abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49395488
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:36 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad de smoes.

Tuurlijk, als je een flat van 100 woningen sloopt zul je allicht een paar asogezinnen kwijt raken, maar dat is wel een hele drastische maatregel, vind je niet?
je bent verplicht die mensen andere woonruimte te verschaffen.

Het helpt omdat er rijkere mensen komen zitten en zodoende ook de voorzieningen op aangepast worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:45:06 #52
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_49395498
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar wie zijn schuld is dat
Je ziet het nu in de VS dat gaat jarenlang goed maar op een gegeven moment klapt het.
Van degene die leent, dat lijkt me duidelijk
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:50:36 #53
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_49395670
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:32 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vind het echt jammer dat de HRA nog bestaat. Wat zou het veel schelen:
- goedkopere huizen
- geen geldverslindende overheid meer
- meer kansen voor starters
- meer flexibiliteit in de huizenmarkt...
Afschaffen van de HRA betekend niet meer kansen voor starters.
De huizenprijzen dalen, maar de hoeveelheid die je kunt lenen daalt ook.
Alleen als er naast het afschaffen van de HRA ook een flinke belasting verlaging wordt doorgevoerd en de overheid ervoor kiest om vooral de middeninkomens (zeg maar tot 2 keer modaal) daar van te laten profiteren.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_49395750
Van dit soort berichten worden makelaars altijd erg zenuwachtig. Toeval? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:01:38 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49396032
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:36 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad de smoes.

Tuurlijk, als je een flat van 100 woningen sloopt zul je allicht een paar asogezinnen kwijt raken, maar dat is wel een hele drastische maatregel, vind je niet?
De enige manier om zo een paar asogezinnen kwijt te raken is om deze binnen te laten wanneer de sloopkogel in de flat slaat. Enkel slopen maakt niets uit, die gezinnen moeten toch ergens anders naar toe, waar ze weer alles verzieken.
The End Times are wild
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:05:15 #56
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49396172
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:53 schreef Jarno het volgende:
Van dit soort berichten worden makelaars altijd erg zenuwachtig. Toeval? .
Er zijn iets te veel partijen die zich te goed doen aan de te hoge huizenprijzen, en begunstigd worden door de HRA. De ouderen (50+) die net zoveel betalen voor een woning als starters. De politieke partijen CDA en VVD die deze mensen maar al te graag willen behartigen in ruil voor vele stemmen. En niet te vergeten: makelaars, speculanten, iedereen die wat verdiend aan de woningmarkt.

Het is alsof je ineens een subsidie krijgt om een auto te kopen. De auto's worden veel duurder, en diegene met de duurste auto's juichen het hardst en zetten spontaan de polonaise in met de autohandelaren.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:06:42 #57
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_49398242
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het gebeurt nu al, wat dat betreft snap ik de banken ook niet.
Ik volg je even niet geloof ik ...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:20:33 #58
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_49398756
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:44 schreef Stippel het volgende:
een daling van de woningprijs met 10% over een of twee jaar zou leiden tot een enorm aantal persoonlijke faillisementen.
Want?

Deze redenatie ontgaat me..
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:44 schreef Stippel het volgende:
Het laatste wat je nu zou willen is dat de huizenprijs rapide daalt ...

juist omdat de economie er enorm van afhankelijk is en het bv ook op de consumptieve bestedingen wel degelijk een grote indirekte invloed heeft (bv mensen die op basis van overwaarde van hun woning zaken financieren) ...
Moah, als dat geleen moet wel ooit woorden terugbetaald. Dan onttrek je geld aan de economie. Al met al loopt het wel los vermoed ik (op lange termijn gezien).
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:41:27 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49399401
Er wordt wel vaak geklaagd over de Amerikanen, dat zij een leen-economie zouden hebben, waarbij veel meer uitgegeven wordt dan er binnenkomt, maar in feite zijn de Nederlanders nog veel erger. Hier worden enorme schulden aangegaan, op basis van (opgeblazen), fictieve huizenprijzen, een hele lage rente en daar bovenop HRA, waardoor uiteindelijk alles door de staat gefinancieerd wordt. Niet zo'n solide basis voor je economie.
De manier om te voorkomen dat het instort is natuurlijk nog meer lenen, nog meer uitgeven et cetera. Maar ooit moeten de schulden terugbetaald worden.

Stel een gezin dat een huis heeft met een marktwaarde van E350.000, en een hypotheek van E325.000. De productiewaarde van zo'n huis is misschien 125.000. Dit impliceert dat dit gezin zo'n 200.000 euro min of meer consumptief geleend heeft. (Of het nu wordt uitgegeven door dit gezin of door de vorige huiseigenaar maakt in dezen niet uit).
Dankzij de lage rente, de HRA en de inflatie kost het dit gezin relatief heel weinig om deze schuld te onderhouden. Wanneer de huizenprijzen blijven stijgen, neemt het kapitaal van dit gezin zelfs toe (op papier dan).
Maar dat dit geen gezonde vorm van economie is, mag iedereen duidelijk zijn. Ooit moet het geld terugbetaald worden, het systeem kan enkel blijven werken wanneer er steeds nieuwe mensen bereid zijn om nog meer voor zo'n huis te betalen. Totdat het niet meer gaat.
The End Times are wild
pi_49399498
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je bent verplicht die mensen andere woonruimte te verschaffen.

Het helpt omdat er rijkere mensen komen zitten en zodoende ook de voorzieningen op aangepast worden.
De betreffende wijk wordt er inderdaad beter op. Alleen blijven de armere voormalige bewoners natuurlijk gewoon bestaan, en die moeten dan ergens anders in de stad gaan wonen. Dan verplaats je het probleem dus alleen maar, toch?
pi_49403944
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:20 schreef Napalm het volgende:

[..]

Want?

Deze redenatie ontgaat me..
[..]

Moah, als dat geleen moet wel ooit woorden terugbetaald. Dan onttrek je geld aan de economie. Al met al loopt het wel los vermoed ik (op lange termijn gezien).
waarschijnlijk zou je mn redentaie wel snappen als je eventjes dat 'op de lange termijn' weghaalt uit je rechtpraterij ...
mijn voorbeeld ging nl. over een sterke daling van de huizenprijzen op redelijk korte termijn.

in hoeverre dat een reeel scenario is, daar durf ik geen uitspraken over te doen, al durf ik wel te stellen dat er een sterker negatieve druk op de huizenmarkt zal ontwikkelen en ik niet vermoed dat de huizenprijzen nog lang zo sterk kunnen stijgen als waar de huidige generatie gewend aan is, evenmin dat dat gezond zou zijn:
Mijns inziens zou de beste situatie zijn dat de huizenprijs de komende tien jaar ongeveer gelijkblijft en dus relatief aan de kapitaalwaarde eigenlijk daalt (aangezien het onder de inflatie zou liggen): hiervoor zou het noodzakelijk zijn dat de regering ook zijn subsidiemaatregelen zoveel mogelijk afbouwt, zeker nu is daarvoor de mest geeigende fase, dat moet je niet willen doen in een laagconjunctuur.
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  woensdag 16 mei 2007 @ 04:54:41 #62
46960 StefanP
polemicist
pi_49429872
http://www.hypotheker.nl/(...)ijzen/Verwachtingen/
quote:
Postbank: "Gemiddelde prijsstijging van 5 procent in 2007"

April 2007. Weinig lijkt de huizenmarkt te kunnen deren, aldus de Postbank. De hogere rente betekent volgens haar dat huizenkopers wat minder kunnen bieden, wat de prijsstijging van woningen remt. Toch is het effect van de toename van werkgelegenheid, inkomens en consumentenvertrouwen sterker. Het Postbank Economisch Bureau verwacht een gemiddelde prijsstijging van 5 procent in 2007. Appartementen zullen naar verwachting minder in prijs stijgen, omdat starters de hogere prijzen steeds moeilijker kunnen opbrengen.

Rabobank verwacht voor 2007 prijsstijging van 3,5 procent
Maart 2007. De vooruitzichten voor 2007 voor de Nederlandse woningmarkt zijn volgens de economen van de Rabobank positief. Waken voor teveel optimisme is echter op zijn plaats. De huizenprijzen zijn immers twee achtereenvolgende jaren met ruim 5% toegenomen en ook de kapitaalmarktrente is gedurende deze periode gestegen. Daar komt bij dat er –plaatselijk- nog steeds sprake van een woningtekort, wat de prijs van koopwoningen verder opdrijft. Wel is er in 2007 ruimte voor inkomensstijgingen, aldus de bank. Deze ruimte ontstaat door het verder aantrekken van de economie en de verkrapping van de arbeidsmarkt. De inkomenseffecten zullen naar verwachting de gestegen kosten van een koopwoning niet geheel compenseren. De betaalbaarheid van koopwoningen zal in 2007 dan ook verder afnemen.

NVM verwacht voor 2007 een gemiddelde stijging van 5 procent
Januari 2007. Bij een lichte stijging van de rente en een verwachte economische groei van 3 procent op jaarbasis verwacht de NVM een gemiddelde huizenprijsstijging van 5 procent, 1 procentpunt hoger dan de bijna 4 procent prijsstijging in 2006. Verder denkt de makelaarsvereniging dat de betaalbaarheid in 2007 zal verslechteren als gevolg van een lichte stijging van de rente en een doorgaande stijging van de huizenprijzen.

ABN AMRO: Gemiddelde prijsstijging van 5,5 procent over 2007
December 2006. Volgens ABN AMRO blijven de huizenprijzen ook volgend jaar stijgen. Van 4 procent in 2006 verwachten de economen van de bank een stijging van 5,5 procent in 2007. Voor starters is dat slecht nieuws, want zij kunnen zich nauwelijks nog een huis veroorloven. Starters die volgend jaar een huis kopen zijn volgens de ABN AMRO naar verwachting 33,5% van hun besteedbaar inkomen kwijt aan nettowoonlasten. Beperking of afschaffen van de overdrachtsbelasting maakt het kopen van een huis aantrekkelijker. Mensen die slechts enkele jaren ergens verwachten te blijven wonen, kopen dan eerder een huis.
'Huizenprijs voor 63% lucht' is het dus al. En maar lekker stijgen, weer 5% erbij... alsof het niets is. Net... gebakken lucht?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_49430872
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 08:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Het probleem is niet de HRA, het probleem is het kunstmatig krap houden van de woningmarkt door de overheid.
Vooral de locale overheden (gemeentes) spelen een kwalijke rol.
De ambtenaren bepalen (samen met de projectontwikkelaar, die hen wat geld toeschuift) wat bouwgrond wordt. Door een stempeltje te zetten op een bestemmingsplan wordt landbouwgrond plotseling bouwgrond, waardoor de prijs met 1000den procenten omhoog gaat.
Dat is nog eenvoudiger dan zelf geld drukken.

En de consument zit opgescheept met VINEX huisjes, opelkaar gebouwd (nog meer winst), veel te duur, zonder fatsoenlijke parkeerplaatsen en onvoldoende toe en afvoerwegen. Openbaar vervoer, scholen en winkels komen meestal jaren later. Wonen volgens het oude Sovjet model: de consument moet genoegen nemen met wat aangeboden wordt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_49430974
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 04:54 schreef StefanP het volgende:

'Huizenprijs voor 63% lucht' is het dus al. En maar lekker stijgen, weer 5% erbij... alsof het niets is. Net... gebakken lucht?
Of het aanbod nu al dan niet "kunstmatig" wordt laag gehouden, het prijsmechanisme werkt nog wel volgens de vrije markt. Als je het alternatief bekijkt, huren, dan is kopen vaak voordeliger. Zeker op de wat langere termijn bekeken.

Voorlopig zullen de prijzen van huizen blijven stijgen, maar er zal eens een correctie komen.
Zo'n correctie zal evenwel van tijdelijke aard zijn en niet vergelijkbaar zijn met een aandelen crash.
Immers een huis is niet alleen een belegging, maar de meesten wonen er ook in
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_49431723
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 04:54 schreef StefanP het volgende:
[..]

Collectieve gekte inderdaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 16 mei 2007 @ 09:48:23 #66
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_49432348
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:36 schreef Stippel het volgende:

waarschijnlijk zou je mn redentaie wel snappen als je eventjes dat 'op de lange termijn' weghaalt uit je rechtpraterij ...
mijn voorbeeld ging nl. over een sterke daling van de huizenprijzen op redelijk korte termijn.
Dan nog is deze redenatie: "een daling van de woningprijs met 10% over een of twee jaar zou leiden tot een enorm aantal persoonlijke faillisementen." heel vreemd.

Als ik nu mijn hypotheek kan betalen en morgen halveren de de huizenprijzen dan nog blijft mijn maandelijkse aflossing gelijk. Er is geen enkele reden waarom ik dan failliet zou gaan.
quote:

in hoeverre dat een reeel scenario is, daar durf ik geen uitspraken over te doen, al durf ik wel te stellen dat er een sterker negatieve druk op de huizenmarkt zal ontwikkelen en ik niet vermoed dat de huizenprijzen nog lang zo sterk kunnen stijgen als waar de huidige generatie gewend aan is, evenmin dat dat gezond zou zijn:
Dat lijkt me logisch, al was het alleen maar dat door de afremmende bevolkingsgroei (en de vergrijzing wellicht) de krapte op de huizenmarkt niet zo bizar meer zal zijn. Of de prijzen gelijkblijven is m.i. vooral afhankelijk van de ontwikkelingen rondom hyptheekverstrekking en de renteaftrek.
quote:

Mijns inziens zou de beste situatie zijn dat de huizenprijs de komende tien jaar ongeveer gelijkblijft en dus relatief aan de kapitaalwaarde eigenlijk daalt (aangezien het onder de inflatie zou liggen): hiervoor zou het noodzakelijk zijn dat de regering ook zijn subsidiemaatregelen zoveel mogelijk afbouwt, zeker nu is daarvoor de mest geeigende fase, dat moet je niet willen doen in een laagconjunctuur.
Volgens mij hebben ze in Noorwegen of Zweden een cold-turkey afschaffing van de hypotheekrenteaftrek gedaan en dat viel qua effect op de economie wel mee.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_49432424
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 09:48 schreef Napalm het volgende:

Volgens mij hebben ze in Noorwegen of Zeden een cold-turkey afschaffing van de hypotheekrenteaftrek gedaan en dat viel qua effect op de economie wel mee.
Noorwegen weet ik niet maar Zweden heeft er ongeveer 15 jaar over gedaan om de economie weer op peil te krijgen en was er sprake van bijhoorlijk wat faillisementen en een compleet vastgelopen huizenmarkt. Cold turkey lijkt me voor Nederland dan ook niet wenselijk, afschaffing HRA zou ook geleidelijk moeten en in samen met een grondige herziening van het belastingstelsel.
pi_49438737
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:50 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Afschaffen van de HRA betekend niet meer kansen voor starters.
De huizenprijzen dalen, maar de hoeveelheid die je kunt lenen daalt ook.
Alleen als er naast het afschaffen van de HRA ook een flinke belasting verlaging wordt doorgevoerd en de overheid ervoor kiest om vooral de middeninkomens (zeg maar tot 2 keer modaal) daar van te laten profiteren.
Nee, dit is een pertinente leugen.

Afschaffen van de HRA heeft 2 gevolgen: huizenprijzen die fiks omlaag gaan en belastingen die ook fiks omlaag gaan. De HRA wordt namelijk betaald uit belastinggelden, en houdt dus zo de belastingen kunstmatig hoog.

Wanneer de HRA wordt afgeschaft zullen huizen dus veel beter te betalen zijn voor starters.
pi_49438916
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, dit is een pertinente leugen.

Afschaffen van de HRA heeft 2 gevolgen: huizenprijzen die fiks omlaag gaan en belastingen die ook fiks omlaag gaan. De HRA wordt namelijk betaald uit belastinggelden, en houdt dus zo de belastingen kunstmatig hoog.

Wanneer de HRA wordt afgeschaft zullen huizen dus veel beter te betalen zijn voor starters.
Ik heb nooit een belastingverlaging gezien eigenlijk, er wordt altijd wel weer een ander doel voor dat eventuele losgekomen geld gevonden.

Of heeft iemand een voorbeeld uit het verleden waarbij een besparing omgezet werd in belastingverlaging.
pi_49439188
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:56 schreef k3vil het volgende:

[..]

Ik heb nooit een belastingverlaging gezien eigenlijk, er wordt altijd wel weer een ander doel voor dat eventuele losgekomen geld gevonden.

Of heeft iemand een voorbeeld uit het verleden waarbij een besparing omgezet werd in belastingverlaging.
Belastingenverlagingen komen zelden voor omdat de HRA exceptioneel stijgt.

Hypotheekrenteaftrek tikkende financiële tijdbom.

2002: 7,6 miljard (euro)
2003: 8,8 miljard
2004: 9,9 miljard
2005: 11,7 miljard
2006: 14,0 miljard

Dat komt elke keer op het bordje van de belastingbetaler en moet dus elke keer weer ergens vandaan getoverd worden.
pi_49439470
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:44 schreef Igen het volgende:

[..]

De betreffende wijk wordt er inderdaad beter op. Alleen blijven de armere voormalige bewoners natuurlijk gewoon bestaan, en die moeten dan ergens anders in de stad gaan wonen. Dan verplaats je het probleem dus alleen maar, toch?
nee je verspreid het, veel tuig bij elkaar is veel overlast.
weinig tuig bij elkaar, weinig overlast
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_49439574
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:56 schreef k3vil het volgende:

[..]

daar heb je een punt natuurlijk.

Maar dit gaat over ettelijke miljarden niet een miljoentje wat hier en daar overblijft.
Waarschijnlijk wordt de staatsschuld er mee afgelost.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:18:47 #73
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_49439700
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

daar heb je een punt natuurlijk.

Maar dit gaat over ettelijke miljarden niet een miljoentje wat hier en daar overblijft.
Waarschijnlijk wordt de staatsschuld er mee afgelost.
De staatsschuld is sinds WO2 ook geen enkel jaar minder geworden...
pi_49440706
quote:

[..]

Dan nog is deze redenatie: "een daling van de woningprijs met 10% over een of twee jaar zou leiden tot een enorm aantal persoonlijke faillisementen." heel vreemd.
wat is daar vreemd aan?

Een hypotheek is feitelijk gewoon een fikse schuld die personen dragen en die zal leiden tot een faillisement als de schuld niet meer gedragen wordt door bv een tegenwaarde ...
bij Hypotheken is dat altijd de tegenwaarde van het huis .

Bij een daling van de huizenprijzen met 10% daalt de tegenwaarde om die hypotheken te dragen ook met 10% terwijl het hypotheekbedrag zelf blijft bestaan.
Nu zal dat voor een meerderheid der mensen die gewoon hun hypotheek kunnen blijven aflossen en geen aanpassingen hierop nodig hebben geen groot probleem zijn.

er zullen echter ook een deel der mensen soms gedwongen worden hierop aanpassingen te doen, mensen die bv tijdelijk geen werk hebben of lagere inkomsten, mensen die een relatieverandering ondergaan en/of die soms deels gedwongen moeten verhuizen:

Dat zijn de mensen die de grootste klap krijgen bij een fikse daling van de huizenprijzen en dat zal ook leiden tot een fikse stijging van de persoonlijke faillismenten ( een bank kan niet zomaar een bestaande hypotheek aanpassen, en zal niks doen bij de tijdige betalers, echter iedereen kan in de situatie komen dat dit opeens wat 'krapper' wordt... de beweegruimte die banken dan normaal bieden wordt bij een dalende huizenmarkt stukken kleiner.

Dat is iets dat men goed moet realiseren als men wat abstract in de ruimte lult over markten en prijzen ...
de gevolgen hiervan zijn niet altijd 'valt best wel mee'.
Dat soort dingen heeft een diepgaande invloed op je leven en je keuzevrijheid (tenminste als je een koophuis hebt of van plan bent een huis te kopen, mensen die werkelijk enkel 'vrij' willen zijn, kunnen beter huren)
quote:

Als ik nu mijn hypotheek kan betalen en morgen halveren de de huizenprijzen dan nog blijft mijn maandelijkse aflossing gelijk. Er is geen enkele reden waarom ik dan failliet zou gaan.
als jij bezig bent iedere dag een schuld van 250.000 af te lossen om een huis van 125.000 te betalen bén je eigenlijk domweg failliet ....

het kan dan mogelijk zelfs slimmer zijn om jezelf dan ook failliet te laten verklaren en mogelijk een deel van die schuld opgezegd te krijgen, dan de rest van je leven afbetalen aan die 125.000 euro 'lucht', tenzij je natuurlijk liever nog dertig jaar kromligt daarvoor.

waar ik echter op doelde was het statistche feit dat tegen de 10 tot 15 procent wel aanpassingen nodig heeft op hun hypotheek of mogelijk te maken krijgt met betaalachterstanden of tijdelijke terugslagen...
zolang er ruimte is op de huizenmarkt kan dat makkelijk opgevangen worden en doen ook de banken niet moeilijk, dat veranderd echter als de schuld groter wordt en de dekkingswaarde steeds kleiner

[ Bericht 11% gewijzigd door Stippel op 16-05-2007 13:49:39 ]
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_49444324
In zweden is enkele jaren geleden van het ene op andere moment de HRA afgeschaft met als gevolg een TIJDELIJKE daling van de huizenprijzen.
Na de eerste klappen heeft zich de huizenmarkt weer herstelt en zijn de prijzen weer op het oude niveau.
Een ander aspect wat nog wel eens vergeten word t zijn de hoge huren. zolang de huren in Nederland hoog blijven zullen mensen ook bereid zijn meer te betalen voor een koophuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')