Daar gaan we al. Omdat iedereen vandaag de dag bijna te dik is is je norm wat normaal is al helemaal vervaagd. Deze vrouwen zijn dus echt wel aan de maat hoor. OK, niet iedereen heeft 32, maar er zit nogal een marge tussen maat 32 en boven de 40. Dat is nu net mn hele punt.....quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:34 schreef Black-Hole het volgende:
Sorry hoor, maar deze vrouwen op deze foto zijn dus echt niet dik. Alsof iedere vrouw maatje 32 heeft in het echt
Wat jij wil, de vrouwen op de foto hebben dus echt geen maat 40quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:37 schreef Samson het volgende:
[..]
Daar gaan we al. Omdat iedereen vandaag de dag bijna te dik is is je norm wat normaal is al helemaal vervaagd. Deze vrouwen zijn dus echt wel aan de maat hoor. OK, niet iedereen heeft 32, maar er zit nogal een marge tussen maat 32 en boven de 40. Dat is nu net mn hele punt.....
op die foto heeft zit niemand boven de 40 behalve misschien die ene voor haar borsten een grotere maat nodig heeftquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:37 schreef Samson het volgende:
[..]
Daar gaan we al. Omdat iedereen vandaag de dag bijna te dik is is je norm wat normaal is al helemaal vervaagd. Deze vrouwen zijn dus echt wel aan de maat hoor. OK, niet iedereen heeft 32, maar er zit nogal een marge tussen maat 32 en boven de 40. Dat is nu net mn hele punt.....
Omdat er meisjes aan kapot gaan als ze van die graatmagere modellen in de reclames zien waar jij op doelt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:37 schreef Samson het volgende:
[..]
De heroinejunkie look is zoooooo 2003.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:40 schreef Samson het volgende:
Ik merk het al aan de reacties. OK, als jullie liever karrepaarden zien dan gewoon sportieve goed in vorm zijnde vrouwen, so be it. Ik hoop dat er toch mensen zijn die t anders zien![]()
Karrepaarden.... hou op zeg...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:40 schreef Samson het volgende:
Ik merk het al aan de reacties. OK, als jullie liever karrepaarden zien dan gewoon sportieve goed in vorm zijnde vrouwen, so be it. Ik hoop dat er toch mensen zijn die t anders zien![]()
Oh, dus jij vindt de 2e van links dus al te dik? Prima figuurtje hoor waar menigeen jaloers op zal zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:40 schreef Samson het volgende:
Je bent ook op de hoogte van het feit dat de kledingmaten aan het verschuiven zijn door het dikker worden van de mensen? De maat 38 die je nu koopt ging vroeger voor een maat 40 door, etc...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
op die foto heeft zit niemand boven de 40 behalve misschien die ene voor haar borsten een grotere maat nodig heeft
dat klopt maar dan nog zijn ze niet dikquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:42 schreef Samson het volgende:
[..]
Je bent ook op de hoogte van het feit dat de kledingmaten aan het verschuiven zijn door het dikker worden van de mensen? De maat 38 die je nu koopt ging vroeger voor een maat 40 door, etc...
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:40 schreef Samson het volgende:
Newflash, er gaan vandaag de dag grote aantallen meer mensen dood door overgewicht gerelateerde ziektes dan door ondergewicht. Ondergewicht is relatief bijna geen probleem maar overgewicht wel. Dat verzin ik niet, maar het is een feit.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Omdat er meisjes aan kapot gaan als ze van die graatmagere modellen in de reclames zien waar jij op doelt.
Bovendien vind ik dat soort modellen er veel beter uit zien dat die latjes die je eerst zag.
En daar komt bij dat dit soort vrouwen dichter bij de gemiddelde realiteit komt dat die spijkers.
Zo...
Je hebt het overgewicht, dit is geen overgewicht.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:45 schreef Samson het volgende:
[..]
Newflash, er gaan vandaag de dag grote aantallen meer mensen dood door overgewicht gerelateerde ziektes dan door ondergewicht. Ondergewicht is relatief bijna geen probleem maar overgewicht wel. Dat verzin ik niet, maar het is een feit.
Pff, wat jij wil, maar voor deze maatjes zou ik de playboy niet kopen. Dan zijn de regels van t spel ineens heel anders, vraag t maar aan het merendeel van de mannen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat klopt maar dan nog zijn ze niet dikmaar gewoon vrouwelijk
en als jij niet op vrouwen valt tja...
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:46 schreef Croupouque het volgende:
Deze Dove-campagne is gewoon een hele slimme marketingtruc die inspeelt op een bepaalde vorm van maatschappelijke onvrede. Helemaal terecht, maar zo hypocriet als de pest.
Dat je de vrouwen op de foto als te dik en ongezond ziet toont wel weer aan dat de meeste mensen tegenwoordig helemaal geen idee meer hebben van wat realistisch is. Het abnormale is de norm geworden.
Alsof die foto's niet bewerkt zijnquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:47 schreef Samson het volgende:
[..]
Pff, wat jij wil, maar voor deze maatjes zou ik de playboy niet kopen. Dan zijn de regels van t spel ineens heel anders, vraag t maar aan het merendeel van de mannen.
Sorry hoor maar ik denk juist dat de meeste mannen liever niet op een glasplat liggen te krikken...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:47 schreef Samson het volgende:
[..]
Pff, wat jij wil, maar voor deze maatjes zou ik de playboy niet kopen. Dan zijn de regels van t spel ineens heel anders, vraag t maar aan het merendeel van de mannen.
Nee, en deze dove foto's zijn ook niet bewerktquote:
Overgewicht is je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:45 schreef Samson het volgende:
[..]
Newflash, er gaan vandaag de dag grote aantallen meer mensen dood door overgewicht gerelateerde ziektes dan door ondergewicht. Ondergewicht is relatief bijna geen probleem maar overgewicht wel. Dat verzin ik niet, maar het is een feit.
Schijtziek wordt je van al die Sonja Bakker nazi's. Bemoei je met je eigen leven.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:52 schreef enter het volgende:
[..]
Overgewicht is je eigen verantwoordelijkheid.
Hetzelfde als met roken, drinken, niet sporten, drugs.... etc.
Nou sorry hoor maar geen 1 van die foto is te dik/stevig. Sterker nog de 2e van links is extreem mager.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:28 schreef Samson het volgende:
Hier begrijp ik dus niets van. Het is natuurlijk zo dat er een aantal te dunne modellen rondlopen die een ongezond laag gewicht hebben. Kan me voorstellen dat dat een slecht beeld geeft aan jonge meiden. Maar nu zie je dus meer en meer juist te dikke mensen in reclames:
[afbeelding]
OK, ze zijn niet allemaal te dik, maar nogal stevig.
Inderdaad, iedereen kan bedenken dat je overgewicht krijgt van te veel eten en te weinig bewegenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Schijtziek wordt je van al die Sonja Bakker nazi's. Bemoei je met je eigen leven..
Als je kijkt naar wat er op straat rondloopt, hoeveel perfect afgetrainde mensen zie je dan? Natuurlijk afgezien van het toenemende aantal vrouwen met eetstoornissen en jongens met een adoniscomplex die koste wat kost proberen om er zo uit te zien als de modellen in de reclames. Reclame is in onze maatschappij dermate vaak aanwezig dat het nu een verantwoordelijkheid draagt, een belangrijke rol bij het vormen van je zelfbeeld. Denk maar eens na of je ontevreden bent over je uiterlijk en waardoor dat komt. Wanneer er in reclames gebruik zou worden gemaakt van normaal uitziende modellen zou bijna iedereen letterlijk een stuk beter in zijn vel zitten. De insteek van deze Dove-reclame is juist dat, je moet niet proberen om iemand anders te zijn maar tevreden zijn met het figuur waar je mee geboren bent. Best nobel! En ja, daarvoor moet je natuurlijk wel een hele rits Dove producten kopen. Want zo zijn ze ook wel, daar bij Unilever.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:50 schreef Samson het volgende:
Misschien ben ik in mn topic niet duidelijk genoeg. Ik heb dus niets tegen iets dikkere vrouwen. Vind t zelf in bepaalde gevallen ook niet lelijk, hangt er helemaal vanaf. Ik vind t alleen fout om dit dmv reclames meer te promoten. Ik vind dat je juist getrainde in vorm zijnde meiden/vrouwen moet laten zien. Waarom is het zo moeilijk om te zien dat er tussen een graatmager model en een soort van rubensvrouw nog wel de nodige kledingmaten zitten?
eens ook zo geweldig hypocriet eerst hadden ze zelf alleen maar slanke mooie vrouwen maar omdat ze merken dat ze met maatschappelijk verantwoord zijn meer kunnen verdienen stappen ze daarop overquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:46 schreef Croupouque het volgende:
Deze Dove-campagne is gewoon een hele slimme marketingtruc die inspeelt op een bepaalde vorm van maatschappelijke onvrede. Helemaal terecht, maar zo hypocriet als de pest.
Dat je de vrouwen op de foto als te dik en ongezond ziet toont wel weer aan dat de meeste mensen tegenwoordig helemaal geen idee meer hebben van wat realistisch is. Het abnormale is de norm geworden.
Dat is t m nu net. Het gaat er dus bljkbaar helemaal niet om het laten zien wat gezond is, maar om wat verkoopt. Zodra nu zou blijken dat deze campagnes helemaal niet goed zouden werken, moet je opletten hoe snel de slankere modellen weer op tv zijn...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:00 schreef Hijacking het volgende:
[..]
eens ook zo geweldig hypocriet eerst hadden ze zelf alleen maar slanke mooie vrouwen maar omdat ze merken dat ze met maatschappelijk verantwoord zijn meer kunnen verdienen stappen ze daarop over
99,99% van de reclames heeft "gezonde"/getrainde acteurs en jij maakt je druk om die ene uitzonderingquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:28 schreef Samson het volgende:
OK, ze zijn niet allemaal te dik, maar nogal stevig. Maar een lekker gezond atletisch type zie je er niet bij. Dit geeft dan toch ook een foute boodschap aan vrouwen lijkt me? Waarom wordt er in reclames nu niet voor een gezonde/getrainde variant gekozen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |