abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49223151
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:32 schreef calvobbes het volgende:

Tja, daarom besteed je miljarden aan onderwijs terwijl je giftige stoffen uit vliegtuigen sproeien om mensen dom te houden...
Je begrijpt me verkeerd en betrekt het teveel op de standaard conspiracydingen. Ik geloof geen bal van het chemtrails verhaal dus een kruistocht tegen chemtrails hoef je bij mij niet te houden.
Maar er is wel degelijk een vorm van 'gekleurdheid' in het onderwijs en publicaties en nieuws om toch vooral de status quo en het systeem zoals wij nu hebben, met alle konkelingen/verduisteringen en 'foutjes' van de 'machtshebbers' maar lekker te blijven slikken... "geef het volk brood en spelen" Julius caesar had het al door....
Het onderwijs is er volledig op gericht om mensen productieve werkmieren te maken, niet om ze echt kritisch te leren nadenken over de wereld of het systeem, of de manipulaties van de hoge pieten.
Ik bedoelde ook niet 'dom' in termen van 'geen kennis' maar meer onwetend of niet al te kritisch en braaf meelopend.
quote:
Maar dat gebeurd dus niet. Veel complotgelovers zeggen dat die experts liegen of het compleet verkeerd hebben.
Tenzij één van die experts het verhaal van de complotgelovers ondersteund, dan is die expert ineens wel betrouwbaar...
Ben ik het grotendeels mee eens. Andersom komt ook voor, waar elke expert die iets claimt wat tegen de gevestigde orde en 'doctrine' ingaat word verguisd, ook al heeft ie een simpele verklaring voor een waargenomen fenomeen, en een expert die een idioot buitenissige constructie brengt die toevallig de ganbare mening en belangen ondersteunt ineens wèl geloofwaardig is.
Totdat het uiteindelijk niet te ontkennen is, en dan gaan ze ineens allemaal over en wordt iedereen die dààr tegeningaat afgebrand...
quote:
Sommige complotgelovers zeggen dat ze het zeker weten. Dat er triljarden bewijzen zijn. Dat het overduidelijk is.

Ik snap gewoon niet dat mensen dat vol blijven houden als verhalen van hun onderuit worden gehaald.
Onderuitgehaald naar jouw mening. Jij bent erdoor overtuigd, anderen niet. Jij kunt het net zo min allemaal overzien als anderen. Jij neemt het verhaal aan van iemand, die/dat vanuit jouw kennis en achtergrond overtuigend overkomt. Zij doen hetzelfde, beiden weten jullie het niet zeker.
quote:
Ja en dan kun je zelf ook een wetenschapper inschakelen om het tegendeel aan te tonen. Maar dat gebeurd ook niet. Dan wordt er weer huis tuin en keuken wetenschap toegepast "de kachel bij mij thuis smelt niet als er urenlang vuur in wordt gestookt, dus die beweringen dat staal smelt kloppen niet ".
Weer betrek je het -helaas- alleen op 9-11 en dat soort dingen.
Niet veel mensen hebben even een 'wetenschapper' beschikbaar om 'in te schakelen' dat is wel erg simplistisch.
Ook nemen veel mensen uiteindelijk een onderzoekresultaat gewoon maar aan omdat het voordelig voor ze is, of omdat ze het toch niet genoeg snappen om er inhoudelijk tegenin te gaan. De 'expert' weet het toch beter. Om fouten te ontdekken die je neigen een andere wetenschapper 'in te schakelen' moet je er al meer van weten dan de gemiddelde persoon. En meer geld hebben.
Uiteindelijk wordt ook openbaar wetenschappelijk debat over dit soort dingen een soort politiek en 'stemmen winnen', waar 'experts' met betere en slechtere argumenten en onder de gordel technieken mensen 'aan je kant probeert te krijgen'

En zoals ik al zei, ook met 'wetenschap' wordt enorm gemanipuleerd. In de wetenschapswereld draait ook heel veel om status en gerenommeerdheid. Als een bekende wetenschapper A zegt en een kleine 'noob' B dan wordt de kleine noob meestal verguisd.
Een bekende wetenschapper zal ook niet al te graag met een radicale andere mening komen, die tegen allerlei belangen ingaat, omdat hij dan afgebrand kan worden en status(en dus inkomen) kan verliezen.
De wetenschap is lang niet zo onbevooroordeeld en open minded als men graag denkt.
Zeker niet als er belangen bij komen en onderzoek(en dus: lonen) worden gefinancierd, of professionele status op het spel staat.
Er zijn zat dingen als 'veilig' en 'onschadelijk' bestempeld door wetenschappers, omdat dingen geld moesten opleveren, en die later wat minder veilig en onschadelijk bleken.
En opdrachtgevers die uit onderzoek een resultaat krijgen dat ze niet bevalt, die kunnen natuurlijk gewoon een nieuw onderzoek laten doen, met wat aangepaste criteria, waardoor de uitkomst beter voor ze is.
Dan kan het onderzoek nog kloppen ook, en toch gemanipuleerd zijn.

En dan nog: wat dòet men uiteindelijk met die resultaten... veel resultaten uit onderzoek zijn slechts getallen, uiteindelijk bepalen oa politici wat er uit die getallen voortkomt.... zij bepalen wat een 'acceptabel risico' of een 'redelijke foutmarge' is. Zodra er geld in het geding is zie je helaas erg vaak dat die dingen wat opgerekt worden.
quote:
Dat denk ik dus ook. Een operatie als 9/11 kan niet geheim worden gehouden volgens mij.
Jammer dat je zo op de grote gangbare 'conspiracies' zit te hakken. Die zijn lang niet zo interessant als de kleinere sneaky dingen die achter de schermen gebeuren.
Als 9-11 al een conspiracy is, is het misschien wel helemaal niet als plot om de olie of de inval in irak geaccepteerd te krijgen, maar als afleidingsmaneuvre voor nog meer achterbakse manipulatietjes en fraudetjes.

En nee, een operatie als 9-11 geheim houden lukt niet erg... CNN was er nogal snel bij dat die vliegtuigen nogal opvallend in die torens vlogen
Serieus, natuurlijk is het geheim te houden, het is immers niet vantevoren ontdekt en tegengehouden?
Het is alleen niet geheim te houden als er een hele grote samenzwering achter zit, maar een beperkt aantal belangengroeperingen of delen daarvan zouden dat weer wel kunnen. Hoe minder mensen ervan weten, hoe kleiner de kans dat het uitlekt.

Ook kan het organiseren van zoiets wel gebeuren door 1 groep en het "er van weten maar het niet tegenhouden"door een andere groep.
Stel dat al-quaeda (of het nu echt bestaat als eigen entiteit of als een marionet van een andere organisatie doet er niet toe) die aanslag plant, de mossad en/of de cia het ontdekken, maar denken "hm komt onze belangen eigenlijk wel goed uit!" en gewoon het rapport even 'kwijtraken'... hup! vliegtuigjes in de torens en de hele rataplan, zonder dat de hele zaak door 1 mastermind bedacht is. Er hoeven niet meer dan een paar mensen bij betrokken te zijn dan.
De president van bijv amerika inlichten is ook niet nodig, dan hoeft ie zn woede, verbijstering en verontwaardiging ook niet te spelen.
Zo ook met die WMD leugens. Ook hoge omes moeten soms maar vertrouwen op de diensten die hen informeren. Wie weet was colin powell wel echt overtuigd dat wat ie de VN liet zien over irak echt klopte. De beste manier om iemand overtuigend te laten liegen, is m te laten denken dat ie de waarheid vertelt.

Het grootste probleem met die conspiracy theorieen is dat ze gewoon te simpel zijn. Weer het gemakkelijk schuiven van de schuld op 1 grote boze groep. En dan moeten er allerlei vage theorieen en vergezochte constructies aannemelijk gemaakt worden om dat vol te houden. De wereld is een enorme klok, en er zitten duizenden grotere en kleinere radertjes in, niet 1 groot rad.
Jammer voor mensen die het simpele 'wij vs. Zij' idee prettig vinden maar zo werkt het niet.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_49223622
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:34 schreef Fionn het volgende:

Maar er is wel degelijk een vorm van 'gekleurdheid' in het onderwijs en publicaties en nieuws om toch vooral de status quo en het systeem zoals wij nu hebben, met alle konkelingen/verduisteringen en 'foutjes' van de 'machtshebbers' maar lekker te blijven slikken... "geef het volk brood en spelen" Julius caesar had het al door....
Maar daar gaat deze discussie niet over.

Deze discussie gaat over waarom mensen de bewezen onzin verhalen blijven gebruiken om de overheden van vanalles te beschuldigen.
quote:
Onderuitgehaald naar jouw mening. Jij bent erdoor overtuigd, anderen niet. Jij kunt het net zo min allemaal overzien als anderen. Jij neemt het verhaal aan van iemand, die/dat vanuit jouw kennis en achtergrond overtuigend overkomt. Zij doen hetzelfde, beiden weten jullie het niet zeker.
Nee inderdaad niet alles is zeker en zal 100% duidelijk worden. Maar er zijn wel verhalen die complot gelovers zeker fout hebben.
Zoals een foto is die is aangepast door complotgelovers en dan als bewijs wordt gebruikt. Of een enkel citaat van een verslaggever gebruiken terwijl die man daarvoor en daarna veel genuanceerder was en het verhaal duidelijker uitlegde.
quote:
Weer betrek je het -helaas- alleen op 9-11 en dat soort dingen.
Dat was ook mijn insteek van het topic.
quote:
Niet veel mensen heeft even een 'wetenschapper' beschikbaar om 'in te schakelen' dat is wel erg simplistisch.
Er zijn hele organisaties die zich bezighouden met het beschuldigen van de overheid. Er zijn ontzettend veel mensen die er veel tijd en energie, websites en vanalles in steken. Dan mag je na een tijdje toch wel verwachten dat ze hun best gaan doen om, als ze zeggen dat deskundigen/wetenschappers het fout hebben, dat ze dan met degelijk onderzoek komen.

Ik geloof ook best wel dat er overheden zijn die vuile spelletjes spelen maar ik snap niet waarom mensen per se willen geloven in overheden die eigen burgers doden of met giftige stoffen besproeien.
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:53:06 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49224003
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:34 schreef Fionn het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd en betrekt het teveel op de standaard conspiracydingen. Ik geloof geen bal van het chemtrails verhaal dus een kruistocht tegen chemtrails hoef je bij mij niet te houden.
Het onderwijs is er volledig op gericht om mensen productieve werkmieren te maken, niet om ze echt kritisch te leren nadenken over de wereld of het systeem, of de manipulaties van de hoge pieten.
Ik bedoelde ook niet 'dom' in termen van 'geen kennis' maar meer onwetend of niet al te kritisch en braaf meelopend.
Wat is er mis met het grootste gedeelte van het volk "dom" houden (zo typeer jij het "werk" volk), selt dat we op de wereld 5 miljard betweters zouden hebben, zou het er dan beter uitzien in de wereld denk je?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:08:28 #104
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49224635
nog interesse om hierop te reageren Calvobbes?
quote:
sorry, maar deze vind ik heel erg komisch nouja komisch eigenlijk triest..je zegt op gaan dringen

Moet je eens kijken wat mij elke dag weer door de strot geduwd wordt door regeringsleiders. Ik geloof bijv. best dat we arme landen kunnen helpen. Vervolgens doen ze mij dmv een Live 8 concert laten geloven dat ze er wat aan gaan doen..dat ze wat aan klimaatverandering gaan doen, dat ze wat aan alle moorden en verkrachtingen gaan doen..en nu komt ie..:doen ze het niet terwijl ze mij wel eerst laten geloven dat ze er iets aan gaan doen dmv afspraken die ze met de mensheid maken. Dat is in mijn opzicht net zo bullshit achtig als: door de strot heendouwen van chemtrail believers of weet ik veel..feit blijft van de chemtrail verhalen(vb) geloof ik wat ik wil geloven, echter zo'n afspraak die wordt gemaakt met mij als persoon of met de Westerse wereld in dit geval(we helpen ze)komt harder aan omdat ik met de chemtrail verhalen vele malen genuanceerder om kan gaan.

Ik doel hierop: neem de meest respectvolle politicus, hij overtuigd mij van zijn kracht door president te worden, er vinden hervormingen plaats in het land..vervolgens wordt de rest van de wereld verkracht
of kom ik hier voor niets om 5 uur mijn nest voor uit?
pi_49224722
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:08 schreef Spellmeista het volgende:
nog interesse om hierop te reageren Calvobbes?
Heb ik hier al gedaan
pi_49226923
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:44 schreef calvobbes het volgende:

Maar daar gaat deze discussie niet over.
Ik reageerde slechts op jouw reactie op mijn reacte
quote:
Deze discussie gaat over waarom mensen de bewezen onzin verhalen blijven gebruiken om de overheden van vanalles te beschuldigen.
Ah ja dat zei ik al in mn eerste post: omdat de overheid berucht onbetrouwbaar is, en regelmatig over van alles en nog wat liegt en alles ontkent totdat ze er niet meer onderuit kunnen, en duidelijk erg vaak niet het beste belang van de burgers nastreeft, is het maar een kleine stap om ook dit soort dingen vol te houden "just another damn lie.....AGAIN!" denkt men dan.
Het liegen en bedriegen uit het verleden heeft de zaden gezaaid voor het wantrouwen dat nu geoogst wordt.
Zeker daar bijv 9-11 op een moment kwam dat een aantal groeperingen die er bèst wel eens een vinger in gehad zouden kunnen hebben wel èrg goed uitkwam, welke óók nog eens een vinger in de officiele onderzoeken hebben...

andersom werkt het ook: De enorme hoeveelheid ufo-hoaxes en buitenissige conspiracy verhalen heeft ervoor gezorgd dat haast iedereen bij zoiets meteen denkt "ah... hoax nummer 938438749" of "*zucht* weer een dude met een conspiracy theorie"
Aan beide zijden lijden de goeden onder de kwaden. pleit je voor de officiele verhalen ben je een desinfo agent, pleit je voor de alternatieve kant dan ben je een conspiracynut. Het leidt tot bijna fanatiek-religieus achtige standpunten.
quote:
Nee inderdaad niet alles is zeker en zal 100% duidelijk worden. Maar er zijn wel verhalen die complot gelovers zeker fout hebben.
Zoals een foto is die is aangepast door complotgelovers en dan als bewijs wordt gebruikt.
Yup, daar heb je gelijk in, wat natuurlijk wel meespeelt is dat er ook steeds nieuwe mensen bijkomen die weer van onder af beginnen, en dus bij allang als onzin bewezen verhalen niet meteen doorhebben dat het allang afgedaan is, en wel meteen beginnen te brullen. Dus lijkt het alsof er steeds aan die verhalen vastgehouden wordt, terwijl het eigenlijk meer 'doorgegeven' wordt.
En dit wordt ook in stand gehouden door sites en filmpjesmakers die interessant willen doen, of geld verdienen aan deze stuff en dus valse info en 'nieuwtjes'blijven creeeren en verspreiden.
Maar ja er zijn natuurlijk gewoon domme mensen met een enorm bord voor hun kop die gewoon vasthouden.
Als je op sommige amerikaanse forums, zoals bijvoorbeeld above top secret kijkt met wat voor vage crapverhalen mensen komen, en wat voor niveau engels sommige amerikaanse burgers typen, dan verbaast het niks... een gemiddeld kind van 6 hier in nederland kan beter engels typen .. er zitten gewoon ook mensen bij die je kan wijsmaken dat de bijenpopulatie afneemt doordat ze opgegeten worden door dode zeemeeuwen uit antarctica, of dat george bush de duivel is en een wind liet waardoor de twin towers omvielen.
quote:
Of een enkel citaat van een verslaggever gebruiken terwijl die man daarvoor en daarna veel genuanceerder was en het verhaal duidelijker uitlegde.
Dat is een standaard 'journalistieke' tactiek die je veel teveel ziet tegenwoordig. ook in nederland wordt dat vaak gebruikt om bijv. politici van alles te laten zeggen dat ze niet gezegd hebben, of iig niet zoals het in de krant/op tv komt. Een paar quotes uitknippen die lekker chargerend klinken als je het genuanceerde verhaal eromheen en ertussen weglaat.
quote:
Er zijn hele organisaties die zich bezighouden met het beschuldigen van de overheid. Er zijn ontzettend veel mensen die er veel tijd en energie, websites en vanalles in steken. Dan mag je na een tijdje toch wel verwachten dat ze hun best gaan doen om, als ze zeggen dat deskundigen/wetenschappers het fout hebben, dat ze dan met degelijk onderzoek komen.
Och, die zijn er ook wel geweest, maar dan wordt het zoals ik al schreef een semi-politiek welles nietes spelletje tussen wetenschapper x en expert y, om 'zieltjes te winnen'. Dat zag je bv met het milieu en global warming, en met de 911 conspiracies ook. Er zijn net zo goed experts die wèl de officiele lezing betwijfelen. En die daar, voor een openminded leek, net zulke goede argumenten voor hebben als de 'experts' van de officiele kant.
quote:
Ik geloof ook best wel dat er overheden zijn die vuile spelletjes spelen maar ik snap niet waarom mensen per se willen geloven in overheden die eigen burgers doden of met giftige stoffen besproeien.
Zoals ik al zei, die overheden zitten meestal niet (en zeker niet als geheel)"*gna gna* lekker even burgertjes afmaken"
"de overheid" als entiteit bestaat op die manier helemaal niet. Dat is ook een samenspel van lobby's belangengroepjes en machtsblokjes, en veel macht light buiten de politiek, bij de verschillende economische grootmachten.
Het is meer het eigen en financieel belang boven de veiligheid en gezondheid van burgers stellen. Hoeveel mensen wonen er wel niet vlak onder aanvliegroutes van vliegvelden, en vlak naast drukke snelwegen zonder dat er plannen zijn de woningen te beschermen tegen giftige dampen? hoeveel gebouwen zitten er nog steeds vol met asbest, hoeveel gevaarlijke goedjes en situaties krijgen mensen wel niet te verduren tot er eindelijk een klokkenluider opstaat die er wat van zegt, vervolgens zn carriere gedag kan zeggen en de hele zaak de doofpot in kan zien verdwijnen?
En dat allemaal "omdat het geld kost er wat aan te doen"

Het is inderdaad van de zotte te denken dat 'de overheid' -zelfs al zouden ze het geheim kunnen houden- vliegtuigen gaat laten rondvliegen om de bruger te vergiftigen. Dat kost namelijk geld om te doen!
face it mensen. 'de overheid' interesseert het nauwelijks een flying fuck of de gemiddelde mens leeft of sterft. We zijn niet belangrijk genoeg om te vergiftigen Zolang er genoeg mensen braaf hun taak vervullen, de radertjes draaien en het geld stroomt gebeurt er niks. Alles is erop gericht dàt te bewerkstelligen.

Ik denk dat de meeste mensen die dit soort dingen koste wat het kost willen geloven, het bovenstaande en wat ik in mn vorige posts schreef te lastig vinden, en te ongrijpbaar, het is veel lekkerder om 1 aanwijsbare 'vijand' te hebben, 1 kwade genius die je kan aanwijzen, alle verantwoordelijkheid op kan afschuiven en die je kan hopen te bestrijden en ontmaskeren. Zwart-wit... veel gemakkelijker dan genuanceerd en in allerlei grijstinten denken.
Ook zal er bij sommigen een romantisch idee van de 'eenzame held die strijdt tegen het grote kwaad' meespelen. En er zitten natuurlijk mensen tussen die volledig mislukt zijn en de schuld daarvoor op de grote boze illuminati willen schuiven.

Zoals alles, is niks simpel en eenzijdig. ook de redenen waarom mensen aan het conspiracynutten slaan zijn veelvuldig.
pi_49227703
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:53 schreef Re het volgende:
Wat is er mis met het grootste gedeelte van het volk "dom" houden (zo typeer jij het "werk" volk), selt dat we op de wereld 5 miljard betweters zouden hebben, zou het er dan beter uitzien in de wereld denk je?
Ik typeer niks, het "dom houden" (de aanhalingstekens zouden al een hint moeten zijn) nam ik over uit de post van calvobbes en gaf er een andere draai aan.
5 miljard betweters lijkt me idd geen goed idee, met de paar duizend daarvan die we nu aan de top hebben hebben we de wereld al zo verneukt dat het niet zo heel veel slechter kan, behalve dan in ons eigen gebiedje. (waar overigens ook de scheuren al in de muren zitten) En dat ook alleen maar omdat we toevallig meer welvaart uit andere gebieden kunnen sleuren waar het wèl slecht gaat.

5 miljard goed geinformeerde, met kritisch denkvermogen opgevoede mensen die niet alles voor zoete koek aannemen"zoals het nou eenmaal is" en invloed uitoefenen zou er wel eens toe kunnen leiden dat de wereld en maatschappij anders ingericht zouden worden ja. Als genoeg mensen zich af gaan vragen waarom dingen zo gaan als ze gaan en of het ècht niet anders kan, en hoe waarom dan wel of niet zouden ze wel eens tot conclusies kunnen komen die onvoordelig zijn voor een hele rits (zo niet alle) van de machtsblokken die er op dit moment zijn. Daarom is het "dom houden" ook nog steeds aanwezig. Dat is in het belang van ieder die 'hogerop' zit en daar wil blijven en dus wordt het in stand gehouden.

Maar ja dit is offtopic voor dit topic, excuses aan TS.
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:54:45 #108
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49234487
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:57 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja klopt. Dat zeg ik inderdaad.

Dat jij van mening bent dat de regering ons verhalen opdringt, wil nog niet zeggen dat jij of iemand anders onzinverhalen aan anderen op moet gaan dringen.

Een concert als Live 8 wordt niet georganiseerd door de overheid maar door particulieren. En dat die niet meteen de honger uit de wereld laten verwdwijnen, wil nog niet zeggen dat de overheid niks doet.

Je kunt niet zomaar even alle honger laten stoppen, het klimaat weer op orde brengen en alle moorden en verkrachtingen voorkomen. Als je denkt dat een overheid dat wel even kan stoppen ben je imo erg naief.
[..]

Ik zie niet goed wat dat met dit topic te maken heeft....
kewl bedankt, ik had je reactie ff over het hoofd gezien

Je maakt idd een puntdat wil zeggen ik kan er inkomen), echter het is een reactie van iemand op overheidsbeslissingen in dit geval. Zoals ik al zei hoeft dit niet heel erg extreem(mooi woord genuanceerd) te gebeuren dmv je moet geloven, maar kan wel gebeuren door te zeggen denk er eens over na. Verder ben ik het idd eens met wat je zegt: een boek is een boek omdat het zo vormgegeven is. Helaas voor jou speel ik een film in het leven(ik voel me een b-acteur). Persoonlijk dring ik geen onzinverhalen op bij mensen en ik kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die dat wel doen er zijn echter 2 dingen: je kunt het recht teneerste niet afnemen dat mensen dat doen en tentweede je weet niet wat de beweegredenen zijn. Dat is te complexe psychlogie omdat je niet kan kijken in de hersenen van mensen waarom ze dat doen. Dat kunnen wel duizenden redenen zijn. Daarbij komt kijken dat de oorsprong van de lulverhalen(wie is er schuldig aan nog helemaal in het midden ligt) Is hetzelfde als de vraag het appel of het ei. Ikzelf ben daar bijv. van mening over dat iemand net zogoed een ei ipv een steen had kunnen zien. (maar dat ga ik hier niet uitleggen)

2e alinea: live 8 is wel georganiseerd door particulieren, maar er werden wel afspraken gemaakt met regeringen. Echter hun hebben nog niks waargemaakt. Het wachten is op hun. En nee 100 jaar lang doen ze geen flikker. Omdat het roer om moet!(maar dit zal wel persoonlijk zijn)

Laatste alinea: denk het wel. Ik denk dat ze meer kracht in handen hebben als jij denkt waarschijjnlijk. DIt zou kunnen op het gebied van samenwerking en 1 lijn.

iig bedankt voor je reactie

[ Bericht 1% gewijzigd door Spellmeista op 10-05-2007 18:00:29 ]
pi_49235269
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:54 schreef Spellmeista het volgende:

Persoonlijk dring ik geen onzinverhalen op bij mensen en ik kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die dat wel doen er zijn echter 2 dingen: je kunt het recht teneerste niet afnemen dat mensen dat doen en tentweede je weet niet wat de beweegredenen zijn.
Het eerste is ook geen twist punt. Van mij mogen mensen alles denken en zeggen wat ze willen. Verwacht van mij alleen niet dat ik daar (makkelijk) in mee ga.

Het tweede is juist waar ik achter wil komen dmv dit topic.
quote:
Laatste alinea: denk het wel. Ik denk dat ze meer kracht in handen hebben als jij denkt waarschijjnlijk. DIt zou kunnen op het gebied van samenwerking en 1 lijn.
Tja als de hele wereld op 1 lijn zit en goed samenwerkt, dan zou je inderdaad een heleboel leed kunnen voorkomen. Maar dat is niet het geval en ook niet het discussiepunt
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:29:01 #110
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_49235460
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:03 schreef senesta het volgende:

[..]

Waar word dat opgedrongen dan?
precies
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:42:48 #111
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49235935
Waarheid zien in een 'complottheorie' kan gebaseerd zijn op geloof. Een patient met dit type aandoening zal waarschijnlijk anderen proberen te overtuigen van dit geloof, aangezien dit in de natuur van deze gedachte zit.
Een andere vorm van ondersteunen van 'complottheorien' is op basis van feiten. Wordt aan deze patient iets opgedrongen door een ander dat totaal niet strookt met zijn theorie, zal de patient reaktie geven maar hoogstwaarschijnlijk niet zelf zieltjes proberen te winnen voor zijn gedachten.
ik loop graag
pi_49236308
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:03 schreef senesta het volgende:

Waar word dat opgedrongen dan?
Ow kleine aanvulling daarop.

In het TRU forum zijn er een aantal mensen actief die menen te moeten gaan schelden en trollen tegen mensen die niet in hun verhalen geloven.
Als je het niet eens bent met de bewering dat WTC7 is ingestort, dan ben je al snel dom, achterlijk of achtergesteld. Ik kreeg ook al een keer de opmerking of ik de autipas al had aangevraagd om de oren.

Mensen voor dom uitmaken als ze jouw verhaal niet geloven vind ik ook een vorm van opdringen.

Zo was er laatst iemand op de radio die van mening was dat de overheid ons dom wilt houden door chemtrails. Iemand van het KNMI die zei dat het onschuldige condensporen waren werd op een verbaal agressieve manier als ondeskundige afgeschilderd. En dat terwijl die man al 17 jaar bij het KNMI werkte en o.a. onderzoekt wat vliegtuigen voor invloed hebben op het kllimaat.
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:58:04 #113
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49236456
Jajaja, dat jij gelooft dat chemtrails niet als zodanig bestaan weten we nu wel. Als je daarover blijft doorgaan klinkt het meer alsof je iemand probeert te overtuigen.
ik loop graag
pi_49236495
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:58 schreef Nordic_Wanking het volgende:
Jajaja, dat jij gelooft dat chemtrails niet als zodanig bestaan weten we nu wel. Als je daarover blijft doorgaan klinkt het meer alsof je iemand probeert te overtuigen.
Ow sorry dat ik mijn mening over opdringen probeer te onderbouwen door voorbeelden te geven....
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:00:52 #115
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49236553
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ow sorry dat ik mijn mening over opdringen probeer te onderbouwen door voorbeelden steeds precies hetzelfde voorbeeld, over and over, te geven....
Het wordt gewoon irritant. .
ik loop graag
pi_49236612
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:00 schreef Nordic_Wanking het volgende:

Het wordt gewoon irritant. .
Uhm... Dat voorbeeld over die KNMI man heb ik in dit topic maar één keer gegeven hoor
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:03:17 #117
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49236631
Stel je even voor he, dat mensen die in chemtrails blijven geloven, ondanks dat er bewijzen voor zijn dat het echt is gebeurd, gewoon een, eh, geloof hebben in die chemtrails. Of zelfs in die gevallen waar het aanwijsbaar onzin is dat ze geloven, even opnieuw.

Wat is het verschil tussen chemtrailfanatici en christenhonden overtuigd christenen?

kleine edit.
ik loop graag
pi_49236719
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:03 schreef Nordic_Wanking het volgende:
Stel je even voor he, dat mensen die in chemtrails blijven geloven, ondanks dat er bewijzen voor zijn dat het echt is gebeurd, gewoon een, eh, geloof hebben in die chemtrails. Of zelfs in die gevallen waar het aanwijsbaar onzin is dat ze geloven, even opnieuw.
Open daar maar een eigen topic over zou ik zeggen. Dat is een heel ander onderwerp
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:06:34 #119
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49236745
Dat is in niets een ander topic. Waarom mensen dingen geloven staat geheel los van het onderwerp van geloof.
ik loop graag
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:09:39 #120
179237 deschandebakker
Ik maak lekkere broodjes :)
pi_49236845
Ik haat joodse complotten
Het is een SCHANDE!
  Moderator donderdag 10 mei 2007 @ 19:11:48 #121
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49236910
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ow kleine aanvulling daarop.

In het TRU forum zijn er een aantal mensen actief die menen te moeten gaan schelden en trollen tegen mensen die niet in hun verhalen geloven.
Als je het niet eens bent met de bewering dat WTC7 is ingestort, dan ben je al snel dom, achterlijk of achtergesteld. Ik kreeg ook al een keer de opmerking of ik de autipas al had aangevraagd om de oren.

Mensen voor dom uitmaken als ze jouw verhaal niet geloven vind ik ook een vorm van opdringen.

Zo was er laatst iemand op de radio die van mening was dat de overheid ons dom wilt houden door chemtrails. Iemand van het KNMI die zei dat het onschuldige condensporen waren werd op een verbaal agressieve manier als ondeskundige afgeschilderd. En dat terwijl die man al 17 jaar bij het KNMI werkte en o.a. onderzoekt wat vliegtuigen voor invloed hebben op het kllimaat.

Ik zie je zelf ook heel vaak precies het zelfde doen, sarcastische post, trollerige posts, en alles waar je nu de ander van beschuldigd.
Ik geloof je meteen als je zegt dat er "believers" zijn die zo bevlogen zijn dat ze geen kritiek kunnen hebben op hun theorieen maar die zijn er aan de andere kant net zo goed.
Je hoeft de discussie's niet aan te gaan, je kunt ook gewoon de topics opzoeken waar je wel plezier in hebt
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 10 mei 2007 @ 19:14:01 #122
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49236982
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:03 schreef Nordic_Wanking het volgende:

Wat is het verschil tussen chemtrailfanatici en christenhonden overtuigd christenen?

kleine edit.
Ja?
En dan?
Kun je niet slapen?
krijg je geen hap meer door je keel?
Wie heeft er nu een probleem eigenlijk?
pi_49236995
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:11 schreef senesta het volgende:

Je hoeft de discussie's niet aan te gaan, je kunt ook gewoon de topics opzoeken waar je wel plezier in hebt
En ook nu trek je weer conclusies die niet kloppen... Ik zeg nergens dat ik geen plezier heb in die topics. Ik weet ook wel dat ik die topics heel makkelijk kan vermijden.

Wat is er toch mis mee dat ik me afvraag waarom mensen perse in complotten willen geloven? Je verwijt mij dan meteen dat ik mensen de mond wil snoeren en dat ik daarom arrogant ben...

Edit: Als je het zo goed weet hoe ik denk, dan kun je vast ook wel uitleggen waarom mensen perse in een complot willen geloven....
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:17:31 #124
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49237097
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:14 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja?
En dan?
Kun je niet slapen?
krijg je geen hap meer door je keel?
Wie heeft er nu een probleem eigenlijk?
Zeg, flikker een end op en projecteer die ellende niet op mij. Ík ben niet degene die vraagt waarom mensen geloven.
ik loop graag
  Moderator donderdag 10 mei 2007 @ 19:19:08 #125
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49237152
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:14 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En ook nu trek je weer conclusies die niet kloppen... Ik zeg nergens dat ik geen plezier heb in die topics. Ik weet ook wel dat ik die topics heel makkelijk kan vermijden.

Wat is er toch mis mee dat ik me afvraag waarom mensen perse in complotten willen geloven? Je verwijt mij dan meteen dat ik mensen de mond wil snoeren en dat ik daarom arrogant ben...
Huh huh
Jij verwijt mensen dat ze het opdringen, wat begrijp ik daar verkeerd aan dan
Iets opdringen is mijn boekje dat mensen je iets dwingend onder ogen brengen waar jij geen behoefte aan hebt maar ik sta open voor jouw interpretatie hoor
pi_49237222
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:19 schreef senesta het volgende:

Huh huh
Iets opdringen is mijn boekje dat mensen je iets dwingend onder ogen brengen waar jij geen behoefte aan hebt maar ik sta open voor jouw interpretatie hoor
Ik heb net al uitgelegd wat ik onder opdringen versta. Lees maar even terug.

Maar dit topic gaat niet over de definitie van opdringen. Als je daar een discussie over wilt start dan kan ook dat beter in een ander topic. Dit topic gaat over de vraag waarom mensen perse in een overheids complot willen geloven.
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:21:14 #127
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49237226
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:19 schreef senesta het volgende:

[..]

Huh huh
Even los van of het in dit geval gebeurt of niet, dat weet ik namelijk niet, kan het constant herhalen van een idee, ook als daarvoor geen aanleiding bestaat, worden ervaren als opdringen. Het uiteindelijke doel is immers anderen ervan te overtuigen. Zoals dat werkt met geloof is het beter als meer mensen het geloven (virusprincipe).
ik loop graag
  Moderator donderdag 10 mei 2007 @ 19:23:22 #128
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49237298
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:17 schreef Nordic_Wanking het volgende:

[..]

Zeg, flikker een end op en projecteer die ellende niet op mij. Ík ben niet degene die vraagt waarom mensen geloven.
Adem even rustig in en weer uit

Gaat hij weer?
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:28:29 #129
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49237492
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:23 schreef senesta het volgende:

[..]

Adem even rustig in en weer uit

Gaat hij weer?
Het bevalt me totaal niet dat je eerst mijn post totaal verkeerd leest en vervolgens op betuttelende wijze mij (minachtend en ruziezoekend) bejegent. Waarvan akte.
ik loop graag
pi_49237539
Volgens mij is het heel simpel. Door in een complot te geloven, wentelen deze mensen hun eigen falen/onkunde af op een ander.
  donderdag 10 mei 2007 @ 22:02:18 #131
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_49245420
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:29 schreef Fastmatti het volgende:
Volgens mij is het heel simpel. Door in een complot te geloven, wentelen deze mensen hun eigen falen/onkunde af op een ander.
blind de amerikaanse regering volgen getuigt van echte kunde
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_49245563
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 22:02 schreef TeenWolf het volgende:

blind de amerikaanse regering volgen getuigt van echte kunde
nee. Maar dat doet ook bijna niemand. Ik en anderen staan wel degelijk kritisch tegenover de Amerikaanse overheid.

Dat is jou ook al vaak zat verteld, maar het is natuurlijk veel makkelijker om te reageren met telkens weer dezelfde stokpaardjes dan echt de discussie aan te gaan....
  donderdag 10 mei 2007 @ 23:25:01 #133
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_49250221
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 22:04 schreef calvobbes het volgende:

Dat is jou ook al vaak zat verteld, maar het is natuurlijk veel makkelijker om te reageren met telkens weer dezelfde stokpaardjes dan echt de discussie aan te gaan....
moet JIJ zeggen
pi_49250318
Meestal zijn het eenzame kneuzen met een triest leven die belangrijker willen lijken door te geloven dat ze door hebben hoe de wereld werkelijk in elkaar zit.
pi_49250484
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:26 schreef Evil_Jur het volgende:
Meestal zijn het eenzame kneuzen met een triest leven die belangrijker willen lijken door te geloven dat ze door hebben hoe de wereld werkelijk in elkaar zit.
Kortzichitge post. Veel mensen die zich in complottheorieën geloven willen juist weten hoe de wereld in elkaar zit. Maar goed het gaat in dit topic over mensen die daadwerkelijk in complotten geloven.
  donderdag 10 mei 2007 @ 23:30:11 #136
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_49250488
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:26 schreef Evil_Jur het volgende:
kneuzenpost
pi_49250512
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:25 schreef TeenWolf het volgende:

moet JIJ zeggen
Ja dat zeg ik jah.

Nog wat zinnigs bij te dragen of blijven het WEER alleen maar niet ter zake doende opmerkingen?
pi_49250597
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:30 schreef dialMforMonkey het volgende:

[..]

Kortzichitge post. Veel mensen die zich in complottheorieën geloven willen juist weten hoe de wereld in elkaar zit. Maar goed het gaat in dit topic over mensen die daadwerkelijk in complotten geloven.
Als je in een theorie gaat geloven ben je sowieso al een stap te ver, waarom alleen sceptisch zijn over de officiele vertelling?
  donderdag 10 mei 2007 @ 23:32:10 #139
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_49250598
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:30 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik jah.

Nog wat zinnigs bij te dragen of blijven het WEER alleen maar niet ter zake doende opmerkingen?
wat jij zegt doet ter zake zeker..
pi_49250829
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:32 schreef TeenWolf het volgende:

wat jij zegt doet ter zake zeker..
Ja in dit topic zeker wel jah.
Dat is het voordeel als je zelf een topic opent.
pi_49251051
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:30 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

kneuzenpost
Iemand voelt zich aangesproken
  donderdag 10 mei 2007 @ 23:41:01 #142
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_49251166
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:36 schreef calvobbes het volgende:

Ja in dit topic zeker wel jah.
goh.....
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:25:54 #143
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_49257825
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:32 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Tja, daarom besteed je miljarden aan onderwijs terwijl je giftige stoffen uit vliegtuigen sproeien om mensen dom te houden...
[..]
Ons onderwijs is beschamend slecht. We verkwanselen ons kennispositie. Japan geeft gemiddeld 20 keer zo veel uit per leerling. De toekomende docenen kan niet eens normaal rekenen.
quote:
Maar dat gebeurd dus niet. Veel complotgelovers zeggen dat die experts liegen of het compleet verkeerd hebben.
Tenzij één van die experts het verhaal van de complotgelovers ondersteund, dan is die expert ineens wel betrouwbaar...
[..]
Het zijn experts die indienst zijn gezet door de overheid. En dus belangenverstrelling.
er was door de Truth Movement een evenment georganiseerd om met de truth-experts vs NIST / PM experts. Maar nee dus overheids-aangestelde prutsexperts durven het niet aan. Ik weet wel waarom zij niet willen, hun stellingen zijn gewoon onhoudbaar en natuurkundig onjuist.
quote:
Sommige complotgelovers zeggen dat ze het zeker weten. Dat er triljarden bewijzen zijn. Dat het overduidelijk is.
Met één bewijsje dat Bush&Co iets meer weten is daarmee direct het 19kapertjes verhaal ontkracht.
quote:
Ik snap gewoon niet dat mensen dat vol blijven houden als verhalen van hun onderuit worden gehaald.
[..]
Er zijn zo veel aanwijzingen, verdachte handelingen, standdowns. Afzettend tegen het verleden.Dat het waarschijnlijker is dat de overheid het doet dan een stel arabieren die een grotere mazzel hebben dan een lotterijwinnaar.
om hun activiteiten tot een goed eind te ontvouwen.

Wat maakt het uit dat bepaalde zaken van de truth movement wordt onderuitgehaald. Als er nieuw bewijs of feit is ontdekt wordt de dots opnieuw verbonden.

Officiele verhaal wordt keer op keer aangepast. Zo erg aangepast dat een eerdere versie gewoon daarmee lariekoek is.
quote:
Ja en dan kun je zelf ook een wetenschapper inschakelen om het tegendeel aan te tonen. Maar dat gebeurd ook niet. Dan wordt er weer huis tuin en keuken wetenschap toegepast "de kachel bij mij thuis smelt niet als er urenlang vuur in wordt gestookt, dus die beweringen dat staal smelt kloppen niet ".
Feit is wel dat een openhaard net zo heet kan worden als dat er gemeten is tijdens de vuurzee in WTC. Maar het wtc begeeft het na een klein uurtje, terwijl gietijzeropenhaard veel lager smeltpunt (1200c) heeft wel in takt blijft na uren branden. Het is dus totaal geen rare vergelijking.
quote:
[..]

Dat denk ik dus ook. Een operatie als 9/11 kan niet geheim worden gehouden volgens mij.
Mensen die echt diep in de materie zitten zijn allemaal zo extreem chantabaal dat het ze wel uit hun kop laten hun bek open te doen. Gebeurd het toch dan wordt je opeens met een overdosis in je hotel gevonden of in de greppel.
Dat soort praktijken gebeuren al bij mindere doofpotaffairès. Dus in mijn optiek is het wel mogelijk om het geheim te houden.

Als zij het verkapt toegeven het gros van het mensen het niet geloven en het houden bij de versie van de eerst verkondigde versie. En vermoedelijk ben jy zo iemand die het niet wil inzien ookal heeft men(overheid) het (verkapt) toegegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 11-05-2007 09:34:06 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_49258465
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:25 schreef Lambiekje het volgende:

Wat maakt het uit dat bepaalde zaken van de truth movement wordt onderuitgehaald. Als er nieuw bewijs of feit is ontdekt wordt de dots opnieuw verbonden.
Kijk dat bedoel ik dus. Er wordt gewoon constant naar nieuw "bewijs" gezocht om de overheid maar de schuld te blijven geven...

Het maakt uit dat jij en anderen gewoonweg leugens verspreiden om een verhaal in stand te houden. Sterker nog, het maakt uit dat jij en anderen bewust verhalen verdraaien en aanpassen om jullie verhaal in stand te houden.
Waarom zouden we verhalen van complotgelovers nog vertrouwen?

Waarom MOET de overheid van jou betrokken zijn van een complot? Waarom kan het niet zo zijn dat de overheid niet betrokken is bij een complot?

[ Bericht 10% gewijzigd door calvobbes op 11-05-2007 10:01:14 ]
pi_49263772
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:29 schreef Fastmatti het volgende:
Ik denk dat dit wel de kern is maar er speelt ook iets anders. Neem nou zo'n type als Baajguardian, eenzame psychopaat in een uitkeringspositie, verveelt zich maar wil zijn leven toch een doel geven. En dat doel is het verspreiden van wazige complottheorieen en iedereen proberen te overtuigen van deze theorieen. Als meer mensen deze complotten geloven is hij niet de enigste die deze paranoide verhalen gelooft, en voelt die zich niet langer een eenzame idioot maar eerder een machtige profeet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Timmehhh op 11-05-2007 13:51:58 ]
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  Moderator vrijdag 11 mei 2007 @ 12:52:14 #146
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_49263925
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:48 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel de kern is. Neem nou zo'n type als Baajguardian. Psychopaat in een uitkeringspositie, verveelt zich maar wil zijn leven toch een doel geven. En dat doel is het verspreiden wazige complottheorieen en iedereen proberen te overtuigen van deze complotten. Als meer mensen deze complotten geloven is hij niet de enigste die deze paranoide verhalen gelooft, en voelt die zich niet langer een eenzame idioot maar eerder een machtige profeet.
Nou ja, je zet het wat sterk aan, maar ik denk dat er een kern van waarheid in zit. Ik denk dat veel van die lui gewoon het idee hebben dat ze een profeet zijn ofzo, die de 'onwetende lammeren' willen vertellen hoe het eigenlijk in elkaar zit, en dat ZIJ nou net bij dat selecte groepje gehoord dat WEL doorheeft hoe de hele wereld in elkaar zit.

Wat me daaraan opvalt is dat dat altijd hetzelfde soort figuren zijn. Taalkundig niet echt sterk, zowel qua zinsbouw als qua schrijfwijze/interpunctie. Sommige van de theorien gaan zo ver dat ik me ook daadwerkelijk afvraag hoe die mensen kunnen fungeren in onze maatschappij. Als je de hele dag niets anders doet dan dergelijke zooi opzoeken en lezen en alleen maar daarmee bezig zijn, dan vraag ik me af hoe die mensen dat doen op hun werk.

Het is ongetwijfeld bevooroordeeld, maar als ik de posts van de meeste mensen lees dan krijg ik niet echt het idee dat die mensen een hoge opleiding hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_49270655
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, je zet het wat sterk aan, maar ik denk dat er een kern van waarheid in zit. Ik denk dat veel van die lui gewoon het idee hebben dat ze een profeet zijn ofzo, die de 'onwetende lammeren' willen vertellen hoe het eigenlijk in elkaar zit, en dat ZIJ nou net bij dat selecte groepje gehoord dat WEL doorheeft hoe de hele wereld in elkaar zit.

Wat me daaraan opvalt is dat dat altijd hetzelfde soort figuren zijn. Taalkundig niet echt sterk, zowel qua zinsbouw als qua schrijfwijze/interpunctie. Sommige van de theorien gaan zo ver dat ik me ook daadwerkelijk afvraag hoe die mensen kunnen fungeren in onze maatschappij. Als je de hele dag niets anders doet dan dergelijke zooi opzoeken en lezen en alleen maar daarmee bezig zijn, dan vraag ik me af hoe die mensen dat doen op hun werk.

Het is ongetwijfeld bevooroordeeld, maar als ik de posts van de meeste mensen lees dan krijg ik niet echt het idee dat die mensen een hoge opleiding hebben.
Bij deze scoor je een onvoldoende voor mensenkennis
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:37:32 #148
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_49270859
Maakt het allemaal uit ?

Ignorance is bliss

Terwijl iedereen zich opwindt over van alles en nog wat maak ik gewoon een feestje van mijn leven !
Spiritualiteit is voor mensen zonder geld.
  Moderator vrijdag 11 mei 2007 @ 17:41:27 #149
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_49275573
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Bij deze scoor je een onvoldoende voor mensenkennis
Leer lezen. "Voor veel van die lui". Dat jij je aangesproken voelt en als een wesp reageert is niet mijn probleem. Jij bent dan ook niet iemand die verkracht Nederlands schrijft etc. Maar goed, jij reageerde hier niet meer was het toch? Maar sidekick opmerkingen, die plaats je nog wel. Reageer ontopic of blijf weg ofzo.

Ik kan je zo op dit forum alleen al een aantal mensen opnoemen die voldoen aan mijn beschrijving, dus vlieg op als je alleen maar wil reageren om het reageren.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:30:02 #150
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49277174
Wat maakt het nu uit hoe je schrijft..? Je doet net of je van adel bent ofzo..iedereen heeft zijn unieke manier van schrijven en ook al schrijf je bagger, als je niet perfect schrijft is het nog perfect.. Ik vind het eerder triest dat er weer namen moeten worden genoemd. Net of jullie die lui zo goed kennen ofzo..stelletje profielzwetsers.

ps er zit een fout boven de tekst in je usericoon wat je niet hebt

ohw wacht das sms taaldies niet leuk spellmeista..hou toch eens op..k baas..ik stop al, maar moest dit toch even kwijt..ik, ik en ik, wij voelen een tekening aankomen..een kleine of een grote..een grotere als de eerste..heb je een plan..ja een hele goeie!

Je bent al halverwege..

vlieg op

[ Bericht 8% gewijzigd door Spellmeista op 11-05-2007 19:08:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')