abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 mei 2007 @ 12:33:47 #151
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49847998
Dat is het vaak he, ik80. Angst en overwinning van de moeders. Enkele weken terug vond ik brood ook heel akelig. Nu geef ik brood dubbelgevouwen in 4 stukken met beleg en het gaat goed. Soms even kokhalzen, maar dat reflex werkt zo ontzettend goed, dat ik gewoon rustig blijf zitten.
Pas 1 keer heb ik hem uit zijn stoeltje getrokken, dat was met een stukje stokbrood (te plakkerig). Maar voordat hij los was, had hij het brood er zelf al uit gewerkt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 28 mei 2007 @ 13:04:02 #152
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49849052
Even niet over eten maar jullie mening over iets anders:

Gisteren waren wij op een verjaardag en daar was een buurvrouw van de jarige, (type nogal vergane glorie met netpanty en vermoedelijk alcoholprobleem maar wel heel aardig/goedbedoelend, je kent het wel) met een zoontje van 6.

Dat jongetje was helemaal geintrigeerd door Dean en ging hem knuffeltjes laten zien etc, harstikke lief natuurlijk, maar op een gegeven moment zei zijn moeder "moeder van Dean, "Pietje" wil graag Dean even vasthouden!".

Nu zaten we in de tuin, met harde tegels enzo, en kortweg gezegd heb ik dus gewoon gezegd:
"liever niet, dat vind ik nog een beetje eng".

Nou, de moeder van Pietje keek me aan alsof ik een misdaad beging, maar goed, ik vind het gewoon niet zo leuk, ik had hem daarvoor ook al uit haar handen gerukt moet ik bekennen, want ze wilde hem maar op schoot en na 3 keer vragen kan je met goed fatsoen ook geen nee meer zeggen, maar ik zag dat Dean de hele tijd angstvallig naar mij keek en hij begon op een gegeven moment ook te huilen, waarop zij zei "Oh laat hem maar hoor, dat is best goed, als ie even huilt!"

Ik dacht bij mezelf "Pardon? " En heb hem dus onder protest van haar gewoon teruggepakt.

Nou, anyway, ik geloof dat ze me maar een overdreven trut vond maar dat kan me eigenlijk niets schelen, maar vinden jullie dit ook overdreven en moet ik wat relaxter worden?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:07:57 #153
94046 PM-girl
pi_49849207
Nee hoor Vivi, jij bent toch zeker Deans mama? Als jij iets niet wil, dan niet. Tenminste zo gaat het hier wel (had ik niet gedacht van mezelf). Pas was er een vriendin die haar thee wilde drinken met Simon op schoot, maar dan ben ik ook heel duidelijk.
Al snap ik het gevoel, je voelt je niet altijd makkelijk bij zo'n weigering (ik vind huilen dan heel welkom eigenlijk )
*
  maandag 28 mei 2007 @ 13:16:24 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49849478
Ja nou ben ik assertief genoeg maar ik vraag me gewoon af of ik dan overbezorgd ben, vooral als ik een zesjarig kind geen 4 maanden oude baby wil laten vasthouden (kijk, als het nu binnen was en hij zat op de bank, oke, dan vind ik het nog een ander verhaal).
  maandag 28 mei 2007 @ 13:27:02 #155
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49849832
Dat zou ik ook niet durven Vivi. Inderdaad als hij op de bank zit en niet beweegt en Dean houdt zich rustig, dan kan je het proberen maar ik zou dat ook niet zomaar doen. Zeker niet bij zo'n klein kind. Al was Anna ook al vier maanden voor mijn broertje (van 24) haar vast durfde houden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 28 mei 2007 @ 13:27:22 #156
94046 PM-girl
pi_49849847
Nee ik denk het niet. ik merk zelf dat ik er wel makkelijker in word, sinds een maand of 2 - 3. Maar het ligt er echt aan bij wie en hoe.
*
  maandag 28 mei 2007 @ 13:33:43 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49850082
Groot gelijk hoor Vief!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:34:34 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49850118
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:07 schreef PM-girl het volgende:
Tenminste zo gaat het hier wel (had ik niet gedacht van mezelf).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 28 mei 2007 @ 16:35:07 #159
640 snoopy
peanuts
pi_49855809
Ik vind ook dat je gelijk hebt Vivi.
Ik ben trouwens ook flink assertief als het mijn kinderen aangaat
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_49856113
Viev,heel herkenbaar hoor.Ik kijk altijd nog als een havik als mijn jongste van 11 Quinten vast wil houden,ze is er niet zo handig in.Terwijl die van 13 bijna een moeke in de dop is Die laat m rustig boeren en sjouwt er mee rond als hij huilt.Maar ja,de oudste is bijna net zo groot als ik en dat gaat wel goed.
Maar ik houd er ook niet zo van ,als anderen m vast willen houden,dat doe ik liever zelf

Ow....(ff offtopic)....de jongste..euh,middelste nu dus....is vanmorgen van de trap gevallen We zijn ons wezenloos geschrokken.Ze heeft verschillende schaaf wonden en stijf en zeer hoofd,maar alles doet het nog.Zegt ze ook nog:sorry hoor,is ook geen leuk cadeautje voor jullie trouwdag Doos,zo lief,denkt meteen aan ons.Mén,wat kan je dan schrikken....(einde offtopic)

Groetjes,Minoes
  maandag 28 mei 2007 @ 18:19:25 #161
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49859089
Gelukkig, jullie waken dus ook als een kloek over jullie kuikentjes
pi_49859208
Oei Minoes gelukkig is alles goed!

Vivi groot gelijk heb je! Ik vind dat ook niks hoor. Mijn oma gaf Damian gewoon aan mijn nichtje van 3 om vast te houden. Ze zat dan wel op de bank, maar ik vond het niks.
Ik vind het al niks als mijn zusje van 12 hem vastheeft. En dan vraagt ze telkens of ze op hem mag passen of dat ze hem eens uit zijn bedje mag halen. Echt niet.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:50:54 #163
108648 cattie
lieve moeder
pi_49862267
Vivi, groot gelijk hoor, Ive heeft twee ooms van 10 en 8 en die mogen hem alleen onder begeleiding als ze heel rustig zitten hem vast houden. En die van 8 al liever helemaal niet, want ik vertrouw hem er niet mee. De ouders (mijn schoonvader en zijn vrouw) zijn het gelukkig helemaal met ons eens.

Vandaag zijn we met Ive naar Burgers'Zoo geweest. Erg leuk, want Ive merkte ook echt de dieren op! En maar kijken en wijzen, zo leuk! En eenmaal thuis ging het avondeten ook goed, hij gooide zijn lepeltje weer eens op de grond en toen gaf ik hem wat met mijn lepel en at hij het zonder protest op! Misschien is dat het, wil hij het van een "grote" lepel.
  maandag 28 mei 2007 @ 21:23:10 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_49866147
vivi, ook ik geef je gelijk. Ian (Nick zijn oudste zoon uit een eerder huwelijk) is 9 en mag soms best ezra vast houden, maar dan zit 1 van ons ernaast

cattie, ze kunnen zulke kuren hebben wat dat betreft. Ezra heeft het met brood eten, dat wil ie zelf doen. geen stukjes in mijn mond doen, "dat kan ik zelluffff"
stormy waters...
sailin'
pi_49870230
Oh Vivi...ik ken het hoor!!

Wij hebben een vriendengroep, met daarin een drakin die denkt dat ze heel goed met baby's kan omgaan, en er alles van weet enz
Heeft ze op een gegeven moment Meike op schoot, (heel onhandig ook) en Meike begint ook te huilen. Ik kan dat heeeeel even aan (1 min) en dan trek ik het niet meer.... dus ik zeg: "zal ik haar maar even weer pakken?" waarop zij zegt: "nee hoeft niet hoor, ik vind het niet erg!"
Sta ik met mijn mond vol tanden....zij vindt het niet erg! Maar ik WEL!!!!
DUs toen heb ik Meike ook snel afgepakt en we zijn daarna ook snel naar huis gegaan
Ik was er helemaal klaar mee
Helaas heeft persoon in kwestie een mega plaat voor de kop......
(nu wil ze dat Meike bij hun gaat logeren.......nou nooit van mijn hele leven)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Milf maandag 28 mei 2007 @ 23:02:54 #166
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_49870313
Groot gelijk Vivi. En die moeder van Pietje zou beter moeten weten. Die heeft vast zelf ook in zo'n situatie gezeten.

Zo te horen heb je een onwijs lieve dochter Minoes dat ze zo om jullie denkt .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 28 mei 2007 @ 23:34:24 #167
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49871633
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:02 schreef nikky het volgende:
Groot gelijk Vivi. En die moeder van Pietje zou beter moeten weten. Die heeft vast zelf ook in zo'n situatie gezeten.

Zo te horen heb je een onwijs lieve dochter Minoes dat ze zo om jullie denkt .
Nou, ik denk dat de alcohol haar herinneringshersencellen heeft vernietigd

Al iets ontvangen?
  maandag 28 mei 2007 @ 23:36:01 #168
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49871682
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh Vivi...ik ken het hoor!!

Wij hebben een vriendengroep, met daarin een drakin die denkt dat ze heel goed met baby's kan omgaan, en er alles van weet enz
Heeft ze op een gegeven moment Meike op schoot, (heel onhandig ook) en Meike begint ook te huilen. Ik kan dat heeeeel even aan (1 min) en dan trek ik het niet meer.... dus ik zeg: "zal ik haar maar even weer pakken?" waarop zij zegt: "nee hoeft niet hoor, ik vind het niet erg!"
Sta ik met mijn mond vol tanden....zij vindt het niet erg! Maar ik WEL!!!!
DUs toen heb ik Meike ook snel afgepakt en we zijn daarna ook snel naar huis gegaan
Ik was er helemaal klaar mee
Helaas heeft persoon in kwestie een mega plaat voor de kop......
(nu wil ze dat Meike bij hun gaat logeren.......nou nooit van mijn hele leven)
Ja, en dan krijg je echt rooie vlekken voor je ogen he, en je bloed begint te kloppen in je oren...

"Geef. Me. Mijn. Kind"

Althans, ik dan
pi_49876500
vivi dat heb je goed gedaan. ik zou het zelfde gedaan hebben alleen een tikkeltje erger denk ik maar ik ben ook een overbezorgde mama volgens sommige.

karin wees blij dat het iemand van je vriendengroep is. mijn schoonmoeder is er ook zo een.
als ze mevrouwtje pakt begint ze te huilen. dan zegt ze ook laat maar even. dan zegt ze er ook nog even bij: ja laat maar een kind moet huilen en ik heb met veel kinderen gewerkt en heb er zelf 2 gehad. dan heb je een goede aan mij dus dan pak ik al mijn kleine grote meid terug. bah haat dat zo he als dat zo gebeurt. (ik en schoonmoeder liggen elkaar af en toe niet zo)

minoes wat lief van je dochter.
Ive naar de dierentuin wat leuk!
mama van 3 kids!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 07:13:20 #170
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49876620
Moonah, lief dat je vroeg naar Storm's vroege wakker worden. Het gaat echt wat beter! We laten hem in bed tot 6.15, dan staat S namelijk altijd op. Vaak is hij wel al eerder wakker, maar dan laten we hem een beetje kletsen. Het komt lang niet altijd tot huilen, dus het levert ons ook geen stress op gelukkig.

Ik hoop dat Stormpje vlug leert hoe hij vanuit staan weer kan gaan zitten of kruipen. Want nu moet ik hem steeds verlossen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 07:17:11 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_49876635
sugar, doorslapen, echt doorslapen doet Ezra ook nog maar net, nu slaapt ie tot half 7 / 7 uur en dan een fles en dan slaapt ie door tot vaak na 9 uur. dus nu het goed gaat, gaat het meteen erg goed. ik hoop vor jullie dat Storm dat ook nog even gaat ontdekken, dat slapen heel fijn is
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 29 mei 2007 @ 07:32:50 #172
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49876674
XXXKarinXXX, heet die drakin soms Petra? Het is alsof je een beschrijving geeft van mijn nichtje...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 29 mei 2007 @ 08:20:15 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49876926
Heerlijk Belana, hoe Ezra nu slaapt! Storm krijgt om ongeveer 22.00 u. nog een fles met pap en dan slaapt hij dus wel tot ongeveer 6 uur nu. Ik vind dat ook al wel doorslapenl, maar Ezra's ritme klinkt nog lekkerder. Hoeveel flessen krijgt Ezra nu dan en welke momenten?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_49878938
GWS, nee ze heet geen petra.... Blijkbaar zijn er nog veel meer van dat soort

Lekker hoor, Sugar en Belana doorslapende kindjes!
Arme Storm, als je hem niet verlost dan staat hij de hele dag....

Wat we hier ook weer hebben, snap er niks van
Meike wil niet meer in bad. Als ik haar erin doe dan kijkt ze heel angstig en begint dan te huilen. Ontroostbaar! Het is nu de laatste drie keer dat ik haar in bad doe, hetzelfde verhaal.
Ik snap het niet, er is niks gebeurd....het enige wat nog kan, ze doet dit sinds oma haar in bad heeft gedaan.... die had een hydrofielluier in de wasbak gelegd, en Meike daarin gelegd na het badje. Dat schijnt ze ook helemaal niet leuk te hebben gevonden. Maar zo erg was dat nou ook weer niet. Zou ze daar een trauma aan hebben overgehouden??? (we hebben geen commode in de badkamer, en ze moet wel even iets om zich heen hebben na het badje. Hoe doen jullie dat btw)
Wie herkent het huilen tijdens het badderen? (eerder deed ze dat nooit)
Wat moet ik eraan doen??
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:15:04 #175
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49879058
Ik weet niet wat je er aan moet doen, maar wij hebben ook het probleem van 'geen commode in de badkamer'. Ik hang een dikkere doek over de douchestang boven het badje. Ik laat Anna dan over mijn arm hangen (op haar buik) en dan kan ik de doek op haar rug leggen en d'r inpakken. Misschien was het te koud in de wasbak of is ze tegen de kraan gestoten?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')