Ze gebruikten in die docu ook wel erg creatief bewerkte grafieken, dat is leuk als je het verhaal een bepaalde kant op wilt werken maar wel gewoon misleidend.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee trouwens, dat met de grond gelijk maken betrof voornamelijk op personen gerichte kritiek.
Er is nog steeds geen goed weerwoord op wat nu de juiste volgorde is, CO2 - hogere temp of hogere temp - meer CO2. Metingen wijzen op het laatste.
quote:Op maandag 14 mei 2007 15:23 schreef du_ke het volgende:
Overigens stijgt het CO2 gehalte in de atmosfeer al een paar jaar harder dan de temperatuur dus ik ben wel benieuwd over welke metingen je het hebt.
Daar maken inderdaad beide kampen zich schuldig aan. Overigens is dit door de makers ook toegegeven die hebben toegezegd de nieuwste cijfers ook mee te nemen maar stellen dat dit weinig veranderd aan hun conclusie.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze gebruikten in die docu ook wel erg creatief bewerkte grafieken, dat is leuk als je het verhaal een bepaalde kant op wilt werken maar wel gewoon misleidend.
Omdat tot de mens met de ontginning van kolen en olie begon de enige mogelijke oorzaken voor een plotse stijging van CO2 een stijging van de temperatuur was of massale vulkaanuitbarstingen, maar die brachten dan zoveel stof in de atmosfeer dat het broeikaseffect teniet werd gedaan.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee trouwens, dat met de grond gelijk maken betrof voornamelijk op personen gerichte kritiek.
Er is nog steeds geen goed weerwoord op wat nu de juiste volgorde is, CO2 - hogere temp of hogere temp - meer CO2. Metingen wijzen op het laatste.
Het eerste slachtoffer in een oorlog is de waarheid; hetzelfde geldt een beetje voor dergelijke discussies.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar maken inderdaad beide kampen zich schuldig aan. Overigens is dit door de makers ook toegegeven die hebben toegezegd de nieuwste cijfers ook mee te nemen maar stellen dat dit weinig veranderd aan hun conclusie.
Dat is daar niet echt mee in lijn. Het geeft aan dat het CO2 gehalte in de atmosfeer stijgt, de temperatuur volgt daarop. Maar een direct 1 op 1 relatie veronderstellen is natuurlijk dwaas.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat zou overigens meer in lijn zijn met dat hogere temperaturen leiden tot meer CO2 dan andersom.
Maar nog een plaatje van het KNMI dat er in ieder geval niet op duidt dat CO2 de temperatuur zou volgen. Zeker als je bedenkt dat het huidige CO2 gehalte ongeveer 370 PPM is. Hoger dan men over de afgelopen 400.000 jaar heeft kunnen achterhalen.quote:Originally Posted by Siegheiligman
Sinds 1945, sinds de jood (zionisten) steeds meer controle over de wereld (olie, goud, diamanten, banken, beurzen, politiek) zijn gaan krijgen zijn de broeikasgasssen gelijktijdig opgelopen, en is ook het aantal vreemdelingen richting uitsluitend het westen in die trend gaan oplopen.
Toeval ?
Uiteraard niet. Zionisme is geen toeval, komt uit de jood, net zoals marxisme, stalinsme, communisme en de laatste variant, het multiculturalisme (gastarbeider, vluchteling, ontwikkelingshulp, asielzoeker)
Heb een paar plaatjes van grafieken gezien en die waren echt erg. Met de juiste data zou er niets van het verband overblijven.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar maken inderdaad beide kampen zich schuldig aan. Overigens is dit door de makers ook toegegeven die hebben toegezegd de nieuwste cijfers ook mee te nemen maar stellen dat dit weinig veranderd aan hun conclusie.
Metingen wijzen op beide. Een hogere temp leidt tot meer CO2, meer CO2 leidt tot hogere temp.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:20 schreef Chewie het volgende:
Niet echt sterk die 7 kritiekpunten vooral als die stelt dat de mens ondubbelzinnig verantwoordelijk is (lekker wetenschappelijk), zo stellig is geen enkele wetenschapper namelijkquote:Op maandag 14 mei 2007 15:53 schreef du_ke het volgende:
Van wiki over die swindle docu
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Great_Global_Warming_Swindle
7 punten waar gewoon niets van klopt.
Het is een wiki-vertaling dus dat kan gekleurd zijn maar de link naar de originele brief met de ondertekenaars ervan staat er ook bij.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet echt sterk die 7 kritiekpunten vooral als die stelt dat de mens ondubbelzinnig verantwoordelijk is (lekker wetenschappelijk), zo stellig is geen enkele wetenschapper namelijk
Prima hoor, maar hoe wetenschappelijk is een documentaire die zonder data claimt dat vulkanen meer CO2 uitstoten dan mensen?quote:Op maandag 14 mei 2007 16:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet echt sterk die 7 kritiekpunten vooral als die stelt dat de mens ondubbelzinnig verantwoordelijk is (lekker wetenschappelijk), zo stellig is geen enkele wetenschapper namelijk
Daar lijkt het wel op.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is een wiki-vertaling dus dat kan gekleurd zijn maar de link naar de originele brief met de ondertekenaars ervan staat er ook bij.
Dat vind jij en ik dus juist niet maar dat is meer een politiek standpunt dan een wetenschappelijke. Dat is ook het vervelende aan deze hele discussie, het is teveel politiek en te weinig wetenschappelijk (hoewel beide kampen vinden dat ze de wetenschap aan hun kant hebben)quote:Overigens kan volgens mij wel gesteld worden dat de mens ondubbelzinnig verantwoordelijk is voor het grootste deel van de stijging van het CO2 gehalte in de atmosfeer.
Of de natuurwetten moeten sinds de industriele revolutie erg veranderd zijn.
Doen ze dat zonder data? Volgens mij haalden ze namelijk de universiteit van North Dakato aan als bron, maar kan het mis hebben.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:25 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Prima hoor, maar hoe wetenschappelijk is een documentaire die zonder data claimt dat vulkanen meer CO2 uitstoten dan mensen?
Met welke data, welke methode?quote:Op maandag 14 mei 2007 16:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Doen ze dat zonder data? Volgens mij haalden ze namelijk de universiteit van North Dakato aan als bron, maar kan het mis hebben.
Tsja, de swindle behelst ook niet zo veel wetenschappelijke data...dan zou je dat verwachten hè.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:38 schreef Chewie het volgende:
Die 7 kritiekpunten op "Global warming Swindle" zijn trouwens minder dan de kritiek die "inconvenient truth" te verduren kreeg volgens de engelse wiki (de nederlandse heeft grappig genoeg maar weinig kritiek)
Inconvenient truth blijkbaar ook niet en vergeet niet dat de Swindle een reactie is op het weinig wetenschappelijke fimpje van Gore.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Met welke data, welke methode?
Dit soort informatie is gewoon in google op te zoeken...nogmaals, hoe wetenschappelijk is zo'n docu bezig?
[..]
Tsja, de swindle behelst ook niet zo veel wetenschappelijke data...dan zou je dat verwachten hè.
Dat is waar maar verklaart wel waarom de wat meer populaire kant van docu's maken is gekozen.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is natuurlijk niet een excuus om dezelfde fout te maken.
Ach jaquote:Op maandag 14 mei 2007 16:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Inconvenient truth blijkbaar ook niet en vergeet niet dat de Swindle een reactie is op het weinig wetenschappelijke fimpje van Gore.
Heb je ook verder naar beneden gescrolled?quote:Op maandag 14 mei 2007 16:54 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ach ja
Wellicht is dat wat anders dan een gepensioneerde gast zonder diploma's die veertig jaar geleden een wetenschappelijk tijdschrift had. Maar wie ben ik hè...
Naar kritiek van drie mensen?quote:Op maandag 14 mei 2007 16:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heb je ook verder naar beneden gescrolled?
Als jij dat graag wil lezen prima hoor maar geeft weer eens aan dat een normale objectieve discussie over dit onderwerp niet mogelijk is.quote:
Nee hoor, op die vulkanen na staat die docu als een huis.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:16 schreef du_ke het volgende:
Die docu is met grote regelmaat al geheel met de grond gelijk gemaakt inderdaad. Maar dat maakt het wel amusant kijkvoer.
Wat dan? De Box-office getalletjes?quote:Op maandag 14 mei 2007 17:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als jij dat graag wil lezen prima hoor maar geeft weer eens aan dat een normale objectieve discussie over dit onderwerp niet mogelijk is.
Ha, leeftijdspasje niet bij je, tja, dom van je.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Bij deze wil ik alle moraalridders even bedanken voor het verspillen van mijn tijd.
Ik ging net, net zoals elke doordeweekse avond gezellig boodschappen doen bij mijn lokale hoogvliet. Vrolijk als altijd liep ik door de supermarkt om lekker wat te kopen om vanavond op te kunnen smikkelen en zoals wel vaker voor komt had ik eigenlijk wel trek in een biertje. Dus ik doe een paar overheerlijke godendrankjes in mijn mandje en ga zoals ik ook altijd doe naar de self uitcheck kassa. Wat blijkt nu bij het scannen van het eerste biertje ... er gaat enthousiast een klein oranje lampje knipperen die normaal bedoelt is als dat ding stuk is of voor de demente oude bejaarden die het niet snappen.
Nu moet ik dus elke keer als ik een biertje afreken via de self uitcheck kassa wachten tot eao. broekie van 16, het lampje ziet en mijn id komt controleren alvorens ik kan pinnen om af te rekenen.![]()
Al Gore anyone?quote:Op maandag 14 mei 2007 15:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze gebruikten in die docu ook wel erg creatief bewerkte grafieken, dat is leuk als je het verhaal een bepaalde kant op wilt werken maar wel gewoon misleidend.
Overigens stijgt het CO2 gehalte in de atmosfeer al een paar jaar harder dan de temperatuur dus ik ben wel benieuwd over welke metingen je het hebt.
Leeftijdspasje?quote:Op maandag 14 mei 2007 18:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ha, leeftijdspasje niet bij je, tja, dom van je.
Hop naar de concurrent.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Bij deze wil ik alle moraalridders even bedanken voor het verspillen van mijn tijd.
Ik ging net, net zoals elke doordeweekse avond gezellig boodschappen doen bij mijn lokale hoogvliet. Vrolijk als altijd liep ik door de supermarkt om lekker wat te kopen om vanavond op te kunnen smikkelen en zoals wel vaker voor komt had ik eigenlijk wel trek in een biertje. Dus ik doe een paar overheerlijke godendrankjes in mijn mandje en ga zoals ik ook altijd doe naar de self uitcheck kassa. Wat blijkt nu bij het scannen van het eerste biertje ... er gaat enthousiast een klein oranje lampje knipperen die normaal bedoelt is als dat ding stuk is of voor de demente oude bejaarden die het niet snappen.
Nu moet ik dus elke keer als ik een biertje afreken via de self uitcheck kassa wachten tot eao. broekie van 16, het lampje ziet en mijn id komt controleren alvorens ik kan pinnen om af te rekenen.![]()
Ja, om geen leeftijdscheck te krijgen. Systeem werkt goed blijkbaar!quote:
Kan je daar tegenwoordig aparte pasjes voor halen bij de Hoogvliet dan? ... Nouja, dan valt het probleem nog wel mee, maar dan is het nog steeds gezeik, want ze registreren vast alles!quote:Op maandag 14 mei 2007 18:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ja, om geen leeftijdscheck te krijgen. Systeem werkt goed blijkbaar!
quote:Op maandag 14 mei 2007 18:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kan je daar tegenwoordig aparte pasjes voor halen bij de Hoogvliet dan? ... Nouja, dan valt het probleem nog wel mee, maar dan is het nog steeds gezeik, want ze registreren vast alles!![]()
quote:Op maandag 14 mei 2007 18:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kan je daar tegenwoordig aparte pasjes voor halen bij de Hoogvliet dan? ... Nouja, dan valt het probleem nog wel mee, maar dan is het nog steeds gezeik, want ze registreren vast alles!![]()
Prof Dr Ir M has spoken!quote:Op maandag 14 mei 2007 18:23 schreef Monidique het volgende:
Klopt, The Great Global Warming Swindle is vrijwel volledig ontkracht, ongeacht The Inconvenient Truth en Al Gore's vliegreisjes. Als je dat nog niet ziet, dan wil je het niet zien. Klaar.
Das nog altijd minder dan hyperintelligent.quote:
Het zijn tenminste aanwijzigingen voor het hebben van enige intelligentie.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Das nog altijd minder dan hyperintelligent.
En gecondoleerd dus.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:55 schreef Apropos het volgende:
En een hartgrondig ''vervloekt, mijn oom is dood.''
Ja, maar, M., die is dus de Hyperintelligent.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het zijn tenminste aanwijzigingen voor het hebben van enige intelligentie.
Want?quote:Op zondag 13 mei 2007 22:55 schreef Apropos het volgende:
En een hartgrondig ''vervloekt, mijn oom is dood.''
Correct. A.k.a. The Cunt Smasher.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, maar, M., die is dus de Hyperintelligent.
Nou, dat mag je wellicht even toelichten.quote:
Hyperintelligent was al moeilijk te geloven, maar dit is helemaal ongeloofwaardig.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:59 schreef Monidique het volgende:
Correct. A.k.a. The Cunt Smasher.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |