Geweldig, ze weten er echt een feest van te maken in Amsterdamquote:AMSTERDAM - In Amsterdam zijn maandagavond rellen uitgebroken na de huldiging van Ajax op het Museumplein. Groepjes Ajax-supporters pleegden vernielingen in de buurt van het Leidseplein.
Huldiging Ajax
Nadat de ME het Leidseplein had schoongeveegd, verspreidden de jongeren zich in de omgeving waar ze onder meer met stenen gooiden. Een persoon raakte gewond. In totaal werden vijftig mensen aangehouden wegens openlijke geweldpleging, vernieling, belediging of het niet voldoen aan een bevel of vordering, aldus de politie.
Fans
Onder toeziend oog van ongeveer 10.000 voetbalfans werden de spelers van Ajax eerder in de avond gehuldigd op het Museumplein. Door het regenachtige weer kwamen er minder supporters dan verwacht. De Amsterdamse club versloeg zondagavond AZ in de finale om de KNVB-Beker in De Kuip in Rotterdam.
Na afloop van de huldiging trokken groepen supporters ondanks de massaal aanwezige ME naar het Leidseplein. Er ontstond een onrustige en grimmige sfeer. De ME ontruimde het plein snel, waarna de supporters vernielingen begonnen aan te richten in de omgeving.
Ruiten
Ruiten gingen aan diggelen en uit winkeletalages werden spullen gestolen. Vooral bij de Stadhouderskade hielden zich veel supporters op.
Even later begon de ME de gehele omgeving uit te kammen. De politie registreerde de relschoppers met camerawagens en digitale fototoestellen.
Rust
Rond tien uur keerde de rust langzaam terug. Er waren toen geen groepen jongeren meer die de politie uitdaagden, de meeste relschoppers keerden huiswaarts. De ME bleef wel aanwezig om een oogje in het zeil te houden.
Korpschef Bernard Welten zei voor de rellen nog dat als het mis zou gaan hij het voorlopig niet ziet gebeuren dat de huldiging in de toekomst nog op het Leidseplein zal zijn. "Ik hoop dat het goed gaat, maar een huldiging kan ook altijd in het stadion zelf worden gehouden."
Vorig jaar ontaardde de huldiging van Ajax op het Leidseplein ook in rellen toen een groep van driehonderd supporters met elkaar op de vuist ging. Zij keerden zich vervolgens tegen de politie, richtten vernielingen aan en gooiden met bakstenen en bierflesjes.
Bron: Nu.nl
Amen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:08 schreef Hathor het volgende:
Dit is geen nieuws, er zijn altijd rellen bij huldigingen, al word het 6e van Kozakken Boys kampioen.
Slotje.![]()
En jij kunt het weten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:20 schreef Armageddon het volgende:
Als die josti's van de ME niet aanwezig zijn is er niets aan de hand en blijft het bij een feestje.
Goeie bak, ken je er nog meer?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:20 schreef Armageddon het volgende:
Als die josti's van de ME niet aanwezig zijn is er niets aan de hand en blijft het bij een feestje.
Ja ik heb ook echt een laag IQ ja. Je krijgt ook zo maar een baan als ICT manager natuurlijk. Kom eens met iets nieuws josti.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:28 schreef SpecialK het volgende:
Rellen als ze hebben gewonnen, rellen als ze hebben verloren, rellen als er niks aan de hand is, rellen om het rellen.
Misschien tijd om deze laag ge-IQ-de bevolkingsgroep verplichte (zelf betaalde) anger management cursussen te laten doen?
Het zal tijd worden dat het met Cohen in de toekomst wel eens uit met de pret zal zijn. Pauper PVDA'er.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:33 schreef XiChico het volgende:
Wat een fags, en dat terwijl Cohen nog zo had gezegd.. Geen rellen vanavond anders kan het in de toekomst wel eens uit met de pret zijn.
AXJA!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:35 schreef tong80 het volgende:
Ik zou ook gaan rellen als Ajax met een troostprijs op het museumplein gaat staan pronken.
Jij bent zo'n relpauper dan?quote:
Eh.. jaquote:Je krijgt ook zo maar een baan als ICT manager natuurlijk
Ja je hebt idd een laag IQ. Bij deze.quote:Kom eens met iets nieuws josti.
Nee hoor, in Eindhoven vorige week niks aan het handje.. alleen enthousiaste fans en leuke sfeerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:08 schreef Hathor het volgende:
Dit is geen nieuws, er zijn altijd rellen bij huldigingen, al word het 6e van Kozakken Boys kampioen.
Slotje.![]()
SpecialK: Opleidng:quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij bent zo'n relpauper dan?
[..]
Eh.. ja
[..]
Ja je hebt idd een laag IQ. Bij deze.
Uhuh, en Just Me die het allemaal niet zo leuk meer vond.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:22 schreef Armageddon het volgende:
[..]
You tell them static. Weet je nog die huilende Merel?
Waarom zou ik? Gaat je geen flikker aan vies kaalkopje.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:39 schreef Armageddon het volgende:
[..]
SpecialK: Opleidng:
Doe even een boekje open over jezelf eerst dan anonieme relpauper.
Wat zwakjes hoor.quote:
als je wil mag je er best wel op een paar plekken het woord "kanker-" "hoerelijende-" en "tyfushond" in zetten met je modjespower.quote:
Je kan dat dorp toch niet met een stad vergelijken.. Maar zal wel weerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:36 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Nee hoor, in Eindhoven vorige week niks aan het handje.. alleen enthousiaste fans en leuke sfeer
Daar doe ik niet aan. Beide niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 01:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
als je wil mag je er best wel op een paar plekken het woord "kanker-" "hoerelijende-" en "tyfushond" in zetten met je modjespower.
Wat....geen thee meer?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:33 schreef XiChico het volgende:
Wat een fags, en dat terwijl Cohen nog zo had gezegd.. Geen rellen vanavond anders kan het in de toekomst wel eens uit met de pret zijn.
Inderdaad. Mediaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:13 schreef lionsguy18 het volgende:
Het is een mentaliteitskwestie.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:35 schreef tong80 het volgende:
Ik zou ook gaan rellen als Ajax met een troostprijs op het museumplein gaat staan pronken.
Als de Nederlandse politie 50 man oppakt dan moet het wel een enorme veldslag zijn geweest hoorquote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:41 schreef PizzaSalami het volgende:
Alles klakkeloos overnemen terwijl er vrijwel niets gebeurd.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 01:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
als je wil mag je er best wel op een paar plekken het woord "kanker-" "hoerelijende-" en "tyfushond" in zetten met je modjespower.
Ja en Daggla.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:43 schreef static het volgende:
[..]
Uhuh, en Just Me die het allemaal niet zo leuk meer vond.
Keeper was er toch ook?
Ach flikker toch op man.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:27 schreef Armageddon het volgende:
Je kan het niet met me eens zijn of niet maar de ME lokt gewoon rellen uit. Als die gasten er niet zijn is er niets aan de hand. En daar blijf ik bij. Puur ervaring.
Tuurlijk, er fietste er een paar zonder licht en daarom werden ze opgeladenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:41 schreef PizzaSalami het volgende:
Alles klakkeloos overnemen terwijl er vrijwel niets gebeurd.
Niet mijn ervaring en flikker zelf op.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach flikker toch op man.![]()
Meestal zijn het de "supporters" die de ME provoceren, dat begint op heel kleine schaal. Hoeft maar 1 man te zijn die irritant loopt te doen. Zodra de politie dan reageert slaat de rest er gelijk op. Imbecielen zijn het....
standaard! een klein groepje dat suf bezig is (maar niemand die er wat tegen doet) en dan reageert de ME en dan is de bom losquote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Meestal zijn het de "supporters" die de ME provoceren, dat begint op heel kleine schaal. Hoeft maar 1 man te zijn die irritant loopt te doen. Zodra de politie dan reageert slaat de rest er gelijk op. Imbecielen zijn het....
Er zijn ook genoeg voorbeelden van provocatie van ME'ers hoor. Ik heb het in Amsterdam bijvoorbeeld meegemaakt, dat ME'ers die in busjes het Feyenoord legioen begeleiden, met Ajax sjaaltjes zaten te wuiven. Dan vraag je dus om problemen. In Eindhoven heb ik ook wel eens dingen meegemaakt waarvan je denkt dat het helemaal niet gebeurd zou zijn als de ME zich niet zo opdringerig had opgesteld. Het zijn niet ALTIJD de supporters die beginnen. Dat geldt overigens niet alleen voor de ME, ook de spoorwegpolitie had er een handje van om dingen onnodig uit de hand te laten lopen. iedereen die wel eens met een supporterstrein mee naar uitwedstrijden is geweest weet wat ik bedoel.....de riem van die teringjoekels effe iets laten vieren zodat ie er een in zijn kuit kan bijten, of onverwachts iemand een tussenbalkon optrekken en hem dan met 4 man helemaal de tyfus trappen, terwijl collega's van ze grijnzend de deur blokkeren, niet van je plaats af mogen al zeik je zowat in je broek, en meer van dat soort fraais. Ja sorry hoor, maar als het dan helemaal los gaat, en de supporters krijgen weer eens de zwarte piet toegeschoven, dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach flikker toch op man.![]()
ja en dat doen ze zomaar.. die jongen deed niks.. hij zat vrolijk uit het raam te starequote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
of onverwachts iemand een tussenbalkon optrekken en hem dan met 4 man helemaal de tyfus trappen, terwijl collega's van ze grijnzend de deur blokkeren
Ja inderdaad deed ie niks, in ieder geval niks bijzonders om zo'n behandeling te krijgen. Maar als je nooit in zo'n trein hebt gezeten dat snap ik je sarcasme wel, zalig zijn de onwetenden.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:33 schreef rival het volgende:
[..]
ja en dat doen ze zomaar.. die jongen deed niks.. hij zat vrolijk uit het raam te stare
Wat jij zegt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja inderdaad deed ie niks, in ieder geval niks bijzonders om zo'n behandeling te krijgen. Maar als je nooit in zo'n trein hebt gezeten dat snap ik je sarcasme wel, zalig zijn de onwetenden.
been there! in ieder geval niets bijzonders was in hun ogen provocatie genoeg.... zie et vaak genoeg... zit er eentje niet eens aggresief te doen ofzo.. maar gewoon hinderlijk... de hele tijd hinderlijk.. als iemand dat tegen mij doet ros ik em ook, dus wat denk je dat de ME in zo een situatie doet? simpel!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja inderdaad deed ie niks, in ieder geval niks bijzonders om zo'n behandeling te krijgen. Maar als je nooit in zo'n trein hebt gezeten dat snap ik je sarcasme wel, zalig zijn de onwetenden.
Daarom zeg ik. Als die hele maffe ME er niet was dan was er ook geen provocatie en dus geen gezeik. Ik zou het graag een keer uitgetest zien. Laat die gasten maar een paar blokken verder op gaan staan. Dan is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:40 schreef rival het volgende:
[..]
been there! in ieder geval niets bijzonders was in hun ogen provocatie genoeg.... zie et vaak genoeg... zit er eentje niet eens aggresief te doen ofzo.. maar gewoon hinderlijk... de hele tijd hinderlijk.. als iemand dat tegen mij doet ros ik em ook, dus wat denk je dat de ME in zo een situatie doet? simpel!
en het komt er allemaal op neer dat als de "die hard supporters" eens leren normaal te doen, dat we niet eens ME hoeven te hebben bij huldigingen of wedstrijden!
of komen alle rellen ook door de ME? de ME is in het leven geroepen om de openbare orde te verstoren bij evenementen e.d.????
steek hand in eigen boezems!!!!
nee de taak is aan de supporters om te bewijzen dat het zonder rellen kan en dan heel misschien ooit in een heel ver en mooie toekomst kan het dan eens zonder ME!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:43 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Daarom zeg ik. Als die hele maffe ME er niet was dan was er ook geen provocatie en dus geen gezeik. Ik zou het graag een keer uitgetest zien. Laat die gasten maar een paar blokken verder op gaan staan. Dan is er niets aan de hand.
Nee okay, dan vind jij Eindhoven een dorp. Maar wel een dorp waar men fatsoen heeft, en weet wat feesten is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 01:23 schreef devv05 het volgende:
[..]
Je kan dat dorp toch niet met een stad vergelijken.. Maar zal wel weer
grotendeels lokale jeugd zijn geweest die rotzooi lopen te trappen daar, vorig jaar ook. En de ME heeft inderdaad altijd wel zin in een partijtje knuppelen.
Jammer maar het lijkt onvoorkoombaar de laatste jaren. Huldiging in de ArenA zal geen oplossing zijn, die personen gaan dan toch wel naar het Leidsche en dan krijg je precies hetzelfde verhaal.
Ow ja, daarom staat Eindhoven op de eerste plek wat betreft criminaliteit dit jaar, omdat ze zo fatsoenlijk zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:50 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Nee okay, dan vind jij Eindhoven een dorp. Maar wel een dorp waar men fatsoen heeft, en weet wat feesten is.
Is allang geprobeerd, toen in Beverwijk, maar toen was het ook weer niet goed.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:02 schreef cappp het volgende:
Of jullie gaan jezelf eens kort en klein slaan, in plaats van de buurt. Ruimt op. Geen ME meer nodig.
Anders stop je gewoon even met uit je nek lullen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:02 schreef cappp het volgende:
Of jullie gaan jezelf eens kort en klein slaan, in plaats van de buurt. Ruimt op. Geen ME meer nodig.
Niet dat er de komende jaren iets te vieren valt, maar mocht het zo zijn.... voortaan een gezellig feestje in de evenementenhal!quote:Twijfels over nieuwe Ajax-huldiging
Burgemeester Job Cohen van Amsterdam heeft ernstige twijfels of de gemeente Ajax de volgende keer nog wel moet huldigen na een overwinning. "De vraag is of we dit nog wel willen'', liet hij via zijn woordvoerster weten. "Dat ziet er somber uit.''
Na het eerbetoon van Ajax op het Museumplein gisteravond braken relletjes uit waarbij groepen jongeren de politie uitdaagden en vernielingen aanrichtten. "Klaarblijkelijk is in deze tijd een huldiging zonder vernielingen niet meer mogelijk. Cohen heeft er flink de pest over in.'' Eerdere huldigingen in Amsterdam mondden ook geregeld uit in rellen.
nieuwnieuws.nl
We hebben het over rellen tijdens een huldiging. Dat jij dan van het onderwerp afwijkt omdat je een afwijking hebt.....quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ow ja, daarom staat Eindhoven op de eerste plek wat betreft criminaliteit dit jaar, omdat ze zo fatsoenlijk zijn.
Er woont maar een fatsoenlijk persoon in Eindhoven, en das Kees Kankerkachel.![]()
Wel de mijne en nee!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:23 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Niet mijn ervaring en flikker zelf op.
Anders stoppen we gewoon even met het huldigen van Ajax in het vervolg.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:08 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Anders stop je gewoon even met uit je nek lullen.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Anders stoppen we gewoon even met het huldigen van Ajax in het vervolg.
Dat zal de komende jaren ook zéker niet meer gebeurenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Anders stoppen we gewoon even met het huldigen van Ajax in het vervolg.
Tja, zo simpel is het toch? De helft van de joden hier op fok zit die relschoppers te verdedigen, dan is het een utopie om te geloven dat je ooit een huldiging kan houden zonder rellen, de relschoppers zijn immers helden!quote:
Ze worden helemaal niet verdedigd, maar het is wat minder zwart-wit dan het in de media altijd geschetst wordt. Dit jaar was ik er niet bij, maar vorig jaar was het vooral lokale (allochtone) jeugd die de boel aanwakkerde door fik te maken en bierflesjes richting camera/politie te gooien. Ook de ME speelt vaak een belangrijke rol door de boel op te fokken of onnodig in te grijpen. Verder zijn er altijd groepen supporters die zich laten verleiden om eraan mee te doen, dat is helaas zo.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, zo simpel is het toch? De helft van de joden hier op fok zit die relschoppers te verdedigen, dan is het een utopie om te geloven dat je ooit een huldiging kan houden zonder rellen, de relschoppers zijn immers helden!![]()
Wedden dat Cohen het alsnog door laat gaan?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:15 schreef Paran0id het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:45 schreef Hathor het volgende:
Als je in de trein met je hoofd uit een raampje hangt, en je reageert niet als je bevolen word te gaan zitten? Is dat reden genoeg om de knuppel te gaan gebruiken?
Gutteguttegut.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:15 schreef jpg97 het volgende:
[..]
We hebben het over rellen tijdens een huldiging. Dat jij dan van het onderwerp afwijkt omdat je een afwijking hebt.....
Maar goed, ik heb geleerd om ook mensen met een handicap in hun waarde te laten, dus ik ga er maar vanuit dat je niet beter weet![]()
Helemaal mee eens. VOlgend jaar geen huldiging. Moeten die debiele reltrappers zich maar gaan gedragen.quote:Burgemeester Job Cohen van Amsterdam overweegt huldigingen van Ajax voortaan te verbieden. Aanleiding daarvoor zijn de rellen van gisteren. De huldiging van Ajax voor het winnen van de KNVB-beker, liep na afloop uit de hand.
51 mensen werden na de huldiging op het Museumplein opgepakt. Van hen zitten er nog 22 vast. Ook vorig jaar liep een huldiging van Ajax in de binnenstad uit de hand. "De vraag is of we dit nog wel willen", liet Cohen vanochtend weten.
Volgens Cohen is het blijkbaar niet meer mogelijk om een voetbalfeest te houden zonder vernielingen. "Het houdt een keer op", aldus de burgemeester.
maar dat gaat tegen ze "trots" en he! (kinderachtig)quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:32 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Ja.
Als je gewoon 'ja meneer' zegt, gaat zitten en weer een blow opsteekt is er niks aan de hand.
Het was slecht weer dus de mensen blijven thuis. En alleen de harde schorriemorrie komt dan. Dat is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:27 schreef Armageddon het volgende:
Je kan het niet met me eens zijn of niet maar de ME lokt gewoon rellen uit. Als die gasten er niet zijn is er niets aan de hand. En daar blijf ik bij. Puur ervaring.
Laten verleiden?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:25 schreef devv05 het volgende:
Verder zijn er altijd groepen supporters die zich laten verleiden om eraan mee te doen, dat is helaas zo.
die ME is er gekomen door het gezeik!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:28 schreef Armageddon het volgende:
Daarom zeg ik voor de vierhhonderdachtentachtigste keer, haal die verdomde ME weg, dan heb je dat gezeik niet.
Ja, boehoe, ze stonden daar allemaal op een kluitje die ME'ers! Zo provocerend!!!!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:28 schreef Armageddon het volgende:
Daarom zeg ik voor de vierhhonderdachtentachtigste keer, haal die verdomde ME weg, dan heb je dat gezeik niet.
Ik heb een veel beter idee: we leggen gewoon de hele voetbalcompetitie stil! Dan hoeft er ook geen belastinggeld van de normale burgers meer naar de bewaking van die idioten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:28 schreef Armageddon het volgende:
Als Ajax Feyenoord is prima. Bij huldigingen hebben die gasten niets te zoeken.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:30 schreef rival het volgende:
[..]
die ME is er gekomen door het gezeik!
of wou jij zeggenm dat rellen gekomen zijn doordat er ME bij wedstrijden kwam?
Misschien stonden ze er omdat er in het verleden al vaker bewezen is dat relschoppers op huldigingen afkomen?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:32 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Als Ajax Feyenoord is prima. Bij huldigingen hebben die gasten niets te zoeken.
laat die gasten de boel bekijken en negeer ze zoveel mogelijk.. kinderachtig ventje ben jij zeg... door mensen als jij gebeurt dit soort shit...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:32 schreef Armageddon het volgende:
[..]
neeeheeeee, die gaan rellen omdat ze daar ME zien en dat is provocerend natuurlijk!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien stonden ze er omdat er in het verleden al vaker bewezen is dat relschoppers op huldigingen afkomen?
Jawel, bij de huldiging lopen dezelfde debielen rond als bij Ajax - Feyenoord. En omdat ze een of andere prijs gewonnen hebben is hun adrenaline level zo hoog dat er GESLOOPT moet worden. Dat heeft geen fuck met de ME te maken.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:32 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Precies, ik vermoed dat Armageddie het type is dat zich stiekem graag laat meeslepen en achteraf roept dat hij niet begonnen is....quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:33 schreef rival het volgende:
[..]
laat die gasten de boel bekijken en negeer ze zoveel mogelijk.. kinderachtig ventje ben jij zeg... door mensen als jij gebeurt dit soort shit...
DENK EENS NA!!!!!!!
Je moet mij nergens van gaan staan beschuldigen. Je kent mij niet. Dus hou je grote bek en je CAPS even lekker voor je.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:33 schreef rival het volgende:
[..]
laat die gasten de boel bekijken en negeer ze zoveel mogelijk.. kinderachtig ventje ben jij zeg... door mensen als jij gebeurt dit soort shit...
DENK EENS NA!!!!!!!
Dat zou ik dan weer niet hebben maar het laatste wat ik zou doen is het gedrag goed praten en de ME de schuld gevenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als ik een echte Ajaxfan was, zou ik me weer eens kapotschamen..
jij kent mij niet. dus hou zelf je grote bek.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:35 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Je moet mij nergens van gaan staan beschuldigen. Je kent mij niet. Dus hou je grote bek en je CAPS even lekker voor je.![]()
Lul tegen mijn reet zielig stuk vreten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:44 schreef rival het volgende:
[..]
jij kent mij niet. dus hou zelf je grote bek.
je laat hier toch duidelijk merken hoe kinderachtig en DOM je bent!
haal de ME weg dan gebeurt er niets
kommop man door mensen als jij ga ik al niet eens meer met plezier naar een wedstrijd... altijd gezeik namelijk!
Dertigers die nog gaan rellen, HOE TRIEST!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:28 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Lul tegen mijn reet zielig stuk vreten.
Ook visueel is dit een mooie post.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef denka het volgende:
[..]
Dertigers die nog gaan rellen, HOE TRIEST!![]()
Dertigers die de politie en me de schuld geven van hun daden, HOE TRIEST!![]()
Dertigers die vernielingen aanrichtigen aan andermans eigendommen, HOE TRIEST!![]()
Dertigers die als josti's achter elkaar aan rennen, HOE TRIEST!![]()
Dertigers die zich echte supporters noemen maar nog geen speler bij naam kennen, HOE TRIEST!![]()
Dertigers die een goede baan hebben en zich gedragen als kleine verwijfde kinderen, HOE TRIEST!![]()
Dertigers die een biertje drinken en zich niet meer in de hand hebben, HOE TRIEST!![]()
Face it! Je bent gewoon een pauper dertiger die zelf fout zit, een meeloper van de kudde is zonder eigen mening en dan ook nog eens iemand anders de schuld geven van je ooozzzzooo geweldige daden. Tjezus man, in de dertig en nog een klein babytje die gaat huilen. Jij bent echt fokking triest. Jij bent zeker ook zo'n iemand die de joden de schuld geeft van de hele WO2.
Feit is en blijft dat als jullie je gedragen en normaal doen er helemaal niks maar dan ook helemaal niks aan de hand is!
![]()
Beetje opgefokt?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef denka het volgende:
[..]
Dertigers die vernielingen aanrichtigen aan andermans eigendommen, HOE TRIEST!![]()
Dertigers die zich echte supporters noemen maar nog geen speler bij naam kennen, HOE TRIEST!![]()
Dertigers die een goede baan hebben en zich gedragen als kleine verwijfde kinderen, HOE TRIEST!![]()
Dertigers die een biertje drinken en zich niet meer in de hand hebben, HOE TRIEST!![]()
Face it! Je bent gewoon een pauper dertiger die zelf fout zit, een meeloper van de kudde is zonder eigen mening en dan ook nog eens iemand anders de schuld geven van je ooozzzzooo geweldige daden. Tjezus man, in de dertig en nog een klein babytje die gaat huilen. Jij bent echt fokking triest. Jij bent zeker ook zo'n iemand die de joden de schuld geeft van de hele WO2.
Feit is en blijft dat als jullie je gedragen en normaal doen er helemaal niks maar dan ook helemaal niks aan de hand is!
![]()
Laat die dertigers een beetje lol troppen zeiksnor, het zijn de zestigers en zeventigers die hele generaties de gehaktmolen indouwen omdat ze zonodig oorlogje willen spelen met elkaar, wat is nou wijsheid?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef denka het volgende:
[..]
![]()
Komt door de politie die net door mijn straat reed. Ik heb me bijna niet meer in de hand. Gelukkig heb ik geen biertje op!quote:
Als ik een Ajaxfan was liet ik een neuscorrectie doen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als ik een echte Ajaxfan was, zou ik me weer eens kapotschamen..
maar je bent dus een 30er? whahahahahaquote:
reden ze gewoon voor JOUW huis langs? ik had zeker me vrienden opgetrommeld en deze provocatie meteen afgestraft!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:44 schreef denka het volgende:
[..]
Komt door de politie die net door mijn straat reed. Ik heb me bijna niet meer in de hand. Gelukkig heb ik geen biertje op!
![]()
Niet normaal he, ze keken me ook nog aan. Gelukkig had ik geen biertje op anders had ik zeker de ruiten van mijn buren ingegooid want tja die moeten er immers voor boeten. Ochja zodra mijn buren dan aan de deur komen om verhaal te halen zeg ik gewoon dat de politie door mjin straat reed en ik er niks aan kan doen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:46 schreef rival het volgende:
[..]
reden ze gewoon voor JOUW huis langs? ik had zeker me vrienden opgetrommeld en deze provocatie meteen afgestraft!
ohja dat vergat ik bijna! zeker die ramen ingooien van je buren! hadden ze maar niet naast jou moeten wonen toen de provocerende politie langs kwam!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:52 schreef denka het volgende:
[..]
Niet normaal he, ze keken me ook nog aan. Gelukkig had ik geen biertje op anders had ik zeker de ruiten van mijn buren ingegooid want tja die moeten er immers voor boeten. Ochja zodra mijn buren dan aan de deur komen om verhaal te halen zeg ik gewoon dat de politie door mjin straat reed en ik er niks aan kan doen.
![]()
Dertigers waarvoor jij op elk uur van de dag snel een blokkie omloopt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef denka het volgende:
[..]
![]()
* rival loopt voor niemand een blokje omquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Derigers waarvoor jij op elk uur van de dag snel een blokkie omloopt.
That's what it's all about... mostly.
Nee, het gaat niet om 'stoer'... Maar wel om een stukje macht. Daar gaat alles toch om, laten we eerlijk wezen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:08 schreef rival het volgende:
[..]
* rival loopt voor niemand een blokje om
dus dat is het allemaal? zo stoer mogelijk gevonden worden... ja dat had ik ook in groep 8..
een stukje macht?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om 'stoer'... Maar wel om een stukje macht. Daar gaat alles toch om, laten we eerlijk wezen.
Als men zich normaal gedraagt dan hoeft de me of de politie niet in te grijpen en dan blijft het een leuk feest. De fout is en blijft toch liggen bij de zogenaamde echte supporters. Nogmaals als men zich normaal gedraagt en niet loopt te provoceren of uit te dagen of wat dan ook dan is er helemaal niks aan de hand!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ter informatie: er loopt erg veel verschillend volk rond bij zo'n huldiging, de een wat onschuldiger als de ander. Als je als ME 'keihard' ingrijpt om iets relatief kleins.... Dan heb je de poppen pas echt aan het dansen.
Kijk en daar zit dus het probleem. Als de ME wegblijft tot er iets gebeurd, dan zijn ze natuurlijk al te laat. Dan kan dat tuig lekker z'n gang gaan en nog meer vernielen. Door de overwinningsroes loopt het adrenalineniveau van deze dertig jarige kleuters zo hoog op dat er sowieso gesloopt moet worden. Als de ME er dan niet is zal er heus wel weer een ander excuus gevonden worden waarmee deze wandaden worden goedgepraat.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
Was er niet (vind huldigingen toch wel zoiets sufs, zeker voor de beker) en heb geen idee wat er precies gebeurd is.
Maar feit is dat de ME niet altijd even intelligent te werk gaat. En feit is al een jaar of 30 dat er binnen de supportersgelederen altijd groepen aanwezig zijn met wie je, als je het graag rustig en ordelijk wil houden, geen wedstrijdje 'Wiens plein is dit' moet spelen.
Want dan spelen ze mee.
Laat de ME lekker wegblijven tot er iets gebeurt, in plaats van een dreigende houding aan te nemen en zo als rel-katalysator te fungeren.
NIet om het een of ander, maar er zijn wel degelijk aangelegenheden geweest waarbij de ME moest rennen. En dat is dus inderdaad de 'macht' waar ik het over heb.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:13 schreef rival het volgende:
[..]
een stukje macht?
macht over wie? macht? omdat je een persoon in elkaar geslagen hebt? of macht omdat je met de hele groep een paar winkels hebt vernield?
macht zouden jullie hebben als jullie de ME massaal konden laten rennen, maar het is andersom.. jullie hebben geen macht, jullie worden weggeveegt door de ME. door ambtenaren
macht....![]()
Dus jij denkt serieus dat 80 ME'ers die hun busje uitkomen en een linie vormen en zich opmaken voor charges significant VROEGER aanwezig zijn, dan dezelfde 80 ME' ers in diezelfde snelle, wendbare busjes, twee straatjes verderop?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kijk en daar zit dus het probleem. Als de ME wegblijft tot er iets gebeurd, dan zijn ze natuurlijk al te laat. Dan kan dat tuig lekker z'n gang gaan en nog meer vernielen. Door de overwinningsroes loopt het adrenalineniveau van deze dertig jarige kleuters zo hoog op dat er sowieso gesloopt moet worden. Als de ME er dan niet is zal er heus wel weer een ander excuus gevonden worden waarmee deze wandaden worden goedgepraat.
Jep... maar feit is dus dat er een potentie voor geweld in schuilt. Dat is algemeen bekend sinds een jaar of 30. Net zo goed is bekend dat de overduidelijke aanwezigheid van gevechtsklare ME de agressie eerder opwekt dan beteugelt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:22 schreef denka het volgende:
[..]
Als men zich normaal gedraagt dan hoeft de me of de politie niet in te grijpen en dan blijft het een leuk feest. De fout is en blijft toch liggen bij de zogenaamde echte supporters. Nogmaals als men zich normaal gedraagt en niet loopt te provoceren of uit te dagen of wat dan ook dan is er helemaal niks aan de hand!
Ik betwijfel ten zeerste of dat iets oplost, als het zoals zo vaak beweerd wordt (ook in dit topic weer een paar keer) vaak mensen "van buiten" zijn die gewoon komen voor het rellen dan breken die rellen alsnog uit. Verder telt in een situatie waarin een mensenmassa gecontroleerd moet worden dus gewoon elke seconde. Een slimme relschopper die echt alleen voor het rellen komt zou vantevoren al plannen kunnen maken om in de eerste plaats de toegang voor de ME te bemoeilijken. Kleine straatjes kan je zo blokkeren. Duw er een geparkeerde auto voor en daar gaat je snelle responstijd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dus jij denkt serieus dat 80 ME'ers die hun busje uitkomen en een linie vormen en zich opmaken voor charges significant VROEGER aanwezig zijn, dan dezelfde 80 ME' ers in diezelfde snelle, wendbare busjes, twee straatjes verderop?
Nee...
Haal jij effe een autootje op in de buurt van Leidse.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerste of dat iets oplost, als het zoals zo vaak beweerd wordt (ook in dit topic weer een paar keer) vaak mensen "van buiten" zijn die gewoon komen voor het rellen dan breken die rellen alsnog uit. Verder telt in een situatie waarin een mensenmassa gecontroleerd moet worden dus gewoon elke seconde. Een slimme relschopper die echt alleen voor het rellen komt zou vantevoren al plannen kunnen maken om in de eerste plaats de toegang voor de ME te bemoeilijken. Kleine straatjes kan je zo blokkeren. Duw er een geparkeerde auto voor en daar gaat je snelle responstijd.
En dat bedenk ik alleen nog maar terwijl ik deze post typ, als je er eventjes over nadenkt en ervaring in het relgebeuren hebt kan je vast nog wel wat andere trucjes verzinnen om de ME te dwarsbomen.
Slopen is ook voornamelijk iets voor mensen die niet teruggeslagen willen wordenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:37 schreef rival het volgende:
feest vieren... wat snappen "supporters" daar niet van? gaan ze thuis met een verjaardag ook glazen kapot gooien tegen de muur?
sommige mensen zijn toch zo triest.. en dat is dan een volwassen man van over de 30quote:
Al maken alle hoolies samen een prachtig kunstwerk van 20x30 meter waarin licht en schaduw een magnifique spel spelen om de vredelievende boodschap van het werk te accentueren en vinden ze terloops een geneesmiddel voor kanker uit.... dan nog zullen mensen roepen hoe dom ze zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:48 schreef rival het volgende:
[..]
sommige mensen zijn toch zo triest.. en dat is dan een volwassen man van over de 30
geen wonder dat mensen zo slecht over hoolies denken als het allemaal van die arma gasten zijn
Misschien maakt het in tijd niet zoveel uit, maar als de ME maar 2 straten verderop staat is dat natuurlijk het nieuwe excuus van de hoolies, dat ze zich bedreigd voelden door de ME die 2 straten verderop stond en dat ze daarom maar zijn gaan slopen. Kutexcuus natuurlijk, dus daarom kan de ME net zo goed wel op het plein aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dus jij denkt serieus dat 80 ME'ers die hun busje uitkomen en een linie vormen en zich opmaken voor charges significant VROEGER aanwezig zijn, dan dezelfde 80 ME' ers in diezelfde snelle, wendbare busjes, twee straatjes verderop?
Nee...
Er zullen altijd mensen zijn die met een vingertje naar de politie wijzen, jammer maar helaas.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien maakt het in tijd niet zoveel uit, maar als de ME maar 2 straten verderop staat is dat natuurlijk het nieuwe excuus van de hoolies, dat ze zich bedreigd voelden door de ME die 2 straten verderop stond en dat ze daarom maar zijn gaan slopen. Kutexcuus natuurlijk, dus daarom kan de ME net zo goed wel op het plein aanwezig zijn.
Dan bedenk je iets anders, zoals ik al zei.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Haal jij effe een autootje op in de buurt van Leidse.
5-10 seconden vind ik wel heel positief, dan staan ze dus al praktisch óp het pleinquote:In een grote massa mensen maken die 5-10 seconden geen moer verschil hoor. Duurt een minuutje of 5 voor beide kanten uberhaupt goed overzicht hebben en een plan kunnen trekken.
Hear hear! En dan heb ik die onderzoeken nog geen eens gezien.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zichtbare, gevechtsklare ME dicht op de mensen wakkert agressie aan.
Enig idee hoe snel die busjes zijn? 300 meter hemelsbreed is zo afgelegd en kan in de Amsterdamse binnenstad net zo goed aan de andere kant van de wereld zijn. Maken we er een half minuutje van.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan bedenk je iets anders, zoals ik al zei.
[..]
5-10 seconden vind ik wel heel positief, dan staan ze dus al praktisch óp het plein. Wat dan weer reden is om de ME als "provocerend!" te bestempelen...
idd, wat hij zegtquote:
Maar het maakt niet uit man! Die rellen zijn niet te voorkomen, er komen namelijk "mensen van buiten" en "lokale allochtone jeugd" die speciaal voor het herrie schoppen komen! Of geldt dat argument nu ineens niet meer?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:09 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Hear hear! En dan heb ik die onderzoeken nog geen eens gezien.
Je hebt in dat geval helaas gelijk ja. Dan moet het dus maar in de Arena. Dan sluit je die mensen van buiten en allochtone jeugd uit.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar het maakt niet uit man! Die rellen zijn niet te voorkomen, er komen namelijk "mensen van buiten" en "lokale allochtone jeugd" die speciaal voor het herrie schoppen komen! Of geldt dat argument nu ineens niet meer?![]()
Kaartje laten kopen voor de huldiging, voorrang voor seizoenskaarthouders, verdien je er ook nog wat aan.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:17 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Je hebt in dat geval helaas gelijk ja. Dan moet het dus maar in de Arena. Dan sluit je die mensen van buiten en allochtone jeugd uit.
Dat is te merken. Deze onderzoeken spreken namelijk van aanwakkeren, terwijl jij het de hele tijd hebt over uitlokken. En tussen die twee begrippen zit nogal een verschil.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:09 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Hear hear! En dan heb ik die onderzoeken nog geen eens gezien.
en dan gaan we maar rellen??quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
Zichtbare, gevechtsklare ME dicht op de mensen wakkert agressie aan.
ja moet maar! ik sta liever op et leidse... maar helaas de downers verpesten het voor voetballiefhebbers!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:33 schreef Nielsch het volgende:
Kijk, dat een zichtbare ME agressie aanwakkert dat is zo. Er is echter een verschil tussen aanwakkeren en uitlokken, zoals Armageddon de hele tijd beweerd.
Maar goed, ik ben het eens met Cohen. De Ajaxmongolen hebben hun krediet verspeeld. Volgend jaar gewoon geen huldiging meer in de stad, maar ergens op een parkeerterrein in Zuid-Oost nabij een oerlelijk stadion.
Ik vertel gewoon wat ik heb meegemaakt. Stille agenten die met bierblikjes aan het gooien waren naar anderen. Die begonnen op een gegeven moment te knokken en toen kwam de ME in actie. Hoe ik weet dat dat stille agenten waren? Omdat ze even later die gasten waar ze blikjes naar hadden staan gooien in een bus propte.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is te merken. Deze onderzoeken spreken namelijk van aanwakkeren, terwijl jij het de hele tijd hebt over uitlokken. En tussen die twee begrippen zit nogal een verschil.
potjandorie... een stelletje undercover relschoppers tussen de vredelievende fansquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik vertel gewoon wat ik heb meegemaakt. Stille agenten die met bierblikjes aan het gooien waren naar anderen. Die begonnen op een gegeven moment te knokken en toen kwam de ME in actie. Hoe ik weet dat dat stille agenten waren? Omdat ze even later die gasten waar ze blikjes naar hadden staan gooien in een bus propte.
Kom op zeg nou zelf. Dat is toch te gek voor woorden?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:38 schreef rival het volgende:
[..]
potjandorie... een stelletje undercover relschoppers tussen de vredelievende fans
probleem opgelost jongens.... politie maar niet meer undercover!
Aggossie. Tuurlijk jongen, het is ALLEMAAL de schuld van de politie. Je hebt me helemaal omgeluld met je bierblikjes verhaal. Stom dat ik dat zelf niet zag. Voortaan zal ik hooligans nooit meer veroordelen voor het slopen van andermans spullen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik vertel gewoon wat ik heb meegemaakt. Stille agenten die met bierblikjes aan het gooien waren naar anderen. Die begonnen op een gegeven moment te knokken en toen kwam de ME in actie. Hoe ik weet dat dat stille agenten waren? Omdat ze even later die gasten waar ze blikjes naar hadden staan gooien in een bus propte.
Ja, ik vind rellen inderdaad achterlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:42 schreef Armageddon het volgende:
Ik praat het toch ook niet goed dat rellen? Ik vraag alleen aan je of je dat niet achterlijk vind?
En jij kan helemaal niet inzien dat de massale aanwezigheid, en ook vooral de manier waarop, van de ME geweld wel een beetje uitlokt?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, ik vind rellen inderdaad achterlijk.
Nee, ik kan wel zien dat het geweld aanwakkert, maar niet uitlokt. Das een groot verschil. Dat heb ik trouwens al gezegd, dus je vraag is nogal achterhaald. Daarnaast, of het nou wel of geen geweld aanwakkert / uitlokt, blijven die mongolen zelf verantwoordelijk en het zou fijn zijn als ze eens de hand in eigen boezem zouden steken. Ik durf bijvoorbeeld ook te stellen dat er zonder ME gereld en gesloopt zal worden en dat er dan wel weer een andere smoes gevonden wordt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:40 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
En jij kan helemaal niet inzien dat de massale aanwezigheid, en ook vooral de manier waarop, van de ME geweld wel een beetje uitlokt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |