Hehe, ik zat vanmiddag even te bladeren in een Girlz (oid) van m'n zusje. Stond daar een advertentie in van Sketchers, zat d'r een chickie op een bed met een roze MacBook.quote:
Dat kan ook met een meer macfriendly protocol dat niet 50% van de keren tot een eindeloze inlog loop leidt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je moet uiteraard wel het toegang tot je draadloze netwerk kunnen beperken.
Noem er eens een naast 802.1x? wat trouwens prima onder OS X werkt als je weet hoe het moet.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:03 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Dat kan ook met een meer macfriendly protocol dat niet 50% van de keren tot een eindeloze inlog loop leidt.
ik weet prima hoe het moet. Alleen de Universiteits server zo af en toe niet.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Noem er eens een naast 802.1x? wat trouwens prima onder OS X werkt als je weet hoe het moet.
Nah, die gast heeft elke dag een nieuwe Mighty Mouse, dus die merkt het niet..quote:Op woensdag 16 mei 2007 01:06 schreef Evil_Koekje het volgende:
Godverdegloeiende, doet m'n Mighty Mouse een beetje vervelend met omlaagscrollen, maak ik 'm schoon, scrollt 'ie helemaal niet meer omlaag.En dat geluidje wat je normaal hoort is ook weg...
Ik mag toch hopen dat Apple d'r iets op verzint, want die Mighty Mouse vind ik verder heerlijk, maar als ze bij iedereen na 3 maanden kapot gaan..Zal Steve zelf toch ook wel opgevallen zijn?
lol true.quote:Op woensdag 16 mei 2007 01:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nah, die gast heeft elke dag een nieuwe Mighty Mouse, dus die merkt het niet..
quote:On the bottom half of the mouse, we observed the presence of a speaker (yes, it's true!)
bron
Waarom zou je het niet doen?quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:56 schreef Daklem het volgende:
Ik moet mij echt inhouden om geen macbook te bestellen... :|
Ik wil eerst even mijn vakantiegeld afwachten volgende week. En als het is wat ik hoop dat het is. dan ga ik er 1 bestellen.quote:
ROFL! ::')quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:39 schreef Q. het volgende:
Een collega van me: "Waarom koop jij in godsnaam een Apple? "
Ik: "Wat heb jij dan?"
Hij: "Een Packard Bell laptop".
Ik moest keihard lachen.
Wat ik bedoelde is: Het inloggen op het netwerk op de Uni is behoorlijk irritant. Je instellingen springen telkens terug, en als je dan gaat vragen hoe je dat kan fixen, dan krijg je een baliemedewerker die helemaal onder de indruk van je Mac is, jou en passent probeert te versieren en als enige hulp een printje van de uitleg die ook gewoon op het netwerk staat kan geven.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Noem er eens een naast 802.1x? wat trouwens prima onder OS X werkt als je weet hoe het moet.
Misschien al uitgevogeld:quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:45 schreef slakkie het volgende:
Iemand met een Mac en Firefox nodig, heb de volgende paden nodig:
* Pad waar all.js in staat
* Pad waar de firefox executable staat
TIA!
Ik weet niet wat je met 'de executable' bedoelt, maar Firefox.app is een soort map met alle applicatiegegevens die OS X als één 'app' ziet.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:49 schreef slakkie het volgende:
[..]
Misschien al uitgevogeld:
/Applications/Firefox.app voor de FF executable
/Applications/Firefox.app/grepref voor de all.js.
Kan iemand die bevestigen?
Jij wordt niet graag versierd?quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is: Het inloggen op het netwerk op de Uni is behoorlijk irritant. Je instellingen springen telkens terug, en als je dan gaat vragen hoe je dat kan fixen, dan krijg je een baliemedewerker die helemaal onder de indruk van je Mac is, jou en passent probeert te versieren en als enige hulp een printje van de uitleg die ook gewoon op het netwerk staat kan geven.
Harstikke Mac-onvriendelijk
Zal wel van de vrachtwagen gevallen zijn.quote:
Het is het proberen waar het fout gaat. Failure is not an optionquote:
Enige waar die bij mij telkens om vraagt is wachtwoordverificatie op het Uni-netwerk. Hij kiest automatisch het goede draadloze netwerk.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is: Het inloggen op het netwerk op de Uni is behoorlijk irritant. Je instellingen springen telkens terug, en als je dan gaat vragen hoe je dat kan fixen, dan krijg je een baliemedewerker die helemaal onder de indruk van je Mac is, jou en passent probeert te versieren en als enige hulp een printje van de uitleg die ook gewoon op het netwerk staat kan geven.
Harstikke Mac-onvriendelijk
Neu bij ons werkt dat niet, je kan er ook alleen maar op als je Mac-adres bij ze geregistreerd staat...quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:43 schreef Jarno het volgende:
Uni's die heel panisch doen over wireless netwerkjes maar waar je wel gewoon naar binnen kunt lopen en je laptop via UTP kunt aansluiten omdat toch niemand op je let. Heel aandoenlijk ja.
Ik denk dat het per Uni ook wel verschilt. Bij ons zijn de faciliteiten wel redelijk goed. Ook al moet ik zeggen dat het systeembeheer wat ze daar hebben ook totaal niks van Mac's moet hebben. Maar er staan altijd wel handleidingen online bij om dingen met een mac aan de praat te krijgen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:51 schreef Jarno het volgende:
Op de uni waar ik gewerkt heb deden ze niet aan port security (tenminste, dat was toen, jaar of 3 geleden). Vandaar mijn opmerking.
cache is hetzelfde als buffergeheugen toch?quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:
Zolang je een 5400rpm S-ATA schijf haalt met evenveel cache als je nu hebt, is de rest allemaal geneuzel in de marge. Tuurlijk is de ene wat sneller als de ander, maar dat loopt echt niet in de procenten.
Dat weet ik, maar ik vond het zo leukquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:25 schreef Zpottr het volgende:
1 Infinite Loop is echt het adres van Apple HQ
http://mapfinds.com/index.php?itemid=65&catid=4
Zoveel minder sinister dan One Microsoft Way (ook echt)
Het enige wat ik kon krijgen was een printje van de online handleidingen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik denk dat het per Uni ook wel verschilt. Bij ons zijn de faciliteiten wel redelijk goed. Ook al moet ik zeggen dat het systeembeheer wat ze daar hebben ook totaal niks van Mac's moet hebben. Maar er staan altijd wel handleidingen online bij om dingen met een mac aan de praat te krijgen.
Ik zou het Sjoewie maar laten oplossen..quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:49 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Het enige wat ik kon krijgen was een printje van de online handleidingen.. Ik zo: "Ja poephoofd, die kan ik ook wel zien. Als ik mijn browser open, is dat namelijk de enige pagina die ik te zien krijg. Wat ik wil weten is hoe ik mijn computer verbonden krijg. Want de protocollen in de handleiding WERKEN NAMELIJK NIET." (Ik heb 'm niet echt poephoofd genoemd hoor, wees maar gerust.) Waarop hij dus zijn Stoere Mannending ging doen, en mij probeerde te pwnen door nog een keer hetzelfde te doen, om inderdaad te concluderen dat de boel niet werkte, ook al had ik het precies volgens de instructies gedaan. En nu kan ik nogsteeds niet met mijn Mac met mijn login op internet in de bieb.
.
Welke Uni? UvA toch? Bij mij werkt 't prima.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:49 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Het enige wat ik kon krijgen was een printje van de online handleidingen.. Ik zo: "Ja poephoofd, die kan ik ook wel zien. Als ik mijn browser open, is dat namelijk de enige pagina die ik te zien krijg. Wat ik wil weten is hoe ik mijn computer verbonden krijg. Want de protocollen in de handleiding WERKEN NAMELIJK NIET." (Ik heb 'm niet echt poephoofd genoemd hoor, wees maar gerust.) Waarop hij dus zijn Stoere Mannending ging doen, en mij probeerde te pwnen door nog een keer hetzelfde te doen, om inderdaad te concluderen dat de boel niet werkte, ook al had ik het precies volgens de instructies gedaan. En nu kan ik nogsteeds niet met mijn Mac met mijn login op internet in de bieb.
.
De executable is zeg maar firefox.exe maar dan de OSX variant (which firefox)quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je met 'de executable' bedoelt, maar Firefox.app is een soort map met alle applicatiegegevens die OS X als één 'app' ziet.
all.js zit in /Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/greprefs/
De 'echte' executable zit in /Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/
Ja.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:19 schreef Basso het volgende:
is het mogelijk een dvd brander te kopen en in je macbook te bouwen? bijvoorbeeld wanneer je de goedkoopste macbook koopt of een oude hebt??
Die bedoelde ik ook met 'de 'echte' executable'quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:13 schreef slakkie het volgende:
[..]
De executable is zeg maar firefox.exe maar dan de OSX variant (which firefox)
Het is inderdaad veel geld , Maar als jij zeker langer wilt doen dan 2 jaar met je laptop zou ik het zeker doen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:42 schreef Xilantof het volgende:
Wel leuk ook!
Om nu, 1 week voor je normale garantie afloopt, te bellen met ze.
Gaan ze vragen of je Apple Care wilt...
Ik twijfel toch een beetje, maar 400 euro is veel geld.
Een hele reparatie daar en tegen ook.
Even weekendje over slapen, en dan moet ik maandag bestellen... Of niet...
ik vind het maar moeilijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |