Nu vond ik "87 kg" gemiddeld voor een vrouw best veel en ik was benieuwd hoe zwaar de gemiddelde fokdame nou eigenlijk is. Niet zeuren over lengte-gewichts verhoudingen, dit gaat puur om het gewicht. En niet een lager gewicht invullen, dit is volkomen anoniemquote:Dikste mensen wonen in Groningen
Uitgegeven: 18 mei 2007 15:09
Laatst gewijzigd: 18 mei 2007 15:16
AMSTERDAM - De dikste mensen van het land wonen in de provincie Groningen. De mannen in deze provincie wegen gemiddeld 86 kilo en de vrouwen doen er nog een schepje bovenop met een gemiddelde van 87 kilo.
Dit blijkt vrijdag uit onderzoek van verzekeringsgroep Achmea onder duizend Nederlanders. De gemiddelde Nederlander weegt 82 kilo.
De slankste vrouwen wonen in Limburg met een gemiddelde van 78 kilo en de slankste mannen met een gemiddeld gewicht van 79 kilo wonen in Noord-Holland.
De Nederlander vindt 74 kilo een ideaal streefgewicht en wil het liefst van zijn of haar buikje af. Afvallen blijkt lastig maar 70 procent zegt gewicht te kunnen verliezen als men echt wil.
Bij ruim 30 procent van de deelnemers is er sprake van overgewicht.
Volgens mij is dit net zoiets als met bijvoorbeeld roken, iedereen zegt te kunnen stoppen maar als het er op aankomt lukt het maar een paar.quote:Afvallen blijkt lastig maar 70 procent zegt gewicht te kunnen verliezen als men echt wil.
Ik had het idee dat het anoniem een beter beeld zou geven, maar ik was de grappige fokkers even vergetenquote:
aangezien alle lolbroeken op de 145/135+ stemmen zijn de resultaten daaronder wel betrouwbaar. Wat een briljant idee om die er ook in te zetten want bijna niemand zal zo zwaar zijn tochquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had het idee dat het anoniem een beter beeld zou geven, maar ik was de grappige fokkers even vergeten![]()
Ik ken iemand van 150 kg, dus eh, ja, zo zwaar zijn mensen wel. En dat moet ook wel wil je een gemiddelde krijgen van 87 kg. Ik denk dat absoluut de meeste mensen onder die 87 kg zitten, maar dat een kleine groep mensen boven bijv. de 150 kg dat gemiddelde heel erg omhoog halen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:14 schreef zquing het volgende:
aangezien alle lolbroeken op de 145/135+ stemmen zijn de resultaten daaronder wel betrouwbaar. Wat een briljant idee om die er ook in te zetten want bijna niemand zal zo zwaar zijn toch
maar dan zouden de extreem dunne mensen het toch ook weer omlaag moeten halen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken iemand van 150 kg, dus eh, ja, zo zwaar zijn mensen wel. En dat moet ook wel wil je een gemiddelde krijgen van 87 kg. Ik denk dat absoluut de meeste mensen onder die 87 kg zitten, maar dat een kleine groep mensen boven bijv. de 150 kg dat gemiddelde heel erg omhoog halen.
kijkend naar de doelgroep van fok gok ik dat het gemiddelde hier een stuk lager dan 87 zal liggen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken iemand van 150 kg, dus eh, ja, zo zwaar zijn mensen wel. En dat moet ook wel wil je een gemiddelde krijgen van 87 kg. Ik denk dat absoluut de meeste mensen onder die 87 kg zitten, maar dat een kleine groep mensen boven bijv. de 150 kg dat gemiddelde heel erg omhoog halen.
Daar gaat het toch om?!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:18 schreef BrandX het volgende:
1,77
82 kg
35 jaar
en nee, meer gewicht er af wil niet echt lukken. Ik train vier keer per week twee uur, en een keer zwemmen. Daarnaast let ik absoluut op wat ik eet, en drink nauwelijks alcohol.
Hoewel mijn buikje minder zou mogen, voel ik me topfit (mag ook wel met al dat trainen) en dat is het belangrijkste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |