Mjah, dit geldt voor ieder soort geloof.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:41 schreef Jarno het volgende:
Het geeft een verklaring voor zaken waar ze geen verklaring voor hebben, of het laat ze zaken geloven waar ze anders niet in kunnen of willen geloven.
Vind ik ook! Waarschijnlijk dezelfde redenen omdat men roddelt... Het zit gewoon IN mensen om te ouwehoeren... Wanneer iets algemeen geaccepteerd is komen er altijd mensen die weer dwars willen liggen...quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:26 schreef calvobbes het volgende:
Dit is niet bedoeld als troll, flame of bedoeld om reacties uit te lokken, ik ben gewoon benieuwd waarom mensen perse in een complot willen geloven.
Voor chemtrails is geen bewijs te vinden dat ze bestaan maar toch willen een aantal mensen niks anders dan zeggen dat de overheid ons daarmee dom wilt houden.
Voor de 9/11 verhalen is ook geen bewijs te vinden. Een aantal complot gelovers trekken natuurkunde wetten in twijfel en blijven geloven in mensen die valse foto's verspreiden en leveren zelf geen overtuigend bewijs dat het gegaan is zoals de verhalen zeggen.
Na veel discussies en topics daarover zou je toch onderhand wel mogen verwachten dat mensen ook wel inzien dat wat ze denken misschien niet de waarheid is. Maar een aantal mensen blijft maar doorgaan met het beschuldigen van diverse overheden en het verkondigen van complot verhalen.
Waarom is dat? Waar wilt iemand/je perse de overheid beschuldigen van complotten?
Ja dat is dus (weer) een uit de context gerukt uitspraak.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:39 schreef TaLoN.NL het volgende:
Persé?
We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists, themselves, away from the guilty. To inflame ethnic hatred is to advance the cause of terror.
De overheid is degene die per se wil dat je er niet in gelooft.
Definieer "de overheid" ?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:39 schreef TaLoN.NL het volgende:
De overheid is degene die per se wil dat je er niet in gelooft.
Hier de speech in tekstvorm, waarom zou dat stuk tekst uit z'n verband zijn gerukt?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dat is dus (weer) een uit de context gerukt uitspraak.
Waarom geloof jij koste wat het koste in overheids complotten?
Dat woord bestaat helemaal nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:59 schreef huupia het volgende:
alleen het woordje perse al
Ik geloof niet zo vaak in complotten, maar wat ik minstens zo intressant vind is waarom je andere mensen perse zou willen overtuigen van jouw versie van dat verhaal.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dat is dus (weer) een uit de context gerukt uitspraak.
Waarom geloof jij koste wat het koste in overheids complotten?
Op zich heb je een goed punt. Maar er kleeft een groot nadeel aan het niet geven van tegengas bij dit soort dingen. Vergelijk maar eens de zogenaamde feiten dat je tien spinnen per jaar in je slaap inslikt, je hersenen maar 10% worden gebruikt of je dat voor 90% uit water bestaat (en er zijn nog wel 10.000 voorbeelden te noemen). Het wordt foutieve algemene kennis. En probeer dat er maar weer eens uit te krijgen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo vaak in complotten, maar wat ik minstens zo intressant vind is waarom je andere mensen perse zou willen overtuigen van jouw versie van dat verhaal.
Waarom denk je op een gegeven moment niet: "Oke, als jij zo graag in chemtrails of voor mijn part kabouters wil geloven, dan doe je dat lekker, dit gesprek begint me te frusteren, ik zoek een ander topic of zet mijn computer uit".
Ik vind dat toch wel een beetje grenzen aan grootheidswaan hoor, er word ook nog steeds niet algemeen aangenomen dat elvis nog leeft.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:18 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Op zich heb je een goed punt. Maar er kleeft een groot nadeel aan het niet geven van tegengas bij dit soort dingen. Vergelijk maar eens de zogenaamde feiten dat je tien spinnen per jaar in je slaap inslikt, je hersenen maar 10% worden gebruikt of je dat voor 90% uit water bestaat (en er zijn nog wel 10.000 voorbeelden te noemen). Het wordt foutieve algemene kennis. En probeer dat er maar weer eens uit te krijgen.
Alhoewel ik me in het geval van complotdenkers afvraag of het überhaupt zinvol is om tegengas te geven aan iemand die "lijdt" aan het "true believer syndrom" (zoals dat tegenwoordig heet).
Nee , de mens is naarmate de jaren vorderen steeds wantrouwiger geworden tegenover de regering die hen bestuurt. En dat betekent dus dat men bijna achter elke boom een 'spook' ziet. En als er geen logische verklaring voor is,theorien gaat bedenken die hun eigen gelijk alleen maar moet versterken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:26 schreef calvobbes het volgende:
Dit is niet bedoeld als troll, flame of bedoeld om reacties uit te lokken, ik ben gewoon benieuwd waarom mensen perse in een complot willen geloven.
Waarom is dat? Waar wilt iemand/je perse de overheid beschuldigen van complotten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |