Die 87 kilo is bijzonder acceptabel voor de gemiddelde Nederlandse man van 1.85 mtr. Voor de gemiddelde Nederlandse vrouw van 1.71 mtr is het een stuk minder acceptabel.quote:
wie zijn 'wij'?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:28 schreef teigan het volgende:
Wij zaten er net over na te denken, als je er een paar hebt die echt 130 kilo zijn, moet je eens kijken hoeveel mensen van 70/75 kilo oid je ertegen over moet zeggen om gemiddeld weer rond de 80 uit te komen.. Dat zijn er echt veel..
Het is dus gewoon geen realistisch beeld wat er gegeven wordt.
Nee,quote:
Als maar 30% echt overgewicht heeft, en het gemiddelde dus die 87 kilo is, dan moeten er echt mensen bijzitten die heel veel te zwaar zijn....quote:De Nederlander vindt 74 kilo een ideaal streefgewicht en wil het liefst van zijn of haar buikje af. Afvallen blijkt lastig maar 70 procent zegt gewicht te kunnen verliezen als men echt wil. Bij ruim 30 procent van de deelnemers is er sprake van overgewicht.
maar zo voelen er wel weer een paar een stuk beter over zichzelfquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:28 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Die 87 kilo is bijzonder acceptabel voor de gemiddelde Nederlandse man van 1.85 mtr. Voor de gemiddelde Nederlandse vrouw van 1.71 mtr is het een stuk minder acceptabel.
Ergo: prutspublicatie!
misschien moet je leren lezen want Miss_S heeft dat wel bij gezetquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:30 schreef teigan het volgende:
[..]
Nee,en ik..
Trouwens, het laatste stukje, wat Miss_S er niet bij heeft gezet zegt ook wel genoeg..
[..]
Als maar 30% echt overgewicht heeft, en het gemiddelde dus die 87 kilo is, dan moeten er echt mensen bijzitten die heel veel te zwaar zijn....
Je beter over jezelf voelen? Waarom dan? Die snap ik even niet.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar zo voelen er wel weer een paar een stuk beter over zichzelf
als je te zwaar ben en dan zoiets leest dat dat gemiddeld isquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:51 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Je beter over jezelf voelen? Waarom dan? Die snap ik even niet.
Theoretisch zit daat wel iets in, maar volgens mij gaat dat dus niet op bij een vokomen belachelijk gemiddelde waarvan je eigenlijk al weet dat het niet klopt.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:08 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als je te zwaar ben en dan zoiets leest dat dat gemiddeld is
dan denk je al snel dat het niet zo erg is omdat dat het gemiddelde is
nou hetzelfde kan je zeggen van kleding maten dat 44/46 gemiddelde is en dat geloven vele wel dus dat komt wel overeen met zo'n gewicht zoals uit dat onderzoekquote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:15 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Theoretisch zit daat wel iets in, maar volgens mij gaat dat dus niet op bij een vokomen belachelijk gemiddelde waarvan je eigenlijk al weet dat het niet klopt.
Miss_S, wil je alsjeblieft wat interpunctie gebruiken in het vervolg? Ik moet nu serieus 3 keer lezen voordat ik begrijp wat er staat!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nou hetzelfde kan je zeggen van kleding maten dat 44/46 gemiddelde is en dat geloven vele wel dus dat komt wel overeen met zo'n gewicht zoals uit dat onderzoek
sorry je hoeft niet te schreeuwenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:35 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Miss_S, wil je alsjeblieft wat interpunctie gebruiken in het vervolg? Ik moet nu serieus 3 keer lezen voordat ik begrijp wat er staat!
Maar afijn, qua kledingmaten zou die 87 kilo wel weer logischer zijn. Als ik naar mezelf kijk, dan pas ik met zo'n 87 kilo en 1.81 meter uitstekend in maat 44. Geen idee hoe dat zit voor de dames die een stuk korter zijn.
Overigens zegt de brancheorganisatie voor kleding (Mitex) dat de meest verkochte damesmaten 42 en 44 zijn.
ben benieuwdquote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:46 schreef Isabeau het volgende:
Hoe zwaar zijn de vrouwen op Fok! eigenlijk?
Maar ik schreeuw helemaal niet.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
sorry je hoeft niet te schreeuwenben lui op het internet
Eigenlijk is dat heel onlogisch dat ik een stuk langer ben en toch dezelfde kledingmaat pas. Ik weet dat niet iedereen hetzelfde gebouwd is, maar eigenlijk is het maar raar dat iemand die 10 cm langer is en hetzelfde weegt, toch dezelfde maat heeft.quote:maarja maten verschillen ook weer heel erg
toen ik 87 woog had ik maat 42/44 maar ben een stuk kleiner dan jij
Echt waarheidsgetrouw wordt het zo natuurlijk niet met mensen die expres megahoge getallen gaan invullen. Had ik ook wel kunnen voorspellen, dit is namelijk fok en het merendeel kan hier niet serieus doen.quote:
ja was inderdaad te verwachten......quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Echt waarheidsgetrouw wordt het zo natuurlijk niet met mensen die expres megahoge getallen gaan invullen. Had ik ook wel kunnen voorspellen, dit is namelijk fok en het merendeel kan hier niet serieus doen.
Had ook 20 of 22 kunnen zijn hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:57 schreef Miss_S het volgende:
ja was inderdaad te verwachten......
wat is trouwens precies de reden dat de grens op 21 ligt?
50/51, jonger dan 21quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:57 schreef Isabeau het volgende:
Echt waarheidsgetrouw wordt het zo natuurlijk niet met mensen die expres megahoge getallen gaan invullen. Had ik ook wel kunnen voorspellen, dit is namelijk fok en het merendeel kan hier niet serieus doen.
dat misschien wel... maar dat mensen nu zegen dat 87 kg echt VEEEEEEL is... en dat ze dan toch nog niet ZO zwaar zijn.. das niet echt bemoedigend voor iemand die zo'n beetje 30 kg is afgevallen en inmiddels een gezond BMI heeft bereikt....quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:31 schreef Isabeau het volgende:
Een gemiddeld gewicht van 87 vind ik veel ja.
haha owkee ik zeg al niets meer...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
gemiddelde lengte is 1.71 voor vrouwen
toen ik eerder de bron heb gelezen waar jij het vandaan had stond dat er niet zo duidelijk bij... Maar ik zie dat jij het er wel bij had gezet.. Maar dat is het stukje waarmee eigenlijk dat hele onderzoek onderuit wordt gehaald..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
misschien moet je leren lezen want Miss_S heeft dat wel bij gezet
maar verder zit je wel goed in je vel?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
dat misschien wel... maar dat mensen nu zegen dat 87 kg echt VEEEEEEL is... en dat ze dan toch nog niet ZO zwaar zijn.. das niet echt bemoedigend voor iemand die zo'n beetje 30 kg is afgevallen en inmiddels een gezond BMI heeft bereikt....
snap wel dat het niet verkeerd bedoeld is, maar mensen kijken altijd echt naar maten en gewichten....terwijl het beeld hierbij heel verschillend kan zijn...
ik heb niets ge edit het stond er vanaf het begin bij....quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:11 schreef teigan het volgende:
[..]
toen ik eerder de bron heb gelezen waar jij het vandaan had stond dat er niet zo duidelijk bij... Maar ik zie dat jij het er wel bij had gezet.. Maar dat is het stukje waarmee eigenlijk dat hele onderzoek onderuit wordt gehaald..
De mensen die meegedaan hebben hebben via internet een vrageniets ingevult hoorde ik vanavond
Ach, daar heeft ze vast over heen gelezen. Maak je er niet druk om.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 08:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb niets ge edit het stond er vanaf het begin bij....
quote:Afslankcursus moet in basispakket
Van onze verslaggeefster Carlijne Vos
AMSTERDAM - Cursussen om te stoppen met roken of om af te vallen, moeten door de zorgverzekeraar worden vergoed. Dit zal het College van Zorgverzekeringen (CVZ) volgende maand adviseren aan minister Klink van Volksgezondheid.
UitlegHet College wil gezondheidspreventie ‘die bewezen effectief is’ opnemen in de basisverzekering. ‘Mensen die door hun ongezonde leefstijl het risico lopen ziek te worden of al bijna ziek zijn, moeten door de huisarts kunnen worden doorverwezen naar een afslankcursus of bijvoorbeeld een speciale diabetespoli om beter te worden begeleid’, zegt Floor Rikken van het CVZ.
Het CVZ wil nog verder uitzoeken welke vormen van preventieve zorg in aanmerking komen voor vergoeding vanuit de basisverzekering. ‘Van sommige programma’s kennen we de effecten op de lange termijn nog niet’, zegt Rikken. Dat geldt vooral voor programma’s tegen overgewicht – volksziekte nummer één.
Een aantal verzekeraars experimenteert voor eigen risico met dergelijke programma’s onder het motto ‘voorkomen is beter dan genezen’. Vooral Agis – met veel verzekerden in achterstandswijken in Utrecht en Amsterdam – loopt voorop met de financiering van projecten om de leefstijl van verzekerden te verbeteren. ‘Wij willen die maatschappelijke verantwoordelijkheid op ons nemen’, aldus bestuurslid Diana Monissen.
De artsenorganisatie KNMG en de Consumentenbond sloegen begin dit jaar al alarm over het huidige preventiebeleid. Volgens de organisaties ontbreekt in de huidige financieringssystematiek de prikkel voor verzekeraars om te investeren in de gezondheid van hun verzekerden. Het risico dat verzekerden na een investering in hun gezondheid overstappen naar een andere verzekeraar legt ze lam, signaleren KNMG en de Consumentenbond. Ook zij pleiten voor opname in het basispakket.
Hmmm zoiets leer je in de derde klas op de middelbare school! Je hebt 2 soorten gemiddelden, de ene is inderdaad zoals hierboven staat, bij de ander nemen ze het gewicht dat de meeste mensen hebben ... (boxplotten enzoquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:28 schreef teigan het volgende:
Wij zaten er net over na te denken, als je er een paar hebt die echt 130 kilo zijn, moet je eens kijken hoeveel mensen van 70/75 kilo oid je ertegen over moet zeggen om gemiddeld weer rond de 80 uit te komen.. Dat zijn er echt veel..
Het is dus gewoon geen realistisch beeld wat er gegeven wordt.
ja in drop ook inderdaadquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:01 schreef Chicolate het volgende:
Weet ikin drop ook, maar ik vind zo gewoon zo ongelooflijk lekker die combi
... (home-made dropfruit duo's)
die vlaggen onder je armen bedoel je? Ja daar zoek ik ook nog een oefening voor, want ik heb niet het idee dat dat gedeelte getraind wordt, terwijl ik het juist daar het meest nodig heb. Bovenop is het wel vrij strak allemaal.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:32 schreef Miss_S het volgende:
wat voor oefeningen doe je met die gewichtjes?
ik wil eigenlijk van dat vel en vet op de bovenarm af als je aan het zwaaien bent dat mooi meebeweegt
dat is best duidelijkquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
die vlaggen onder je armen bedoel je? Ja daar zoek ik ook nog een oefening voor, want ik heb niet het idee dat dat gedeelte getraind wordt, terwijl ik het juist daar het meest nodig heb. Bovenop is het wel vrij strak allemaal.
Wat ik in ieder geval doe:
- gewichtjes op schouderhoogte houden en dan langzaam omhoog brengen en weer terug naar de uitgangspositie.
- gewichtjes langs lijf houden en dan omhoog tot borsthoogte (je houdt je armen dan recht voor je uit, handpalmen omlaag)
- en de klassieker: armen recht voor je uit (handpalmen omhoog) en dan je onderarmen naar je toebewegen.
Hoop dat je t nu snapt. Anders moet ik er ff plaatjes bij zoeken.
zo liggen mijn gewichtjes er ook bijquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:56 schreef Sylvana het volgende:
Gewichtjes, die liggen hier ook nog wel in de kast hier, onder een meter stof ofzo, kan ik ook wel weer eens afstoffen
jij bent telefonsich niet bereikbaarquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:56 schreef Sylvana het volgende:
Gewichtjes, die liggen hier ook nog wel in de kast hier, onder een meter stof ofzo, kan ik ook wel weer eens afstoffen
Ik heb ooit zo'n boek gekocht "bodyforming" maar amper gebruikt, kan ik wel doen totdat ik weer vol uit mag in de sportschool
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |