abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:40:02 #151
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50968737
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:16 schreef henkway het volgende:
Door de z.g.n. Marktwerking is alle concurrentie tussen de particuliere ziektekostenverzekeringen verdronken in het VVD Oldboys network
Menzis is een D66 clubje
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_50968889
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar als je gaat invoeren dat mensen die chronisch ziek zijn meer moeten dokken klopt dat ook niet IMHO. Die mensen hebben er niet voor gekozen om chronisch ziek te zijn.
nee, maar mensen die jarenlang nooit gebruik maken van hun verzekering de hoofdprijs laten betalen, omdat het anders "zo zielig is voor mensen die er elke dag van hun leven gebruik van maken", dat klopt ook niet.

het systeem is gewoon onwijs oneerlijk.. Een verzekering kost minstens 1200 euro per jaar, en wat krijg ik er voor terug? Helemaal niks. Als gezonde man in de 20 heb je dr gewoon geen ene tyfus aan. Je zit niet elke week bij de huisarts, slikt hoogstwaarschijnlijk geen 500 euro aan medicijnen per jaar, en als je denkt iets terug te kunnen krijgen in de vorm van lenzen of tandarts kosten pis je ook compleet naast de pot. Een bril of lenzen is gewoonweg niet te verzekeren (hoogstens 1 halve daglens per 2 jaar), en tandartskosten is vaak goedkoper om zelf te betalen. En vanaf volgend jaar moet je er alsnog zelf voor gaan betalen als je een keer wel iets hebt ook.

Nee hoor, Ik koop wel een auto. Van de kosten van een zorgverzekering kan ik hem verzekeren, onderhouden en de belasting betalen. Ik kan er ook bijna een jaar van studeren. Das allemaal een stuk nuttiger dan zon waardeloze put waar niks uit valt te halen

Natuurlijk, om het hele concept van een verzekering te laten werken, moeten er gezonde mensen zijn die voor niks betalen. Maar de huidige omstandigheden en/of bedragen zijn gewoonweg onacceptabel.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:48:00 #153
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50969012
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar als je gaat invoeren dat mensen die chronisch ziek zijn meer moeten dokken klopt dat ook niet IMHO. Die mensen hebben er niet voor gekozen om chronisch ziek te zijn.
Als je ook even leest welk bericht ik quote

Mensen hebben er ook niet voor gekozen om oud te zijn.

OF je mag onderscheid maken op basis van characteristieken waar men geen invloed op heeft, OF je mag dat niet....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_50969674
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:48 schreef Xtreem het volgende:

[..]

OF je mag onderscheid maken op basis van characteristieken waar men geen invloed op heeft, OF je mag dat niet....
oh, bedoelde je t zo..
pi_50971256
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:48 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nee, daar kies je niet voor. Maar net als je loon in de tijd stijgt mag je best verwachten dat oudere mensen meer afdragen en jongere mensen minder. Nu betaalt iedereen hetzelfde en dat is niet eerlijk gezien loon en ziektebeeld
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:03:03 #157
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50971336
Ik heb onlangs nog een klachtenbrief gestuurd naar die kankerlijers van het Zilverenkruis. Ik krijg namelijk net zoals alle andere leden van deze maatschappij een peperdure glossy door de brievenbus geschoven. Als je zo met premiegelden omgaat, kan ik me wel voorstellen dat je verlies gaat lijden.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  zaterdag 30 juni 2007 @ 02:32:55 #158
182269 sneakypete
On the edge
pi_50992103
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:44 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

nee, maar mensen die jarenlang nooit gebruik maken van hun verzekering de hoofdprijs laten betalen, omdat het anders "zo zielig is voor mensen die er elke dag van hun leven gebruik van maken", dat klopt ook niet.

het systeem is gewoon onwijs oneerlijk.. Een verzekering kost minstens 1200 euro per jaar, en wat krijg ik er voor terug? Helemaal niks. Als gezonde man in de 20 heb je dr gewoon geen ene tyfus aan. Je zit niet elke week bij de huisarts, slikt hoogstwaarschijnlijk geen 500 euro aan medicijnen per jaar, en als je denkt iets terug te kunnen krijgen in de vorm van lenzen of tandarts kosten pis je ook compleet naast de pot.
Totdat je zelf dus weldegelijk ziek en afhankelijk wordt en weldegelijk veel centjes kost
pi_50992607
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 02:32 schreef sneakypete het volgende:
Totdat je zelf dus weldegelijk ziek en afhankelijk wordt en weldegelijk veel centjes kost
Daar kun je jezelf tegen verzekeren.
pi_50993583
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:44 schreef LoggedIn het volgende:
Een verzekering kost minstens 1200 euro per jaar, en wat krijg ik er voor terug? Helemaal niks. Als gezonde man in de 20 heb je dr gewoon geen ene tyfus aan.
De verzekering dat je kosten gedekt worden als je bv. door een auto-ongeluk in het ziekenhuis komt.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 08:24:16 #161
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50993720
Als ik hoor dat het in Duitsland / Zwitserland zomaar 400 tot 700 euro per maand kost, nou, maak dan je borst maar nat. .

De belasting zal natuurlijk niet evenredig meezakken, dat spreekt voor zich.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_50994919
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 08:24 schreef Yildiz het volgende:
Als ik hoor dat het in Duitsland / Zwitserland zomaar 400 tot 700 euro per maand kost, nou, maak dan je borst maar nat. .

De belasting zal natuurlijk niet evenredig meezakken, dat spreekt voor zich.
Maar de concurrentie die moet weer terug komen, vroeger hadden de verzekeringen een sterke concurrentie onderling , nu hebben ze dezelfde prijs van 1200 euro per jaar en een vast percentage van 6,5% over 30.632 = 165,87 per maand of wel 2000 euro totaal 3300 euro voor een uitgekleed basispakket met veel minder dan het vroegere ziekenfonds.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:40:49 #163
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50995606
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:59 schreef henkway het volgende:

[..]

Maar de concurrentie die moet weer terug komen, vroeger hadden de verzekeringen een sterke concurrentie onderling , nu hebben ze dezelfde prijs van 1200 euro per jaar en een vast percentage van 6,5% over 30.632 = 165,87 per maand of wel 2000 euro totaal 3300 euro voor een uitgekleed basispakket met veel minder dan het vroegere ziekenfonds.
Och, Duitsland heeft dezelfde 'ziekte' als Nederland. Namelijk dat er van alles moet. Concurrentie is er daar niet echt volgens mij. Wat ook een verschil is, men is daar helemaal geil van differentiëren. Verdien je dus een beetje, mag je zo al 700 per maand ophoesten. Ben je allochtoon, werkloos of heb je een laagbetaalde baan, dan moet je een polis van de overheid nemen. Eet je ongezond, dan moet je al extra dokken. Heb je een 'ongezonde leefstijl', dan dok je ook weer extra. Wie dan bepaalt wat ongezond is, is een ander verhaal. Ik ben namelijk van mening dat je prima relatief ongezond kunt eten en leven als je je er goed bij voelt. 'Te dik' hoeft daarnaast ook niet per definitie ongezond te zijn.

Maargoed, anyway, dit is dus nog niks, als ik het zo aanvoel. En de vraag is dus, waar willen we heen?
pi_51074286
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee, daar kies je niet voor. Maar net als je loon in de tijd stijgt mag je best verwachten dat oudere mensen meer afdragen en jongere mensen minder. Nu betaalt iedereen hetzelfde en dat is niet eerlijk gezien loon en ziektebeeld
Dat mijn jong heet solidariteit.

Marktwerking werkt niet in Nederland blijkbaar want tot nu toe is alles wat markconform moest werken, omdat dat goedkoper zou zijn, alleen maar duurder geworden.
beter een kut in de hand dan de lucht van tien
kunnen we het eens over iets anders hebben dan sex, ja dat is goed het is koud en het waait "kut" nee dan was het warm en vochtig
pi_51075002
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:49 schreef revange2007 het volgende:
Dat mijn jong heet solidariteit.
Nee dat heet dwang, mijn jong, solidair ben je uit vrije wil.
quote:
Marktwerking werkt niet in Nederland blijkbaar want tot nu toe is alles wat markconform moest werken, omdat dat goedkoper zou zijn, alleen maar duurder geworden.
Marktconform is dan ook een andere term voor "de overheid bepaalt nog steeds alles wat er wel of niet gebeurt en trekt aan alle touwtjes maar draagt er niet meer de verantwoordelijkheid voor". Het is een uiterst geniepige manier om alles wat goed gaat op conto van de stringente overheidsregulering te schrijven en alles wat fout gaat op die van de vermaledijde marktwerking. Met marktwerking heeft het echter niets te maken.
pi_51076024
Zolang de ziekenhuizen niet volgens de regels van de markt werken en dus geen reden hebben om de kosten te drukken zullen de prijzen stijgen. Er is dus sprake van te weinig marktwerking. Private ziekenhuizen die winst maken zijn in Duitsland een groot succes. Alleen de linksen hebben het nu eenmaal in hun hoofd dat je geen geld mag verdienen aan zieke mensen, dus is het ook nog niet gerealiseerd in Nederland.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:29:53 #167
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51076132
Die zijn in Duitsland een groot succes omdat iedereen door de wet geforceerd wordt 400 tot 700 euro per maand premie te betalen.

Welke martkwerking?
pi_51078590
De ziekfondspremie in Duitsland richt zich naar je inkomen. De premie bedraagt ongeveer 15% daarvan.
Sommige mensen kunnen zich privé verzekeren. Bij de verzekeraar waar ik keek kost dat voor studenten ongeveer ¤ 50,- per maand, en voor een 65 jaar oude ondernemer ¤ 550,- per maand.
En de arts, die krijgt veel meer geld als die een privé-verzekerd persoon behandelt. Drie keer raden wat voor patiënten een huisarts dus het liefst in zijn bestand heeft.
pi_51078927
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 11:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Och, Duitsland heeft dezelfde 'ziekte' als Nederland. Namelijk dat er van alles moet. Concurrentie is er daar niet echt volgens mij. Wat ook een verschil is, men is daar helemaal geil van differentiëren. Verdien je dus een beetje, mag je zo al 700 per maand ophoesten. Ben je allochtoon, werkloos of heb je een laagbetaalde baan, dan moet je een polis van de overheid nemen. Eet je ongezond, dan moet je al extra dokken. Heb je een 'ongezonde leefstijl', dan dok je ook weer extra. Wie dan bepaalt wat ongezond is, is een ander verhaal. Ik ben namelijk van mening dat je prima relatief ongezond kunt eten en leven als je je er goed bij voelt. 'Te dik' hoeft daarnaast ook niet per definitie ongezond te zijn.

Maargoed, anyway, dit is dus nog niks, als ik het zo aanvoel. En de vraag is dus, waar willen we heen?
Het probleem is dat de politiek geilt op de financieen van de verzekeraars en dus diep door het stof gaat.
Zou mooi zijn als Brussel hier ingrijpt en echte europese concurrrentie mogelijk gaat maken, taak voor onze Iron Lady Kroes

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 02-07-2007 23:46:28 ]
pi_51079490
In Duitsland zijn ze heus niet tevreden met het bestaande systeem. De hervorming van dit jaar is in weze ook slechts een halfbakken compromis dat voornamelijk nog meer bureaucratie creëert. Maar dat ligt vooral eraan dat de SPD en de CDU het nooit met elkaar eens worden.

En wat EU-ingrijpen betreft: heeft de EU überhaupt de bevoegdheden daartoe?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2007 23:48:10 ]
pi_51082106
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:24 schreef Igen het volgende:
De ziekfondspremie in Duitsland richt zich naar je inkomen. De premie bedraagt ongeveer 15% daarvan.
Sommige mensen kunnen zich privé verzekeren. Bij de verzekeraar waar ik keek kost dat voor studenten ongeveer ¤ 50,- per maand, en voor een 65 jaar oude ondernemer ¤ 550,- per maand.
En de arts, die krijgt veel meer geld als die een privé-verzekerd persoon behandelt. Drie keer raden wat voor patiënten een huisarts dus het liefst in zijn bestand heeft.
Studenten hebben niet dezelfde zorgvraag dan 65-jarige ondernemers hebben.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:22:51 #172
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51084276
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 01:46 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Studenten hebben niet dezelfde zorgvraag dan 65-jarige ondernemers hebben.
Ja, fijn, dat bepaalt de overheid daar ja, en jij kan je daarin toevallig vinden. Het heeft echter geen klap te maken met vrije marktwerking. Zodra een premie al verplicht is, is er geen sprake van marktwerking.
pi_51124205
Ik vind het maar een vreemd systeem.

Eerst betaal ik 33 euro p/m aan het ziekenfonds. Door het nieuwe systeem betaal ik nu 120 euro.
Gelukkig ben ik de afgelopen drie jaar niet bij de dokter geweest en kreeg ik 250 euro terug.

Nu schaffen ze dat systeem af, ik betaal nu 250 euro meer.
Daarboven krijg ik ook nog een eigen risico van 150 euro?! Dus die ene keer dat ik straks naar de dokter ga moet ik alsnog zelf betalen.

Daarnaast snap ik totaal niet in hoe chronisch zieken gecompenseerd worden door het afschaffen van de korting en het eigen risico? Eerst betalen de het standaard bedrag, nu betalen ze het standaard bedrag plus 150 euro.
Built for Speed
pi_51125241
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:47 schreef Igen het volgende:
En wat EU-ingrijpen betreft: heeft de EU überhaupt de bevoegdheden daartoe?
balkenende en verhagen hebben er vorige week in Brussel voor gepleit, dat dit een verantwoordlijkheid van de landen zelf blijft, duidelijk op aanwijzing van het zorgkartel.

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 04-07-2007 12:21:17 ]
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:23:44 #175
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_51125581
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:44 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik vind het maar een vreemd systeem.

Eerst betaal ik 33 euro p/m aan het ziekenfonds. Door het nieuwe systeem betaal ik nu 120 euro.
Gelukkig ben ik de afgelopen drie jaar niet bij de dokter geweest en kreeg ik 250 euro terug.

Nu schaffen ze dat systeem af, ik betaal nu 250 euro meer.
Daarboven krijg ik ook nog een eigen risico van 150 euro?! Dus die ene keer dat ik straks naar de dokter ga moet ik alsnog zelf betalen.

Daarnaast snap ik totaal niet in hoe chronisch zieken gecompenseerd worden door het afschaffen van de korting en het eigen risico? Eerst betalen de het standaard bedrag, nu betalen ze het standaard bedrag plus 150 euro.
Nee dit snap ik dus ook eigenlijk niet ? Ik vind het verder niet meer als normaal dat chronisch zieken wat meer betalen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_51125807
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:44 schreef HansvanOchten het volgende:Daarnaast snap ik totaal niet in hoe chronisch zieken gecompenseerd worden door het afschaffen van de korting en het eigen risico? Eerst betalen de het standaard bedrag, nu betalen ze het standaard bedrag plus 150 euro.
De truuk is dat vorig jaar gezonde mensen 255 euro gecompenseerd kregen achteraf, nu betaald iedereen 150 euro extra per jaar. Als je iets van ziektekosten claimt. (huisarts vrijgesteld)

Het is de zoveelste truuk van het zorgkartel.
En dan zeggen ze dat ze verlies maken, maar verlies en winstrekeningen die voorheen op de sites stonden die staan er niet meer op.
De VVD is gek op marktwerking, het is alleen jammer dat er niks van terecht komt.
Last van het oldboysnetwork syndroom.

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 04-07-2007 12:35:11 ]
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:12:17 #177
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_51127453
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat scheelde vorig jaar anders verdacht weinig in premie .
Het scheelde mij ¤250 per jaar per persoon.
Dat risico durf ik wel te nemen
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  maandag 16 juli 2007 @ 00:17:28 #178
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51507667
De zorgmafia.....het onvermijdelijke gevolg van de combi overheid en marktspelers.
Wasserwunderland
pi_51508269
wil iemand even uitrekenen hoeveel zorgverzekeraard er zijn in nederland?
En hoeveel volwassenen die moeten betalen?
En dan op jaarbasis x en dan alle ziekenhuizen in ons land..

Ik vraag me af wat voor verlies zij kunnen leiden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51511651
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:37 schreef zhe-devilll het volgende:
wil iemand even uitrekenen hoeveel zorgverzekeraard er zijn in nederland?
En hoeveel volwassenen die moeten betalen?
En dan op jaarbasis x en dan alle ziekenhuizen in ons land..

Ik vraag me af wat voor verlies zij kunnen leiden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is becijferd dat zij op dit moment per jaar 8 miljard meer ontvangen dan waar ze recht op zouden hebben.
Het is pure diefstal doordat de procentuele inhouding vast ligt op 6,5% over max 30632
en de nomninale bijdrage bij alle grote verzekeraars slechts enkele euro,s verschilt

Maar dat is de gecombineerde macht van de politiek met hun grote verzekeringsvrienden, die hebben dit kartel opgericht, de oude concurrentie was beter dan die al marktwerking
pi_51527305
Niet alleen het zorgkartel is hiervoor verantwoordelijk:
quote:
CBS: veel allochtone wanbetalers zorgpremie
16 jul 2007, 13:49
190.000 Nederlanders hebben dit jaar nog geen cent premie betaald voor hun zorgverzekering. Daaronder opvallend veel allochtonen, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

In totaal betaalde 1,5% van de verzekerden sinds 1 januari 2007 nog geen premie. Van de allochtonen was dat 3%, bijna drie keer zo veel als bij autochtonen. Vooral Antillianen en Arubanen waren naar verhouding minder genegen om de premie te betalen (10%). Ook onder Surinamers (6%) en onder Marokkanen (4%) bevonden zich vaker wanbetalers. Van de wanbetalers is ruim 70.000 van allochtone afkomst.

In totaal liepen de verzekeraars hierdoor maandelijks ¤17 miljoen aan premies mis.

In april dit jaar rapporteerden de verzekeraars zelf een aantal van 240.000 wanbetalers. Dat het CBS-cijfer lager ligt, komt volgens het CBS doordat alleen inwoners van Nederland van 18 jaar en ouder die ingeschreven staan in een gemeente in Nederland zijn meegeteld. Daarnaast hebben de zorgverzekeraars hun registraties opgeschoond en zijn er verzekerden die ondertussen wèl hun premie hebben betaald.

Uitkering

Ook personen met uitkeringen betalen vaker hun premie niet. Bij personen met een werkloosheidsuitkering was dat 3%. Van de personen met bijstand was het zelfs 4,5%. Van het totaal aantal wanbetalers heeft ongeveer 40.000 een uitkering.

Naast wanbetalers is er ook nog een groep Nederlanders die tegen de regels in helemaal niet voor ziektekosten verzekerd is. Die groep was per 1 mei 2007 241.000 mensen groot. Ook in deze groep waren verhoudingsgewijs veel allochtonen.
bron: http://www.overgeld.nl/nieuws/article1888234.ece
pi_51528698
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:15 schreef rebel6 het volgende:
[..]

Dit zijn ook heel veel mensen die in het buitenland zitten, emigranten die een VUT of AOW uitkering krijgen en wiens sofinummer voorkomt in de database van ingehouden ZVW premies bij de belastingdienst, die worden vergeleken met het samengevoegde bestand van de verzekeraars en die zijn niet voor het nominaal bedrag verzekerd.
pi_51528786
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:15 schreef rebel6 het volgende:
[..]

Wat heeft dit met de premie te maken?
pi_51529310
Zo dan. Ik ga van terug gave van 250,- naar een ER van 150,- Je zou denken dat ze dan eens een keertje winst gaan maken. Welke situatie je ook schetst, de zorgverzekeraar gaat nu minimaal 150,- per verzekerde extra winst maken

Degene die geen zorg vragen krijgen geen geld terug: Daar gaan je 250,-.
Degene die veel zorg vragen krijgen niets terug en moeten nu opeens 150,- Er betalen.

en dan moet er ook nog 10% aan premie bovenop. Al met al komt er dus 20% aan premie direct danwel indirect bij
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_51529533
Bloeden zullen jullie krengen, je neemt er maar een extra baantje bij, waar moet die directeur dan zijn zeewaardige boot van betalen
  maandag 16 juli 2007 @ 18:51:40 #186
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51530207
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Als een flink deel allochtonen niwt betaalt dan moet de rest deze kosten uiteraard wel ophoesten. En niet betalen wil in Nederland niet zeggen dat je geen zorg krijgt.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_51530588
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wanbetalers drijven de kosten voor anderen omhoog. Edit: wat Napalm zegt dus.
pi_51530657
190.000 Nederlanders hebben dit jaar nog geen cent premie betaald voor hun zorgverzekering. Daaronder opvallend veel allochtonen, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

In totaal betaalde 1,5% van de verzekerden sinds 1 januari 2007 nog geen premie.

Wat mij dan weer opvalt is dat men spreekt van 190k Nederlanders die nog niet hebben betaald en vervolgens spreekt over 1.5% van de verzekerden. Op 16.3mil inwoners is 1.5% nog altijd bijna 250k. Dat is toch ruim 30% meer.

Iedereen zou verzekerd moeten zijn, jonge kinderen zijn in veel gevallen automatisch meeverzekerd maar ze zijn dus wel verzekerd. Zijn er groepen mensen die helemaal nog niet verzekerd hoeven te zijn of mis ik iets anders of is het CBS een beetje laks in de cijfers geweest
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 16 juli 2007 @ 19:14:20 #189
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51531084
Sommige groepen, zoals militairen en de gewetensbezwaarden vallen niet onder de basisverzekering.

Verder is "inwoner" niet gelijk aan "Nederlander".
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_51531466
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:03 schreef FJD het volgende:

In totaal betaalde 1,5% van de verzekerden sinds 1 januari 2007 nog geen premie.

Wat mij dan weer opvalt is dat men spreekt van 190k Nederlanders die nog niet hebben betaald en vervolgens spreekt over 1.5% van de verzekerden. Op 16.3mil inwoners is 1.5% nog altijd bijna 250k. Dat is toch ruim 30% meer.

Iedereen zou verzekerd moeten zijn, jonge kinderen zijn in veel gevallen automatisch meeverzekerd maar ze zijn dus wel verzekerd. Zijn er groepen mensen die helemaal nog niet verzekerd hoeven te zijn of mis ik iets anders of is het CBS een beetje laks in de cijfers geweest
Het CBS laat de computer van de belastingdienst en de collectieve verzekerden administratie van wiegel maandelijks vergelijken dus inhoudingen ZVW met WIegel zijn database
pi_51533458
Ergerlijk is, men heeft eigenlijk weinig keus, wel of niet betalen.
Je moet wel nml. dat weten zij ook natuurlijk.
Evenzo geldt dit voor de euro, men zegt wel dat de euro F 2,20 was, maar dat is niet merkbaar in de kosten die we allen hebben, de belangrijkste levensbehoeften moeten toch wel gekocht worden..voedsel etc. Dus men hangt aan alle kanten als van hogerhand beslist wordt.
Natuurlijk zal men nooit echt openheid van zaken geven.

Ben wel eens benieuwd als er niemand meer zou stemmen, (een stille afspraak in heel ons land) , of men dan nog aan komt zetten met hoeveelheden stemmen per gemeente, ik denk van wel, eerlijkheid verwacht ik niet van de regering.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51534061
Het mooiste vond ik die Spaanse pensionados die allemaal VVD stemden en toen een pak op hun lazer kregen omdat ze onverwacht 4,4 % moesten betalen over al hun inkomsten. +/- 1500 euro (vaak maal twee) boven op de nominale premies en dan de bijverzekering.
En de meesten zijn bovendien in Spanje verzekerd voor ziektekosten en moeten toch 4,4% afdragen
Hadden ze Hoogervorst uitgenodigd in Marbella, hij had geen enkel weerwoord en was gauw weer weg met een fluitconcert.

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 17-07-2007 01:38:34 ]
pi_51543235
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:51 schreef Napalm het volgende:

[..]

Als een flink deel allochtonen niwt betaalt dan moet de rest deze kosten uiteraard wel ophoesten. En niet betalen wil in Nederland niet zeggen dat je geen zorg krijgt.
Wel, wantbetalers betalen extra belasting. Slechts in noodgevallen krijgen zij dan middels bijzondere bijstand hun zorgkosten vergoed.

Maar goed, als jij denkt dat wanbetalen loont...wat let je?
pi_51543287
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:02 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wanbetalers drijven de kosten voor anderen omhoog. Edit: wat Napalm zegt dus.
Neen. Ze krijgen zelden de zorgkosten vergoed en betalen extra belasting omdat ze geen premie betalen. Net zoals mensen met 'gewetensbezwaren'.Wat eventueel extra geld zou kosten zijn de administratieve kosten.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:21:51 #195
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51572569
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:13 schreef Autodidact het volgende:
Neen. Ze krijgen zelden de zorgkosten vergoed en betalen extra belasting omdat ze geen premie betalen. Net zoals mensen met 'gewetensbezwaren'.Wat eventueel extra geld zou kosten zijn de administratieve kosten.
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:12 schreef Autodidact het volgende:

Wel, wantbetalers betalen extra belasting. Slechts in noodgevallen krijgen zij dan middels bijzondere bijstand hun zorgkosten vergoed.
jullie maken samen dezelfde twee fouten;

1) je krijgt in NL zorg voordat je betaald.
2) een flink deel van de onverzekerden zullen dit doen uit berekening; zelden ziek dus niet verzekeren.

ad 1; en als het ziekenhuis de rekening uberhaupt stuurt dan wordt er niet betaald. Illegalen betalen ook niet .
ad 2; de goede risico`s die de chronisch zieken compenseren blijven weg. Hierdoor moet de de prijs omhoog. Waarom denk je dat die hele verzekering verplicht is?
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:12 schreef Autodidact het volgende:

Maar goed, als jij denkt dat wanbetalen loont...wat let je?
oude vrouwtjes overvallen loont ook. Wat let je??
pi_51576697
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:21 schreef Napalm het volgende:

jullie maken samen dezelfde twee fouten;
1) je krijgt in NL zorg voordat je betaald.
2) een flink deel van de onverzekerden zullen dit doen uit berekening; zelden ziek dus niet verzekeren.

ad 1; en als het ziekenhuis de rekening uberhaupt stuurt dan wordt er niet betaald. Illegalen betalen ook niet .
ad 2; de goede risico`s die de chronisch zieken compenseren blijven weg. Hierdoor moet de de prijs omhoog. Waarom denk je dat die hele verzekering verplicht is?
[..]

oude vrouwtjes overvallen loont ook. Wat let je??
Ach joh klets toch niet de prijs staat totaal niet meer in de relatie tot de kosten, de beer is los, we zijn overgeleverd aan de Zorgmafia.
De prijs zal ieder jaar hoger zijn.
De strop wordt ieder jaar strakker.

Ik betaal nu met de zelfde verzekering (OHRA) ruim 100% meer dan in 2005, over marktwerking gesproken.
En vroeger was ik klant, nu wordt je behandelt als een slaaf
pi_51576739
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:13 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Illegalen en andere wanbetalers die extra belasting betalen? Leg eens uit?
pi_51576832
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:07 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Hij bedoelt als je niet wil verzekeren dan wordt de ZVW ingehouden als gemoedsbezwaarde
die zijn er bij ons ook een aantal.

Verder zijn de meeste "onverzekerden" in het buitenland verzekerd.
Volgens de zorgmaffia illegaal en onjuist verzekerd
  woensdag 18 juli 2007 @ 19:08:39 #199
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51601946
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:06 schreef henkway het volgende:

[..]

Ach joh klets toch niet de prijs staat totaal niet meer in de relatie tot de kosten
Bron?
Kom eens met cijfers dat de verzekeraars zoveel overhouden?
Of bedoel je dat de ziekenhuizen flink geld aan het binnenhalen zijn?
quote:
de beer is los, we zijn overgeleverd aan de Zorgmafia.
De prijs zal ieder jaar hoger zijn.
De strop wordt ieder jaar strakker.
Dan meot je dus net als ik veel kritiek hebben op het kabinet dat steeds meer in de basisverzekering propt.
quote:
Ik betaal nu met de zelfde verzekering (OHRA) ruim 100% meer dan in 2005, over marktwerking gesproken.
je vergeet dat we alleen een flink deel via de belasting betaalden. Ik ben altijd al partikulier verzekerd geweest. Mijn veranderingen zijn uiterst beperkt.
quote:
En vroeger was ik klant, nu wordt je behandelt als een slaaf
Leg mij dat eens uit? Voorbeelden graag?
Bovendien ga je dan toich gewoon naar een andere verzekeraar, als de Super de BOer je niet bevalt kan je toch voortaan naar de AH?
pi_51602378
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:07 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wat klets je nou weer over illegalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')