abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49537272
Ach kom, hou dit soort idiote opmerkingen alsjeblieft voor je. En ga me zéker niet vergelijken met iemand die psychisch zo in de war is dat ze zich uithongert.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_49537274
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

een bmi van 18 is wel gewoon erg weinig
als het bij je bouw past kan het best
maar voor de meeste mensen is het mager in plaats van slank
ze zien me toch, ze zien toch dat ik al vrij tenger gebouwd ben? dat is geen groot 'frame' heb?

gewoon jaloezie, klaar
zij zijn chronisch aan het lijnen, iedere dag de weegschaal op, met vaak een teleurstellende uitkomst.

en dan loopt daar milagro die gvd volgens mij niet eens fanatiek sport en ook nog een veel eet en maar slank blijft

er is zelfs aan me gevraagd destijds om mijn blote buik en heupen te laten zien
ze wilden met eigen ogen zien dat er geen botten doorstoken want " je bent echt veel te dun, hoor, echt, dit is echt niet okay" zeiden ze terwijl ze hun tupperware bakje met hun weight watchers lunch opentrokken en probeerden die superieure blik vast te houden
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49537283
19 jaar
1.69
56 kg

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
pi_49537339
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:08 schreef mirannie het volgende:

[..]

Nou sorry, maar ik vind het nogal raar dat je blij kan zijn met een zeer ongezond gewicht... Toevallig heeft mijn zusje ook anorexia gehad dus ik weet wel waar ik het over heb en bedoel het dus niet als scheldwoord.
zeer ongezond gewicht? waar heb je het over?

zolang je niet weet waar je over praat en dat weet je niet want je ziet hier geen foto's, dan is het nogal een boute conclusie, en net zo onbeschoft als een dame van 74 kilo een vetklep noemen
pi_49537352
34 jaar
1.73
55 kilo
pi_49537372
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:08 schreef mirannie het volgende:

[..]

Nou sorry, maar ik vind het nogal raar dat je blij kan zijn met een zeer ongezond gewicht... Toevallig heeft mijn zusje ook anorexia gehad dus ik weet wel waar ik het over heb en bedoel het dus niet als scheldwoord.
als jij iemand met anorexia in je omgeving hebt gehad, dan zou je ook weten dat anorexia tot gevolg heeft dat iemand afvalt. Anorexia zit tussen de oren.. het resultaat is alleen (vaak) te zien aan het lichaam. Iemand die dun/ slank is, hoeft geen anorexia te hebben als ze geen krom beeld van eten heeft.

Ook zou je dan weten dat 'een gewicht' pas 'ongezond' is als het niet meer bij het lichaam (lengte, bouw etc.) past.. en dat het verder weing met een getal in kilo's te maken heeft.

-edit-
De reden dat ik even in de verdediging schiet, is dat ik 1.83m lang ben en 64 kilo weeg (en 22 jaar oud ben). Ik kan de mensen die 'grappig' denken te zijn over mijn figuur inmiddels ook wel schieten.
pi_49537395
Het valt me trouwens op dat hele dikke mensen mij altijd aanpraten dat ik moet aankomen. .
pi_49537443
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:15 schreef milagro het volgende:

[..]

zeer ongezond gewicht? waar heb je het over?

zolang je niet weet waar je over praat en dat weet je niet want je ziet hier geen foto's, dan is het nogal een boute conclusie, en net zo onbeschoft als een dame van 74 kilo een vetklep noemen
Hoe hard jullie ook schreeuwen dat het niet zo is, het is dus wel behoorlijk laag.
En BMI is zeker niet in het leven geroepen om dikke mensen een hart onder de riem te steken. Juist mensen die veel sporten en daardoor wat meer spiermassa hebben (maar wel slank zijn) hebben juist een hogere BMI.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:29:12 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49537608
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:13 schreef milagro het volgende:

[..]

ze zien me toch, ze zien toch dat ik al vrij tenger gebouwd ben? dat is geen groot 'frame' heb?

gewoon jaloezie, klaar
zij zijn chronisch aan het lijnen, iedere dag de weegschaal op, met vaak een teleurstellende uitkomst.

en dan loopt daar milagro die gvd volgens mij niet eens fanatiek sport en ook nog een veel eet en maar slank blijft

er is zelfs aan me gevraagd destijds om mijn blote buik en heupen te laten zien
ze wilden met eigen ogen zien dat er geen botten doorstoken want " je bent echt veel te dun, hoor, echt, dit is echt niet okay" zeiden ze terwijl ze hun tupperware bakje met hun weight watchers lunch opentrokken en probeerden die superieure blik vast te houden
Ik vind dat de van nature 'petite' vrouwen zich juist een tikkie superieur voordoen. Waarom jezelf er zo op laten voorstaan dat je tenger bent? Terwijl het gewoon een natuurlijke variatie is, er zijn zoveel verschillende lichaamsmodellen. Milagro, je zegt zelf dat je er niks voor doet... Ik herken die houdig van mijn moeder en tante, beide klein en tenger. Ze vinden hun bouw de norm en alles wat afwijkt is niet goed. Zo vinden ze mij 'grof gebouwd.' En bedankt...Ik weeg 63 kilo en ben 170 cm en ben gewoon slank, pas in maat 38 en soms 36. Aan de andere kant weet ik ook hoe het is om echt wat groter te zijn, m'n beste vriendin is 186 cm en 85 kilo. Je wilt niet weten wat mensen over haar zeggen, alleen maar op grond van haar uiterlijke kenmerken, iets waar ze niks aan kan doen. Kijk , aan overgewicht kun je iets doen, maar zij zit gewoon strak in 't vel. Zij zal een slanker iemand nooit een anorex noemen, anderzijds mag zij zelf wel continu kwetsende opmerkingen incasseren.
Overigens wel bizar dat jullie wel mensen tegenkomen die nota bene willen zien of je niet vel over been bent. Maar dat is een andere kwestie, dat zijn dan ws. vrouwen die door hun eigen toedoen te zwaar zijn...En dat dan willen goedpraten door te stellen dat andere mensen te dun zijn (dat soort vrouwen gebruikt vast ook gretig andere smoezen zoals zwangerschap, 'de hormonen', 'te druk om te sporten', etc. ). Verder zou ik iemand denk ik een klap verkopen als ze me vroegen mijn shirt op te tillen
pi_49537650
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:16 schreef Stali het volgende:
34 jaar
1.73
55 kilo
waarom eet je niet, Stali?
pi_49537770
Het werkt twee kanten op Aventura. Zo zal ik nooit iemand bekritiseren op zijn of haar uiterlijk. Jarenlang heb ik ook mijn mond gehouden tegen mensen die het nodig vonden belachelijke opmerkingen te maken. Van dat laatste ben ik inmiddels afgestapt, ze krijgen de volle laag terug.
Dat heeft niks met je superieur voelen te maken, ik wil mensen confronteren met hun onbeschaamdheid. En verder is het geen schande om trots te zijn op je lijf.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_49537784
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:21 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Hoe hard jullie ook schreeuwen dat het niet zo is, het is dus wel behoorlijk laag.
En BMI is zeker niet in het leven geroepen om dikke mensen een hart onder de riem te steken. Juist mensen die veel sporten en daardoor wat meer spiermassa hebben (maar wel slank zijn) hebben juist een hogere BMI.
Gelukkig, ik ben niet de enige die het ongezond vindt. Ikzelf zit te hoog met mijn BMI en dat is ook ongezond, en dus juich ik er niet om, maar die persoon waar ik in eerste instantie op reageerde, had zo'n juich poppetje ( ) bij haar gewicht staan, dat vind ik dus nogal raar. Zeg niet dat ze zich ervoor moet schamen, maar is ook niet iets om over te juichen.
pi_49537855
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:29 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik vind dat de van nature 'petite' vrouwen zich juist een tikkie superieur voordoen. Waarom jezelf er zo op laten voorstaan dat je tenger bent? Terwijl het gewoon een natuurlijke variatie is, er zijn zoveel verschillende lichaamsmodellen. Milagro, je zegt zelf dat je er niks voor doet... Ik herken die houdig van mijn moeder en tante, beide klein en tenger. Ze vinden hun bouw de norm en alles wat afwijkt is niet goed. Zo vinden ze mij 'grof gebouwd.' En bedankt...Ik weeg 63 kilo en ben 170 cm en ben gewoon slank, pas in maat 38 en soms 36. Aan de andere kant weet ik ook hoe het is om echt wat groter te zijn, m'n beste vriendin is 186 cm en 85 kilo. Je wilt niet weten wat mensen over haar zeggen, alleen maar op grond van haar uiterlijke kenmerken, iets waar ze niks aan kan doen. Kijk , aan overgewicht kun je iets doen, maar zij zit gewoon strak in 't vel. Zij zal een slanker iemand nooit een anorex noemen, anderzijds mag zij zelf wel continu kwetsende opmerkingen incasseren.
Overigens wel bizar dat jullie wel mensen tegenkomen die nota bene willen zien of je niet vel over been bent. Maar dat is een andere kwestie, dat zijn dan ws. vrouwen die door hun eigen toedoen te zwaar zijn...En dat dan willen goedpraten door te stellen dat andere mensen te dun zijn (dat soort vrouwen gebruikt vast ook gretig andere smoezen zoals zwangerschap, 'de hormonen', 'te druk om te sporten', etc. ). Verder zou ik iemand denk ik een klap verkopen als ze me vroegen mijn shirt op te tillen
Je mag iemand toch minder mooi vinden die dikker is , net zo goed als mensen het ook niet mooi mogen vinden zoals ik er uit zie.

Dat is een kwestie van smaak.
Maar mijn slankheid wijten aan anorexia, wat dus zou betekenen dat ik bewust amper eet, vind ik nogal wat. en net zo grof als zeggen dat iemand die 65 weegt bij eenzelfde lengte als ik dan dus gewoon teveel vreet.

Ik voel me totaal niet superieur omdat ik slank ben, ben het enkel ms zat om te horen van dames die zelf chronisch lijnen dat ik "wel anorexia of zo" zal hebben.

Wat is toch die behoefte van dat soort vrouwen om ongevraagd commentaar te leveren sowieso?
Ik heb zeker wel een mening over dames die ik te dik vind, wel duh ik vind ze dus te dik , maar ik ga toch ook niet zomaar in het wilde weg ineens zeggen "Zeg, Jacqueline, wat weeg jij eigenlijk? ik vind je namelijk best uuuuh stevig voor je lengte, heb je boulemie of zo misschien?"

en tot slot , ja ik ben hardstikke blij dat ik weinig hoef te doen om slank te blijven, maar dat betekent dus niet dat ik me de hele dag volstop met chocolade en patat, want dan zou ik ook dikker zijn dan nu.
MIjn aanleg echter zal me nooit echt moddervet doen worden, maar ik zou zeker ook dikker zijn dan ik nu ben, als ik meer zou snoepen en vette zooi zou eten.
Maar dat eet ik niet, ik eet wel veel, maar blijkbaar gezond genoeg, en snoepen doe ik ook, allleen met mate genoeg

Een vriendin vroeger trooste me altijd, als ik weer eens te horen had gekregen van een of ander meisje ( het zijn namelijk steevast vrouwen, hè, mannen die me te dun vinden, zeggen gewoon niets, schenken dan ook geen 'fysieke' aandacht aan me verder, zo kan het dus ook, gewoon je commentaar voor je houden ) "meid, wees maar blij dat je nu zogenaamd dun bent, als jij dadelijk 40 bent, ben je nog steeds slank, en 'wij' niet"

nou, q.e. fucking d. en ja ik ben er blij mee , wil je dat "zich superieur voelen" noemen, prima , ik word er geen grammetje dikker van

pi_49538037
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:21 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Ja boeien

Ik heb gewoon een goed lijf, niets te dun, hoor , gewoon slank

Blijkbaar is het dus gewoon zo dat 54 kilo bij een lengte van 165 cm bij de één anders oogt dan bij de ander
pi_49538193
Nu op dit moment, net gewogen

1.78 en 71 kilo, ik vind het te zwaar.
pi_49538293
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:47 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja boeien

Ik heb gewoon een goed lijf, niets te dun, hoor , gewoon slank

Blijkbaar is het dus gewoon zo dat 54 kilo bij een lengte van 165 cm bij de één anders oogt dan bij de ander
Ja, maar 54 kilo bij 1.65 is ook niet ongezond. De 54 kilo bij 1.71 (was het geloof ik) is wel zeer ongezond. Dat is waar het mij om gaat. Maar goed, dan krijg ik meteen weer de volle lading over me heen.
pi_49538340
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:58 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ja, maar 54 kilo bij 1.65 is ook niet ongezond. De 54 kilo bij 1.71 (was het geloof ik) is wel zeer ongezond. Dat is waar het mij om gaat. Maar goed, dan krijg ik meteen weer de volle lading over me heen.
En terecht..

Ik woog jaren 55 kilo bij 1.80m. En ik was echt wel gezond en at (en eet) graag en veel. Ik kom alleen niet aan. Wie ben jij om te zeggen dat ik dan ongezond ben?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:02:00 #118
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_49538377
quote:

[..]

Wat Yvonne zei. Ik heb jarenlang 50 kg bij 1.71 gewogen en kon eten wat ik wou, er veranderde gewoon niks aan mijn gewicht. Toen het een tijdje wat slechter ging met me heb ik 45 kg gewogen, veel te weinig dus. Maar nu het weer goed gaat met me weeg ik weer 50 kg, dat is kennelijk mijn ideale gewicht. En ik ben er blij mee
En de eeuwige opmerkingen: eet je wel? Hoe kom je toch zo dun?
Nee, ik heb geen anorexia en ik ga toch ook niet aan iemand anders vragen of ze misschien niet een beetje overgewicht hebben, of teveel eten?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_49538438
quote:

[..]

dat vind jij te dun, maar dan is het nog niet ongezond, hoor.
ze eet toch gewoon? ze kotst niet, ze propt zich niet vol om daarna te kotsen, ze smokkelt niet met eten, ze is niet geobsedeerd door calorieën, ze weegt gewoon van nature minder dan de gemiddelde NL vrouw.

tien kilo overgewicht, volgens de norm, is ook niet persé ongezond, het is hooguit niet mooi naar iemands smaak, en is er ms 'gevaar' dat het steeds meer wordt.

waarom het ongezond noemen, als iemand er gewoon normaal bij eet?
en je bovendien niet eens weet hoe die gene er uit ziet, bij dat gewicht?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:09:29 #120
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_49538578
-edit: doe normaal

[ Bericht 74% gewijzigd door Mylene op 19-05-2007 13:34:09 ]
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:09:59 #121
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49538591
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:51 schreef Aventura het volgende:
Trouwens, ook raar dat 74 een streefgewicht is voor de gemiddelde vrouw. Ook dat vind ik veel te zwaar, als je ervan uitgaat dat de 'gemiddelde' vrouw 172 (gokje) cm is.
Ik had hier gister al iets over opgezocht.
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:49 schreef Liejannuh het volgende:
Volgens mijn Statistisch Jaarboek was de gemiddelde lengte van mannen in 2003 180,4 cm. Voor vrouwen was dat 167,6 cm.
Het gemiddelde gewicht voor die mannen was 82,7 kg en voor vrouwen was dat 69,4 kg.

Percentages overgewicht: Mannen 51,1% bij vrouwen was het 41,1% die overgewicht had. Er staat niet bij wat ze zien als overgewicht overigens.
Ernstig overgewicht had 9,3% van de mannen en 12,1% van de vrouwen.

En die overgewicht cijfers vind ik dan weer typisch. Mannen hebben vaker overgewicht, maar vrouwen hebben relatief gezien weer meer ernstig overgewicht.

bron: Statistisch Jaarboek 2005, Centraal Bureau voor de Statistiek
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:15:44 #122
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_49538764
Waarom altijd zo'n gezeik over gewicht? Het lijkt wel een wedstrijd: 'Wie is het magerste anorexia model?', je gewicht staat toch niet op je voorhoofd geschreven? Iedereen heeft toch ook een andere bouw? Ik word echt ziek van zulke topics. Hier onder nog even een overzicht en dan klaar.

Lengte Gewicht Lengte Gewicht

1,40m 39-49kg 1,70m 58-72kg

1,42m 40-50kg 1,72m 59-74kg

1,44m 41-50kg 1,74m 61-76kg

1,46m 43-53kg 1,76m 62-77kg

1,48m 44-55kg 1,78m 63-79kg

1,50m 45-56kg 1,80m 65-81kg

1,52m 46-58kg 1,82m 66-83kg

1,54m 47-59kg 1,84m 68-85kg

1,56m 49-61kg 1,86m 69-86kg

1,58m 50-62kg 1,88m 71-88kg

1,60m 51-64kg 1,90m 72-90kg

1,62m 52-66kg 1,92m 74-92kg

1,64m 54-67kg 1,94m 75-94kg

1,66m 55-69kg 1,96m 77-96kg

1,68m 56-71kg 1,98m 78-98kg
2,00m 80-100kg
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:22:04 #123
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_49538925
Trouwens, slanke mensen uitschelden nadat je een chocolade-fantopic hebt geopend komt ook totaal geloofwaardig over
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_49538955
1m72
55 kilo
31 jaar
pi_49538966
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Trouwens, slanke mensen uitschelden nadat je een chocolade-fantopic hebt geopend komt ook totaal geloofwaardig over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')