abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:04:47 #101
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49788132
Onvoorstelbaar he! Ik mis het ook echt wel, dat kleine babytje, al is deze grote babyreus ook wel super!

Ik wil graag broodbeleg gaan geven, maar welke zijn aanraders, behalve smeerkaas? Ik vind leverworst nog te vroeg, pindakaas lijkt me ook nog niet geweldig. En losse dingen als kaas en hagelsag wacht ik liever nog even mee.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:05:43 #102
94046 PM-girl
pi_49788152
Storm gemist! Dat lijkt me zo gek om te zien, dat jouw eigen kleine kindje ineens rechtop kan staan!
*
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:14:35 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_49788378
ik ben niet bijgelezen, maar ik lees wel ff snel van Storm woeiiii mannetje, wat ga jij hard!

PM, ik geef niet zoveel op brood, maar dat komt ook omdat Ezra een pietlut is
beetje appelstroop zou kunnen. ik hou het zelf bij de smeerkaas (maar dan wel van philadelfia, andere blieft meneer niet )

Met ezra gaat het goed. wel flink verkouden geweest, maar het ging vrij snel weer goed gelukkig. meneer kruipt het hele huis door, vind ie prachtig en hij kan nu ook goed los zitten en doet dat ook zelf. dus van lg naar zit naar kruipen gaat allemaal heel vlot. en hij zegt "mama" echt heel duidelijk zooooo lief. en hij wordt zo groot ineens. bijna geen baby meer, echt al een jongetje aan het worden. Morgen ga ik hem aan Ive voorstellen, eens kijken hoe dat gaat
stormy waters...
sailin'
pi_49788909
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:04 schreef PM-girl het volgende:
Onvoorstelbaar he! Ik mis het ook echt wel, dat kleine babytje, al is deze grote babyreus ook wel super!

Ik wil graag broodbeleg gaan geven, maar welke zijn aanraders, behalve smeerkaas? Ik vind leverworst nog te vroeg, pindakaas lijkt me ook nog niet geweldig. En losse dingen als kaas en hagelsag wacht ik liever nog even mee.
roomkaas zoals philadelphia, boter, appelstroop], vruchtenbeleg, tartex, vegetarische pate, amandelpuree, tahin, huttenkase, beetje yoghurt, fruithapje, zachte geitenkaas.

Disclaimer: Tartex bevat veel gist, vegetarische pate bevat vaak soya. Amandelpuree en tahin kunnen (sporen van) noten bevatten. Yoghurt, geitenkaas, huttenkase en roomkaas kunnen een reactie geven bij kindjes met een koemelk en/of lactoseintolerantie.

Edit:Vergeten te vermelden: ik zou de tartex, vegapate, amadelpuree en tahin bewaren tot de negen maanden.
pi_49789027
Ezra gaat ook al zo snel! Komen er foto's van de meet?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:43:55 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_49789159
Ja hoor Owlet, het fototoestel ligt al klaar (alleen nog even nieuwe batterijen erin doen..).
Fijn dat het goed gaat met Ezra! Wat goed dat hij al los kan gaan zitten. Ive heeft het 1x gedaan (wat ik ook trost hier gemeld heb) en sindsdien heb ik het hem niet meer zien doen. Op het kdv heeft hij het volgens mij nog wel een paar keer gedaan, maar thuis niet meer.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:51:00 #107
24188 Belana
kloon van belana
pi_49789345
oe, tahin, dat is lekker dat is toch kikkererwtenpasta?

cattie, ezra doet het pas een paar dagen nu hoor, ineens hebben ze het door ofzo. ik ben hem wat meer in de tripp trapp gaan zetten, dat hielp hier geloof ik.
ik kijk uit naar morgen echt wel dat we foto's maken
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:53:31 #108
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49789395
Die Ezra! Fijn dat hij weer beterderder is!
En wat heerlijk dat hij mama zegt!

Suug, ik vroeg me af hoe het nu met wakker worden van Storm gaat.
En Vief, is het inslapen van Dean wat verbeterd?

Over brood eten: Thies krijgt er vooralsnog niets op. Hij vindt het zo ook erg lekker. Maar ik vind het maar eng. En mijn lief durft hem al helemaal geen brood te geven, de held.
Hij krijgt telkens de korstjes (had CBarts gezegd, om het kauwen te oefenen). Nou sabbelt hij dat hele ding zacht en propt het in zijn mond. Hij plakt het ahw aan zijn verhemelte vast. dan gaat hij liggen zitten kletsen of bellen blazen. Hij vergeet het door te slikken! Ik haal het dan met mijn vinger eruit. Soms komt een zacht gesabbeld stuk achter in zijn keel, dan gaat hij kokhalzen of verslikt zich. Wij Rapleyen niet, maar ik neem aan dat dit nomaal is in het begin?

[ Bericht 1% gewijzigd door Moonah op 26-05-2007 13:25:59 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_49789527
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:51 schreef Belana het volgende:
oe, tahin, dat is lekker dat is toch kikkererwtenpasta?
Sesampasta Kikkererwtenpasta is hoummous . Daar zit dan wel weer vaak tahin doorheen. Als je het zelf maakt en de knoflook en het zout achterwege laat (dus alleen kikkererwten, tahin. beetje citroensap) dan mag dat vanaf acht maanden
pi_49789687
Moonah, eng is dat he! Je zou hem wat kleinere stukjes kunnen geven zodat hij niet een hele korst weg hoeft te werken. Kokhalsen is niet erg, het is zijn manier om het weg te werken en ik zou het zo lang mogelijk laten gaan om hem de kans te geven het zelf te leren.
Liggen tijdens het eten zou ik sowieso niet toestaan en ook niet mogelijk maken. ook niet met gepureerd eten.
pi_49789902
!
'k was ff weg en Eva dus ook

Boterhammen.... Eva heeft er net weer één op. Ze krijgt hem van mij met korsten en al. Als ze uit het vuistje korstjes op eet, dan kan het ook wel met een boterham in stukjes lijkt me. Meestal met smeerkaas of appelstroop, en in ieder geval een beetje halvarine. Ze vindt het heerlijk, en ze is soms net een vogeltje met een wijd opengesperd bekkie. Ik geloof, Moonah, dat ze in het begin ook wel erg propte. Nu snapt ze meestal wel dat als haar mond vol zit, er ff niets meer bij hoeft. Maar in het begin werd ze ook kwaad van zo'n korst omdat ze er niet goed een stukje af kreeg. Na een poosje hielp ik haar dan wat door alsnog kleine stukjes te voeren. Kokhalzen is heel normaal. Blijven opletten!
De belegsuggesties hier klinken goed! pindakaas mag, afgezien dat het onhandig en plakkerig is, toch hoe dan ook niet voor 1 jaar vanwege eventuele notenallergie?
Eva en Maria
pi_49789981
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:15 schreef Linda__ het volgende:
pindakaas mag, afgezien dat het onhandig en plakkerig is, toch hoe dan ook niet voor 1 jaar vanwege eventuele notenallergie?
Volgens mij niet inderdaad alhoewel het in eten voor de kleintjes vanaf negen maanden mag. Ik wacht iig wel. Eerst de gewone notenpasta's (cashewnoten enzo) en dan misschien een keer pindakaas.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:22:33 #113
94046 PM-girl
pi_49790090
Heee Linda! Hihi, heb je net nog gemaild!

Moonah, dat brood gaat hier juist heel goed, maar Simon is ervaren inmiddels met stukjes en brokken eten. Het plak wel, maar hij krijgt het toch weg. Hij zit dan wel rechtop in een stoel.Ik geef hem grote stukken zodat hij zelf kan afhappen. Voor de kleine afgevallen stukjes begint hij nu te oefenen met de pincetgreep, zo knap

Dank voor de tips over het beleg, Philedelphia is wel een goede ja!
*
pi_49790097
Oja, en 3 vriendinnen van mij zijn de laatste weken bevallen. Afgelopen woensdag mocht ik zo'n kindje vasthouden. Ik wist gewoon zéker dat Eva niet zo klein is geweest (maar volgens de weegschaal was Eva zelfs kleiner bij de geboorte). Heel bijzonder, maar rammelen ging ik niet... (moeder zelf vond haar eigen kind erg lief, natuurlijk, maar is ook geen babymens en verheugde zich op het moment dat haar kind de leeftijd van Eva zou hebben.)

Stormpie stormt wel hard hè! Ik vind het zo'n mooi gezicht, van die kromme wiebelbeentjes en dan zo'n pamperkontje erboven
Eva en Maria
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:24:11 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49790123
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:05 schreef owlet het volgende:
Moonah, eng is dat he! Je zou hem wat kleinere stukjes kunnen geven zodat hij niet een hele korst weg hoeft te werken. Kokhalsen is niet erg, het is zijn manier om het weg te werken en ik zou het zo lang mogelijk laten gaan om hem de kans te geven het zelf te leren.
Ik geef ook zo klein mogelijke korstjes. Maar hij moet wel iets van houvast hebben in die knuistjes.
En ik had idd ook bedacht dat, als ik het uit zijn verhemelte frut, hij het dan niet zelf leert.
quote:
Liggen tijdens het eten zou ik sowieso niet toestaan en ook niet mogelijk maken. ook niet met gepureerd eten.
Nee, hij ligt ook niet! Had ik fout geformuleerd. Hij kan nog niet zitten. Kinderstoel hebben we geprobeerd maar dat bolletje staat nog niet zo lang stabiel. Bovendien wil ik hem als hij zich écht verslikt meteen kunnen oppakken en niet eerst uit die stoel moeten manoeuvreren. Dus hij zit in het wipstoeltje. Half rechtop dus. Dat lijkt me veilig. Toch?

En idd goede belegsuggesties. Ik ben zelf niet zo'n broodeter, en smeerkaas, pindakaas en paté (vegetarier) vind ik al helemaal smerig, dus ik vroeg me al af wat ik erop zou moeten gaan doen. Ik moet immers wel het goede vb gaan geven.

En Linda, vort! Inpakken jij!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:25:42 #116
94046 PM-girl
pi_49790160
Moonah, kun je Thies niet bij je op schoot zetten? Heb ik de eerste dagen Rapley ook gedaan, puur uit angst hem meteen op te kunnen pakken. (en we hadden ook nog geen kinderstoel toen trouwens)
*
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:27:03 #117
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49790189
Ja, op schoot is idd ook een optie.
  † In Memoriam † zaterdag 26 mei 2007 @ 15:43:38 #118
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49792984
PM, gepureerd fruit en groente gaat ook goed op brood. Handig voor de restverwerking. En van gepureerde rode linzen kun je ook broodsmeersel maken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:50:59 #119
94046 PM-girl
pi_49793137
Thnx Macka!

Men, ik was op zoek naar een leuk knopje-en-dan-geluid-met-licht-iets voor Simon, tot ik me bedacht dat we nog een looprekje van Vtech hadden staan, met daarbij een uitneembaar activiteitenpaneel.
Wat een kakafonie!! Nu snap ik wat mijn moeder bedoelt met "al dat speelgoed van tegenwoordig".

Denk dat Simon er wild van wordt!
*
pi_49793981
bij mij op de creche is het vaak zo dat als kinderen met brood beginnen, we het zachte gedeelte van het brood even in de melk dopen....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:48:22 #121
94046 PM-girl
pi_49794442
Ja, het is een hit!! Grote ogen en een verwachtingsvol, blij gezicht! Maar oma kan blij zijn, het telefoontje dat er bij zit is de grote favoriet, terwijl dat maar een gewoon rammelaartje is. Hij zit (!!) er nu al zo'n 15 minuten mee te spelen!
*
pi_49794657
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:50 schreef PM-girl het volgende:
Thnx Macka!

Men, ik was op zoek naar een leuk knopje-en-dan-geluid-met-licht-iets voor Simon, tot ik me bedacht dat we nog een looprekje van Vtech hadden staan, met daarbij een uitneembaar activiteitenpaneel.
Wat een kakafonie!! Nu snap ik wat mijn moeder bedoelt met "al dat speelgoed van tegenwoordig".

Denk dat Simon er wild van wordt!
Geweldig! Wij hebben een soortgelijk zit-looprekje gekregen. Eva mag er van mij niet te lang in, want de heupjes enzo... Maar ze vind het léuk! De batterijen heb ik er na 2 keer uitgehaald, ik werd er gek van . En Eva maakt het niet uit, de knopjes smaken nog net zo lekker zonder batterijen, en het plastic telefoontje wat er bij hoort, is al bijna opgeknaagd. Ze stept er de hele kamer mee door, vooral achteruit

Deze dus:
Eva en Maria
  zaterdag 26 mei 2007 @ 17:05:55 #123
94046 PM-girl
pi_49794830
Ja batterijen eruit, die onthoud ik. Sjee, een kind krijgt er nog veel meer herrie uit, rock en roll, samba, stemmetjes
*
  zaterdag 26 mei 2007 @ 19:44:27 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_49799033
Ezra heeft vanavond smakelijk mee zitten eten van de (kale) bami dat was lekkerrrrr
stormy waters...
sailin'
pi_49800592
Popples,zag je vraag van dinsdag.Ze mogen tussen de 5 en 6 kilo over op 4 flessen van 210ml.Ik ben nu langzaam aan het opbouwen daar naartoe,maar dat duurt nog wel even.Quinten krijgt er nu nog 5 van 180ml.Maar dat is sinds 2 dagen en vandaag laat ie nogal wat staan,maar ja,morgen weer een dag Verder slaapt ie lekker 2x per dag in bed overdag en ook nog wel in t wippertje(nu dus)et gaat lekker met m,nu ik nog.......
xxxKarinxxx,alles goed met je hummeltje?

Groetjes,Minoes
pi_49802302
Storm, wat ga je hard!

Linda leuk dat je er weer bent, wat een prachtige meid heb je!

Karin wat vervelend!
Hoe gaat het nu met drinken met Meike?

Minoes, ik wist dat helemaal niet.
Ik moet Damian nu telkens rond half 11 wakker maken!
Dus ik ga volgende week maar eens proberen of hij aan de 4 flessen wil.
Wat fijn dat het zo goed gaat met Quinten. ik hoop voor je dat het met jou nu eindelijk ook snel beter zal gaan

[ Bericht 2% gewijzigd door appelsap op 26-05-2007 22:10:39 ]
pi_49804136
Hoi hoi, op mijn Meike's pak voeding staat tussen 5 en 6 kilo 5 voedingen van 180 ml + 6 schepjes

Meike redt dat niet hoor, die krijgt 5 keer 150 met moeite naar binnen.....(en vaak redt ze dat dus niet eens.....pfff worries, want het is echt te weinig)

Maar vandaag huilt ze al minder aan het eind van de fles, en drinkt ze ook weer iets meer
Ik heb zelf toch het idee dat er nog een beetje spruw is achtergebleven.....

Gelukkig is ze goed te spreken , ze slaapt overdag bijna niet meer.....denkt dat ze al heel groot is. sochtendsslaapt ze een half uur en smiddags een half uur, en dan pas om 20.00 uur savonds weer. En dan maakt ze een lange ruk, ik maak haar wakker rond 23.30 voor de fles, tegen 6.15 komt ze voor de volgende voeding en dan slaapt ze door tot een uur of 9.
Het is wel heel vroeg voor een kindje van 3 maand om nog maar zo weinig te slapen overdag. Maar aan de andere kant slaapt ze snachts goed, en is ze heel tevreden....(behalve tijdens het drinken dus.....als ze 100 cc op heeft begint de ellende, dan gaat ze protesteren ....)
  zondag 27 mei 2007 @ 07:29:13 #128
640 snoopy
peanuts
pi_49811722
Karin, 'denk' je dat het te weinig is? Of hebben ze dat op het CB gezegd?
5 x 150 klinkt helemaal zo slecht niet.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 27 mei 2007 @ 07:34:26 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_49811729
Karin, ze drinkt niet te weinig hoor als ze ongeveer 5,5 kilo is dan mag ze ongeveer op 165 cc aangemaakte voeding per fles zitten (5,5 X 150 / 5 flessen) en die 150 mag tussen de 120 en de 180 liggen, dus ze drinkt prima
stormy waters...
sailin'
pi_49811796
karin ik denk dat meike iet zo slecht drinkt hoor. als ze te vreden is is het goed. maar stel dat ze een fles zou laten staan dan zou ik me zorgen gaan maken. maar als ze goed plast is alles ook goed.

minoes dank je voor je antwoord. we zijn over gestapt op 4 voedingen sinds donderdag dus nu hopen dat het goed blijft gaan.

appelsap misschien heeft damian niet ze behoefte meer aan 5 flessen en kun je gewoon overgaan op 4. en als hij slaapt zou ik hem niet wakker maken hoor. tenzij het wel heel erg uit de hand loopt natuurlijk.

ezra word ook al een grote vent en zo te lezen lekkere bami gehad.

eva is ook gegroeid zeg. jeejtje. linda leuk om weer wat van je te lezen.

pm leuk ding he dat van v-tech. zit er geen aan/uit knopje op?
mama van 3 kids!
  zondag 27 mei 2007 @ 11:05:59 #131
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49813079
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:53 schreef Moonah het volgende:
Die Ezra! Fijn dat hij weer beterderder is!
En wat heerlijk dat hij mama zegt!

Suug, ik vroeg me af hoe het nu met wakker worden van Storm gaat.
En Vief, is het inslapen van Dean wat verbeterd?

Over brood eten: Thies krijgt er vooralsnog niets op. Hij vindt het zo ook erg lekker. Maar ik vind het maar eng. En mijn lief durft hem al helemaal geen brood te geven, de held.
Hij krijgt telkens de korstjes (had CBarts gezegd, om het kauwen te oefenen). Nou sabbelt hij dat hele ding zacht en propt het in zijn mond. Hij plakt het ahw aan zijn verhemelte vast. dan gaat hij liggen zitten kletsen of bellen blazen. Hij vergeet het door te slikken! Ik haal het dan met mijn vinger eruit. Soms komt een zacht gesabbeld stuk achter in zijn keel, dan gaat hij kokhalzen of verslikt zich. Wij Rapleyen niet, maar ik neem aan dat dit nomaal is in het begin?
Hey Moontje

Eng dat verhaal met het brood! Voorlopig nog geen Waldkorn voor hem neem ik aan?
Ik kan er alleen niks zinnigs over zeggen aangezien ik juist jouw posts altijd check op tips, hihi.

Dean slaapt nog steeds niet 's avonds
Gisteren pastte oma op en ze moest de hele avond zijn tenen masseren op de bank anders werd meneer behoorlijk ontstemd

We hebben wel zo'n dia projector dinges gekocht, ik en vallen er zelf wel van in slaap, van die baarmoeder geluiden gecombineerd met een zacht flakkerende sterrenhemel, maar Dean niet echt

Maar volgens de consultatiebureau arts moest ik niet te panisch doen over de "Ria Blom-politie" en hem er 's avonds lekkerbin laten zitten als ie niet wil slapen, alleen dan geen aandacht aan hem besteden. Niet dat Dean dat goed vind maar ja

Hij is wel superlief en gezellig, hij piept nooit, is altijd vrolijk, maar hij wil gewoon gezelligheid om zich heen, we zetten hem nu met de wipper in de box die we dan bij de eettafel trekken, en dan zit ie mee te praten...hij wil gewoon niet alleen

Ach het zal wel een faaaaaaaase zijn, hij rolt om en om sinds hij 3,5 mnd was en probeert nu ook al los te zitten, binnenkort gedaan met de (relatieve) rust waarschijnlijk
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49813948
Die Dean, een energiek mannetje dus! Als hij wel rustig is als hij niet in bed ligt zou ik hem gewoon bij je nemen. Volgens mij moet je op deze leeftijd vooral doen wat voor jullie allemaal het beste werkt, het trekt vanzelf wel naar een "normaal" schema.
pi_49814362
ze moet volgens het cb 150 cc per kilo lichaamsgewicht drinken. (minimaal)

Ze woog 3 weken geleden 5090...zeg maar 5 kilo dus
5 * 150= 750 ml
Dat was het minimum en het max was 1 liter.
Maar ik neem aan dat ze voor 150 + 5 schepjes dan 165 cc rekenen? (zei jij toch ook Belana)
Want per fles laat ze vaak minstens 30 cc staan, soms meer.

Maar goed, iemand anders hier zei ook al, als ze maar tevreden is. En dat is ze.
Ze is gewoon supervrolijk!!
En ze komt ook niet eerder voor de fles, dus dan is het vast wel oke!!

Vivi, Dean is wel een gezelligheidsbeest he!!
(heeft ie trouwens al kennis gemaakt met zijn schoenencollectie )
pi_49814951
xxxKarinxxx,Meike drinkt volgens mij ook wel genoeg hoor.Als ze echt 2 of 3 hele flessen per dag laat staan,moet je je zorgen gaan maken,maar een beetje per fles is niet erg.Dat doet Quinten ook wel,gister bv.2x achter elkaar.En dan 40cc en 70,dus dat is ook best veel.En gewoon de hele nacht doorknorren vanaf 23u Tot half 8,dus als hij eerder honger zou hebben,komt ie wel,maar dat doet hij dus niet.
En zo te zien groeit Meike goed,dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor.

Eergisteren met Quinten naar het ziekenhuis geweest,voor de bespreking van het hartfilmpje van vorige week.
En dat is goed,ook het lijntje wat eronder zat en wat met de hartkamer te maken had,was nu goed.
We moeten nu pas over een half jaar terugkomen en als het dan goed is,sluit de kinderarts het af.Dus,we hebben goede hoop Quinten was +- 61cm.en woog 5565 gr.

Groetjes,Minoes
  zondag 27 mei 2007 @ 13:29:28 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_49816445
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ze moet volgens het cb 150 cc per kilo lichaamsgewicht drinken. (minimaal)

Ze woog 3 weken geleden 5090...zeg maar 5 kilo dus
5 * 150= 750 ml
Dat was het minimum en het max was 1 liter.
Maar ik neem aan dat ze voor 150 + 5 schepjes dan 165 cc rekenen? (zei jij toch ook Belana)
Want per fles laat ze vaak minstens 30 cc staan, soms meer.
het gaat om aangemaakte voeding
dus bij 5 kilo zou het bij 5 flessen om in totaal 150 cc per fles gaan ongeveer en dus 120/130 cc water en daar schepjes bij doen.
niet op blind staren meid, ze doet het goed, ze groeit, ze is vrolijk en allert, plast goed, geen zorgen!
stormy waters...
sailin'
  zondag 27 mei 2007 @ 13:33:26 #136
94046 PM-girl
pi_49816569
Vivi, Simon is ook elke avond wakker tot negen uur half tien, terwijl hij wel al moe is al die tijd. Ik weet het nu gewoon en vind het prima, ik weet dat hij later toch wel slapen zal.
En hij houdt gewoon van gezelligheid!
*
  zondag 27 mei 2007 @ 13:34:32 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49816602
Goh, ja, er zijn natuurlijk ook moeders die zich zorgen maken of hun kind wel genoeg eet...
Ik sluit me aan bij de andere adviezen Karin.

Minoes, fijn dat het nu goed was met Quinten!
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:05 schreef Vivi het volgende:
Ik kan er alleen niks zinnigs over zeggen aangezien ik juist jouw posts altijd check op tips, hihi.
Oh?
quote:
Dean slaapt nog steeds niet 's avonds
Gisteren pastte oma op en ze moest de hele avond zijn tenen masseren op de bank anders werd meneer behoorlijk ontstemd
Maaaaar!!!
Pas maar op. Als hij 16 is ligt hij in Griekse toga op de bank en verwacht hij dat je hem druiven voert!
quote:
Maar volgens de consultatiebureau arts moest ik niet te panisch doen over de "Ria Blom-politie" en hem er 's avonds lekkerbin laten zitten als ie niet wil slapen, alleen dan geen aandacht aan hem besteden. Niet dat Dean dat goed vind maar ja

Hij is wel superlief en gezellig, hij piept nooit, is altijd vrolijk, maar hij wil gewoon gezelligheid om zich heen, we zetten hem nu met de wipper in de box die we dan bij de eettafel trekken, en dan zit ie mee te praten...hij wil gewoon niet alleen
Zoals Owlet geloof ik ook al zei, als dit voor jullie alledrie goed voelt, niet moeilijk doen. Met de tijd komt hij idd vanzelf wel in een ritme. Ik kon me dat eerst niet voorstellen, maar je kind gaat het echt zelf aangeven.

pi_49816678
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:29 schreef Belana het volgende:

[..]

het gaat om aangemaakte voeding
dus bij 5 kilo zou het bij 5 flessen om in totaal 150 cc per fles gaan ongeveer en dus 120/130 cc water en daar schepjes bij doen.
niet op blind staren meid, ze doet het goed, ze groeit, ze is vrolijk en allert, plast goed, geen zorgen!
nou idd, je hebt gelijk!

Ik ga weer over in de genietmodus!
*zorgenmodus uitschakelt*
  zondag 27 mei 2007 @ 13:38:31 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49816733
Braaaaaf Karin!
  zondag 27 mei 2007 @ 14:40:23 #140
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49818796
Goed zo.

LadyS, een hele site met kleertjes met spreidbroekjes: http://www.hetgaiahoekje.nl/
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 27 mei 2007 @ 16:32:28 #141
94046 PM-girl
pi_49822984
Wij hebben net voor het eerst met Simon in het stoeltje gefietst
Hij was er niet echt van onder de indruk, hij had vooral oog voor mijn handen op het stuur!
*
pi_49823335
Dank je, Yppy,maar die kende ik al. k heb er inleggers besteld.
Wel lief dat je aan me dacht. Gelukkig heeft ze ook geen speciale broeken nodig. Elastische broekjes gaan prima

Storm al los staan Knap hoor! En ik vind zijn krulletjes zo lief
pi_49824487
En Simon al mee op de fiets Iris trekt altijd altijd mijn handen lios Of zit te bellen aande fietsbel en dan kijken mensen soms geërgerd om
pi_49844891
Hier geen verhalen over zadelpijn, maar wel over "onderhoud" van billen en bijhorende accessoires

De kraamdraak haalde bij de meiden witte afscheiding weg dat tussen de schaamlippen zat. Ze dacht dat het dat witte spul nog was vd geboorte. Nu heeft Pien het weer en vraag me af of je dat moet laten zitten (tis toch een natuurlijk iets) of moet je dat schoonmaken ?
  maandag 28 mei 2007 @ 10:42:47 #145
105850 Fuente
mamamuts
pi_49845056
quote:
Op maandag 28 mei 2007 10:33 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hier geen verhalen over zadelpijn, maar wel over "onderhoud" van billen en bijhorende accessoires

De kraamdraak haalde bij de meiden witte afscheiding weg dat tussen de schaamlippen zat. Ze dacht dat het dat witte spul nog was vd geboorte. Nu heeft Pien het weer en vraag me af of je dat moet laten zitten (tis toch een natuurlijk iets) of moet je dat schoonmaken ?
Ik maakte het altijd even schoon met een washandje met water. Het is op zich heel normaal, maar even opletten dat het niet vervelend gaat ruiken.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 28 mei 2007 @ 11:04:05 #146
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_49845516
Hoe kan je het beste beginnen met brood (ik heb hele taferelen voor ogen..) eerst korsten, of hele kleine stukjes gedoopt in melk (poedermelk)
  maandag 28 mei 2007 @ 11:04:20 #147
640 snoopy
peanuts
pi_49845521
Mijn kraamphulp (een hele lieve) haalde het ook altijd weg met watten en water. 1x van voor naar achter vegen. Meer niet.

Lis heeft gisteravond overgegeven. Zo zielig.
Het zou kunnen komen door een te drukke dag, een virusje van een ander kindje dat ook heeft overgegeven gisteren of door het stukje gekookt ei dat ze bij haar eten kreeg. Het gaat nu weer helemaal prima met haar gelukkig. Maar echt alles zat onder. Haar bedje, haar slaapzak en haartjes.

Ik heb Lis gewoon korstje gegeven in het begin. Die sabbelde ze lekker op.
  maandag 28 mei 2007 @ 11:19:53 #148
94046 PM-girl
pi_49845873
ik80, ik ben ook begonnen met korstjes. Ging heel goed. Mij lijkt het dopen in melk alleen maar meer plakkerigheid op te leveren in de mond?
*
  maandag 28 mei 2007 @ 11:20:42 #149
94046 PM-girl
pi_49845894
Och Snoopy wat sneu zeg.
*
  maandag 28 mei 2007 @ 12:20:41 #150
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_49847530
Oke, ze heeft net een stukje korst gehad en er heerlijk op gesabbeld. Niet echt iets van gegeten maar geproefd denk ik wel. Weer een overwinning voor mij!
  maandag 28 mei 2007 @ 12:33:47 #151
94046 PM-girl
pi_49847998
Dat is het vaak he, ik80. Angst en overwinning van de moeders. Enkele weken terug vond ik brood ook heel akelig. Nu geef ik brood dubbelgevouwen in 4 stukken met beleg en het gaat goed. Soms even kokhalzen, maar dat reflex werkt zo ontzettend goed, dat ik gewoon rustig blijf zitten.
Pas 1 keer heb ik hem uit zijn stoeltje getrokken, dat was met een stukje stokbrood (te plakkerig). Maar voordat hij los was, had hij het brood er zelf al uit gewerkt.
*
  maandag 28 mei 2007 @ 13:04:02 #152
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49849052
Even niet over eten maar jullie mening over iets anders:

Gisteren waren wij op een verjaardag en daar was een buurvrouw van de jarige, (type nogal vergane glorie met netpanty en vermoedelijk alcoholprobleem maar wel heel aardig/goedbedoelend, je kent het wel) met een zoontje van 6.

Dat jongetje was helemaal geintrigeerd door Dean en ging hem knuffeltjes laten zien etc, harstikke lief natuurlijk, maar op een gegeven moment zei zijn moeder "moeder van Dean, "Pietje" wil graag Dean even vasthouden!".

Nu zaten we in de tuin, met harde tegels enzo, en kortweg gezegd heb ik dus gewoon gezegd:
"liever niet, dat vind ik nog een beetje eng".

Nou, de moeder van Pietje keek me aan alsof ik een misdaad beging, maar goed, ik vind het gewoon niet zo leuk, ik had hem daarvoor ook al uit haar handen gerukt moet ik bekennen, want ze wilde hem maar op schoot en na 3 keer vragen kan je met goed fatsoen ook geen nee meer zeggen, maar ik zag dat Dean de hele tijd angstvallig naar mij keek en hij begon op een gegeven moment ook te huilen, waarop zij zei "Oh laat hem maar hoor, dat is best goed, als ie even huilt!"

Ik dacht bij mezelf "Pardon? " En heb hem dus onder protest van haar gewoon teruggepakt.

Nou, anyway, ik geloof dat ze me maar een overdreven trut vond maar dat kan me eigenlijk niets schelen, maar vinden jullie dit ook overdreven en moet ik wat relaxter worden?
  maandag 28 mei 2007 @ 13:07:57 #153
94046 PM-girl
pi_49849207
Nee hoor Vivi, jij bent toch zeker Deans mama? Als jij iets niet wil, dan niet. Tenminste zo gaat het hier wel (had ik niet gedacht van mezelf). Pas was er een vriendin die haar thee wilde drinken met Simon op schoot, maar dan ben ik ook heel duidelijk.
Al snap ik het gevoel, je voelt je niet altijd makkelijk bij zo'n weigering (ik vind huilen dan heel welkom eigenlijk )
*
  maandag 28 mei 2007 @ 13:16:24 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49849478
Ja nou ben ik assertief genoeg maar ik vraag me gewoon af of ik dan overbezorgd ben, vooral als ik een zesjarig kind geen 4 maanden oude baby wil laten vasthouden (kijk, als het nu binnen was en hij zat op de bank, oke, dan vind ik het nog een ander verhaal).
  maandag 28 mei 2007 @ 13:27:02 #155
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49849832
Dat zou ik ook niet durven Vivi. Inderdaad als hij op de bank zit en niet beweegt en Dean houdt zich rustig, dan kan je het proberen maar ik zou dat ook niet zomaar doen. Zeker niet bij zo'n klein kind. Al was Anna ook al vier maanden voor mijn broertje (van 24) haar vast durfde houden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 28 mei 2007 @ 13:27:22 #156
94046 PM-girl
pi_49849847
Nee ik denk het niet. ik merk zelf dat ik er wel makkelijker in word, sinds een maand of 2 - 3. Maar het ligt er echt aan bij wie en hoe.
*
  maandag 28 mei 2007 @ 13:33:43 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49850082
Groot gelijk hoor Vief!
  maandag 28 mei 2007 @ 13:34:34 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49850118
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:07 schreef PM-girl het volgende:
Tenminste zo gaat het hier wel (had ik niet gedacht van mezelf).
  maandag 28 mei 2007 @ 16:35:07 #159
640 snoopy
peanuts
pi_49855809
Ik vind ook dat je gelijk hebt Vivi.
Ik ben trouwens ook flink assertief als het mijn kinderen aangaat
pi_49856113
Viev,heel herkenbaar hoor.Ik kijk altijd nog als een havik als mijn jongste van 11 Quinten vast wil houden,ze is er niet zo handig in.Terwijl die van 13 bijna een moeke in de dop is Die laat m rustig boeren en sjouwt er mee rond als hij huilt.Maar ja,de oudste is bijna net zo groot als ik en dat gaat wel goed.
Maar ik houd er ook niet zo van ,als anderen m vast willen houden,dat doe ik liever zelf

Ow....(ff offtopic)....de jongste..euh,middelste nu dus....is vanmorgen van de trap gevallen We zijn ons wezenloos geschrokken.Ze heeft verschillende schaaf wonden en stijf en zeer hoofd,maar alles doet het nog.Zegt ze ook nog:sorry hoor,is ook geen leuk cadeautje voor jullie trouwdag Doos,zo lief,denkt meteen aan ons.Mén,wat kan je dan schrikken....(einde offtopic)

Groetjes,Minoes
  maandag 28 mei 2007 @ 18:19:25 #161
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49859089
Gelukkig, jullie waken dus ook als een kloek over jullie kuikentjes
pi_49859208
Oei Minoes gelukkig is alles goed!

Vivi groot gelijk heb je! Ik vind dat ook niks hoor. Mijn oma gaf Damian gewoon aan mijn nichtje van 3 om vast te houden. Ze zat dan wel op de bank, maar ik vond het niks.
Ik vind het al niks als mijn zusje van 12 hem vastheeft. En dan vraagt ze telkens of ze op hem mag passen of dat ze hem eens uit zijn bedje mag halen. Echt niet.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:50:54 #163
108648 cattie
lieve moeder
pi_49862267
Vivi, groot gelijk hoor, Ive heeft twee ooms van 10 en 8 en die mogen hem alleen onder begeleiding als ze heel rustig zitten hem vast houden. En die van 8 al liever helemaal niet, want ik vertrouw hem er niet mee. De ouders (mijn schoonvader en zijn vrouw) zijn het gelukkig helemaal met ons eens.

Vandaag zijn we met Ive naar Burgers'Zoo geweest. Erg leuk, want Ive merkte ook echt de dieren op! En maar kijken en wijzen, zo leuk! En eenmaal thuis ging het avondeten ook goed, hij gooide zijn lepeltje weer eens op de grond en toen gaf ik hem wat met mijn lepel en at hij het zonder protest op! Misschien is dat het, wil hij het van een "grote" lepel.
  maandag 28 mei 2007 @ 21:23:10 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_49866147
vivi, ook ik geef je gelijk. Ian (Nick zijn oudste zoon uit een eerder huwelijk) is 9 en mag soms best ezra vast houden, maar dan zit 1 van ons ernaast

cattie, ze kunnen zulke kuren hebben wat dat betreft. Ezra heeft het met brood eten, dat wil ie zelf doen. geen stukjes in mijn mond doen, "dat kan ik zelluffff"
stormy waters...
sailin'
pi_49870230
Oh Vivi...ik ken het hoor!!

Wij hebben een vriendengroep, met daarin een drakin die denkt dat ze heel goed met baby's kan omgaan, en er alles van weet enz
Heeft ze op een gegeven moment Meike op schoot, (heel onhandig ook) en Meike begint ook te huilen. Ik kan dat heeeeel even aan (1 min) en dan trek ik het niet meer.... dus ik zeg: "zal ik haar maar even weer pakken?" waarop zij zegt: "nee hoeft niet hoor, ik vind het niet erg!"
Sta ik met mijn mond vol tanden....zij vindt het niet erg! Maar ik WEL!!!!
DUs toen heb ik Meike ook snel afgepakt en we zijn daarna ook snel naar huis gegaan
Ik was er helemaal klaar mee
Helaas heeft persoon in kwestie een mega plaat voor de kop......
(nu wil ze dat Meike bij hun gaat logeren.......nou nooit van mijn hele leven)
  Milf maandag 28 mei 2007 @ 23:02:54 #166
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_49870313
Groot gelijk Vivi. En die moeder van Pietje zou beter moeten weten. Die heeft vast zelf ook in zo'n situatie gezeten.

Zo te horen heb je een onwijs lieve dochter Minoes dat ze zo om jullie denkt .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 28 mei 2007 @ 23:34:24 #167
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49871633
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:02 schreef nikky het volgende:
Groot gelijk Vivi. En die moeder van Pietje zou beter moeten weten. Die heeft vast zelf ook in zo'n situatie gezeten.

Zo te horen heb je een onwijs lieve dochter Minoes dat ze zo om jullie denkt .
Nou, ik denk dat de alcohol haar herinneringshersencellen heeft vernietigd

Al iets ontvangen?
  maandag 28 mei 2007 @ 23:36:01 #168
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49871682
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh Vivi...ik ken het hoor!!

Wij hebben een vriendengroep, met daarin een drakin die denkt dat ze heel goed met baby's kan omgaan, en er alles van weet enz
Heeft ze op een gegeven moment Meike op schoot, (heel onhandig ook) en Meike begint ook te huilen. Ik kan dat heeeeel even aan (1 min) en dan trek ik het niet meer.... dus ik zeg: "zal ik haar maar even weer pakken?" waarop zij zegt: "nee hoeft niet hoor, ik vind het niet erg!"
Sta ik met mijn mond vol tanden....zij vindt het niet erg! Maar ik WEL!!!!
DUs toen heb ik Meike ook snel afgepakt en we zijn daarna ook snel naar huis gegaan
Ik was er helemaal klaar mee
Helaas heeft persoon in kwestie een mega plaat voor de kop......
(nu wil ze dat Meike bij hun gaat logeren.......nou nooit van mijn hele leven)
Ja, en dan krijg je echt rooie vlekken voor je ogen he, en je bloed begint te kloppen in je oren...

"Geef. Me. Mijn. Kind"

Althans, ik dan
pi_49876500
vivi dat heb je goed gedaan. ik zou het zelfde gedaan hebben alleen een tikkeltje erger denk ik maar ik ben ook een overbezorgde mama volgens sommige.

karin wees blij dat het iemand van je vriendengroep is. mijn schoonmoeder is er ook zo een.
als ze mevrouwtje pakt begint ze te huilen. dan zegt ze ook laat maar even. dan zegt ze er ook nog even bij: ja laat maar een kind moet huilen en ik heb met veel kinderen gewerkt en heb er zelf 2 gehad. dan heb je een goede aan mij dus dan pak ik al mijn kleine grote meid terug. bah haat dat zo he als dat zo gebeurt. (ik en schoonmoeder liggen elkaar af en toe niet zo)

minoes wat lief van je dochter.
Ive naar de dierentuin wat leuk!
mama van 3 kids!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 07:13:20 #170
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49876620
Moonah, lief dat je vroeg naar Storm's vroege wakker worden. Het gaat echt wat beter! We laten hem in bed tot 6.15, dan staat S namelijk altijd op. Vaak is hij wel al eerder wakker, maar dan laten we hem een beetje kletsen. Het komt lang niet altijd tot huilen, dus het levert ons ook geen stress op gelukkig.

Ik hoop dat Stormpje vlug leert hoe hij vanuit staan weer kan gaan zitten of kruipen. Want nu moet ik hem steeds verlossen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 07:17:11 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_49876635
sugar, doorslapen, echt doorslapen doet Ezra ook nog maar net, nu slaapt ie tot half 7 / 7 uur en dan een fles en dan slaapt ie door tot vaak na 9 uur. dus nu het goed gaat, gaat het meteen erg goed. ik hoop vor jullie dat Storm dat ook nog even gaat ontdekken, dat slapen heel fijn is
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 29 mei 2007 @ 07:32:50 #172
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49876674
XXXKarinXXX, heet die drakin soms Petra? Het is alsof je een beschrijving geeft van mijn nichtje...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 29 mei 2007 @ 08:20:15 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49876926
Heerlijk Belana, hoe Ezra nu slaapt! Storm krijgt om ongeveer 22.00 u. nog een fles met pap en dan slaapt hij dus wel tot ongeveer 6 uur nu. Ik vind dat ook al wel doorslapenl, maar Ezra's ritme klinkt nog lekkerder. Hoeveel flessen krijgt Ezra nu dan en welke momenten?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_49878938
GWS, nee ze heet geen petra.... Blijkbaar zijn er nog veel meer van dat soort

Lekker hoor, Sugar en Belana doorslapende kindjes!
Arme Storm, als je hem niet verlost dan staat hij de hele dag....

Wat we hier ook weer hebben, snap er niks van
Meike wil niet meer in bad. Als ik haar erin doe dan kijkt ze heel angstig en begint dan te huilen. Ontroostbaar! Het is nu de laatste drie keer dat ik haar in bad doe, hetzelfde verhaal.
Ik snap het niet, er is niks gebeurd....het enige wat nog kan, ze doet dit sinds oma haar in bad heeft gedaan.... die had een hydrofielluier in de wasbak gelegd, en Meike daarin gelegd na het badje. Dat schijnt ze ook helemaal niet leuk te hebben gevonden. Maar zo erg was dat nou ook weer niet. Zou ze daar een trauma aan hebben overgehouden??? (we hebben geen commode in de badkamer, en ze moet wel even iets om zich heen hebben na het badje. Hoe doen jullie dat btw)
Wie herkent het huilen tijdens het badderen? (eerder deed ze dat nooit)
Wat moet ik eraan doen??
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:15:04 #175
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49879058
Ik weet niet wat je er aan moet doen, maar wij hebben ook het probleem van 'geen commode in de badkamer'. Ik hang een dikkere doek over de douchestang boven het badje. Ik laat Anna dan over mijn arm hangen (op haar buik) en dan kan ik de doek op haar rug leggen en d'r inpakken. Misschien was het te koud in de wasbak of is ze tegen de kraan gestoten?
*OUD heilige*
pi_49879153
Maar al zou dat gebeurd zijn, of was het haar te koud....zou ze dat dan ook zo lang onthouden???
Het is al bijna een week geleden, en intussen is ze al meerder keren weer in badje geweest.
Ik vind het zo sneu. Ze is echt heel erg verdrietig.....en ze blijft wel een half uur nasnikken!
pi_49879198
karin wat raar. hier was het in het begin huilen nu niet meer.
ik doe de kleine meid beneden op het aanrecht in bad en gebruik de keukentafel als commode.
maar ik doe het eerst wel even warm stoken zodat ze het niet koud krijgt.

wat je er kunt doen kan ik je helaas niet helpen misschien hier een paar lieve mama's die jou kunnen helpen.

Storm en Ezra wat een grote mannen.
mama van 3 kids!
pi_49879374
xxxKarinxx,heeft ze zich misschien gestoten?Of het water was te koud/warm?Quinten vind het juist leuker dan in het begin,toen was het wel eens huilen in bad en ook met afdrogen.Nu ligt ie lekker te genieten en lacht er ook nog bij.
Ik doe hem in bad in zijn kamertje,naast het aankleedkussen op de commode.Vandaar dat ik een lange commode wilde,zodat dit naast elkaar kan staan.En dan 2 luiers of 1 handdoek en 1 luier erbovenop om af te drogen.De kraamverzorgster zei:meteen neerleggen op de eerste doek en dan meteen tegen je aan weer oppakken.Nu doe ik dat niet meer en Quinten blijft ook rustig liggen.Succes,

Groetjes,Minoes
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:30:30 #179
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49879517
Dat deden wij eerst ook minoes, maar Anna spettert zo veel, dat ze echt in de badkamer moet.
*OUD heilige*
pi_49879581
Ik zal haar de volgende keer ook maar weer eens op haar kamertje in bad doen...
We hadden het bad naar de badkamer verplaatst omdat ze zo wild tekeer ging in bad....alles was nat steeds!
En ik zal ook eens proberen of ze het fijn vindt om met een van ons te douchen.

En eenkennigheid kan nog niet he???(3 maand oud)
Want gister huilde ze toen ze mijn moeder zag, ook de moeder van mijn vriend kon ze niet waarderen, en een vrouw op straat stak haar hoofd in de kinderwagen, en toen begon ze ook te huilen! Voor die laatste vond ik het niet erg, moet ze maar niet zo brutaal zijn haha. maar voor de oma's is dat niet leuk natuurlijk! En die ziet ze toch ook regelmatig.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:37:46 #181
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49879735
Misschien een idee voor mensen zonder plek voor een commode in de badkamer...

Doe een ruime plank over de wasbak en leg dáár een aankleedkussen op?

Wij hebben een antieke tafel die vroeger als 'wastafel' werd gebruikt in de badkamer staan, past precies...maar anders zou ik het gewoon oplossen zoals ik net uitlegde. Dat kan natuurlijk ook niet in elke badkamer, dat snap ik...

Oh ja, en Karin...mijn middelste dochter Emma wilde van héél klein af aan al niet meer in bad, die namen wij altijd mee onder de douche. Het beste is dan dat je partner haar aanpakt en een handdoek omdoet, en vervolgens aankleedt zodat je zelf niet staat te bibberen tijdens het aankleden van je kind. Dus 's avonds douchen is dan het meest handige.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:42:58 #182
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49879863
Eenkennigheid kan wel hoor Karin (zie je berichtje nu net) op deze leeftijd! Onze Julia heeft het ook (gehad) en nog steeds bij sommige mensen (is nu 5 maanden). Ze is het liefste bij mensen die ze goed kent.

Oja, ik wou nog even op Vivi reageren... want wat een raar mens zeg, die persé wilde dat haar zoontje Dean vasthield. Ze vróeg het toch, dan staat het jou vrij om nee te zeggen. Nee heb je, ja kun je krijgen hoor... En mensen die je kind gewoon blijven vasthouden terwijl zij/hij huilt.... (en niet proberen te troosten dan he, als ze dat wél proberen vind ik het lief maar ik pak haar dan toch echt liever zelf) ...
Ik vind het juist hartstikke goed dat je nee zei, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met je kind met dit soort dingen vind ik! Stel dat dat jochie Dean had laten vallen op de tegels ... (daar moet je toch niet aan denken?)
Mijn nichtjes van 10 en ouder mochten Julia wel gewoon vasthouden, maar die hebben superveel ervaring met kleintjes (mijn zus heeft 8 kinderen, bijna 9) Ze hielden haar ook heel professioneel vast, dat merkte je gelijk.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:43:28 #183
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49879873
Het kan zo zijn dat ze zich heeft bezeerd bij je moeder en dat je moeder daar schrikachtig op heeft gereageerd. En dat Meike toen ook schrok en het als iets van gevaarlijk ervaarde ofzo. Misschien dat ze jouw moeder én het badje daar nu mee associeert?... 't Is maar een idee, hé?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:59:38 #184
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49880433
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar al zou dat gebeurd zijn, of was het haar te koud....zou ze dat dan ook zo lang onthouden???
Het is al bijna een week geleden, en intussen is ze al meerder keren weer in badje geweest.
Ik vind het zo sneu. Ze is echt heel erg verdrietig.....en ze blijft wel een half uur nasnikken!
Ach wat sneu.
Maar het kan best dat er met je moeder 'iets' is gebeurd dat anders was dan anders. En ja, blijkbaar kunnen ze dat best onthouden. Heb er wel eens wat over gelezen iig.
Ik leg in de 'badkamer' (2 vierkante meter ) altijd een opgevouwen schapenvachtje in de wastafel waar ik Thies dan op kan leggen. Werkt perfect en is zo gepiept.
Sinds kort hebben we zo'n plastic zitbad, waar we heerlijk met ons tweetjes in kunnen.
Thies vindt het geweldig! Ik ook!

Fijn Sugar, dat het nu al zo veel beter gaat!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:01:39 #185
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49880501
Jeetje wat sneu voor Meike zeg, misschien is er stiekem wel iets gebeurd en voelt je moeder zich schuldig en durft ze het niet te zeggen Karin? Misschien toch nog eens heel diplomatisch Informeren?

En ja Suzanna, daar ging het mij ook grotendeels om, die enge tegels en zo'n jochie weet natuurlijk nog totaal niet hoe hij een baby moet vast houden etc, ik had al enge visioenen van Dean zijn arme kleine hoofdje wat op de tegels klapt..
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:06:12 #186
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49880690
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:59 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ach wat sneu.
Maar het kan best dat er met je moeder 'iets' is gebeurd dat anders was dan anders. En ja, blijkbaar kunnen ze dat best onthouden. Heb er wel eens wat over gelezen iig.
Ik leg in de 'badkamer' (2 vierkante meter ) altijd een opgevouwen schapenvachtje in de wastafel waar ik Thies dan op kan leggen. Werkt perfect en is zo gepiept.
Sinds kort hebben we zo'n plastic zitbad, waar we heerlijk met ons tweetjes in kunnen.
Thies vindt het geweldig! Ik ook!

Fijn Sugar, dat het nu al zo veel beter gaat!
Oeh Moonah! ik zat toevallig gisteren te kijken waar ze die dingen nog verkopen, ook toevallig!
Waar heb jij hem vandaag als ik vragen mag?
pi_49880775
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:59 schreef Moonah het volgende:

Sinds kort hebben we zo'n plastic zitbad,
Wat is dat precies? (Ja, een plastic zitbad!) Maar hoe ziet het eruit, en kun je dat echt kwijt in een kleine badkamer?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49881096
zoiets denk ik. Wij hebben in ieder geval zo'n bad(je) en hoewel ik helemaal opgevouwen zit is het toch prettig badderen. Ik zit trouwens altijd andersom met mijn voeten over de rand en Ronja op het plateautje.

edit: hij linkt naar de advertentielijst inplaats van de hele advertentie zie ik nu. Ik bedoel de bovenste.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:16:24 #189
94046 PM-girl
pi_49881100
Hier ook een ruimtegebrek in de badkamer. Wij hebben nooit het kamertje overdreven warm gemaakt voor het badderen dus Simon is wel wat gewend denk ik. In de badkamer leg ik een opgebuwen badlaken op de grond, na het badje droog ik hem daar op af. Daarna wikkel ik hem in en neem hem mee naar zijn kamertje. Omdat we dan langs de spiegel komen, vindt hij dat reuze interessant!

Is Meike niet af te leiden met liedjes, oid?

Wij gebruiken nu een opblaasbadje voor in de tuin in de badkamer, dat is niet zo kolossaal als een zitbad zoals Moonah heeft, al zou ik die wel 1 willen. Maar waar laat je die als je wil douchen?

Ik ben begonnen met het omlaag bouwen van de laatste avondvoeding en het gaat erg goed
*
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:19:40 #190
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49881234
Ik heb even geprobeerd een plaatje te zoeken, maar dat lukt me niet zo snel. Als je bij marktplaats "zitbad" intypt, zie je wat ik bedoel. Zo'n ding mt een dieper en een ondiep gedeelte. Eigenlijk moet je met je kont op dat plateautje gaan zitten, maar ik ga in het diepe gedeelte zitten, kun je leuker samen spelen.
Vief, wij hebben hem van mijn zus. Om te proberen. Hij is donkerbruin.
Maar als het echt goed bevalt kopen we een nieuwe witte. Bij de Gamma zag ik ze laatst in het krantje staan.
Nu zetten we hem telkens nog op zijn kant als we zelf gaan douchen, maar ik denk dat je er ook gewoon in kunt gaan staan hoor, zoals bij een 'echt' bad.
pi_49881275
Hm, ik gok dat onze badkamer dáár zelfs te klein voor is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:23:52 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49881411
Jarno, ik gok dat het wel gaat passen!
Ik overdrijf echt niet hoor, als ik zeg dat onze badkamer maar 2 vierkante meter is....
De de douche zit zelfs meteen achter de deur!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:46:56 #193
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_49882362
Moet een fok baby twee ouders hebben die hier zit, of is 1 genoeg?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_49882620
een fokbaby is een kindje geboren uit 2 ouders die elkaar ontmoet hebben via Fok
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_49882703
Lief dat jullie allemaal zo meedenken....
Heb mijn moeder nog gevraagd, maar er is echt niks gebeurd verder (dat zou ze anders wel zeggen)
Misschien dat de badkamer te koud is?
Ik probeer morgen wel op haar slaapkamer te badderen....

Pfff zit hier met rode ogen te typen. Meike heeft haar eigen slaapritueel, maar daar moeten we eigenlijk wel vanaf. Ze wil in slaap worden gewiegd of na de fles valt ze in slaap waarna we haar over leggen. En het is heel knus, en voor mij geen opgave. Maar het is geen normale gang van zaken natuurlijk.Overdag slaapt ze bijna niet meer, spelen is ook moeilijk. Ze wil alles 5 min, en wil dan wat anders. Schijnt allemaal met dat slaapritueel te maken te hebben....
Maar goed, volgens ingewijden moeten we haar laten huilen. En ik vind dat zo moeilijk!!
Net heeft ze 25 min gekrijst, keihard, toen ben ik erheen gegaan, niks gezegd, alleen de speen erin, en nu slaapt ze.... maar oh oh oh ik vind het helemaal niks, dat laten huilen.
Maar ik heb hier ook al zo vaak gehoord dat wakker wegleggen toch heel belangrijk is.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:58:05 #196
94046 PM-girl
pi_49882837
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lief dat jullie allemaal zo meedenken....
Heb mijn moeder nog gevraagd, maar er is echt niks gebeurd verder (dat zou ze anders wel zeggen)
Misschien dat de badkamer te koud is?
Ik probeer morgen wel op haar slaapkamer te badderen....

Pfff zit hier met rode ogen te typen. Meike heeft haar eigen slaapritueel, maar daar moeten we eigenlijk wel vanaf. Ze wil in slaap worden gewiegd of na de fles valt ze in slaap waarna we haar over leggen. En het is heel knus, en voor mij geen opgave. Maar het is geen normale gang van zaken natuurlijk.Overdag slaapt ze bijna niet meer, spelen is ook moeilijk. Ze wil alles 5 min, en wil dan wat anders. Schijnt allemaal met dat slaapritueel te maken te hebben....
Maar goed, volgens ingewijden moeten we haar laten huilen. En ik vind dat zo moeilijk!!
Net heeft ze 25 min gekrijst, keihard, toen ben ik erheen gegaan, niks gezegd, alleen de speen erin, en nu slaapt ze.... maar oh oh oh ik vind het helemaal niks, dat laten huilen.
Maar ik heb hier ook al zo vaak gehoord dat wakker wegleggen toch heel belangrijk is.
En met resultaat Karin. Nu is het 25 minuten huilen, maar waarschijnlijk als je dit volhoudt, wordt het al vlug korter. Die ervaringen lees ik hier ook, oa van Moonah.
*
pi_49883204
Karin, echt meid.... De 3 R-en zijn zo belangrijk. Probeer aan het boek van Ria Blom te komen. Regelmaat en inbakeren. Nu hoef je niet meteen te inbakeren, maar alles draait om de regelmaat. Je kindje moet proberen zichzelf aanleren zelf in slaap te vallen ipv dat jij haar gaat wiegen. Ze moet ook leren diep te slapen.
Succes!!!
pi_49883495
Ze slaapt al in een inbakerzakje.... dat werkt al een stuk fijner voor haar
En als ze overdag sliep waren dat alleen maar hazeslaapjes. Een half uur, 45 min.

Ik hoop ook dat ze zich straks wat beter alleen kan vermaken, in de box/wipstoel ed
Nu moet ik haar constant bezighouden. met af en toe een uitzondering dat ze even zelf speelt.

Moeilijk hoor, dat laten huilen, kan er helemaal niet tegen, maar goed. Ik hoop maar dat dit niet al te lang gaat duren....

Hoe lang duurde het bij Thies voordat hij uit zichzelf ging slapen Moonah?
En hoe lang laat je ze max huilen/gillen/krijsen? Echt tot ze in slaap valllen? Al is dat na uren???
En tussendoor ernaartoe gaan, is dat wel oke?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:23:48 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49883802
Karin,
Moeilijk is dat,he? Maar, je mag inderdaad wel gaan kijken bij je kindje. Maar er dan inderdaad geen aandacht aan geven. Wij doen 5 minuten laten huilen, dan er naar toe, tenzij je hoort dat het al minder aan het worden is. Dan geef ik een speentje terug (indien nodig) een aai over de bol zeg lekker slapen en ga weer weg.
Dan wachten we 15 minuten. Zelfde ritueel. En dat houden we aan tot ze slaapt. Waarbij ik wel goed luister naar d'r huiltje, want soms slaat ze door en als ze gaat 'flippen' dan ga ik wel kalmeren en begint het ritueel van voren af aan. En dat kalmeren is soms gewoon even wiegen, maar als die oogjes dicht gaan vallen leg ik ze in bed. Dan is ze namelijk wel nog wakker als ik ze in bed leg, want dat is wat ze moet leren.

Wat betreft het zelf leren spelen. Ik merk aan Maud dat wanneer ze bezig gehouden wil worden, dit vaak een signaal is dat ze moe is. Ik neem ze dan nog een kwatiertje op schoot, zing een liedje met d'r en leg ze vervolgens in bed. Maud zit op een redelijk strak schema overigens en daar doet ze het goed op. Dit is het schema dat Sjak me ooit gemaild heeft en dat heb ik een beetje op Maud aangepast.

En voor de rest van de mama's (waar nu even niet op reageer) een dikke
pi_49884082
Maak het jezelf niet meteen te moeilijk Je kan prima beginnen met vijf minuutjes huilen, wegleggen zodra ze de eerste tekenen van moeheid vertoont en de regel dat slapen alleen in het eigen bedje gebeurt.
Als dat na een week nog geen effect heeft kan je het steeds een beetje uitbreiden.

Ik denk dat je het zo moet zien: je wil haar de meeste rust gunnen, niet perse stil krijgen. Laten huilen heeft geen enkele zin als de basisvoorwaarden voor die rust niet aanwezig zijn en dus zorg je er eerst voor dat ze voldoende mogelijkheden krijgt om te gaan slapen. Wij volwassenen gaan zelf slapen als we het nodig hebben. Net zoals we eten pakken als we honger hebben.
Een kindje kan dat nog niet, daarom zorgen we er voor dat we haar geregeld eten aanbieden. Slaap moet je ook aanbieden

Laten huilen is iets waarvan je voor jezelf uit moet maken of je het doet en hoe lang. Bij zo'n kleintje als Meike zou ik *zelf* niet langer dan vijf minuutjes laten huilen tenzij het echt moe jengelen is en je weet dat ze bij jou ook niet blij is.
Ze is ook nog echt op de leeftijd dat haar wereld alleen bestaat uit haar moeder (en vader ). Als ze een aapje was dan zou ze alleen nog in de moedervacht hangen
Ik zou zelf pas beginnen met slaaptraining waarbij je laat huilen als het kind de leeftijd heeft dat het zelf ook echt op onderzoek uit gaat. Tot een maand of vier, vijf zou ik het denk ik houden bij rust, ritme en regelmaat en veel gelegenheid om te slapen in een aparte kamer en bij de eerste tekenen van moeheid.
Maar goed, dat is mijn eigen gevoel en mening.

Ik durf te wedden dat je binnen een paar dagen door hebt wanneer ze een klein beetje moe begint te worden. Je hoeft alleen maar heel secuur naar haar te blijven kijken om de signalen op te pikken. Ogen wrijven, aan de oren zitten, rode wangen, heel druk of juist heel rustig zijn, jengelen, etc.

Ronja is nu bijna een jaar maar die slaapt nog steeds zeker drie, soms zelfs vier keer op een dag.
Als ik op een moment kom waarop ik denk "er is iets maar ik weet niet wat" dan gaat ze naar bed

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 29-05-2007 12:33:31 (typo) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')