abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 mei 2007 @ 12:31:25 #201
66825 Reya
Fier Wallon
pi_49565131
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:17 schreef Taurus het volgende:

[..]

Een schadevergoeding is zelden terecht Nee wacht, 'n schadevergoeding is wel terecht, mits dat woord 'schade' de juiste lading dekt. De ziekenhuiskosten bijv. Maar géén achterlijk hoge bedragen vanwege de 'shock'. Dat vind ik zulke bullshit.
Dat ben ik met je eens; in uitzonderlijke gevallen kunnen dergelijke vergoedingen wel worden uitgekeerd, maar zodra zoiets te algemeen wordt krijg je zowel een perverterende werking (mensen gaan trachten bewust door bepaald gedrag een schadevergoeding uit te lokken), als risicovermijdend gedrag (dierentuinen zullen tot in extremis alles eraan doen om zulk soort situaties in de toekomst te voorkomen, en daarvoor ook maatregelen instellen die voor vrijwel iedereen totaal overbodig en mogelijk hinderlijk zijn)
quote:
Overigens vind ik 't hele geval gewoon 'n gevalletje 'de dierentuin is verantwoordelijk, maar de vrouw is dom geweest'. Niets meer en niets minder. Natuurlijk had dit niet mogen gebeuren, de aap is natuurlijk onschendbaar, dus de dierentuin is verantwoordelijk. Maar goed, dit had niet echt voorzien kunnen worden, ook niet door de dierentuin vind ik, dus 't afmaken van de aap, 'n straf voor de dierentuin of achterlijk hoge schadevergoedingen vind ik niet nodig in dit geval.
Ik hoop dus dat 't ook niet zo ver komt. Tis gewoon 'n grappig verhaal (voor mensen die er nuchter onder blijven en er niet bij zijn geweest althans ) zonder verregaande gevolgen, fix dat apenverblijf en that's it.
Ik denk dat het daar ook op uitdraait; uiteraard is het evenmin de bedoeling dat de dierentuin haar handen compleet in onschuld kan wassen. Hopelijk leren alle betrokkenen van dit voorval, en begrijpen ook andere mensen die dergelijk bizar gedrag tegen dieren vertonen wat voor gevolgen dat kan hebben.
pi_49565138
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat heel veel mensen denken dat apen lachen als ze hun bovenlip optrekken
Ja.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:32:13 #203
3542 Gia
User under construction
pi_49565152
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:28 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Waarom zou je dat moeten verwachten? Misschien vindt ze het wel gewoon mooi en boeit de hele achtegrond van die dieren haar geen moer. Moet ik voortaan als ik naar Artis ga ook een toets doen anders mag ik maar verwachten dat ik door een gorilla wordt aangevallen?
Als je vier keer per week naar die aap gaat zitten grijnzen, vraag je om problemen.

Dat dit gebeurde is de schuld van de dierentuin en van die vrouw.
De andere mensen interesseerden Bokito niet. Hij had het alleen op haar gemunt.

De aap had niet buiten mogen zijn, maar zij had moeten luisteren naar de verzorgers. Ze hadden haar verdomme meteen al de toegang moeten ontzeggen, toen ze na één keer waarschuwen niet luisterde.

Zoals ik al zei: Schadevergoeding, ja. Smartegeld, nee. Dat geld kan beter besteed worden door een dierentuin, lijkt me.
pi_49565172
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat heel veel mensen denken dat apen lachen als ze hun bovenlip optrekken
Ja hoor. "Kijk mama, hij lacht" -"Ja, schatje, ik zie het". Je wilt niet weten wat voor dom gelul je in dierentuinen hoort. Ik heb regelmatig de neiging om erop in te gaan.
  Moderator zondag 20 mei 2007 @ 12:32:56 #205
5428 crew  miss_sly
pi_49565174
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja.
Dan zijn er in mijn opinie heel veel domme mensen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 20 mei 2007 @ 12:33:36 #206
3542 Gia
User under construction
pi_49565196
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja.
Tja, Blont.
pi_49565200
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan zijn er in mijn opinie heel veel domme mensen
Wist je dat nog niet?
  zondag 20 mei 2007 @ 12:34:09 #208
3542 Gia
User under construction
pi_49565219
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:32 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja hoor. "Kijk mama, hij lacht" -"Ja, schatje, ik zie het". Je wilt niet weten wat voor dom gelul je in dierentuinen hoort. Ik heb regelmatig de neiging om erop in te gaan.
Dan nog, die mensen komen er niet 4 keer per week!!
  Moderator zondag 20 mei 2007 @ 12:34:11 #209
5428 crew  miss_sly
pi_49565221
quote:

[..]

Ben het met je eens dat er heel veel vreselijke ouders rondlopen in zo'n dierentuin. je verwacht dan ook niet anders dan vreselijke kinderen...van mij mogen ze die allemaal een dierentuinverbod geven
  Moderator zondag 20 mei 2007 @ 12:35:07 #210
5428 crew  miss_sly
pi_49565254
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:33 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wist je dat nog niet?
Mja, ik ben zo'n naieve, positief ingestelde doos die hoopt dat het niet zo erg is als veel andere mensen denken...helaas blijk ik vaak te optimistisch
  zondag 20 mei 2007 @ 12:35:33 #211
66825 Reya
Fier Wallon
pi_49565272
quote:

[..]

Twee dingen zijn oneindig: het universum en...
  zondag 20 mei 2007 @ 12:35:54 #212
3542 Gia
User under construction
pi_49565286
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat er heel veel vreselijke ouders rondlopen in zo'n dierentuin. je verwacht dan ook niet anders dan vreselijke kinderen...van mij mogen ze die allemaal een dierentuinverbod geven
Precies. Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze bepaald dierlijk gedrag niet begrijpen of verkeerd interpreteren. Maar als verzorgers hier op wijzen, het uitleggen en je gaat dan toch gewoon door met je foute gedrag, dan vind ik dat toch echt wel verwijtbaar.
pi_49565295
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:25 schreef Tissik het volgende:

[..]

Maar van iemand die jarenlang dagelijks dezelfde apen bezoekt, zou je toch mogen verwachten dat die het wel zou weten?
in een van de vorige topics staat een filmpie waarbij zij ook te zien is met die aap maar dan achter glas, waarbij Bokito na zo'n potje lachen/dreigen over en weer uit pure frustratie met 2 gebalde vuisten op het raam zit te slaan .. hoor je een andere bezoeker vragen of dat geen pijn doet, antwoord mevrouw de gorilla-expert "nee hoor, hij is sterk .. giechel giechel"
pleased to meet you
  zondag 20 mei 2007 @ 12:36:32 #214
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_49565315
Is ze er op gewezen dan? Dat heb ik niet doorgekregen....
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_49565328
Of in het Oceanium. Bordjes: "Laat de kinderen niet schreeuwen" ofzo. Eén en al gegil en gekrijs daar. Ik krijg daar echt moordneigingen van. Begrijp dat ook gewoon niet. Maar zoals ik zei, ik was dus laatst ook met twee mensen naar Blijdorp en die gingen overal op ramen lopen kloppen enzo, op allerlei manieren de aandacht van die beesten proberen te trekken. Ik begrijp dat niet.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:37:42 #216
3542 Gia
User under construction
pi_49565354
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:36 schreef Cheiron het volgende:
Is ze er op gewezen dan? Dat heb ik niet doorgekregen....
Ergens in deel 1 of 2 stond dat, volgens mij.
pi_49565378
Ja, ze is erop gewezen door de verzorgers.
pi_49565395
quote:

[..]

In een dierentuin moeten dieren ter vermaak zijn van mensen. Zonder dat mensen zichzelf afvragen of die dieren wel als vermaakobject dienst willen doen. Het zijn in de basis gewoon wilde dieren en die moet je eigenlijk ook als zodanig zien en behandelen. Maar ja de mens wil vermaakt worden ten kosten van veel.

Hetzelfde geldt voor dieren in een circus of in shows van bijv. Sigfried en Roy in Las Vegas, waar een tijger er ook ineens schoon genoeg van kreeg.
pi_49565420
hé, ik las in een betrouwbare bron dat dat beest van het gebouw van de Nationale Nederlanden in Rotterdam was geschoten, en bovenop op Francisco van Jole gevallen was?
  zondag 20 mei 2007 @ 12:41:07 #220
3542 Gia
User under construction
pi_49565485
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:36 schreef Isegrim het volgende:
Of in het Oceanium. Bordjes: "Laat de kinderen niet schreeuwen" ofzo. Eén en al gegil en gekrijs daar. Ik krijg daar echt moordneigingen van. Begrijp dat ook gewoon niet. Maar zoals ik zei, ik was dus laatst ook met twee mensen naar Blijdorp en die gingen overal op ramen lopen kloppen enzo, op allerlei manieren de aandacht van die beesten proberen te trekken. Ik begrijp dat niet.
Eigenlijk is dat het grootste probleem met dierentuinen. Mensen gaan er niet naartoe om de dieren te bekijken, maar om zichzelf te laten bekijken door de dieren. Ze willen aandacht van de dieren.
Inderdaad tegen ramen bonken in een aquarium, schreeuwen en fluiten bij de andere dieren. Soms zelfs steentjes gooien als dieren liggen te rusten in de schaduw, want ze moeten wel in beweging blijven, natuurlijk. Anders is het zonde van de toegangsprijs!
pi_49565596
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat het grootste probleem met dierentuinen. Mensen gaan er niet naartoe om de dieren te bekijken, maar om zichzelf te laten bekijken door de dieren. Ze willen aandacht van de dieren.
Inderdaad tegen ramen bonken in een aquarium, schreeuwen en fluiten bij de andere dieren. Soms zelfs steentjes gooien als dieren liggen te rusten in de schaduw, want ze moeten wel in beweging blijven, natuurlijk. Anders is het zonde van de toegangsprijs!
Je kunt krijgen wat je wilt door rustig bij een verblijf te gaan zitten en te wachten. Maar daar hebben mensen het geduld niet voor. Ze kijken drie minuten, roepen wat onzin en lopen dan weer verder.
  Moderator zondag 20 mei 2007 @ 12:45:04 #222
5428 crew  miss_sly
pi_49565659
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je kunt krijgen wat je wilt door rustig bij een verblijf te gaan zitten en te wachten. Maar daar hebben mensen het geduld niet voor. Ze kijken drie minuten, roepen wat onzin en lopen dan weer verder.
Dat kinderen zich zo in eerste instantie proberen te gedragen, is nog tot daar aan toe, maar dat de ouders ze dan niet tot de orde roepen en uitleggen en laten zien hoe het wel moet, vind ik onbegijpelijk.
pi_49565661
quote:

[..]

wat mij betreft mag de dierentuin ook wel een schadeclaim indienen tegen die dame .. denk eens aan al dat leed dat die arme aap al die jaren heeft geleden dankzij die muts, en dat ondanks herhaalde verzoeken om daarmee te stoppen
pleased to meet you
pi_49565703
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

in een van de vorige topics staat een filmpie waarbij zij ook te zien is met die aap maar dan achter glas, waarbij Bokito na zo'n potje lachen/dreigen over en weer uit pure frustratie met 2 gebalde vuisten op het raam zit te slaan .. hoor je een andere bezoeker vragen of dat geen pijn doet, antwoord mevrouw de gorilla-expert "nee hoor, hij is sterk .. giechel giechel"
Sloeg ie op 't raam? Ik dacht dat ie aan 't 'trommelen' was, op z'n borstkas. Dan lijkt me de vraag 'doet dat geen pijn' ook wat logischer. Vond ik trouwens ook wel 'n interessant verhaal van die deskundige bij nova, dat als je 't na gaat doen als 'n aap op z'n borstkas staat te trommelen, dat dat 'n agressieve houding opwekt bij de aap. Die wil met dat trommelen laten zien dat hij de baas is, en jij trekt dat dan eigenlijk in twijfel door terug te trommelen Best interessant, dat dierengedrag.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:46:07 #225
3869 David
Drum the drums
pi_49565705
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:45 schreef moussie het volgende:

[..]

wat mij betreft mag de dierentuin ook wel een schadeclaim indienen tegen die dame .. denk eens aan al dat leed dat die arme aap al die jaren heeft geleden dankzij die muts, en dat ondanks herhaalde verzoeken om daarmee te stoppen
eens.
pi_49565711
quote:

[..]

Misschien wordt het eens tijd dat een dierentuin ook een soort beveiliging inhuurt die mensen wijst op hun gedrag. De boel een beetje in de gaten houdt.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:46:52 #227
3542 Gia
User under construction
pi_49565735
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Inderdaad. Of ze gaan massaal met het mooie weer naar de dierentuin en snappen dan niet waarom die beesten zo sloom zijn.
Wil je de dieren in actie zien, dan moet je niet op een zomerse dag gaan, in elk geval.
Schreeuwers en steentjesgooiers, alsmede achterlijke vrouwen die grijnzen naar een zilverrug, moeten ze gewoon de dierentuin uitzetten.
pi_49566032
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

nutcase dus, en dan doel ik uiteraard op mevrouw

nu dat kontakt wat mevrouw meent te moeten zoeken met dat beest, zoeken andere vrouwtjesgorilla's ook niet, omdat ze dan te maken krijgen met de minder leuke kanten van Bokito.

bij mevrouw zat er echter altijd glas tussen, maar NU EVEN NIET!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 20 mei 2007 @ 12:57:33 #229
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_49566151
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:38 schreef Isegrim het volgende:
Ja, ze is erop gewezen door de verzorgers.
Als dat zo is, en ze is verteld "door te grijnzen maakt je hem pissig mevrouw" dan is het een hele andere zaak. Kutwijf
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_49566176
http://www.novatv.nl/index.cfm?

Daar het item in nova waarbij je ook dat filmpje ziet van die vrouw bij dat beest. Dan nog achter glas .

Ik begin me steeds minder te verbazen dat juist zij zo is toegetakeld. Die mevrouw zouden ze inderdaad een dierentuin verbod moeten opleggen vanwege de grenzeloze domheid.

Hij wil aandacht van me. Nee mevrouw u wilt aandacht van die aap en dat beest zit er overduidelijk niet op te wachten en dat is haar blijkbaar ook gemeld .
pi_49566347
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:46 schreef Taurus het volgende:

[..]

Sloeg ie op 't raam? Ik dacht dat ie aan 't 'trommelen' was, op z'n borstkas. Dan lijkt me de vraag 'doet dat geen pijn' ook wat logischer. Vond ik trouwens ook wel 'n interessant verhaal van die deskundige bij nova, dat als je 't na gaat doen als 'n aap op z'n borstkas staat te trommelen, dat dat 'n agressieve houding opwekt bij de aap. Die wil met dat trommelen laten zien dat hij de baas is, en jij trekt dat dan eigenlijk in twijfel door terug te trommelen Best interessant, dat dierengedrag.
je hebt gelijk .. zag het niet helemaal goed door de reflectie op mijn monitor en de donkere beelden .. maar ja, doet niet echt iets af aan de rest van het verhaal toch .. het is nog steeds een achterlijke muts die geen idee heeft waarover zij praat
pleased to meet you
pi_49566407
maar ja, dat neemt aan de andere kant niet weg dat je als beheerder van een dierentuin rekening hoort te houden met de achterlijkheid van de bezoekers en hoort te zorgen dat dit soort dingen niet kunnen gebeuren
pleased to meet you
  zondag 20 mei 2007 @ 13:05:09 #233
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_49566419
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zondag 20 mei 2007 @ 13:08:00 #234
66825 Reya
Fier Wallon
pi_49566519
quote:
Strafrechtadvocaat Van Ardenne zegt dat slachtoffers in een civiele procedure schade kunnen eisen. Het gaat dan niet alleen om gewonden. Ook mensen die de aap de vrouw zagen toetakelen en daardoor langdurig van de kaart zijn, kunnen volgens hem shockschade claimen.
Bron

Nicht das Geld ist im Menschen innerhalb des Kreditverhältnisses aufgehoben, sondern der Mensch selbst ist in Geld verwandelt, oder das Geld ist in ihm inkorporiert.
pi_49566533
o.k. deze viezerik is dit arme beest dus al jaren aan het stalken. Er is duidelijk maar één slachtoffer hier, de gorilla.
pi_49566551
Ze staat elke dag urenlang op het raam te bonken en dan zegt ze: "Hij wil aandacht van me hebben." .
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 13:10:04 #237
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49566604
Wel frappant de berichten van de laatste maanden, toeristen in een wildpark in Kenia vertrampeld door olifanten, dierentuinen waar dieren mensen en oppassers opvreten, nu dit weer.
De dieren pikken het niet langer?
Of moeten we ons eens bewust worden dat Disney's idee en hersenspoeling over diergedrag toch eik niet bestaat?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_49566641
Je moet er toch niet aan denken wat voor fantasieën die vrouw er op na houdt.
pi_49566648
Moraal van het verhaal, zulke beesten horen gewoon niet achter glas. Nou ja, niet zo dus. Ik bedoel, ze horen niet in een dierentuin en zeker niet in zo'n klein kuthok waar lieve mevrouwtjes de hele dag lief doen tegen je.
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 13:12:47 #240
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49566693
quote:

De zwaargewonde Petronella Yvonne op de intensive care van het Erasmus MC in Rotterdam. Haar man Gerrit en dochter Vanessa kijken bezorgd toe...
Foto: ©Roel Dijkstra-Vlaardingen
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_49566720
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:12 schreef yvonne het volgende:

[..]

[afbeelding]

De zwaargewonde Petronella Yvonne op de intensive care van het Erasmus MC in Rotterdam. Haar man Gerrit en dochter Vanessa kijken bezorgd toe...
pi_49566768
Een maand geleden was nog op tv dat de dierentuin in Antwerpen expliciet had laten weten dat bezoekers géén oogcontact met de apen moesten maken, omdat deze door intensief contact met mensen niet goed integreren in hun eigen apengemeenschap. Er kwamen toen wat mensen voor de camera die net als deze vrouw in Rotterdam iedere dag naar die apen komen kijken en uitgebreid op het raam staan te bonzen en oogcontact met de apen maken. Ze waren woest en hoogst verontwaardigd dat de dierentuin hun dit bijzondere contact dat ze met de apen hadden wilde ontnemen (één vrouw huilde 'dan heeft m'n leven geen zin meer') en ze waren niet van plan om zich eraan te houden.

Zie ook http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=G361AVG8E
pi_49566778
na dit akkefietje is Bokito nartuurlijk Da Bomb, en wordt in de nabije toekomst nog meer belaagd door geinteresseerde bezoekers.

Wat de vraag oproept, is deze man soms directeur van de dierentuin in Blijdorp

of in ieder geval inspirator.

Knap staaltje marketing
pi_49566784
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:11 schreef Monidique het volgende:
Moraal van het verhaal, zulke beesten horen gewoon niet achter glas. Nou ja, niet zo dus. Ik bedoel, ze horen niet in een dierentuin en zeker niet in zo'n klein kuthok waar lieve mevrouwtjes de hele dag lief doen tegen je.
Zo dacht ik eerst ook. Dierentuinen zijn zielig voor de beesten enz.

Maar aan de andere kant... Veel dieren worden nu al met uitsterven bedreigd. Wat als mijn kinderen straks nooit een olifant of tijger zullen zien omdat dierentuinen zijn opgeheven. Hoe kunnen zij dan nog het belang inzien van al die dieren aan de andere kant van de wereld die in het wild met uitsterven worden bedreigd?

Misschien moeten de dierentuindieren zich 'opofferen' voor hun broers en zussen in het wild. Dat die nog gered worden.
pi_49566811
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

[afbeelding]
Hele familie ziet er niet al te snugger uit.
pi_49566829
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

[afbeelding]
Jezus Gristus! Wat een varken, géén wonder, zou ik ook van door mijn lint gaan als dat mij dagelijks zou toelachen
  zondag 20 mei 2007 @ 13:18:33 #247
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_49566895
[maxima modus] ze, was gewoon een bietje (veul) dom [maxima modus]

Gaan staan grijnzen naar een zilverrug
Of je nou wel of niet geinteresseerd bent in dierengedrag, iedereen heeft ooit wel es iets op tv gezien al is het maar in het voorbij de kanalen zappen. Wat hoor je dan vaak als eerste regel, nooit maar dan ook nooit recht in de ogen kijken.

Het is al erg genoeg dat die dieren genoodzaakt zijn achter glas te vertoeven maar als er dan ook nog een muts van een wijf zich zo opstelt naar je is het geen wonder dat ie haar gepakt heeft. Ze hebben nou eenmaal een goed geheugen

En extra smartegeld vragen voor de 'shock' zou helemaal te erg zijn aangezien je weet dat als je een dierentuin inloopt je een bepaald risico neemt, je weet nooit wat er door samenloop van omstandigheden kan gebeuren. Dat risico heb je bewust genomen.
Schadevergoeding ja, smartegeld nee. Had ze maar niet zo stom moeten doen In Bokito zn ogen bedreigde dat wijf hem al jaren.
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  Moderator zondag 20 mei 2007 @ 13:19:05 #248
5428 crew  miss_sly
pi_49566908
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zo dacht ik eerst ook. Dierentuinen zijn zielig voor de beesten enz.

Maar aan de andere kant... Veel dieren worden nu al met uitsterven bedreigd. Wat als mijn kinderen straks nooit een olifant of tijger zullen zien omdat dierentuinen zijn opgeheven. Hoe kunnen zij dan nog het belang inzien van al die dieren aan de andere kant van de wereld die in het wild met uitsterven worden bedreigd?

Misschien moeten de dierentuindieren zich 'opofferen' voor hun broers en zussen in het wild. Dat die nog gered worden.
Sowieso is er niet echt een weg terug, lijkt me. De dieren die momenteel in dierentuinen leven, kunnen echt niet meer terug naar hun natuurlijke omgeving. En hun nageslacht is daar ook niet geschikt voor, aangezien ze in gevangenschap worden geboren.

er dienen geen dieren meer gevangen te worden met de bedoeling in een dierentuin tentoongesteld te worden, en voor zover mij bekend, gebeurt dat ook niet meer.
pi_49566965
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:12 schreef yvonne het volgende:

[..]

[afbeelding]

wie laat zich nu zo fotograferen , sorry hoor

oh ja, natuurlijk, iemand die meteen aan geld denkt na zo'n traumatische ervaring

lijkt me toch dat je eerst ff rust wil en zo, maar goed, ieder mens is anders
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49567115
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:20 schreef milagro het volgende:

[..]

oh ja, natuurlijk, iemand die meteen aan geld denkt na zo'n traumatische ervaring

Ja, en die twee dan zo treurig kijkend naast dat bed.

Willen duidelijk media-aandacht.

Ik zou me kapotschamen als zoiets gebeurde. En als je hand is verbrijzeld denk je wel aan wat anders dan fotografen aan je bed
pi_49567128

as opposed to

hier is evolutionair toch het een en ander misgegaan

vermoedelijk zouden we wat kieskeuriger moeten zijn wie er wel, en wie er niet medische behandeling krijgt.

idiocracy enzo ..
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 13:28:54 #252
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49567232
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:20 schreef milagro het volgende:

[..]

Petronella Yvonne dus, de gorilla-expert, mijn God, dat filmpje uit NOVA

"Hij wil met me spelen"

pi_49567248
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:25 schreef Godslasteraar het volgende:

[afbeelding]

YEAH!
pi_49567250
yvonne, is iteejer eigenlijk wel eens ontsnapt?
  zondag 20 mei 2007 @ 13:29:52 #255
52349 purplerose
pi_49567258
Het eerste wat in me opkwam toen ik op tv zag dat Bokito uitgebroken was, was of die nog leefde, of ze hem verdoving of gelijk de kogel hebben gegeven. Gelukkig dat eerste Aan die mevrouw dacht ik pas later
  zondag 20 mei 2007 @ 13:30:32 #256
28033 Pek
je moet wat
pi_49567277
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

"Hij wil met me spelen"
Heeft ie ook gedaan, op geheel eigen wijze
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:30:53 #257
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49567284
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:18 schreef purplerose het volgende:
[maxima modus] ze, was gewoon een bietje (veul) dom [maxima modus]
In die nova-uitzending vond ik 'r nou niet bepaald overkomen als 't hoogtepunt van de menselijke evolutie, neu.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:31:24 #258
52349 purplerose
pi_49567298
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:29 schreef SCH het volgende:
yvonne, is iteejer eigenlijk wel eens ontsnapt?
Nee, yvonne laat hem nooit zonder aan de lijn vast te zitten naar buiten
pi_49567313
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:30 schreef gronk het volgende:

[..]

In die nova-uitzending vond ik 'r nou niet bepaald overkomen als 't hoogtepunt van de menselijke evolutie, neu.
Zoetermeer he. Ik vreesde al het ergste .
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 13:32:10 #260
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49567317
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:15 schreef _Floddertje_ het volgende:
Een maand geleden was nog op tv dat de dierentuin in Antwerpen expliciet had laten weten dat bezoekers géén oogcontact met de apen moesten maken, omdat deze door intensief contact met mensen niet goed integreren in hun eigen apengemeenschap. Er kwamen toen wat mensen voor de camera die net als deze vrouw in Rotterdam iedere dag naar die apen komen kijken en uitgebreid op het raam staan te bonzen en oogcontact met de apen maken. Ze waren woest en hoogst verontwaardigd dat de dierentuin hun dit bijzondere contact dat ze met de apen hadden wilde ontnemen (één vrouw huilde 'dan heeft m'n leven geen zin meer') en ze waren niet van plan om zich eraan te houden.

Zie ook http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=G361AVG8E
In dat artikel is het óók al een yvonne

zondag 20 mei 2007 @ 13:33:21 #261
52349 purplerose
pi_49567349
Echt Yvonne, als het zo doorgaat moet je je naam gaan veranderen
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 13:33:30 #262
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49567355
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:31 schreef purplerose het volgende:

[..]

Nee, yvonne laat hem nooit zonder aan de lijn vast te zitten naar buiten
Precies, levensgevaarlijk is ie voor de vrouwen die vriendelijk tegen hem deden
Oh, en ik trouwens ook

pi_49567361
'dan heeft m'n leven geen zin meer'

.
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 13:34:30 #264
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49567391
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:33 schreef purplerose het volgende:
Echt Yvonne, als het zo doorgaat moet je je naam gaan veranderen
En dan hebben we nog die Yvonne van H, die pedo-jaagster

pi_49567522
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:07 schreef Jane het volgende:
Van de FP:

Slachtoffer Bokito doet haar relaas

....... ik kon mijn broek, die was afgezakt, .......
the horror
  zondag 20 mei 2007 @ 13:39:01 #266
52349 purplerose
pi_49567597
Wat zou erger zijn, dat ze er in een oma tent onderbroek bij lag of juist in een string.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:41:31 #267
52349 purplerose
pi_49567678
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

En dan hebben we nog die Yvonne van H, die pedo-jaagster
We kunnen beter een nieuwe naam voor je verzinne Von, dit wordt nix zo he
Kunnen er een poll(etje) tegenaan gooien
pi_49567696
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:39 schreef purplerose het volgende:
Wat zou erger zijn, dat ze er in een oma tent onderbroek bij lag of juist in een string.
arme Bokito, ook dat nog.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:42:16 #269
3542 Gia
User under construction
pi_49567709
quote:
Waarschijnlijk heeft ze gedacht dat Bokito een oogje op haar had en zin had. Daarom had die aap natuurlijk haar broek naar beneden getrokken.

Jaha, hij wilde met haar spelen!!
  zondag 20 mei 2007 @ 13:43:04 #270
3542 Gia
User under construction
pi_49567742
Vind overigens die dochter op die foto erbij staan met een blik van "Ons is groot onrecht aangedaan, we kleden die dierentuin helemaal uit!"
  zondag 20 mei 2007 @ 13:43:37 #271
3542 Gia
User under construction
pi_49567769
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:41 schreef purplerose het volgende:

[..]

We kunnen beter een nieuwe naam voor je verzinne Von, dit wordt nix zo he
Kunnen er een poll(etje) tegenaan gooien
Germaine?

Nee, ook niks.
pi_49567789
quote:
''Hij is en blijft mijn lieveling. Ik ga samen met mijn man bijna dagelijks naar de dierentuin, en dan altijd langs Bokito. Ik heb zelfs foto's en videobeelden van hem uit Berlijn toen hij nog geen vier maanden oud was. Sinds hij in Blijdorp zit, maak ik contact met hem. Als ik mijn hand op het glas legde, deed hij hetzelfde. Als ik naar hem lachte, lachte hij terug.''
In de wereld van de homo sapiens had ze een straatverbod gekregen.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:44:13 #273
52349 purplerose
pi_49567793
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:41 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

arme Bokito, ook dat nog.
Hijs voor het leven getraumatiseerd Dit gaat jaren van therapie kosten
  zondag 20 mei 2007 @ 13:44:17 #274
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49567796
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je vier keer per week naar die aap gaat zitten grijnzen, vraag je om problemen.
wtf? nu is het opeens de eigen schuld van die vrouw dat die aap op haar afkomt?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  Donald Duck held zondag 20 mei 2007 @ 13:45:13 #275
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49567829
Ik vind het eigenlijk steeds grappiger worden. Zij denkt leuk contact te hebben, terwijl dat dier steeds pissiger zit te worden en er gewoon genoeg van heeft en dan gewoon hoppa!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 20 mei 2007 @ 13:45:36 #276
52349 purplerose
pi_49567840
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Germaine?

Nee, ook niks.
Laten we iig checken of aan die naam geen nare shizzle aan vastkleeft
  zondag 20 mei 2007 @ 13:46:26 #277
3542 Gia
User under construction
pi_49567875
Als ik mijn hand op het glas legde, deed hij hetzelfde. Als ik naar hem lachte, lachte hij terug.

Ligt ze in het ziekenhuis achter glas?

zondag 20 mei 2007 @ 13:46:36 #278
52349 purplerose
pi_49567879
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vind het eigenlijk steeds grappiger worden. Zij denkt leuk contact te hebben, terwijl dat dier steeds pissiger zit te worden en er gewoon genoeg van heeft en dan gewoon hoppa!
Mijn stonedheid helpt ook niet echt om me gezicht in de plooi te houden

edit: stonedheidsfoutjes
  zondag 20 mei 2007 @ 13:47:12 #279
52349 purplerose
pi_49567901
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:44 schreef teamlead het volgende:

[..]

Nouja, tis ook niet niet haar schuld Ze was gewoon dom bezig
  zondag 20 mei 2007 @ 13:47:25 #280
3542 Gia
User under construction
pi_49567909
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:44 schreef teamlead het volgende:

[..]

Je zegt het precies goed. Het is haar schuld dat die aap uitgerekend op haar afkomt.

Het is niet haar schuld dat het dier kon ontsnappen.
pi_49567933
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:46 schreef purplerose het volgende:

[..]

Mijn stonedheid helpt ook niet echt dit als serieus op deze manier

Rook er nog een!
  zondag 20 mei 2007 @ 13:48:25 #282
52349 purplerose
pi_49567946
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:46 schreef Gia het volgende:
Als ik mijn hand op het glas legde, deed hij hetzelfde. Als ik naar hem lachte, lachte hij terug.

Ligt ze in het ziekenhuis achter glas?

OMG raap me op en noem me dingie
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 13:50:03 #283
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49568009
quote:
Weet jij veel, misschien wel dit:

pi_49568022
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is helemaal niet gezegd dat de gorilla haar pakte omdat zij altijd dacht goed contact met de aap te hebben en de aap er alleen maar pissed van werd. Het kan best zijn dat de aap gewoon al opgefokt was door andere redenen en tijdens zijn uitbraak de vrouw herkende en zijn agressie op haar botvierde.

Er wordt hier heel makkelijk oorzaak en gevolg verbonden, maar dat hoeft helemaal nog niet zo makkelijk in elkaar te steken.
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 13:51:03 #285
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49568055
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:45 schreef purplerose het volgende:

[..]

Laten we iig checken of aan die naam geen nare shizzle aan vastkleeft
germaine greer

Ja, je googled maar!

zondag 20 mei 2007 @ 13:51:03 #286
3542 Gia
User under construction
pi_49568056
Misschien was ze ongesteld?
pi_49568142
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:50 schreef Redux het volgende:

[..]

Het is helemaal niet gezegd dat de gorilla haar pakte omdat zij altijd dacht goed contact met de aap te hebben en de aap er alleen maar pissed van werd. Het kan best zijn dat de aap gewoon al opgefokt was door andere redenen en tijdens zijn uitbraak de vrouw herkende en zijn agressie op haar botvierde.

Er wordt hier heel makkelijk oorzaak en gevolg verbonden, maar dat hoeft helemaal nog niet zo makkelijk in elkaar te steken.
Dat ben ik met je eens.

En zoals zo vaak worden verhalen in de Televaag en op internet flink aangedikt.

We zullen zien wat de uiteindelijke conclusie is van het gedrag van de gorilla.
pi_49568159
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:51 schreef Gia het volgende:
Misschien was ze ongesteld?
Ze is al een jaar of 56 dus lijkt me sterk.
pi_49568181
Zoals de vrouw al aangeeft:
quote:
''Dit had niet mogen gebeuren. Bokito was al dagen opstandig. Dat wisten zijn verzorgers ook. Hij stond een paar dagen terug al tot zijn knieën in het water. Toen hadden ze al moeten ingrijpen.''
  zondag 20 mei 2007 @ 13:55:33 #290
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49568243
quote:
''Dit had niet mogen gebeuren. Bokito was al dagen opstandig. Dat wisten zijn verzorgers ook. Hij stond een paar dagen terug al tot zijn knieën in het water. Toen hadden ze al moeten ingrijpen
als dit klopt, is de dierentuin wel heel nalatig geweest
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  Donald Duck held zondag 20 mei 2007 @ 13:55:34 #291
46149 __Saviour__
pi_49568245
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:50 schreef Redux het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook door pesten in het algemeen komen. Maar gezien de tot nu toe bekende verhalen, is het zeker niet ondenkbaar dat het echt specifiek om die vrouw draaide. Als hij echt elke dag aangestaard werd door die vrouw, onthoud ie dat natuurlijk. Het zijn slimme dieren. Als een andere aap in de groep zoiets zou flikken bij een dominant mannetje, had die ook al lang een klap gekregen,
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 20 mei 2007 @ 13:56:07 #292
52349 purplerose
pi_49568268
En zij was al meerdere malen gevraagd om haar aandacht niet zo op Bokito te fixeren.

En uiteraard ook een opeenstapeling van getreiter en gedreig door de maanden, weken heen door verschillende mensen maar die onthoudt die niet allemaal maar dat wijf die hem bijna dag in dag uit zo staat te bedreigen wel. Lijkt me ook erg logisch, haar gezicht staat in zn geheugen gegrift
pi_49568287
quote:
Waarschijnlijk zijn de vele bezoekjes van de 57-jarige vrouw een kwelling voor de aap geweest. ''Hij heeft de vrouw ongetwijfeld vóór zijn uitbraak herkend, was wellicht al opgefokt door stenen gooiende kinderen en heeft zijn agressie op haar botgevierd.''
Hoe zit het daarmee?
  zondag 20 mei 2007 @ 13:57:41 #294
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49568330
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook door pesten in het algemeen komen. Maar gezien de tot nu toe bekende verhalen, is het zeker niet ondenkbaar dat het echt specifiek om die vrouw draaide. Als hij echt elke dag aangestaard werd door die vrouw, onthoud ie dat natuurlijk. Het zijn slimme dieren. Als een andere aap in de groep zoiets zou flikken bij een dominant mannetje, had die ook al lang een klap gekregen,
een klap ja.. deze aanval ging wel wat verder dan alleen een klap.

Waarom heeft de dierentuin dat mens niet een keer gewaarschuwd Ze was er blijkbaar iedere dag om tegen dat beest te lachen ( ). Dan is het toch logisch dat iemand haar een keer verteld dat dat misschien niet zo heel slim is?
pi_49568339
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Bekende verhalen? Het is echt niet zo dat wanneer bepaalde zaken die op een forum zoals dit vaak worden geroepen ook meteen waarheid zijn.

Dat een gorilla dat onthoudt is jouw conclusie. Ben je opeens gorilla expert? Het is iets wat jij roept om je eigen post te ondersteunen. Opeens weet iedereen precies hoe zaken in elkaar steken en weet iedereen achteraf precies wat de vrouw wel en niet had moeten doen.
pi_49568362
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:56 schreef purplerose het volgende:
En zij was al meerdere malen gevraagd om haar aandacht niet zo op Bokito te fixeren.
Oh ja? Kan dat dus weer nergens terugvinden. Jij?
  zondag 20 mei 2007 @ 13:58:43 #297
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49568382
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:56 schreef purplerose het volgende:
waar baseer je dit op?
  Donald Duck held zondag 20 mei 2007 @ 13:59:43 #298
46149 __Saviour__
pi_49568429
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:57 schreef teamlead het volgende:
een klap ja.. deze aanval ging wel wat verder dan alleen een klap.
Ligt ook een beetje aan het verschil in kracht tussen mens en aap.
Normaal krijgen gorilla's niet op deze manier met mensen te maken. Als ie een andere aap een klap geeft en een beetje waarschuwend bijt, kan die veel meer hebben dan een mens. En dit was ook nog eens zo'n oud vrouwtje.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49568434
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh ja? Kan dat dus weer nergens terugvinden. Jij?
Ja hoor, dat werd zelfs aan 't begin van Nova gezegd, maar ik heb 't ook gelezen.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:00:42 #300
52349 purplerose
pi_49568479
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:58 schreef teamlead het volgende:

[..]

waar baseer je dit op?
Of je leest het hele topic door