abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49879153
Maar al zou dat gebeurd zijn, of was het haar te koud....zou ze dat dan ook zo lang onthouden???
Het is al bijna een week geleden, en intussen is ze al meerder keren weer in badje geweest.
Ik vind het zo sneu. Ze is echt heel erg verdrietig.....en ze blijft wel een half uur nasnikken!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_49879198
karin wat raar. hier was het in het begin huilen nu niet meer.
ik doe de kleine meid beneden op het aanrecht in bad en gebruik de keukentafel als commode.
maar ik doe het eerst wel even warm stoken zodat ze het niet koud krijgt.

wat je er kunt doen kan ik je helaas niet helpen misschien hier een paar lieve mama's die jou kunnen helpen.

Storm en Ezra wat een grote mannen.
mama van 3 kids!
pi_49879374
xxxKarinxx,heeft ze zich misschien gestoten?Of het water was te koud/warm?Quinten vind het juist leuker dan in het begin,toen was het wel eens huilen in bad en ook met afdrogen.Nu ligt ie lekker te genieten en lacht er ook nog bij.
Ik doe hem in bad in zijn kamertje,naast het aankleedkussen op de commode.Vandaar dat ik een lange commode wilde,zodat dit naast elkaar kan staan.En dan 2 luiers of 1 handdoek en 1 luier erbovenop om af te drogen.De kraamverzorgster zei:meteen neerleggen op de eerste doek en dan meteen tegen je aan weer oppakken.Nu doe ik dat niet meer en Quinten blijft ook rustig liggen.Succes,

Groetjes,Minoes
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:30:30 #179
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49879517
Dat deden wij eerst ook minoes, maar Anna spettert zo veel, dat ze echt in de badkamer moet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49879581
Ik zal haar de volgende keer ook maar weer eens op haar kamertje in bad doen...
We hadden het bad naar de badkamer verplaatst omdat ze zo wild tekeer ging in bad....alles was nat steeds!
En ik zal ook eens proberen of ze het fijn vindt om met een van ons te douchen.

En eenkennigheid kan nog niet he???(3 maand oud)
Want gister huilde ze toen ze mijn moeder zag, ook de moeder van mijn vriend kon ze niet waarderen, en een vrouw op straat stak haar hoofd in de kinderwagen, en toen begon ze ook te huilen! Voor die laatste vond ik het niet erg, moet ze maar niet zo brutaal zijn haha. maar voor de oma's is dat niet leuk natuurlijk! En die ziet ze toch ook regelmatig.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:37:46 #181
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49879735
Misschien een idee voor mensen zonder plek voor een commode in de badkamer...

Doe een ruime plank over de wasbak en leg dáár een aankleedkussen op?

Wij hebben een antieke tafel die vroeger als 'wastafel' werd gebruikt in de badkamer staan, past precies...maar anders zou ik het gewoon oplossen zoals ik net uitlegde. Dat kan natuurlijk ook niet in elke badkamer, dat snap ik...

Oh ja, en Karin...mijn middelste dochter Emma wilde van héél klein af aan al niet meer in bad, die namen wij altijd mee onder de douche. Het beste is dan dat je partner haar aanpakt en een handdoek omdoet, en vervolgens aankleedt zodat je zelf niet staat te bibberen tijdens het aankleden van je kind. Dus 's avonds douchen is dan het meest handige.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:42:58 #182
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49879863
Eenkennigheid kan wel hoor Karin (zie je berichtje nu net) op deze leeftijd! Onze Julia heeft het ook (gehad) en nog steeds bij sommige mensen (is nu 5 maanden). Ze is het liefste bij mensen die ze goed kent.

Oja, ik wou nog even op Vivi reageren... want wat een raar mens zeg, die persé wilde dat haar zoontje Dean vasthield. Ze vróeg het toch, dan staat het jou vrij om nee te zeggen. Nee heb je, ja kun je krijgen hoor... En mensen die je kind gewoon blijven vasthouden terwijl zij/hij huilt.... (en niet proberen te troosten dan he, als ze dat wél proberen vind ik het lief maar ik pak haar dan toch echt liever zelf) ...
Ik vind het juist hartstikke goed dat je nee zei, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met je kind met dit soort dingen vind ik! Stel dat dat jochie Dean had laten vallen op de tegels ... (daar moet je toch niet aan denken?)
Mijn nichtjes van 10 en ouder mochten Julia wel gewoon vasthouden, maar die hebben superveel ervaring met kleintjes (mijn zus heeft 8 kinderen, bijna 9) Ze hielden haar ook heel professioneel vast, dat merkte je gelijk.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:43:28 #183
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49879873
Het kan zo zijn dat ze zich heeft bezeerd bij je moeder en dat je moeder daar schrikachtig op heeft gereageerd. En dat Meike toen ook schrok en het als iets van gevaarlijk ervaarde ofzo. Misschien dat ze jouw moeder én het badje daar nu mee associeert?... 't Is maar een idee, hé?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:59:38 #184
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49880433
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar al zou dat gebeurd zijn, of was het haar te koud....zou ze dat dan ook zo lang onthouden???
Het is al bijna een week geleden, en intussen is ze al meerder keren weer in badje geweest.
Ik vind het zo sneu. Ze is echt heel erg verdrietig.....en ze blijft wel een half uur nasnikken!
Ach wat sneu.
Maar het kan best dat er met je moeder 'iets' is gebeurd dat anders was dan anders. En ja, blijkbaar kunnen ze dat best onthouden. Heb er wel eens wat over gelezen iig.
Ik leg in de 'badkamer' (2 vierkante meter ) altijd een opgevouwen schapenvachtje in de wastafel waar ik Thies dan op kan leggen. Werkt perfect en is zo gepiept.
Sinds kort hebben we zo'n plastic zitbad, waar we heerlijk met ons tweetjes in kunnen.
Thies vindt het geweldig! Ik ook!

Fijn Sugar, dat het nu al zo veel beter gaat!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:01:39 #185
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49880501
Jeetje wat sneu voor Meike zeg, misschien is er stiekem wel iets gebeurd en voelt je moeder zich schuldig en durft ze het niet te zeggen Karin? Misschien toch nog eens heel diplomatisch Informeren?

En ja Suzanna, daar ging het mij ook grotendeels om, die enge tegels en zo'n jochie weet natuurlijk nog totaal niet hoe hij een baby moet vast houden etc, ik had al enge visioenen van Dean zijn arme kleine hoofdje wat op de tegels klapt..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:06:12 #186
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49880690
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:59 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ach wat sneu.
Maar het kan best dat er met je moeder 'iets' is gebeurd dat anders was dan anders. En ja, blijkbaar kunnen ze dat best onthouden. Heb er wel eens wat over gelezen iig.
Ik leg in de 'badkamer' (2 vierkante meter ) altijd een opgevouwen schapenvachtje in de wastafel waar ik Thies dan op kan leggen. Werkt perfect en is zo gepiept.
Sinds kort hebben we zo'n plastic zitbad, waar we heerlijk met ons tweetjes in kunnen.
Thies vindt het geweldig! Ik ook!

Fijn Sugar, dat het nu al zo veel beter gaat!
Oeh Moonah! ik zat toevallig gisteren te kijken waar ze die dingen nog verkopen, ook toevallig!
Waar heb jij hem vandaag als ik vragen mag?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49880775
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:59 schreef Moonah het volgende:

Sinds kort hebben we zo'n plastic zitbad,
Wat is dat precies? (Ja, een plastic zitbad!) Maar hoe ziet het eruit, en kun je dat echt kwijt in een kleine badkamer?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49881096
zoiets denk ik. Wij hebben in ieder geval zo'n bad(je) en hoewel ik helemaal opgevouwen zit is het toch prettig badderen. Ik zit trouwens altijd andersom met mijn voeten over de rand en Ronja op het plateautje.

edit: hij linkt naar de advertentielijst inplaats van de hele advertentie zie ik nu. Ik bedoel de bovenste.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:16:24 #189
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49881100
Hier ook een ruimtegebrek in de badkamer. Wij hebben nooit het kamertje overdreven warm gemaakt voor het badderen dus Simon is wel wat gewend denk ik. In de badkamer leg ik een opgebuwen badlaken op de grond, na het badje droog ik hem daar op af. Daarna wikkel ik hem in en neem hem mee naar zijn kamertje. Omdat we dan langs de spiegel komen, vindt hij dat reuze interessant!

Is Meike niet af te leiden met liedjes, oid?

Wij gebruiken nu een opblaasbadje voor in de tuin in de badkamer, dat is niet zo kolossaal als een zitbad zoals Moonah heeft, al zou ik die wel 1 willen. Maar waar laat je die als je wil douchen?

Ik ben begonnen met het omlaag bouwen van de laatste avondvoeding en het gaat erg goed
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:19:40 #190
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49881234
Ik heb even geprobeerd een plaatje te zoeken, maar dat lukt me niet zo snel. Als je bij marktplaats "zitbad" intypt, zie je wat ik bedoel. Zo'n ding mt een dieper en een ondiep gedeelte. Eigenlijk moet je met je kont op dat plateautje gaan zitten, maar ik ga in het diepe gedeelte zitten, kun je leuker samen spelen.
Vief, wij hebben hem van mijn zus. Om te proberen. Hij is donkerbruin.
Maar als het echt goed bevalt kopen we een nieuwe witte. Bij de Gamma zag ik ze laatst in het krantje staan.
Nu zetten we hem telkens nog op zijn kant als we zelf gaan douchen, maar ik denk dat je er ook gewoon in kunt gaan staan hoor, zoals bij een 'echt' bad.
pi_49881275
Hm, ik gok dat onze badkamer dáár zelfs te klein voor is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:23:52 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49881411
Jarno, ik gok dat het wel gaat passen!
Ik overdrijf echt niet hoor, als ik zeg dat onze badkamer maar 2 vierkante meter is....
De de douche zit zelfs meteen achter de deur!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:46:56 #193
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_49882362
Moet een fok baby twee ouders hebben die hier zit, of is 1 genoeg?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_49882620
een fokbaby is een kindje geboren uit 2 ouders die elkaar ontmoet hebben via Fok
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_49882703
Lief dat jullie allemaal zo meedenken....
Heb mijn moeder nog gevraagd, maar er is echt niks gebeurd verder (dat zou ze anders wel zeggen)
Misschien dat de badkamer te koud is?
Ik probeer morgen wel op haar slaapkamer te badderen....

Pfff zit hier met rode ogen te typen. Meike heeft haar eigen slaapritueel, maar daar moeten we eigenlijk wel vanaf. Ze wil in slaap worden gewiegd of na de fles valt ze in slaap waarna we haar over leggen. En het is heel knus, en voor mij geen opgave. Maar het is geen normale gang van zaken natuurlijk.Overdag slaapt ze bijna niet meer, spelen is ook moeilijk. Ze wil alles 5 min, en wil dan wat anders. Schijnt allemaal met dat slaapritueel te maken te hebben....
Maar goed, volgens ingewijden moeten we haar laten huilen. En ik vind dat zo moeilijk!!
Net heeft ze 25 min gekrijst, keihard, toen ben ik erheen gegaan, niks gezegd, alleen de speen erin, en nu slaapt ze.... maar oh oh oh ik vind het helemaal niks, dat laten huilen.
Maar ik heb hier ook al zo vaak gehoord dat wakker wegleggen toch heel belangrijk is.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:58:05 #196
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49882837
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lief dat jullie allemaal zo meedenken....
Heb mijn moeder nog gevraagd, maar er is echt niks gebeurd verder (dat zou ze anders wel zeggen)
Misschien dat de badkamer te koud is?
Ik probeer morgen wel op haar slaapkamer te badderen....

Pfff zit hier met rode ogen te typen. Meike heeft haar eigen slaapritueel, maar daar moeten we eigenlijk wel vanaf. Ze wil in slaap worden gewiegd of na de fles valt ze in slaap waarna we haar over leggen. En het is heel knus, en voor mij geen opgave. Maar het is geen normale gang van zaken natuurlijk.Overdag slaapt ze bijna niet meer, spelen is ook moeilijk. Ze wil alles 5 min, en wil dan wat anders. Schijnt allemaal met dat slaapritueel te maken te hebben....
Maar goed, volgens ingewijden moeten we haar laten huilen. En ik vind dat zo moeilijk!!
Net heeft ze 25 min gekrijst, keihard, toen ben ik erheen gegaan, niks gezegd, alleen de speen erin, en nu slaapt ze.... maar oh oh oh ik vind het helemaal niks, dat laten huilen.
Maar ik heb hier ook al zo vaak gehoord dat wakker wegleggen toch heel belangrijk is.
En met resultaat Karin. Nu is het 25 minuten huilen, maar waarschijnlijk als je dit volhoudt, wordt het al vlug korter. Die ervaringen lees ik hier ook, oa van Moonah.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49883204
Karin, echt meid.... De 3 R-en zijn zo belangrijk. Probeer aan het boek van Ria Blom te komen. Regelmaat en inbakeren. Nu hoef je niet meteen te inbakeren, maar alles draait om de regelmaat. Je kindje moet proberen zichzelf aanleren zelf in slaap te vallen ipv dat jij haar gaat wiegen. Ze moet ook leren diep te slapen.
Succes!!!
pi_49883495
Ze slaapt al in een inbakerzakje.... dat werkt al een stuk fijner voor haar
En als ze overdag sliep waren dat alleen maar hazeslaapjes. Een half uur, 45 min.

Ik hoop ook dat ze zich straks wat beter alleen kan vermaken, in de box/wipstoel ed
Nu moet ik haar constant bezighouden. met af en toe een uitzondering dat ze even zelf speelt.

Moeilijk hoor, dat laten huilen, kan er helemaal niet tegen, maar goed. Ik hoop maar dat dit niet al te lang gaat duren....

Hoe lang duurde het bij Thies voordat hij uit zichzelf ging slapen Moonah?
En hoe lang laat je ze max huilen/gillen/krijsen? Echt tot ze in slaap valllen? Al is dat na uren???
En tussendoor ernaartoe gaan, is dat wel oke?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:23:48 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49883802
Karin,
Moeilijk is dat,he? Maar, je mag inderdaad wel gaan kijken bij je kindje. Maar er dan inderdaad geen aandacht aan geven. Wij doen 5 minuten laten huilen, dan er naar toe, tenzij je hoort dat het al minder aan het worden is. Dan geef ik een speentje terug (indien nodig) een aai over de bol zeg lekker slapen en ga weer weg.
Dan wachten we 15 minuten. Zelfde ritueel. En dat houden we aan tot ze slaapt. Waarbij ik wel goed luister naar d'r huiltje, want soms slaat ze door en als ze gaat 'flippen' dan ga ik wel kalmeren en begint het ritueel van voren af aan. En dat kalmeren is soms gewoon even wiegen, maar als die oogjes dicht gaan vallen leg ik ze in bed. Dan is ze namelijk wel nog wakker als ik ze in bed leg, want dat is wat ze moet leren.

Wat betreft het zelf leren spelen. Ik merk aan Maud dat wanneer ze bezig gehouden wil worden, dit vaak een signaal is dat ze moe is. Ik neem ze dan nog een kwatiertje op schoot, zing een liedje met d'r en leg ze vervolgens in bed. Maud zit op een redelijk strak schema overigens en daar doet ze het goed op. Dit is het schema dat Sjak me ooit gemaild heeft en dat heb ik een beetje op Maud aangepast.

En voor de rest van de mama's (waar nu even niet op reageer) een dikke
pi_49884082
Maak het jezelf niet meteen te moeilijk Je kan prima beginnen met vijf minuutjes huilen, wegleggen zodra ze de eerste tekenen van moeheid vertoont en de regel dat slapen alleen in het eigen bedje gebeurt.
Als dat na een week nog geen effect heeft kan je het steeds een beetje uitbreiden.

Ik denk dat je het zo moet zien: je wil haar de meeste rust gunnen, niet perse stil krijgen. Laten huilen heeft geen enkele zin als de basisvoorwaarden voor die rust niet aanwezig zijn en dus zorg je er eerst voor dat ze voldoende mogelijkheden krijgt om te gaan slapen. Wij volwassenen gaan zelf slapen als we het nodig hebben. Net zoals we eten pakken als we honger hebben.
Een kindje kan dat nog niet, daarom zorgen we er voor dat we haar geregeld eten aanbieden. Slaap moet je ook aanbieden

Laten huilen is iets waarvan je voor jezelf uit moet maken of je het doet en hoe lang. Bij zo'n kleintje als Meike zou ik *zelf* niet langer dan vijf minuutjes laten huilen tenzij het echt moe jengelen is en je weet dat ze bij jou ook niet blij is.
Ze is ook nog echt op de leeftijd dat haar wereld alleen bestaat uit haar moeder (en vader ). Als ze een aapje was dan zou ze alleen nog in de moedervacht hangen
Ik zou zelf pas beginnen met slaaptraining waarbij je laat huilen als het kind de leeftijd heeft dat het zelf ook echt op onderzoek uit gaat. Tot een maand of vier, vijf zou ik het denk ik houden bij rust, ritme en regelmaat en veel gelegenheid om te slapen in een aparte kamer en bij de eerste tekenen van moeheid.
Maar goed, dat is mijn eigen gevoel en mening.

Ik durf te wedden dat je binnen een paar dagen door hebt wanneer ze een klein beetje moe begint te worden. Je hoeft alleen maar heel secuur naar haar te blijven kijken om de signalen op te pikken. Ogen wrijven, aan de oren zitten, rode wangen, heel druk of juist heel rustig zijn, jengelen, etc.

Ronja is nu bijna een jaar maar die slaapt nog steeds zeker drie, soms zelfs vier keer op een dag.
Als ik op een moment kom waarop ik denk "er is iets maar ik weet niet wat" dan gaat ze naar bed

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 29-05-2007 12:33:31 (typo) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')