abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49184365
Dit is niet bedoeld als troll, flame of bedoeld om reacties uit te lokken, ik ben gewoon benieuwd waarom mensen perse in een complot willen geloven.

Voor chemtrails is geen bewijs te vinden dat ze bestaan maar toch willen een aantal mensen niks anders dan zeggen dat de overheid ons daarmee dom wilt houden.
Voor de 9/11 verhalen is ook geen bewijs te vinden. Een aantal complot gelovers trekken natuurkunde wetten in twijfel en blijven geloven in mensen die valse foto's verspreiden en leveren zelf geen overtuigend bewijs dat het gegaan is zoals de verhalen zeggen.

Na veel discussies en topics daarover zou je toch onderhand wel mogen verwachten dat mensen ook wel inzien dat wat ze denken misschien niet de waarheid is. Maar een aantal mensen blijft maar doorgaan met het beschuldigen van diverse overheden en het verkondigen van complot verhalen.

Waarom is dat? Waar wilt iemand/je perse de overheid beschuldigen van complotten?
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:27:19 #2
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49184421
OMG, werk je voor de overheid ofzo!? Dit werkt echt niet hoor! Wij gaan doorrrr!
pi_49184554
"Dit is niet bedoeld als troll, flame of bedoeld om reacties uit te lokken,"

Post dan in GC of KLB, idiot.
pi_49184988
Persé?

We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists, themselves, away from the guilty. To inflame ethnic hatred is to advance the cause of terror.

De overheid is degene die per se wil dat je er niet in gelooft.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_49185086
Het geeft een verklaring voor zaken waar ze geen verklaring voor hebben, of het laat ze zaken geloven waar ze anders niet in kunnen of willen geloven.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:43:32 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49185159
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:41 schreef Jarno het volgende:
Het geeft een verklaring voor zaken waar ze geen verklaring voor hebben, of het laat ze zaken geloven waar ze anders niet in kunnen of willen geloven.
Mjah, dit geldt voor ieder soort geloof.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:44:35 #7
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_49185201
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:26 schreef calvobbes het volgende:
Dit is niet bedoeld als troll, flame of bedoeld om reacties uit te lokken, ik ben gewoon benieuwd waarom mensen perse in een complot willen geloven.

Voor chemtrails is geen bewijs te vinden dat ze bestaan maar toch willen een aantal mensen niks anders dan zeggen dat de overheid ons daarmee dom wilt houden.
Voor de 9/11 verhalen is ook geen bewijs te vinden. Een aantal complot gelovers trekken natuurkunde wetten in twijfel en blijven geloven in mensen die valse foto's verspreiden en leveren zelf geen overtuigend bewijs dat het gegaan is zoals de verhalen zeggen.

Na veel discussies en topics daarover zou je toch onderhand wel mogen verwachten dat mensen ook wel inzien dat wat ze denken misschien niet de waarheid is. Maar een aantal mensen blijft maar doorgaan met het beschuldigen van diverse overheden en het verkondigen van complot verhalen.

Waarom is dat? Waar wilt iemand/je perse de overheid beschuldigen van complotten?
Vind ik ook! Waarschijnlijk dezelfde redenen omdat men roddelt... Het zit gewoon IN mensen om te ouwehoeren... Wanneer iets algemeen geaccepteerd is komen er altijd mensen die weer dwars willen liggen...
pi_49185213
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:39 schreef TaLoN.NL het volgende:
Persé?

We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists, themselves, away from the guilty. To inflame ethnic hatred is to advance the cause of terror.

Ja dat is dus (weer) een uit de context gerukt uitspraak.

Waarom geloof jij koste wat het koste in overheids complotten?
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:50:18 #9
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_49185452
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:39 schreef TaLoN.NL het volgende:
Definieer "de overheid" ?
Balkenende ?
Verdonk ?Gonny van Oudenallen ?

En hoe gaat dat als er nieuwe mensen bijkomen,
krijgen die dan een praatje :
"we gaan je nu vertellen hoe de wereld wel in elkaar zit, en daarna zul je je bij ons complot voegen ! muhahaha !"
Spiritualiteit is voor mensen zonder geld.
pi_49186867
Over kloon complots gesproken

pi_49187819
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Hier de speech in tekstvorm, waarom zou dat stuk tekst uit z'n verband zijn gerukt?
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2001/11/20011110-3.html
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:59:38 #12
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_49188540
waarom moet jij PERSE debunken?

alleen het woordje perse al
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:06:27 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49188860
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:59 schreef huupia het volgende:
alleen het woordje perse al
Dat woord bestaat helemaal niet .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:45:21 #14
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49190527
Ochja, omdat mensen eenieder voor gek verklaren die zegt dat bepaalde verschrikkelijke terroristische aanslagen door 'de overheid' kunnen worden gepleegd. 'Zotheid!', 'Komplotdenker!'.

Yeah. http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gladio

Operation Gladio is nog altijd niet ontmanteld, toch?
ik loop graag
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:53:09 #15
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_49192781
Omdat. Je weet.
Love will be my strongest weapon
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 18:09:10 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49193343
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo vaak in complotten, maar wat ik minstens zo intressant vind is waarom je andere mensen perse zou willen overtuigen van jouw versie van dat verhaal.
Waarom denk je op een gegeven moment niet: "Oke, als jij zo graag in chemtrails of voor mijn part kabouters wil geloven, dan doe je dat lekker, dit gesprek begint me te frusteren, ik zoek een ander topic of zet mijn computer uit".
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:14:38 #17
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_49193522
yup...dat vraag ik me ook altijd af.

Maar ik moet gaan..ik moet de oudjes in het Forum "bloemschikken voor ouderen" nog even gaan vertellen hoe stompzinnig hun hobby is.

P.S. het blijft trouwens schrikbarend stil van de TS zijn kant
pi_49193589
Wat een rare vraag. Alsof complotten uitgesloten zijn en als je er wel in gelooft het eigenlijk tegen beter weten in is.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:18:53 #19
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_49193674
Ik vraag me dan ook af in welke bocht de TS zich gaat wringen mbt "Operation Gladio" en zijn stelling in de OP
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:18:58 #20
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_49193677
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:09 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo vaak in complotten, maar wat ik minstens zo intressant vind is waarom je andere mensen perse zou willen overtuigen van jouw versie van dat verhaal.
Waarom denk je op een gegeven moment niet: "Oke, als jij zo graag in chemtrails of voor mijn part kabouters wil geloven, dan doe je dat lekker, dit gesprek begint me te frusteren, ik zoek een ander topic of zet mijn computer uit".
Op zich heb je een goed punt. Maar er kleeft een groot nadeel aan het niet geven van tegengas bij dit soort dingen. Vergelijk maar eens de zogenaamde feiten dat je tien spinnen per jaar in je slaap inslikt, je hersenen maar 10% worden gebruikt of je dat voor 90% uit water bestaat (en er zijn nog wel 10.000 voorbeelden te noemen). Het wordt foutieve algemene kennis. En probeer dat er maar weer eens uit te krijgen.

Alhoewel ik me in het geval van complotdenkers afvraag of het überhaupt zinvol is om tegengas te geven aan iemand die "lijdt" aan het "true believer syndrom" (zoals dat tegenwoordig heet).
pi_49193737
Mensen willen graag dat dingen gebeuren met een reden, daar zijn hele religies op gebaseerd. En houden van spanning. Dat er bij bijv. Pim Fortuyn gewoon sprake was van knullig optreden, met een hekje dat niet open wilde waardoor de ambulance (of de politiewagen, whatever) er aanvankelijk niet door kon, dat is niet spannend, dat is gewoon sukkelig.

En mensen willen zich ook graag slimmer voelen dan een ander ("niemand heeft het door, maar wij klein select groepje mensen met inzicht weten hoe het WEL zit")
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 18:52:52 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49194835
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:18 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Op zich heb je een goed punt. Maar er kleeft een groot nadeel aan het niet geven van tegengas bij dit soort dingen. Vergelijk maar eens de zogenaamde feiten dat je tien spinnen per jaar in je slaap inslikt, je hersenen maar 10% worden gebruikt of je dat voor 90% uit water bestaat (en er zijn nog wel 10.000 voorbeelden te noemen). Het wordt foutieve algemene kennis. En probeer dat er maar weer eens uit te krijgen.

Alhoewel ik me in het geval van complotdenkers afvraag of het überhaupt zinvol is om tegengas te geven aan iemand die "lijdt" aan het "true believer syndrom" (zoals dat tegenwoordig heet).
Ik vind dat toch wel een beetje grenzen aan grootheidswaan hoor, er word ook nog steeds niet algemeen aangenomen dat elvis nog leeft.
Zolang een theorie geen fundament heeft lijkt het me dat je je daar niet al te druk over hoeft te maken.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:05:16 #23
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_49195227
Het scheelt een stuk verantwoordelijkheid. Net als ieder ander geloof, als er eens iets tegen zit hoef je niet bij jezelf te kijken maar is het God's wil, onderdeel van "het grote plan", smerige streken van de regering, smerige streken van de geheime machthebbers die ons allemaal dom willen houden etc.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:19:38 #24
167723 sanni
Acima de seu
pi_49195737
quote:

Nee , de mens is naarmate de jaren vorderen steeds wantrouwiger geworden tegenover de regering die hen bestuurt. En dat betekent dus dat men bijna achter elke boom een 'spook' ziet. En als er geen logische verklaring voor is,theorien gaat bedenken die hun eigen gelijk alleen maar moet versterken.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:27:20 #25
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49196032
en dat is alleen maar tof sanni want dat staat gelijk aan de ultieme fantasie. Dat je eigenlijk zo vrij mag zijn om alles te bedenken wat jezelf wilt

hulde voor deze geweldige periode
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:46:20 #26
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49196748
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:27 schreef Spellmeista het volgende:
en dat is alleen maar tof sanni want dat staat gelijk aan de ultieme fantasie. Dat je eigenlijk zo vrij mag zijn om alles te bedenken wat jezelf wilt

hulde voor deze geweldige periode
Een levendige fantasie creëert nog geen werkelijkheid. Als jij bedenkt dat balkenende een gnarf is, wil nog niet zeggen dat het waarheid is.
Dit in tegenstelling tot verschillende 'Operations' waarvan vast staat dat het geen 'complotten' zijn.
ik loop graag
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:53:01 #27
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49196996
ligt eraan in hoeverre je in je fantasie geloofd. Het is teneerste mijn fantasie die zou zeggen dat Balkenende een gnarf zou zijn. Het is misschien wel een grote illusie op dat moment, misschien kom ik er wel achter als het niet zo zou zijn. Het fijne van het idee dat Balkenende een gnarf zou zijn is dat ik er nooit achter zou komen omdat ik hem nooit van dichtbij zou zien..je leeft dan min of meer misschien wel in een complete waan, maar zolang je anderen er niet mee lastig valt hoeft dat geen probleem te zijn. Wat dat betreft zijn er heel veel dingen waarvan jij zou zeggen hmm..ik snap niet dat die jongen zo zou denken..echter..deze fantasieen liggen op zulke plaatsen verscholen dat jij er niet achter zou kunnen komen en ikzelf ook niet(behalve dan het mooie sprookje wat ik erop nahou)

en dit hele sprookje kan vervolgens naadloos aansluiten op de realiteit..omdat Balkenende natuurlijk geen gnarf is..>meningen erbuiten gelaten

maw een beetje genuanceerd is best wel k
pi_49197395
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat woord bestaat helemaal niet .
Het is "per se" of "persé".
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:20:02 #29
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_49198062
ander onderwerp; waarom altijd alles wat amerika zegt slikken als zoete koek, zo van; "amerika doet dit of zegt zus en zo dus het is goed.."
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_49198110
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:05 schreef ATuin-hek het volgende:
Het scheelt een stuk verantwoordelijkheid. Net als ieder ander geloof, als er eens iets tegen zit hoef je niet bij jezelf te kijken maar is het God's wil, onderdeel van "het grote plan", smerige streken van de regering, smerige streken van de geheime machthebbers die ons allemaal dom willen houden etc.
Inderdaad. Het maakt het lekker wazig en je vertelt mensen dat het OK is om niet na te denken.
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:25:12 #31
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_49198292
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:20 schreef TeenWolf het volgende:
ander onderwerp; waarom altijd alles wat amerika zegt slikken als zoete koek, zo van; "amerika doet dit of zegt zus en zo dus het is goed.."
Open er maar een topic over als je het daar graag over wil hebben.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:51:44 #32
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49199550
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:53 schreef Spellmeista het volgende:
ligt eraan in hoeverre je in je fantasie geloofd. Het is teneerste mijn fantasie die zou zeggen dat Balkenende een gnarf zou zijn. Het is misschien wel een grote illusie op dat moment, misschien kom ik er wel achter als het niet zo zou zijn. Het fijne van het idee dat Balkenende een gnarf zou zijn is dat ik er nooit achter zou komen omdat ik hem nooit van dichtbij zou zien..je leeft dan min of meer misschien wel in een complete waan, maar zolang je anderen er niet mee lastig valt hoeft dat geen probleem te zijn. Wat dat betreft zijn er heel veel dingen waarvan jij zou zeggen hmm..ik snap niet dat die jongen zo zou denken..echter..deze fantasieen liggen op zulke plaatsen verscholen dat jij er niet achter zou kunnen komen en ikzelf ook niet(behalve dan het mooie sprookje wat ik erop nahou)

en dit hele sprookje kan vervolgens naadloos aansluiten op de realiteit..omdat Balkenende natuurlijk geen gnarf is..>meningen erbuiten gelaten

maw een beetje genuanceerd is best wel k
Waarmee je wederom voorbij gaat aan de suggestie dat een deel van de 'verhalen' niet berust op fantasie maar op werkelijkheid.

Niet wat Balkenende wel of niet is maar bepaalde false flag operations zijn weldegelijk toegegeven.
ik loop graag
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:53:09 #33
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49199643
hoe weet jij nu wat de ultieme werkelijkheid/waarheid = ?

heb jij de waarheid in pacht..?

nee net zo min of meer als ik

[ Bericht 2% gewijzigd door Spellmeista op 09-05-2007 20:58:35 ]
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:56:08 #34
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49199797
Ik heb het niet over 'de ultieme werkelijkheid'. Er is een verschil tussen jouw fantasie en een gedeelde werkelijkheid. Hoe actief jouw fantasie ook is. En als in onze gezamelijke belevingswereld 2000 mensen worden vermoord en dertig jaar later documenten worden vrijgegeven die bevestigen dat het toch niet 'de terroristen' waren, is dat 'werkelijkheid'. Over 'ultieme waarheid' zul je mij niet horen.
ik loop graag
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:59:43 #35
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49199999
maar daar gaat het uiteindelijk toch om? Dat is immers wat elke complotgelover probeert te achterhalen..

ps goede icoon
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:17:19 #36
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49200945
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:56 schreef Nordic_Wanking het volgende:
Ik heb het niet over 'de ultieme werkelijkheid'. Er is een verschil tussen jouw fantasie en een gedeelde werkelijkheid. Hoe actief jouw fantasie ook is. En als in onze gezamelijke belevingswereld 2000 mensen worden vermoord en dertig jaar later documenten worden vrijgegeven die bevestigen dat het toch niet 'de terroristen' waren, is dat 'werkelijkheid'. Over 'ultieme waarheid' zul je mij niet horen.
Hier ben ik het trouwens helemaal niet mee eens omdat ik in mijn opinie uniek ben met mijn creaties e.d.
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:24:33 #37
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49201340
Niet elke 'complottheorie' is waanzin/fantasie.

Voorbeeld: Oorlog in Irak. Officiële verhaal is onzin, waanzin en fantasie, dat is evident. Wat wél de reden is, blijft vooralsnog, voor zover ik weet, gissen. Dat laatste is dan voer voor waandenkers.
ik loop graag
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:58:58 #38
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49203198
nee, maar dan kom je uiteindelijk toch bij mijn punt terecht..namelijk het vrije denken..

je weet wel dat er "iets" mis is, maar wat dat weet je niet..en ook al is er "iets" niet mis dan mag je nog vrij denken..dus is dit toch het antwoord op de vraag die wordt gesteld in de OP?

Alleen het hoeft niet zo extreem..dat ik er persee in moet geloven, maar ik ben wel zo vrij om me erin te verdiepen..en dat is ook idd iets wat iemand melde..dat het in je aard ligt..om je ergens in je te verdiepen en dan creeer je je eigen waarheid..zo gezegd zo gedaan..

maar persee in een complot geloven is in zijn geheel nogal logisch(af en toe) omdat alles bij elkaar komt in een piramide..je hebt de klant, de leverancier(tussenpersoon) en het bedrijf. Van mij part ben je alles in het rijtje..als je gaat kiezen als klant zijnde krijg je het produkt van het bedrijf. Dan ga je bij de 2000 zitten die in een bepaalde hoek horen. Das ook geen probleem, maar ik begeef mezelf liever op meerdere vlakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spellmeista op 09-05-2007 22:07:37 ((af en toe)) ]
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:25:47 #39
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49204777
Dan volgt als antwoord op de in de OP gestelde vraag bijna 'omdat het mijn geloof is', nietwaar? Dat gaat me nogal ver.
ik loop graag
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 22:31:27 #40
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49205085
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:25 schreef Nordic_Wanking het volgende:
Dan volgt als antwoord op de in de OP gestelde vraag bijna 'omdat het mijn geloof is', nietwaar? Dat gaat me nogal ver.
Misschien eerder 'omdat iedereen het recht heeft om te geloven in dat wat hij/zij verkiest?'.
Ik snap niet zo heel goed wat het probleem nou is
Ik haalde het al eerder aan, wat maakt het voor sommige mensen zo belangrijk dat anderen van hun standpunten afstappen?
Waarom is het niet genoeg om gewoon standpunten uit te wisselen?
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:37:49 #41
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_49205400
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:24 schreef Nordic_Wanking het volgende:
Niet elke 'complottheorie' is waanzin/fantasie.

Voorbeeld: Oorlog in Irak. Officiële verhaal is onzin, waanzin en fantasie, dat is evident. Wat wél de reden is, blijft vooralsnog, voor zover ik weet, gissen. Dat laatste is dan voer voor waandenkers.
in de tijd van JFK ook, iedereen die niet geloofde dat de communisten achter de suicide op JFK zaten werden met argusogen bekeken en zelfs gestraft.

nu weet bijna iedereen het: inside job

bin harvey osawald

[ Bericht 3% gewijzigd door TeenWolf op 09-05-2007 22:54:06 ]
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:41:35 #42
178727 Nordic_Wanking
beren met stokken
pi_49205578
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:31 schreef senesta het volgende:

[..]

Misschien eerder 'omdat iedereen het recht heeft om te geloven in dat wat hij/zij verkiest?'.
Ik snap niet zo heel goed wat het probleem nou is
Ik haalde het al eerder aan, wat maakt het voor sommige mensen zo belangrijk dat anderen van hun standpunten afstappen?
Waarom is het niet genoeg om gewoon standpunten uit te wisselen?
Iets 'geloven' zonder bewijs en/of onderbouwing is flauwekul. Daarom.
ik loop graag
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:55:29 #43
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_49210783
quote:

[..]

Doel je hiermee echt alleen op de mensen die perse in een complot willen geloven, die de gekste dingen geloven en die er echt alles aan doen om hun zienswijze in stand te houden of is je vraag algemener?

Er zijn namelijk nogal wat bewezen complotten van verschillende overheden. Of noem jij het geen complot meer als het algemeen geaccepteerd is dat een gebeurtennis echt een complot was?

Voorbeelden als:
- MKULTRA
- Verschillende coup pogingen
- Iran Contra
- CIA en drugssmokkel
- Iraq Gate
- Mafia/georganizeerde misdaad en banden met mensen van verschillende overheidsinstanties
- Oorlog met Iraq (OSP)

Je zou deze voorbeelden van corruptie en samenzweringen natuurlijk kunnen bestempelen als de normale gang van zaken, maar de definitie van complot of samenzwering is hier toch echt wel van toepassing.

Tegenvraag:
Waarom zijn er mensen die perse willen geloven dat complotten onzin zijn?
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_49211389
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:09 schreef senesta het volgende:

Mensen mogen dat van mij best geloven, maar als ze die verhalen op gaan dringen aan anderen, dan heb ik daar een probleem mee.
Zowel rond 9/11 en de chemtrails zijn er diverse mensen die hun best doen om hun angst over te brengen op anderen. Het is wat mij betreft dan ook niet echt proberen anderen te overtuigen, dat lukt niet, maar meer de verhalen tegenhouden.
pi_49211500
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:55 schreef OpenYourMind het volgende:

Doel je hiermee echt alleen op de mensen die perse in een complot willen geloven, die de gekste dingen geloven en die er echt alles aan doen om hun zienswijze in stand te houden of is je vraag algemener?
In deze doel ik op mensen die natuurkunde wetten aan hun laars lappen, mensen die uitspraken bewust uit hun context rukken (bijv. 9/11 CNN verslaggever), deskundigen klakkeloos aan de kant schuiven etc. Mensen die duidelijk bewijs aan de kant schuiven, maar zelf niks overtuigend kunnen brengen.
quote:
Tegenvraag:
Waarom zijn er mensen die perse willen geloven dat complotten onzin zijn?
Het lijkt me sterk dat er mensen zijn die denken dat alle complotten onzin zijn. Ik denk ook wel dat er complotten zijn.

Maar als mensen maar blijven roepen dat iets een complot is terwijl de bewijzen het tegendeel aantonen, dan is dat wel effe wat anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door calvobbes op 10-05-2007 01:51:15 ]
  donderdag 10 mei 2007 @ 01:26:19 #46
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_49211571
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Mensen mogen dat van mij best geloven, maar als ze die verhalen op gaan dringen aan anderen, dan heb ik daar een probleem mee.
Zowel rond 9/11 en de chemtrails zijn er diverse mensen die hun best doen om hun angst over te brengen op anderen. Het is wat mij betreft dan ook niet echt proberen anderen te overtuigen, dat lukt niet, maar meer de verhalen tegenhouden.
Je vergeet nog het brengen als feiten
Onikaan ni ov dovah
pi_49211982
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:19 schreef sanni het volgende:

Nee , de mens is naarmate de jaren vorderen steeds wantrouwiger geworden tegenover de regering die hen bestuurt. En dat betekent dus dat men bijna achter elke boom een 'spook' ziet. En als er geen logische verklaring voor is,theorien gaat bedenken die hun eigen gelijk alleen maar moet versterken.
Nouja, voor de condens strepen in de lucht is een zeer logische verklaring te vinden: Uitlaatgassen van vliegtuigen.
Maar daar wordt ook een heel verhaal om heen verzonnen.
Voor 9/11 zijn ook logische verklaringen te vinden en veel van de gebeurtenissen zijn ook natuurkundig duidelijk te verklaren.
Maar dan worden er alternatieve verhalen gezocht.

Het is dus niet (altijd) zo dat er gaten in verhalen zitten, er worden gewoon alternatieve verhalen erbij gesleept en anderen moeten maar geloven dat dat alternatieve verhaal zo is en dat regeringen je allemaal beetnemen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 03:14:50 #48
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_49213096
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:46 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nouja, voor de condens strepen in de lucht is een zeer logische verklaring te vinden: Uitlaatgassen van vliegtuigen.
Maar daar wordt ook een heel verhaal om heen verzonnen.
Voor 9/11 zijn ook logische verklaringen te vinden en veel van de gebeurtenissen zijn ook natuurkundig duidelijk te verklaren.
Maar dan worden er alternatieve verhalen gezocht.

Het is dus niet (altijd) zo dat er gaten in verhalen zitten, er worden gewoon alternatieve verhalen erbij gesleept en anderen moeten maar geloven dat dat alternatieve verhaal zo is en dat regeringen je allemaal beetnemen.
Gladio...?
Huig
pi_49213105
Er gaat niets boven een goede complottheorie daarmee kun je heerlijk je gedachtekronkels in een vorm gieten die net echt lijkt.
***** Kraak.....
  donderdag 10 mei 2007 @ 03:28:29 #50
75049 BasOne
Spaceship!
pi_49213134
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:37 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

in de tijd van JFK ook, iedereen die niet geloofde dat de communisten achter de suicide op JFK zaten werden met argusogen bekeken en zelfs gestraft.

nu weet bijna iedereen het: inside job

bin harvey osawald
Achter de zelfmoord van FJK?
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')