometer ongeveer evenveel als de Impreza 2.0R... Cijfers van de WRX heb ik niet, maar het laat zich raden.
Ik ben een techneut. Ik weet net een heleboel van wat er allemaal achter het uiterlijk schuilgaat.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij hebt eigenlijk helemaal geen verstand van auto's, is het wel?
Voor het geld per kilometer dat je kwijt bent voor een Toyota Corolla Verso 1.8 rij je een A4 2.0 of een 320i. Goh, lastige keuze... Voor iets minder heb je een Skoda Octavia 2.0. De Nix-an Primera 1.8 is weer enkele centen per kilometer duurder.
Maar goed, feiten...
bron?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor het geld per kilometer dat je kwijt bent voor een Toyota Corolla Verso 1.8 rij je een A4 2.0 of een 320i.
Die stoelen zijn idd. bagger, maar dat de wegligging van een (standaard)golfje sportief te noemenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:04 schreef Cybje het volgende:
Het heeft een veel te sportief onderstel en stuurt veel te zwaar. Dat is leuk in een sportauto, maar doordat de VW Golf totaal niet vooruit te branden is, heb je er geen ene zak aan. Iets meer comfort mag wel ... zet er dan tenminste comfortabele stoelen in.
Ik constateer dat jij ofwel in één van beiden nooit hebt gereden, danwel in beiden nooit hebt gereden. Onvergelijkbaar.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:52 schreef DiGuru het volgende:
Alhoewel ik het qua techniek en aankoopbeslissing wel met ze eens kan zijn: waarom zou je vier keer zoveel betalen voor een auto die vergelijkbaar presteert, als je van rijden houd?
Porsche is al sinds jaar en dag een van de (zo niet de) betrouwbaarste auto (op de enkele misser na dan). Kilometerkosten zijn natuurlijk wel hoger, maar goed, totaal onvergelijkbare auto's. You get what you pay for.quote:En Porsche is wel een dijk van een merk, maar qua kilometerkosten en betrouwbaarheid kun je toch beter wat anders kopen.
Ik begrijp het dus wel. Ook al zou het niet mijn keuze zijn.quote:Absoluut. Ik begrijp alleen niet waarom ze al dat geld uitgeven voor een Golf.
Olie wordt niet beter met de jaren. Die lange onderhoudsintervallen komen van de marketingafdeling en veel techneuten zijn het er niet mee eens. Zeker als je de WRX echt op z'n flikker geeft (waar de auto toe uitnodigt) is het zeer verstandig om vaker te wisselen. Het kost natuurlijk geen drol een beetje olie...quote:Dat hangt van de kwaliteit van de olie en de tolerantie van de mechanische onderdelen af. Je moet er zeker geen goedkope Halfords olie ingooien.
Ik ga uit van een lijst waarbij echt alle kosten zijn meegenomen en e.e.a. is berekend en bekeken door mensen die er verstand van hebben... Ik schat de waarde van die lijst hoger in dan jouw mening, no offence.quote:Als je alleen naar de brandstofprijs kijkt wel. Maar als je de kosten van de beurten meerekent, dan is het ongeveer gelijk.
Kennelijk een techneut die niet kan rekenen (of het gewoon nooit echt heeft uitgerekend). Ik ben overigens geen techneut en ik weet ook hoe een autootje werkt, dus om er nu heel trots op te zijn... overdreven als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:53 schreef DiGuru het volgende:
Ik ben een techneut. Ik weet net een heleboel van wat er allemaal achter het uiterlijk schuilgaat.![]()
Kijk, je hoeft een Golf niet mooi te vinden of leuk, of... maar niet vooruit te branden? Ik ben bang dat mijn moeder met haar GTI die 86-er Corvette van jou met jou erin te snel af is... Speelgoedautootje? Kennelijk niet mee gereden. Stuurt te zwaar? Nooit gemerkt...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:04 schreef Cybje het volgende:
Als ik iets vervelend vind rijden, dan is het wel een VW Golf. Naast dat ik de auto lelijk vind, vind ik het gewoon een speelgoedauto'tje. Ik kan niet serieus rijden in dat ding en serieus keuzes maken in het verkeer, wat ik prima in elke andere auto kan. Het is net alsof je niet meer hoeft te remmen voor een rood stoplicht, want je rijdt toch maar rond in je speelgoedauto in een grote speeltuin.
Een VW Golf is saai en doet erg goedkoop aan voor wat je ervoor betaalt. Het heeft een veel te sportief onderstel en stuurt veel te zwaar. Dat is leuk in een sportauto, maar doordat de VW Golf totaal niet vooruit te branden is, heb je er geen ene zak aan. Iets meer comfort mag wel ... zet er dan tenminste comfortabele stoelen in.
Maar goed, ik snap wel dat mensen erin rijden. Als stadsauto'tje is het ding heel erg praktisch, als je geen Smart wilt kopen.
ADAC/Statistischem Bundesambt veröffentlichte Autokosten-index.quote:
Dat klopt dus niet. Ik heb in beide gereden. En ik hou erg van het betere bochtenwerk en onverharde weggetjes.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:47 schreef DS4 het volgende:
Ik constateer dat jij ofwel in één van beiden nooit hebt gereden, danwel in beiden nooit hebt gereden.
Als het regent, vriest of op een onverharde weg wil je inderdaad niet in een Porsche rijden. Verder maakt het niet zoveel uit, alhoewel die Porsche het op een circuit wat beter doet.quote:Onvergelijkbaar.
Bron?quote:Porsche is al sinds jaar en dag een van de (zo niet de) betrouwbaarste auto (op de enkele misser na dan). Kilometerkosten zijn natuurlijk wel hoger, maar goed, totaal onvergelijkbare auto's. You get what you pay for.
Ik dus niet. Daar is dit topic voor.quote:Ik begrijp het dus wel. Ook al zou het niet mijn keuze zijn.
Het staat je natuurlijk vrij om de olie zo vaak te wisselen als je maar wilt.quote:Olie wordt niet beter met de jaren. Die lange onderhoudsintervallen komen van de marketingafdeling en veel techneuten zijn het er niet mee eens. Zeker als je de WRX echt op z'n flikker geeft (waar de auto toe uitnodigt) is het zeer verstandig om vaker te wisselen. Het kost natuurlijk geen drol een beetje olie...
None taken.quote:Ik ga uit van een lijst waarbij echt alle kosten zijn meegenomen en e.e.a. is berekend en bekeken door mensen die er verstand van hebben... Ik schat de waarde van die lijst hoger in dan jouw mening, no offence.
Kuch, kuch. En jij had verstand van auto's? Zeker nog nooit in zo'n Corvette gereden?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk, je hoeft een Golf niet mooi te vinden of leuk, of... maar niet vooruit te branden? Ik ben bang dat mijn moeder met haar GTI die 86-er Corvette van jou met jou erin te snel af is...
Ik weet niet of ik in standaard Golfjes heb gereden, maar ik vond de vering erg stug. De wegligging was op zich niet heel fantastisch, dus voor echt sportief rijden niet heel handig. Maar op drempels en dergelijken, had je echt het idee dat je bovenop die drempel knalde. Bij veel auto's gaat dat wat rustiger.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:46 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Die stoelen zijn idd. bagger, maar dat de wegligging van een (standaard)golfje sportief te noemen![]()
Owja, en de stuurbekrachtiging is te sterk waardoor 'ie inderdaad als een speelgoedauto voelt.
Ik loop niet te zeveren, ik geef gewoon mijn mening.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:58 schreef DS4 het volgende:
Kijk, je hoeft een Golf niet mooi te vinden of leuk, of... maar niet vooruit te branden? Ik ben bang dat mijn moeder met haar GTI die 86-er Corvette van jou met jou erin te snel af is... Speelgoedautootje? Kennelijk niet mee gereden. Stuurt te zwaar? Nooit gemerkt...
Kortom, je loopt een beetje te zeveren.
Statistischem Bundesambt?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
ADAC/Statistischem Bundesambt veröffentlichte Autokosten-index.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:26 schreef ThaFreak het volgende:
der is niet beter dan een golf of VW![]()
kwaliteit, nieuwe technologieen, goed rijgedrag, hoge restwaarde, net uiterlijk zonder al teveel poespas![]()
![]()
Nou, dan kun je niet rijden als jij niet hebt gemerkt dat er een wereld van verschil zit in een Porsche en in een WRX. En dan nog. Het is echt een heel andere auto. Wereld van verschil. Dat merk je eigenlijk al als je met 30 km/u door een woonwijk sukkelt...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:05 schreef DiGuru het volgende:
Dat klopt dus niet. Ik heb in beide gereden. En ik hou erg van het betere bochtenwerk en onverharde weggetjes.
Ik neem naar de wintersport de 911 mee. Ik heb die auto perfect onder controle in de sneeuw. Dat is meer dan dat ik b.v. van een Touareg rijder kan zeggen waarvoor ik de afgelopen vakantie voor in de ankers moest en zelfs nog 10 meter achteruit om een aanvaring te voorkomen... maar dat even terzijde.quote:Als het regent, vriest of op een onverharde weg wil je inderdaad niet in een Porsche rijden. Verder maakt het niet zoveel uit, alhoewel die Porsche het op een circuit wat beter doet.
Het is een feit van algemene bekendheid. Ik ga toch ook niet vragen om bronvermeldingen van het feit dat Jappen vaak bovengemiddeld betrouwbaar zijn...quote:Bron?
Dan heb je misschien moeite om jezelf in te leven in wat een ander zou willen. Kan.quote:Ik dus niet.
Gelukkig wel. Maar waarom een nietszeggende opmerking?quote:Het staat je natuurlijk vrij om de olie zo vaak te wisselen als je maar wilt.
De lijst wordt ieder jaar opnieuw gemaakt. En ik had de laatste erbij genomen. Ik ga niet overtypen welke auto's er allemaal vergeleken worden, het zijn er veel. Inschatting: ong. 300. Varierend van de Smart (goedkoopste) tot en met de 911 turbo (duurste).quote:Hoe recent is die lijst, en welke types worden er vergeleken? De 2.0R is veel ruimer afgesteld (om er zoveel mogelijk vermogen uit te halen) dan de 2.5 turbo (die vergelijkbaar presteert als de 2.0 turbo). Die laatste is namelijk gemaakt om te voldoen aan de strengste millieu eisen. Dus het verbruik is maar weinig hoger.
Anders lees je even wat de eigenaar van de C4 er over zegt. De Corvette is tegenwoordig bloedsnel. Maar in 1986 niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:08 schreef DiGuru het volgende:
Kuch, kuch. En jij had verstand van auto's? Zeker nog nooit in zo'n Corvette gereden?![]()
Ach, het voelt alsnog wel erg snel, omdat de auto erg snel op de 100 zit. Maar boven de 200 accelereert het toch niet heel veel meer. Die 86'er heeft 230 PK of 235 PK standaard, wat ook niet erg veel is.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Anders lees je even wat de eigenaar van de C4 er over zegt. De Corvette is tegenwoordig bloedsnel. Maar in 1986 niet.
Maar wel sneller dan een Golf GTI.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Anders lees je even wat de eigenaar van de C4 er over zegt. De Corvette is tegenwoordig bloedsnel. Maar in 1986 niet.
Het probleem van veel Golfjes is dat de vering te slap is en de demping te straf. Maar veel klanten vinden het kennelijk wel prettig...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:10 schreef Cybje het volgende:
Ik weet niet of ik in standaard Golfjes heb gereden, maar ik vond de vering erg stug. De wegligging was op zich niet heel fantastisch, dus voor echt sportief rijden niet heel handig. Maar op drempels en dergelijken, had je echt het idee dat je bovenop die drempel knalde. Bij veel auto's gaat dat wat rustiger.
Nee, je overdrijft enorm. Dat maakt dat je aan het zeveren bent.quote:Ik loop niet te zeveren, ik geef gewoon mijn mening.
Dat mag jij vinden, maar het is een beetje lachwekkend om te zeggen dat een Golf per definitie niet vooruit te branden is, terwijl jijzelf een sportauto hebt (waarbij je die tekst ongetwijfeld niet zal gebruiken) die het in de praktijk zonder meer af zal leggen tegen de GTI. Niet gek, het is een veel modernere auto, maar de tekst is gewoonweg belachelijk.quote:En waarom betrek jij ineens mijn Corvette erbij? Die staat totaal los van mijn mening over een Golf. Ik weet ook wel dat die Corvette niet supersnel is. Het ding heeft standaard maar 235 PK, wat tegenwoordig niet echt veel is. Sterker nog, ik heb een korte tijd een Calibra gehad uit 97 die een hogere topsnelheid heeft dan de Corvette die ik nu heb. Maar ik vind de Corvette gewoon een veel fijnere rij-ervaring hebben.
Ik twijfel daaraan. Maar goed, bij de eerste de beste bocht...quote:Op acceleratie wint die Corvette het trouwens wel.
Op de teller ja... Ik heb een test erbij gepakt waarin de Corvette slechts 224 km/u ging en 0-100 7.0 sec. duurde. Nog een tweede test gevonden en daar is het zelfs 222 km/u en 7,2 sec. De Golf loopt in de tests zonder meer 235 en 0-100 met DSG bak kost gemiddeld 6,6 sec.quote:Edit: goed, de top van een Golf GTI stelt dus ook geen ruk voor: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=34008&cache=no
Ik dacht dat die dingen wel wat harder zouden gaan, maar die Corvette gaat ongeveer 240 - 250 standaard. En die Calibra ging zelfs nog 250.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |