Mjah, dit geldt voor ieder soort geloof.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:41 schreef Jarno het volgende:
Het geeft een verklaring voor zaken waar ze geen verklaring voor hebben, of het laat ze zaken geloven waar ze anders niet in kunnen of willen geloven.
Vind ik ook! Waarschijnlijk dezelfde redenen omdat men roddelt... Het zit gewoon IN mensen om te ouwehoeren... Wanneer iets algemeen geaccepteerd is komen er altijd mensen die weer dwars willen liggen...quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:26 schreef calvobbes het volgende:
Dit is niet bedoeld als troll, flame of bedoeld om reacties uit te lokken, ik ben gewoon benieuwd waarom mensen perse in een complot willen geloven.
Voor chemtrails is geen bewijs te vinden dat ze bestaan maar toch willen een aantal mensen niks anders dan zeggen dat de overheid ons daarmee dom wilt houden.
Voor de 9/11 verhalen is ook geen bewijs te vinden. Een aantal complot gelovers trekken natuurkunde wetten in twijfel en blijven geloven in mensen die valse foto's verspreiden en leveren zelf geen overtuigend bewijs dat het gegaan is zoals de verhalen zeggen.
Na veel discussies en topics daarover zou je toch onderhand wel mogen verwachten dat mensen ook wel inzien dat wat ze denken misschien niet de waarheid is. Maar een aantal mensen blijft maar doorgaan met het beschuldigen van diverse overheden en het verkondigen van complot verhalen.
Waarom is dat? Waar wilt iemand/je perse de overheid beschuldigen van complotten?
Ja dat is dus (weer) een uit de context gerukt uitspraak.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:39 schreef TaLoN.NL het volgende:
Persé?
We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists, themselves, away from the guilty. To inflame ethnic hatred is to advance the cause of terror.
De overheid is degene die per se wil dat je er niet in gelooft.
Definieer "de overheid" ?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:39 schreef TaLoN.NL het volgende:
De overheid is degene die per se wil dat je er niet in gelooft.
Hier de speech in tekstvorm, waarom zou dat stuk tekst uit z'n verband zijn gerukt?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dat is dus (weer) een uit de context gerukt uitspraak.
Waarom geloof jij koste wat het koste in overheids complotten?
Dat woord bestaat helemaal nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:59 schreef huupia het volgende:
alleen het woordje perse al
Ik geloof niet zo vaak in complotten, maar wat ik minstens zo intressant vind is waarom je andere mensen perse zou willen overtuigen van jouw versie van dat verhaal.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dat is dus (weer) een uit de context gerukt uitspraak.
Waarom geloof jij koste wat het koste in overheids complotten?
Op zich heb je een goed punt. Maar er kleeft een groot nadeel aan het niet geven van tegengas bij dit soort dingen. Vergelijk maar eens de zogenaamde feiten dat je tien spinnen per jaar in je slaap inslikt, je hersenen maar 10% worden gebruikt of je dat voor 90% uit water bestaat (en er zijn nog wel 10.000 voorbeelden te noemen). Het wordt foutieve algemene kennis. En probeer dat er maar weer eens uit te krijgen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo vaak in complotten, maar wat ik minstens zo intressant vind is waarom je andere mensen perse zou willen overtuigen van jouw versie van dat verhaal.
Waarom denk je op een gegeven moment niet: "Oke, als jij zo graag in chemtrails of voor mijn part kabouters wil geloven, dan doe je dat lekker, dit gesprek begint me te frusteren, ik zoek een ander topic of zet mijn computer uit".
Ik vind dat toch wel een beetje grenzen aan grootheidswaan hoor, er word ook nog steeds niet algemeen aangenomen dat elvis nog leeft.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:18 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Op zich heb je een goed punt. Maar er kleeft een groot nadeel aan het niet geven van tegengas bij dit soort dingen. Vergelijk maar eens de zogenaamde feiten dat je tien spinnen per jaar in je slaap inslikt, je hersenen maar 10% worden gebruikt of je dat voor 90% uit water bestaat (en er zijn nog wel 10.000 voorbeelden te noemen). Het wordt foutieve algemene kennis. En probeer dat er maar weer eens uit te krijgen.
Alhoewel ik me in het geval van complotdenkers afvraag of het überhaupt zinvol is om tegengas te geven aan iemand die "lijdt" aan het "true believer syndrom" (zoals dat tegenwoordig heet).
Nee , de mens is naarmate de jaren vorderen steeds wantrouwiger geworden tegenover de regering die hen bestuurt. En dat betekent dus dat men bijna achter elke boom een 'spook' ziet. En als er geen logische verklaring voor is,theorien gaat bedenken die hun eigen gelijk alleen maar moet versterken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:26 schreef calvobbes het volgende:
Dit is niet bedoeld als troll, flame of bedoeld om reacties uit te lokken, ik ben gewoon benieuwd waarom mensen perse in een complot willen geloven.
Waarom is dat? Waar wilt iemand/je perse de overheid beschuldigen van complotten?
Een levendige fantasie creëert nog geen werkelijkheid. Als jij bedenkt dat balkenende een gnarf is, wil nog niet zeggen dat het waarheid is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:27 schreef Spellmeista het volgende:
en dat is alleen maar tof sanni want dat staat gelijk aan de ultieme fantasie. Dat je eigenlijk zo vrij mag zijn om alles te bedenken wat jezelf wilt![]()
hulde voor deze geweldige periode![]()
Het is "per se" of "persé".quote:
Inderdaad. Het maakt het lekker wazig en je vertelt mensen dat het OK is om niet na te denken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:05 schreef ATuin-hek het volgende:
Het scheelt een stuk verantwoordelijkheid. Net als ieder ander geloof, als er eens iets tegen zit hoef je niet bij jezelf te kijken maar is het God's wil, onderdeel van "het grote plan", smerige streken van de regering, smerige streken van de geheime machthebbers die ons allemaal dom willen houden etc.
Open er maar een topic over als je het daar graag over wil hebben.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:20 schreef TeenWolf het volgende:
ander onderwerp; waarom altijd alles wat amerika zegt slikken als zoete koek, zo van; "amerika doet dit of zegt zus en zo dus het is goed.."
Waarmee je wederom voorbij gaat aan de suggestie dat een deel van de 'verhalen' niet berust op fantasie maar op werkelijkheid.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:53 schreef Spellmeista het volgende:
ligt eraan in hoeverre je in je fantasie geloofd. Het is teneerste mijn fantasie die zou zeggen dat Balkenende een gnarf zou zijn. Het is misschien wel een grote illusie op dat moment, misschien kom ik er wel achter als het niet zo zou zijn. Het fijne van het idee dat Balkenende een gnarf zou zijn is dat ik er nooit achter zou komen omdat ik hem nooit van dichtbij zou zien..je leeft dan min of meer misschien wel in een complete waan, maar zolang je anderen er niet mee lastig valt hoeft dat geen probleem te zijn. Wat dat betreft zijn er heel veel dingen waarvan jij zou zeggen hmm..ik snap niet dat die jongen zo zou denken..echter..deze fantasieen liggen op zulke plaatsen verscholen dat jij er niet achter zou kunnen komen en ikzelf ook niet(behalve dan het mooie sprookje wat ik erop nahou)
en dit hele sprookje kan vervolgens naadloos aansluiten op de realiteit..omdat Balkenende natuurlijk geen gnarf is..>meningen erbuiten gelaten
maw een beetje genuanceerd is best wel k
Hier ben ik het trouwens helemaal niet mee eens omdat ik in mijn opinie uniek ben met mijn creaties e.d.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:56 schreef Nordic_Wanking het volgende:
Ik heb het niet over 'de ultieme werkelijkheid'. Er is een verschil tussen jouw fantasie en een gedeelde werkelijkheid. Hoe actief jouw fantasie ook is. En als in onze gezamelijke belevingswereld 2000 mensen worden vermoord en dertig jaar later documenten worden vrijgegeven die bevestigen dat het toch niet 'de terroristen' waren, is dat 'werkelijkheid'. Over 'ultieme waarheid' zul je mij niet horen.
Misschien eerder 'omdat iedereen het recht heeft om te geloven in dat wat hij/zij verkiest?'.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:25 schreef Nordic_Wanking het volgende:
Dan volgt als antwoord op de in de OP gestelde vraag bijna 'omdat het mijn geloof is', nietwaar? Dat gaat me nogal ver.
in de tijd van JFK ook, iedereen die niet geloofde dat de communisten achter de suicide op JFK zaten werden met argusogen bekeken en zelfs gestraft.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:24 schreef Nordic_Wanking het volgende:
Niet elke 'complottheorie' is waanzin/fantasie.
Voorbeeld: Oorlog in Irak. Officiële verhaal is onzin, waanzin en fantasie, dat is evident. Wat wél de reden is, blijft vooralsnog, voor zover ik weet, gissen. Dat laatste is dan voer voor waandenkers.
Iets 'geloven' zonder bewijs en/of onderbouwing is flauwekul. Daarom.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Misschien eerder 'omdat iedereen het recht heeft om te geloven in dat wat hij/zij verkiest?'.
Ik snap niet zo heel goed wat het probleem nou is![]()
Ik haalde het al eerder aan, wat maakt het voor sommige mensen zo belangrijk dat anderen van hun standpunten afstappen?
Waarom is het niet genoeg om gewoon standpunten uit te wisselen?
Doel je hiermee echt alleen op de mensen die perse in een complot willen geloven, die de gekste dingen geloven en die er echt alles aan doen om hun zienswijze in stand te houden of is je vraag algemener?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:26 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Na veel discussies en topics daarover zou je toch onderhand wel mogen verwachten dat mensen ook wel inzien dat wat ze denken misschien niet de waarheid is. Maar een aantal mensen blijft maar doorgaan met het beschuldigen van diverse overheden en het verkondigen van complot verhalen.
Mensen mogen dat van mij best geloven, maar als ze die verhalen op gaan dringen aan anderen, dan heb ik daar een probleem mee.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:09 schreef senesta het volgende:
Ik geloof niet zo vaak in complotten, maar wat ik minstens zo intressant vind is waarom je andere mensen perse zou willen overtuigen van jouw versie van dat verhaal.
Waarom denk je op een gegeven moment niet: "Oke, als jij zo graag in chemtrails of voor mijn part kabouters wil geloven, dan doe je dat lekker, dit gesprek begint me te frusteren, ik zoek een ander topic of zet mijn computer uit".
In deze doel ik op mensen die natuurkunde wetten aan hun laars lappen, mensen die uitspraken bewust uit hun context rukken (bijv. 9/11 CNN verslaggever), deskundigen klakkeloos aan de kant schuiven etc. Mensen die duidelijk bewijs aan de kant schuiven, maar zelf niks overtuigend kunnen brengen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:55 schreef OpenYourMind het volgende:
Doel je hiermee echt alleen op de mensen die perse in een complot willen geloven, die de gekste dingen geloven en die er echt alles aan doen om hun zienswijze in stand te houden of is je vraag algemener?
Het lijkt me sterk dat er mensen zijn die denken dat alle complotten onzin zijn. Ik denk ook wel dat er complotten zijn.quote:Tegenvraag:
Waarom zijn er mensen die perse willen geloven dat complotten onzin zijn?
Je vergeet nog het brengen als feitenquote:Op donderdag 10 mei 2007 01:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mensen mogen dat van mij best geloven, maar als ze die verhalen op gaan dringen aan anderen, dan heb ik daar een probleem mee.
Zowel rond 9/11 en de chemtrails zijn er diverse mensen die hun best doen om hun angst over te brengen op anderen. Het is wat mij betreft dan ook niet echt proberen anderen te overtuigen, dat lukt niet, maar meer de verhalen tegenhouden.
Nouja, voor de condens strepen in de lucht is een zeer logische verklaring te vinden: Uitlaatgassen van vliegtuigen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:19 schreef sanni het volgende:
Nee , de mens is naarmate de jaren vorderen steeds wantrouwiger geworden tegenover de regering die hen bestuurt. En dat betekent dus dat men bijna achter elke boom een 'spook' ziet. En als er geen logische verklaring voor is,theorien gaat bedenken die hun eigen gelijk alleen maar moet versterken.
Gladio...?quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:46 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nouja, voor de condens strepen in de lucht is een zeer logische verklaring te vinden: Uitlaatgassen van vliegtuigen.
Maar daar wordt ook een heel verhaal om heen verzonnen.
Voor 9/11 zijn ook logische verklaringen te vinden en veel van de gebeurtenissen zijn ook natuurkundig duidelijk te verklaren.
Maar dan worden er alternatieve verhalen gezocht.
Het is dus niet (altijd) zo dat er gaten in verhalen zitten, er worden gewoon alternatieve verhalen erbij gesleept en anderen moeten maar geloven dat dat alternatieve verhaal zo is en dat regeringen je allemaal beetnemen.
Achter de zelfmoord van FJK?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:37 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
in de tijd van JFK ook, iedereen die niet geloofde dat de communisten achter de suicide op JFK zaten werden met argusogen bekeken en zelfs gestraft.
nu weet bijna iedereen het: inside job
bin harvey osawald
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |