Dit laatste vraag ik me af. Is dit niet het discussiepunt? Dit is de kern Calvobbes(wat mij betreft). Dit is waar het om draait. Als je een vage terugblik in het verleden waagt kun je stellen dat er min of meer een samensmelting tussen verschillende geloven was. Toendertijd zaten ze waarschijnlijk eerder op 1 lijn dan dat nu het geval is(en ik praat dan van voor het jaar 0). Ik wil hiermee aangeven dat complotgelovers waarschijnlijk een degelijke twist aan de geschiedenis hebben gegeven en dat het naar mijn mening niet lang zal duren(enkele jaren) voordat er een absolute waarheid naar boven komt. Dit zal dan een waarheid zijn die voor iedereen geld en waardoor de verschillende geloven weer op 1 lijn komen te zitten.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Tja als de hele wereld op 1 lijn zit en goed samenwerkt, dan zou je inderdaad een heleboel leed kunnen voorkomen. Maar dat is niet het geval en ook niet het discussiepunt
En wat mij betreft niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:28 schreef Spellmeista het volgende:
Dit laatste vraag ik me af. Is dit niet het discussiepunt? Dit is de kern Calvobbes(wat mij betreft).
Het maakt niet uit hoe je schrijft, ik constateerde alleen dat het wel een bepaald soort slag mensen lijkt te zijn wat in de heel vergezochte verhalen de waarheid ziet, die zo belabberd schrijven. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat iets met elkaar te maken heeft.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:30 schreef Spellmeista het volgende:
Wat maakt het nu uit hoe je schrijft..? Je doet net of je van adel bent ofzo..iedereen heeft zijn unieke manier van schrijven en ook al schrijf je bagger, als je niet perfect schrijft is het nog perfect.. Ik vind het eerder triest dat er weer namen moeten worden genoemd. Net of jullie die lui zo goed kennen ofzo..stelletje profielzwetsers.
ps er zit een fout boven de tekst in je usericoon wat je niet hebt
ohw wacht das sms taaldies niet leuk spellmeista..hou toch eens op..k baas..ik stop al, maar moest dit toch even kwijt..ik, ik en ik, wij voelen een tekening aankomen..een kleine of een grote..een grotere als de eerste..heb je een plan..ja een hele goeie!
[afbeelding]
Je bent al halverwege..
vlieg op![]()
![]()
![]()
![]()
Nee precies, en ik denk dat dat nou net het punt is van Calvobbes. Dat jij denkt dat er bij situatie X iets anders aan de hand is, prima. Als je dan op zoek gaat naar bewijs, ook prima. Maar het punt is dat er, in plaats van dat overduidelijke bewijs wat er dan volgens de believers allemaal moet zijn te tonen, er gebruik wordt gemaakt van foto's die gemanipuleerd zijn, of stukken tekst/uitspraken die volledig uit hun verband zijn gerukt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:27 schreef Spellmeista het volgende:
vind ik ook, maar ik denk dat voor iedereen ook de bedoeling is om de waarheid te achterhalen. Ik ben het wel met je eens dat dat geen juiste methodes zijn! Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom iemand expres foto's zou vervalsen maarja.
Vandaar ook zeker het (c)Omission Rapport?!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee precies, en ik denk dat dat nou net het punt is van Calvobbes. Dat jij denkt dat er bij situatie X iets anders aan de hand is, prima. Als je dan op zoek gaat naar bewijs, ook prima. Maar het punt is dat er, in plaats van dat overduidelijke bewijs wat er dan volgens de believers allemaal moet zijn te tonen, er gebruik wordt gemaakt van foto's die gemanipuleerd zijn, of stukken tekst/uitspraken die volledig uit hun verband zijn gerukt.
Als je dan de totale tekst/foto gaat bekijken, dan zie je dat er meestal dingen worden weggelaten die cruciaal zijn. Als je die dingen er namelijk bij laat, dan wijst het helemaal niet op een conspiracy. Laat je ze weg, dan wel. Maar als er toch zoveel overduidelijk bewijs is, waarom komt men dan altijd alleen maar met dat soort troep op de proppen?
Vice versa. Om eerlijk te zijn de debunker veller van emotie.quote:En dan kom je bij het 2e punt; als je daar dan iemand op wijst, dan krijg je een hele emotionele reactie terug, of er wordt een rookgordijn opgetrokken, of er wordt gewoon niet meer gereageerd. Geef dan toe dat je fout zat, maar dat gebeurd dus niet.
Als er iets krampachtig is dan is het wel OBL confession. En eigenlijk het hele 19 kapers verhaal.quote:Wanneer er zoveel overduidelijk bewijs zou zijn, dan moet het makkelijk zijn om dat te tonen hier. Dat gebeurd niet, er wordt veelal gemanipuleerde zooi getoond, en dan denk ik bij mezelf, en met mij nog wel meer mensen, waaronder Calvobbes:
Is het nou zo dat je veel bewijs ziet waardoor je gaat denken dat er een complot is, of wil je heel graag dat er een complot (en daarmee een boeman) is en ga je daar heel krampachtig bewijs bij zoeken waarbij er, wanneer dat bewijs niet gevonden wordt, dan maar zaken gemanipuleerd worden om dan toch triomfantelijk naar 'de (USA) regering' te kunnen wijzen als zijnde het grote brein achter het complot.
Dat laatste daar twijfel ik ten zeerste aan. Wat voor complotten zijn bullshit?quote:Ik ben namelijk van mening dat het het 2e is, net als Calvobbes, en het doel van hem met dit topic was om nou te achterhalen waarom dat men zo krampachtig naar dingen zoekt in plaats van toe te geven dat het bullshit is (in de meeste gevallen).
Kies maar:quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:04 schreef Lambiekje het volgende:
Dat laatste daar twijfel ik ten zeerste aan. Wat voor complotten zijn bullshit?
Dat is niet het geval. Maar ik kan jou wel neerzetten als iemand die moeite heeft met lezen want ik heb het nergens over de spelling van iemand gehad en coolguy zegt ook nergens dat die iedereen die in een complot gelooft, niet kan spellen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:26 schreef huupia het volgende:
wat calvobbes en coolguy proberen te doen is mensen die in conspiracy's geloven neer te zetten als mensen die niet kunnen spellen, en waar van alles mee mis is. en dat allemaal op een subtiele manier.
Dat advies kun je dan ook zelf ter hand nemen.quote:mijn punt is dus, voer normaal een discussie en probeer niet op een slinkse wijze je " opponent" in een kwaad daglicht te zetten.
leer jij eens lezen calvoddesquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, je zet het wat sterk aan, maar ik denk dat er een kern van waarheid in zit. Ik denk dat veel van die lui gewoon het idee hebben dat ze een profeet zijn ofzo, die de 'onwetende lammeren' willen vertellen hoe het eigenlijk in elkaar zit, en dat ZIJ nou net bij dat selecte groepje gehoord dat WEL doorheeft hoe de hele wereld in elkaar zit.
Wat me daaraan opvalt is dat dat altijd hetzelfde soort figuren zijn. Taalkundig niet echt sterk, zowel qua zinsbouw als qua schrijfwijze/interpunctie. Sommige van de theorien gaan zo ver dat ik me ook daadwerkelijk afvraag hoe die mensen kunnen fungeren in onze maatschappij. Als je de hele dag niets anders doet dan dergelijke zooi opzoeken en lezen en alleen maar daarmee bezig zijn, dan vraag ik me af hoe die mensen dat doen op hun werk.
Het is ongetwijfeld bevooroordeeld, maar als ik de posts van de meeste mensen lees dan krijg ik niet echt het idee dat die mensen een hoge opleiding hebben.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:36 schreef huupia het volgende:
het is een bekend gegeven dat debunkers op de man gaan spelen als ze het niet meer redden.
ik ook niet, weet niet eens wat het isquote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik zou eerder precies het omgekeerde zeggen....
Ik ben bijv. niet diegene geweest die iemand zonder reden vroeg of die een autipas had aangevraagd....
Nou meteen... Dit topic loopt al een paar dagen hoor...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:45 schreef huupia het volgende:
maar mijn punt is, door mensen die in conspiracy's geloven af te schilderen als slechte schrijvers en andere negatieve zaken zet je er meteen een stempel op.
ik weet niet over welke mensen je het hebt. ik kan alleen over mezelf spreken, en ik denk dat conspiracy's gewoon voorkomen. dat heeft de geschiedenis wel bewezen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:47 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nou meteen... Dit topic loopt al een paar dagen hoor...
Maar misschien kun jij dan eens uitleggen waarom sommige mensen koste wat het kost in een complot willen blijven geloven.
Hmmmm... Je hebt wel een duidelijke mening over mij en coolguy, maar je ziet niet dat er users zijn die er alles aan doen om hun verhaal te beschermen....quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:58 schreef huupia het volgende:
ik weet niet over welke mensen je het hebt.
Daar ben ik het volledig mee eens. Het lijkt mij zelfs zeer logisch dat er conspiracies bestaan. Alleen de manier waarop de bewijsvoering wordt gedaan, daar zet ik behoorlijk wat vraagtekens bij. Net als bij de stelligheid waarmee dingen feiten genoemd worden, waarbij dat dan onderbouwd wordt door op zijn minst discutabele 'bewijzen'.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:58 schreef huupia het volgende:
[..]
ik weet niet over welke mensen je het hebt. ik kan alleen over mezelf spreken, en ik denk dat conspiracy's gewoon voorkomen. dat heeft de geschiedenis wel bewezen.
dus dat " koste wat kost" geldt niet voor mij
Leer jij ook maar eens lezen Huupia, ik heb het over de mensen die overkomen alsof ze een soort van hoeders der makke schapen zijn, die ook altijd taalproblemen lijken te hebben. Daar hoor jij niet bij, maar ik loop al een x aantal jaar mee op dit forum, en heb binnen TRU ook een flink aantal believers zien komen en gaan, waar dit wel degelijk voor geldt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:34 schreef huupia het volgende:
[..]
leer jij eens lezen calvoddes
en dit is nog maar 1 voorbeeld!
je kan ook erg slecht tegen kritiek, dan begin je wilt om je heen te slaan
teken van zwakte , lijkt me
weet je gelijk waarom ik in een "complot" geloof.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:39 schreef calvobbes het volgende:
je post in het verkeerde topic Teenwolf.
Jij hebt echt een antipathie tegen Amerika hequote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:33 schreef TeenWolf het volgende:
ook leuk is dat de complotgelovers massaal in de minderheid waren na de aanslag op kenneddy. iedereen geloofde dat de communisten en oswald achter de aanslag zaten. andersdenkenden werden met argusogen bekeken en zelfs gevangengenomen, later blijkt dat de hele amerikaanse versie een "complot" was en de complot-aanhangers van toen de waarheid spraken...
de leugens over irak ook..............de complotgelovers hadden het bij het rechte eind...irak had GEEN chemische wapens..wat amerika vertelde was complot
leer het land kennen die jullie blind geloven op elk woord:
http://www.americanterrorism.tk/
niet tegen het volk, het is een aardig volk en best veel amerikanen delen mijn mening , het zijn de hoge geldpiefen aan de top die alles verpesten. de hoge piefen die alles doen voor geld en waarbij een mensenleven niets waard is in vergelijking met geld.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij hebt echt een antipathie tegen Amerika he
Wij als niet-officieel believer hoeven ons niet te verantwoorden en kunnen zonder enig probleem de dots opnieuw verbinden als er nieuw bewijs of als de overheid met een aangepastte versie komt. Waardoor er weer nieuwe dots zijn onstaan.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:16 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Kies maar:
- Molten steel
- Wargames
- Aanslag Pentagon
En dan is het niet zo dat er genoeg bewijzen zijn om die complotverhalen te ontkrachten (er zijn zeker niet genoeg bewijzen om die complotten te bevestigen) maar op een aantal belangrijk punten in die verhalen blijkt toch wel degelijk dat de complotverhalen niet kloppen.
Nu zul jij wel weer zeggen "ja maar het is toch niet erg dat er een paar foutjes inzitten, dan passen 'wij' dat verhaal gewoon aan". Dat is natuurlijk te idioot voor woorden. Daarmee laat je zien dat je er niet aan moet denken dat je ongelijk hebt en het maakt je ook totaal onbetrouwbaar.
Dat is onderdeel van de vraag. Waarom moet er toch altijd weer een complot in gezien worden?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wij als niet-officieel believer hoeven ons niet te verantwoorden en kunnen zonder enig probleem de dots opnieuw verbinden als er nieuw bewijs of als de overheid met een aangepastte versie komt. Waardoor er weer nieuwe dots zijn onstaan.
Dat werkt nietquote:<knip>
- Aanslag pentagon ... dan is het best bewaakte gebouw ter wereld HEEL HEEL HEEL triest beschermd. DAn zou ik alles en iedereen ontslaan van NORAD en dergelijk. Dat is niet gebeurd. Dat implicieert voor mij, dat het dus ook hier meer aan de hand is dan simpel vliegtuigje in gebouw. Z'n militair complex kan toch wel gewoon verdacht vliegtuigen zonder pardon neer halen. Nee het klopt niet totaal niet wat het officieel verhaal verkondigd.
ik ben er nu 2 keer geweest. Qua natuur is echt geweldig. De mensen zijn gewoon normaal.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij hebt echt een antipathie tegen Amerika he
Ik zie de overheid niet met aangepaste versies komen hoor.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:53 schreef Lambiekje het volgende:
Wij als niet-officieel believer hoeven ons niet te verantwoorden en kunnen zonder enig probleem de dots opnieuw verbinden als er nieuw bewijs of als de overheid met een aangepastte versie komt. Waardoor er weer nieuwe dots zijn onstaan.
Mee eens. Ik ben er zelf 3 keer geweest. Dit jaar sla ik even over, maar volgend jaar ga ik er weer heen. Prachtig.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik ben er nu 2 keer geweest. Qua natuur is echt geweldig. De mensen zijn gewoon normaal.
Er zijn al 3 versies bedacht voor de instortingen voordat ze met Global Collapse op kwamen zetten. Wat overigens nog steeds niet verteld wat er gebeurd.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik zie de overheid niet met aangepaste versies komen hoor.
Ik zie jou en anderen steeds nieuwe punten en lijnen trekken.... En ook als er geen punten zijn, dan doen jij en anderen tot in het dwangmatige hun best om toch nog een lijn te trekken naar een punt....
Dat is een uitspraak van Juvenalis, hoor.quote:geef het volk brood en spelen" Julius caesar had het al door....
QED.quote:iedereen heeft zijn unieke manier van schrijven en ook al schrijf je bagger, als je niet perfect schrijft is het nog perfect..
LoL... mierenneukavond? lekker ontopic en inhoudelijk ook.... het ging om het idee achter de uitspraak, niet wie m nou wel of niet gezegd heeft....quote:Op zondag 13 mei 2007 19:22 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is een uitspraak van Juvenalis, hoor.
Nee, nog niet, Juvenalis was namelijk geen leider.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:03 schreef Fionn het volgende:
[..]
LoL... mierenneukavond? lekker ontopic en inhoudelijk ook.... het ging om het idee achter de uitspraak, niet wie m nou wel of niet gezegd heeft....
"een romeins leider had het al door" zo tevree ?![]()
En jij hebt nog nergens duidelijk aan kunnen tonen wat er fout is aan al die rapporten.quote:Op zondag 13 mei 2007 10:55 schreef Lambiekje het volgende:
Er zijn al 3 versies bedacht voor de instortingen voordat ze met Global Collapse op kwamen zetten. Wat overigens nog steeds niet verteld wat er gebeurd.
Er zijn 3 versies van de military waarbij in de laatste versie al de schuld bij NORAD ligt.
De overheid is dus middels met de Commission rapport met meerdere versies gekomen.
Omdat veruit de meeste complottheorieën je door een stelletje mongolen worden opgedrongen, wat al aan de geloofwaardigheid afdoet. Daarnaast worden er weer nieuwe argumenten verzonnen waarom iets zo zou zijn. Ik erger me er altijd aan. Er zijn nog steeds mensen die geloven dat Bush acher 9/11 zou zitten enzo. Iets met een foutje in de natuurkunde. Rite.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:55 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Tegenvraag:
Waarom zijn er mensen die perse willen geloven dat complotten onzin zijn?
Je baalt gewoon dat je zelf niet slim genoeg bent om een drugskartel te runnen en je bent gewoon jaloers op hun rijkdomquote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:59 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
niet tegen het volk, het is een aardig volk en best veel amerikanen delen mijn mening , het zijn de hoge geldpiefen aan de top die alles verpesten. de hoge piefen die alles doen voor geld en waarbij een mensenleven niets waard is in vergelijking met geld.
de geldpiefen die de wapen, olie, drugs, media en bankwezen beheersen.
Kom tegen eens een keer met een eigen mening in plaats van alleen maar anderen hun sprookjes neer te plempen. Het lijkt wel alsof je niet zelf kunt denken...quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:47 schreef Resonancer het volgende:
[afbeelding]
Lees b.v. 's wat over dit mannetje..
Zakheim..
http://911review.org/brad.com/batcave/Dov_Zakheim_911.html
http://onlinejournal.com/artman/publish/article_1047.shtml
Maar laten we maar geloven dat hij het beste met ons allen voorheeft...![]()
Berend Botje..quote:8 september 2006
Kabinet geirriteerd over CIA-kampen.
Dit soort zaken moet je niet te veel hebben, aldus Balkenende.
De betrekkingen moeten ruimte bieden om ingewikkelde discussies met elkaar te voeren.![]()
Minister Bot zal namens het kabinet opheldering vragen aan de Amerikanen.
http://www.nrc.nl/next/article475923.ece
Zijn dat die vliegtuigen met die dikke trails?quote:Geheim akkoord NAVO en VS over CIA-kampen.
De NAVO-landen stelden hun luchtruim open voor Amerikaanse vliegtuigen en garandeerden de toegang tot hun havens en vliegvelden.
http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUN/08/buit3.html
quote:De NAVO ontkent dat er geheime afspraken met de VS zijn gemaakt. Dergelijke afspraken zijn gemaakt tussen individuele lidstaten en de VS, maar de NAVO staat daar buiten, aldus een woordvoerster.
http://www.depers.nl/buit(...)over-CIA-kampen.html
Gaat hij nu ineens nadenken?quote:We moeten afwachten hoe hard de gegevens blijken te zijn, aldus Balkenende, die nu nog geen conclusies wil trekken uit het rapport.
http://www.refdag.nl/arti(...)zoek+CIA-kampen.html
Maar hij wel:quote:One of the happy few: dat is de eer die secretaris-generaal van de NAVO Jaap de Hoop Scheffer met zijn vrouw Jeannine is toebedeeld door George Bush.
En dat betekent dat je dan mag logeren op de ranch van Bush in Crawford Texas. En dat mag bijna niemand.
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=5175
Dat is 'n hele tijd..quote:Prince Bandar served as the Ambassador of the Kingdom of Saudi Arabia to the United States of America from October 24, 1983 to September 8, 2005.
http://www.saudiembassy.net/Country/Government/BandarBio.asp
quote:LONDEN - Het in potentie grootste corruptieschandaal uit de Britse geschiedenis heeft een nieuwe wending gekregen na berichten dat wapenfabrikant BAE Systems honderden miljoenen euro’s smeergeld zou hebben betaald aan een Saoedische prins. De affaire, die doet denken aan een spionagethriller, houdt de gemoederen in Groot-Brittannië al jaren bezig.
http://www.volkskrant.nl/(...)smeergeld?source=rss
quote:De Saoedische prins Bandar bin Sultan heeft op initiatief van het Britse ministerie van Defensie bijna anderhalf miljard euro gekregen.
http://www.ad.nl/buitenland/article1421975.ece
http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Goldsmith%2C_Baron_Goldsmithquote:The payments were discovered during a Serious Fraud Office investigation, which was stopped in December 2006 by attorney general Lord Goldsmith
http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_Bandar_bin_Sultan
quote:PRINCE BANDAR BIN SULTAN BIN ABDULAZIZ AL-SAUD, EXECUTIVE POLICY ADVISOR TO THE PRESIDENT
Good afternoon. I am His Royal Highness Prince Bandar bin Sultan bin Abdulaziz Al-Saud. I serve America in the important dual role of longtime Bush family investor and official spokesman for the dictatorial Islamist monarchy that produced Osama bin Laden and fifteen of the nineteen 9/11 hijackers.
I speak for all Middle Easterners when I say we would feel a bit more comfortable with an American President who's an Austrian-born son of a Nazi commandant over any Jewish halfbreed named Kerry.
So you see, it's all very friendly, normal, and non-conspiratorial in nature.
http://www.whitehouse.org/ask/bandar.asp
hmm, jij gelooft in mensen die " aantoonbaar " hebben gelogen. bush en zen maatjesquote:Op donderdag 7 juni 2007 14:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Kom tegen eens een keer met een eigen mening in plaats van alleen maar anderen hun sprookjes neer te plempen. Het lijkt wel alsof je niet zelf kunt denken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |