Kosten ook helaas meer.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:15 schreef super-muffin het volgende:
MacBook Pro's zijn toffer.
Ik doe Java op Textmatequote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:17 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Helaas wel.
Heb net trouwens Xcode gedownload, om Java te leren
Textmatequote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:19 schreef magnifor het volgende:
Textmate rulezz!!!
Idd. Mensen die nu geen MB kopen omdat ze nu geen MP Pro kunnen betalen en wachten op een 12 of 13 inch MP Pro, kunnen dat echt wel vergeten. Die 12 of 13 inch MP Pro gaat rete- en reteduur worden als ik het zo inschat.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:30 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben bang dat een mogelijke 13" Macbook Pro ook erg duur gaat worden.
De Blackbook is nu ¤1.449, dus Apple kennende zal de 13" MPB al snel richting de ¤1699 gaan.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Mensen die nu geen MB kopen omdat ze nu geen MP Pro kunnen betalen en wachten op een 12 of 13 inch MP Pro, kunnen dat echt wel vergeten. Die 12 of 13 inch MP Pro gaat rete- en reteduur worden als ik het zo inschat.
Ja, dat soort ontwikkelingen zou mij zelfs doen twijfelen over mijn MB: LED's , SSD's, etc. Die snellere CPU is allemaal maar geneuzel in de marge voor iemand die een beetje zit te surfen en mailen. Maar een MB Pro met een solid state disk...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Als ze er nu ook eens solid state flash instoppen in plaats van een hardrive
Ik heb de mijne net de deur uitgeschopt. Gedoe.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Sowieso zal NAS meer en meer gemeengoed worden.
Precies, minder warmte ontwikkeling en langere batterijduur.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, dat soort ontwikkelingen zou mij zelfs doen twijfelen over mijn MB: LED's , SSD's, etc. Die snellere CPU is allemaal maar geneuzel in de marge voor iemand die een beetje zit te surfen en mailen. Maar een MB Pro met een solid state disk....
Ik bedoel een simpele NAS, met 802.11N en een gigabitpoort die gewoon als gemapte share (kut dat OSX daar niet aan doet) in je netwerk aanwezig is.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb de mijne net de deur uitgeschopt. Gedoe.
Flash wordt echt extreem snel goedkoper. Maar uiteraard zal een HD nog langdurig goedkoper blijven.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:55 schreef Geqxon het volgende:
SolidState is meer iets dat bv. Dell of IBM in een high-end laptop stopt, ik zie het Apple zo snel nog niet in zijn laptoplijn verwerken.
Misschien als optie op een mogelijk 13" MBP, want ze zijn nog stinkend duur.
Ja, als Apple er 1 maakt, dan graag, maar tot nu toe heb ik alleen maar ellende met die dingen waardoor ze binnen een paar maanden weer op Marktplaats staan.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik bedoel een simpele NAS, met 802.11N en een gigabitpoort die gewoon als gemapte share (kut dat OSX daar niet aan doet) in je netwerk aanwezig is.
Oh ja, die moet ik ook nog eens bekijken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Textmate
Gewoon gehannisloos programmeren. Niks geen projectmatig geshit, een mapje erheen slepen en proggen maar
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, als Apple er 1 maakt, dan graag, maar tot nu toe heb ik alleen maar ellende met die dingen waardoor ze binnen een paar maanden weer op Marktplaats staan.
Je weet dat je binnen iTunes ook iets van Musicshare aan kunt zetten? Dus alles wat binnen het zelfde netwerksegmentvalt en als het apple is kun je zo muziek uitwisselen, geloof ik. Zonder dus iets van AFP of Samba in Finder op te starten..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik bedoel een simpele NAS, met 802.11N en een gigabitpoort die gewoon als gemapte share (kut dat OSX daar niet aan doet) in je netwerk aanwezig is.
Nu staan de foto's op Eloise d'r laptop, of op de iMac, of op de removable USB disk, of op mijn PC, of op mijn laptop
Appeltje + B in TextMate, en dan kun je kiezen uit compilen en compile + run.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:57 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Oh ja, die moet ik ook nog eens bekijken.
Hoe moet je Java compilen op de Mac?
Ik heb meer media/files/data dat ik wil sharen behalve audio en videoquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je weet dat je binnen iTunes ook iets van Musicshare aan kunt zetten? Dus alles wat binnen het zelfde netwerksegmentvalt en als het apple is kun je zo muziek uitwisselen, geloof ik. Zonder dus iets van AFP of Samba in Finder op te starten..
Ook al zal het onderwater wel AFP zijn
Personal File sharing, moet je wel dingen naar de Public map slepen, maar goed in principe kun je alles sharen wat je op dat moment wilt, zonder dat de rest van je files voor de wereld open staat..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb meer media/files/data dat ik wil sharen behalve audio en video
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Flash wordt echt extreem snel goedkoper. Maar uiteraard zal een HD nog langdurig goedkoper blijven.
..quote:The ultramobile Latitude D420 and semi-rugged D620 ATG laptops are the first systems in the Dell line to get these 32GB 1.8-inch drives from SanDisk. Swapping one in will cost an extra $549, which isn't that bad a markup, considering you can buy these 32GB drives off the shelf for around $350 (and certain other vendors want $700 for the same thing).
Leuk en mijn windows shares dan?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Personal File sharing, moet je wel dingen naar de Public map slepen, maar goed in principe kun je alles sharen wat je op dat moment wilt, zonder dat de rest van je files voor de wereld open staat..
Ja en?quote:
Dan moet je gewoon zorgen dat je het zo centraal mogelijk houdt en als je idd een teringzooi aan data hebt,quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Leuk en mijn windows shares dan?
En dan zit je dus met het gezeik dat je steeds groetere harddisks op verschillende plaatsen heb. En dat net die laptop of PC uitstaat waar precies DIE file staat die je op dat moment nodig hebt.
Brrrrrrr!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
Foto's durf ik gerust van m'n HD te gooien.
Ik betaal $25,- per jaar nu om door Flickr m'n foto's online te kunnen hosten en te bekijken. Ik hoop toch echt dat die machines wel minimaal 10x in RAID opstelling staanquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Brrrrrrr!!
Ik heb mijn foto's nu op 6 plaatsen gebackupped geloof ik.. Weggooien!
Ja ja, dus ik moet tegen mijn vrouw gaan zeggen dat ze geen foto's van d'r kinderen op d'r laptop moet zetten, dat doe alleen ik op mijn laptop... 's avonds.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon zorgen dat je het zo centraal mogelijk houdt en als je idd een teringzooi aan data hebt,
1TB voor elke soort mediafile reserveren. Dan kun je wel een NAS van 8TB draaien ofzo
Voor foto's vind ik Flickr bijvoorbeeld weer dondersfijn. Onbeperkt foto's opslaan (oke, wel 2Gb upload limiet per maand). Altijd toegang wanneer je wilt en alles bij elkaar. Foto's durf ik gerust van m'n HD te gooien. Je moet alleen uploaden..
Voor de rest, mja voornamelijk externe HD eigenlijk.
Over twee jaar hebben we een 9" MBP met de mogelijkheid het tot een 20" scherm uit te sliden, dan is 80GB net genoeg om de basisfuncties van OS X op te zetten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en?
2 jaar geleden betaalde je 200 euro voor 4GB CF. Nu koop je het voor ¤ 22,-. Terwijl de goedkoopste 8GB 3 keer zo veel kost.
De vraag naar flash neemt hand over hand toe, ergo meer productie, ergo lagere prijzen. Mark my words. binnen 2 jaar zitten we op 80GB solid state disks voor max 200 euro.
Een NAS drive is weinig meer dan een externe schijf die je aan je router knoopt, ipv via usb aan je pc.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor de rest, mja voornamelijk externe HD eigenlijk.
Wat een onzin, 2 jaar geleden had OSX ook geen 20MB nodig om te installeren.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Over twee jaar hebben we een 9" MBP met de mogelijkheid het tot een 20" scherm uit te sliden, dan is 80GB net genoeg om de basisfuncties van OS X op te zetten.
Precies, met als grootste voordeel dat er geen PC meer aan hoeft te staan en hij aan ALLE pc's geknoopt zit ipv die ene waar die fysiek aan de USB poort hangt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:32 schreef Light het volgende:
[..]
Een NAS drive is weinig meer dan een externe schijf die je aan je router knoopt, ipv via usb aan je pc.
Zie de PI.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een onzin, 2 jaar geleden had OSX ook geen 20MB nodig om te installeren.
Met andere woorden, in 2 jaar explodeerd een OS niet zodat het 20 keer zoveel schijfruimte nodig heeft.
De drive via het netwerk sharen?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, met als grootste voordeel dat er geen PC meer aan hoeft te staan en hij aan ALLE pc's geknoopt zit ipv die ene waar die fysiek aan de USB poort hangt.
Er is wel een verschil tussen 10 jaar en 2 jaar. Daarnaast gaan de ontwikkeling de laatste 4 jaar relatief traag vergeleken met die 4 jaar daarvoor.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zie de PI.
Maar goed, als je tien jaar terug zou zeggen dat OS X standaard 15GB in beslag zou nemen had iedereen je ook uitgelachen.
Je zegt zelf dat je een hekel hebt om dingen te gaan uitzoeken over verschillende machines, dus dan moet je het toch centraal houden? Of het nu een NAS of welk opslagmedium dan ook is? Enige ding waar ik random zooi op pleur is een USB-stick of de HD van m'n laptop. Alles wat ik zonodig moet "verzamelen" gaat meteen naar de externe HD. Misschien ben ik wat minder veeleisend, maar die 1 TB ga ik voorlopig niet halen..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja ja, dus ik moet tegen mijn vrouw gaan zeggen dat ze geen foto's van d'r kinderen op d'r laptop moet zetten, dat doe alleen ik op mijn laptop... 's avonds.
Kom op man, dat is toch alleen werkbaar als je voornamelijk in je eentje op 1 of 2 PC's werkt. Wanneer je 2 of meer mensen in je huishouden hebt die allemaal media willen delen is dat gewoon onwerkbaar. Printerservers vond ook niemand nodig.... totdat thuisnetwerken gemeengoed werden. NAS is hetzelfde. Gezien de vraag naar removable storage, zal NAS vooral icm UPnP AV de komende 2 jaar 'hot' worden.
En anders moet er een NAS aan staan. Ik snap het punt niet?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan moet nog steeds de PC die 'm shared aanstaan he.
Ja dat zeg ik toch. Met meer mensen is een NAS dan toch ideaal?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat je een hekel hebt om dingen te gaan uitzoeken over verschillende machines, dus dan moet je het toch centraal houden? Of het nu een NAS of welk opslagmedium dan ook is? Enige ding waar ik random zooi op pleur is een USB-stick of de HD van m'n laptop. Alles wat ik zonodig moet "verzamelen" gaat meteen naar de externe HD. Misschien ben ik wat minder veeleisend, maar die 1 TB ga ik voorlopig niet halen..
Ja ik ga ff wat baby foto's weggooien of 8 jaar vakantie herinneringen.quote:Verder Opruimen is trouwens ook een kunst...![]()
Nee, maar een NAS is toch ALTIJD beschikbaar, in tegenstelling tot 1 bepaalde PC in je netwerk die wellicht uitstaat als de 'eigenaar' er niet is. Wat snap je nou niet aan de voordelen van NAS?quote:Als je een NAS hebt, moet je toch ook tegen je vrouw zeggen dat ze niet alles lokaal op d'r laptop moet opslaan maar op de netwerkschijf (voor de verzameldrift)? Of je hebt weer een shitload aan netwerkshares op je NAS en verschillende computers, waar je ook weer de structuur niet meer van inziet.
350 watt besparing?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En anders moet er een NAS aan staan. Ik snap het punt niet?
Meeste NAS systemen werken met ext 3. Linux doet het er al een poosje prima mee. Maar NTFS is ook mogelijk hoor.quote:Het voordeel van een PC of Mac aan laten staan is dat je tenminste gebruik kan maken van een fatsoenlijk filesystem.
Een PC die voor het sharen van files 350 watt trekt.quote:
De thuis-NAS-systemen die ik ken werken afaik alleen maar met FAT32..quote:Meeste NAS systemen werken met ext 3. Linux doet het er al een poosje prima mee. Maar NTFS is ook mogelijk hoor.
Ik zeg opruimen, dat is niet meteen weggooien..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja ik ga ff wat baby foto's weggooien of 8 jaar vakantie herinneringen.
Ik vind het net zo makkelijk om dus de externe HD eraan te hangen. Hoef ik niet persé een NAS in een "netwerkomgeving" voor te hebben. Je kunt zo'n externe HD toch ook met meerdere mensen delen? Kost je ook geen 350Watt aan stroom. En een stuk minder moeite om die shares in een netwerk aan te leggen ( kan het wel daar niet van)quote:Nee, maar een NAS is toch ALTIJD beschikbaar, in tegenstelling tot 1 bepaalde PC in je netwerk die wellicht uitstaat als de 'eigenaar' er niet is. Wat snap je nou niet aan de voordelen van NAS?
Fijn voor je, maar de meeste mensen hebben geen 'fileservertje' die gebruiken gewoon de PC van Pa. En die staat gewoon ingesteld om nooit de HD's uit te zetten, etc. Een NAS server heeft een proc van 2 keer niks en een harddisk en... he, verder niks.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een PC die voor het sharen van files 350 watt trekt.
Mijn linux fileserver trekt max 50 watt, maar gemiddeld een watt of 25. Exclusief de drives natuurlijk. Ondersteund EXT3, firewire 400, usb 2.0, en heeft mij een whoppin 50 euro gekost. Past qua formaat naast mijn versterker.
Geluid? Het enige wat je hoort is de kloterige LaCie 500GB disk. Man, wat een takkeherrie komt uit dat ding.
Eh nee, REMOVABLE HARDDISKS hebben FAT32... met een reden.quote:De thuis-NAS-systemen die ik ken werken afaik alleen maar met FAT32..
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zeg opruimen, dat is niet meteen weggooien..
godskolere, wat snap je nou niet man? Dat het in JOUW situatie niet nodig is, maar je maakt mij niet wijs dat je niet inziet dat wanneer mensen thuis met 3 man een netwerkje hebben en de foto's dus bv op 3 verschillende PC's staan, of zelfs op 1 removable harddisk het lastiger is om over de media of data te beschikken dan wanneer het op een schijf staat die ALTIJD voor IEDEREEN TEGELIJKERTIJD beschikbaar is.quote:Ik vind het net zo makkelijk om dus de externe HD eraan te hangen. Hoef ik niet persé een NAS in een "netwerkomgeving" voor te hebben. Je kunt zo'n externe HD toch ook met meerdere mensen delen?
Die van mij over twee weken. Ik herinner mij nog dat jij hem al had, en ik nog heel lang moest wachten.quote:
Ooit al eens een DVD iso over WLAN overgezet? 54mbit, 25mbit in praktijk = 22 minuten. Dan is het sneller om even twee trappen omhoog te gaan.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dan moet ik het toch nog steeds ergens opslaan?
[..]
godskolere, wat snap je nou niet man? Dat het in JOUW situatie niet nodig is, maar je maakt mij niet wijs dat je niet inziet dat wanneer mensen thuis met 3 man een netwerkje hebben en de foto's dus bv op 3 verschillende PC's staan, of zelfs op 1 removable harddisk het lastiger is om over de media of data te beschikken dan wanneer het op een schijf staat die ALTIJD voor IEDEREEN TEGELIJKERTIJD beschikbaar is.
Goed dan heb je een removable harddisk. En Pa heeft op zijn thuis kantoortje een backup van zijn boekhouding op dat ding gezet. Nu komt zoonlief thuis en die wil een MP3tje op zijn laptop afspelen die handig centraal op de removable harddisk staat.... En moet dus eerst 2 trappen naar boven naar de zolder kamer om de harddisk te halen.
OF je klapt hem open en je WLAN connect met de router en dus je centrale storage.
Wat is handiger?
Djeez, af en toe weet je je wel weer op te winden..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dan moet ik het toch nog steeds ergens opslaan?
[..]
godskolere, wat snap je nou niet man? Dat het in JOUW situatie niet nodig is, maar je maakt mij niet wijs dat je niet inziet dat wanneer mensen thuis met 3 man een netwerkje hebben en de foto's dus bv op 3 verschillende PC's staan, of zelfs op 1 removable harddisk het lastiger is om over de media of data te beschikken dan wanneer het op een schijf staat die ALTIJD voor IEDEREEN TEGELIJKERTIJD beschikbaar is.
Goed dan heb je een removable harddisk. En Pa heeft op zijn thuis kantoortje een backup van zijn boekhouding op dat ding gezet. Nu komt zoonlief thuis en die wil een MP3tje op zijn laptop afspelen die handig centraal op de removable harddisk staat.... En moet dus eerst 2 trappen naar boven naar de zolder kamer om de harddisk te halen.
OF je klapt hem open en je WLAN connect met de router en dus je centrale storage.
Wat is handiger?
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Djeez, af en toe weet je je wel weer op te winden..
Maar goed, ik ben gewoon idd niet zoveel eisend..
Als je gewoon lees waar ik me begonnen ben. Namelijk een NAS server met een gigabit poort en 802.11Nquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ooit al eens een DVD iso over WLAN overgezet? 54mbit, 25mbit in praktijk = 22 minuten. Dan is het sneller om even twee trappen omhoog te gaan.
Fijn, je gaat weer alleen van je eigen situatie uit, terwijl ik zeg dat NAS de komende 2 jaar hot wordt omdat de behoefte aan storage die voor iedereen in een huishouden beschikbaar is snel toeneemt.quote:Daarom werk ik liever met schijven aan of in een vaste computer, als het even kan de computer die er het meest gebruik van maakt. Dan duurt het overzetten van dezelfde DVD iso minder dan twee minuten. Toch wel iets sneller
Echter is 802.11n dan nog niet ingeburgerd, en een kabeltje aan je laptop? Please, dat is niet hip.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je gewoon lees waar ik me begonnen ben. Namelijk een NAS server met een gigabit poort en 802.11N
80 tot 120Mbps. Daarmee heb je 4GB zo over gezet hoor
[..]
Fijn, je gaat weer alleen van je eigen situatie uit, terwijl ik zeg dat NAS de komende 2 jaar hot wordt omdat de behoefte aan storage die voor iedereen in een huishouden beschikbaar is snel toeneemt.
Gaat jouw werkgever ook binnenkort met 802.11n routers komen?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
En grote bestanden van 1GB kan je prima over 802.11N pompen en een NAS server kan je natuurlijk ook bekabeld aansluiten op de gigabit poort van je router die binnen nu en 6 maanden gemeengoed worden.
Kijk, je kan me wel dom noemen, het kan me geen fuck schelen. Heb al vaker (terminale) ziektes naar hoofd geslingerd gekregen via werk oa. dat het me gewoon koud laat. Maar goed, dat is weer een ander onderwerp.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wind me niet op hoor. Ik stop alleen niet met reageren alleen omdat mijn mede poster blijkbaar te dom is om een simpel feit te begrijpen.
Nah, hij moet zelf nog wel een Airport Extreme ervoor kopen..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:09 schreef Light het volgende:
[..]
Gaat jouw werkgever ook binnenkort met 802.11n routers komen?
Volgens mij moet de accu eerst door een tech. persoon afgekeurd wordenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zijn ze nu gewoon niet wat coulanter met die batterijen in die winkels? Gewoon dat je erheen loopt en als een domme boer kan zeggen: "Oi, m'n batterij doet raar, kan ik die niet ruilen?" "Ja is prima.."
Ik vond het persoonlijk ook log en nogal spartaans werken. Ik dacht dat de problemen met opmaak minder waren dan bij het Ms Office pakket. Maar uiteindelijk als je dingen van elkaar moet gaan samenvoegen van andere studenten die het in Windows Office gemaakt hebben is het gewoon weer een oude opmaak helquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:39 schreef Evil_Koekje het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met OpenOffice trouwens? Ik heb die Microsoft test drive d'r maar afgetieft aangezien dat echt brak draait.
Ja dat je twee stoeptegels koopt voor 550 euroquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Volgens mij moet de accu eerst door een tech. persoon afgekeurd worden
O en: Zo wordt het wel erg aantrekkelijk![]()
Ow das wel spijtig, dat logge wilde ik juist van af. Had ik nogal last van bij MS Office. Maar goed, heb 'm net geinstalleerd, zal eens kijken of 't wat is.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik vond het persoonlijk ook log en nogal spartaans werken. Ik dacht dat de problemen met opmaak minder waren dan bij het Ms Office pakket. Maar uiteindelijk als je dingen van elkaar moet gaan samenvoegen van andere studenten die het in Windows Office gemaakt hebben is het gewoon weer een oude opmaak hel
Of je moet met LATEX (~LATECH) werken dan wordt content en opmaak strik gescheiden...
Hoe doe je dan bijvoorbeeld een afstudeerscriptie maken dan? Ik bedoel dat is echt een hel om de opmaak in orde te krijgen soms..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:48 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ow das wel spijtig, dat logge wilde ik juist van af. Had ik nogal last van bij MS Office. Maar goed, heb 'm net geinstalleerd, zal eens kijken of 't wat is.
Opmaak doe ik vrijwel niet in Word, op wat letters bold maken na.Daarvoor hebben we InDesign.
Dus dat is voor mij dan geen probleem als 't goed is.
Ja, of dat je eindelijk overal alles uit je machine kan halen en niet beperkt wordt door onnozele systeembeheerders die nog geen Mac van een paardekeutel kunnen onderscheiden. Dat je gewoon MAKKELIJK het draadloze netwerk opkan, zonder dat je eerst vijf mensen aan hun hoofd moet zeuren, dertig instellingen moet aanpassen en je laptop ondersteboven op de derde werktafel van rechts tegen een kast aan moet drukken voor je kan internetten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Je merkt echt (tenminste, dat is de feedback die 'wij' krijgen en hoe ik het zelf ervaar) dat usability een belangrijker issue wordt dan meer-sneller-beter. Ik wil geen SNELLER internet, ik wil OVERAL internet. Ik wil geen SNELLERE laptop, ik wil dat hij handiger wordt (stiller, zuiniger, koeler), etc.
Nog nooit gedaan, maar lijkt me een kwestie van lay-outje in InDesign maken, en daar alle tekst en andere zooi inplempen die ik daarin nodig heb. En dan alles netjes ordenen en weet ik veel wat.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hoe doe je dan bijvoorbeeld een afstudeerscriptie maken dan?
Je moet uiteraard wel het toegang tot je draadloze netwerk kunnen beperken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:57 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ja, of dat je eindelijk overal alles uit je machine kan halen en niet beperkt wordt door onnozele systeembeheerders die nog geen Mac van een paardekeutel kunnen onderscheiden. Dat je gewoon MAKKELIJK het draadloze netwerk opkan, zonder dat je eerst vijf mensen aan hun hoofd moet zeuren, dertig instellingen moet aanpassen en je laptop ondersteboven op de derde werktafel van rechts tegen een kast aan moet drukken voor je kan internetten.. Computerpolicy in de UB.
. Incompetente faalhazen.
.
Ik heb er eerlijk gezegd nog niet zo goed naar gekeken, vind jij dat fijn dan? M'n docente kreeg het ook al benauwd toen ik zei dat ik m'n presentatie liever in Keynote wilde maken dan in Powerpointquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:54 schreef Sjoewe het volgende:
Je zou ook Pages kunnen overwegen natuurlijk.
Hehe, ik zat vanmiddag even te bladeren in een Girlz (oid) van m'n zusje. Stond daar een advertentie in van Sketchers, zat d'r een chickie op een bed met een roze MacBook.quote:
Dat kan ook met een meer macfriendly protocol dat niet 50% van de keren tot een eindeloze inlog loop leidt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je moet uiteraard wel het toegang tot je draadloze netwerk kunnen beperken.
Noem er eens een naast 802.1x? wat trouwens prima onder OS X werkt als je weet hoe het moet.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:03 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Dat kan ook met een meer macfriendly protocol dat niet 50% van de keren tot een eindeloze inlog loop leidt.
ik weet prima hoe het moet. Alleen de Universiteits server zo af en toe niet.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Noem er eens een naast 802.1x? wat trouwens prima onder OS X werkt als je weet hoe het moet.
Nah, die gast heeft elke dag een nieuwe Mighty Mouse, dus die merkt het niet..quote:Op woensdag 16 mei 2007 01:06 schreef Evil_Koekje het volgende:
Godverdegloeiende, doet m'n Mighty Mouse een beetje vervelend met omlaagscrollen, maak ik 'm schoon, scrollt 'ie helemaal niet meer omlaag.En dat geluidje wat je normaal hoort is ook weg...
Ik mag toch hopen dat Apple d'r iets op verzint, want die Mighty Mouse vind ik verder heerlijk, maar als ze bij iedereen na 3 maanden kapot gaan..Zal Steve zelf toch ook wel opgevallen zijn?
lol true.quote:Op woensdag 16 mei 2007 01:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nah, die gast heeft elke dag een nieuwe Mighty Mouse, dus die merkt het niet..
quote:On the bottom half of the mouse, we observed the presence of a speaker (yes, it's true!)
bron
Waarom zou je het niet doen?quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:56 schreef Daklem het volgende:
Ik moet mij echt inhouden om geen macbook te bestellen... :|
Ik wil eerst even mijn vakantiegeld afwachten volgende week. En als het is wat ik hoop dat het is. dan ga ik er 1 bestellen.quote:
ROFL! ::')quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:39 schreef Q. het volgende:
Een collega van me: "Waarom koop jij in godsnaam een Apple? "
Ik: "Wat heb jij dan?"
Hij: "Een Packard Bell laptop".
Ik moest keihard lachen.
Wat ik bedoelde is: Het inloggen op het netwerk op de Uni is behoorlijk irritant. Je instellingen springen telkens terug, en als je dan gaat vragen hoe je dat kan fixen, dan krijg je een baliemedewerker die helemaal onder de indruk van je Mac is, jou en passent probeert te versieren en als enige hulp een printje van de uitleg die ook gewoon op het netwerk staat kan geven.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Noem er eens een naast 802.1x? wat trouwens prima onder OS X werkt als je weet hoe het moet.
Misschien al uitgevogeld:quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:45 schreef slakkie het volgende:
Iemand met een Mac en Firefox nodig, heb de volgende paden nodig:
* Pad waar all.js in staat
* Pad waar de firefox executable staat
TIA!
Ik weet niet wat je met 'de executable' bedoelt, maar Firefox.app is een soort map met alle applicatiegegevens die OS X als één 'app' ziet.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:49 schreef slakkie het volgende:
[..]
Misschien al uitgevogeld:
/Applications/Firefox.app voor de FF executable
/Applications/Firefox.app/grepref voor de all.js.
Kan iemand die bevestigen?
Jij wordt niet graag versierd?quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is: Het inloggen op het netwerk op de Uni is behoorlijk irritant. Je instellingen springen telkens terug, en als je dan gaat vragen hoe je dat kan fixen, dan krijg je een baliemedewerker die helemaal onder de indruk van je Mac is, jou en passent probeert te versieren en als enige hulp een printje van de uitleg die ook gewoon op het netwerk staat kan geven.
Harstikke Mac-onvriendelijk
Zal wel van de vrachtwagen gevallen zijn.quote:
Het is het proberen waar het fout gaat. Failure is not an optionquote:
Enige waar die bij mij telkens om vraagt is wachtwoordverificatie op het Uni-netwerk. Hij kiest automatisch het goede draadloze netwerk.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is: Het inloggen op het netwerk op de Uni is behoorlijk irritant. Je instellingen springen telkens terug, en als je dan gaat vragen hoe je dat kan fixen, dan krijg je een baliemedewerker die helemaal onder de indruk van je Mac is, jou en passent probeert te versieren en als enige hulp een printje van de uitleg die ook gewoon op het netwerk staat kan geven.
Harstikke Mac-onvriendelijk
Neu bij ons werkt dat niet, je kan er ook alleen maar op als je Mac-adres bij ze geregistreerd staat...quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:43 schreef Jarno het volgende:
Uni's die heel panisch doen over wireless netwerkjes maar waar je wel gewoon naar binnen kunt lopen en je laptop via UTP kunt aansluiten omdat toch niemand op je let. Heel aandoenlijk ja.
Ik denk dat het per Uni ook wel verschilt. Bij ons zijn de faciliteiten wel redelijk goed. Ook al moet ik zeggen dat het systeembeheer wat ze daar hebben ook totaal niks van Mac's moet hebben. Maar er staan altijd wel handleidingen online bij om dingen met een mac aan de praat te krijgen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:51 schreef Jarno het volgende:
Op de uni waar ik gewerkt heb deden ze niet aan port security (tenminste, dat was toen, jaar of 3 geleden). Vandaar mijn opmerking.
cache is hetzelfde als buffergeheugen toch?quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:
Zolang je een 5400rpm S-ATA schijf haalt met evenveel cache als je nu hebt, is de rest allemaal geneuzel in de marge. Tuurlijk is de ene wat sneller als de ander, maar dat loopt echt niet in de procenten.
Dat weet ik, maar ik vond het zo leukquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:25 schreef Zpottr het volgende:
1 Infinite Loop is echt het adres van Apple HQ
http://mapfinds.com/index.php?itemid=65&catid=4
Zoveel minder sinister dan One Microsoft Way (ook echt)
Het enige wat ik kon krijgen was een printje van de online handleidingen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik denk dat het per Uni ook wel verschilt. Bij ons zijn de faciliteiten wel redelijk goed. Ook al moet ik zeggen dat het systeembeheer wat ze daar hebben ook totaal niks van Mac's moet hebben. Maar er staan altijd wel handleidingen online bij om dingen met een mac aan de praat te krijgen.
Ik zou het Sjoewie maar laten oplossen..quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:49 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Het enige wat ik kon krijgen was een printje van de online handleidingen.. Ik zo: "Ja poephoofd, die kan ik ook wel zien. Als ik mijn browser open, is dat namelijk de enige pagina die ik te zien krijg. Wat ik wil weten is hoe ik mijn computer verbonden krijg. Want de protocollen in de handleiding WERKEN NAMELIJK NIET." (Ik heb 'm niet echt poephoofd genoemd hoor, wees maar gerust.) Waarop hij dus zijn Stoere Mannending ging doen, en mij probeerde te pwnen door nog een keer hetzelfde te doen, om inderdaad te concluderen dat de boel niet werkte, ook al had ik het precies volgens de instructies gedaan. En nu kan ik nogsteeds niet met mijn Mac met mijn login op internet in de bieb.
.
Welke Uni? UvA toch? Bij mij werkt 't prima.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:49 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Het enige wat ik kon krijgen was een printje van de online handleidingen.. Ik zo: "Ja poephoofd, die kan ik ook wel zien. Als ik mijn browser open, is dat namelijk de enige pagina die ik te zien krijg. Wat ik wil weten is hoe ik mijn computer verbonden krijg. Want de protocollen in de handleiding WERKEN NAMELIJK NIET." (Ik heb 'm niet echt poephoofd genoemd hoor, wees maar gerust.) Waarop hij dus zijn Stoere Mannending ging doen, en mij probeerde te pwnen door nog een keer hetzelfde te doen, om inderdaad te concluderen dat de boel niet werkte, ook al had ik het precies volgens de instructies gedaan. En nu kan ik nogsteeds niet met mijn Mac met mijn login op internet in de bieb.
.
De executable is zeg maar firefox.exe maar dan de OSX variant (which firefox)quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je met 'de executable' bedoelt, maar Firefox.app is een soort map met alle applicatiegegevens die OS X als één 'app' ziet.
all.js zit in /Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/greprefs/
De 'echte' executable zit in /Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/
Ja.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:19 schreef Basso het volgende:
is het mogelijk een dvd brander te kopen en in je macbook te bouwen? bijvoorbeeld wanneer je de goedkoopste macbook koopt of een oude hebt??
Die bedoelde ik ook met 'de 'echte' executable'quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:13 schreef slakkie het volgende:
[..]
De executable is zeg maar firefox.exe maar dan de OSX variant (which firefox)
Het is inderdaad veel geld , Maar als jij zeker langer wilt doen dan 2 jaar met je laptop zou ik het zeker doen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:42 schreef Xilantof het volgende:
Wel leuk ook!
Om nu, 1 week voor je normale garantie afloopt, te bellen met ze.
Gaan ze vragen of je Apple Care wilt...
Ik twijfel toch een beetje, maar 400 euro is veel geld.
Een hele reparatie daar en tegen ook.
Even weekendje over slapen, en dan moet ik maandag bestellen... Of niet...
ik vind het maar moeilijk.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
cache is hetzelfde als buffergeheugen toch?
En welke cache hebben de (inmiddels vorige generatie) MB-HD's?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |