abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:04:47 #101
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49788132
Onvoorstelbaar he! Ik mis het ook echt wel, dat kleine babytje, al is deze grote babyreus ook wel super!

Ik wil graag broodbeleg gaan geven, maar welke zijn aanraders, behalve smeerkaas? Ik vind leverworst nog te vroeg, pindakaas lijkt me ook nog niet geweldig. En losse dingen als kaas en hagelsag wacht ik liever nog even mee.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:05:43 #102
94046 PM-girl
pi_49788152
Storm gemist! Dat lijkt me zo gek om te zien, dat jouw eigen kleine kindje ineens rechtop kan staan!
*
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:14:35 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_49788378
ik ben niet bijgelezen, maar ik lees wel ff snel van Storm woeiiii mannetje, wat ga jij hard!

PM, ik geef niet zoveel op brood, maar dat komt ook omdat Ezra een pietlut is
beetje appelstroop zou kunnen. ik hou het zelf bij de smeerkaas (maar dan wel van philadelfia, andere blieft meneer niet )

Met ezra gaat het goed. wel flink verkouden geweest, maar het ging vrij snel weer goed gelukkig. meneer kruipt het hele huis door, vind ie prachtig en hij kan nu ook goed los zitten en doet dat ook zelf. dus van lg naar zit naar kruipen gaat allemaal heel vlot. en hij zegt "mama" echt heel duidelijk zooooo lief. en hij wordt zo groot ineens. bijna geen baby meer, echt al een jongetje aan het worden. Morgen ga ik hem aan Ive voorstellen, eens kijken hoe dat gaat
stormy waters...
sailin'
pi_49788909
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:04 schreef PM-girl het volgende:
Onvoorstelbaar he! Ik mis het ook echt wel, dat kleine babytje, al is deze grote babyreus ook wel super!

Ik wil graag broodbeleg gaan geven, maar welke zijn aanraders, behalve smeerkaas? Ik vind leverworst nog te vroeg, pindakaas lijkt me ook nog niet geweldig. En losse dingen als kaas en hagelsag wacht ik liever nog even mee.
roomkaas zoals philadelphia, boter, appelstroop], vruchtenbeleg, tartex, vegetarische pate, amandelpuree, tahin, huttenkase, beetje yoghurt, fruithapje, zachte geitenkaas.

Disclaimer: Tartex bevat veel gist, vegetarische pate bevat vaak soya. Amandelpuree en tahin kunnen (sporen van) noten bevatten. Yoghurt, geitenkaas, huttenkase en roomkaas kunnen een reactie geven bij kindjes met een koemelk en/of lactoseintolerantie.

Edit:Vergeten te vermelden: ik zou de tartex, vegapate, amadelpuree en tahin bewaren tot de negen maanden.
pi_49789027
Ezra gaat ook al zo snel! Komen er foto's van de meet?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:43:55 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_49789159
Ja hoor Owlet, het fototoestel ligt al klaar (alleen nog even nieuwe batterijen erin doen..).
Fijn dat het goed gaat met Ezra! Wat goed dat hij al los kan gaan zitten. Ive heeft het 1x gedaan (wat ik ook trost hier gemeld heb) en sindsdien heb ik het hem niet meer zien doen. Op het kdv heeft hij het volgens mij nog wel een paar keer gedaan, maar thuis niet meer.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:51:00 #107
24188 Belana
kloon van belana
pi_49789345
oe, tahin, dat is lekker dat is toch kikkererwtenpasta?

cattie, ezra doet het pas een paar dagen nu hoor, ineens hebben ze het door ofzo. ik ben hem wat meer in de tripp trapp gaan zetten, dat hielp hier geloof ik.
ik kijk uit naar morgen echt wel dat we foto's maken
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:53:31 #108
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49789395
Die Ezra! Fijn dat hij weer beterderder is!
En wat heerlijk dat hij mama zegt!

Suug, ik vroeg me af hoe het nu met wakker worden van Storm gaat.
En Vief, is het inslapen van Dean wat verbeterd?

Over brood eten: Thies krijgt er vooralsnog niets op. Hij vindt het zo ook erg lekker. Maar ik vind het maar eng. En mijn lief durft hem al helemaal geen brood te geven, de held.
Hij krijgt telkens de korstjes (had CBarts gezegd, om het kauwen te oefenen). Nou sabbelt hij dat hele ding zacht en propt het in zijn mond. Hij plakt het ahw aan zijn verhemelte vast. dan gaat hij liggen zitten kletsen of bellen blazen. Hij vergeet het door te slikken! Ik haal het dan met mijn vinger eruit. Soms komt een zacht gesabbeld stuk achter in zijn keel, dan gaat hij kokhalzen of verslikt zich. Wij Rapleyen niet, maar ik neem aan dat dit nomaal is in het begin?

[ Bericht 1% gewijzigd door Moonah op 26-05-2007 13:25:59 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_49789527
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:51 schreef Belana het volgende:
oe, tahin, dat is lekker dat is toch kikkererwtenpasta?
Sesampasta Kikkererwtenpasta is hoummous . Daar zit dan wel weer vaak tahin doorheen. Als je het zelf maakt en de knoflook en het zout achterwege laat (dus alleen kikkererwten, tahin. beetje citroensap) dan mag dat vanaf acht maanden
pi_49789687
Moonah, eng is dat he! Je zou hem wat kleinere stukjes kunnen geven zodat hij niet een hele korst weg hoeft te werken. Kokhalsen is niet erg, het is zijn manier om het weg te werken en ik zou het zo lang mogelijk laten gaan om hem de kans te geven het zelf te leren.
Liggen tijdens het eten zou ik sowieso niet toestaan en ook niet mogelijk maken. ook niet met gepureerd eten.
pi_49789902
!
'k was ff weg en Eva dus ook

Boterhammen.... Eva heeft er net weer één op. Ze krijgt hem van mij met korsten en al. Als ze uit het vuistje korstjes op eet, dan kan het ook wel met een boterham in stukjes lijkt me. Meestal met smeerkaas of appelstroop, en in ieder geval een beetje halvarine. Ze vindt het heerlijk, en ze is soms net een vogeltje met een wijd opengesperd bekkie. Ik geloof, Moonah, dat ze in het begin ook wel erg propte. Nu snapt ze meestal wel dat als haar mond vol zit, er ff niets meer bij hoeft. Maar in het begin werd ze ook kwaad van zo'n korst omdat ze er niet goed een stukje af kreeg. Na een poosje hielp ik haar dan wat door alsnog kleine stukjes te voeren. Kokhalzen is heel normaal. Blijven opletten!
De belegsuggesties hier klinken goed! pindakaas mag, afgezien dat het onhandig en plakkerig is, toch hoe dan ook niet voor 1 jaar vanwege eventuele notenallergie?
Eva en Maria
pi_49789981
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:15 schreef Linda__ het volgende:
pindakaas mag, afgezien dat het onhandig en plakkerig is, toch hoe dan ook niet voor 1 jaar vanwege eventuele notenallergie?
Volgens mij niet inderdaad alhoewel het in eten voor de kleintjes vanaf negen maanden mag. Ik wacht iig wel. Eerst de gewone notenpasta's (cashewnoten enzo) en dan misschien een keer pindakaas.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:22:33 #113
94046 PM-girl
pi_49790090
Heee Linda! Hihi, heb je net nog gemaild!

Moonah, dat brood gaat hier juist heel goed, maar Simon is ervaren inmiddels met stukjes en brokken eten. Het plak wel, maar hij krijgt het toch weg. Hij zit dan wel rechtop in een stoel.Ik geef hem grote stukken zodat hij zelf kan afhappen. Voor de kleine afgevallen stukjes begint hij nu te oefenen met de pincetgreep, zo knap

Dank voor de tips over het beleg, Philedelphia is wel een goede ja!
*
pi_49790097
Oja, en 3 vriendinnen van mij zijn de laatste weken bevallen. Afgelopen woensdag mocht ik zo'n kindje vasthouden. Ik wist gewoon zéker dat Eva niet zo klein is geweest (maar volgens de weegschaal was Eva zelfs kleiner bij de geboorte). Heel bijzonder, maar rammelen ging ik niet... (moeder zelf vond haar eigen kind erg lief, natuurlijk, maar is ook geen babymens en verheugde zich op het moment dat haar kind de leeftijd van Eva zou hebben.)

Stormpie stormt wel hard hè! Ik vind het zo'n mooi gezicht, van die kromme wiebelbeentjes en dan zo'n pamperkontje erboven
Eva en Maria
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:24:11 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49790123
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:05 schreef owlet het volgende:
Moonah, eng is dat he! Je zou hem wat kleinere stukjes kunnen geven zodat hij niet een hele korst weg hoeft te werken. Kokhalsen is niet erg, het is zijn manier om het weg te werken en ik zou het zo lang mogelijk laten gaan om hem de kans te geven het zelf te leren.
Ik geef ook zo klein mogelijke korstjes. Maar hij moet wel iets van houvast hebben in die knuistjes.
En ik had idd ook bedacht dat, als ik het uit zijn verhemelte frut, hij het dan niet zelf leert.
quote:
Liggen tijdens het eten zou ik sowieso niet toestaan en ook niet mogelijk maken. ook niet met gepureerd eten.
Nee, hij ligt ook niet! Had ik fout geformuleerd. Hij kan nog niet zitten. Kinderstoel hebben we geprobeerd maar dat bolletje staat nog niet zo lang stabiel. Bovendien wil ik hem als hij zich écht verslikt meteen kunnen oppakken en niet eerst uit die stoel moeten manoeuvreren. Dus hij zit in het wipstoeltje. Half rechtop dus. Dat lijkt me veilig. Toch?

En idd goede belegsuggesties. Ik ben zelf niet zo'n broodeter, en smeerkaas, pindakaas en paté (vegetarier) vind ik al helemaal smerig, dus ik vroeg me al af wat ik erop zou moeten gaan doen. Ik moet immers wel het goede vb gaan geven.

En Linda, vort! Inpakken jij!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:25:42 #116
94046 PM-girl
pi_49790160
Moonah, kun je Thies niet bij je op schoot zetten? Heb ik de eerste dagen Rapley ook gedaan, puur uit angst hem meteen op te kunnen pakken. (en we hadden ook nog geen kinderstoel toen trouwens)
*
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:27:03 #117
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49790189
Ja, op schoot is idd ook een optie.
  † In Memoriam † zaterdag 26 mei 2007 @ 15:43:38 #118
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49792984
PM, gepureerd fruit en groente gaat ook goed op brood. Handig voor de restverwerking. En van gepureerde rode linzen kun je ook broodsmeersel maken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:50:59 #119
94046 PM-girl
pi_49793137
Thnx Macka!

Men, ik was op zoek naar een leuk knopje-en-dan-geluid-met-licht-iets voor Simon, tot ik me bedacht dat we nog een looprekje van Vtech hadden staan, met daarbij een uitneembaar activiteitenpaneel.
Wat een kakafonie!! Nu snap ik wat mijn moeder bedoelt met "al dat speelgoed van tegenwoordig".

Denk dat Simon er wild van wordt!
*
pi_49793981
bij mij op de creche is het vaak zo dat als kinderen met brood beginnen, we het zachte gedeelte van het brood even in de melk dopen....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:48:22 #121
94046 PM-girl
pi_49794442
Ja, het is een hit!! Grote ogen en een verwachtingsvol, blij gezicht! Maar oma kan blij zijn, het telefoontje dat er bij zit is de grote favoriet, terwijl dat maar een gewoon rammelaartje is. Hij zit (!!) er nu al zo'n 15 minuten mee te spelen!
*
pi_49794657
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:50 schreef PM-girl het volgende:
Thnx Macka!

Men, ik was op zoek naar een leuk knopje-en-dan-geluid-met-licht-iets voor Simon, tot ik me bedacht dat we nog een looprekje van Vtech hadden staan, met daarbij een uitneembaar activiteitenpaneel.
Wat een kakafonie!! Nu snap ik wat mijn moeder bedoelt met "al dat speelgoed van tegenwoordig".

Denk dat Simon er wild van wordt!
Geweldig! Wij hebben een soortgelijk zit-looprekje gekregen. Eva mag er van mij niet te lang in, want de heupjes enzo... Maar ze vind het léuk! De batterijen heb ik er na 2 keer uitgehaald, ik werd er gek van . En Eva maakt het niet uit, de knopjes smaken nog net zo lekker zonder batterijen, en het plastic telefoontje wat er bij hoort, is al bijna opgeknaagd. Ze stept er de hele kamer mee door, vooral achteruit

Deze dus:
Eva en Maria
  zaterdag 26 mei 2007 @ 17:05:55 #123
94046 PM-girl
pi_49794830
Ja batterijen eruit, die onthoud ik. Sjee, een kind krijgt er nog veel meer herrie uit, rock en roll, samba, stemmetjes
*
  zaterdag 26 mei 2007 @ 19:44:27 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_49799033
Ezra heeft vanavond smakelijk mee zitten eten van de (kale) bami dat was lekkerrrrr
stormy waters...
sailin'
pi_49800592
Popples,zag je vraag van dinsdag.Ze mogen tussen de 5 en 6 kilo over op 4 flessen van 210ml.Ik ben nu langzaam aan het opbouwen daar naartoe,maar dat duurt nog wel even.Quinten krijgt er nu nog 5 van 180ml.Maar dat is sinds 2 dagen en vandaag laat ie nogal wat staan,maar ja,morgen weer een dag Verder slaapt ie lekker 2x per dag in bed overdag en ook nog wel in t wippertje(nu dus)et gaat lekker met m,nu ik nog.......
xxxKarinxxx,alles goed met je hummeltje?

Groetjes,Minoes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')