heb je het uberhaupt geprobeerd? Of heb je het gewoon gelijk opgegeven?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:01 schreef Retarded het volgende:
ik heb al een paar dagen niet gepost of gelezen hiero... want ik las altijd alleen de centrale topics. Ik denk er meer zijn die hetzelfde hebben...
Ik heb het geprobeerd, alleen wil ik niet in een topic zitten wat over 1 spel gaat. Ik wil screenshots door elkaar zien, algemene nieuwtjes bij elkaar hebben en de gezelligheid (want die is nu erg ver te zoeken) van de centrale topics terug. En tuurlijk moet je alles een kans geven, maar ik denk dat 90% van de users het met me eens is.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:29 schreef kepler het volgende:
[..]
heb je het uberhaupt geprobeerd? Of heb je het gewoon gelijk opgegeven?
Op neogaf hebben ze daar een heer erg leuk topic over: de zogenaamde Screenshot threads. Die zijn per console gesplitst en daar worden alle screenshots van die console geplaatst. Zo'n topic mag je hier ook wel openen hoorquote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:35 schreef Retarded het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd, alleen wil ik niet in een topic zitten wat over 1 spel gaat. Ik wil screenshots door elkaar zien, algemene nieuwtjes bij elkaar hebben en de gezelligheid (want die is nu erg ver te zoeken) van de centrale topics terug. En tuurlijk moet je alles een kans geven, maar ik denk dat 90% van de users het met me eens is.
En als zo'n topic geopent wordt dan gaan we daar dus die screenshots bespreken waardoor het volgens julie een verkapt centraal topic is en dus gaat het dicht.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:37 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Op neogaf hebben ze daar een heer erg leuk topic over: de zogenaamde Screenshot threads. Die zijn per console gesplitst en daar worden alle screenshots van die console geplaatst. Zo'n topic mag je hier ook wel openen hoor![]()
Het was gewoon een makkelijke manier om overal van op de hoogte te blijven zonder overal te diep op in te gaan.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:41 schreef Bastard het volgende:
Ik weet het straks niet meer hoor..
- Centrale topics
- En topics voor nieuws
Wat is het doel van de centrale topics dan denk ik? Als iedere luie user niet verder komt dan de centrale topics, wat dus het geval zal zijn denk ik, dan mis je de discussie in de nieuwstopics.
Centrale topics zijn opgezet in eerste instantie om het forum op te ruimen van allerlei kleine topics. Toen kreeg je "Dit kan ook makkelijk in het centrale topic, slotje" .
Dus nu worden straks de andere topics weer wel toegestaan.. dus heb je het EN in het centrale topic, EN in een apart topic. Dan zijn we dus weer terug bij af naar mijn idee.
Ik snap niet waarom mensen hun poot stijf willen houden en janken, want zo zie ik dat echt hier bij sommige users, omdat hun centrale topic is afgepakt.
Vertel eens, WAT was er dan zo GOED aan het centrale topic, buiten het kliekgevoel om?
Nieuwswaarde? Laat me niet lachen, nieuws staat op FOKgames.
Mooie screens? Erg sporadisch en steeds dezelfde gebruikers die het posten
Goede discussies? Echt niet.. er werd overheen gewalst door ander geblaat.
Kortom, naar mijn idee echt niet zo veel bijzonders als een 'gezellige kliek' wat niet een welkom was voor nieuwkomers.
Ik sta open voor goede ideeen of goede feedback over de rede waarom de centrale topics open zouden moeten, maar ik daar zie ik nog bar weinig van. Ik zie tot nu toe alleen een stel huillies die denken dat door hun niet posten GAM wel zou zwichten ofzo.
Je kon toch ook op het forum discucieren. Je moet alleen niet over 3 dagen willen discusieren over een onderwerp van vandaag. maar dat lijkt me logisch.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:52 schreef Bastard het volgende:
Een mogelijkheid om te discussern op fokgames? Zou het niet andersom moeten.. op het forum?
Nogmaals.. ik check fokgames niet eens.
Als je dat echt wil kan je natuurlijk zo iets ook altijd weer naar boven halen in het centrale topic.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:01 schreef Bastard het volgende:
Ik wil wel over 3 dagen kunnen discusseren, ook over de kleine dingetjes... en met mij talloze andere die niet de mogelijkheid hebben om iedere dag het centrale topic te volgen.
Ieder nieuwtje een apart topic, en je kan na een week nog binnen komen en reageren.
Ik denk dat vooral de users die niet vaak op het forum komen helemaal verdwalen in het nieuwe systeem.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:11 schreef Bastard het volgende:
Ik denk dat die kleinere topics, laat ik het voor het gemak zo even noemen weining animo zullen krijgen.
-Omdat de users het nieuws als het ware 'al besproken' hebben in het centrale topic.
-Groot deel van de users niet verder WIL dan het centrale topic.
Nu dwing je de mensen om beter te posten.. ontopic, meer gebruikersvriendelijk, open voor de user die niet de hele dag op fok hangt.
Kortom, ik zie nog steeds geen GOEDE rede om centrale topics aan te houden.
Het is soms heel interesant om met mensen te praten die een andere console hebben.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:29 schreef MrDice het volgende:
Door het sluiten van de console-kliekjes-topics en ze in zekere zin te dwingen samen in de SC te 'ouwehoeren' is er ook de kans om wat meer te praten met 'anders denkende console liefhebbers' (). Moet zeggen dat de SC tot nu toe best wel gezellig is.
Het 360-topic. Nee wacht, de 360-topics. Is ook niet 'even checken'. Als alle topics duidelijke TT's hebben, dan is het wél makkelijker checken, aangezien je alleen hoeft te openen wat je interessant lijkt (Hey een xbox 360 toetsenbord, dat interesseert me geen zak *slaat over* <- bijvoorbeeld). En wat nog fijner is, is dat mensen erin kunnen reageren over dat onderwerp.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:45 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral de users die niet vaak op het forum komen helemaal verdwalen in het nieuwe systeem.
Ik ben gisteren een halve dag weggeweest en ik heb al problemen met het bij lezen.
Laat staan de mensen die 1 keer per dag even het forum checken.
Die moeten nou zoveel checken dat het niet meer "even het foum checken" genoemt kan worden.
Proberen GAM groter te maken is goed. Maar ook daar zit een grens.
Ik doe vaak liever boodschappen in de mini appie bij mij in de buurt dan bij de XL appie ietsje verder op.
Als ik het zuivel vak gevonden heb wil ik meteen de melk kunnen vinden.
En niet eerst de melk moeten gaan zoeken en dan vervolgens ook nog eens uit de tig verschillende soorten en merken melk moeten kiezen.
Het kan allebij de kanten op.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:52 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het 360-topic. Nee wacht, de 360-topics. Is ook niet 'even checken'. Als alle topics duidelijke TT's hebben, dan is het wél makkelijker checken, aangezien je alleen hoeft te openen wat je interessant lijkt (Hey een xbox 360 toetsenbord, dat interesseert me geen zak *slaat over* <- bijvoorbeeld). En wat nog fijner is, is dat mensen erin kunnen reageren over dat onderwerp.
Als je in het 360-topic iets hebt gezien, waarop je eigenlijk weer wilde reageren, maar je laat het maar omdat het allang weer over iets anders gaat. Of nog erger, het topic zit al op slot, aangezien er weer een nieuw deel is.
Dus ik denk juist dat het voor nieuwe users en users die soms maar even komen kijken het wel een fijn systeem is.
Nou, ik vind dat een TT juist makkelijk duidelijk te maken is.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:58 schreef Heintje het volgende:
[..]
Het kan allebij de kanten op.
Als je door het 360 topic scrollt en je ziet ineens een plaatje van dat toetsenbordje dan weet je gelijk wat het is.
Het zal heel moeilijk zijn om een TT zo te maken dat die meteen voor iedereen duidelijk is.
Waardoor iemand dus toch in een topic moet gaan kijken. Of iemand denk dat het niks is maar zou het echtaraf gezien toch wel interesant zijn. Vooral onbekende games zijn hier een goed voorbeeld van.
Ik denk dat er beter iets aan gedaan kan worden dat mensen makkelijker een "oud" item omhoog halen in een centraal topic. Dat zal echt niet als storend ervaren worden.
Daar heb je een punt. Ware het niet dat de groep die graag in de centrale topics nou niet echt kan leven vanwege slotjes.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:19 schreef Danny het volgende:
Beiden. Centrale topics open laten en nieuwe topics toestaan. Als een onderwerp in een nieuw topic geplaatst wordt kan er in dat topic worden gediscussiëerd. Besluit iemand hetzelfde onderwerp tevens in het centrale topic aan te halen, so fucking what? No big deal, dan staat het op twee plekken. Kan ieder voor zich bepalen of hij er op triviale wijze over wil praten in een centraal topic (omdat elk moment het onderwerp ondergesneeuwd kan worden door een nieuw onderwerp) of dat hij er evt dieper op in wil gaan in een nieuw topic. Andersom precies hetzelfde.
Wat me in de afgelopen drie delen is opgevallen is dat de centrale topic lezers liever geen andere topics openen en dat er ook mensen zijn die juist de centrale topics niet interessant vinden. Die twee groepen users kunnen prima naast elkaar bestaan op deze wijze imo.
Dus... de slotjes gaan van de Centrale topics af?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:19 schreef Danny het volgende:
Beiden. Centrale topics open laten en nieuwe topics toestaan. Als een onderwerp in een nieuw topic geplaatst wordt kan er in dat topic worden gediscussiëerd. Besluit iemand hetzelfde onderwerp tevens in het centrale topic aan te halen, so fucking what? No big deal, dan staat het op twee plekken. Kan ieder voor zich bepalen of hij er op triviale wijze over wil praten in een centraal topic (omdat elk moment het onderwerp ondergesneeuwd kan worden door een nieuw onderwerp) of dat hij er evt dieper op in wil gaan in een nieuw topic. Andersom precies hetzelfde.
Wat me in de afgelopen drie delen is opgevallen is dat de centrale topic lezers liever geen andere topics openen en dat er ook mensen zijn die juist de centrale topics niet interessant vinden. Die twee groepen users kunnen prima naast elkaar bestaan op deze wijze imo.
Dat is toch een beetje dit:quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:19 schreef Danny het volgende:
Voordeel hiervan is dat je de "centrale" / "SC" topics iets meer verbergt voor andere en dus over het algemeen bij nieuwe users verse topics krijgt..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:34 schreef ursel het volgende:
En toch heb ik nog steeds geen antwoord op mijn idee..
De users willen SC over van alles en nog wat, de modjes willen inhouderlijke discussies in aparte topics om te voorkomen dat offtopic weer over ontopic heen walst.
Waarom dan niet een subsubsubsubsub dinges met de naam clans of zoiets.. Gooi je daar lekker al dat ge-ouwehoer in. Users blij die kunnen weer ouwehoeren, modjes blij, want gewone users posten hun vraag weer gewoon. Probleem opgelost..
dat was al bekend, alleen de precieze datum is nog niet bekendquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:23 schreef Pronk het volgende:
[..]
Dus... de slotjes gaan van de Centrale topics af?![]()
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:28 schreef Danny het volgende:
[..]
dat was al bekend, alleen de precieze datum is nog niet bekend
het is dan ook maar een keer of 10 herhaalt in de verschillende topicsquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:36 schreef Pronk het volgende:
Hmm, ik ben blijkbaar zo druk met klagen dat ik dat heb gemist.
![]()
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:41 schreef MrDice het volgende:
[..]
het is dan ook maar een keer of 10 herhaalt in de verschillende topics![]()
precies zo als het moet...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:19 schreef Danny het volgende:
dubbele topics waren er altijd al en die kunnen doorgaans worden samengevoegd. als de insteek compleet anders is kunnen ze zelfs beiden open blijven. Dit heeft niets te maken met het sluiten van centrale topics imoquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:06 schreef BroesWillems het volgende:
kijk hier was ik bang voor :
Virtual Console: de Toppers?
[Wii] Virtual Console Speculatie topic
lijkt me een beetje dubbel op?
edit: en dit is dus niet gestart door iemand wat wil dwarsliggen....![]()
Klopt, ik wil ook een centraal topic alwaar we gezamenlijk kunnen lachen om het wijnglas van Bastard, welke hij zeer trots showt via zijn webcam tijdens een nachtelijk potje UNO.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:01 schreef Bastard het volgende:
Ik wil wel over 3 dagen kunnen discusseren, ook over de kleine dingetjes... en met mij talloze andere die niet de mogelijkheid hebben om iedere dag het centrale topic te volgen.
Ieder nieuwtje een apart topic, en je kan na een week nog binnen komen en reageren.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:51 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Klopt, ik wil ook een centraal topic alwaar we gezamenlijk kunnen lachen om het wijnglas van Bastard, welke hij zeer trots showt via zijn webcam tijdens een nachtelijk potje UNO.
ik denk persoonlijk dat de losse topics meer volk zullen trekken dan de SC/centrale topics. De mensen die in de centrale topics posten zijn de klagers uit de 4 GAM nieuwe stijl topics en dat is een relatief klein groepje van hooguit een man of 30 a 40. De centrale topics zullen vanwege slowchat wel sneller lopen, maar qua inhoud zullen veel mensen meer hebben aan de losse topics.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vind het prima, zolang de gewone kleine nieuwsbevattende topics daarnaast kunnen bestaan...
Maar ik voorspel dat daar weinig animo voor zal wezen, alles weer bij het vertrouwde oude.. het 360 topic als verkapt SC waar je toevallig dan nieuws in kan oppikken.
Ik heb een idee,quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:13 schreef Danny het volgende:
[..]
ik denk persoonlijk dat de losse topics meer volk zullen trekken dan de SC/centrale topics. De mensen die in de centrale topics posten zijn de klagers uit de 4 GAM nieuwe stijl topics en dat is een relatief klein groepje van hooguit een man of 30 a 40. De centrale topics zullen vanwege slowchat wel sneller lopen, maar qua inhoud zullen veel mensen meer hebben aan de losse topics.
let it go... heintje, het heeft geen zin meer....quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:17 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ik heb een idee,
Gooi de centrale topics weer open en we proberen het gewoon uit.
Ik hoop het maar.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:13 schreef Danny het volgende:
[..]
ik denk persoonlijk dat de losse topics meer volk zullen trekken dan de SC/centrale topics. De mensen die in de centrale topics posten zijn de klagers uit de 4 GAM nieuwe stijl topics en dat is een relatief klein groepje van hooguit een man of 30 a 40. De centrale topics zullen vanwege slowchat wel sneller lopen, maar qua inhoud zullen veel mensen meer hebben aan de losse topics.
Er is gezegt dat ze weer open gaan.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:18 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
let it go... heintje, het heeft geen zin meer....
hij komt ook van zelf weer, maar als we tegen de schenen blijven schoppen gaan ze het heus niet sneller open gooien...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:19 schreef Heintje het volgende:
[..]
Er is gezegt dat ze weer open gaan.
Dus als ik lang genoeg vol hou krijg ik vanzelf een keer mijn zin.
Daar is dit topic tenslotte toch voor.
voor het overzicht wordt het inderdaad beter als ze zo snel mogelijk weer open gaan. nu wordt voor elk bericht over een console/spel een nieuwe topic opengemaakt (vaak onbewust) en dat leidt tot irritatie en onoverzichtelijkheid.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:30 schreef Heintje het volgende:
Ben wel benieuwd of de crew al enig idee heeft wanneer ze wer open mogen.
Over een maand duurt echt nog veel te lang.
Volgens mij kunnen ze volgende week wel weer open.
sterker nog, dat is de bedoeling.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:19 schreef AirRaid het volgende:
[..]
voor het overzicht wordt het inderdaad beter als ze zo snel mogelijk weer open gaan. nu wordt voor elk bericht over een console/spel een nieuwe topic opengemaakt (vaak onbewust) en dat leidt tot irritatie en onoverzichtelijkheid.
maar dit had men van te voren toch kunnen bedenken.
Het hangt er natuurlijk puur vanaf wat je als 'overzicht' ziet, als ik naar de subfora kijk zie ik op dit moment precies over welke punten ik wil praten zonder dat deze aan mij voorbij gaan omdat ik zonodig dagelijks de content van 8 verschillende centraaltjes bij moet gaan houden.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:19 schreef AirRaid het volgende:
[..]
voor het overzicht wordt het inderdaad beter als ze zo snel mogelijk weer open gaan. nu wordt voor elk bericht over een console/spel een nieuwe topic opengemaakt (vaak onbewust) en dat leidt tot irritatie en onoverzichtelijkheid.
maar dit had men van te voren toch kunnen bedenken.
Dat hebben wij puur proberen af te dwingen om content te genereren voor de subfora, die als deze topics open gebleven waren, gedoemt waren om te mislukken, en als het nu nog niet zo erg is, zijn er toch weinig problemen mee totdat de centrale topics voor de liefhebbers weer verschijnen?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:03 schreef AirRaid het volgende:
toch vin dik het jammer dat het centrale DS topic gesloten is, als je iets wilt weten over een spel (waar geen topic over is) ben je nu dus min of meer verplicht om er een topic over te gaan maken.
nu is dat ook nog niet zo erg maar als er voor ieder spel een appart aangemaakt gaat worden omdat iemand slechts een klein beetje info eover ene bepaald spel wil en er voor de rest niet veel meer naar omgekeken gaat worden kan dit toch leiden tot een overloop aan topics.
Gewoon vragen om wat meer topics te openen voor dingen die in centrale topics besproken werden was geen optie?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat hebben wij puur proberen af te dwingen om content te genereren voor de subfora, die als deze topics open gebleven waren, gedoemt waren om te mislukken, en als het nu nog niet zo erg is, zijn er toch weinig problemen mee totdat de centrale topics voor de liefhebbers weer verschijnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |