Je kunt krijgen wat je wilt door rustig bij een verblijf te gaan zitten en te wachten. Maar daar hebben mensen het geduld niet voor. Ze kijken drie minuten, roepen wat onzin en lopen dan weer verder.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat het grootste probleem met dierentuinen. Mensen gaan er niet naartoe om de dieren te bekijken, maar om zichzelf te laten bekijken door de dieren. Ze willen aandacht van de dieren.
Inderdaad tegen ramen bonken in een aquarium, schreeuwen en fluiten bij de andere dieren. Soms zelfs steentjes gooien als dieren liggen te rusten in de schaduw, want ze moeten wel in beweging blijven, natuurlijk. Anders is het zonde van de toegangsprijs!
Dat kinderen zich zo in eerste instantie proberen te gedragen, is nog tot daar aan toe, maar dat de ouders ze dan niet tot de orde roepen en uitleggen en laten zien hoe het wel moet, vind ik onbegijpelijk.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je kunt krijgen wat je wilt door rustig bij een verblijf te gaan zitten en te wachten. Maar daar hebben mensen het geduld niet voor. Ze kijken drie minuten, roepen wat onzin en lopen dan weer verder.
wat mij betreft mag de dierentuin ook wel een schadeclaim indienen tegen die dame .. denk eens aan al dat leed dat die arme aap al die jaren heeft geleden dankzij die muts, en dat ondanks herhaalde verzoeken om daarmee te stoppenquote:Op zondag 20 mei 2007 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat het grootste probleem met dierentuinen. Mensen gaan er niet naartoe om de dieren te bekijken, maar om zichzelf te laten bekijken door de dieren. Ze willen aandacht van de dieren.
Inderdaad tegen ramen bonken in een aquarium, schreeuwen en fluiten bij de andere dieren. Soms zelfs steentjes gooien als dieren liggen te rusten in de schaduw, want ze moeten wel in beweging blijven, natuurlijk. Anders is het zonde van de toegangsprijs!
Sloeg ie op 't raam? Ik dacht dat ie aan 't 'trommelen' was, op z'n borstkas. Dan lijkt me de vraag 'doet dat geen pijn' ook wat logischer. Vond ik trouwens ook wel 'n interessant verhaal van die deskundige bij nova, dat als je 't na gaat doen als 'n aap op z'n borstkas staat te trommelen, dat dat 'n agressieve houding opwekt bij de aap. Die wil met dat trommelen laten zien dat hij de baas is, en jij trekt dat dan eigenlijk in twijfel door terug te trommelenquote:Op zondag 20 mei 2007 12:36 schreef moussie het volgende:
[..]
in een van de vorige topics staat een filmpie waarbij zij ook te zien is met die aap maar dan achter glas, waarbij Bokito na zo'n potje lachen/dreigen over en weer uit pure frustratie met 2 gebalde vuisten op het raam zit te slaan .. hoor je een andere bezoeker vragen of dat geen pijn doet, antwoord mevrouw de gorilla-expert "nee hoor, hij is sterk .. giechel giechel"
eens.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:45 schreef moussie het volgende:
[..]
wat mij betreft mag de dierentuin ook wel een schadeclaim indienen tegen die dame .. denk eens aan al dat leed dat die arme aap al die jaren heeft geleden dankzij die muts, en dat ondanks herhaalde verzoeken om daarmee te stoppen
Misschien wordt het eens tijd dat een dierentuin ook een soort beveiliging inhuurt die mensen wijst op hun gedrag. De boel een beetje in de gaten houdt.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Of ze gaan massaal met het mooie weer naar de dierentuin en snappen dan niet waarom die beesten zo sloom zijn.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je kunt krijgen wat je wilt door rustig bij een verblijf te gaan zitten en te wachten. Maar daar hebben mensen het geduld niet voor. Ze kijken drie minuten, roepen wat onzin en lopen dan weer verder.
nutcase dus, en dan doel ik uiteraard op mevrouwquote:Op zondag 20 mei 2007 12:36 schreef moussie het volgende:
[..]
in een van de vorige topics staat een filmpie waarbij zij ook te zien is met die aap maar dan achter glas, waarbij Bokito na zo'n potje lachen/dreigen over en weer uit pure frustratie met 2 gebalde vuisten op het raam zit te slaan .. hoor je een andere bezoeker vragen of dat geen pijn doet, antwoord mevrouw de gorilla-expert "nee hoor, hij is sterk .. giechel giechel"
Als dat zo is, en ze is verteld "door te grijnzen maakt je hem pissig mevrouw" dan is het een hele andere zaak. Kutwijfquote:Op zondag 20 mei 2007 12:38 schreef Isegrim het volgende:
Ja, ze is erop gewezen door de verzorgers.
je hebt gelijk .. zag het niet helemaal goed door de reflectie op mijn monitor en de donkere beelden .. maar ja, doet niet echt iets af aan de rest van het verhaal toch .. het is nog steeds een achterlijke muts die geen idee heeft waarover zij praatquote:Op zondag 20 mei 2007 12:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Sloeg ie op 't raam? Ik dacht dat ie aan 't 'trommelen' was, op z'n borstkas. Dan lijkt me de vraag 'doet dat geen pijn' ook wat logischer. Vond ik trouwens ook wel 'n interessant verhaal van die deskundige bij nova, dat als je 't na gaat doen als 'n aap op z'n borstkas staat te trommelen, dat dat 'n agressieve houding opwekt bij de aap. Die wil met dat trommelen laten zien dat hij de baas is, en jij trekt dat dan eigenlijk in twijfel door terug te trommelenBest interessant, dat dierengedrag.
Bronquote:Strafrechtadvocaat Van Ardenne zegt dat slachtoffers in een civiele procedure schade kunnen eisen. Het gaat dan niet alleen om gewonden. Ook mensen die de aap de vrouw zagen toetakelen en daardoor langdurig van de kaart zijn, kunnen volgens hem shockschade claimen.
quote:Op zondag 20 mei 2007 13:05 schreef mrSPLIFFY het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/880781.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |