Je begrijpt me verkeerd en betrekt het teveel op de standaard conspiracydingen. Ik geloof geen bal van het chemtrails verhaal dus een kruistocht tegen chemtrails hoef je bij mij niet te houden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:32 schreef calvobbes het volgende:
Tja, daarom besteed je miljarden aan onderwijs terwijl je giftige stoffen uit vliegtuigen sproeien om mensen dom te houden...
Ben ik het grotendeels mee eens. Andersom komt ook voor, waar elke expert die iets claimt wat tegen de gevestigde orde en 'doctrine' ingaat word verguisd, ook al heeft ie een simpele verklaring voor een waargenomen fenomeen, en een expert die een idioot buitenissige constructie brengt die toevallig de ganbare mening en belangen ondersteunt ineens wèl geloofwaardig is.quote:Maar dat gebeurd dus niet. Veel complotgelovers zeggen dat die experts liegen of het compleet verkeerd hebben.
Tenzij één van die experts het verhaal van de complotgelovers ondersteund, dan is die expert ineens wel betrouwbaar...
Onderuitgehaald naar jouw mening. Jij bent erdoor overtuigd, anderen niet. Jij kunt het net zo min allemaal overzien als anderen. Jij neemt het verhaal aan van iemand, die/dat vanuit jouw kennis en achtergrond overtuigend overkomt. Zij doen hetzelfde, beiden weten jullie het niet zeker.quote:Sommige complotgelovers zeggen dat ze het zeker weten. Dat er triljarden bewijzen zijn. Dat het overduidelijk is.
Ik snap gewoon niet dat mensen dat vol blijven houden als verhalen van hun onderuit worden gehaald.
Weer betrek je het -helaas- alleen op 9-11 en dat soort dingen.quote:Ja en dan kun je zelf ook een wetenschapper inschakelen om het tegendeel aan te tonen. Maar dat gebeurd ook niet. Dan wordt er weer huis tuin en keuken wetenschap toegepast "de kachel bij mij thuis smelt niet als er urenlang vuur in wordt gestookt, dus die beweringen dat staal smelt kloppen niet ".
Jammer dat je zo op de grote gangbare 'conspiracies' zit te hakken. Die zijn lang niet zo interessant als de kleinere sneaky dingen die achter de schermen gebeuren.quote:Dat denk ik dus ook. Een operatie als 9/11 kan niet geheim worden gehouden volgens mij.
Maar daar gaat deze discussie niet over.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:34 schreef Fionn het volgende:
Maar er is wel degelijk een vorm van 'gekleurdheid' in het onderwijs en publicaties en nieuws om toch vooral de status quo en het systeem zoals wij nu hebben, met alle konkelingen/verduisteringen en 'foutjes' van de 'machtshebbers' maar lekker te blijven slikken... "geef het volk brood en spelen" Julius caesar had het al door....
Nee inderdaad niet alles is zeker en zal 100% duidelijk worden. Maar er zijn wel verhalen die complot gelovers zeker fout hebben.quote:Onderuitgehaald naar jouw mening. Jij bent erdoor overtuigd, anderen niet. Jij kunt het net zo min allemaal overzien als anderen. Jij neemt het verhaal aan van iemand, die/dat vanuit jouw kennis en achtergrond overtuigend overkomt. Zij doen hetzelfde, beiden weten jullie het niet zeker.
Dat was ook mijn insteek van het topic.quote:Weer betrek je het -helaas- alleen op 9-11 en dat soort dingen.
Er zijn hele organisaties die zich bezighouden met het beschuldigen van de overheid. Er zijn ontzettend veel mensen die er veel tijd en energie, websites en vanalles in steken. Dan mag je na een tijdje toch wel verwachten dat ze hun best gaan doen om, als ze zeggen dat deskundigen/wetenschappers het fout hebben, dat ze dan met degelijk onderzoek komen.quote:Niet veel mensen heeft even een 'wetenschapper' beschikbaar om 'in te schakelen' dat is wel erg simplistisch.
Wat is er mis met het grootste gedeelte van het volk "dom" houden (zo typeer jij het "werk" volk), selt dat we op de wereld 5 miljard betweters zouden hebben, zou het er dan beter uitzien in de wereld denk je?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:34 schreef Fionn het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd en betrekt het teveel op de standaard conspiracydingen. Ik geloof geen bal van het chemtrails verhaal dus een kruistocht tegen chemtrails hoef je bij mij niet te houden.
Maar er is wel degelijk een vorm van 'gekleurdheid' in het onderwijs en publicaties en nieuws om toch vooral de status quo en het systeem zoals wij nu hebben, met alle konkelingen/verduisteringen en 'foutjes' van de 'machtshebbers' maar lekker te blijven slikken... "geef het volk brood en spelen" Julius caesar had het al door....
Het onderwijs is er volledig op gericht om mensen productieve werkmieren te maken, niet om ze echt kritisch te leren nadenken over de wereld of het systeem, of de manipulaties van de hoge pieten.
Ik bedoelde ook niet 'dom' in termen van 'geen kennis' maar meer onwetend of niet al te kritisch en braaf meelopend.
of kom ik hier voor niets om 5 uur mijn nest voor uit?quote:sorry, maar deze vind ik heel erg komisch nouja komisch eigenlijk triest..je zegt op gaan dringen
Moet je eens kijken wat mij elke dag weer door de strot geduwd wordt door regeringsleiders. Ik geloof bijv. best dat we arme landen kunnen helpen. Vervolgens doen ze mij dmv een Live 8 concert laten geloven dat ze er wat aan gaan doen..dat ze wat aan klimaatverandering gaan doen, dat ze wat aan alle moorden en verkrachtingen gaan doen..en nu komt ie..:doen ze het niet terwijl ze mij wel eerst laten geloven dat ze er iets aan gaan doen dmv afspraken die ze met de mensheid maken. Dat is in mijn opzicht net zo bullshit achtig als: door de strot heendouwen van chemtrail believers of weet ik veel..feit blijft van de chemtrail verhalen(vb) geloof ik wat ik wil geloven, echter zo'n afspraak die wordt gemaakt met mij als persoon of met de Westerse wereld in dit geval(we helpen ze)komt harder aan omdat ik met de chemtrail verhalen vele malen genuanceerder om kan gaan.
Ik doel hierop: neem de meest respectvolle politicus, hij overtuigd mij van zijn kracht door president te worden, er vinden hervormingen plaats in het land..vervolgens wordt de rest van de wereld verkracht
Heb ik hier al gedaanquote:Op donderdag 10 mei 2007 14:08 schreef Spellmeista het volgende:
nog interesse om hierop te reageren Calvobbes?
Ik reageerde slechts op jouw reactie op mijn reactequote:Op donderdag 10 mei 2007 13:44 schreef calvobbes het volgende:
Maar daar gaat deze discussie niet over.
Ah ja dat zei ik al in mn eerste post: omdat de overheid berucht onbetrouwbaar is, en regelmatig over van alles en nog wat liegt en alles ontkent totdat ze er niet meer onderuit kunnen, en duidelijk erg vaak niet het beste belang van de burgers nastreeft, is het maar een kleine stap om ook dit soort dingen vol te houden "just another damn lie.....AGAIN!" denkt men dan.quote:Deze discussie gaat over waarom mensen de bewezen onzin verhalen blijven gebruiken om de overheden van vanalles te beschuldigen.
Yup, daar heb je gelijk in, wat natuurlijk wel meespeelt is dat er ook steeds nieuwe mensen bijkomen die weer van onder af beginnen, en dus bij allang als onzin bewezen verhalen niet meteen doorhebben dat het allang afgedaan is, en wel meteen beginnen te brullen. Dus lijkt het alsof er steeds aan die verhalen vastgehouden wordt, terwijl het eigenlijk meer 'doorgegeven' wordt.quote:Nee inderdaad niet alles is zeker en zal 100% duidelijk worden. Maar er zijn wel verhalen die complot gelovers zeker fout hebben.
Zoals een foto is die is aangepast door complotgelovers en dan als bewijs wordt gebruikt.
Dat is een standaard 'journalistieke' tactiek die je veel teveel ziet tegenwoordig. ook in nederland wordt dat vaak gebruikt om bijv. politici van alles te laten zeggen dat ze niet gezegd hebben, of iig niet zoals het in de krant/op tv komt. Een paar quotes uitknippen die lekker chargerend klinken als je het genuanceerde verhaal eromheen en ertussen weglaat.quote:Of een enkel citaat van een verslaggever gebruiken terwijl die man daarvoor en daarna veel genuanceerder was en het verhaal duidelijker uitlegde.
Och, die zijn er ook wel geweest, maar dan wordt het zoals ik al schreef een semi-politiek welles nietes spelletje tussen wetenschapper x en expert y, om 'zieltjes te winnen'. Dat zag je bv met het milieu en global warming, en met de 911 conspiracies ook. Er zijn net zo goed experts die wèl de officiele lezing betwijfelen. En die daar, voor een openminded leek, net zulke goede argumenten voor hebben als de 'experts' van de officiele kant.quote:Er zijn hele organisaties die zich bezighouden met het beschuldigen van de overheid. Er zijn ontzettend veel mensen die er veel tijd en energie, websites en vanalles in steken. Dan mag je na een tijdje toch wel verwachten dat ze hun best gaan doen om, als ze zeggen dat deskundigen/wetenschappers het fout hebben, dat ze dan met degelijk onderzoek komen.
Zoals ik al zei, die overheden zitten meestal niet (en zeker niet als geheel)"*gna gna* lekker even burgertjes afmaken"quote:Ik geloof ook best wel dat er overheden zijn die vuile spelletjes spelen maar ik snap niet waarom mensen per se willen geloven in overheden die eigen burgers doden of met giftige stoffen besproeien.
Ik typeer niks, het "dom houden" (de aanhalingstekens zouden al een hint moeten zijn) nam ik over uit de post van calvobbes en gaf er een andere draai aan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:53 schreef Re het volgende:
Wat is er mis met het grootste gedeelte van het volk "dom" houden (zo typeer jij het "werk" volk), selt dat we op de wereld 5 miljard betweters zouden hebben, zou het er dan beter uitzien in de wereld denk je?
kewl bedankt, ik had je reactie ff over het hoofd gezienquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:57 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja klopt. Dat zeg ik inderdaad.
Dat jij van mening bent dat de regering ons verhalen opdringt, wil nog niet zeggen dat jij of iemand anders onzinverhalen aan anderen op moet gaan dringen.
Een concert als Live 8 wordt niet georganiseerd door de overheid maar door particulieren. En dat die niet meteen de honger uit de wereld laten verwdwijnen, wil nog niet zeggen dat de overheid niks doet.
Je kunt niet zomaar even alle honger laten stoppen, het klimaat weer op orde brengen en alle moorden en verkrachtingen voorkomen. Als je denkt dat een overheid dat wel even kan stoppen ben je imo erg naief.
[..]
Ik zie niet goed wat dat met dit topic te maken heeft....
Het eerste is ook geen twist punt. Van mij mogen mensen alles denken en zeggen wat ze willen. Verwacht van mij alleen niet dat ik daar (makkelijk) in mee ga.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:54 schreef Spellmeista het volgende:
Persoonlijk dring ik geen onzinverhalen op bij mensen en ik kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die dat wel doen er zijn echter 2 dingen: je kunt het recht teneerste niet afnemen dat mensen dat doen en tentweede je weet niet wat de beweegredenen zijn.
Tja als de hele wereld op 1 lijn zit en goed samenwerkt, dan zou je inderdaad een heleboel leed kunnen voorkomen. Maar dat is niet het geval en ook niet het discussiepuntquote:Laatste alinea: denk het wel. Ik denk dat ze meer kracht in handen hebben als jij denkt waarschijjnlijk. DIt zou kunnen op het gebied van samenwerking en 1 lijn.
preciesquote:
Ow kleine aanvulling daarop.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:03 schreef senesta het volgende:
Waar word dat opgedrongen dan?
Ow sorry dat ik mijn mening over opdringen probeer te onderbouwen door voorbeelden te geven....quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:58 schreef Nordic_Wanking het volgende:
Jajaja, dat jij gelooft dat chemtrails niet als zodanig bestaan weten we nu wel. Als je daarover blijft doorgaan klinkt het meer alsof je iemand probeert te overtuigen.
Het wordt gewoon irritant.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow sorry dat ik mijn mening over opdringen probeer te onderbouwen door voorbeelden steeds precies hetzelfde voorbeeld, over and over, te geven....
Uhm... Dat voorbeeld over die KNMI man heb ik in dit topic maar één keer gegeven hoorquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:00 schreef Nordic_Wanking het volgende:
Het wordt gewoon irritant..
Open daar maar een eigen topic over zou ik zeggen. Dat is een heel ander onderwerpquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:03 schreef Nordic_Wanking het volgende:
Stel je even voor he, dat mensen die in chemtrails blijven geloven, ondanks dat er bewijzen voor zijn dat het echt is gebeurd, gewoon een, eh, geloof hebben in die chemtrails. Of zelfs in die gevallen waar het aanwijsbaar onzin is dat ze geloven, even opnieuw.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow kleine aanvulling daarop.
In het TRU forum zijn er een aantal mensen actief die menen te moeten gaan schelden en trollen tegen mensen die niet in hun verhalen geloven.
Als je het niet eens bent met de bewering dat WTC7 is ingestort, dan ben je al snel dom, achterlijk of achtergesteld. Ik kreeg ook al een keer de opmerking of ik de autipas al had aangevraagd om de oren.
Mensen voor dom uitmaken als ze jouw verhaal niet geloven vind ik ook een vorm van opdringen.
Zo was er laatst iemand op de radio die van mening was dat de overheid ons dom wilt houden door chemtrails. Iemand van het KNMI die zei dat het onschuldige condensporen waren werd op een verbaal agressieve manier als ondeskundige afgeschilderd. En dat terwijl die man al 17 jaar bij het KNMI werkte en o.a. onderzoekt wat vliegtuigen voor invloed hebben op het kllimaat.
Ja?quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:03 schreef Nordic_Wanking het volgende:
Stel je even voor he, dat mensen die in chemtrails blijven geloven, ondanks dat er bewijzen voor zijn dat het echt is gebeurd, gewoon een, eh, geloof hebben in die chemtrails. Of zelfs in die gevallen waar het aanwijsbaar onzin is dat ze geloven, even opnieuw.
Wat is het verschil tussen chemtrailfanatici en christenhonden overtuigd christenen?
kleine edit.
En ook nu trek je weer conclusies die niet kloppen... Ik zeg nergens dat ik geen plezier heb in die topics. Ik weet ook wel dat ik die topics heel makkelijk kan vermijden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:11 schreef senesta het volgende:
Je hoeft de discussie's niet aan te gaan, je kunt ook gewoon de topics opzoeken waar je wel plezier in hebt![]()
Zeg, flikker een end op en projecteer die ellende niet op mij. Ík ben niet degene die vraagt waarom mensen geloven.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:14 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja?
En dan?
Kun je niet slapen?
krijg je geen hap meer door je keel?
Wie heeft er nu een probleem eigenlijk?
Huh huhquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:14 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En ook nu trek je weer conclusies die niet kloppen... Ik zeg nergens dat ik geen plezier heb in die topics. Ik weet ook wel dat ik die topics heel makkelijk kan vermijden.
Wat is er toch mis mee dat ik me afvraag waarom mensen perse in complotten willen geloven? Je verwijt mij dan meteen dat ik mensen de mond wil snoeren en dat ik daarom arrogant ben...
Ik heb net al uitgelegd wat ik onder opdringen versta. Lees maar even terug.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:19 schreef senesta het volgende:
Huh huh![]()
Jij verwijt mensen dat ze het opdringen, wat begrijp ik daar verkeerd aan dan![]()
Iets opdringen is mijn boekje dat mensen je iets dwingend onder ogen brengen waar jij geen behoefte aan hebt maar ik sta open voor jouw interpretatie hoor![]()
Even los van of het in dit geval gebeurt of niet, dat weet ik namelijk niet, kan het constant herhalen van een idee, ook als daarvoor geen aanleiding bestaat, worden ervaren als opdringen. Het uiteindelijke doel is immers anderen ervan te overtuigen. Zoals dat werkt met geloof is het beter als meer mensen het geloven (virusprincipe).quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:19 schreef senesta het volgende:
[..]
Huh huh![]()
Jij verwijt mensen dat ze het opdringen, wat begrijp ik daar verkeerd aan dan![]()
Iets opdringen is mijn boekje dat mensen je iets dwingend onder ogen brengen waar jij geen behoefte aan hebt maar ik sta open voor jouw interpretatie hoor![]()
Adem even rustig in en weer uitquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:17 schreef Nordic_Wanking het volgende:
[..]
Zeg, flikker een end op en projecteer die ellende niet op mij. Ík ben niet degene die vraagt waarom mensen geloven.
Het bevalt me totaal niet dat je eerst mijn post totaal verkeerd leest en vervolgens op betuttelende wijze mij (minachtend en ruziezoekend) bejegent. Waarvan akte.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:23 schreef senesta het volgende:
[..]
Adem even rustig in en weer uit![]()
Gaat hij weer?
blind de amerikaanse regering volgen getuigt van echte kundequote:Op donderdag 10 mei 2007 19:29 schreef Fastmatti het volgende:
Volgens mij is het heel simpel. Door in een complot te geloven, wentelen deze mensen hun eigen falen/onkunde af op een ander.
nee. Maar dat doet ook bijna niemand. Ik en anderen staan wel degelijk kritisch tegenover de Amerikaanse overheid.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:02 schreef TeenWolf het volgende:
blind de amerikaanse regering volgen getuigt van echte kunde![]()
moet JIJ zeggenquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:04 schreef calvobbes het volgende:
Dat is jou ook al vaak zat verteld, maar het is natuurlijk veel makkelijker om te reageren met telkens weer dezelfde stokpaardjes dan echt de discussie aan te gaan....
Kortzichitge post. Veel mensen die zich in complottheorieën geloven willen juist weten hoe de wereld in elkaar zit. Maar goed het gaat in dit topic over mensen die daadwerkelijk in complotten geloven.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:26 schreef Evil_Jur het volgende:
Meestal zijn het eenzame kneuzen met een triest leven die belangrijker willen lijken door te geloven dat ze door hebben hoe de wereld werkelijk in elkaar zit.
kneuzenpostquote:Op donderdag 10 mei 2007 23:26 schreef Evil_Jur het volgende:
Meestal zijn het eenzame kneuzen met een triest leven die belangrijker willen lijken door te geloven dat ze door hebben hoe de wereld werkelijk in elkaar zit.
Ja dat zeg ik jah.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:25 schreef TeenWolf het volgende:
moet JIJ zeggen
Als je in een theorie gaat geloven ben je sowieso al een stap te ver, waarom alleen sceptisch zijn over de officiele vertelling?quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:30 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Kortzichitge post. Veel mensen die zich in complottheorieën geloven willen juist weten hoe de wereld in elkaar zit. Maar goed het gaat in dit topic over mensen die daadwerkelijk in complotten geloven.
wat jij zegt doet ter zake zeker..quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:30 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik jah.
Nog wat zinnigs bij te dragen of blijven het WEER alleen maar niet ter zake doende opmerkingen?
Ja in dit topic zeker wel jah.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:32 schreef TeenWolf het volgende:
wat jij zegt doet ter zake zeker..
goh.....quote:
Ons onderwijs is beschamend slecht. We verkwanselen ons kennispositie. Japan geeft gemiddeld 20 keer zo veel uit per leerling. De toekomende docenen kan niet eens normaal rekenen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:32 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Tja, daarom besteed je miljarden aan onderwijs terwijl je giftige stoffen uit vliegtuigen sproeien om mensen dom te houden...
[..]
Het zijn experts die indienst zijn gezet door de overheid. En dus belangenverstrelling.quote:Maar dat gebeurd dus niet. Veel complotgelovers zeggen dat die experts liegen of het compleet verkeerd hebben.
Tenzij één van die experts het verhaal van de complotgelovers ondersteund, dan is die expert ineens wel betrouwbaar...
[..]
Met één bewijsje dat Bush&Co iets meer weten is daarmee direct het 19kapertjes verhaal ontkracht.quote:Sommige complotgelovers zeggen dat ze het zeker weten. Dat er triljarden bewijzen zijn. Dat het overduidelijk is.
Er zijn zo veel aanwijzingen, verdachte handelingen, standdowns. Afzettend tegen het verleden.Dat het waarschijnlijker is dat de overheid het doet dan een stel arabieren die een grotere mazzel hebben dan een lotterijwinnaar.quote:Ik snap gewoon niet dat mensen dat vol blijven houden als verhalen van hun onderuit worden gehaald.
[..]
Feit is wel dat een openhaard net zo heet kan worden als dat er gemeten is tijdens de vuurzee in WTC. Maar het wtc begeeft het na een klein uurtje, terwijl gietijzeropenhaard veel lager smeltpunt (1200c) heeft wel in takt blijft na uren branden. Het is dus totaal geen rare vergelijking.quote:Ja en dan kun je zelf ook een wetenschapper inschakelen om het tegendeel aan te tonen. Maar dat gebeurd ook niet. Dan wordt er weer huis tuin en keuken wetenschap toegepast "de kachel bij mij thuis smelt niet als er urenlang vuur in wordt gestookt, dus die beweringen dat staal smelt kloppen niet ".
Mensen die echt diep in de materie zitten zijn allemaal zo extreem chantabaal dat het ze wel uit hun kop laten hun bek open te doen. Gebeurd het toch dan wordt je opeens met een overdosis in je hotel gevonden of in de greppel.quote:[..]
Dat denk ik dus ook. Een operatie als 9/11 kan niet geheim worden gehouden volgens mij.
Kijk dat bedoel ik dus. Er wordt gewoon constant naar nieuw "bewijs" gezocht om de overheid maar de schuld te blijven geven...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:25 schreef Lambiekje het volgende:
Wat maakt het uit dat bepaalde zaken van de truth movement wordt onderuitgehaald. Als er nieuw bewijs of feit is ontdekt wordt de dots opnieuw verbonden.
Ik denk dat dit wel de kern is maar er speelt ook iets anders. Neem nou zo'n type als Baajguardian, eenzame psychopaat in een uitkeringspositie, verveelt zich maar wil zijn leven toch een doel geven. En dat doel is het verspreiden van wazige complottheorieen en iedereen proberen te overtuigen van deze theorieen. Als meer mensen deze complotten geloven is hij niet de enigste die deze paranoide verhalen gelooft, en voelt die zich niet langer een eenzame idioot maar eerder een machtige profeet.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:29 schreef Fastmatti het volgende:
Volgens mij is het heel simpel. Door in een complot te geloven, wentelen deze mensen hun eigen falen/onkunde af op een ander.
Nou ja, je zet het wat sterk aan, maar ik denk dat er een kern van waarheid in zit. Ik denk dat veel van die lui gewoon het idee hebben dat ze een profeet zijn ofzo, die de 'onwetende lammeren' willen vertellen hoe het eigenlijk in elkaar zit, en dat ZIJ nou net bij dat selecte groepje gehoord dat WEL doorheeft hoe de hele wereld in elkaar zit.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:48 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel de kern is. Neem nou zo'n type als Baajguardian. Psychopaat in een uitkeringspositie, verveelt zich maar wil zijn leven toch een doel geven. En dat doel is het verspreiden wazige complottheorieen en iedereen proberen te overtuigen van deze complotten. Als meer mensen deze complotten geloven is hij niet de enigste die deze paranoide verhalen gelooft, en voelt die zich niet langer een eenzame idioot maar eerder een machtige profeet.
Bij deze scoor je een onvoldoende voor mensenkennisquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, je zet het wat sterk aan, maar ik denk dat er een kern van waarheid in zit. Ik denk dat veel van die lui gewoon het idee hebben dat ze een profeet zijn ofzo, die de 'onwetende lammeren' willen vertellen hoe het eigenlijk in elkaar zit, en dat ZIJ nou net bij dat selecte groepje gehoord dat WEL doorheeft hoe de hele wereld in elkaar zit.
Wat me daaraan opvalt is dat dat altijd hetzelfde soort figuren zijn. Taalkundig niet echt sterk, zowel qua zinsbouw als qua schrijfwijze/interpunctie. Sommige van de theorien gaan zo ver dat ik me ook daadwerkelijk afvraag hoe die mensen kunnen fungeren in onze maatschappij. Als je de hele dag niets anders doet dan dergelijke zooi opzoeken en lezen en alleen maar daarmee bezig zijn, dan vraag ik me af hoe die mensen dat doen op hun werk.
Het is ongetwijfeld bevooroordeeld, maar als ik de posts van de meeste mensen lees dan krijg ik niet echt het idee dat die mensen een hoge opleiding hebben.
Leer lezen. "Voor veel van die lui". Dat jij je aangesproken voelt en als een wesp reageert is niet mijn probleem. Jij bent dan ook niet iemand die verkracht Nederlands schrijft etc. Maar goed, jij reageerde hier niet meer was het toch? Maar sidekick opmerkingen, die plaats je nog wel. Reageer ontopic of blijf weg ofzo.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Bij deze scoor je een onvoldoende voor mensenkennis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |