Maar fietsen 2 uur elke dag, helpt dat dan niet veel?quote:Op zondag 13 mei 2007 00:38 schreef OldJeller het volgende:
Geen blikje cola.
Ga sporten, of hardlopen in het park. Dat je intensief bezig bent en flink gaat zweten, voor resultaat: 3 keer per week.. het liefste meer dan één uur. 1,5 of 2.
Ja, tuurlijk wel.. als je dat niet meer zou doen dan zou je waarschijnlijk aankomen.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar fietsen 2 uur elke dag, helpt dat dan niet veel?
Inderdaad, gewoon 's ochtends brood eten ipv. crackers en 's middags ook. Dat blikje Cola kan je best wel blijven drinken maar eet er dan ook iets van brood bij.. En je hoeft toch niet per sé maar de sportschool te gaan om af te vallen? Genoeg andere (gratis) sporten..quote:Op zondag 13 mei 2007 00:45 schreef melanie_the_miss het volgende:
Wat dacht je van een gezond eetpatroon?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel gemakkelijk. Je zoekt iets waar mensen te lui zijn om zelf te doen, zoals afvallen. En vind daar een oplossing voor. Je verzint bijvoorbeeld iets als een afvalcreme of afvalpilletje. En daarbij een concept als kruiden uit de amazone en slakken slijm uit de maladiven. En je bent rijk!quote:Op zondag 13 mei 2007 11:18 schreef staticdata het volgende:
ik wil rijk worden zonder er wat voor te doen, hoe doe ik dat
met gewoon normaal eten en bewegen kom je al een heel eindquote:Op zondag 13 mei 2007 12:18 schreef Paltos het volgende:
Afvallen zonder moeite gaat niet.
Mja, inderdaad.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:20 schreef Miss_S het volgende:
met gewoon normaal eten en bewegen kom je al een heel eind
Nee, dan blijf je gewoon op constant gewicht. Het idee van afvallen is juist om meer inspanning te leveren.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
met gewoon normaal eten en bewegen kom je al een heel eind
niet als je normaal niet beweegt en teveel (ongezonde) dingen eetquote:Op zondag 13 mei 2007 12:27 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Nee, dan blijf je gewoon op constant gewicht. Het idee van afvallen is juist om meer inspanning te leveren.
Dat hoeft niet perse, als je gezond eet en normaal beweegt dan val je af tot het lichaam op zijn "normale" niveau is (niet te dik, niet te dun)quote:Op zondag 13 mei 2007 12:27 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Nee, dan blijf je gewoon op constant gewicht. Het idee van afvallen is juist om meer inspanning te leveren.
Hiermee kom ik op hetzelfde uit...quote:Op zondag 13 mei 2007 12:02 schreef scrub_nurse het volgende:
jij eet veeel te weiniggeen fruit, geen water, geen vezels,
, ik zie niks wat oke is en van dat ene blikje cola per dag zul je geen bmi van 37 hebben. geef eens iets meer gegevens? je gewicht en je lengte? of als je dat niet wilt vul je gegevens hier in: http://212.78.187.107/bmi/
Je fietst niet twee uur non-stop.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar fietsen 2 uur elke dag, helpt dat dan niet veel?
Lezen, puppy. De dikke TS vertelt dat ie 2 uur per dag fietst, maar twee uur bezig zijn met je krantenwijkje betekent niet dat je twee uur fietst.quote:
Is ook al waar ik aan dacht. Zo veel eet hij/zij niet en daarbij wordt er elke dag gefietst, wat normaal gesproken genoeg beweging zou moeten zijn. Ook vind ik het niet heel erg ongezond wat er gegeten wordt, al zou het beter zijn om de crackers te vervangen voor brood en iets vaker fruit te eten en meer te drinken (hoeft niet per se water te zijn, maar zorg wel voor 2 liter per dag).quote:Op zondag 13 mei 2007 03:08 schreef Mihaelaz het volgende:
ik denk écht niet dat deze persoon te veel eet. een probleem met het metabolisme lijkt me logischer. ga eens naar de dokter voor meer duidelijkheid want je BMI is ongezong hoog.
aan dat blikje cola zal het niet liggenvb. ik drink per dag tussen de halve liter en de liter frisdrank en m'n BMI is ongeveer 20
Das 't idiootste advies dat ik ooit heb gehoord. VEEL moet je drinken en dan geen cola, maar gewoon water. Of thee of whatever, als er maar geen suiker in zit. (in fruitsap zit OOK suiker.)quote:Op zondag 13 mei 2007 14:05 schreef Sjibble het volgende:
Maar ik drink ook niet veel. Misschien een idee om lichaamsvocht te verminderen op die manier? (minder drinken, nog net niet dorstig worden).
Dan verlies je al vocht zonder te sporten neem ik zo aan![]()
Dat weten we niet, hij zei dat z'n krantenwijkje ongeveer twee uur in beslag nam, hij doet dit per fiets, daarna gaat hij nog naar school wat waarschijnlijk ook op de fiets gebeurd... dus vielleicht komt hij wel aan die twee uur, hubby.quote:Op zondag 13 mei 2007 14:11 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Lezen, puppy. De dikke TS vertelt dat ie 2 uur per dag fietst, maar twee uur bezig zijn met je krantenwijkje betekent niet dat je twee uur fietst.
Ook al zou het de helft zijn, zou dat echt wel genoeg beweging zijn hoor. Waarom denkt iedereen toch dat je alleen voldoende beweegt als je minstens 3 keer per week anderhalf uur in de sportschool zit.quote:Op zondag 13 mei 2007 14:25 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat weten we niet, hij zei dat z'n krantenwijkje ongeveer twee uur in beslag nam, hij doet dit per fiets, daarna gaat hij nog naar school wat waarschijnlijk ook op de fiets gebeurd... dus vielleicht komt hij wel aan die twee uur, hubby.
Voor iemand die een 'normaal' postuur heeft en dus zonder overgewicht is een half uur intensief sporten per dag een leiddraad. Als je twee uur per dag beweegt in plaats daarvan zal het ook wel goed zijn.quote:Op zondag 13 mei 2007 14:35 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ook al zou het de helft zijn, zou dat echt wel genoeg beweging zijn hoor. Waarom denkt iedereen toch dat je alleen voldoende beweegt als je minstens 3 keer per week anderhalf uur in de sportschool zit.
Als je dit eet en dan langzaam een BMI van 37 ontwikkelt klopt er iets niet hoor. Hup naar de huisarts dus,quote:Op zondag 13 mei 2007 14:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Voor iemand die een 'normaal' postuur heeft en dus zonder overgewicht is een half uur intensief sporten per dag een leiddraad. Als je twee uur per dag beweegt in plaats daarvan zal het ook wel goed zijn.
MAAR, het gaat hier om afvallen, om af te vallen moet je drie keer per week naar de sportschool en fanatiek gaan sporten. Wat alleen je eetpatroon veranderen helpt niet genoeg, zeker wel deels, maar niet genoeg.
En het ging hier om afvallen.
daarom vraag ik me af of hij altijd zo gegeten heeft want dan is er inderdaad iets goed foutquote:Op zondag 13 mei 2007 14:39 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Als je dit eet en dan langzaam een BMI van 37 ontwikkelt klopt er iets niet hoor. Hup naar de huisarts dus,
Ja, ok, maar deze persoon is pas 17!! Tenzij zijn avondeten echt dramatisch is, zal hij normaal op dit eetpatroon en bewegingspatroon gewoon af moeten vallen. Op 17jarige leeftijd hoef je normaal gesproken niet op heftige dieten. Heb net even uitgerekend en vermoedelijk weegt TS ruim over de 100 kilo, dat lukt je niet zo maar hoor.quote:Op zondag 13 mei 2007 14:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daarom vraag ik me af of hij altijd zo gegeten heeft want dan is er inderdaad iets goed fout
maar toen ik een bmi van 35 had en ook 2 uur op een dag fietsen hielp dat ook niets je moet toch iets intensief gaan doen en niet iets wat je gewend bent
kennelijk lukt dat toch op het weinige wat hij eet, wat ik ook niet begrijpquote:Op zondag 13 mei 2007 14:54 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja, ok, maar deze persoon is pas 17!! Tenzij zijn avondeten echt dramatisch is, zal hij normaal op dit eetpatroon en bewegingspatroon gewoon af moeten vallen. Op 17jarige leeftijd hoef je normaal gesproken niet op heftige dieten. Heb net even uitgerekend en vermoedelijk weegt TS ruim over de 100 kilo, dat lukt je niet zo maar hoor.
Ik denk niet zozeer ontwikkelt, maar dat z'n stofwisseling minder hoog ligt en dat hij/zij gewoon meer beweging nodig heeft. Had het idee dat op dit moment TS niet afvalt met het huidige dieet, dus hup sporten!quote:Op zondag 13 mei 2007 14:39 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Als je dit eet en dan langzaam een BMI van 37 ontwikkelt klopt er iets niet hoor. Hup naar de huisarts dus,
Ik vermoed dat wat hij avondeten noemt, gewoon heel erg veel is (wat haast wel moet als je de hele dag zo weinig eet) of heel erg ongezond. Maar dat weten we pas als TS daarop reageert.quote:Op zondag 13 mei 2007 14:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kennelijk lukt dat toch op het weinige wat hij eet, wat ik ook niet begrijp
Is nou niet echt om over naar huis te schrijven... 5 a 6 kilo in 3 maandenquote:Op zondag 13 mei 2007 15:06 schreef naittun1 het volgende:
Idd sporten is gewoon tgeen wat je moet doen, ik fitness nu 3 maanden ongeveer 2/3 per week, en doe alleen cardio (fietsen/roeien/hardlopen). Ik ben iets beter gaan optletten met wat ik eet, en daardoor 5/6 kg afgevallen. En dan eet ik nog niet "goed" ook like geen ontbijt, in t weekend vette dingen eten.
Toen ik eerst veel fitnessde deed ik veel krachttraining, iedereen zei van dat ik ben afgevallen enzo maar op de weegschaal merkte ik niks. Het was dus 1 en al spieren wat ik kweektequote:Op maandag 14 mei 2007 12:04 schreef Empathologica het volgende:
Dan sta je toch wat eerder op?
Alle beetjes helpen, en ik kreeg na 2 weken (dus 4 keer geweest) al complimentjes dat ik er beter uitzag, terwijl ik nog niet eens iets was afgevallen
Maar als je er écht voor gaat, dus flink wat cardio en krachttraining zou je al snel resultaat moeten merken. En ook echt een goede work out doen, want ik zie van die oude dametjes zo paar keer een buikspieroefening doen, 5 minuten lusteloos op de loopband, en puffend op de fiets, daar schiet je dus niks mee op
Zo op het eerste gezicht weinig.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:11 schreef Faat het volgende:
TS, wat vind je zelf van je eetpatroon als je het zo op een rijtje ziet?
3.30 uur
2 crackers en melk
7.15 uur
2 crackers
10.15 uur
blikje cola
ergens tussen 12 en 16 uur
2 boterhammen
avond
"avondeten"
Gelukkig weet jij wel waar je over praat. Zo is het tenminste nog leuk om jouw reactie(s) te lezenquote:Op zondag 13 mei 2007 00:58 schreef OldJeller het volgende:
Mensen die zeggen dat je alleen je eetpatroon moet veranderen om af te vallen weten niet waar ze over praten.
quote:Op zondag 13 mei 2007 00:58 schreef OldJeller het volgende:Geweldige tip, wat zullen die mensen zich fijn en gemotiveerd voelen na een gesprekje met jou zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
Om nog maar niet te spreken van het feit dat je dus soms om 16 uur pas 2 boterhammen eet terwijlquote:
Nou, vaak begin ik pas om 10 uur ofzo, dan heb ik dus net m`n ontbijt op, en om een uur of 2 ben ik meestal uit en dan eet ik thuis weer wat. Ik heb verder geen honger na m`n lunch, morgen ben ik toevallig om half 4 klaar en dan zal ik wat op school eten. Ik had tot vorige week dat ik om 18 uur moest werken bijna elke dag, dus dan eet ik al om 17 uur, tja en dan heb ik daarna geen honger meer ofzo.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:23 schreef Faat het volgende:
[..]
Om nog maar niet te spreken van het feit dat je dus soms om 16 uur pas 2 boterhammen eet terwijl
de laatste keer daarvoor om 7.15 was. En dan alleen nog maar crackers of crackerts in jouw geval
Volgens mij kun je het beste een afspraak met een diëtiste maken om eens een goed voedingsschema
voorgeschoteld te krijgen. Ze legt dan ook meteen uit waarom je moet eten. Het lijkt erop dat jij door jouw
manier van eten jouw stofwisseling op een dusdanig laag pitje hebt gezet dat je waarschijnlijk aankomt door
de hoeveelheid calorieën die je met jouw veel te late "middageten" en je avondeten naar binnen krijgt.
Dat komt misschien in eerste instantie gek over als jij denkt dat je normaal 's avonds eet. Maar ik denk als
jij om half 4 elke morgen opstaat dat je ws. ook vroeg in je bed ligt. En dan lig je daar met je volle maag.
En dat fietsen van jou schiet natuurlijk ook niet op hè als je een half uur met je mp3 speler loopt te lummelen
Nou ja, niemand eet dan ook elke dag precies hetzelfde. Maar ik ga uit van het lijstje dat je in de OP hebtquote:Op maandag 14 mei 2007 12:40 schreef Juicyhil het volgende:
Nou, vaak begin ik pas om 10 uur ofzo, dan heb ik dus net m`n ontbijt op, en om een uur of 2 ben ik meestal uit en dan eet ik thuis weer wat. Ik heb verder geen honger na m`n lunch, morgen ben ik toevallig om half 4 klaar en dan zal ik wat op school eten. Ik had tot vorige week dat ik om 18 uur moest werken bijna elke dag, dus dan eet ik al om 17 uur, tja en dan heb ik daarna geen honger meer ofzo.
Dat is dus om je motortje (stofwisseling) op gang houdenquote:Op maandag 14 mei 2007 12:42 schreef Empathologica het volgende:
Probeer 3 keer per dag fatsoenlijk te eten, dus ontbijt, lunch en avondeten en dan 3 keer een tussendoortje. Scheelt ook al heel veel. Ze zeggen altijd dat je na 8 uur niet meer mag eten, mij werd het juist aangeraden om, om 8 uur en half 11 nog een cracker met jam ofzo te pakken. De reden waarom ben ik ff vergeten
Ik doe idd veelquote:Op maandag 14 mei 2007 12:51 schreef Faat het volgende:
[..]
Dat is dus om je motortje (stofwisseling) op gang houden
Ligt eraan wat je avondeten isquote:
Fuck, deze persoon heeft volledig gelijkquote:Op maandag 14 mei 2007 13:40 schreef Spacehamster het volgende:
Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag.
's Ochtends bewegen is goed om de stofwisseling omhoog te gooien.
Maar bewegen op een lege maag geeft juist een slecht signaal aan je lichaam.
Dus ik zou gewoon goeie boterhammen met veel eiwitrijk beleg onbijten en dan fietsen en de rest van de dag teren op de metabolisme-boost van de ochtend en verder licht eten.
Avondeten is super-overrated.. Avondeten zou moeten bestaan uit een kleine portie eiwitrijk voedsel en meer niet want je hebt 's avonds en 's nachts nauwelijks brandstof nodig.
Ik stelde net de vraag waarom mij juist door de sportschool werd aangeraden om 's avonds rond 8 uur en half 11 nog wat te eten en het antwoord daarop was: om je motortje op gang te houden.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:40 schreef Spacehamster het volgende:
[...]
Avondeten is super-overrated.. Avondeten zou moeten bestaan uit een kleine portie eiwitrijk voedsel en meer niet want je hebt 's avonds en 's nachts nauwelijks brandstof nodig.
De rest van de dag teren op je metabolisme-boost... Alleen anorexia patienten houden dat volgens mij vol.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:40 schreef Spacehamster het volgende:
Dus ik zou gewoon goeie boterhammen met veel eiwitrijk beleg onbijten en dan fietsen en de rest van de dag teren op de metabolisme-boost van de ochtend en verder licht eten.
Klopt...quote:Op maandag 14 mei 2007 14:44 schreef Empathologica het volgende:
Ik stelde net de vraag waarom mij juist door de sportschool werd aangeraden om 's avonds rond 8 uur en half 11 nog wat te eten en het antwoord daarop was: om je motortje op gang te houden.
Dan heb je of een te kleine portie genomen of je bent een vreetzak...quote:Dat je avondeten dan uit een kleine portie eiwitrijk voedsel en meer niet zou moeten bestaan klopt dus niet. En de meeste mensen zouden dan nog honger hebben en dan gaan snaaien.
Anorexia patienten proberen om zo weinig mogelijk tot en met niets te eten.quote:De rest van de dag teren op je metabolisme-boost... Alleen anorexia patienten houden dat volgens mij vol.
De meeste mensen krijgen rond lunchtijd en halvewege de middag weer zo'n "honger" gevoel en nemen iets als tussendoortje. Dat is veel beter lijkt mij dan de hele dag teren op je ontbijt.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |