Dat ben ik met je eens; in uitzonderlijke gevallen kunnen dergelijke vergoedingen wel worden uitgekeerd, maar zodra zoiets te algemeen wordt krijg je zowel een perverterende werking (mensen gaan trachten bewust door bepaald gedrag een schadevergoeding uit te lokken), als risicovermijdend gedrag (dierentuinen zullen tot in extremis alles eraan doen om zulk soort situaties in de toekomst te voorkomen, en daarvoor ook maatregelen instellen die voor vrijwel iedereen totaal overbodig en mogelijk hinderlijk zijn)quote:Op zondag 20 mei 2007 12:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
Een schadevergoeding is zelden terechtNee wacht, 'n schadevergoeding is wel terecht, mits dat woord 'schade' de juiste lading dekt. De ziekenhuiskosten bijv. Maar géén achterlijk hoge bedragen vanwege de 'shock'. Dat vind ik zulke bullshit.
Ik denk dat het daar ook op uitdraait; uiteraard is het evenmin de bedoeling dat de dierentuin haar handen compleet in onschuld kan wassen. Hopelijk leren alle betrokkenen van dit voorval, en begrijpen ook andere mensen die dergelijk bizar gedrag tegen dieren vertonen wat voor gevolgen dat kan hebben.quote:Overigens vind ik 't hele geval gewoon 'n gevalletje 'de dierentuin is verantwoordelijk, maar de vrouw is dom geweest'. Niets meer en niets minder. Natuurlijk had dit niet mogen gebeuren, de aap is natuurlijk onschendbaar, dus de dierentuin is verantwoordelijk. Maar goed, dit had niet echt voorzien kunnen worden, ook niet door de dierentuin vind ik, dus 't afmaken van de aap, 'n straf voor de dierentuin of achterlijk hoge schadevergoedingen vind ik niet nodig in dit geval.
Ik hoop dus dat 't ook niet zo ver komt. Tis gewoon 'n grappig verhaal (voor mensen die er nuchter onder blijven en er niet bij zijn geweest althans) zonder verregaande gevolgen, fix dat apenverblijf en that's it.
Ja.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat heel veel mensen denken dat apen lachen als ze hun bovenlip optrekken
Als je vier keer per week naar die aap gaat zitten grijnzen, vraag je om problemen.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:28 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Waarom zou je dat moeten verwachten? Misschien vindt ze het wel gewoon mooi en boeit de hele achtegrond van die dieren haar geen moer. Moet ik voortaan als ik naar Artis ga ook een toets doen anders mag ik maar verwachten dat ik door een gorilla wordt aangevallen?
Ja hoor. "Kijk mama, hij lacht" -"Ja, schatje, ik zie het". Je wilt niet weten wat voor dom gelul je in dierentuinen hoort. Ik heb regelmatig de neiging om erop in te gaan.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat heel veel mensen denken dat apen lachen als ze hun bovenlip optrekken
Dan zijn er in mijn opinie heel veel domme mensenquote:
Wist je dat nog niet?quote:Op zondag 20 mei 2007 12:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan zijn er in mijn opinie heel veel domme mensen
Dan nog, die mensen komen er niet 4 keer per week!!quote:Op zondag 20 mei 2007 12:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja hoor. "Kijk mama, hij lacht" -"Ja, schatje, ik zie het". Je wilt niet weten wat voor dom gelul je in dierentuinen hoort. Ik heb regelmatig de neiging om erop in te gaan.
Ben het met je eens dat er heel veel vreselijke ouders rondlopen in zo'n dierentuin. je verwacht dan ook niet anders dan vreselijke kinderen...van mij mogen ze die allemaal een dierentuinverbod gevenquote:Op zondag 20 mei 2007 12:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja hoor. "Kijk mama, hij lacht" -"Ja, schatje, ik zie het". Je wilt niet weten wat voor dom gelul je in dierentuinen hoort. Ik heb regelmatig de neiging om erop in te gaan.
Mja, ik ben zo'n naieve, positief ingestelde doos die hoopt dat het niet zo erg is als veel andere mensen denken...helaas blijk ik vaak te optimistischquote:
Twee dingen zijn oneindig: het universum en...quote:Op zondag 20 mei 2007 12:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Precies. Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze bepaald dierlijk gedrag niet begrijpen of verkeerd interpreteren. Maar als verzorgers hier op wijzen, het uitleggen en je gaat dan toch gewoon door met je foute gedrag, dan vind ik dat toch echt wel verwijtbaar.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat er heel veel vreselijke ouders rondlopen in zo'n dierentuin. je verwacht dan ook niet anders dan vreselijke kinderen...van mij mogen ze die allemaal een dierentuinverbod geven
in een van de vorige topics staat een filmpie waarbij zij ook te zien is met die aap maar dan achter glas, waarbij Bokito na zo'n potje lachen/dreigen over en weer uit pure frustratie met 2 gebalde vuisten op het raam zit te slaan .. hoor je een andere bezoeker vragen of dat geen pijn doet, antwoord mevrouw de gorilla-expert "nee hoor, hij is sterk .. giechel giechel"quote:Op zondag 20 mei 2007 12:25 schreef Tissik het volgende:
[..]
Maar van iemand die jarenlang dagelijks dezelfde apen bezoekt, zou je toch mogen verwachten dat die het wel zou weten?
Ergens in deel 1 of 2 stond dat, volgens mij.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:36 schreef Cheiron het volgende:
Is ze er op gewezen dan? Dat heb ik niet doorgekregen....
In een dierentuin moeten dieren ter vermaak zijn van mensen. Zonder dat mensen zichzelf afvragen of die dieren wel als vermaakobject dienst willen doen. Het zijn in de basis gewoon wilde dieren en die moet je eigenlijk ook als zodanig zien en behandelen. Maar ja de mens wil vermaakt worden ten kosten van veel.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat het grootste probleem met dierentuinen. Mensen gaan er niet naartoe om de dieren te bekijken, maar om zichzelf te laten bekijken door de dieren. Ze willen aandacht van de dieren.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:36 schreef Isegrim het volgende:
Of in het Oceanium. Bordjes: "Laat de kinderen niet schreeuwen" ofzo. Eén en al gegil en gekrijs daar. Ik krijg daar echt moordneigingen van. Begrijp dat ook gewoon niet. Maar zoals ik zei, ik was dus laatst ook met twee mensen naar Blijdorp en die gingen overal op ramen lopen kloppen enzo, op allerlei manieren de aandacht van die beesten proberen te trekken. Ik begrijp dat niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |