abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49282521
Hier begrijp ik dus niets van. Het is natuurlijk zo dat er een aantal te dunne modellen rondlopen die een ongezond laag gewicht hebben. Kan me voorstellen dat dat een slecht beeld geeft aan jonge meiden. Maar nu zie je dus meer en meer juist te dikke mensen in reclames:

OK, ze zijn niet allemaal te dik, maar nogal stevig. Maar een lekker gezond atletisch type zie je er niet bij. Dit geeft dan toch ook een foute boodschap aan vrouwen lijkt me? Waarom wordt er in reclames nu niet voor een gezonde/getrainde variant gekozen?

Er gaan tenslotte meer en meer mensen gebukt onder klachten mbt overgewicht, en dat is een steeds groter probleem aan het worden. Dan ga je overgewicht toch niet promoten via de reclame?

Gisteren zag ik ook een deel van een programma, looking good naked of zo. Zat dus ook een te dikke vrouw in die uiteindelijk met veel kunst en vliegwerk en een dosis goeie belichting "mooi" op de foto werd gezet. Zo geef je het idee dat al die extra kilo's geen moer uitmaakt. Het lijkt er bijna op dat het commercieel nu interessanter is om dan maar dikkere mensen te laten zien en dat dat weinig meer te maken heeft met wat nu juist de gezonde boodschap zou moeten zijn, enkel zodat er weer meer geld aan produkten wordt binnengehaald. Zou het zo zitten
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_49282615
eensch! Slanke modellen!
pi_49282625
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:34:30 #4
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_49282700
Sorry hoor, maar deze vrouwen op deze foto zijn dus echt niet dik. Alsof iedere vrouw maatje 32 heeft in het echt
pi_49282793
op die foto zijn geen dikke vrouwen maar gewoon normale vrouwen
dus niets mis mee als dat gepromoot word
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:37:23 #6
18026 Thelonious
le samouraï
pi_49282798
Die tweede van rechts heeft wel een joekel van een beha.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_49282807
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:34 schreef Black-Hole het volgende:
Sorry hoor, maar deze vrouwen op deze foto zijn dus echt niet dik. Alsof iedere vrouw maatje 32 heeft in het echt
Daar gaan we al. Omdat iedereen vandaag de dag bijna te dik is is je norm wat normaal is al helemaal vervaagd. Deze vrouwen zijn dus echt wel aan de maat hoor. OK, niet iedereen heeft 32, maar er zit nogal een marge tussen maat 32 en boven de 40. Dat is nu net mn hele punt.....
pi_49282814
Noem je dat dik? Hoezo wereldvreemd. Kijk om je heen man.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:39:50 #9
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_49282895
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:37 schreef Samson het volgende:

[..]

Daar gaan we al. Omdat iedereen vandaag de dag bijna te dik is is je norm wat normaal is al helemaal vervaagd. Deze vrouwen zijn dus echt wel aan de maat hoor. OK, niet iedereen heeft 32, maar er zit nogal een marge tussen maat 32 en boven de 40. Dat is nu net mn hele punt.....
Wat jij wil, de vrouwen op de foto hebben dus echt geen maat 40
pi_49282905
quote:

[..]

op die foto heeft zit niemand boven de 40 behalve misschien die ene voor haar borsten een grotere maat nodig heeft
pi_49282906
Ik merk het al aan de reacties. OK, als jullie liever karrepaarden zien dan gewoon sportieve goed in vorm zijnde vrouwen, so be it. Ik hoop dat er toch mensen zijn die t anders zien
pi_49282937
quote:

[..]

Omdat er meisjes aan kapot gaan als ze van die graatmagere modellen in de reclames zien waar jij op doelt.

Bovendien vind ik dat soort modellen er veel beter uit zien dat die latjes die je eerst zag.
En daar komt bij dat dit soort vrouwen dichter bij de gemiddelde realiteit komt dat die spijkers.

Zo...
pi_49282945
Dus iedereen met overgewicht wordt in een hoekje gezet tot er weer een goede verhouding tussen lichaamsgewicht en lengte is?
Mensen met overgewicht mogen zich ook fijn voelen.
pi_49282946
Bij die donkere vrouw zie je zelfs een lichte aftekening van de ribben
Het mooi kotsende meisje.
pi_49282951
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:40 schreef Samson het volgende:
Ik merk het al aan de reacties. OK, als jullie liever karrepaarden zien dan gewoon sportieve goed in vorm zijnde vrouwen, so be it. Ik hoop dat er toch mensen zijn die t anders zien
De heroinejunkie look is zoooooo 2003.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_49282979
quote:
Karrepaarden.... hou op zeg...

Als je niet met een normale insteek een topic kunt aangaan, moet je er uberhaupt niet aan beginnen
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:42:08 #17
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_49282996
quote:
Oh, dus jij vindt de 2e van links dus al te dik? Prima figuurtje hoor waar menigeen jaloers op zal zijn.
pi_49283010
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:40 schreef Miss_S het volgende:

[..]

op die foto heeft zit niemand boven de 40 behalve misschien die ene voor haar borsten een grotere maat nodig heeft
Je bent ook op de hoogte van het feit dat de kledingmaten aan het verschuiven zijn door het dikker worden van de mensen? De maat 38 die je nu koopt ging vroeger voor een maat 40 door, etc...
pi_49283043
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:42 schreef Samson het volgende:

[..]

Je bent ook op de hoogte van het feit dat de kledingmaten aan het verschuiven zijn door het dikker worden van de mensen? De maat 38 die je nu koopt ging vroeger voor een maat 40 door, etc...
dat klopt maar dan nog zijn ze niet dik maar gewoon vrouwelijk
en als jij niet op vrouwen valt tja...
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:43:37 #20
92279 N.icka
Windforce 11
pi_49283065
En jullie reageren nog serieus ook
pi_49283083
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:43 schreef N.icka het volgende:
En jullie reageren nog serieus ook
Het betreft hier dan ook geen ONZ
pi_49283105
quote:

niets mis mee hoor
pi_49283109
Zucht... *haphap*
Met kleding aan zou je zeker enkele van die vrouwen als minder dik beschouwen. Die mevrouwen in reclames die jij wel mooi vindt zijn ook heus wel op hun allercharmantst belicht (en gefotoshopt) hoor.

Toch vind ik die reclame ook niets. Die over dat sunshine gedoe tenminste. Want er is blijkbaar een ding erger dan stevig zijn, namelijk bleek
pi_49283127
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:40 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Omdat er meisjes aan kapot gaan als ze van die graatmagere modellen in de reclames zien waar jij op doelt.

Bovendien vind ik dat soort modellen er veel beter uit zien dat die latjes die je eerst zag.
En daar komt bij dat dit soort vrouwen dichter bij de gemiddelde realiteit komt dat die spijkers.

Zo...
Newflash, er gaan vandaag de dag grote aantallen meer mensen dood door overgewicht gerelateerde ziektes dan door ondergewicht. Ondergewicht is relatief bijna geen probleem maar overgewicht wel. Dat verzin ik niet, maar het is een feit.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:46:03 #25
178286 Mit89
Got boobs?
pi_49283157
Ik zie liever ook een slank model model dan een stevige (of een te dunne).
pi_49283166
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:45 schreef Samson het volgende:

[..]

Newflash, er gaan vandaag de dag grote aantallen meer mensen dood door overgewicht gerelateerde ziektes dan door ondergewicht. Ondergewicht is relatief bijna geen probleem maar overgewicht wel. Dat verzin ik niet, maar het is een feit.
Je hebt het overgewicht, dit is geen overgewicht.

Dit zijn normale vrouwen
pi_49283169
Deze Dove-campagne is gewoon een hele slimme marketingtruc die inspeelt op een bepaalde vorm van maatschappelijke onvrede. Helemaal terecht, maar zo hypocriet als de pest.
Dat je de vrouwen op de foto als te dik en ongezond ziet toont wel weer aan dat de meeste mensen tegenwoordig helemaal geen idee meer hebben van wat realistisch is. Het abnormale is de norm geworden.
pi_49283190
ik vind het kapsel en gezichtsuitdrukking van de negerin erger als ik heel eerlijk ben....
pi_49283192
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:44 schreef enter het volgende:

[..]

[afbeelding]

niets mis mee hoor
Inderdaad
pi_49283202
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat klopt maar dan nog zijn ze niet dik maar gewoon vrouwelijk
en als jij niet op vrouwen valt tja...
Pff, wat jij wil, maar voor deze maatjes zou ik de playboy niet kopen. Dan zijn de regels van t spel ineens heel anders, vraag t maar aan het merendeel van de mannen.
pi_49283221
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:46 schreef Croupouque het volgende:
Deze Dove-campagne is gewoon een hele slimme marketingtruc die inspeelt op een bepaalde vorm van maatschappelijke onvrede. Helemaal terecht, maar zo hypocriet als de pest.
Dat je de vrouwen op de foto als te dik en ongezond ziet toont wel weer aan dat de meeste mensen tegenwoordig helemaal geen idee meer hebben van wat realistisch is. Het abnormale is de norm geworden.
pi_49283230
De playboy kopen. . Ben je 12 ofzo?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:48:09 #33
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_49283238
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:47 schreef Samson het volgende:

[..]

Pff, wat jij wil, maar voor deze maatjes zou ik de playboy niet kopen. Dan zijn de regels van t spel ineens heel anders, vraag t maar aan het merendeel van de mannen.
Alsof die foto's niet bewerkt zijn
pi_49283280
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:47 schreef Samson het volgende:

[..]

Sorry hoor maar ik denk juist dat de meeste mannen liever niet op een glasplat liggen te krikken...

Ik in ieder geval niet
pi_49283300
Een vrouw hoort zacht en rond te zijn. Klaar.
pi_49283329
Misschien ben ik in mn topic niet duidelijk genoeg. Ik heb dus niets tegen iets dikkere vrouwen. Vind t zelf in bepaalde gevallen ook niet lelijk, hangt er helemaal vanaf. Ik vind t alleen fout om dit dmv reclames meer te promoten. Ik vind dat je juist getrainde in vorm zijnde meiden/vrouwen moet laten zien. Waarom is het zo moeilijk om te zien dat er tussen een graatmager model en een soort van rubensvrouw nog wel de nodige kledingmaten zitten?
pi_49283369
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:48 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Alsof die foto's niet bewerkt zijn
Nee, en deze dove foto's zijn ook niet bewerkt
pi_49283395
Dit zijn geen dikke vrouwen dus er is niets mis met de reclame
pi_49283409
Die meisjes van garnier bewegen bijna nooit. Ze worden altijd van de beste kant gefilmd, en het liefst de meeste nadruk leggen op de glans van de benen. De dove reclame is ook gewoon realistische gefilmd, ze bewegen daar zoals je eerder doet in het dagelijks leven maar dat begrijp je blijkbaar niet.
pi_49283425
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:45 schreef Samson het volgende:

[..]

Overgewicht is je eigen verantwoordelijkheid.
Hetzelfde als met roken, drinken, niet sporten, drugs.... etc.
pi_49283467
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:52 schreef enter het volgende:

[..]

Overgewicht is je eigen verantwoordelijkheid.
Hetzelfde als met roken, drinken, niet sporten, drugs.... etc.
Schijtziek wordt je van al die Sonja Bakker nazi's. Bemoei je met je eigen leven. .
pi_49283528
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:28 schreef Samson het volgende:
Hier begrijp ik dus niets van. Het is natuurlijk zo dat er een aantal te dunne modellen rondlopen die een ongezond laag gewicht hebben. Kan me voorstellen dat dat een slecht beeld geeft aan jonge meiden. Maar nu zie je dus meer en meer juist te dikke mensen in reclames:

[afbeelding]

OK, ze zijn niet allemaal te dik, maar nogal stevig.
Nou sorry hoor maar geen 1 van die foto is te dik/stevig. Sterker nog de 2e van links is extreem mager.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_49283580
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Schijtziek wordt je van al die Sonja Bakker nazi's. Bemoei je met je eigen leven. .
Inderdaad, iedereen kan bedenken dat je overgewicht krijgt van te veel eten en te weinig bewegen
pi_49283710
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:50 schreef Samson het volgende:
Misschien ben ik in mn topic niet duidelijk genoeg. Ik heb dus niets tegen iets dikkere vrouwen. Vind t zelf in bepaalde gevallen ook niet lelijk, hangt er helemaal vanaf. Ik vind t alleen fout om dit dmv reclames meer te promoten. Ik vind dat je juist getrainde in vorm zijnde meiden/vrouwen moet laten zien. Waarom is het zo moeilijk om te zien dat er tussen een graatmager model en een soort van rubensvrouw nog wel de nodige kledingmaten zitten?
Als je kijkt naar wat er op straat rondloopt, hoeveel perfect afgetrainde mensen zie je dan? Natuurlijk afgezien van het toenemende aantal vrouwen met eetstoornissen en jongens met een adoniscomplex die koste wat kost proberen om er zo uit te zien als de modellen in de reclames. Reclame is in onze maatschappij dermate vaak aanwezig dat het nu een verantwoordelijkheid draagt, een belangrijke rol bij het vormen van je zelfbeeld. Denk maar eens na of je ontevreden bent over je uiterlijk en waardoor dat komt. Wanneer er in reclames gebruik zou worden gemaakt van normaal uitziende modellen zou bijna iedereen letterlijk een stuk beter in zijn vel zitten. De insteek van deze Dove-reclame is juist dat, je moet niet proberen om iemand anders te zijn maar tevreden zijn met het figuur waar je mee geboren bent. Best nobel! En ja, daarvoor moet je natuurlijk wel een hele rits Dove producten kopen. Want zo zijn ze ook wel, daar bij Unilever.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:00:05 #45
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49283723
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:46 schreef Croupouque het volgende:
eens ook zo geweldig hypocriet eerst hadden ze zelf alleen maar slanke mooie vrouwen maar omdat ze merken dat ze met maatschappelijk verantwoord zijn meer kunnen verdienen stappen ze daarop over
happen naar de baas
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:04:31 #46
178286 Mit89
Got boobs?
pi_49283889

pi_49283908
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:00 schreef Hijacking het volgende:

[..]

eens ook zo geweldig hypocriet eerst hadden ze zelf alleen maar slanke mooie vrouwen maar omdat ze merken dat ze met maatschappelijk verantwoord zijn meer kunnen verdienen stappen ze daarop over
Dat is t m nu net. Het gaat er dus bljkbaar helemaal niet om het laten zien wat gezond is, maar om wat verkoopt. Zodra nu zou blijken dat deze campagnes helemaal niet goed zouden werken, moet je opletten hoe snel de slankere modellen weer op tv zijn...
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:05:36 #48
81237 releaze
best of both worlds
pi_49283922
Dat zijn normale vrouwen, geen dikkerds, geen pondje teveel. Dit zijn gewone gezonde vrouwen. Als je het fout vindt dat gewone vrouwen eens in een tv reclame komen en het dan afschildert als te dik, dan ben je idd je realiteitszin kwijt.

Ze zullen waarschijnlijk ook allemaal tegen de 30 zijn oid, wat iets volledig anders is dan al die 17-18 jarige lichaampjes die we op tv voorbij zien komen. Er zit echt nog heel wat verschil tussen een gewone vrouw en een erg jong topmodel.
pi_49283955
17-18? Try 14, 15, 16.
pi_49283971
quote:
OK, ze zijn niet allemaal te dik, maar nogal stevig. Maar een lekker gezond atletisch type zie je er niet bij. Dit geeft dan toch ook een foute boodschap aan vrouwen lijkt me? Waarom wordt er in reclames nu niet voor een gezonde/getrainde variant gekozen?
99,99% van de reclames heeft "gezonde"/getrainde acteurs en jij maakt je druk om die ene uitzondering
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49284088
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:06 schreef Flashwin het volgende:

[..]

99,99% van de reclames heeft "gezonde"/getrainde acteurs en jij maakt je druk om die ene uitzondering
Zucht, lees nu het topic voor de verandering een keertje door, kijk wat mn beweegreden is om dit te posten, en reageer dan ns aan de hand van de kennis die je daardoor vergaard hebt. Dat zou dit soort nutteloze posts kunnen voorkomen....
pi_49284107
Je bent gewoon een anorexiapedo. Geef het maar toe!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:16:27 #53
178286 Mit89
Got boobs?
pi_49284277
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:10 schreef Jarno het volgende:
Je bent gewoon een anorexiapedo. Geef het maar toe!
En jij bent gewoon een spekneuker
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:19:37 #54
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_49284390
Ze promoten geen dikzijn, ze promoten blij zijn met hoe je eruit ziet en je fijn voelen in je vel hoe je ook bent. Waarom is het toch dat je je alleen als spijker goed in je vel mag voelen
Juist als je je goed in je vel voelt ben je eerder geneigd het teveel aan pondjes wat je hebt kwijt te raken dan dat je afgeschilderd wordt als een vette trol die het niet verdient te leven

Ja, ik ben teveel pondjes. So what? Bemoei je met je eigen gebreken

Ow en de dames in de playboy worden zo gesoept dat ze idd dun zijn met dikke tieten, dus er wordt spekrandje weggesoept en de tieten wat opgepompt.

En voila, rukvoer voor de pubers
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_49284396
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:04 schreef Mit89 het volgende:
[afbeelding]

Kijk, dit is nou mooi en getraind in mijn ogen, dat ziet er toch een stuk beter uit dan die Dove vrouwen qua gewicht? Of vind iedereen dit vandaag de dag ook al te dun?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:21:56 #56
52349 purplerose
pi_49284453
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:16 schreef Mit89 het volgende:

[..]

En jij bent gewoon een spekneuker
Het is dan wel lekker van de bounce bounce bounce
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:22:32 #57
52349 purplerose
pi_49284472
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:19 schreef Samson het volgende:

[..]

Kijk, dit is nou mooi en getraind in mijn ogen, dat ziet er toch een stuk beter uit dan die Dove vrouwen qua gewicht? Of vind iedereen dit vandaag de dag ook al te dun?
Das een mooie slanke meid, maar nog steeds niet de realiteit van wat op straat loopt
pi_49284491
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:19 schreef Samson het volgende:

[..]

Volgens mij betreft het hier wel een corrigerend badpak. En dat is toch heus wel gemaakt voor het vrouwmens met het figuur dat jij zo tot in het diepst van je ziel veracht.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:25:00 #59
52349 purplerose
pi_49284552
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Volgens mij betreft het hier wel een corrigerend badpak. En dat is toch heus wel gemaakt voor het vrouwmens met het figuur dat jij zo tot in het diepst van je ziel veracht.
Ook dat
pi_49284559
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Vertel me alsjeblieft waar ergens staat dat ik de iets vollere vrouw veracht tot in het diepst van mn ziel
pi_49284615
Omdat je het blijkbaar moeite genoeg vindt om er een topic over te openen?
pi_49284722
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Omdat je het blijkbaar moeite genoeg vindt om er een topic over te openen?
Jij bent niet de slimste he? Geeft niet hoor, leuk voor je om af en toe toch ns wat te posten natuurlijk
pi_49285146
Beetje vreemd om een ander niet intelligent te noemen terwijl je zelf niet de mogelijkheid hebt een realistisch wereldbeeld te vormen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_49285180
quote:

[afbeelding]

Er gaan tenslotte meer en meer mensen gebukt onder klachten mbt overgewicht, en dat is een steeds groter probleem aan het worden. Dan ga je overgewicht toch niet promoten via de reclame?

Gisteren zag ik ook een deel van een programma, looking good naked of zo. Zat dus ook een te dikke vrouw in die uiteindelijk met veel kunst en vliegwerk en een dosis goeie belichting "mooi" op de foto werd gezet. Zo geef je het idee dat al die extra kilo's geen moer uitmaakt. Het lijkt er bijna op dat het commercieel nu interessanter is om dan maar dikkere mensen te laten zien en dat dat weinig meer te maken heeft met wat nu juist de gezonde boodschap zou moeten zijn, enkel zodat er weer meer geld aan produkten wordt binnengehaald. Zou het zo zitten
Jij woont in het land Sportschool-en-menshealth? Dit zijn namelijk normale mensen, zeker niet te dikke.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_49285314
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:41 schreef EricT het volgende:

[..]

Jij woont in het land Sportschool-en-menshealth? Dit zijn namelijk normale mensen, zeker niet te dikke.
Tja, ik begeef me idd hoofdzakelijk in een nogal sportieve vriendenkring en blijkbaar verstoort dit mn hele wereldbeeld
pi_49285401
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Beetje vreemd om een ander niet intelligent te noemen terwijl je zelf niet de mogelijkheid hebt een realistisch wereldbeeld te vormen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het nogal wat om tegen iemand ie je niet kent te zeggen dat hij mensen veracht, aan de hand van wat jij in zn bewoordingen "proeft". Jouw benadering naar andere mensen vind ik dus nogal naar en negatief.
pi_49285436
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:45 schreef Samson het volgende:

[..]

Tja, ik begeef me idd hoofdzakelijk in een nogal sportieve vriendenkring
die tekst alleen al
pi_49285468
Ik ben juist blij dat de wat stevigere dame wordt gepromoot.
Van die graatmagere meiden word je niet blij
pi_49285990
Ik snap Samson best. Hij (of is Samson een zij?) bedoelt dat sommige vrouwen in de dove reclame er niet uit zien alsof ze ooit aan sport doen. Dus tussen de graatmagere 14 jarige modelletjes en de dove-vrouw zit ook nog een tussenweg. Ze hadden ook sportievere maten 38 en 40 kunnen nemen. Dus minder uitgezakt. Ik geloof best dat dit het gemiddelde type vrouw is; hell, ik lijk er zelf ook teveel op naar mijn smaak, maar wil ik dit in reclames zien?? Niet echt. Als ik naar reclames kijk waar een mannelijk model in zit, zie ik ook liever de Brad Pitt-achtigen dan de All Bundy's van deze wereld.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:53:22 #70
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49287609
Ik vind de vrouwen in de OP nu niet bepaald dik ofzo, zien er eerder uit als op een gezond gewicht. Niets mis mee lijkt me.
pi_49288050
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:08 schreef conleche het volgende:
Ik snap Samson best. Hij (of is Samson een zij?) bedoelt dat sommige vrouwen in de dove reclame er niet uit zien alsof ze ooit aan sport doen. Dus tussen de graatmagere 14 jarige modelletjes en de dove-vrouw zit ook nog een tussenweg. Ze hadden ook sportievere maten 38 en 40 kunnen nemen. Dus minder uitgezakt. Ik geloof best dat dit het gemiddelde type vrouw is; hell, ik lijk er zelf ook teveel op naar mijn smaak, maar wil ik dit in reclames zien?? Niet echt. Als ik naar reclames kijk waar een mannelijk model in zit, zie ik ook liever de Brad Pitt-achtigen dan de All Bundy's van deze wereld.
edit-Hmm, die laatste zin, bedoel ik niet zo als het er staat, het lijkt nu net of ik die dove-meisjes met Al Bundy vergelijk en das natuurlijk onzin!
pi_49288806
quote:
Jammer dat je volledig voorbij gaat aan de intentie en doelgroep van de reclame.
pi_49293642
quote:
op de tv heb je daar wel gelijk in
maar op de foto die hier gepost werd vind ik ze er niet verkeerd uitzien
pi_49293703
quote:
Ik snap Samson best. Hij (of is Samson een zij?) bedoelt dat sommige vrouwen in de dove reclame er niet uit zien alsof ze ooit aan sport doen.
Iedereen die aan sport doet heeft maatje 36?
pi_49293767
quote:
Hehe, eindelijk iemand die het punt begrijpt dat ik al vanaf de OP probeer te maken. Dat is nu precies wat ik bedoel met dit hele verhaal.
pi_49293788
quote:

[..]

Is dat niet een beetje kort door de bocht? Ik zie daar gewoon normale vrouwen met normale maten. Tenminste, wie bepaalt nu de norm? Is normaal een maat van onder 32? Dat is nu denk ik juist het doel van deze reclame. Door al die magere modellen op tv zou je wellicht juist denken dat een maat onder de 32 normaal is, terwijl dat naar mijn mening niet meer de normale maatstaf meer is tegenwoordig. Juist door normale mensen neer te zetten (en geen modellen) krijgen mensen weer een realistisch beeld wat eigenlijk normaal is.
quote:
Maar nu zie je dus meer en meer juist te dikke mensen in reclames:
Volgens mij is jouw visie van de norm vervaagd. Laten we het omdraaien. Bijna alle mannen van verzorgingsproducten (deo's, ea de toilette, shampoo's) hebben een wasbordje. Is het normaal dat iedereen wasbord heeft? Nee, die mensen in de reclame's zijn niet representatief voor de normale bevolking, maar zijn dus modellen.
pi_49293829
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:01 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje kort door de bocht? Ik zie daar gewoon normale vrouwen met normale maten. Tenminste, wie bepaalt nu de norm? Is normaal een maat van onder 32? Dat is nu denk ik juist het doel van deze reclame. Door al die magere modellen op tv zou je wellicht juist denken dat een maat onder de 32 normaal is, terwijl dat naar mijn mening niet meer de normale maatstaf meer is tegenwoordig. Juist door normale mensen neer te zetten (en geen modellen) krijgen mensen weer een realistisch beeld wat eigenlijk normaal is.
[..]

Volgens mij is jouw visie van de norm vervaagd. Laten we het omdraaien. Bijna alle mannen van verzorgingsproducten (deo's, ea de toilette, shampoo's) hebben een wasbordje. Is het normaal dat iedereen wasbord heeft? Nee, die mensen in de reclame's zijn niet representatief voor de normale bevolking, maar zijn dus modellen.
JIj gaat voorbij aan een nogal belangrijk punt. Het is natuurlijk de bedoeling van een reclame dat je je op een positieve manier kunt spiegelen aan de "modellen" Natuurlijk heeft niet iedereen een wasbordje maar het lijkt me dat je eerder een product koopt wat op een prettige manier wordt aangeprezen dan door iemand die nogal uit vorm is. En wie stelt idd de norm? Zelf ben ik erg sportief en ik kan je zo vertellen dat die dames van de foto nog geen blokje om kunnen rennen zonder buiten adem te raken. Niet omdat ze veel te dik zijn, maar omdat ze zo te zien nogal uit vorm zijn. (in jouw ogen blijkbaar niet, maar voor mij met een sportersblik duidelijk wel). Een graatmager model heeft ook geen enkele conditie meestal, dus daarom "pleit" ik voor de duidelijke tussenweg die er wel degenlijk is.
pi_49293835
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:09 schreef Samson het volgende:

[..]

JIj gaat voorbij aan een nogal belangrijk punt. Het is natuurlijk de bedoeling van een reclame dat je je op een positieve manier kunt spiegelen aan de "modellen" Natuurlijk heeft niet iedereen een wasbordje maar het lijkt me dat je eerder een product koopt wat op een prettige manier wordt aangeprezen dan door iemand die nogal uit vorm is. En wie stelt idd de norm? Zelf ben ik erg sportief en ik kan je zo vertellen dat die dames van de foto nog geen blokje om kunnen rennen zonder buiten adem te raken. Niet omdat ze veel te dik zijn, maar omdat ze zo te zien nogal uit vorm zijn. (in jouw ogen blijkbaar niet, maar voor mij met een sportersblik duidelijk wel). Een graatmager model heeft ook geen enkele conditie meestal, dus daarom "pleit" ik voor de duidelijke tussenweg die er wel degenlijk is.
maar waarom wil je dan modellen maatje 32 in reclames
want zoals je zelf zei hebben die meestal ook niet echt een goede conditie of gezondheid
pi_49293846
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar waarom wil je dan modellen maatje 32 in reclames
want zoals je zelf zei hebben die meestal ook niet echt een goede conditie of gezondheid
Ik zal wel achterlijk zijn of zo, maar hoe vaak heb ik in dit topic nu niet gepost dat er een tussenweg is tussen maat 32 en 40 en hoger
pi_49293860
Deze Dove-campagne is er niet op gericht dat jij het fijn vindt om naar te kijken. En mannen zijn al helemaal niet de doelgroep.

Zoals eerder uitgelegd, is het bedoeld om aan te tonen dat iedereen mooi is. Op wat voor manier dan ook. Het 2e meisje links is in mijn ogen best slank, en heeft misschien wel een litteken ergens. In de campagne zag je ook dames die vol sproeten zaten, een grote neus hebben etc. Dove wil zeggen dat hoe je er ook uit ziet, iedereen iets moois heeft. En dat reclamefoto's nep zijn en het niet reeel is om te proberen er ook zo uit te zien (en je met hun Dove-producten je lekker in je vel voelt ofzoiets. Tenslotte willen ze natuurlijk verkopen).

Het heeft dus niets te maken met het promoten van 'dikke' mensen.

Edit: En dit ís in mijn ogen een guldenmiddenweg tussen 32 en 40+.
pi_49293931
quote:

[..]

Natuurlijk heeft niet iedereen een wasbordje maar het lijkt me dat je eerder een product koopt wat op een prettige manier wordt aangeprezen dan door iemand die nogal uit vorm is.
Dat is juist de vraag waarmee Dove experimenteert denk ik. Het gaat hier om (ik weet niet precies meer, maar volgens mij gaat het om) zeepproducten? Is het echt nodig om een sportief model neer te zetten voor een product wat niet veel met sport te maken heeft?

Anders is inderdaad als ze een afslankproduct introduceren, dan heb je inderdaad sportieve modellen nodig. Wie gaat nou een afslank product kopen dat gepresenteerd wordt door een mollig persoon? Daar willen mensen juist slanke modellen zien.
pi_49293962
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:14 schreef Miwaki het volgende:
Deze Dove-campagne is er niet op gericht dat jij het fijn vindt om naar te kijken. En mannen zijn al helemaal niet de doelgroep.

Zoals eerder uitgelegd, is het bedoeld om aan te tonen dat iedereen mooi is. Op wat voor manier dan ook. Het 2e meisje links is in mijn ogen best slank, en heeft misschien wel een litteken ergens. In de campagne zag je ook dames die vol sproeten zaten, een grote neus hebben etc. Dove wil zeggen dat hoe je er ook uit ziet, iedereen iets moois heeft. En dat reclamefoto's nep zijn en het niet reeel is om te proberen er ook zo uit te zien (en je met hun Dove-producten je lekker in je vel voelt ofzoiets. Tenslotte willen ze natuurlijk verkopen).

Het heeft dus niets te maken met het promoten van 'dikke' mensen.

Edit: En dit ís in mijn ogen een guldenmiddenweg tussen 32 en 40+.
Kan kloppen, en misschien was deze foto niet het beste voorbeeld om mn punt te maken. Opvallend is het wel dat als je de reclame op tv ooit zag deze foto alsnog bijgewerkt lijkt. Dus ik had beter een linkje naar het filmpje kunnen plaatsen. En uiteindelijk gaat het Dove natuurlijk om de verkoop. Het zal de managers daar natuurlijk worst zijn of de vrouwen die hun produkten kopen lekker in hun vel zitten, zolang ze het produkt maar kopen...
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:29:27 #83
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_49293993
quote:

[..]

[afbeelding]

niets mis mee hoor
Ik vind deze foto geweldig om te zien! Eindelijk wordt eens getoond dat een vrouw niet 2 perfect symmetrische borsten heeft, maar dat er net als bij deze dame soms best een cupmaatje verschil tussen zit.
En deze dame heeft een normaal figuur/postuur. Haar borsten zijn er niet 'opgeplakt' zoals sommige maatjes 32 en dan een cup g ofzo. Dat past niet bij mekaar en ziet er niet uit. Dit is natuurlijk en ziet er ook mooi uit.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:52:01 #84
63411 Roeji
pi_49294196
Wat de hele discussie betreft, tuurlijk iedereen kijkt het liefst naar fantastisch mooie afgetrainde lichamen. Maar de meeste mensen weten en beseffen dat het máár reclame is, het aanprijzen van een product. Maar er zijn dus ook genoeg mensen die denken dat t zo hoort. Zo slank zijn of zo afgetraind of wat dan ook. Die mensen worden doodongelukkig van het zien van alle reclames en gaan misschien richting anorexia of welke eetziekte dan ook.
Ik vind het zelf een heel goede keuze van dove (en inmiddels zijn er dacht ik ook meer merken ermee bezig) om nu eens te gaan voor het motto: wees blij met je eigen lichaam.

Ik ben zelf heel erg slank altijd geweest, geen anorexia, maar ik viel gewoon kilo's af als ik een week iets minder at. Dan is het geweldig om al dat dun volk in de reclames te zien. Nu ik wat ouder ben lukt dat trucje met afvallen natuurlijk niet meer zo goed en ben ik in de categorie mt 40 beland.
Het idiote is er een tijdlang behoorlijk moeilijk passende kleding was te krijgen voor mt 40. Mt 40 was er wel, maar omdat het mode was om skeletarmen te hebben, kreeg ik als normale mt 40 mn armen in praktisch geen enkel kledingstuk zonder een afklemming eraan over te houden. Dan zullen we het maar niet over de borstomvang gaan hebben, want het is een tijdlang dus helemaal onmogelijk geweest om tops/blouses te kopen als je dus borsten had. In sommige winkels (met name die waar je goedkoper kleding kunt kopen) moet ik dus al richting een maat 44 of 46 gaan om een blouse te kunnen kopen die ik ook dichtkrijg.

Gelukkig begint de mode industrie in te zien dat de meeste vrouwen dus niet het model spijker hebben en nu zijn er al steeds meer kledingstukken te krijgen in mt 40 die ook passend zijn voor iemand met maat 40.
Vanuit die (mode maten en misleiding van wat normale figuren zijn) oogpunten gezien vind ik het dus veel beter dat er voor reclames gewone normale vrouwen die je gewoon op straat kunt tegen komen, gevraagd worden.

En TS jij vindt dat iedereen een afgetraind lichaam moet hebben wil hij/zij in een reclame mag verschijnen (even kort door de bocht gezegd), maar hoeveel mensen denk je dat in staat zijn om naast werk, huishouden, kids, sociale leven, etc een training te kunnen volgen/volhouden om er zo uit te zien? En dan hebben we het nog niet eens over lichaamsbouw. Sommige mensen kunnen trainen wat ze willen en krijgen nooit dat lichaam, andere kunnen zich volvreten en zien er super uit.
Die afgetrainde figuren in reclames doen dat voor hun beroep en kunnen het trainen als hun werk beschouwen. Ze hebben er dus tijd genoeg voor. Een normale vrouw/man met een gezinsleven + baan is meestal blij als ze aan het eind van de dag even op de bank kunnen zitten bijkomen. Sporten schiet er dan helaas bij in.
Dat is de realiteit.
Ik ben zo blij, zo blij
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:44:39 #85
81237 releaze
best of both worlds
pi_49294804
onze maatschappij stimuleert het bewegen nou ook niet echt. ze lopen wel te blehren dat we allemaal gezonder moeten leven en dat het onze eigen verantwoordelijkheid is, ondertussen moeten we een kennis en diensten economie worden waarbij je, het liefste, tot je 70e een kantoorbaan hebt waarbij je dus 40 uur per week op je krent zit. Dat zijn ongeveer 104000 uur krentzitten in je leven waarbij we vroeger, in de tijd van de oorsprong van ons lichaam, van hot naar her liepen.
Onze maatschappij is totaal niet meer ingericht naar onze biologie, maar daar moeten we maar in onze vrije tijd een oplossing voor vinden? Sorry, maar een beetje maatschappelijke verantwoordelijkheid/betrokkenheid mag van mij best gestimuleerd worden, gezien het nauw met elkaar in verbinding staat.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:48:32 #86
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_49294872
quote:

[..]

Wat een onzin dat deze dames geen blokje zouden kunnen rennen. Ik denk dat m'n halve softbalteam naadloos in die foto zouden passen qua figuur en we rennen allemaal makkelijk een paar rondjes om het veld. Niet iedereen die sport ziet er meteen afgetraind uit, niet alle sporten zorgen voor een laag vetpercentage.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:57:12 #87
178059 Soofie
you're my disco
pi_49295001
Ik snap sommige users wel.. en als ik eerlijk ben heb ik (als slanke meid) helemaal niets met deze Dove reclame!

Ik denk dat de beste oplossing eigenlijk heel simpel is, gebruik modellen in alle soorten en maten. Dan wordt niemand meer buitengesloten (maar ik vind dat echt overgewicht hebben niet gepromoot moet worden, net zoals te mager) en kan iedereen zich met een model identificeren.
switch me on & turn me up.
pi_49295361
Ik ben het wel eens met TS, maar niet wat betreft de vrouwen van Dove. Als 60% van de vrouwen eruit zag zoals deze dames, dan zag het straatbeeld er een stúk beter uit!
Ik erger mij wel aan tijdschriften zoals de Viva, die een paar maanden terug een hele reportage had van vrouwen 'die ook mooi zijn' die allemaal rond de honderd kilo wogen. Honderd kilo! Dat is ronduit ongezond, en er werd gedaan alsof het niet zoveel uitmaakte, omdat schoonheid van binnen moet komen. Zit je lekker mooi te wezen, terwijl je allerlei kwalen begint te krijgen door je overgewicht!
Ander voorbeeld: ik heb jarenlang maat 34 gehad. Twee jaar geleden kwam ik zo'n zeven kilo aan, dus kon ik eindelijk in maat 36. Nu merk ik de laatste twee maanden dat ik ineens weer vaker maat 34 heb (en soms is dat zelfs te groot), en ik ben niet eens afgevallen, integendeel.
Door deze flauwekul van maatverandering houden mensen zichzelf voor de gek.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:19:55 #89
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49295385
Ik zou die vrouwen niet ald dik willen noemen, volgens mij zag 90 % van mijn vriendinnen er zo uit
pi_49295481
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 10:57 schreef Soofie het volgende:
Ik snap sommige users wel.. en als ik eerlijk ben heb ik (als slanke meid) helemaal niets met deze Dove reclame!
ik ook niet als volslanke meid hoor
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:45:30 #91
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49295836
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ook niet als volslanke meid hoor
ik als jongen ook niet hoor
happen naar de baas
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:09:20 #92
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_49297851
Het is gewoon een groot Unilever complot om indirect meer van hun calorierijke rommel aan te smeren. Want wie gaat er nu een Magnum naar binnen schuiven wanneer hij (of zij in dit geval) denkt dat hij te dik is? En als je dan echt wat aan je gewicht wilt doen hebben ze nog altijd Slim-Fast.
pi_49298016
quote:

[afbeelding]

Gevolg is dat er straks nog veel meer lelijke dikke zeugen op het strand liggen. "Ik hoef me nergens voor te schamen" Ja dat moet je wel verdomme!

edit
nee ik heb niet het hele topic gelezen

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2007 13:18:50 ]
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:19:08 #94
52349 purplerose
pi_49298044
De gemiddelde maat in nederland is trouwens 40/42 he en geen maatje 32/34 wat in de laatste 10 jaar de norm is geworden. En het dan maar raar vinden dat er eetstoornissen ontstaan

Het is een vicieuze cirkel waar mensen in terecht komen, ja 100 kilo wegen is ongezond maar moet dat dan maar betekenen dat je je niet lekker in je vel mag voelen en je je altijd rot voelt? (en dus meer gaat eten om je toch ff lekker te voelen en je dus nog meer kilo's aankomt) Dat komt op een gezond gewicht komen ook niet ten goede.
En ja, dit is uit ervaring en ik let op wat ik eet en ik sport naar wat mijn energielevel mij toelaat. (en nee, mijn energielevel heeft niets te maken met mijn overgewicht )

Zoals ik al eerder zei, als iedereen zich nou bezig houdt met hun eigen 'gebreken' ipv die van een ander.
pi_49298345
Ik zie toch liever een maatje 32 in een reclame dan een maatje 44. Ik heb ook zelf liever een maatje 32/34 en geen grote maat. Ik zou me niet gelukkig kunnen voelen in een maat 40, persoonlijk dan...
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:33:45 #96
52349 purplerose
pi_49298362
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:18 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Gevolg is dat er straks nog veel meer lelijke dikke zeugen op het strand liggen. "Ik hoef me nergens voor te schamen" Ja dat moet je wel verdomme!

edit
nee ik heb niet het hele topic gelezen
Zullen we dan alle vette bierpens kerels ook gelijk de toegang tot het strand verbieden? Ow en vergeet de lichamelijk en geestelijk gehandicapten niet, want die zijn ook niet normaal!
pi_49298478
goed idee!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:39:21 #98
52349 purplerose
pi_49298499
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:32 schreef _Surface het volgende:
Ik zie toch liever een maatje 32 in een reclame dan een maatje 44. Ik heb ook zelf liever een maatje 32/34 en geen grote maat. Ik zou me niet gelukkig kunnen voelen in een maat 40, persoonlijk dan...
Tja, helaas zal je 9 van de 10x dat maatje 32/34 niet behouden naarmate je ouder wordt, dus je zal er toch aan moeten wennen, want ook al sport je je helemaal gek, op een bepaalde leeftijd krijg je het niet meer voor mekaar zonder je net als de hollywoodsterren uit te hongeren of naar de plastic chirurg te begeven.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:40:35 #99
63411 Roeji
pi_49298532
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:32 schreef _Surface het volgende:
Soms ziet iemand met mt 40 of meer er beter uit dan iemand met mt 32. Als jij 1m80 bent en mt 32 hebt dan zie je er eerder als een skelet uit dan als een mooie en gezonde vrouw van die lengte met mt 42. Maar als je 1m50 bent en mt 32 dan kan het er misschien wel mooi uitzien en als je bij die lengte mt 42 hebt, tja dan zie je er waarschijnlijk dik uit.

Of je overgewicht hebt is pas te bepalen als je ook nog een te hoog gewicht hebt. Dus dat kan beter buiten beschouwing gelaten worden. Kan best dat de op het oog, dikste dame van de dove reclame totaal geen overgewicht heeft, terwijl een die er minder dik uitziet dat wel heeft.
Ik ben zo blij, zo blij
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:40:56 #100
52349 purplerose
pi_49298539
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:38 schreef Thomas B. het volgende:
goed idee!
Dan zal je naar hollywood moeten verhuizen
pi_49298644
Hehe. Inderdaad purple-rose! In nederland is de gemiddelde maat 40/42. En kom nu niet aan met, dat was vroeger niet zo. Vroeger waren er de Rubens-vrouwen, Marilyn Monroe wordt nu niet echt als een lelijke vrouw gezien. Naar verhouding had zij echt wel een maat 40/42.

Zoveel jonge mensen groeien op met een totaal belachelijk idee over wat normaal en wat gezond is. En dan heb ik het niet over de excessen die (veel) overgewicht hebben, maar gewoon gezonde, actieve mensen met een hele normale maat, zoals de dames in die reclames. Het feit dat er mensen zijn die hier van 'walgen' geeft imo al aan dat deze campagne doel treft.

En idd, als iemand dan te zwaar is, moet ie dan tot het lukt om af te vallen maar zwaar ongelukkig zijn over zichzelf? Lijkt me nou juist niet echt een goede motivator om goed voor jezelf te willen zorgen. Dat werkt misschien voor sommige mensen en past heel erg bij het huidige beeld van de 'selfmade man die alles kan bereiken' en weinig tolerantie, maar lang niet voor iedereen.

Ik snap uberhaupt nooit zo goed waar mensen de tijd vandaan halen om zich aan dat soort onvolkomendheden van anderen te ergeren. Alsof alles wat niet 'mooier/beter dan normaal' is niet gezien mag worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Etoile op 12-05-2007 13:53:53 ]
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_49298853
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:39 schreef purplerose het volgende:

[..]

Tja, helaas zal je 9 van de 10x dat maatje 32/34 niet behouden naarmate je ouder wordt, dus je zal er toch aan moeten wennen, want ook al sport je je helemaal gek, op een bepaalde leeftijd krijg je het niet meer voor mekaar zonder je net als de hollywoodsterren uit te hongeren of naar de plastic chirurg te begeven.
Onzin. Mijn moeder is 57, en heeft nog maat 36. Ze eet normaal, en ze sport (niet overmatig).
Dit wordt weer zo'n welles-nietes topic waar het van het éne uiterste naar het andere gaat. Ik zie als normaal/slank postuur maat 36/38, en niet maat 32/34.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:55:25 #103
52349 purplerose
pi_49298896
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:54 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Onzin. Mijn moeder is 57, en heeft nog maat 36. Ze eet normaal, en ze sport (niet overmatig).
Dit wordt weer zo'n welles-nietes topic waar het van het éne uiterste naar het andere gaat. Ik zie als normaal/slank postuur maat 36/38, en niet maat 32/34.
Ik zeg ook 9 van de 10x en niet altijd en is jullie familie blijkbaar gezegend met een smalle bouw.
pi_49298972
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:54 schreef Thisbe het volgende:

[..]

precies 36/38 zou ook mooi zijn als je dat meer zag in de media
pi_49299113
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:55 schreef purplerose het volgende:
Ik zeg ook 9 van de 10x en niet altijd en is jullie familie blijkbaar gezegend met een smalle bouw.
'Ja het komt door jullie bouw', wat een dooddoener, en net zo onwaar als 'ik ben te dik, omdat ik fors gebouwd ben'. Feit is dat het gros van de Nederlanders te zwaar is, en als een soort goedmakertje worden we in slaap gesust met de woorden 'Ja maar, jij bent óók mooi hoor, en al die modellen zijn ongezond!' De gulden middenweg bestaat ook nog.
Maar goed, dit topic is spitsroeden lopen.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:13:03 #106
52349 purplerose
pi_49299293
Ach, weer eentje die niet geloofd dat bouw er ook toe doet
Neem een iel vrouwtje van 32/34 en zet die tegen een vrouw aan met (de normale) maat 40/42 dan zie je toch echt aan haar bekken alleen al dat die vrouw met maat 40/42 een bredere bouw heeft dan het spiggie van 32/34. Dus anders gezegd, ik kan mezelf uithongeren tot maat 32/34 en nog zal ik er mollig uitzien, gewoon puur door me lengte en me bouw.

ik zeg dus NIET dat je bouw ervoor zorgt dat je dik of dun bent maar er zit wel degelijk verschil in, in hoe je dan oogt.

Je leest wel erg zwart/wit he.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:16:24 #107
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49299357
Er zit zeker wel wat in dat we betere voorbeelden in de zin van rolmodellen kunnen gebruiken.
Rolmodellen hebben altijd een lichaam wat niet gemiddeld is en waar iets aan te bewonderen is.
De Dove dames missen datzelfde wat de catwalk skeletten ook missen: spieren.

Dit is een sportlichaam:

Check out die abs en delts!
En dat zijn geen stokjes aan haar romp, maar solide armen en benen die duidelijk gebruikt worden.
Ik ben wel eens met minder vet en meer spieren.

Maar dat heeft niets met de Dove-boodschap te maken. Zij willen geen rolmodellen neerzetten. Ze willen opvallen met vrouwen met een gemiddelde schoonheid.
Ik ben benieuwd of iets of iemand een echt nieuw rolmodel adopteert met sportfiguur.
Anorexia is zo 20e eeuw..."wij" willen sterke vrouwen!
Echte sterke vrouwen. Niet het soort dat roze gewichtjes heft, niet het soort dat testosteron slikt, maar natural fitness models!
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_49299378
Thisbe, volgens mij overdrijf je een beetje. Van alle kanten worden er producten aangeboden die moeten helpen bij een slanke lijn, dieten springen als paddestoelen uit de grond, er zijn behoorlijk wat nieuwsberichten en onderzoeken naar de risico's en gevolgen van overgewicht, het voedingscentrum geeft hierover voorlichting etc, heel veel mensen zijn op dieet. Het valt nogal mee met de knuffelarij.

Volgens mij streeft veruit het merendeel van de mensen naar een gezond gewicht en een gezonde levensstijl (een dun iemand die nooit fruit of groente eet en rookt zal er ook niet gezonder op worden bijvoorbeeld). En imo mag er dan ook best aandacht gegeven worden aan 'geestelijke gezondheid'. Het motto 'leve je lijf' is toch heel positief? Ik denk dat de meeste mensen met overgewicht gemakkelijker zich bezig kunnen houden met afvallen en bijv. naar een sportschool durven als ze zich enigszins zelfverzekerd voelen en dit vanuit een positieve motivatie doen. Gezonder worden en er mooier uitzien i.p.v. niet meer zo lelijk, vies, smerig gevonden worden door jezelf en door anderen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:22:05 #109
52349 purplerose
pi_49299480
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:16 schreef Spacehamster het volgende:

Hier ben ik het ook gewoon mee eens hoor maar de belangrijkste vraag is nog steeds niet beantwoord. Mensen die te zwaar zijn weten dat echt wel van zichzelf al, is het dan nog nodig om ze zichzelf rotter te doen laten voelen door overal waar ze kijken ze voor te houden dat ze walgelijk zijn? Ja, ze zijn te zwaar, mogen ze dan maar niet meer gelukkig zijn?

Dat vind ik nou walgelijk, ik zou me niet fijn in me vel en gelukkig mogen voelen omdat ik te zwaar ben
Maar hee, ik ben alleen maar de vette trol die het allemaal goed probeert te praten dat ik te zwaar ben
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:24:52 #110
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_49299545
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:04 schreef Thisbe het volgende:

[..]

'Ja het komt door jullie bouw', wat een dooddoener, en net zo onwaar als 'ik ben te dik, omdat ik fors gebouwd ben'. Feit is dat het gros van de Nederlanders te zwaar is, en als een soort goedmakertje worden we in slaap gesust met de woorden 'Ja maar, jij bent óók mooi hoor, en al die modellen zijn ongezond!' De gulden middenweg bestaat ook nog.
Sorry, maar met een gezond gewicht kan je nog steeds maat 40/42 hebben. Toen ik 74 kilo woog had ik een gezond BMI en een normaal vetpercentage, maar wel maat 40. Met een maat 32/34 zou ik er uitgemergeld uitzien, dat ligt wel degelijk aan m'n bouw.

En dikke modellen hoeft van mij ook niet per se, we moeten het een ongezond BMI niet gaan promoten. Maar accepteren dat de hele BMI range OK is en de modellen daar ook op uitkiezen zou een verbetering zijn.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:30:49 #111
52349 purplerose
pi_49299686
Ow, en ik heb pasgeleden ook zo een fotoshoot gedaan en waarom? Omdat ik 15 kilo ben afgevallen en daar best trots op mocht zijn en als motivatie om door te gaan.
pi_49301178
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:04 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Daar ben ik ook achter gekomen
  zaterdag 12 mei 2007 @ 15:42:49 #113
52349 purplerose
pi_49301297
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 15:38 schreef Samson het volgende:

[..]

Daar ben ik ook achter gekomen
En dat zag je niet van te voren al aankomen ofzo?
pi_49301431
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:39 schreef purplerose het volgende:

[..]

Ik ben gezegend met goede genen, net als mijn moeder, haar moeder en mijn andere grootmoeder. Ik zal dus nooit dik worden.
Ik besef wel dat een maat 40 op iemand van 1m80 nog altijd slank is maar ik bedoelde eerder dat ik zelf nooit gelukkig zou kunnen zijn als ik "dik" ben.
pi_49302714
Ik zie geen dikke vrouwen hier

Die dunne bol wijven heb je geen flikker aan.

Sta je er 1 te neuken kan je je jas aan de andere kant ophangen zo smal zijn ze...
JOHNNY HEITINGA
pi_49303238
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:22 schreef purplerose het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook gewoon mee eens hoor maar de belangrijkste vraag is nog steeds niet beantwoord. Mensen die te zwaar zijn weten dat echt wel van zichzelf al, is het dan nog nodig om ze zichzelf rotter te doen laten voelen door overal waar ze kijken ze voor te houden dat ze walgelijk zijn? Ja, ze zijn te zwaar, mogen ze dan maar niet meer gelukkig zijn?

Dat vind ik nou walgelijk, ik zou me niet fijn in me vel en gelukkig mogen voelen omdat ik te zwaar ben
Maar hee, ik ben alleen maar de vette trol die het allemaal goed probeert te praten dat ik te zwaar ben
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat het feit dat je slankere modellen om je heen ziet automatisch betekent dat men jou als walgelijk beschouwt. Als ik zo al jouw reacties een beetje op een rijtje zet komt daar nogal uit naar voren dat je juist helemaal niet lekker in je vel zit, en juist slanker zou willen zijn. Er staat ook helemaal nergens hier dat je als dikker persoon niet gelukkig zou mogen zijn. En niemand noemt je hier een vette trol. Dat zijn allemaal zaken die je jezelf naar het hoofd slingert. Mij maakt het persoonlijk niets uit of er dikkere mensen rondlopen, maar ga dan ook niet doen alsof je in een zielig hoekje wordt gedrukt. Het merendeel van de te dikke mensen heeft dat zelf in de hand gewerkt. Een miniem aantal heeft andere medische oorzaken. Makkelijk om dan de oorzaak maar bij allemaal externe faktoren neer te leggen zoals die te slanke modellen. Het is dus eigenlijk hun schuld dat jij te dik bent geworden
pi_49303739
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:16 schreef Spacehamster het volgende:
Er zit zeker wel wat in dat we betere voorbeelden in de zin van rolmodellen kunnen gebruiken.
Rolmodellen hebben altijd een lichaam wat niet gemiddeld is en waar iets aan te bewonderen is.
De Dove dames missen datzelfde wat de catwalk skeletten ook missen: spieren.

Dit is een sportlichaam:
[afbeelding]

Check out die abs en delts!
En dat zijn geen stokjes aan haar romp, maar solide armen en benen die duidelijk gebruikt worden.

Maar dat heeft niets met de Dove-boodschap te maken. Zij willen geen rolmodellen neerzetten. Ze willen opvallen met vrouwen met een gemiddelde schoonheid.
Ik ben benieuwd of iets of iemand een echt nieuw rolmodel adopteert met sportfiguur.
Anorexia is zo 20e eeuw..."wij" willen sterke vrouwen!
Echte sterke vrouwen. Niet het soort dat roze gewichtjes heft, niet het soort dat testosteron slikt, maar natural fitness models!
Goed voorbeeld!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 17:17:53 #118
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49303946
quote:

[..]

niets mis mee hoor
Real curves
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 18:40:42 #119
167723 sanni
Acima de seu
pi_49306540
Ik denk dat de " dik " promotie gewoon gedaan is om een ander geluid te laten horen. Maar zoiets heeft alleen maar echt zin als de modeontwerpers massaal dit ook gaan steunen en de graatmagere modellen ala Kate Moss in de ban doen. Dat laatste lijkt een utopie omdat 'slank' en 'mager/dun' nu eenmaal nodig is omdat kleding op magere mensen altijd 'mooier' staat dan op wat vollere types.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 18:51:05 #120
52349 purplerose
pi_49306864
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:53 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat het feit dat je slankere modellen om je heen ziet automatisch betekent dat men jou als walgelijk beschouwt. Als ik zo al jouw reacties een beetje op een rijtje zet komt daar nogal uit naar voren dat je juist helemaal niet lekker in je vel zit, en juist slanker zou willen zijn. Er staat ook helemaal nergens hier dat je als dikker persoon niet gelukkig zou mogen zijn. En niemand noemt je hier een vette trol. Dat zijn allemaal zaken die je jezelf naar het hoofd slingert. Mij maakt het persoonlijk niets uit of er dikkere mensen rondlopen, maar ga dan ook niet doen alsof je in een zielig hoekje wordt gedrukt. Het merendeel van de te dikke mensen heeft dat zelf in de hand gewerkt. Een miniem aantal heeft andere medische oorzaken. Makkelijk om dan de oorzaak maar bij allemaal externe faktoren neer te leggen zoals die te slanke modellen. Het is dus eigenlijk hun schuld dat jij te dik bent geworden
Je leest echt alleen wat je wilt lezen he
Als het jouw echt niet zou uitmaken zou je dit topic niet aangemaakt hebben, en je moet eens beter naar de media en de reclame om je heen kijken. Overal wordt je aangepraat dat je dun moet zijn, raar dat alleen jij het blijkbaar niet ziet

Veel succes verder met je verwrongen wereldbeeld
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:35:04 #121
134683 pussydeluxe
MsPascalita
pi_49308224
quote:
TS,

Kom eens met nog meer voorbeelden, dan alleen de Dove reclame.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:40:59 #122
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49308413
Die Dove-dames zijn geen eens dik.
Als je dat al dik vindt, dan heeft de 'maatje 34 is dé perfecte maat' hype z'n werk bij jou iig goed gedaan.

Wat ik zie zijn een aantal vrouwen die weliswaar niet superslank zijn, maar er gewoon gezond uitzien.
(Un)masking for the greater good.
pi_49308841
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 18:51 schreef purplerose het volgende:

[..]

Je leest echt alleen wat je wilt lezen he
Als het jouw echt niet zou uitmaken zou je dit topic niet aangemaakt hebben, en je moet eens beter naar de media en de reclame om je heen kijken. Overal wordt je aangepraat dat je dun moet zijn, raar dat alleen jij het blijkbaar niet ziet

Veel succes verder met je verwrongen wereldbeeld
Wat jij wil, met jouw visie op de wereld zul je echter niet bepaald gelukkig worden, dat kan ik je wel vertellen, je kunt beter in het positieve leven dan in het negatieve, en jij zit overduidelijk in het laatste.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:58:41 #124
154145 soppig
sop sop sop
pi_49308901
gepromoot .. das een groot woord. Het wordt eens uitgelicht dat de werkelijkheid anders is dan wat je op de tv elke dag de hele dag ziet. Er zijn nou zo veel meer mensen die niet aan die uiterlijkheden voldoen. Maarja, zelf ga ik ook liever voor slank
pi_49309146
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:56 schreef Samson het volgende:

[..]

Wat jij wil, met jouw visie op de wereld zul je echter niet bepaald gelukkig worden, dat kan ik je wel vertellen, je kunt beter in het positieve leven dan in het negatieve, en jij zit overduidelijk in het laatste.
Zo te zien vind je ook nog eens iedereen die niet maatje 32 nastreeft negatieve mensen, terwijl jij degene bent met een klacht...
pi_49309226
Nou, ik denk dat ik onderhand wel duidelijk heb gemaakt wat mn punt is, maar ik zie al dat er nogal wat mensen zich aangesproken voelen en er heel anders over denken. Maar ja, dat is logisch, ieder zn mening, daarom is het ook een forum. Discussieer lekker verder, ik kan er niets meer aan toevoegen
pi_49309636
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:37 schreef Thelonious het volgende:
pi_49319585
quote:

[..]

Je bent ook op de hoogte van het feit dat mensen steeds langer worden? Ik wil niet ontkennen dat men zelfs naar verhouding dikker wordt, maar het lijkt me vrij logisch dat iemand van 1m80 een grotere maat heeft dan iemand van 1m65. Schoenmaten zijn ook verschoven. Tien jaar geleden had ik overal maat 42 nodig en nu zit 41 zelfs ruim af en toe. Je kan niet verwachten dat mensen dan het maatje 36 van 30 jaar terug blijven houden.
Sanity is (not) statistical
pi_49319783
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 08:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Iedereen die aan sport doet heeft maatje 36?
Mjah ik vond het ook een vreemde opmerking. Toen ik ging sporten met maat 44 zag ik er niet uit, en toen ik een half jaar bezig was, mijn conditie enorm verbeterd was en ik alle gewichten die ik gebruikte minimaal verdubbeld had, zag ik er nog steeds niet uit. Ik zie de link niet helemaal.
Sanity is (not) statistical
pi_49323597
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou sorry hoor maar geen 1 van die foto is te dik/stevig. Sterker nog de 2e van links is extreem mager.
Die 2e van links heeft een heel normaal slank postuur.
pi_49323843
Die meiden in die Dove-reclame vallen bij mij gewoon onder 'normaal' en 'slank' hoor. De gebruikelijke modellen zou ik 'dun' tot 'broodmager' noemen.
  zondag 13 mei 2007 @ 09:32:58 #132
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49323876
quote:
Op zondag 13 mei 2007 09:28 schreef Isegrim het volgende:
Die meiden in die Dove-reclame vallen bij mij gewoon onder 'normaal' en 'slank' hoor. De gebruikelijke modellen zou ik 'dun' tot 'broodmager' noemen.
Zo zie je maar hoe groot de invloed van reclame is op het beeld van de werkelijkheid dat mensen, met name mannen, hebben..
pi_49323960
En de Playboy wordt genoemd. Is het de TS al eens opgevallen dat de kut grotendeels wordt weggesoept op die foto's? Sowieso, 90% van een Playboy-foto is Photoshop; je zou zo'n meid niet herkennen als je d'r tegenkwam op straat. Ik vind die foto's altijd een erg hoog plasticgehalte hebben. Veel seks straalt er in elk geval niet vanaf.

TV-tip: http://www.beperkthoudbaar.info/docu/

Ontzettend goeie docu over het vrouwelijke schoonheids'ideaal'.
pi_49323983
De 2e en 3e van links zijn wel normaal, de rest is chubby.
Ik snap ook niet waarom dik zijn zo gepromoot wordt, welke ziekte is next?
  zondag 13 mei 2007 @ 09:48:44 #135
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49324001
quote:
Op zondag 13 mei 2007 09:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
De 2e en 3e van links zijn wel normaal, de rest is chubby.
Ik snap ook niet waarom dik zijn zo gepromoot wordt, welke ziekte is next?
Ik denk de ziekte om weer op een normale, gezonde manier naar een lichaam te kijken.
pi_49324016
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als dat extreem mager

dit is extreem mager

pi_49324024
quote:
Op zondag 13 mei 2007 09:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk de ziekte om weer op een normale, gezonde manier naar een lichaam te kijken.
Voor vrowuen van 30-40 is het een prima figuur
maar ga niet doen alsof ze opeens mager zijn
  zondag 13 mei 2007 @ 09:52:48 #138
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49324032
quote:
Op zondag 13 mei 2007 09:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Voor vrowuen van 30-40 is het een prima figuur
maar ga niet doen alsof ze opeens mager zijn
Ze zijn echter niet dik. Ze lijken mij op goed, gezond gewicht. Verder zien ze er prima uit.
pi_49324043
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:59 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Als je kijkt naar wat er op straat rondloopt, hoeveel perfect afgetrainde mensen zie je dan? Natuurlijk afgezien van het toenemende aantal vrouwen met eetstoornissen en jongens met een adoniscomplex die koste wat kost proberen om er zo uit te zien als de modellen in de reclames. Reclame is in onze maatschappij dermate vaak aanwezig dat het nu een verantwoordelijkheid draagt, een belangrijke rol bij het vormen van je zelfbeeld. Denk maar eens na of je ontevreden bent over je uiterlijk en waardoor dat komt. Wanneer er in reclames gebruik zou worden gemaakt van normaal uitziende modellen zou bijna iedereen letterlijk een stuk beter in zijn vel zitten. De insteek van deze Dove-reclame is juist dat, je moet niet proberen om iemand anders te zijn maar tevreden zijn met het figuur waar je mee geboren bent. Best nobel! En ja, daarvoor moet je natuurlijk wel een hele rits Dove producten kopen. Want zo zijn ze ook wel, daar bij Unilever.
Onderzoek heeft aangetoond dat mensen meer depressief werden van het kijken naar "normale" modellen dan naar dunne modellen !
pi_49324066
Het leuke is natuurlijk ook nog dat Dove helemaal niet laat zien hoe een 'gemiddelde vrouw' er uitziet. Naar mijn smaak zijn ze ook te dik, maar dat terzijde.
De selectie vrouwen is zéér zorgvuldig gemaakt. Het zijn helemaal geen lelijke vrouwen. Ze hebben wat extra gewicht, maar zitten wel strak in het vel. Als je eenzelfde grote groep willekeurige vrouwen in die leeftijd zou bekijken dat je dan heel wat vervelenders tegenkomt. Daarbij weet ik bijna zeker dat de beelden uit de campagne ook nog eens flink opgepoetst zijn. Tot zover 'echte schoonheid'
pi_49324082
quote:
Op zondag 13 mei 2007 09:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ze zijn echter niet dik. Ze lijken mij op goed, gezond gewicht. Verder zien ze er prima uit.
Ze zijn knap, daarom wordt het sneller geaccepteerd. Als ze een bol/lelijk hoofd zouden hebben dan vodn waarschijnlijk 't merendeel ze niet zo dun
pi_49324159
Niet één van die vrouwen heeft meer dan maat 40, daar durf ik wel een wedje over te leggen. Ze zitten dus nog onder het gemiddelde.
pi_49324184
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:11 schreef Isegrim het volgende:
Niet één van die vrouwen heeft meer dan maat 40, daar durf ik wel een wedje over te leggen. Ze zitten dus nog onder het gemiddelde.
Nou die benen krijg je echt niet in een maatje 38
en die dikke tieten van die 2e van rechts al helemaal niet
pi_49324191
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

en die dikke tieten van die 2e van rechts al helemaal niet
maar dan ben je toch nog niet dik?

vind trouwens de meest linkse wel het mooist
pi_49324200
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

precies 36/38 zou ook mooi zijn als je dat meer zag in de media
Mja, er zijn twee categorieën: De dunne modellen, maat 36 en lager, en de plus-size modellen, maat 42 en hoger. De middenmoot is er veel minder. Ik ben zelf zo'n middenmoot-model, wat soms best wel lastig is.

Maar goed, naar mijn mening is het niet de taak van de media om het zelfbeeld van mensen te verzorgen. Fabrikanten willen producten verkopen, en de een doet dat met een dun model, de ander met een Dove model. Het doel is precies hetzelfde, dus het heeft allemaal wel iets heel hypochriets.

Uiteindelijk gaat het wmb toch om het totaalplaatje, en als dat totale plaatje beter werkt met een slank model, dan moeten ze die gewoon gebruiken. Een halfdood uitgemergeld model zal toch heus geen producten verkopen.
pi_49324204
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Nou die benen krijg je echt niet in een maatje 38
Ik heb dikkere benen dan de meeste van die vrouwen en ik heb maat 40.

Je tieten zeggen verder vrij weinig over je confectiemaat. Bovendien lijken haar tieten groter en dikker door die lelijke witte BH.
pi_49324228
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:15 schreef Toeps het volgende:

[..]

Mja, er zijn twee categorieën: De dunne modellen, maat 36 en lager, en de plus-size modellen, maat 42 en hoger. De middenmoot is er veel minder. Ik ben zelf zo'n middenmoot-model, wat soms best wel lastig is.

Maar goed, naar mijn mening is het niet de taak van de media om het zelfbeeld van mensen te verzorgen. Fabrikanten willen producten verkopen, en de een doet dat met een dun model, de ander met een Dove model. Het doel is precies hetzelfde, dus het heeft allemaal wel iets heel hypochriets.

Uiteindelijk gaat het wmb toch om het totaalplaatje, en als dat totale plaatje beter werkt met een slank model, dan moeten ze die gewoon gebruiken. Een halfdood uitgemergeld model zal toch heus geen producten verkopen.
ik heb helemaal geen probleem met de media het doet me echt niets (ookal vind ik die in de dove reclamen ook niet geweldig om naar te kijken)
maar persoonlijk vind ik vrouwen in die middenmoot wel het mooist
pi_49324266
Ik zie idd ook liever de dames in de OP dan de modellen die zogenaamd aan het ideaal voldoen. Sowieso vind ik het een verademing om gewone mensen te zien. De meiden op de foto zijn niet uitzonderlijk knap. Of er gesoept is, weet ik niet, daar ben ik best nieuwsgierig naar. Mijn huid is niet zo egaal; je ziet her en der adertjes lopen, ik heb cellulitis, bultje hier, vlekje daar...
pi_49324281
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:20 schreef Isegrim het volgende:
Ik zie idd ook liever de dames in de OP dan de modellen die zogenaamd aan het ideaal voldoen. Sowieso vind ik het een verademing om gewone mensen te zien. De meiden op de foto zijn niet uitzonderlijk knap. Of er gesoept is, weet ik niet, daar ben ik best nieuwsgierig naar. Mijn huid is niet zo egaal; je ziet her en der adertjes lopen, ik heb cellulitis, bultje hier, vlekje daar...
Photoshop is lang niet heilig hoor. Goede visagie (dus ook de benen in de make-up en zo) en belichting zijn veel belangrijker.
pi_49324319
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:21 schreef Toeps het volgende:

[..]

Photoshop is lang niet heilig hoor. Goede visagie (dus ook de benen in de make-up en zo) en belichting zijn veel belangrijker.
Nou ja, 'modificaties' dan, op welke wijze dan ook.
pi_49324422
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Daar lijk jij een beetje op!! En dat is ook een heel interessant fenomeen, ik heb ooit eens gelezen dat je geneigd bent de mensen het mooist te vinden die op jezelf lijken. Meestal wel een "verbeterde versie" zeg maar. Ik ben er daarna op gaan letten en verdomd, 't klopt! (Natuurlijk zijn er wel een paar uitzonderingen, mensen die zó mooi zijn dat bijna iedereen ze wel mooi vindt), maar over het algemeen vind ik de vrouwen die een beetje op me lijken het mooist....

[ Bericht 3% gewijzigd door conleche op 13-05-2007 10:42:52 ]
  zondag 13 mei 2007 @ 10:32:25 #152
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49324436
Stevige vrouwen met lekkere ronde vormen

Ik vind die Dove-vrouwen nog tamelijk aan de dunne kant.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_49324459
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:31 schreef conleche het volgende:

[..]

Daar lijk jij een beetje op!! En dat is ook een heel interessant fenomeen, ik heb ooit eens gelezen dat je geneigd bent de mensen het mooist te vinden die op jezelf lijken. Meestal wel een "verbeterde versie" zeg maar. Ik ben er daarna op gaan letten en verdomd, 't klopt! (Natuurlijk zijn er wel een paar uitzonderingen, mensen die zó mooi zijn dat bijna iedereen ze wel mooi vindt), maar over het algemeen vind ik de vrouwen die een beetje op me lijken het mooist....
Dat heb ik ook ja. Eigenlijk alleen maar goed, als jijzelf je eigen schoonheidsideaal bent, toch?
pi_49324476
In dunne reclames lopen ze ook erg vaak met een soort doekje boven het hoofd rond te draaien. Volgens mij is dat zodat je geen rugrolletjes ziet ofzo
  zondag 13 mei 2007 @ 10:38:34 #155
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49324524
quote:
Op zondag 13 mei 2007 09:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ze zijn knap, daarom wordt het sneller geaccepteerd. Als ze een bol/lelijk hoofd zouden hebben dan vodn waarschijnlijk 't merendeel ze niet zo dun
Zou best kunnen, maar ik heb er niet zoveel moeite mee om puur naar het lichaam te kijken..
  zondag 13 mei 2007 @ 10:40:35 #156
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49324541
quote:

[..]

Er was ook een keer een testje op internet waaruit dat bleek inderdaad. Wel grappig.
pi_49324565
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Hier is er nog eentje
pi_49324576
quote:

[..]

maar dat vond ik toen ik veel zwaarder was ookal....
pi_49324605
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar dat vond ik toen ik veel zwaarder was ookal....
Ik zag net dat ik je verkeerde bericht had gequote, ik bedoelde waar je zei dat je de meest linkse het mooist vond....
pi_49324630
dik zijn ze niet ms, maar wel stevig.

maar "kijk om je heen, iedereen is zo of dikker" is natuurlijk geen argument.
als iedereen opeens 80 weegt bij eenlengte van 170 (dames dan) is gewoon dus iedereen te dik.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 13 mei 2007 @ 10:51:13 #161
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49324694
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:47 schreef milagro het volgende:
dik zijn ze niet ms, maar wel stevig.

maar "kijk om je heen, iedereen is zo of dikker" is natuurlijk geen argument.
als iedereen opeens 80 weegt bij eenlengte van 170 (dames dan) is gewoon dus iedereen te dik.
Van welke maatstaf ga je nu uit voor dik / te dik?
pi_49324697
Die vrouwen uit de Dove reclame zijn echt niet te dik, maar hebben gewoon een gezonde maat. Wat ik idd wel vind is dat ze allemaal een erg strakke huid hebben zonder oneffenheden, maar te dik zijn ze absoluut niet

En ik zie liever zulke vrouwen dan van die vrouwen waarbij je de ribben kunt tellen.

Ik vind het iig een goeie boodschap die Dove uit brengt, dat je tevreden met je lichaam moet zijn, ook al heb je geen maatje 32. Natuurlijk, overgewicht is niet gezond, maar de vrouwen uit de Dove reclame hebben absoluut geen overgewicht. En ook al heb je wel overgewicht, dan kun je nog best blij met jezelf zijn En als je goed in je vel zit dan heb je dan ook meer motivatie om er wat aan te doen dan wanneer je niet goed in je vel zit.
pi_49324873
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Van welke maatstaf ga je nu uit voor dik / te dik?
ja van mezelf

nee, gewoon, het oog, als ik veel vet zie, dan concludeer ik te dik, en te dik is dus niet persé dik.

je ziet toch bijvoorbeeld bij beha bandjes, als je de dames op de rug ziet, van alles eroverheen puilen, buiken die blubberen of over de broekriem hangen, van die rollen als je zit op je buik, dan ben je dus ms niet dik, maar wel te dik.

dat het gros van de dames drie of vier vetrollen heeft als ze zitten en vooroverbuigen doet daar niets aan af, die rollen horen daar eigenlijk niet, is gewoon overtollig vet, maar dat wil niet zeggen dat het dan dus lelijk gevonden dient te worden, of dan men móet afvallen want ongezond.

maar te dik is het wel
  zondag 13 mei 2007 @ 11:07:29 #164
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49324935
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:03 schreef milagro het volgende:

[..]

ja van mezelf

nee, gewoon, het oog, als ik veel vet zie, dan concludeer ik te dik, en te dik is dus niet persé dik.

je ziet toch bijvoorbeeld bij beha bandjes, als je de dames op de rug ziet, van alles eroverheen puilen, buiken die blubberen of over de broekriem hangen, van die rollen als je zit op je buik, dan ben je dus ms niet dik, maar wel te dik.

dat het gros van de dames drie of vier vetrollen heeft als ze zitten en vooroverbuigen doet daar niets aan af, die rollen horen daar eigenlijk niet, is gewoon overtollig vet, maar dat wil niet zeggen dat het dan dus lelijk gevonden dient te worden, of dan men móet afvallen want ongezond.

maar te dik is het wel
Bedankt voor je toelichting, is me duidelijk zo.

Waarom zou overtollig vet overigens niet horen? Nut heeft het niet bij een goede voedselvoorziening, maar of het dan niet hoort?
pi_49324952
Veel vrouwen trekken ook gewoon een veel te kleine BH of veel te strakke broek aan. Vooral onze Antilliaanse medemens is daar goed in.
pi_49324967
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nee maar het is toch logisch dat je cup F hoe mager je ook bent nooit in een maat 38 kan proppen
pi_49325030
De eeuwige discussie is er weer.
pi_49325037
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bedankt voor je toelichting, is me duidelijk zo.

Waarom zou overtollig vet overigens niet horen? Nut heeft het niet bij een goede voedselvoorziening, maar of het dan niet hoort?
nu ga je weer doorzeuren, Alicey, geen zin an , sorry.
overtolllig zou genoeg moeten zeggen.

verder is het allemaal een kwestie van smaak natuurlijk, als je 'te dik' mooi vindt, je voorkeur heeft, zal je het natuurlijk niet "te dik' noemen, maar precies goed.
ook dat doet er niets af aan het feit dat er dan toch sprake kan zijn van teveel vet in verhouding, en teveel vet in verhouding betekent te dik.
pi_49325091
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:09 schreef Isegrim het volgende:
Veel vrouwen trekken ook gewoon een veel te kleine BH of veel te strakke broek aan. Vooral onze Antilliaanse medemens is daar goed in.
yep en waarom doen ze dat, denk je?
omdat ze zichzelf te dik vinden en zichzelf willen bedotten met een maatje minder.

grappig is, dat als een ander dan zegt ze te dik of dik te vinden dat dan weer niet mag

driekwart van vrouwelijk Nederland vindt zichzelf te dik, iedereen Sonja Bakkert lijkt wel, en ook daar mogen ze het zelf wel vinden dat er wat af moet, maar oh wee als een slanker persoon dat zegt (die dus nooit heeft hoeven Sonja Bakkeren, omdat die gewoon niet meer eet dan ze verbrandt)
pi_49325196
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:16 schreef milagro het volgende:

[..]

yep en waarom doen ze dat, denk je?
omdat ze zichzelf te dik vinden en zichzelf willen bedotten met een maatje minder.
Met als gevolg dat ze nog dikker lijken dan ze zijn.
quote:
grappig is, dat als een ander dan zegt ze te dik of dik te vinden dat dan weer niet mag

driekwart van vrouwelijk Nederland vindt zichzelf te dik, iedereen Sonja Bakkert lijkt wel, en ook daar mogen ze het zelf wel vinden dat er wat af moet, maar oh wee als een slanker persoon dat zegt (die dus nooit heeft hoeven Sonja Bakkeren, omdat die gewoon niet meer eet dan ze verbrandt)
Dat is ook wel maf ja.
  zondag 13 mei 2007 @ 11:41:19 #171
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49325598
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:09 schreef Isegrim het volgende:
Ik wilde al net de opmerking maken dat je in de buurt waar ik woon aardig leert relativeren met betrekking tot dik/te dik.
pi_49331060
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:50 schreef Samson het volgende:
Ik vind dit realistischer dan al die anorexia-typjes op de billbards.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 18:06:02 #173
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_49409941
quote:

[..]

Dit is precies andersom hoor. Met mijn maat 48 zou ik volgens de officieel gehanteerde maattabellen in een XL moeten passen, en de gemiddelde XL is echt niet meer dan een maatje 42 tegenwoordig. En nee, ik heb niet stiekem een grotere maat dan ik mezelf heb wijsgemaakt .
You cheated on me with choreography.
pi_49410097
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:37 schreef Thelonious het volgende:
WTF die is idd massive
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')