Als je gewoon lees waar ik me begonnen ben. Namelijk een NAS server met een gigabit poort en 802.11Nquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ooit al eens een DVD iso over WLAN overgezet? 54mbit, 25mbit in praktijk = 22 minuten. Dan is het sneller om even twee trappen omhoog te gaan.
Fijn, je gaat weer alleen van je eigen situatie uit, terwijl ik zeg dat NAS de komende 2 jaar hot wordt omdat de behoefte aan storage die voor iedereen in een huishouden beschikbaar is snel toeneemt.quote:Daarom werk ik liever met schijven aan of in een vaste computer, als het even kan de computer die er het meest gebruik van maakt. Dan duurt het overzetten van dezelfde DVD iso minder dan twee minuten. Toch wel iets sneller
Echter is 802.11n dan nog niet ingeburgerd, en een kabeltje aan je laptop? Please, dat is niet hip.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je gewoon lees waar ik me begonnen ben. Namelijk een NAS server met een gigabit poort en 802.11N
80 tot 120Mbps. Daarmee heb je 4GB zo over gezet hoor
[..]
Fijn, je gaat weer alleen van je eigen situatie uit, terwijl ik zeg dat NAS de komende 2 jaar hot wordt omdat de behoefte aan storage die voor iedereen in een huishouden beschikbaar is snel toeneemt.
Gaat jouw werkgever ook binnenkort met 802.11n routers komen?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
En grote bestanden van 1GB kan je prima over 802.11N pompen en een NAS server kan je natuurlijk ook bekabeld aansluiten op de gigabit poort van je router die binnen nu en 6 maanden gemeengoed worden.
Kijk, je kan me wel dom noemen, het kan me geen fuck schelen. Heb al vaker (terminale) ziektes naar hoofd geslingerd gekregen via werk oa. dat het me gewoon koud laat. Maar goed, dat is weer een ander onderwerp.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wind me niet op hoor. Ik stop alleen niet met reageren alleen omdat mijn mede poster blijkbaar te dom is om een simpel feit te begrijpen.
Nah, hij moet zelf nog wel een Airport Extreme ervoor kopen..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:09 schreef Light het volgende:
[..]
Gaat jouw werkgever ook binnenkort met 802.11n routers komen?
Volgens mij moet de accu eerst door een tech. persoon afgekeurd wordenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zijn ze nu gewoon niet wat coulanter met die batterijen in die winkels? Gewoon dat je erheen loopt en als een domme boer kan zeggen: "Oi, m'n batterij doet raar, kan ik die niet ruilen?" "Ja is prima.."
Ik vond het persoonlijk ook log en nogal spartaans werken. Ik dacht dat de problemen met opmaak minder waren dan bij het Ms Office pakket. Maar uiteindelijk als je dingen van elkaar moet gaan samenvoegen van andere studenten die het in Windows Office gemaakt hebben is het gewoon weer een oude opmaak helquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:39 schreef Evil_Koekje het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met OpenOffice trouwens? Ik heb die Microsoft test drive d'r maar afgetieft aangezien dat echt brak draait.
Ja dat je twee stoeptegels koopt voor 550 euroquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Volgens mij moet de accu eerst door een tech. persoon afgekeurd worden
O en: Zo wordt het wel erg aantrekkelijk![]()
Ow das wel spijtig, dat logge wilde ik juist van af. Had ik nogal last van bij MS Office. Maar goed, heb 'm net geinstalleerd, zal eens kijken of 't wat is.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik vond het persoonlijk ook log en nogal spartaans werken. Ik dacht dat de problemen met opmaak minder waren dan bij het Ms Office pakket. Maar uiteindelijk als je dingen van elkaar moet gaan samenvoegen van andere studenten die het in Windows Office gemaakt hebben is het gewoon weer een oude opmaak hel
Of je moet met LATEX (~LATECH) werken dan wordt content en opmaak strik gescheiden...
Hoe doe je dan bijvoorbeeld een afstudeerscriptie maken dan? Ik bedoel dat is echt een hel om de opmaak in orde te krijgen soms..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:48 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ow das wel spijtig, dat logge wilde ik juist van af. Had ik nogal last van bij MS Office. Maar goed, heb 'm net geinstalleerd, zal eens kijken of 't wat is.
Opmaak doe ik vrijwel niet in Word, op wat letters bold maken na.Daarvoor hebben we InDesign.
Dus dat is voor mij dan geen probleem als 't goed is.
Ja, of dat je eindelijk overal alles uit je machine kan halen en niet beperkt wordt door onnozele systeembeheerders die nog geen Mac van een paardekeutel kunnen onderscheiden. Dat je gewoon MAKKELIJK het draadloze netwerk opkan, zonder dat je eerst vijf mensen aan hun hoofd moet zeuren, dertig instellingen moet aanpassen en je laptop ondersteboven op de derde werktafel van rechts tegen een kast aan moet drukken voor je kan internetten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Je merkt echt (tenminste, dat is de feedback die 'wij' krijgen en hoe ik het zelf ervaar) dat usability een belangrijker issue wordt dan meer-sneller-beter. Ik wil geen SNELLER internet, ik wil OVERAL internet. Ik wil geen SNELLERE laptop, ik wil dat hij handiger wordt (stiller, zuiniger, koeler), etc.
Nog nooit gedaan, maar lijkt me een kwestie van lay-outje in InDesign maken, en daar alle tekst en andere zooi inplempen die ik daarin nodig heb. En dan alles netjes ordenen en weet ik veel wat.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hoe doe je dan bijvoorbeeld een afstudeerscriptie maken dan?
Je moet uiteraard wel het toegang tot je draadloze netwerk kunnen beperken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:57 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ja, of dat je eindelijk overal alles uit je machine kan halen en niet beperkt wordt door onnozele systeembeheerders die nog geen Mac van een paardekeutel kunnen onderscheiden. Dat je gewoon MAKKELIJK het draadloze netwerk opkan, zonder dat je eerst vijf mensen aan hun hoofd moet zeuren, dertig instellingen moet aanpassen en je laptop ondersteboven op de derde werktafel van rechts tegen een kast aan moet drukken voor je kan internetten.. Computerpolicy in de UB.
. Incompetente faalhazen.
.
Ik heb er eerlijk gezegd nog niet zo goed naar gekeken, vind jij dat fijn dan? M'n docente kreeg het ook al benauwd toen ik zei dat ik m'n presentatie liever in Keynote wilde maken dan in Powerpointquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:54 schreef Sjoewe het volgende:
Je zou ook Pages kunnen overwegen natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |