abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60339120
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 09:27 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, die Louizalaan, dat wist ik... Béétje buiten mijn budget

Ik zoek een mooie leren tas.
Hmm. Echte dure tassen vind je bij Delvaux, dat is de natte droom van elke Belgische gay. Te vinden in de Galerie in het centrum. Verder zit er in de Nieuwstraat een mooie winkel maar verder kan ik me zo niks bedenken. Bedenk je wel dat je in Nederland waarschijnlijk minder betaalt, qua tasjes vind ik het nog behoorlijk prijzig allemaal.
pi_60339939
Delvaux hebben ze hier in de stad ook wel, maar dat kan ik niet betalen, hoor

Ik bedoel, ik wil best 400-500 uitgeven, maar 2500? Nah
pi_60340093
Dan zou ik toch de Louizalaan eens napluizen.
pi_60353962
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 16:47 schreef ColdFeet het volgende:
TVP. Ik herinnerde me Brussel van een bezoek met m'n ouders als puber als saai en lelijk (Manneken Pis ), maar begin het echt een toffe stad te vinden

Brusselsespruit, weet jij de goede winkels te vinden in Brussel?
Ik zat net een weekje in Amsterdam voor opleiding
Maar zeg eens, wat bedoel je met leuke winkels? Want dat is een redelijk persoonlijke invulling namelijk... Bedoel je kleding? en zo ja eerder merkkleding, vintage of speciale dingen?
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_60353963
Nu ik het wat rustiger lees zie ik dat je al gezegd had dat je een tas zoekt... sorry was er niet helemaal bij...

De Louizalaan heb je een beetje vanalles inderdaad, er zijn de hele dure winkels, maar ook gewoon die in je budget passen. Je hebt het deel Louizalaan dat begint aan het Justitiepaleis, daar is de laan nog smal, enkel winkels. Als je daar de Guldenvlieslaan opgaat heb je ook nog wat deftige winkels.

Anders aan het Stefaniaplein (dat is waar de Louizalaan net breder wordt) de tram 94 nemen voor 3 haltes en afstappen aan Baljuw. Als je dan rechts de kleine straat ingaat met een kerk op het einde, heb je een hele hoop leuke boetiekjes.

Er is ook een winkel van een ontwerper op de Elsensesteenweg, maar die is enkel open op afspraak. Hele mooie dingen en wel duur, maar betaalbaar. Als ik er volgende keer langskom zal ik de gegevens voor je opschrijven.

[ Bericht 94% gewijzigd door BrusselseSpruit op 26-07-2008 12:00:58 ]
pi_60440204
Iemand nog tips waar je in Brussel niet al te duur kunt overnachten?
Luxe e.d. hoeft niet zo nodig, 't is wel prettig als het op loopafstand van het centrum ligt, en het liefst ook individuele kamers (dus geen slaapzaal oid)..

O, en ws ook niet onbelangrijk: ik ben alleen.
pi_60447900
Morgen maar weer eens een meerdaags tripje Brussel
Nog tips voor leuke cafeetjes (muziek is niet zo belangrijk, als er maar een beetje leuk, oké volk komt.. ben meestal nogal van de studenten/kunstenaars-buurtjes) en goede betaalbare restaurantjes/eetcafé's?
(vooral dat laatste is op een eerste dag altijd zó'n zoektocht, en heb niet zo'n zin om in zo'n toeristische vreetschuur te eindigen)
pi_60454781
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:24 schreef Maartel het volgende:
Morgen maar weer eens een meerdaags tripje Brussel
Nog tips voor leuke cafeetjes (muziek is niet zo belangrijk, als er maar een beetje leuk, oké volk komt.. ben meestal nogal van de studenten/kunstenaars-buurtjes) en goede betaalbare restaurantjes/eetcafé's?
(vooral dat laatste is op een eerste dag altijd zó'n zoektocht, en heb niet zo'n zin om in zo'n toeristische vreetschuur te eindigen)
Voor slaapplaatsen kan ik je niet echt helpen.
Voor eten daarentegen... het hangt er een beetje vanaf wat je lekker vindt en waar je verblijft, maar ik heb recentelijk het "maison de la crepe" letterlijk pannenkoekenhuisje, leren kennen. Ze hebben er Bretoense pannenkoeken heel lekker, ook slaatjes en pasta. Tip: een cocktail als aperitief. Ze zijn normaal geprijsd, maar verschrikkelijk lekker, met liefde gemaakt en met een zeer ruime portie alcohol. Je vindt hen op de hoek van de Rue du Midi en de Steenstraat, vlak aan de Beurs.

Van daar ben je snel aan de Sint Katelijneplaats, de Graanmarkt en de Dansaertstraat (terug naar de Beurs, de grote laan oversteken en steeds rechtdoor tussen de Macdonalds en Fortisbank). Daar heb je een reeks cafes waar een beetje vanalles tussensteekt. Op de Graanmarkt raad ik de Buffalo aan als je eens iets anders wil hebben. De Dansaertstraat is gekend voor modeontwerpers en kunstenaars.

Een ander geweldig restaurant is Da Vicenzo in de Vredestraat. Dat ligt wel ietsje verder van het centrum, namelijk in Elsene vlak aan de Congolese wijk Matonge. Het is een Italiaans restaurant met onder andere geweldige pizza's uit de houtoven en elke dag andere suggesties. Heel lekker en zeer schappelijke prijzen (tussen 7 en 14 voor pizza, schotels tussen 10 en 18 euro). Vanuit het centrum geraak je er gemakkelijk met bus 71 die op De Brouckere vertrekt, je stapt dan af halte Sint Bonifaas. De Vredestraat is de dwarsstraat net voor de halte.

Voor nog meer tips, laat even specifiek weten wat je zoekt en in welke buurt, dan kan ik wel eens polsen voor nog meer adresjes.
pi_60455272
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:35 schreef BrusselseSpruit het volgende:

[..]
Bedankt, deze staan alvast genoteerd!
Ik zoek niet specifiek iets in één buurt, verblijf ws. redelijk in het centrum, dus als het daar in de buurt is is het vooral qua cafeetjes wel fijn. Wat ik specifiek zoek? Ook niet echt 123 te omschrijven.. ik ga voor het eerst eens alleen een stad verkennen, dus hecht ik iets meer waarde aan een leuke sfeer dan anders (in gezelschap kan een hele foute eettent of skihut nog grappig zijn, in je eentje is het gewoon ongemakkelijk en vervelend).
Qua eten hoeft het zeker niet te duur of chique (dan voel ik me maar underdressed en is toch boven m'n budget), ik hou meestal van dingen waar iig duidelijk écht een kok aan het werk is geweest, of dit zich nou uit in een groentetaartje van het huis of zelfgeschilde frieten.. iig iets wat het onderscheidt van alle restaurants in het toeristische centrum met schreeuwerige gevels en kant-en-klare slaatjes..

Qua café vond ik een vorige keer dit cafeetje wel oké..

(zat tegenover een feest/verkleed-zaak, dit was het uitzicht:)

Geen opdringerige muziek, niet überhip, niet zo'n tent waar alle toeristen komen, gewoon relax..
Overigens was dat in gezelschap prettig, wellicht zoek ik in m'n eentje uiteindelijk toch wat meer leven op, maar ws zoek ik toch vooral een charmant kroegje om rustig een biertje te pakken. (en verder heb ik nog geen idee hoe ik in m'n eentje een invulling aan de avond geef, bedenk ik nu )
pi_60455934
Als ik het goed inschat is de verkleedwinkel vlak aan de adresjes die ik gaf aan de Beurs... dus dat zit wel goed. Die zijn echt knal in het centrum. Aan de Graanmarkt is altijd wel leven, dus daar vind je zowel ambiance als rustigere zaken waar aan de toog gepraat wordt (ja, daar heb je zelfs kans op Nederlands).
Hoe lang verblijf je in Brussel?
pi_60456048
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 23:25 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Hoe lang verblijf je in Brussel?
Da's nog even afhankelijk van hoe goed het bevalt
Aan Brussel zal het niet liggen, maar het 'alleen-reizen' is een experiment.
Ik ga iig een dagje met, tenzij het echt héél slecht bevalt, een overnachting zodat ik niet de hele dag al met de terugreis in m'n hoofd hoef te zitten.. als ik het naar mijn zin heb plak ik de vrijdagnacht er ook nog aan..
Zaterdagavond ga ik uiterlijk terug naar Nederland, maandag start de werkweek weer en even een dagje thuis ertussen is wel prettig..
  Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 11:02:28 #112
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60462307
* Even topic kaapt voor een algemene belgie vraag *

Is in belgie het bij zich hebben van een reflecterend veiligheidsvest, brandblusser, gevarendriehoek of ehbo trommel in de auto verplicht ?
  donderdag 31 juli 2008 @ 12:42:35 #113
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_60464690
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 11:02 schreef Vonkenboer het volgende:
* Even topic kaapt voor een algemene belgie vraag *

Is in belgie het bij zich hebben van een reflecterend veiligheidsvest, brandblusser, gevarendriehoek of ehbo trommel in de auto verplicht ?
Ja moet je hebben ze kijken ernaar op de keuring bijv. Maar ik vind dat iedere bestuurder van een auto dit verplicht moet hebben. Of je nou in Belgie woont of in NL.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 13:21:20 #114
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60465517
Allemaal ? Ik heb altijd het idee dat zo'n 1 of 2 liter schuimblussertje toch meestal niet toereikend genoeg is om er effectief mee te kunnen blussen
pi_60467168
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 13:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Allemaal ? Ik heb altijd het idee dat zo'n 1 of 2 liter schuimblussertje toch meestal niet toereikend genoeg is om er effectief mee te kunnen blussen
Is inderdaad niet genoeg... maar er zijn hier wel meer vreemde wetten
Het is dus inderdaad verplicht allemaal bij te hebben... Fluohesje voor als je op de snelweg in panne valt. Waarom je er dan maar 2 moet bijhebben en niet 5 voor alle mogelijke passagiers is ook een raadsel, want bij panne moet je verplicht de auto verlaten op de snelweg, maar die mag je als persoon enkel op als je een fluohesje aanhebt...
  donderdag 31 juli 2008 @ 14:55:18 #116
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_60467293
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 14:49 schreef BrusselseSpruit het volgende:

[..]

Is inderdaad niet genoeg... maar er zijn hier wel meer vreemde wetten
Het is dus inderdaad verplicht allemaal bij te hebben... Fluohesje voor als je op de snelweg in panne valt. Waarom je er dan maar 2 moet bijhebben en niet 5 voor alle mogelijke passagiers is ook een raadsel, want bij panne moet je verplicht de auto verlaten op de snelweg, maar die mag je als persoon enkel op als je een fluohesje aanhebt...
ik heb maar 1 hesje en niet 2 idd. D8 dat 1 voldoende was. Ik vervang het wiel wel de rest staat achter de vangrails.

Trouwens voor de mensen die wat leuks willen doen, Brussel Bad is aan te raden. Zeker vandaag met die hitte.
Een Mojito met crushed ice zal je de dag door trekken.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  zondag 17 augustus 2008 @ 15:30:32 #117
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_60900746
Ik ga morgen ben benieuwd
pi_60900808
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:30 schreef Joesse het volgende:
Ik ga morgen ben benieuwd
Waar ga je allemaal naartoe?
  zondag 17 augustus 2008 @ 15:41:32 #119
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_60900992
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:34 schreef MLI het volgende:

[..]

Waar ga je allemaal naartoe?
ik ga 3 dagen met mn vriendin, we zijn d'r dan allebei voor het eerst, dus het zal met name Grote Markt & omgeving, Atomium, etc. worden We hebben wel wat musea evt nog opgeschreven, zoals Muziekinstrumentenmuseum, Museum voor het beeldverhaal, Museum van Belgische brouwers

Het lijkt me ook leuk om naar een vlooienmarkt te gaan, bijv. in Marollen. Verder zit het hotel vlakbij het Europees Parlement, dus daar ook maar ff kijken Het zal vooral neerkomen op de bekendere bezienswaardigheden die in ons reisboekje staan
pi_60901095
Grote markt vermijden, is niks aan. Vlooienmarkt is alleen op zondagmorgen. Als het lekker weer is, pak dan de metro naar Merode en ga daar een paar uurtjes relaxen in het park (Cinquantenaire oftewel Jubelpark). Even onder de triomfboog doorlopen langs de fontein. Verder leuke winkels, vermijd Nieuwstraat maar ga naar Louizalaan (metro) en Zuidstraat. St. Katelijne is leuk om te eten. St. Goriks heeft superleuke terrasjes. Wat leuk is om te zien, botanische tuinen, heb ik horen zeggen.
  zondag 17 augustus 2008 @ 15:59:12 #121
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_60901401
hee thanks hmm in mijn boekje stond dat de vlooienmarkt elke dag is maja
Dat Jubelpark lijkt me ook wel tof ja
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:25:44 #122
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_60905323
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:46 schreef MLI het volgende:
Grote markt vermijden, is niks aan.
.
, met momenteel het stilaan wereldberoemde bloementapijt... En jij zou deze FOK!er van een vd mooiste pleinen ter wereld willen weghouden ?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:54:07 #123
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_60905968
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:25 schreef misteriks het volgende:

[..]

, met momenteel het stilaan wereldberoemde bloementapijt... En jij zou deze FOK!er van een vd mooiste pleinen ter wereld willen weghouden ?
ow maar we gaan d'r heus wel heen hoor enneh.. dat bloementapijt, ik las dat dat tot vandaag was, dus die zal morgen wel weer weg zijn he
pi_61462303
Wie heeft er een goede site waar de verschillende bars/clubs/discotheken/feesten/evenemten e.d. te vinden zijn?

Alvast bedankt!
pi_61464398
Spaar je de moeite, de informatie op internet is meestal vrij summier. Wat zoek je?

En sorry Misteriks, uiteraard is de Grote Markt prachtig. Maar neem er wat foto's en loop daarna door om in de Zuidstraat of St. Goriks koffie te drinken, met die schrikbarende prijzen daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')