Even niet over eten maar jullie mening over iets anders:
Gisteren waren wij op een verjaardag en daar was een buurvrouw van de jarige, (type nogal vergane glorie met netpanty en vermoedelijk alcoholprobleem maar wel heel aardig/goedbedoelend, je kent het wel) met een zoontje van 6.
Dat jongetje was helemaal geintrigeerd door Dean en ging hem knuffeltjes laten zien etc, harstikke lief natuurlijk, maar op een gegeven moment zei zijn moeder "moeder van Dean, "Pietje" wil graag Dean even vasthouden!".
Nu zaten we in de tuin, met harde tegels enzo, en kortweg gezegd heb ik dus gewoon gezegd:
"liever niet, dat vind ik nog een beetje eng".
Nou, de moeder van Pietje keek me aan alsof ik een misdaad beging, maar goed, ik vind het gewoon niet zo leuk, ik had hem daarvoor ook al uit haar handen gerukt moet ik bekennen, want ze wilde hem maar op schoot en na 3 keer vragen kan je met goed fatsoen ook geen nee meer zeggen, maar ik zag dat Dean de hele tijd angstvallig naar mij keek en hij begon op een gegeven moment ook te huilen, waarop zij zei "Oh laat hem maar hoor, dat is best goed, als ie even huilt!"
Ik dacht bij mezelf "Pardon?
![]()
" En heb hem dus onder protest van haar gewoon teruggepakt.
Nou, anyway, ik geloof dat ze me maar een overdreven trut vond maar dat kan me eigenlijk niets schelen, maar vinden jullie dit ook overdreven en moet ik wat relaxter worden?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.