heb je het uberhaupt geprobeerd? Of heb je het gewoon gelijk opgegeven?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:01 schreef Retarded het volgende:
ik heb al een paar dagen niet gepost of gelezen hiero... want ik las altijd alleen de centrale topics. Ik denk er meer zijn die hetzelfde hebben...
Ik heb het geprobeerd, alleen wil ik niet in een topic zitten wat over 1 spel gaat. Ik wil screenshots door elkaar zien, algemene nieuwtjes bij elkaar hebben en de gezelligheid (want die is nu erg ver te zoeken) van de centrale topics terug. En tuurlijk moet je alles een kans geven, maar ik denk dat 90% van de users het met me eens is.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:29 schreef kepler het volgende:
[..]
heb je het uberhaupt geprobeerd? Of heb je het gewoon gelijk opgegeven?
Op neogaf hebben ze daar een heer erg leuk topic over: de zogenaamde Screenshot threads. Die zijn per console gesplitst en daar worden alle screenshots van die console geplaatst. Zo'n topic mag je hier ook wel openen hoorquote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:35 schreef Retarded het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd, alleen wil ik niet in een topic zitten wat over 1 spel gaat. Ik wil screenshots door elkaar zien, algemene nieuwtjes bij elkaar hebben en de gezelligheid (want die is nu erg ver te zoeken) van de centrale topics terug. En tuurlijk moet je alles een kans geven, maar ik denk dat 90% van de users het met me eens is.
En als zo'n topic geopent wordt dan gaan we daar dus die screenshots bespreken waardoor het volgens julie een verkapt centraal topic is en dus gaat het dicht.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:37 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Op neogaf hebben ze daar een heer erg leuk topic over: de zogenaamde Screenshot threads. Die zijn per console gesplitst en daar worden alle screenshots van die console geplaatst. Zo'n topic mag je hier ook wel openen hoor![]()
Het was gewoon een makkelijke manier om overal van op de hoogte te blijven zonder overal te diep op in te gaan.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:41 schreef Bastard het volgende:
Ik weet het straks niet meer hoor..
- Centrale topics
- En topics voor nieuws
Wat is het doel van de centrale topics dan denk ik? Als iedere luie user niet verder komt dan de centrale topics, wat dus het geval zal zijn denk ik, dan mis je de discussie in de nieuwstopics.
Centrale topics zijn opgezet in eerste instantie om het forum op te ruimen van allerlei kleine topics. Toen kreeg je "Dit kan ook makkelijk in het centrale topic, slotje" .
Dus nu worden straks de andere topics weer wel toegestaan.. dus heb je het EN in het centrale topic, EN in een apart topic. Dan zijn we dus weer terug bij af naar mijn idee.
Ik snap niet waarom mensen hun poot stijf willen houden en janken, want zo zie ik dat echt hier bij sommige users, omdat hun centrale topic is afgepakt.
Vertel eens, WAT was er dan zo GOED aan het centrale topic, buiten het kliekgevoel om?
Nieuwswaarde? Laat me niet lachen, nieuws staat op FOKgames.
Mooie screens? Erg sporadisch en steeds dezelfde gebruikers die het posten
Goede discussies? Echt niet.. er werd overheen gewalst door ander geblaat.
Kortom, naar mijn idee echt niet zo veel bijzonders als een 'gezellige kliek' wat niet een welkom was voor nieuwkomers.
Ik sta open voor goede ideeen of goede feedback over de rede waarom de centrale topics open zouden moeten, maar ik daar zie ik nog bar weinig van. Ik zie tot nu toe alleen een stel huillies die denken dat door hun niet posten GAM wel zou zwichten ofzo.
Je kon toch ook op het forum discucieren. Je moet alleen niet over 3 dagen willen discusieren over een onderwerp van vandaag. maar dat lijkt me logisch.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:52 schreef Bastard het volgende:
Een mogelijkheid om te discussern op fokgames? Zou het niet andersom moeten.. op het forum?
Nogmaals.. ik check fokgames niet eens.
Als je dat echt wil kan je natuurlijk zo iets ook altijd weer naar boven halen in het centrale topic.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:01 schreef Bastard het volgende:
Ik wil wel over 3 dagen kunnen discusseren, ook over de kleine dingetjes... en met mij talloze andere die niet de mogelijkheid hebben om iedere dag het centrale topic te volgen.
Ieder nieuwtje een apart topic, en je kan na een week nog binnen komen en reageren.
Ik denk dat vooral de users die niet vaak op het forum komen helemaal verdwalen in het nieuwe systeem.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:11 schreef Bastard het volgende:
Ik denk dat die kleinere topics, laat ik het voor het gemak zo even noemen weining animo zullen krijgen.
-Omdat de users het nieuws als het ware 'al besproken' hebben in het centrale topic.
-Groot deel van de users niet verder WIL dan het centrale topic.
Nu dwing je de mensen om beter te posten.. ontopic, meer gebruikersvriendelijk, open voor de user die niet de hele dag op fok hangt.
Kortom, ik zie nog steeds geen GOEDE rede om centrale topics aan te houden.
Het is soms heel interesant om met mensen te praten die een andere console hebben.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:29 schreef MrDice het volgende:
Door het sluiten van de console-kliekjes-topics en ze in zekere zin te dwingen samen in de SC te 'ouwehoeren' is er ook de kans om wat meer te praten met 'anders denkende console liefhebbers' (). Moet zeggen dat de SC tot nu toe best wel gezellig is.
Het 360-topic. Nee wacht, de 360-topics. Is ook niet 'even checken'. Als alle topics duidelijke TT's hebben, dan is het wél makkelijker checken, aangezien je alleen hoeft te openen wat je interessant lijkt (Hey een xbox 360 toetsenbord, dat interesseert me geen zak *slaat over* <- bijvoorbeeld). En wat nog fijner is, is dat mensen erin kunnen reageren over dat onderwerp.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:45 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral de users die niet vaak op het forum komen helemaal verdwalen in het nieuwe systeem.
Ik ben gisteren een halve dag weggeweest en ik heb al problemen met het bij lezen.
Laat staan de mensen die 1 keer per dag even het forum checken.
Die moeten nou zoveel checken dat het niet meer "even het foum checken" genoemt kan worden.
Proberen GAM groter te maken is goed. Maar ook daar zit een grens.
Ik doe vaak liever boodschappen in de mini appie bij mij in de buurt dan bij de XL appie ietsje verder op.
Als ik het zuivel vak gevonden heb wil ik meteen de melk kunnen vinden.
En niet eerst de melk moeten gaan zoeken en dan vervolgens ook nog eens uit de tig verschillende soorten en merken melk moeten kiezen.
Het kan allebij de kanten op.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:52 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het 360-topic. Nee wacht, de 360-topics. Is ook niet 'even checken'. Als alle topics duidelijke TT's hebben, dan is het wél makkelijker checken, aangezien je alleen hoeft te openen wat je interessant lijkt (Hey een xbox 360 toetsenbord, dat interesseert me geen zak *slaat over* <- bijvoorbeeld). En wat nog fijner is, is dat mensen erin kunnen reageren over dat onderwerp.
Als je in het 360-topic iets hebt gezien, waarop je eigenlijk weer wilde reageren, maar je laat het maar omdat het allang weer over iets anders gaat. Of nog erger, het topic zit al op slot, aangezien er weer een nieuw deel is.
Dus ik denk juist dat het voor nieuwe users en users die soms maar even komen kijken het wel een fijn systeem is.
Nou, ik vind dat een TT juist makkelijk duidelijk te maken is.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:58 schreef Heintje het volgende:
[..]
Het kan allebij de kanten op.
Als je door het 360 topic scrollt en je ziet ineens een plaatje van dat toetsenbordje dan weet je gelijk wat het is.
Het zal heel moeilijk zijn om een TT zo te maken dat die meteen voor iedereen duidelijk is.
Waardoor iemand dus toch in een topic moet gaan kijken. Of iemand denk dat het niks is maar zou het echtaraf gezien toch wel interesant zijn. Vooral onbekende games zijn hier een goed voorbeeld van.
Ik denk dat er beter iets aan gedaan kan worden dat mensen makkelijker een "oud" item omhoog halen in een centraal topic. Dat zal echt niet als storend ervaren worden.
Daar heb je een punt. Ware het niet dat de groep die graag in de centrale topics nou niet echt kan leven vanwege slotjes.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:19 schreef Danny het volgende:
Beiden. Centrale topics open laten en nieuwe topics toestaan. Als een onderwerp in een nieuw topic geplaatst wordt kan er in dat topic worden gediscussiëerd. Besluit iemand hetzelfde onderwerp tevens in het centrale topic aan te halen, so fucking what? No big deal, dan staat het op twee plekken. Kan ieder voor zich bepalen of hij er op triviale wijze over wil praten in een centraal topic (omdat elk moment het onderwerp ondergesneeuwd kan worden door een nieuw onderwerp) of dat hij er evt dieper op in wil gaan in een nieuw topic. Andersom precies hetzelfde.
Wat me in de afgelopen drie delen is opgevallen is dat de centrale topic lezers liever geen andere topics openen en dat er ook mensen zijn die juist de centrale topics niet interessant vinden. Die twee groepen users kunnen prima naast elkaar bestaan op deze wijze imo.
Dus... de slotjes gaan van de Centrale topics af?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:19 schreef Danny het volgende:
Beiden. Centrale topics open laten en nieuwe topics toestaan. Als een onderwerp in een nieuw topic geplaatst wordt kan er in dat topic worden gediscussiëerd. Besluit iemand hetzelfde onderwerp tevens in het centrale topic aan te halen, so fucking what? No big deal, dan staat het op twee plekken. Kan ieder voor zich bepalen of hij er op triviale wijze over wil praten in een centraal topic (omdat elk moment het onderwerp ondergesneeuwd kan worden door een nieuw onderwerp) of dat hij er evt dieper op in wil gaan in een nieuw topic. Andersom precies hetzelfde.
Wat me in de afgelopen drie delen is opgevallen is dat de centrale topic lezers liever geen andere topics openen en dat er ook mensen zijn die juist de centrale topics niet interessant vinden. Die twee groepen users kunnen prima naast elkaar bestaan op deze wijze imo.
Dat is toch een beetje dit:quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:19 schreef Danny het volgende:
Voordeel hiervan is dat je de "centrale" / "SC" topics iets meer verbergt voor andere en dus over het algemeen bij nieuwe users verse topics krijgt..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:34 schreef ursel het volgende:
En toch heb ik nog steeds geen antwoord op mijn idee..
De users willen SC over van alles en nog wat, de modjes willen inhouderlijke discussies in aparte topics om te voorkomen dat offtopic weer over ontopic heen walst.
Waarom dan niet een subsubsubsubsub dinges met de naam clans of zoiets.. Gooi je daar lekker al dat ge-ouwehoer in. Users blij die kunnen weer ouwehoeren, modjes blij, want gewone users posten hun vraag weer gewoon. Probleem opgelost..
dat was al bekend, alleen de precieze datum is nog niet bekendquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:23 schreef Pronk het volgende:
[..]
Dus... de slotjes gaan van de Centrale topics af?![]()
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:28 schreef Danny het volgende:
[..]
dat was al bekend, alleen de precieze datum is nog niet bekend
het is dan ook maar een keer of 10 herhaalt in de verschillende topicsquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:36 schreef Pronk het volgende:
Hmm, ik ben blijkbaar zo druk met klagen dat ik dat heb gemist.
![]()
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:41 schreef MrDice het volgende:
[..]
het is dan ook maar een keer of 10 herhaalt in de verschillende topics![]()
precies zo als het moet...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:19 schreef Danny het volgende:
dubbele topics waren er altijd al en die kunnen doorgaans worden samengevoegd. als de insteek compleet anders is kunnen ze zelfs beiden open blijven. Dit heeft niets te maken met het sluiten van centrale topics imoquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:06 schreef BroesWillems het volgende:
kijk hier was ik bang voor :
Virtual Console: de Toppers?
[Wii] Virtual Console Speculatie topic
lijkt me een beetje dubbel op?
edit: en dit is dus niet gestart door iemand wat wil dwarsliggen....![]()
Klopt, ik wil ook een centraal topic alwaar we gezamenlijk kunnen lachen om het wijnglas van Bastard, welke hij zeer trots showt via zijn webcam tijdens een nachtelijk potje UNO.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:01 schreef Bastard het volgende:
Ik wil wel over 3 dagen kunnen discusseren, ook over de kleine dingetjes... en met mij talloze andere die niet de mogelijkheid hebben om iedere dag het centrale topic te volgen.
Ieder nieuwtje een apart topic, en je kan na een week nog binnen komen en reageren.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:51 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Klopt, ik wil ook een centraal topic alwaar we gezamenlijk kunnen lachen om het wijnglas van Bastard, welke hij zeer trots showt via zijn webcam tijdens een nachtelijk potje UNO.
ik denk persoonlijk dat de losse topics meer volk zullen trekken dan de SC/centrale topics. De mensen die in de centrale topics posten zijn de klagers uit de 4 GAM nieuwe stijl topics en dat is een relatief klein groepje van hooguit een man of 30 a 40. De centrale topics zullen vanwege slowchat wel sneller lopen, maar qua inhoud zullen veel mensen meer hebben aan de losse topics.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vind het prima, zolang de gewone kleine nieuwsbevattende topics daarnaast kunnen bestaan...
Maar ik voorspel dat daar weinig animo voor zal wezen, alles weer bij het vertrouwde oude.. het 360 topic als verkapt SC waar je toevallig dan nieuws in kan oppikken.
Ik heb een idee,quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:13 schreef Danny het volgende:
[..]
ik denk persoonlijk dat de losse topics meer volk zullen trekken dan de SC/centrale topics. De mensen die in de centrale topics posten zijn de klagers uit de 4 GAM nieuwe stijl topics en dat is een relatief klein groepje van hooguit een man of 30 a 40. De centrale topics zullen vanwege slowchat wel sneller lopen, maar qua inhoud zullen veel mensen meer hebben aan de losse topics.
let it go... heintje, het heeft geen zin meer....quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:17 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ik heb een idee,
Gooi de centrale topics weer open en we proberen het gewoon uit.
Ik hoop het maar.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:13 schreef Danny het volgende:
[..]
ik denk persoonlijk dat de losse topics meer volk zullen trekken dan de SC/centrale topics. De mensen die in de centrale topics posten zijn de klagers uit de 4 GAM nieuwe stijl topics en dat is een relatief klein groepje van hooguit een man of 30 a 40. De centrale topics zullen vanwege slowchat wel sneller lopen, maar qua inhoud zullen veel mensen meer hebben aan de losse topics.
Er is gezegt dat ze weer open gaan.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:18 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
let it go... heintje, het heeft geen zin meer....
hij komt ook van zelf weer, maar als we tegen de schenen blijven schoppen gaan ze het heus niet sneller open gooien...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:19 schreef Heintje het volgende:
[..]
Er is gezegt dat ze weer open gaan.
Dus als ik lang genoeg vol hou krijg ik vanzelf een keer mijn zin.
Daar is dit topic tenslotte toch voor.
voor het overzicht wordt het inderdaad beter als ze zo snel mogelijk weer open gaan. nu wordt voor elk bericht over een console/spel een nieuwe topic opengemaakt (vaak onbewust) en dat leidt tot irritatie en onoverzichtelijkheid.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:30 schreef Heintje het volgende:
Ben wel benieuwd of de crew al enig idee heeft wanneer ze wer open mogen.
Over een maand duurt echt nog veel te lang.
Volgens mij kunnen ze volgende week wel weer open.
sterker nog, dat is de bedoeling.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:19 schreef AirRaid het volgende:
[..]
voor het overzicht wordt het inderdaad beter als ze zo snel mogelijk weer open gaan. nu wordt voor elk bericht over een console/spel een nieuwe topic opengemaakt (vaak onbewust) en dat leidt tot irritatie en onoverzichtelijkheid.
maar dit had men van te voren toch kunnen bedenken.
Het hangt er natuurlijk puur vanaf wat je als 'overzicht' ziet, als ik naar de subfora kijk zie ik op dit moment precies over welke punten ik wil praten zonder dat deze aan mij voorbij gaan omdat ik zonodig dagelijks de content van 8 verschillende centraaltjes bij moet gaan houden.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:19 schreef AirRaid het volgende:
[..]
voor het overzicht wordt het inderdaad beter als ze zo snel mogelijk weer open gaan. nu wordt voor elk bericht over een console/spel een nieuwe topic opengemaakt (vaak onbewust) en dat leidt tot irritatie en onoverzichtelijkheid.
maar dit had men van te voren toch kunnen bedenken.
Dat hebben wij puur proberen af te dwingen om content te genereren voor de subfora, die als deze topics open gebleven waren, gedoemt waren om te mislukken, en als het nu nog niet zo erg is, zijn er toch weinig problemen mee totdat de centrale topics voor de liefhebbers weer verschijnen?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:03 schreef AirRaid het volgende:
toch vin dik het jammer dat het centrale DS topic gesloten is, als je iets wilt weten over een spel (waar geen topic over is) ben je nu dus min of meer verplicht om er een topic over te gaan maken.
nu is dat ook nog niet zo erg maar als er voor ieder spel een appart aangemaakt gaat worden omdat iemand slechts een klein beetje info eover ene bepaald spel wil en er voor de rest niet veel meer naar omgekeken gaat worden kan dit toch leiden tot een overloop aan topics.
Gewoon vragen om wat meer topics te openen voor dingen die in centrale topics besproken werden was geen optie?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat hebben wij puur proberen af te dwingen om content te genereren voor de subfora, die als deze topics open gebleven waren, gedoemt waren om te mislukken, en als het nu nog niet zo erg is, zijn er toch weinig problemen mee totdat de centrale topics voor de liefhebbers weer verschijnen?
Als ik al om FB vraag wat topic reports zetten bij overtredingen betrefd krijg ik al te horen dat ik het zelf allemaal mag uitzoeken omdat ik mod ben(ongeacht de reden om dat niet te melden), denk je nou echt dat het dan wel lukt als dat om het zetten van specifieke topics gaat?quote:Op zondag 13 mei 2007 21:29 schreef Fallen het volgende:
[..]
Gewoon vragen om wat meer topics te openen voor dingen die in centrale topics besproken werden was geen optie?
Ik heb nog nooit een mod in een centraal PS3-topic voorbij zien komen met de mededeling "Hey, misschien verdient dit onderwerp wel een eigen topic..." van een mod. Jij wel?quote:Op zondag 13 mei 2007 21:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als ik al om FB vraag wat topic reports zetten bij overtredingen betrefd krijg ik al te horen dat ik het zelf allemaal mag uitzoeken omdat ik mod ben(ongeacht de reden om dat niet te melden), denk je nou echt dat het dan wel lukt als dat om het zetten van specifieke topics gaat?
nee, dit heeft niks met Danny te maken.... dus helaas.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:29 schreef JimmieTheSaint het volgende:
Ow god, het is blijkbaar een idee van Danny, dus "resistance is futile".
Waarom zijn dat soort topics dan niet eerder geopend? betekent deze uitspraak van jou echt dat ik voor jou moet bepalen welke game/nieuws topics in een apart topic geopend dienen te worden? Kijk dit is een tijdelijke maatregel en deze zal binnen korte tijd opgeheven worden.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:13 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een mod in een centraal PS3-topic voorbij zien komen met de mededeling "Hey, misschien verdient dit onderwerp wel een eigen topic..." van een mod. Jij wel?
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar als er aangegeven was dat er meer behoefte was aan losse (PS3 gerelateerde) topics, had ik die graag geopend.
Users mogen wat mij betrefd best roepen dat het niet werkt als er zinvolle argumenten bij gegeven worden waarom. Daarbij heb ik nog geen situatie gezien waarbij het andersom ging, getuigende mijn eerdere reactie.quote:Het grappige is dat users eigenlijk niet mogen roepen dat dingen niet werken, maar eerst maar eens moeten proberen. Gaat het andersom, dan is de aanname dat het niet gaat werken in een een valide reden om dingen radicaal te veranderen (het sluiten van centrale topics is vrij radicaal te noemen).
Omdat ons eerst is aangeleerd dat zo veel mogelijk centraal beter is. (vind ik nog steeds)quote:Op zondag 13 mei 2007 23:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Waarom zijn dat soort topics dan niet eerder geopend? betekent deze uitspraak van jou echt dat ik voor jou moet bepalen welke game/nieuws topics in een apart topic geopend dienen te worden? Kijk dit is een tijdelijke maatregel en deze zal binnen korte tijd opgeheven worden.
Vind ik ook. En zoveel topics worden er niet meer geopend.quote:Op maandag 14 mei 2007 08:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Na een paar dagen is het nog steeds kut..
Nee, maar precies zoals Heintje en ik al aangaven, jullie hadden best aan mogen geven dat er behoefte was aan meer losse topics. Dat is nu wel duidelijk, alleen een beetje op een vreemde manier.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Waarom zijn dat soort topics dan niet eerder geopend? betekent deze uitspraak van jou echt dat ik voor jou moet bepalen welke game/nieuws topics in een apart topic geopend dienen te worden? Kijk dit is een tijdelijke maatregel en deze zal binnen korte tijd opgeheven worden.
Ik heb nog nooit een mod voorbij zien komen in een centraal topic met de mededeling "Hey, volgens mij is dit een los topic waard, laten we die eens openen..." (Maar ik herhaal mezelf, dit had ik al voorgesteld/gevraagd...)quote:Users mogen wat mij betrefd best roepen dat het niet werkt als er zinvolle argumenten bij gegeven worden waarom. Daarbij heb ik nog geen situatie gezien waarbij het andersom ging, getuigende mijn eerdere reactie.
Dat zelfde gevoel heb ik dus over de Wii topics. Vandaar dat ik zo nieuwsgierig ben naar wat statistieken.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:02 schreef Sharkdoggie het volgende:
Naar mijn gevoel is het op de Xbox 360 forum te rustig / stil. Misschien was het altijd zo met de Xbox 360 topics en valt het mij nu pas op doordat de console een eigen forum heeft, maar zou zweren dat er altijd meer activiteit was in de Xbox 360 topics. Heb zelf zat topics geopend in het Xbox 360 forum, dus daar ligt het niet aan.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 08:52 schreef ijsmeis het volgende:
Het is vanaf het begin al de bedoeling geweest dat de consoletopics open zouden gaan. Alleen hebben we niet gezegd wanneer.
Je gaat me niet wijsmaken dat het altijd al de bedoeling is geweest de consoletopics na een week weer open te gooien.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 08:52 schreef ijsmeis het volgende:
Het is vanaf het begin al de bedoeling geweest dat de consoletopics open zouden gaan. Alleen hebben we niet gezegd wanneer.
Het is altijd al de bedoeling geweest om ze eventjes op slot te gooienquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:04 schreef chibibo het volgende:
[..]
Je gaat me niet wijsmaken dat het altijd al de bedoeling is geweest de consoletopics na een week weer open te gooien.
We hadden zelf nog geen tijd in gedachte nee. We wilden ze opengooien wanneer er topics werden geopend over zaken die ook een eigen topic verdienen. Dat is gebeurd, dus kunnen de consoletopics weer open.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:04 schreef chibibo het volgende:
[..]
Je gaat me niet wijsmaken dat het altijd al de bedoeling is geweest de consoletopics na een week weer open te gooien.
Ja, dat had ik wel begrepen. Alleen vermoed ik dat jullie een langere termijn in gedachten hadden dan een week.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:00 schreef RaymanNL het volgende:
Het is altijd al de bedoeling geweest om ze eventjes op slot te gooien
Dat had meer te maken met de ontvangers dan met de boodschappers.quote:Dat hebben we altijd al gezegt hoor, alleen is het nooit goed overgekomen
Nee, een gedeelte van de users was het er gewoon niet mee eens. Ik ook niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:00 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Het is altijd al de bedoeling geweest om ze eventjes op slot te gooienDat hebben we altijd al gezegt hoor, alleen is het nooit goed overgekomen
![]()
er is nooit een termijn gesteld, dus je hebt een reden om het te betwijfelen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:25 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ja, dat had ik wel begrepen. Alleen vermoed ik dat jullie een langere termijn in gedachten hadden dan een week.
Ik heb in deze topicreeks bijna net zoveel mensen gezien die het er meeeens als mee oneens waren , dus het heeft daar niks mee te maken, en het is voor de users die het gebruikelijk vonden om desbetreffende onderwerpen naar hun eigen centraaltje te trekken als het goed is duidelijk geworden dat dat geen verplichte optie is.quote:Dat had meer te maken met de ontvangers dan met de boodschappers.
Er werd in het begin iets gezegd over 'een maandje'.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
er is nooit een termijn gesteld, dus je hebt een reden om het te betwijfelen.
Als men blijft vragen waarom de consoletopics gesloten zijn en of ze niet geopend kunnen worden, terwijl al meerdere malen is aangegeven wat de reden is en dat het tijdelijk is, dan heeft het daar alles mee te maken.quote:Ik heb in deze topicreeks bijna net zoveel mensen gezien die het er meeeens als mee oneens waren , dus het heeft daar niks mee te maken,
Wees nou maar gewoon blij dat ze weer open zijnquote:Op woensdag 16 mei 2007 02:06 schreef chibibo het volgende:
[..]
Er werd in het begin iets gezegd over 'een maandje'.
[..]
Als men blijft vragen waarom de consoletopics gesloten zijn en of ze niet geopend kunnen worden, terwijl al meerdere malen is aangegeven wat de reden is en dat het tijdelijk is, dan heeft het daar alles mee te maken.
Ik vind het niet echt een succes.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:29 schreef RaymanNL het volgende:
Nou, de centrale topics zijn nu bijna een week open. Wat vinden jullie nu van het nieuwe GAM![]()
Maar ik heb dus ook niet het gevoel dat dat opgevangen wordt door de andere topics.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:34 schreef RaymanNL het volgende:
De centrale topics gaan idd wat langzamer nu, dat is mij ook al opgevallen![]()
Hemelvaart, met aansluitend lang weekend... deze week trekt het weer aan.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:34 schreef RaymanNL het volgende:
De centrale topics gaan idd wat langzamer nu, dat is mij ook al opgevallen![]()
Ik vond gisteren ook nog een behoorlijk rustige dag. Zeker in het Xbox gedeelte worden bijna geen topics meer gemaakt.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:58 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hemelvaart, met aansluitend lang weekend... deze week trekt het weer aan.![]()
Ik had niet verwacht dat de varanderingen zo'n grote impact zouden hebben....quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:02 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vind/vond het overal rustig op FOK!. Niet alleen in GAM dus.
1 2 3 4 5 6 7 8 | --------------------------------- ma 16-04 12445 912 ma 23-04 12544 1109 ma 30-04 9600 636 ma 07-05 17016 1517 ma 14-05 13446 1013 ma 21-05 15317 1227 |
En op welke dag ging het nieuwe systeem in?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:41 schreef Danny het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit zijn de views en posts in GAM op de afgelopen maandagen. Met uitzondering van ma 7-5 was gisteren de drukste dag in GAM. Het heeft tot nu toe dus een positieve uitwerking
Vind het wel een beetje onoverzichtelijk zo. Tis heel leuk dat je nu de filters hebt, maar met een stuk of 14 consoles/handhelds gebruik ik de filters niet en dan zijn er toch wel een hoop topics om doorheen te worstelen.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:29 schreef RaymanNL het volgende:
Nou, de centrale topics zijn nu bijna een week open. Wat vinden jullie nu van het nieuwe GAM![]()
Daarom is het ook de bedoeling dat de users de afkorting van de console/handheld voor hun TT zettenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:10 schreef Tain het volgende:
[..]
Vind het wel een beetje onoverzichtelijk zo. Tis heel leuk dat je nu de filters hebt, maar met een stuk of 14 consoles/handhelds gebruik ik de filters niet en dan zijn er toch wel een hoop topics om doorheen te worstelen.
Het ligt meer aan de hoeveelheid nutteloze topics voor mij dan aan het wel of niet gebruiken van de afkortingenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:42 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Daarom is het ook de bedoeling dat de users de afkorting van de console/handheld voor hun TT zetten![]()
Dat zijn alle mensen die niet langer meer staken met posten nu de centrale weer open zijn bedoel je.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:41 schreef Danny het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit zijn de views en posts in GAM op de afgelopen maandagen. Met uitzondering van ma 7-5 was gisteren de drukste dag in GAM. Het heeft tot nu toe dus een positieve uitwerking
dan kom je niet in het nintendo gedeelte, daar verdrink je in de nieuwe topics...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:14 schreef Bastard het volgende:
Ben ik de enige die ziet dat er dus nu sinds het centrale weer open is, er een terug loop is in andere nieuwe topics? Laat staan dat er nog screenshots worden gepost in het centrale topic op Gijsje79 na dan.... waardeloos.
Ja lekker, post dan ook ff de stats van bijv vorig jaar deze tijd of van de afgelopen paar maand, conclusies trekken uit zulke getallen is wel erg matig.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:41 schreef Danny het volgende:
[ code verwijderd ]
Klopt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:17 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
dan kom je niet in het nintendo gedeelte, daar verdrink je in de nieuwe topics...
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:19 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ja lekker, post dan ook ff de stats van bijv vorig jaar deze tijd of van de afgelopen paar maand, conclusies trekken uit zulke getallen is wel erg matig.
quote:Tussen 1804 en 1881 schreef Benjamin Disraeli het volgende:
Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken.
we houden die info pas een paar weken bijquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:19 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ja lekker, post dan ook ff de stats van bijv vorig jaar deze tijd of van de afgelopen paar maand, conclusies trekken uit zulke getallen is wel erg matig.
het aantal posts is imo niet nietszeggend. jij mag vinden van wel natuurlijk, dat is je goed recht, maar ik ben dik tevreden met de nieuwe situatie en de stats die we hebben ondersteunen mijn gevoelquote:Op woensdag 23 mei 2007 08:35 schreef Sharkdoggie het volgende:
Natuurlijk zijn er meer views als iedereen meer topics moet checken. Aan zulke statistieken heeft geen hond wat. Die posts zijn ook niets zeggend.
Dus jij bent dik tevreden over het feit dat er op een Maandag meer is gepost dan een andere Maandag... ik zie niet helemaal wat er dan een goed gevoel moet geven, behalve dat het leuk is om iets tastbaars te tonen aan potentiele adverteerders that is. Maar wat zegt dat over de inhoud van GAM volgens jou, waar heb je een goed gevoel over?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:01 schreef Danny het volgende:
[..]
het aantal posts is imo niet nietszeggend. jij mag vinden van wel natuurlijk, dat is je goed recht, maar ik ben dik tevreden met de nieuwe situatie en de stats die we hebben ondersteunen mijn gevoel
Wat hebben de getallen van vorig jaar te maken met de verandering. Enige interesante cijvers zijn er net voor en nu. Dan kan je zien wat nu speelt Wat vorig jaar speelde kan je beter daar laten of in andere nuttige statslijsten zetten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:19 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
1 2 3 4 5 6 7 | di 17-04 12036 899 di 24-04 15596 1523 di 01-05 13144 1108 di 08-05 27468 2226 di 15-05 15886 1245 di 22-05 18399 1516 |
24-4 heeft evenveel posts als gisteren (een handjevol meer), maar 3000 views minder. alsnog is gisteren dan positief. Evenveel posts, meer viewsquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:38 schreef Cheiron het volgende:
Was 8-5 de "rel"? Of was dat 24-4.
over de uitwerking van de veranderingen. een handvol users is iets minder tevreden, maar de views en postaantallen tonen aan de het meerendeel van de users het OF een verbetering vindt OF niet perse een verslechtering OF het ze niet boeit. Da's dus positiefquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus jij bent dik tevreden over het feit dat er op een Maandag meer is gepost dan een andere Maandag... ik zie niet helemaal wat er dan een goed gevoel moet geven, behalve dat het leuk is om iets tastbaars te tonen aan potentiele adverteerders that is. Maar wat zegt dat over de inhoud van GAM volgens jou, waar heb je een goed gevoel over?
Tuurlijk probeer je de stats zo te interpetern hoe je jouw het beste uitkomen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:53 schreef Danny het volgende:
[..]
24-4 heeft evenveel posts als gisteren (een handjevol meer), maar 3000 views minder. alsnog is gisteren dan positief. Evenveel posts, meer views
Dat hoeft ook niet, maar iedere user KAN zelf een topic openen over een willekeurig onderwerp, of die nu wel of niet al in het centrale topic besproken wordt. Dat houdt in dat discussies de diepte in kunnen als daar de behoefte toe is. Voorheen was dat NIET mogelijk omdat de levensduur van een onderwerp binnen het centrale topic slechts duurt tot aan het volgende onderwerp.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:31 schreef Bastard het volgende:
Ok, ik snap dat het handjevol users niet opweegt op wat het meerendeel wilt hebben, dat snap ik, tevreden mee ook. Maar ik zie geen verschil met voor de rel en na de rel tov topics puur gericht op kopje xbox, dat vind ik jammer en daarmee concludeer ik dat 'de nieuwe aanpak' niet veel uitmaakt. Centraal is weer open dus geen behoefte aan een nieuw topic openen meer voor nieuwtjes of screenshots.
Neuh, ik probeer ze reëel en objectief te interpreteren waar jij ze op gevoelswaarde probeert te interpreteren. Ik beweer niet dat mijn wijze de jouwe moet zijnquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:26 schreef Heintje het volgende:
Tuurlijk probeer je de stats zo te interpetern hoe je jouw het beste uitkomen.
gemiddeld zijn het meer posts, maar als een user langer blijft hangen is dat altijd positief.quote:Maar ik zou evenveel posts met dik meer vieuws juist niet goed vinden.
Nee, er wordt gemiddeld MEER gereageerd en die ene dag toevallig evenveel.quote:Dat zegt juist dat users minder snel ergens op reageren. Iets wat juist de doelstelling was.
Ik zeg ook niet dat het aantal views je ook maar een drol moet boeienquote:Daarbij zijn views alleen belangrijk voor de sponsors van FOK!. En aangezien ik hier alleen banners zie van FOK! zelf lijkt me dat ook niet echt belangrijk. De users zalhet een worst zijn hoeveel views er zijn, het gaat om de posts.
Dat zijn zinloze views. User generated views daarentegen zijn dat nietquote:Maar misschien is het een idee om een auto refresh in het forum te zetten. Dat elke minuut de pagina opnieuw geladen wordt. Dan haal je nog meer views.
en ook jij mag dat vinden en hoeft het niet met me eens te zijnquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:04 schreef MrDice het volgende:
Alleen vind de conclusies die uit de statistieken worden getrokken erg kort door de bocht.
Maar je wil toch graag daadwerkelijk vooruitgang zien? Die ook zo wordt ervaren onder je gebruikers? Of wil je alleen maar dat in jouw beleving deze GAM veranderingen elk denkbeeldig succes overtreffen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:05 schreef Danny het volgende:
[..]
en ook jij mag dat vinden en hoeft het niet met me eens te zijn
Vind je van niet neequote:Op woensdag 23 mei 2007 14:02 schreef Bastard het volgende:
En dat is dus mijn punt Danny, er word geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om een nieuw topic te openen.
Gemeten vanaf de rel over het xbox subforum svp.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:27 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Vind je van niet nee? Volgens mij zijn er echt een hele hoop topics geopend.
Geen idee of daarvan statistieken te zien zijn?
Niet vanafquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Gemeten vanaf de rel over het xbox subforum svp.
Maar dan weet je hoe ze werden gebouwd voordat het centrale slowchat topic werd heropend en ernaquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:39 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Niet vanaf, anders kan je niet vergelijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |