Nee, de sfeer is weg. Het is geen onwil, ik heb in de andere topics niet zoveel te melden, maar voel me verplicht dat wel te doen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:59 schreef Bastard het volgende:
Soieso.. mensen willen nu ook niet posten.. uit protest ofzo![]()
Komt echt wel weer
Voor slowchats en chats en nutteloze dingen zijn zoveel fora hier. En dan is er ook nog eens irc. Dus wat dat toe zou voegen aan het forum is mij ook nog altijd een beetje vaag.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:05 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ik krijg nu namelijk het gevoel dat ik een zinnige bijdrage moet leveren of anders niks... nou, dan komt er op dit moment bar weinig uit. Dat kan je als onwil zien, prima... ik voel me gewoon niet meer 'thuis'.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:07 schreef disjfa het volgende:
[..]
Voor slowchats en chats en nutteloze dingen zijn zoveel fora hier. En dan is er ook nog eens irc. Dus wat dat toe zou voegen aan het forum is mij ook nog altijd een beetje vaag.
Dat heeft nooit "gemogen"quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:16 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ik heb nu het gevoel dat ik niet offtopic mag gaan en me dus strikt aan het topic moet houden. Ik hoef ook geen slowchat voor de chat, maar wel enigzins relaxed kunnen ouwehoeren.
Vast, ik wil het ook wel een kans geven. Maar snap alleen niet dat men het zo totalitair wil doordrukken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:12 schreef Bastard het volgende:
Ik denk dat je de bekende omgeving of kliek mist dan, en dat kan goed zijn natuurlijk.
Maar qua inhoud, is het wel een vooruitgang.. althans als ik voor mijzelf moet praten, het centrale xbox topic was gewoon vol bagger. Een hoop gelul over elkaar heen, minimale kwaliteit. Leuk voor de vaste kliek wellicht, maar als relatieve buitenstaander was het geen welkom daar.
Daarbij was het hele topic oppevlakkig en moest je pagina's doorspitten voor een zinnige post over iets intressants.. maar daarop reageren was vaak alweer te laat, omdat je al 3 bladzijde verder was, en het onderwerp al 5x was gewijzigd.
Nu heb je tenminste overzicht, vaste topics over onderwerpen waar je in kan lurken of als je er iets over kwijt wilt in kan posten. Dat houdt denk ik de boel overzichtelijker voor iedereen, en de topics leuker bovendien.
Ok je hebt een volle AT op den duur, maar swa, kan ik wel mee leven.
Huiselijk aanvoelen, nee nu nog niet.. maar zie het als nieuwe meubels neerzetten, moet je ook ff wennen
In een centraal console topic waren alle onderwerpen toegestaan zolang het maar enigszins over die console ging. Of dat nou over een controller ging, een game, nieuwe screenshots, het aansluiten van randapparatuur of een hulpvraag tussendoor... dat maakte dan niet uit.quote:
Goede punten al vind ik het met het xbox 360 topic wel meevallen hoor. De sfeer en het niveau was daar de laatste tijd best goed, ik had er bijna weer een 360 voor gehaaldquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:12 schreef Bastard het volgende:
Ik denk dat je de bekende omgeving of kliek mist dan, en dat kan goed zijn natuurlijk.
Maar qua inhoud, is het wel een vooruitgang.. althans als ik voor mijzelf moet praten, het centrale xbox topic was gewoon vol bagger. Een hoop gelul over elkaar heen, minimale kwaliteit. Leuk voor de vaste kliek wellicht, maar als relatieve buitenstaander was het geen welkom daar.
Daarbij was het hele topic oppevlakkig en moest je pagina's doorspitten voor een zinnige post over iets intressants.. maar daarop reageren was vaak alweer te laat, omdat je al 3 bladzijde verder was, en het onderwerp al 5x was gewijzigd.
Nu heb je tenminste overzicht, vaste topics over onderwerpen waar je in kan lurken of als je er iets over kwijt wilt in kan posten. Dat houdt denk ik de boel overzichtelijker voor iedereen, en de topics leuker bovendien.
Ok je hebt een volle AT op den duur, maar swa, kan ik wel mee leven.
Huiselijk aanvoelen, nee nu nog niet.. maar zie het als nieuwe meubels neerzetten, moet je ook ff wennen
Ik weet niet wat een topic cap is eigenlijk..quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:25 schreef DinoPK het volgende:
[..]
Goede punten al vind ik het met het xbox 360 topic wel meevallen hoor. De sfeer en het niveau was daar de laatste tijd best goed, ik had er bijna weer een 360 voor gehaald
Als ik kijk in het wii topic dan lopen daar gewoonweg te veel kleuters rond die het erg leuk vinden om ''stoer' te doen. Ik ben BMH daar zelfs gaan waarderen omdat daar toch een stuk meer kwaliteit uitkomt als van een levende drol als _GDR_ whatever.
Ach ik word ouder, en voel tegenwoordig meer voor een forumstijl als je vindt bij tweakers, gewoon op niveau met een (zeer) goede moderatie.. Fok loopt over van de bagger, GAM ben ik te serieus voor, FOT erger ik me kapot aan de beginners die belachelijk commentaar geven op de wat meer ervaren mensen, tjah... (en jazeker, ik mis het oude clubje op live zeker, maar dat is niet verwant aan fok
)
Het is op zich wel overzichtelijker zo, maar men slaat nogal door. Er zijn geen nieuwe fora bijgekomen, maar er zijn filters geintroduceerd. Op zich een goed iets, maar waarom dan gelijk het beleid omgooien door een stortvloed aan topics aan te maken. Ik heb wel meer te doen dan 200 topics door te nemen.
Gooi gewoon die belachelijk lage topic cap er eens af, en open als MOD eens wat gestructureerder leuke topics (goed voorbeeld zijn de discussie topics)
Ok, kan ik inkomen, maar én een centraal én een subforum is dus per definitie uitgesloten?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Zoals ik al eerder heb proberen uit te leggen , en andere users ook begrepen hebben is dit slechts een testcase, zodat wij als mods ook kunnen zien welke topics meer verdienen dan 3 verwijzingen en een slotje, dat de centrale topics tijdelijk op slot gaan.
True ik kan ze ook weer opengooien waardoor dat hele subsubfora gebeuren een fiasco word aangezien de meeste users weer in hun gebruikelijke centraaltje duiken en er nauwelijks activiteit is in die subsubfora, maar dit is naar mijn mening de beste optie.
Ik vind dit eigenlijk een beetje flauwekul aangezien er "in de tijd van de centrale topics" ook gewoon topics werden geopend over games die dat verdienden. Nieuwsberichten kunnen ook in zo'n topic, en in het centrale topic kan je dat weer linken oid.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Zoals ik al eerder heb proberen uit te leggen , en andere users ook begrepen hebben is dit slechts een testcase, zodat wij als mods ook kunnen zien welke topics meer verdienen dan 3 verwijzingen en een slotje, dat de centrale topics tijdelijk op slot gaan.
True ik kan ze ook weer opengooien waardoor dat hele subsubfora gebeuren een fiasco word aangezien de meeste users weer in hun gebruikelijke centraaltje duiken en er nauwelijks activiteit is in die subsubfora, maar dit is naar mijn mening de beste optie.
Amen to that!quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:52 schreef Danny het volgende:
Het is een fiasco omdat er in eerste instantie met een verkeerde insteek een topic is geplaatst waarin in een klap heel GAM omgegooid werd. Dat is compleet verkeerd gebracht en verkeerd geïnterpreteerd en inmiddels heeft iedereen zich dermate ingegraven dat we geen kant op gaan.
Dat de subforums er zijn is logisch. Dat is iets waar op zich niemand last van hoeft te hebben (je kunt immers alle topics bekijken door NIET op een subforum te klikken, maar gewoon GAM in te gaan). Subforums zijn dus niet het probleem.
Het punt zijn vooral de centrale topics die nu de nek zijn omgedraaid, al dan niet tijdelijk. Termen als testcase e.d. zijn prachtig, maar niet duidelijk genoeg.
Het sluiten van de topics was bedoeld als proef. Tijdelijk. Dat puur om te beoordelen of er een draagvlak is voor meer topics. Of dit de beste manier is om dat aan te pakken betwijfel ik overigens, maar goed; dit is de gekozen weg.
De post in het sticky topic heb ik al fors genuanceerd, dat wel.
Hoe ik het persoonlijk liever gezien zou hebben is gewoon de centrale topics openlaten, maar niet langer verplichten daarin te posten. Users kunnen zelf prima bepalen of ze in het centrale topic willen posten of liever een nieuw topic openen. So what als een bepaald onderwerp zowel in een centraal topic als een apart topic loopt. Vaak heb je compleet verschillende insteken van zo'n discussie. In een centraal topic springt de discussie snel over naar een nieuwer 'nieuwtje'. In een apart topic kun je doorgaans dieper op een subonderwerp ingaan.
Misschien is dat iets voor een volgende proef. Wat ik wel hoop is dat we in ieder geval met z'n allen willen PROBEREN er iets van te maken in plaats van resoluut de kont erin te zetten en de boel tegen te werken.
Iedereen kan bedenken 100 topics met lullige onderwerpen te plaatsen, en dat is ook nog eens volledig 'gewenst' zoals het nu is, maar het is wel ontzettend kinderachtig.
Kortom; ik vind dit ook een verre van puik plan, maar geef het de kans om te slagen of falen. Als het werkelijk een kutplan is faalt het ook - en overtuigender - ZONDER doelbewust en stelselmatig tegenwerken en dan kunnen we alsnog rap over op plan b.
Mocht dat eerst niet dan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Over alle games mogen er in GAM aparte topics geopend worden.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:52 schreef Danny het volgende:
Het is een fiasco omdat er in eerste instantie met een verkeerde insteek een topic is geplaatst waarin in een klap heel GAM omgegooid werd. Dat is compleet verkeerd gebracht en verkeerd geïnterpreteerd en inmiddels heeft iedereen zich dermate ingegraven dat we geen kant op gaan.
Dat de subforums er zijn is logisch. Dat is iets waar op zich niemand last van hoeft te hebben (je kunt immers alle topics bekijken door NIET op een subforum te klikken, maar gewoon GAM in te gaan). Subforums zijn dus niet het probleem.
Het punt zijn vooral de centrale topics die nu de nek zijn omgedraaid, al dan niet tijdelijk. Termen als testcase e.d. zijn prachtig, maar niet duidelijk genoeg.
Het sluiten van de topics was bedoeld als proef. Tijdelijk. Dat puur om te beoordelen of er een draagvlak is voor meer topics. Of dit de beste manier is om dat aan te pakken betwijfel ik overigens, maar goed; dit is de gekozen weg.
Hoe ik het persoonlijk liever gezien zou hebben is gewoon de centrale topics openlaten, maar niet langer verplichten daarin te posten. Users kunnen zelf prima bepalen of ze in het centrale topic willen posten of liever een nieuw topic openen. So what als een bepaald onderwerp zowel in een centraal topic als een apart topic loopt. Vaak heb je compleet verschillende insteken van zo'n discussie. In een centraal topic springt de discussie snel over naar een nieuwer 'nieuwtje'. In een apart topic kun je doorgaans dieper op een subonderwerp ingaan.
Misschien is dat iets voor een volgende proef. Wat ik wel hoop is dat we in ieder geval met z'n allen willen PROBEREN er iets van te maken in plaats van resoluut de kont erin te zetten en de boel tegen te werken.
Iedereen kan bedenken 100 topics met lullige onderwerpen te plaatsen, en dat is ook nog eens volledig 'gewenst' zoals het nu is, maar het is wel ontzettend kinderachtig.
Kortom; ik vind dit ook een verre van puik plan, maar geef het de kans om te slagen of falen. Als het werkelijk een kutplan is faalt het ook - en overtuigender - ZONDER doelbewust en stelselmatig tegenwerken en dan kunnen we alsnog rap over op plan b.
Eensch.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:52 schreef Danny het volgende:
doorhalen wat niet van toepassing isquote:Dit kan ook in het centrale xbox/playstation/nintendo* topic, dus hier gaat een slotje op
Hoezo 180 graden draaienquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:08 schreef RaymanNL het volgende:
Ja hoi, het is de bedoeling dat jullie hier over Live praten, niet over de Xbox over het algemeen. Als er gewoon over Xbox in het algemeen (dus zoals ik het oude centrale topic gebeurde) praten, dan gaat dit topic ook op slot.
Daar ben ik het mee eens. Net als ik vind dat users topics moeten openen, en niet modjes. Niet als mod zijnde iig.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:07 schreef jpg97 het volgende:
( buiten het feit om dat dat soort "vermaningen" erg kinderachtig zijn )
als dat je conclusie is heb je over mijn post heengelezen. Ik ben het wel met je eens, maar zou graag zien dat iedereen dit een kans wil geven om te falen (of te slagen natuurlijk).quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:22 schreef Oksel het volgende:
Conclusie; gooi de reeksen weer open.
Iemand van de crew die zich inleeft in de users. TOP!quote:
Ik denk wel dat je als je iets nieuws wil dat mods het voorbeeld moeten geven. Na een paar keer weten de users dan wat de bedoeling is en die gaan het dan wel over nemen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:19 schreef Danny het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Net als ik vind dat users topics moeten openen, en niet modjes. Niet als mod zijnde iig.
Ik zie zelf meer in een combinatie. Centrale topics, maar als een user zelf liever een apart topic opent, dan moeten we dat gewoon toestaan. Een onderwerp dat in een centraal topic dan ondersneeuwt kan in een apart topic alsnog van de grond komen namelijk.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:27 schreef Heintje het volgende:
[..]
Iemand van de crew die zich inleeft in de users. TOP!
Ik snap de verandering ook, ik ben het er alleen niet mee eens.
iid gewoon de subs invoeren, dan kijken of er meer topics geopend worden. Eventueel dat de modjes van onderwerpen uit de centale topics apparte topics gan maken.
Dan is de verandering niet zo groot. Dat is een verandering waar niemand last van heeft en als het nieuwe systeem echt goed is. (waar ik best in wil geloven) dan komt dat vanzelf wel.
Nou krijg je idd dat er weer te veel (onzinnige) topics geopend worden. En dan serieuze topics omgebogen worden naar centrale topics. Om nog maar te zwijgen over de mensen die gewoon weggegaan zijn.
Ik hoop echt dat julie geen maand wachten met het weer openstellen van de console topics.
Gooi ze maar weer open en kijk dan eens een maandje, of twee, aan of het nieuwe idee niet vnazelf van de grond komt. Eventueel met hulp van de modjes. De users volgens dan wel.
Mocht het dan niet werken dan denk ik dat het nooit gaat werken.
Dat de kwaliteit niet altijd super hoog is in de centrale topics lijkt mij geen ramp. Beter 1 minder topic dan een hele boel. Laat de andere topics dan wel wat kwalitiet hebben.
Als je alleen maar kwaliteits topic wil wordt het gewoon een tweede GoT.
En er zitten veel mensen op FOK! die hier zitten omdat GoT ze juist niet aansprak.
Ik lees graag selectief als het in mijn voordeel is..quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:24 schreef Danny het volgende:
[..]
als dat je conclusie is heb je over mijn post heengelezen. Ik ben het wel met je eens, maar zou graag zien dat iedereen dit een kans wil geven om te falen (of te slagen natuurlijk).
Ik snap je punt, maar forumen is wel iets wat je voor je plezier doet. Boycotten en saboteren is natuurlijk uit den boze, maar ik kan heel goed begrijpen dat mensen het op deze manier gewoon niet leuk vinden. Je gaat niet met tegenzin naar GAM, dus blijf je weg of je gaat hier zitten kankeren bij gebrek aan beter.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:24 schreef Danny het volgende:
als dat je conclusie is heb je over mijn post heengelezen. Ik ben het wel met je eens, maar zou graag zien dat iedereen dit een kans wil geven om te falen (of te slagen natuurlijk).
Voor veel mensen is het moeilijk om het niet tegen te werken. Veel mensen zijn nou weg, die werken het daardoor ook tegen omdat er nou minder gepost worden. Daardoor is er het beeld wat er nou is een beetje vertekend.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:33 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik zie zelf meer in een combinatie. Centrale topics, maar als een user zelf liever een apart topic opent, dan moeten we dat gewoon toestaan. Een onderwerp dat in een centraal topic dan ondersneeuwt kan in een apart topic alsnog van de grond komen namelijk.
Als de huidige aanpak echt niet blijkt te werken dan zullen de topics ook weer gewoon open gaan. Wil je dat overtuigend blijkt dat het niet werkt dan is het wel van belang dat men hier niet doelbewust de boel gaat tegenwerken. Ik verwacht persoonlijk dat het ook zonder tegenwerking niet zal werken, maar goed, ook ik kan het mis hebben.
en dat was mijn idee dus ook:quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:33 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik zie zelf meer in een combinatie. Centrale topics, maar als een user zelf liever een apart topic opent, dan moeten we dat gewoon toestaan. Een onderwerp dat in een centraal topic dan ondersneeuwt kan in een apart topic alsnog van de grond komen namelijk.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:26 schreef jpg97 het volgende:
De reden weet ik ook niet, maar waarom geen middenweg?
én een centraal topic, én een subforum?
Een beetje zoiets als het centrale topic als leidraad voor het subforum?
En als in het centrale topic heel veel wordt gepost over een bepaald onderwerp ( spel, accessoire, feature ) dan van daaruit een topic aanmaken?
Ben het geheel met je eens denk dat dat de beste oplossing is!quote:
mij best, want de nieuwtjes lees ik toch wel op fok!Games en heel veel andere sites. Ik heb gewoon een behoefte aan een centraal topic over die wii, waar misschien veel gebagger in voor komt, maar het in grote lijnen toch over games gaat, zonder dat het gespannen is, waar ik in mijn echt leven al genoeg van mee maak.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:23 schreef disjfa het volgende:
Wat gaan mensen in centrale topics posten als ik vragen mag. Elk serieuze post is nu een topic waard. Dat eindigt dus op dat elk niet serieuze post in algemene topics gedropt gaan worden. Dat eindigt op nog minder niveau in algemene topics, en meer leuke topics.
Ik zou ook zeggen dat er algemene topics mogen zijn, alleen maar om de meuk posters blij te maken. Maar daar een cap op van 1000 of meer reacties en duw ze onderin zodat normale gebruikers er geen last van gaan hebben, zodat zij gewoon bezig kunnen blijven met echte vragen en meningen.
Dan is iedereen blij toch. En heb ik er geen last meer van![]()
Ik denk dat een algemene "ik heb een vraag/probleem met mijn %console%" topic niet ongewaardeerd zou worden. Om dat nu meteen door te refereren naar een meuktopic is mij dan weer een vraag.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:33 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
daarbij kon ik over vragen over de 360 (waar ik ook afentoe op game) altijd snel, safe & simpel terecht in het centrale 360 topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |