thanks voor de tips...laatste keer in de ierse kroeg terecht gekomen...bevallen qua feit dat het altijd happy hour isquote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hier is alvast een begin =>
L'ancienne Belgique http://www.abconcerts.be/concerts/concertlijst.html en
VK in de Schoolstraat http://www.vkconcerts.be/
En is het Beurscafé ook niet een goede plek hiervoor
Celtica, ja.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:48 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
thanks voor de tips...laatste keer in de ierse kroeg terecht gekomen...bevallen qua feit dat het altijd happy hour is...maar niet echt bevallen dat er een aantal gasten je de hele tijd zitten aan te kijken als je met je vriendin bent!!
![]()
en de dj was echt bar slecht, dat doet mijn blinde kat nog beter, en dan helemaal los gaan op die te kleine dansvloer, nee dank je
TOPquote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:08 schreef MLI het volgende:
[..]
Celtica, ja.![]()
Beurscafé zou je inderdaad kunnen proberen. Mijn logée is ook niet zo van de live muziek dus die wist helaas ook niks.
Maar OK, als je een leuk café zoekt en het wordt niks met de live muziek, dan zeker even binnenspringen bij Depot (hele leuke sfeer), Mappa Mundo of Café Central (licht experimentele muziek beiden).
Het centrum is op een paar pareltjes na, vrij grauw inderdaad. Maar dat is dus de truc, in Brussel moet je de leuke tentjes echt ontdekken. Je moet niet op zoek gaan naar een shiny hippe tent want die liggen niet voor het oprapen. Je gaat een tent binnen wat er in eerste instantie een beetje afgetrapt uitziet maar vervolgens ontdek je dat onder het stof heel wat leuks schuilgaat. Maar puur op uiterlijk en trendyheid afgaan, nee, dan ben je in Brussel niet aan het goede adres.quote:Op zondag 15 juni 2008 13:22 schreef spy08 het volgende:
Weet je ik heb altijd het gevoel als ik in Brussel ben,dat het een te 'kille' stad is i.v.g met andere Belgische steden. Ik bedoel het straalt met al die asgrauwe gebouwen niet echt iets gezelligs of aantrekkelijks uit. Daarnaast lijkt het wel of alle goeie tenten juist niet in Brussel zitten. Iemand?
Ik vond Brussel juist wel gezellig en warm overkomen.. Bij Antwerpen zie ik daarentegen veel meer beton, vervallen gebouwen en grauwigheid voor me..quote:Op zondag 15 juni 2008 13:22 schreef spy08 het volgende:
Weet je ik heb altijd het gevoel als ik in Brussel ben,dat het een te 'kille' stad is i.v.g met andere Belgische steden. Ik bedoel het straalt met al die asgrauwe gebouwen niet echt iets gezelligs of aantrekkelijks uit. Daarnaast lijkt het wel of alle goeie tenten juist niet in Brussel zitten. Iemand?
De tips van debomma (hahahaha, die username ook!) zijn erg goed wbt chocolade. Met Godiva, Leonidas en andere ketens zit je ook redelijk goed. Ik heb het verhaal overigens nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:09 schreef Kali-Mist1 het volgende:
heb ook nog een vraag!
hoor dat er veel chocoladewinkels zijn die beheert worden door de chinese gemeenschap.
deze zouden niet de authentieke belgische chocolade verkopen.
is dit zo? en ja, hoe herken ik ze...??
waarschijnlijk staan er chinezen achter de toonbank of???
Veel zitcafé's hier. Om te dansen ga je naar Celtica (kutmuziek en kutpubliek) en de salsabar aan St. Goriks. Verder valt er door de weeks niet veel te dansen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:08 schreef lisa003 het volgende:
Of iets waar je tenminste echt lekker kan dansen. Zolang het maar geen zitcafé is
Op het eerste gezicht is het ook geen leuke stad. Totdat je er een pintje gaat pakken, wat gaat eten en je het nachtleven ontdekt.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:36 schreef marcb1974 het volgende:
Ik mis het echt een beetje, wat er leuk is aan Brussel
Normaal gezien zijn de doordeweekse dagen nogal rustig, maar deze week en volgende is het einde van het academiejaar van de studenten, dus uitgaan in de studentenbuurten is feest verzekerd:quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:57 schreef lisa003 het volgende:
Ik heb nu al veel informatie meegekregen uit vorige berichten. Super!
Maar.......
ik ga volgende week dinsdag, woensdag en donderdag naar Brussel. Een vriendin van mij is er net heen verhuist en ik ga haar opzoeken. Nu kent zij ook nog niets qua uitgaan daar, maar is Brussel ook een beetje te doen (qua uitgaan) op een doordeweekse avond? En dan bedoel ik meer een discotheek als een cafeetje. Ik weet dat Fuse alleen op zaterdag open is, maar het hoeft dan ook niet zo groot/bekend te zijn. Mag best iets vaags/kleins/raremensen/raremuziek/underground/experimenteel/alternatiefs zijn!
Alvast bedankt
Nieuwstraat sowieso vermijden als je kleding zoekt. Maar waarvoor wil je winkelen? Je hebt hier nogal uiteenlopende dingen, echte boetiekjes enzo, dat vind je in de Zuidstraat, echte merkkleding ga je voor naar de Louizalaan.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:47 schreef ColdFeet het volgende:
TVP. Ik herinnerde me Brussel van een bezoek met m'n ouders als puber als saai en lelijk (Manneken Pis), maar begin het echt een toffe stad te vinden
Brusselsespruit, weet jij de goede winkels te vinden in Brussel?
Hmm. Echte dure tassen vind je bij Delvaux, dat is de natte droom van elke Belgische gay. Te vinden in de Galerie in het centrum. Verder zit er in de Nieuwstraat een mooie winkel maar verder kan ik me zo niks bedenken. Bedenk je wel dat je in Nederland waarschijnlijk minder betaalt, qua tasjes vind ik het nog behoorlijk prijzig allemaal.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:27 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, die Louizalaan, dat wist ik... Béétje buiten mijn budget
Ik zoek een mooie leren tas.
Ik zat net een weekje in Amsterdam voor opleidingquote:Op woensdag 23 juli 2008 16:47 schreef ColdFeet het volgende:
TVP. Ik herinnerde me Brussel van een bezoek met m'n ouders als puber als saai en lelijk (Manneken Pis), maar begin het echt een toffe stad te vinden
Brusselsespruit, weet jij de goede winkels te vinden in Brussel?
Voor slaapplaatsen kan ik je niet echt helpen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:24 schreef Maartel het volgende:
Morgen maar weer eens een meerdaags tripje Brussel![]()
Nog tips voor leuke cafeetjes (muziek is niet zo belangrijk, als er maar een beetje leuk, oké volk komt.. ben meestal nogal van de studenten/kunstenaars-buurtjes) en goede betaalbare restaurantjes/eetcafé's?
(vooral dat laatste is op een eerste dag altijd zó'n zoektocht, en heb niet zo'n zin om in zo'n toeristische vreetschuur te eindigen)
Bedankt, deze staan alvast genoteerd!quote:
Da's nog even afhankelijk van hoe goed het bevaltquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:25 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Hoe lang verblijf je in Brussel?
Ja moet je hebben ze kijken ernaar op de keuring bijv. Maar ik vind dat iedere bestuurder van een auto dit verplicht moet hebben. Of je nou in Belgie woont of in NL.quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:02 schreef Vonkenboer het volgende:
* Even topic kaapt voor een algemene belgie vraag *
Is in belgie het bij zich hebben van een reflecterend veiligheidsvest, brandblusser, gevarendriehoek of ehbo trommel in de auto verplicht ?
Is inderdaad niet genoeg... maar er zijn hier wel meer vreemde wettenquote:Op donderdag 31 juli 2008 13:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Allemaal ? Ik heb altijd het idee dat zo'n 1 of 2 liter schuimblussertje toch meestal niet toereikend genoeg is om er effectief mee te kunnen blussen
ik heb maar 1 hesje en niet 2 idd. D8 dat 1 voldoende was. Ik vervang het wiel wel de rest staat achter de vangrails.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:49 schreef BrusselseSpruit het volgende:
[..]
Is inderdaad niet genoeg... maar er zijn hier wel meer vreemde wetten![]()
Het is dus inderdaad verplicht allemaal bij te hebben... Fluohesje voor als je op de snelweg in panne valt. Waarom je er dan maar 2 moet bijhebben en niet 5 voor alle mogelijke passagiers is ook een raadsel, want bij panne moet je verplicht de auto verlaten op de snelweg, maar die mag je als persoon enkel op als je een fluohesje aanhebt...
ik ga 3 dagen met mn vriendin, we zijn d'r dan allebei voor het eerst, dus het zal met name Grote Markt & omgeving, Atomium, etc. wordenquote:
quote:
ow maar we gaan d'r heus wel heen hoorquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:25 schreef misteriks het volgende:
[..]
, met momenteel het stilaan wereldberoemde bloementapijt... En jij zou deze FOK!er van een vd mooiste pleinen ter wereld willen weghouden ?
In 1000 weet ik er zelf geen, mijne is officieel een franstalige in Ukkel, maar spreekt meer dan perfect nederlands...quote:Op maandag 15 september 2008 18:08 schreef MLI het volgende:
Ik zoek een Vlaamstalige huisarts en tandarts in 1000 BXL, iemand suggesties?
Vlooienmarkt is nagenoeg elke dag op het Vossenplein (in de Marollen). Ik woon er vlak naast en eigenlijk staat er elke dag wel volk. Zondag is wel de drukste dag (meeste marktkramers).quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:46 schreef MLI het volgende:
Grote markt vermijden, is niks aan. Vlooienmarkt is alleen op zondagmorgen. Als het lekker weer is, pak dan de metro naar Merode en ga daar een paar uurtjes relaxen in het park (Cinquantenaire oftewel Jubelpark). Even onder de triomfboog doorlopenlangs de fontein. Verder leuke winkels, vermijd Nieuwstraat maar ga naar Louizalaan (metro) en Zuidstraat. St. Katelijne is leuk om te eten. St. Goriks heeft superleuke terrasjes. Wat leuk is om te zien, botanische tuinen, heb ik horen zeggen.
http://www.huisarts.be/lijsten/quote:Op maandag 15 september 2008 18:08 schreef MLI het volgende:
Zal eens informeren bij m'n collega's op de baan. Voorkeuren? Man/Vrouw? Oud/Jong?quote:Op maandag 15 september 2008 18:08 schreef MLI het volgende:
Vlooienmarkt is leuk. Als je van tweedehands winkels houdt ben je in het centrum helemaal aan het juiste adres. Verder is het Atomium best OK, maar ik heb het nog niet gedaanquote:Op maandag 2 februari 2009 09:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb een weekendje Brussel gewonnen voor 2 personen en ik vroeg me af wat er nu echt leuke dingen zijn om te doen/zien?
Ik verblijf waarschijnlijk in het Radisson SAS EU Hotel, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker.
Ik weet nog niet wanneer ik ga, maar ik gok dat het maart wordt. Als ik een stedentrip doe wil ik wat cultureels doen, musea enzo. Verder zijn restaurant-tips altijd meegenomen natuurlijkquote:Op maandag 2 februari 2009 09:48 schreef MLI het volgende:
[..]
Vlooienmarkt is leuk. Als je van tweedehands winkels houdt ben je in het centrum helemaal aan het juiste adres. Verder is het Atomium best OK, maar ik heb het nog niet gedaan. Wanneer ga je en wat zijn je interesses?
brussel barst vd musea... een buitenbeentje waar belgie gerust trots op mag zijn is het stripmuseum.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik weet nog niet wanneer ik ga, maar ik gok dat het maart wordt. Als ik een stedentrip doe wil ik wat cultureels doen, musea enzo. Verder zijn restaurant-tips altijd meegenomen natuurlijk
Haha okay, dat is wel iets om rekening mee te houden!quote:Op maandag 2 februari 2009 11:58 schreef misteriks het volgende:
[..]
brussel barst vd musea... een buitenbeentje waar belgie gerust trots op mag zijn is het stripmuseum.
qua eten, zit je altijd goed, zolang je het befaamde beenhouwersstraatje (met uitzondering van chez leon) mijdt !
rue de bouchers moet ongeveer de grootste tourist trap zijn van BelgieLees je op internationale fora "how delicious" het eten was in een van deze restaurants; terwijl elke belg weet dat je nergens in het land slechter af bent dan in het beenhouwersstraatje/rue des bouchers
www.sleepwell.be of chab.be als je alleen of met een groep bent. Anders zijn er genoeg goedkope hotelletjes in het weekend via hotels.com, bookin.com of expedia.nl etcquote:Op maandag 2 februari 2009 10:26 schreef Burdie het volgende:
Waar kan je in Brussel redelijk betaalbaar overnachten?
Ik zoek een slaapplaats voor tweequote:Op maandag 2 februari 2009 23:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
www.sleepwell.be of chab.be als je alleen of met een groep bent. Anders zijn er genoeg goedkope hotelletjes in het weekend via hotels.com, bookin.com of expedia.nl etc
Wel even oppassen dat veel goedkope hotels en mooie weekendaanbiedingen in hotels zijn, die in de EU-wijk liggen. En dat loopt je niet even terug. Dus de kosten van een taxi even meeberekenen in het aanbodquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:48 schreef Burdie het volgende:
Ik zoek een slaapplaats voor twee. Voor na het stappen ofzo.
Dat gaat dus een hotelletje worden, bedankt.
Is dat bij het parlement in de buurt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wel even oppassen dat veel goedkope hotels en mooie weekendaanbiedingen in hotels zijn, die in de EU-wijk liggen. En dat loopt je niet even terug. Dus de kosten van een taxi even meeberekenen in het aanbod
Ja vanaf daar en verder de Wetstraat af.quote:
Nou, je hebt echt wat gehad aan de tips hier.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:50 schreef Sylvana het volgende:
Weekendje Brussel was erg leuk
Zaterdagmiddag wandeling gemaakt door de stad en op terrasje gezeten en 's avonds lekker uit eten geweest
Zondag in hotel lekker in de sauna, zwembad, bubbelbad en stoombad geweest en heerlijk in de tuin in het zonnetje liggen lezen
wat is "je ding" zeg maar.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:04 schreef NJ het volgende:
Ik ga binnenkort een dagje Brussel doen. Nog wat boeiends voor een toerist wat nog niet in dit topic staat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |