56 sigaretten kosten maar 6 euro 22? Voor dat geld zou je bijna gaan roken..quote:Op zondag 3 juni 2007 22:44 schreef mien-moeke het volgende:
Two days, 0 minutes and 28 seconds. 56 non smoked cigarettes, ¤ 6,22 saved. Life saved: 4 hours, 40 minutes.
Het gaat al iets beter weer dan gisteren.
Shag, endan het rollen inschatten hèquote:Op dinsdag 5 juni 2007 07:49 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
56 sigaretten kosten maar 6 euro 22? Voor dat geld zou je bijna gaan roken..
Tofquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:37 schreef DarkElf het volgende:
elf maanden rookvrij vandaag!
Maar maar hoe waarom hoe heb je het kunnen doen?quote:
Dikke prima, en euh waar kwam die mindset vandaan? zo van goh ik ga toch maar lekker wel weer roken?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:08 schreef BloodyLotte het volgende:
"Fuck it".
Jij dacht, "ik toon belangstelling"quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:37 schreef kless het volgende:
[..]
Dikke prima, en euh waar kwam die mindset vandaan? zo van goh ik ga toch maar lekker wel weer roken?
Zoiets.... beetje zo van oh kay waarom begin je nu nou weer?quote:
waarom dan niet opnieuw opjacht gaan (nee niet naar peuken maar relatie gedoe)quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:46 schreef BloodyLotte het volgende:
Mijn relatie ging uit, ik verveelde me. Tja, dan gebeuren die dingen.
ja nee ok. kan ik ook begrijpen. maar zijn sigaretten dan zo leuk ofzo?quote:
... maar er niet mee in stinken!!!quote:Op zondag 10 juni 2007 10:25 schreef Burdie het volgende:
1 week écht rookvrij nu dus.
Voor geen goud meerquote:
`quote:Op zondag 10 juni 2007 14:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor geen goud meer.
Laatst heb ik gedroomd dat ik een sjekkie draaide, en góór dat ik het vond!
Jaaaa ik voelde me enorm schuldigquote:Op zondag 10 juni 2007 15:15 schreef kless het volgende:
[..]
`
Kut is dat hè, en dan zo schuldbewust wakker worden.
ik droom er gelukkig niet zoveel meer over, totaal maar iets van 4 keer ofzo na het stoppen
Meer zo een teleurstelling dat ik zels in mn dromen geen dicipline heb.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jaaaa ik voelde me enorm schuldig.
Maar ook héél blij toen ik me realiseerde dat het een droom was.
I hear ya!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:27 schreef kless het volgende:
Het gaat nogsteeds prima en goed enzo..
Alleen die extra aangevroten kilos gaan zóóó langzaam weg...
een kilootje extra zoals in de folder stond wel ja...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:16 schreef mvdlubbe het volgende:
Hier en daar een kilootje extra is het me wel waard.
+15(pepernoten en chocolade, nu nog +10...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:22 schreef maedel het volgende:
[..]
een kilootje extra zoals in de folder stond wel ja...
maar ik heb het niet over 1 kilo en ook niet over 3.
En nee, ik heb niet extra gesnoept, want dat deed ik al niet.
Dat was 29 april j.l. Ongeveer een week volgehouden toen, maar jammerlijk gefaald. Onvoldoende motivatie, een omgeving met heel veel rokers en regelmatig in het buitenland waren de dingen waarom ik weer begonnen was.quote:Op zondag 29 april 2007 00:36 schreef Marsepein het volgende:
Ik wil even melden dat ik zojuist de laatste lichte camel gerookt heb. Ongeveer 7 maanden gerookt, na een stop periode van 7 jaar. En nu ben ik dus weer gestopt.
Ik hoop 1 ding, dat er niet weer 10 Kg bijkomt en ik niet weer 6 maanden nodig heb om er echt af te zijn.
Wens me succes!
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:59 schreef Marsepein het volgende:
Om een kort verhaal lang te maken, ik ben vanaf vandaag weer gestopt. En ik ga het volhouden, nooit meer zo'n stinksigaret ... het moet gewoon voorbij zijn.
* avotar die rookt = avotar die niet rookt + 8 kgquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:52 schreef maedel het volgende:
[..]
I hear ya!
Een paar kilo my ass![]()
Het vlóóg er gewoon aan, ik moest na 3 weken al serieus gaan lijnen want er was geen houden aan![]()
Ik ben in 2en halve maand wezen groeien. tot + 15 kgquote:Op woensdag 20 juni 2007 07:22 schreef avotar het volgende:
[..]
* avotar die rookt = avotar die niet rookt + 8 kg![]()
(na 2 maanden)
euh ,, waar zit het trouwens? Zolang het niet in ribbels/zwembadjes op je pens zit vinden de meeste mannen het sexy genoeg.quote:Op woensdag 20 juni 2007 07:55 schreef maedel het volgende:
shit, ik hoopte het voor mijn vakantie wel weer een stuk kwijt te zijn. Maar dat kan ik wel vergeten als ik dat zo lees.
Het gaat eigenlijk heel goed. Er zijn echt uren op een dag dat ik totaal niet aan roken denk. Het werkt echt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:21 schreef maedel het volgende:
[..]
![]()
Mijn schoonvader is zo na 60 jaar roken (ja, het zal z'n reden gehad hebben, ik was ook niet meer gestopt hoor) gestopt met heel veel roken. Zo'n laserbehandeling gedaan en nooit meer gerookt. Nergens last van gehad.
Dus, ik geef je een goede kans![]()
Dat heb ik ook! Ik verveel me en op één of andere manier vond ik mijn leven leuker toen ik rookte... ? Heel vreemd...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
* ziggyziggyziggy meldt zich weer eens
Inmiddels al vier maanden gestopt, eigenlijk al sinds die eerste weken al geen neiging meer om een peuk op te steken. (Voor de beeldvorming: ik heb dertien jaar lang een pakje per dag gerookt)
Inmiddels wel een kilo of acht, negen aangekomen, en ik moet zeggen dat alles een stuk saaier is geworden sinds ik ben gestopt. Of dat komt doordat ik ruim twee uur per dag niet meer verspil aan roken, of dat er chemisch iets veranderd is door het ontbreken van de sigaretten, weet ik niet, maar ik verveel me al maanden dood.
Ik heb dat ook. Soort rebels imago ofzoquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:36 schreef ennuik het volgende:
[..]
Dat heb ik ook! Ik verveel me en op één of andere manier vond ik mijn leven leuker toen ik rookte... ? Heel vreemd...
Door na het plassen thee te gaan drinken of te douche of eerst brood te smeren en dan pas koffie zetten en dan ontbijten met koffie ipv peuk met koffie en dan pas ontbijten.quote:Op zondag 24 juni 2007 00:31 schreef Susie het volgende:
Op mijn werk gaan we met een redelijk groot aantal een soort cursus volgen, "pak je kans" heet dat ofzo. Prima, die kans wil ik gaan pakken. We weten allemaal de reden om te stoppen en die redenen heb ik ook natuurlijk!
Waar ik alleen tegenop zie is dat er kilo's aan gaan komen....ik bedoel, ik wil er eigenlijk al 5 kg af hebben en als ik stop met roken, dan komt er waarschijnlijk 5 kg (als het al niet meer is) bij en dus moeten er straks 10 af.....dat wil ik dus niet!!
Ik stop niet nu al, pas als we met die cursus gaan starten, maar wilde toch alvast wat info inwinnen.
Hoe kan je stoppen zonder aan te komen?
Daarnaast nog een vraag; hoe doorbreek je een dagelijks ritueel? (bijvoorbeeld; wakker worden, naar toilet, koffie pakken en peuk roken....hoe laat je dat laatste dan weg??)
Misschien heeeeeeeeele stomme vragen hoor, maar ik wil gewoon dat het straks echt gaat lukken!!
Nu niet allemaal gaan roepen; die peuken nu weggooien! En waarom niet....tja....dat weet ik ook niet!
Als je denkt dat dat nu ook nog niet gaat lukken, moet je dat ook gewoon nog niet doen denk ikquote:Op zondag 24 juni 2007 00:31 schreef Susie het volgende:
Nu niet allemaal gaan roepen; die peuken nu weggooien! En waarom niet....tja....dat weet ik ook niet!
Wat zegt vind of doet jou wederhelft mbt roken?quote:Op zondag 24 juni 2007 18:02 schreef Susie het volgende:
Ik ga dus stoppen op het moment dat die cursus begint. En ik denk dat dat dus na de zomer wordt. Maar misschien kan ik alvast mijn "ochtendritueel" gaan aanpassen. Bedankt voor de tips hier, ik zal hier vaker even komen lurken enzo en jullie horen het wel als het zover is, dan kan ik die steun hard gebruiken!
Oh, dat fotoboek van mij is erg verouderd! Sorry...tel daar ongeveer 6 a 7 kg bij, dan heb je mij nu. Ben niet giga ofzo, maar voor de goede orde, mag dat er eigenlijk weer af....en dus niet nog een keer erbij!!
quote:
Moet ook zeggen dat het me op 't moment niet aanstaat. Die blow icm 1,5 fles martini heeft er voor gezorgd dat ik het idee heb dat er een nest dooie cavia's in m'n mond ligt...quote:
Ohjee.quote:
quote:
Noujah, volgende feestje beter, martini + bitterlemon of mint, en spacecake of waterpijpje regelen. voor een zelfde resultaat maar dan iets minder cavia graf bek, meer vitamintjes, en geen (of vèèèèèl minder) nicotine.quote:
Jaquote:Op maandag 25 juni 2007 14:00 schreef Lips het volgende:
wil je nou frisdrank in m'n martini gaan gooien kless???
Mijn wederhelft rookt ook, maar zware shag, dus dat zou ik niet zo snel van hem pikken! Ik kan niet eens draaien....quote:Op zondag 24 juni 2007 19:54 schreef kless het volgende:
[..]
Wat zegt vind of doet jou wederhelft mbt roken?
Wat is jou geheim???quote:Op zondag 24 juni 2007 21:48 schreef mien-moeke het volgende:
Three weeks, one day, 23 hours, 2 minutes and 42 seconds. 642 non smoked cigarettes, ¤ 98,42 saved. Life saved: 2 days, 5 hours, 30 minutes.
-4 kilo. Ja, afgevallen
quote:Op maandag 2 juli 2007 17:46 schreef junkiexp het volgende:
Mag ik het lijstje van de kwartaalstoppers ?
Jahoor, alsjeblieft.quote:Aventura (9 november, 2006)
ennuik (28 februari, 2007)
Geniuz_Nerd (25 oktober, 2006)
Goldfish80 (23 oktober, 2006)
Knut (4 november, 2006)
LENUS (1 januari, 2007)
maedel (24 februari, 2007)
mrSPLIFFY (8 maart, 2007)
Mvnl (23 februari, 2007)
Posdnous (27 december, 2006)
Ridocar (16 oktober, 2006)
Slarioux (21 augustus, 2006)
SpankTheMonkey (6 november, 2006)
TeChNo2 (11december, 2006)
ziggyziggyziggy (16 februari, 2007)
Natuurlijkquote:Op maandag 2 juli 2007 17:46 schreef junkiexp het volgende:
Mag ik het lijstje van de kwartaalstoppers ?
Niks hopenlijk, dat kan je gewoon.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:24 schreef Koningin het volgende:
Ik ben op dit moment bijna 2 jaar gestopt.
Maar ik heb het best moeilijk nu, ik zit in een onzekere, beetje stressvolle tijd.
Dat is niet goed.
Hopelijk kan ik het blijven weerstaan.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 04:47 schreef DarkElf het volgende:![]()
1 jaar
![]()
Ik heb het gehaald, een heel jaar rookvrij![]()
waarom dan?quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:36 schreef Rammstino het volgende:
Op 17 Juli stop ik:D
Ach dat was je anders ook wel eens.quote:
quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:16 schreef LENUS het volgende:
6 maanden gestopt alweer, mag ik naar halfjaarlijst?
idem !quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:16 schreef LENUS het volgende:
6 maanden gestopt alweer, mag ik naar halfjaarlijst?
Jeeeej!quote:Op donderdag 5 juli 2007 04:47 schreef DarkElf het volgende:![]()
1 jaar
![]()
Nice onequote:Op donderdag 5 juli 2007 04:47 schreef DarkElf het volgende:![]()
1 jaar
![]()
Logi!quote:
LUISTEREN, gehoorzamen. ach...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:53 schreef freecell het volgende:
[..]
Logi!
Huphuphup
Ik ben nog steeds gestopt. Het scheelt dat ik vrijwel gee rokende vrienden heb, merk dat het lastig wordt, zodra er bietsmateriaal in mn buurt loopt.
Ik mag niet van TARA, dat helpt ook. Heb al een paar keer gehad dat ik een peuk wilde, dan zegt hij dat ik gewoon niet mag.
En ik moet naar mn man luisteren toch?![]()
quote:Eight months, two days, 5 hours, 34 minutes and 22 seconds. 2442 cigarettes not smoked, saving ¤ 463,96. Life saved: 1 week, 1 day, 11 hours, 30 minutes.
Ik heb echt respect voor je als dit je lukt. Zo was ik 7 jaar geleden gestopt, gezworen nooit meer te roken. Ik heb het destijds met het stoppen zeker 8 maanden zwaar gehad. Wekelijks de 75 gulden wegleggen heeft mij toen enorm gemotiveerd. Misschien kun je dat ook doen. EN dan na 1 jaar er iets leuks voor kopen of iets leuks gaan doen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:14 schreef NieTTus het volgende:
Na 15 jaar gepaf, en enkele stoppogingen, ben ik afgelopen dinsdag weer gestopt. Maandag me nog helemaal ziek gerookt en dinsdag op weg naar huis van vakantie niks meer opgestoken! Wil het zo graag volhouden!
Daarbij kreeg ik vandaag te horen dat de zus van mijn jeugdvriend (zij is 33 jaar...) longkanker heeft, uitgezaaid ook nog eens...Ik durf te zweren dat ik nooit meer van mijn leven een peuk aanraak.
Voor mij werkt het idee: nooit meer één opsteken! Hoe moeilijk ook, al pluk ik de haren uit mijn harses, al verbouw ik de boel thuis. Als ik die ene peuk maar niet meer opsteek, dan haal ik het wel. Tot nu toe gaat het me goed af! Heel af en toe een moeilijk moment, maar lang leve de pepermunt (en de extra kilo'sstart maandag met de Sonja
)
Three days, 16 hours, 44 minutes and 34 seconds. 88 cigarettes not smoked, saving ¤ 15,34. Life saved: 7 hours, 20 minutes.
Hou vol allen!!
Gedaanquote:Op zondag 8 juli 2007 21:34 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Mag ik naar de "Meer dan 6 mnd gestopt"![]()
[..]
Dank je.quote:
Dat heb ik nou ook.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:05 schreef kless het volgende:
Dat is zoiets speciaals.
Dat wil ik denk ik ook lekker OProken zoals ik ook wel eens zuip of vreet.
Het is niet nodig.
Het is ongezond.
Maar het is wel hèèèèèèl lekker.(over smaak valt te twisten maar deze waren echt echt heel lekker)
Ik denk dat ik me in de toekomst maar es moet gaan "belonen" met een fantastische sigaartje op z'n tijd.(samen met vrienden zuipen vreten en andere dingen die eigenlijk niet kunnen)
Maar weer gewoon vast roken... nee das voor bij. En gebeurt ook niet weer.
Peuken niet doen... die zijn echt vies...quote:Op maandag 9 juli 2007 09:53 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat heb ik nou ook.
Ik zou best met gelegenheden een sigaretje willen roken, maar dan daarna ook weken niet.
Maar hoe kom ik erachter of ik dat kan?? En niet toch weer volledig ga roken?
Als ik dat zou kunnen, dat zou top zijn.
Dat weet ik. Maar af en toe voor de gezelligheid.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:19 schreef kless het volgende:
[..]
Peuken niet doen... die zijn echt vies...
Welkom en succes met stoppen. Je staat in de lijst.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:42 schreef shifto het volgende:
Gestopt: 07 - 07 - 07
Moeilijker dan ik dacht..
Neem dan een veel te dure sigaar die wel fantastisch smaakt.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:42 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar af en toe voor de gezelligheid.
Net als sigaren, bedoel je? Nee, dan toch liever een sigaret.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:19 schreef kless het volgende:
[..]
Peuken niet doen... die zijn echt vies...
De hoeveelheid nicotinedie ik binnen kreeg op de feestje .. stond er gewoon blauw van de rook hoorquote:Op maandag 9 juli 2007 20:46 schreef junkiexp het volgende:
Sigaren zijn wel lekker alleen je moet wel verschrikkelijk oppassen dat je dan niet altijd met een sigaar in je hoofd rondloopt.
Ook al rook je het niet over je longen,je krijgt toch wel nicotine binnen via de bloedvaatjes in je tong.
Daar kan ik niet zo van genieten denk ik.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:05 schreef kless het volgende:
[..]
Neem dan een veel te dure sigaar die wel fantastisch smaakt.
Moa, denk het wel. Je moet em alleen wel (aangeboden) krijgen. En weten dat ie goed zal smaken omdat zo niemand je een vies ding voor zal schotelen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:27 schreef Koningin het volgende:
[..]
Daar kan ik niet zo van genieten denk ik.
Dat slechte slapen gaat vanzelf weer over. Dat heb ik ook gehad, de eerste weken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:38 schreef repeet het volgende:
Ik ben gestopt sinds 21 juni, en gebruik nu nog 3 stukjes nicotinekauwgom per dag. Ik slaap alleen erg slecht,een paar uur per nacht. Ik zou zo graag een hele nacht willen slapen, maar het lukt me nog niet met als gevolg dat ik me door de dag heen sleep .Ik ben echt jaloers nu op mensen die gewoon lekker slapen. Maar goed, roken was de laatste verslaving en nu ben ik los, met een glimlach.Ik ben goed.
De eerste drie weken gingen juist goed, maar meneer gebruikt nicotinepleisters en nu ie een stapje lager moest is ie niet meer te genietenquote:Op woensdag 11 juli 2007 18:24 schreef DarkElf het volgende:
duurt meestal een week of drie, dus ik zou zeggen: Boek een vakantie voor jezelf![]()
Ik vreet er vijf per dag op.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:07 schreef NieTTus het volgende:
Zonde om weer te beginnen, begin met tandenstokers (dat helpt vent hier haha!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |