abonnement Unibet Coolblue
pi_49117301

(c) Jump

En weer verder!

Wat tips uit het vorige deel:
quote:
Je moet in ieder geval even naar de Grote Markt. Daar heb je ook leuke smalle straatjes met visrestaurantjes en manneke pis en janneke pis in de buurt.
Als je wil winkelen kan je het beste naar de Nieuwstraat gaan (City 2).

Als je erg veel tijd hebt kan je ook nog even naar het bruparck gaan. Daar staat het Atomium (zonde van je geld om van binnen te zien) en het mooiste en grootste bioscoop complex van Europa (kinepolis).

Verder is er in Brussel veel te vinden aan kunst en architectuur.
En als je van Art Nouveau houdt dan kan je nog even langs het Horta museum zoals mijn voorganger al zei.

Het Afrika museum in Tervuren is ook wel mooi. Vooral de tuin eromheen is de moeite waard maar dan moet het wel mooi weer zijn.
quote:
http://www.jije.org/NL/indexnl.html stripmuseum in brussel
www.minieurope.com een miniatuurpark ala madurodam onder/bij het atomium
http://www.bruparck.com/NL/index.asp organistatie van oa minieurope hebben ook een bioscoop en zwembad daarbij

verder misschien ook nog wel leuk voor kinderen en ouders
http://www.mucc.be/NL/menu_nl.htm het chocolamuseum
http://www.scientastic.be/Neerlandais.htm scientastic museum voor als je zoon heel nieuwsgierig is richting proefjes enzo
www.natuurwetenschappen.be het natuurwetenschappelijk museum heeft volgens hun site ook redelijk wat dingen voor kinderen.

(c) Bluecurl
quote:
Als je in Brussel komt studeren kan je best eens kijken bij de organisatie Quartier Latin Brussel. Dat is een overkoepelende organisatie van al het nederlandstalig hoger onderwijs in Brussel. De link: http://www.qlb.irisnet.be/ql/NL/1.htm

Koten (zo noemen wij studentenkamers en meer algemeen een plek waar een student verblijft tijdens zijn studie) die je in hun zoekmachine vindt zijn allemaal gecontroleerd en ook een standaard huurcontract.
Ga je naar de particuliere markt, let dan goed op wat de minimum huurtermijn is.

Kijk ook eens op de site van de vub zelf, van de dienst huisvesting: http://www.vub.ac.be/huisvesting/index.php
Vorig deel: Brussel

[ Bericht 44% gewijzigd door DutchTrain op 07-05-2007 22:59:09 (OP toegevoegd) ]
pi_49123512
Nu mét OP

En nog een mooie reden om deze mooie stad te bezoeken:

=> http://www.weekendvanhetbier.be/nl/pages/programma.htm
pi_49131984
Hele goeie OP, ik wilde het nog aanpassen maar ik was het vergeten..
pi_49257956
Wat is de beste kroeg van Brussel eigenlijk, als je van dansvloeren houdt?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:27:41 #5
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_49261098
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:32 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Wat is de beste kroeg van Brussel eigenlijk, als je van dansvloeren houdt?
Ligt eraan welke muziek je leuk vindt.
Om lang door te gaan, dan moet je naar de Fuse. Das wel house etc, soms techno, dat moet je leuk vinden.
Louise Gallery is ook wel relaxed
http://www.louisegallery.com/index3.html
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_49275344
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:32 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Wat is de beste kroeg van Brussel eigenlijk, als je van dansvloeren houdt?
Hangt er nogal vanaf welke muziek je graag hebt. De Countabalet ligt langs de VUB en is een echt danscafé. Vooral leuk door de prijs van de cocktails, het halfuurtje franse schlagers per avond neem ik er met veel plezier bij... Dat is namelijk lol gegarandeerd
Dit is ook de verzamelplaats van heel wat buitenlandse studenten en het hoofdkwartier van de erasmus-studentenkring. Erlangs ligt de SOHO, typische boenkeboenk tent noem ik dat, niet mijn stijl maar schijnt goed te zijn als je van die muziek houdt.

Als je van wat latinomuziek houdt is de Havana Club vlak bij het justitiepaleis een aanrader.
En de Fuse is inderdaad de bekendste, maar ik ben er nog nooit geweest
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
  zondag 13 mei 2007 @ 01:11:51 #7
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_49320526
Van maandag tot donderdag geweest.. ik vond het zwaar tegenvallen.. veelste veel debielen, marokanen (no offence) en bedelaars/armen.

Enige leuke was een cafe met 2004 verschillende soorten bier
pi_49333413
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Van maandag tot donderdag geweest.. ik vond het zwaar tegenvallen.. veelste veel debielen, marokanen (no offence) en bedelaars/armen.

Enige leuke was een cafe met 2004 verschillende soorten bier
Dat meen je niet!
pi_49335069
Als brusselaar MOET ik hier gewoon posten!

Op cafe/kroeg:
Delirium, op een steenworp van de grote markt, zijstraat van rue de boucher. Daar hebben ze ongeveer 1000 bieren ter uwer beschikking Vraag naar de kaart: is een dik boek!

De ultieme Hallucinatie: ga naar de Botanique, stap 150m verder in de straat. Het interieur is helemaal Art Nouveau! Kom op vrijdag, voor je uitgaat eens langs, dan kan ik je persoonlijk begroeten (ben er barman )

De Walvis (is momenteel dicht, open over 2 maand): hip cafeetje op het einde van de dansaertstraat, aan de vaart. Goeie muziek!

Kom ook eens langs in de Greenwich: bruin rokerscafe waar je kan schaken, dammen en kaarten. Kan je echte brusselaars (tweetalige ouwe zakken) zien vloeken.

Uitgaan:
de FUSE: voornamelijk technoclub. Soms leuk voor Jumpliefhebbers

Dirty dancing: iets hipper dan vorige. Veel elektrohouse etc. My favo plaatsje. Vrijdagen zijn leuk.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:16:14 #10
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_49385243
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Van maandag tot donderdag geweest.. ik vond het zwaar tegenvallen.. veelste veel debielen, marokanen (no offence) en bedelaars/armen.

Enige leuke was een cafe met 2004 verschillende soorten bier
jammer dat je het niet leuk vond ; veel marrokanen , helaas wel, veel illegale bedelaars , helaas wel, maar veel debielen ?? ik het omdat je zelf geen frans praat misschien dat je de mensen maar snel als debiel moet omschrijven ???????????,

dat cafeetje is de delirium tremens , waar de post hierboven ook over schrijft. is in het straatje van jeanneke pis, en hebben het wereldrecord(!) van aantal bieren beschikbaar op hun naam

verder zijn de cafeetjes op sint goriks ook wel leuk
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_49386303
Sint Goriks is 5 minuutjes lopen van een studio waar ik een optie op heb.
pi_49386789
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:42 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Sint Goriks is 5 minuutjes lopen van een studio waar ik een optie op heb.
Goeie buurt
Veel vlamingen ook!
En Alles binnen bereik!
pi_49580285
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
...
veelste veel debielen, marokanen (no offence) en bedelaars/armen.
...
Eens. De stad zelf is mooi, maar de mensen zijn niks. Bijna alleen maar bedelaars, negers en Marokkanen. De kroegen staan er vol van (in de orde van 90% ofzo). We wilden aan een paar hippe mensen vragen waar de leuke kroegen waren, maar die hebben we werkelijk waar niet kunnen vinden (niet de mensen en niet de kroegen), behalve enkele toeristen die net zo weinig wisten van Brussel als wij.

Het hotel (The Moon) was wel redelijk goed voor wat we ervoor betaald hebben. Niet super comfortabel, maar wel netjes en schoon. En de locatie was super.

Maar goed, voor mij geen Brussel meer.
pi_49783438
16 juni wil ik weer gaan!
  zondag 27 mei 2007 @ 01:26:41 #15
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_49808566
quote:
Op zondag 20 mei 2007 19:13 schreef LB06 het volgende:

[..]

Eens. De stad zelf is mooi, maar de mensen zijn niks. Bijna alleen maar bedelaars, negers en Marokkanen. De kroegen staan er vol van (in de orde van 90% ofzo). We wilden aan een paar hippe mensen vragen waar de leuke kroegen waren, maar die hebben we werkelijk waar niet kunnen vinden (niet de mensen en niet de kroegen), behalve enkele toeristen die net zo weinig wisten van Brussel als wij.

Maar goed, voor mij geen Brussel meer.
jammer dat Brussel over jouw limiet ging. Ik kan je best wel begrijpen. Brussel is itt A'dam géén stad waar je de meute toeristen domweg moet volgen; maar eentje die z'n geheimen maar met véél moeite prijs geeft. Zo is er inderdaad geen typische straat/wijk om te feesten/drinken/eten/shoppen ; maar ligt , zonder enkele uitzonderingen, alles volledig gespreid over de ganse stad. Brussel wordt met de dag fascinerender voor mensen die er langere tijd mogen/moeten vertoeven. De gemiddelde city-tripper kan inderdaad ontgoocheld thuiskomen; maar dit houdt Brussel niet tegen om op eigen tempo onvermoeid verder te "broeien"

Whoopsiedaisy; ik zou er niet aan twijfelen, go for het stulpje rond sint-goriks méér centraal/strategisch is haast onmogelijk.

Verder zijn ook de leuke danstenten in ligging verspreid. Je hebt de Fuse (wtf, nu ook al jump? ; tijdje geleden dat ik deze relaxe muziekwalhalla geweest ben); dirty dancing; mirano; sommige discotheken waarvan je aan de voorgevel denkt dat het pand leeg staat; en m'n beminde maar opgedoekte who's who's land binnen bxl... het leuke eraan is dat er altijd een heel internationaal gezelschap aanwezig is; of alvast, dat vind ik er leuk aan
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_49812346
quote:
Op zondag 27 mei 2007 01:26 schreef misteriks het volgende:

[..]

jammer dat Brussel over jouw limiet ging. Ik kan je best wel begrijpen. Brussel is itt A'dam géén stad waar je de meute toeristen domweg moet volgen; maar eentje die z'n geheimen maar met véél moeite prijs geeft. Zo is er inderdaad geen typische straat/wijk om te feesten/drinken/eten/shoppen ; maar ligt , zonder enkele uitzonderingen, alles volledig gespreid over de ganse stad. Brussel wordt met de dag fascinerender voor mensen die er langere tijd mogen/moeten vertoeven. De gemiddelde city-tripper kan inderdaad ontgoocheld thuiskomen; maar dit houdt Brussel niet tegen om op eigen tempo onvermoeid verder te "broeien"
Damn, ik kan niet meer wachten om te gaan!
quote:
Whoopsiedaisy; ik zou er niet aan twijfelen, go for het stulpje rond sint-goriks méér centraal/strategisch is haast onmogelijk.
Ik ga het zeker doen!
quote:
Verder zijn ook de leuke danstenten in ligging verspreid. Je hebt de Fuse (wtf, nu ook al jump? ; tijdje geleden dat ik deze relaxe muziekwalhalla geweest ben); dirty dancing; mirano; sommige discotheken waarvan je aan de voorgevel denkt dat het pand leeg staat; en m'n beminde maar opgedoekte who's who's land binnen bxl... het leuke eraan is dat er altijd een heel internationaal gezelschap aanwezig is; of alvast, dat vind ik er leuk aan
Het mooie is juist dat je moet zoeken, denk ik. Als je het dan ontdekt, heeft het net meer charme. Ik hou er niet van als alles al ontdekt is, juist het ontdekken is toch het mooiste? Ik denk dat BXL en ik het prima met elkaar gaan vinden straks!
pi_49845627
quote:
Op zondag 20 mei 2007 19:13 schreef LB06 het volgende:

[..]

Eens. De stad zelf is mooi, maar de mensen zijn niks. Bijna alleen maar bedelaars, negers en Marokkanen.
Bekijk de pictures eens van de Belgian Beach Party in Club Le You...

www.leyou.be

Er loopt schoon volk in Brussel rond hoor!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:59:20 #18
101884 PeRi
Allons-y!
pi_51796052
Ik ga wellicht vliegen vanaf Charleroi, is het mogelijk om als je vliegtuig om 08.45 vertrekt dat vliegtuig te halen (inchecken en al zonder bagage), als je om 07.30 op Brussel Centraal bent? Per openbaar vervoer?
Whatever I want.
pi_51797036
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:59 schreef PeRi het volgende:
Ik ga wellicht vliegen vanaf Charleroi, is het mogelijk om als je vliegtuig om 08.45 vertrekt dat vliegtuig te halen (inchecken en al zonder bagage), als je om 07.30 op Brussel Centraal bent? Per openbaar vervoer?
Ga verder naar Brussel Zuid: daar komt U bussen tegen die elk uur rijden naar het vliegveld van charleroi. En het wordt errug krapjes, best vroeger vertrekken of iemand zoeken om bij te slapen.

Net monopoly
pi_51800520
Jeuj, donderdag, vrijdag en zaterdag ben ik weer in Brussel te vinden!
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juli 2007 @ 22:46:31 #21
73911 ultra_ivo
pi_51800803
Brussel is inderdaad een stad waar je aan moet wennen, een stad die je moet leren kennen.
pi_51802772
Is er zaterdag overdag iets leuks te doen in Brussel, iets van een evenement of zo?

Edit: Bruksel Live!

[ Bericht 15% gewijzigd door Whoopsydaisy op 24-07-2007 23:52:28 ]
  woensdag 25 juli 2007 @ 07:17:01 #23
101884 PeRi
Allons-y!
pi_51807491
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:23 schreef katerwater het volgende:

[..]

Ga verder naar Brussel Zuid: daar komt U bussen tegen die elk uur rijden naar het vliegveld van charleroi. En het wordt errug krapjes, best vroeger vertrekken of iemand zoeken om bij te slapen.

Net monopoly
Nah vroeger vertrekken zou niet gaan. Dan houdt het gewoon op .
Whatever I want.
pi_51811660
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:59 schreef PeRi het volgende:
Ik ga wellicht vliegen vanaf Charleroi, is het mogelijk om als je vliegtuig om 08.45 vertrekt dat vliegtuig te halen (inchecken en al zonder bagage), als je om 07.30 op Brussel Centraal bent? Per openbaar vervoer?
Bus duurt een uur vanaf Brussel-Zuid (en dat is op een normaal uur). Als je de bus om 7u30 op een werkdag neemt reken daar nog maar een half uur bij.

Trein tot Charleroi gaat ook, dan heb je daarna nog een lokale bus. Maar duurt uiteindelijk even lang. En maar een kwartier op voorhand aankomen gaat niet lukken. Ze zijn nogal streng in het 40 min voor vertrek sluiten van de incheck.

Als je echt die vlucht wil zal het slapen in België worden denk ik of iemand vinden die je wil brengen.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_51926867
Brussel le Bain is best wel een aanrader! Je kunt je er zeker wel 2 uurtjes vermaken, mits leuke muziek. Bruksel live heb ik helaas gemist.
pi_52126658
Voor de liefhebbers:

=> FOK! meet in Brussel!
pi_52176008
Ik ga a.s. donderdag 1 dag naar Brussel. Maar ik vind het lastig uit te vinden wat ik echt gezien moet hebben, naast Atomium, Manneke Pis en Grote Markt uiteraard.
pi_52176756
Brussel

Laatst weer 4 dagen geweest, overigens geen atomium of Manneke Pis gezien, maar vind ik persoonlijk ook niet zo heel interessant.. ik ben niet zo van de toeristische trekpleisters.. Ben ook al 3 midweken in Parijs geweest zonder ooit in de buurt van de Eifeltoren te komen
pi_52176987
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:17 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ga a.s. donderdag 1 dag naar Brussel. Maar ik vind het lastig uit te vinden wat ik echt gezien moet hebben, naast Atomium, Manneke Pis en Grote Markt uiteraard.
Manneke Pis ben je met 5 minuten mee klaar, Grote Markt een half uurtje, Atomium weet ik niet. La Morte Subite schijnt supergaaf te zijn, is een zeer bekende kroeg met ontzettend veel biersoorten. Ik vind persoonlijk qua terrasjes St. Goriks het leukst (oversteken bij het Beursgebouw).
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:00:37 #30
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_52177426
Ik zou er het koninklijke paleis en justitiepaleis ook nog bijnemen athlon (in die buurt liggen ook de bekendere musea als dat je intresseert); en via de lift en matongéwijk kom je nadien weer in het stadscentrum terecht
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_52183659
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:17 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ga a.s. donderdag 1 dag naar Brussel. Maar ik vind het lastig uit te vinden wat ik echt gezien moet hebben, naast Atomium, Manneke Pis en Grote Markt uiteraard.
Atomium zou ik niet doen; kost teveel tijd om daar naartoe te gaan.

1 dag Brussel =

Centraal Station - Koninklijk Paleis + Park - Kunstberg (museum voor schone kunsten) - Koningsplein - Regentschapstraat - Lunch bij Le Perroquet - Sablon / Zavel (kerk zeker naar binnen gaan +markt +park) - Justitiepaleis (met lift naar beneden) - Manneke Pis - Grote Markt - bier (Geuze) bij Mort Subite - Beenhouwerstraat vermijden! - Beurs - optioneel: winkelen in de Nieuwstraat) Baksteenkaai (StKathelijne - (vis-)restaurants)

En als je echt veel wilt lopen, dan kun je natuurlijk ook nog naar de EU, Place Jourdain voor de frieten en Louiza voor de modewinkels...

Veel plezier
pi_52184368
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:18 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Atomium zou ik niet doen; kost teveel tijd om daar naartoe te gaan.

1 dag Brussel =

Centraal Station - Koninklijk Paleis + Park - Kunstberg (museum voor schone kunsten) - Koningsplein - Regentschapstraat - Lunch bij Le Perroquet - Sablon / Zavel (kerk zeker naar binnen gaan +markt +park) - Justitiepaleis (met lift naar beneden) - Manneke Pis - Grote Markt - bier (Geuze) bij Mort Subite - Beenhouwerstraat vermijden! - Beurs - optioneel: winkelen in de Nieuwstraat) Baksteenkaai (StKathelijne - (vis-)restaurants)

En als je echt veel wilt lopen, dan kun je natuurlijk ook nog naar de EU, Place Jourdain voor de frieten en Louiza voor de modewinkels...

Veel plezier
net lijstje..
Al zou ik me doodstressen als ik dat allemaal op één dag zou moeten en willen zien, maar daarom doe ik ook niet snel een eendaags-tripje..
  Moderator zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:58:49 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52685013
Ik vond op een of andere manier Antwerpen net iets mooier Maar het was maar een kort middagje geweest. We hadden Antwerpen wel redelijk gezien dus raceten we door naar Brussel.

Geen idee waarom, maar ook de bereikbaarheid is bagger
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_52685085
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 21:58 schreef Renesite het volgende:
Ik vond op een of andere manier Antwerpen net iets mooier Maar het was maar een kort middagje geweest. We hadden Antwerpen wel redelijk gezien dus raceten we door naar Brussel.

Geen idee waarom, maar ook de bereikbaarheid is bagger
Ik vind Antwerpen wat meer verpauperde 'hier heeft in jaren geen mens gelopen,kraak maar raak'-straten hebben.. wat grauwiger allemaal..
Brussel

Maar als je aan het racen slaat komen dingen vaak minder over.. ik heb regelmatig gehad dat ik bij een stad de eerste dag al van alles wilde zien en met een teleurgesteld 'is dit het nou?' gevoel naar bed ging, om vervolgens in de dagen erna pas echt te ontdekken hoe mooi en leuk de stad was..
  Moderator zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:06:49 #35
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52685211
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 22:01 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik vind Antwerpen wat meer verpauperde 'hier heeft in jaren geen mens gelopen,kraak maar raak'-straten hebben.. wat grauwiger allemaal..
Brussel

Maar als je aan het racen slaat komen dingen vaak minder over.. ik heb regelmatig gehad dat ik bij een stad de eerste dag al van alles wilde zien en met een teleurgesteld 'is dit het nou?' gevoel naar bed ging, om vervolgens in de dagen erna pas echt te ontdekken hoe mooi en leuk de stad was..
Ja dat is zo.

Wij hebben dan ook het centrum gezien.
In eerste instantie zijn wij heel brussle door gekard. De navigatie werkte niet lekker ! We hadden een parkeergarage bij dat kasteel ( ) van Da Vinci. Maar die parkeergarage was er niet Dus uiteindelijk kwamen we in het centrum een uur / anderhalf uur later dan gepland.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_52972442
Ik ga dit weekend naar de Ardennen en op de terugweg wilden we misschien Brussel aandoen! (komen er zo'n beetje langs). We hebben slechts een middag/avond, dus wat zijn nou leuke dingen om te doen/kijken?! (m/v).
pi_52987806
pi_52994629
quote:
Op woensdag 5 september 2007 23:57 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga dit weekend naar de Ardennen en op de terugweg wilden we misschien Brussel aandoen! (komen er zo'n beetje langs). We hebben slechts een middag/avond, dus wat zijn nou leuke dingen om te doen/kijken?! (m/v).
Help ons een beetje en zeg wat je graag doet? Eerder biertje drinken, wandelingetje maken, iets cultureels? Kunnen we iets gerichter tips geven...
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_52996232
nou aangezien we 2 dagen gaan mountainbiken klinkt een biertje drinken wel goed. Iets cultureels is ook wel leuk.
pi_52996988
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:08 schreef Sport_Life het volgende:
nou aangezien we 2 dagen gaan mountainbiken klinkt een biertje drinken wel goed. Iets cultureels is ook wel leuk.
U vraagt wij draaien: 4 tips voor gezellige en lekkere bierwandelingen. 2 in 1 dus.

Je kan natuurlijk de adresjes die ze daar in vermelden los bezoeken... kijk wel effe openingsuren en zo na.

Veel plezier!
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_53054180
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:08 schreef Sport_Life het volgende:
nou aangezien we 2 dagen gaan mountainbiken klinkt een biertje drinken wel goed. Iets cultureels is ook wel leuk.
Met dit lijstje in de hand, heb je gastronomisch en cultureel genoeg:
quote:
Centraal Station - Koninklijk Paleis + Park - Kunstberg (museum voor schone kunsten) - Koningsplein - Regentschapstraat - Lunch bij Le Perroquet - Sablon / Zavel (kerk zeker naar binnen gaan +markt +park) - Justitiepaleis (met lift naar beneden) - Manneke Pis - Grote Markt - bier (Geuze) bij Mort Subite - Beenhouwerstraat vermijden! - Beurs - (optioneel: winkelen in de Nieuwstraat) Baksteenkaai (StKathelijne - (vis-)restaurants) - StKathelijneplein (BIER)
pi_53105834
We hebben het plan omgegooid en zijn naar Maastricht gegaan, don't ask.. .

Maar wel leuk gehad daar .
pi_55346062
nagoed, ook geboekt voor januari. een weekendje brussel.

iemand die mij een goed hotel kan aanraden (ligt het aan mij maar zijn de hotels een stuk goedkoper dan antwerpen?)
pi_55346548
ik ga in het weekend tussen kerst en oud en nieuw!
erg veel zin in, we zitten in het Crown Plaza hotel

ben benieuwd, zal jullie tips doorlezen
overigens is er rond die tijd ook een grote kerstmarkt als t goed is, met een grote ijsbaan en een reuzerad etc. lijkt me leuk
pi_55741295
zo dit weekend naar brussel toe. slapen in nh atlanta hotel. Nu nog een goedkoop parkeerplaats vinden in brussel. bij het hotel leg ik 25 euro per dag neer.. iemand een goedkoper alternatief?
pi_55741526
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:08 schreef DancePlaza het volgende:
zo dit weekend naar brussel toe. slapen in nh atlanta hotel. Nu nog een goedkoop parkeerplaats vinden in brussel. bij het hotel leg ik 25 euro per dag neer.. iemand een goedkoper alternatief?
Toevallig ga ik ook komend weekend naar Brussel...
Kijk hier eens voor parkeren: http://www.elsene.irisnet(...)parkingsvoitures.htm

¤25/dag is niet eens heel veel duurder dan in de parkeergarages dus...
Edit: Dat is al je je kaartje bent verloren ...
Een parkeergarage is aanzienlijk goedkoper dus...

[ Bericht 9% gewijzigd door OA op 03-01-2008 11:28:12 ]
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_55840774
Afgelopen zaterdag dus in Brussel geweest.
Het was de 3e keer dat ik in Brussel was en toch heb ik weer 'nieuwe' stukjes van de stad gezien!
En dan bedoel ik niet eens andere wijken, maar gewoon bezienswaardigheden die zich binnen de 'vijfhoek' bevinden.
Een parkje met fontein en beelden, vlakbij het koninklijk paleis.
Het uitzicht bij het paleis van justitie.
Leuke kleine straatjes.
Etc...

Kortom een geslaagd dagje uit!

Wat een pokkeweer was het trouwens 's ochtends zeg...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_55841126
quote:
Op maandag 7 januari 2008 09:22 schreef OA het volgende:
Afgelopen zaterdag dus in Brussel geweest.
Het was de 3e keer dat ik in Brussel was en toch heb ik weer 'nieuwe' stukjes van de stad gezien!
En dan bedoel ik niet eens andere wijken, maar gewoon bezienswaardigheden die zich binnen de 'vijfhoek' bevinden.
Een parkje met fontein en beelden, vlakbij het koninklijk paleis.
Het uitzicht bij het paleis van justitie.
Leuke kleine straatjes.
Etc...

Kortom een geslaagd dagje uit!

Wat een pokkeweer was het trouwens 's ochtends zeg...
damn idd.. we liepen net door het jubelpark heen..toen het begon te regenen zucht..
de soldes (uitverkoop) in de nieuwmarkt was wel een chaos zeg... wat een mensen.. maar toch een heel leuk weekend gehad zo!
pi_55915662
van 18 t/m 21 gaan we voor een lekker weekend eens kijken of Brussel te vertoefen is. Ben erg benieuwd of je er lekker kunt shoppen/ eten en de plaatselijke attracties bekijken!!
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_56323542
Ik zit er aan te denken morgen een dagje Brussel te doen.. nou probeer ik uit te vinden hoe ik er met het openbaar vervoer moet komen.. via de NS-site kom ik op www.nshispeed.nl terecht, maar daar kun je alleen vanaf 31 januari nog tickets krijgen.. moet je zoiets altijd reserveren? Is er niet gewoon een trein waar je in Rosendaal in kunt stappen zonder vaste plek (gewoon zoals alle treinen in nederland zeg maar)?

[ Bericht 18% gewijzigd door Maartel op 26-01-2008 19:20:54 ]
  zaterdag 26 januari 2008 @ 20:00:44 #51
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_56325018
Er rijden gewoon Intercities elk uur... Bijna net zo snel als de Thalys overigens.

Maar dat had je toch ook gewoon op NS.nl kunnen zien?
pi_56325165
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:00 schreef SlamD het volgende:
Er rijden gewoon Intercities elk uur... Bijna net zo snel als de Thalys overigens.

Maar dat had je toch ook gewoon op NS.nl kunnen zien?
ja, maar daar staat dan wel een waarschuwing
Over dit internationaal reisadvies
Mogelijk zijn in Nederland niet voor alle geselecteerde internationale bestemmingen tickets te koop


waardoor het me niet heel helder is of ik echt wel op de bonnefooi naar Rosendaal kan trekken en daar op een trein kan stappen.. én of ik daar op zondag gewoon een kaartje richting brussel kan kopen... en wat dat dan gaat kosten...
pi_56330473
Ik ben inmiddels wat wijzer..
rest alleen nog de vraag: is Brussel een beetje leuk op een zondag?
Heb al begrepen dat de winkels dicht zijn.. nou ga ik toch niet zo zeer om te winkelen, maar is het centrum dan ook vrij doods overal?
pi_56331090
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:17 schreef Maartel het volgende:
Ik ben inmiddels wat wijzer..
rest alleen nog de vraag: is Brussel een beetje leuk op een zondag?
Heb al begrepen dat de winkels dicht zijn.. nou ga ik toch niet zo zeer om te winkelen, maar is het centrum dan ook vrij doods overal?
Brussel op zondag heb ik altijd boring gevonden. Dat komt omdat alles toe is, maar voornamelijk omdat iedereen thuisblijft. Studenten, maar vooral pendelaars, want die wonen niet in Brussel, ze werken er alleen maar.

Als je van rustige wandelingen door de stad houdt, is zondag je perfecte dag! 1 van de leukste dingen die je kan doen in Brussel, is op onderzoek gaan, en plaatsen ontdekken die je anders nooit zou vinden Het geen stad die zomaar alles uitstalt, je moet het allemaal zelf vinden. Als een ingekapselde, introverte bloem.
  FOK!fotograaf zondag 27 januari 2008 @ 01:36:27 #55
73911 ultra_ivo
pi_56332827
Die is er zeker. Gebruik ff de betere internationale sites als www.bahn.de. Optie ICE uitschakelen dan krijg je de gewone treinen te zien. Andere optie is via www.ns.nl tot Roosendaal zoeken en met www.nmbs.be vanaf Roosendaal.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:31:58 #56
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_56405714
Komende vrijdag staat een weekend Brussel op het programma (uitgaan&cultuur), maar we hebben nog geen verblijfplaats (degene die het zou regelen heeft het niet gedaan!), dus bij deze mijn verzoek:

Weet iemand een hostel/app. voor 4 man, redelijk centraal gelegen voor 2 nachten?! (Zit nu op het werk en heb geen tijd om te googleen, vandaar)

Voor de rest zijn alle tips welkom (we zoeken nog een leuke club voor zaterdagavond!)

Cheers!!
pi_56422982
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:47 schreef katerwater het volgende:

[..]

Brussel op zondag heb ik altijd boring gevonden. Dat komt omdat alles toe is, maar voornamelijk omdat iedereen thuisblijft. Studenten, maar vooral pendelaars, want die wonen niet in Brussel, ze werken er alleen maar.

Als je van rustige wandelingen door de stad houdt, is zondag je perfecte dag! 1 van de leukste dingen die je kan doen in Brussel, is op onderzoek gaan, en plaatsen ontdekken die je anders nooit zou vinden Het geen stad die zomaar alles uitstalt, je moet het allemaal zelf vinden. Als een ingekapselde, introverte bloem.
True, ik eindig van ellende altijd in de karaokebar.
pi_56423042
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:31 schreef travelman het volgende:
Komende vrijdag staat een weekend Brussel op het programma (uitgaan&cultuur), maar we hebben nog geen verblijfplaats (degene die het zou regelen heeft het niet gedaan!), dus bij deze mijn verzoek:

Weet iemand een hostel/app. voor 4 man, redelijk centraal gelegen voor 2 nachten?! (Zit nu op het werk en heb geen tijd om te googleen, vandaar)

Voor de rest zijn alle tips welkom (we zoeken nog een leuke club voor zaterdagavond!)

Cheers!!
Can't help you met die slaapplek maar als je een leuke club zoekt zou ik naar Mirano of Fuse gaan, beiden niet echt centraal dus neem gewoon een taxi. Beiden techno-achtig, ik vind Mirano leuker. Zeer toffe dansvloer . En indrinken zou ik persoonlijk in Depot gaan doen, veel Vlamingen en gezellige sfeer. Zit aan de Beurs. Vermijd Celtica, vreselijke tent waar je alleen toeristen ontmoet.
pi_56423562
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:31 schreef travelman het volgende:
Weet iemand een hostel/app. voor 4 man, redelijk centraal gelegen voor 2 nachten?! (Zit nu op het werk en heb geen tijd om te googleen, vandaar)
http://www.sleepwell.be/

Of anders even kijken op expedia.nl / booking.com etc. Ik meen dat het Art hotel ook maar iets van 50 euro per kamer per nacht is. Andere hostels en hotels in de Louisa of Europa buurt zijn af te raden, ondanks dat ze goedkoper zijn, zit je dan ver uit het centrum.
pi_56423596
via www.weekendjeweg.nl vallen vaak ook nog wel redelijke hotelkamers te vinden.. zeker in het weekend zijn er vaak wat goedkopere kamers omdat alle europese-parlement(?)-mensen 's weekends weg zijn, en hun kamers dus vrij komen..
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:52:28 #61
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_56453409
Bedankt voor de reacties; we overnachten iig hier: [ www.chab.be ]

We zullen er vanavond rond 20.00 uur zijn en gelijk de stad induiken, morgen een stadswandeling met links en rechts een mooi bier en de zondag staat nog open.
pi_56455321
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:52 schreef travelman het volgende:
Bedankt voor de reacties; we overnachten iig hier: [ www.chab.be ]
Eén van de slechtste hostels waar ik ooit ben geweest, alhoewel sleepwell ook betere tijden heeft gekend, is Vincent van Gogh niet de plek waar je graag komt en ook net iets te ver van het centrum om 's nachts naartoe terug te willen lopen. Maar het is wel goedkoop.
quote:
We zullen er vanavond rond 20.00 uur zijn en gelijk de stad induiken, morgen een stadswandeling met links en rechts een mooi bier en de zondag staat nog open.
Veel plezier
  zondag 1 juni 2008 @ 21:41:54 #63
101884 PeRi
Allons-y!
pi_59056562
Aankomend weekend voor de 2e keer naar Brussel, ditmaal met Auticia en we slapen in http://www.hotel-mozart.be/ . Ben ontzettend benieuwd, zo'n fout hotel dat het weer leuk zal zijn. Totaal ¤ 150,- voor 2 nachten betalen we.

We willen een beetje slenteren langs vage winkeltjes en straatjes, zaterdag naar de markt in Zavel en dan zien we wel. Vrijdagavond als we arriveren iig eens bekijken of Café Depot idd iets is. Iemand nog tips?
Whatever I want.
pi_59057502
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:41 schreef PeRi het volgende:
Aankomend weekend voor de 2e keer naar Brussel, ditmaal met Auticia en we slapen in http://www.hotel-mozart.be/ . Ben ontzettend benieuwd, zo'n fout hotel dat het weer leuk zal zijn. Totaal ¤ 150,- voor 2 nachten betalen we.

We willen een beetje slenteren langs vage winkeltjes en straatjes, zaterdag naar de markt in Zavel en dan zien we wel. Vrijdagavond als we arriveren iig eens bekijken of Café Depot idd iets is. Iemand nog tips?
Nou, laat Elegy dan ook net in town zijn. En ik natuurlijk. Depot is leuk op vrijdagavond, later op de avond wordt er zelfs gedanst. Wat vinden jullie leuk qua uitgaan?
  maandag 2 juni 2008 @ 13:33:15 #65
101884 PeRi
Allons-y!
pi_59067846
We zijn geen echte uitgaanstypes, maar in een goede kroeg of café kunnen we wel wat uurtjes vertoeven.
Whatever I want.
pi_59080547
quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:33 schreef PeRi het volgende:
We zijn geen echte uitgaanstypes, maar in een goede kroeg of café kunnen we wel wat uurtjes vertoeven.
OK, dan is er veel aan te raden: Dépot (vlakbij de Beurs dus), Roskam (Vlaamsesteenweg, veel cafe's daar) en de Monk (St. Kathelijne straat, einde van de chinese straat). Trendy shit vind je in café Central, experimentelere muziek, Mappa Mundo is vooral zitten maar ook goeie muziek (St. Goriks). Voor het danswerk ga je naar Nua's of Celtica, erg leuk als je belaagd wil worden door de dekhengsten aldaar . Ruime keus dus.

De rommelmarkt is overigens op zondagmorgen, dan moet je naar het Vossenplein (geen metrohalte écht in de buurt, dichtsbijzijnde is waarschijnlijk Hallepoort/Porte de Hall. Is echt leuk, heel veel leuke antiekwinkeltjes ook. Weinig cafe's helaas, niet echt gelegenheid om bij te komen van het rondsjouwen.

Wat ik je verder nog aan wil raden (aanrader voor de zaterdag, op zondag is Brussel redelijk dood, dus rommelmarkt en 's middags een andere wijk ontdekken is veel leuker ). De vage straatjes, die vind je vooral in de homowijk, daar zitten de leukste winkeltjes. Dat is het gebied rond de Zuidstraat/Rue du Midi en de Lombardstraat en dan vooral rondom de kerk die daar staat (maar ik weet niet hoe die heet).

Dan heb je nog St. Goriks, dat is een heel leuk stukje maar dat ken je vast wel ::), ook de straatjes die daarachter liggen zijn erg leuk. Ook in de Karthuizerstraat zitten veel leuke cafe's en winkels. Gewoon de minder toeristische dingetjes. Verder is de Karthuizerstraat en de Oude Graanmarkt ook mooi, redelijk exclusieve (woon)winkels. Als je een stukje doorloopt kom je op het Bloemenhofplein, zitten leuke restaurants en lunchtentjes. Mooie fontein ook , maar er staat nu al 3 dagen schuim in (grapjassen) .

Dat zijn de echte Brusselse straatjes, vermijd vooral de Nieuwstraat, Grasmarkt, Grote Markt. Op St. Katelijne zitten heel veel leuke restaurants, maar is ook heel toeristisch. Ik denk dat je hiermee ook wel veel fotowaardige straatjes tegen gaat komen ::). Het ligt allemaal op loopafstand van elkaar.

Je zult alles wel kennen, maar ik raak soms niet uitgepraat over Brussel .

[ Bericht 0% gewijzigd door MLI op 03-06-2008 14:11:10 ]
  dinsdag 3 juni 2008 @ 07:20:16 #67
101884 PeRi
Allons-y!
pi_59082716
Bedankt voor de uitgebreide tips! Daar zullen we zeker wat aan hebben, klinkt erg goed. Ik ga het vanavond even goed doorlezen (heb ik iets meer tijd) en kunnen we een beetje een plan trekken. Heel erg bedankt!
Whatever I want.
pi_59089883
Als je écht bijzondere straatjes zoekt, kijk dan eens in de Marollen, vooral rondom de Kleine Zavel vind je heel veel mooie steegjes met trappetjes en mooie gevels en weer allemaal kleine zijsteegjes. Maar dan wel zonder een benauwd Amsterdams gevoel, vind ik. Vanaf de Kleine Zavel gewoon de kleine weggetjes naar boven volgen richting Troon (metrostation), dan kom je echt hele mooie dingen tegen.

[/bemoeialmodus]
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:46:02 #69
101884 PeRi
Allons-y!
pi_59157415
Nou, tot morgenavond in Depot dan maar? .
Whatever I want.
pi_59157833
Ik heb nog geen plannen. Als er niks tussen komt, zoek ik jullie zeker even op.
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:50:38 #71
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_59347757
ben 27 en 28 juni in brussel.
zoek eigenlijk een cafe met live muziek voor de vrijdagavond!
iemand ideetjes?
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_59350896
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:50 schreef Kali-Mist1 het volgende:
ben 27 en 28 juni in brussel.
zoek eigenlijk een cafe met live muziek voor de vrijdagavond!
iemand ideetjes?
Wat voor muziek? Brussel is beroemd om Jazz.
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:44:13 #73
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_59351715
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:16 schreef MLI het volgende:

[..]

Wat voor muziek? Brussel is beroemd om Jazz.
hmmm...wij zijn meer gitaar georienteerd!
bandje...zangertje...
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_59351950
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:44 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

hmmm...wij zijn meer gitaar georienteerd!
bandje...zangertje...
Je treft het:
quote:
Rock & Roll will never die ... Onvergetelijk sfeer verzekerd door ASK4 and “ Rock around the Atomium ” op het voorplein van het Atomium. Een unieke zangstijl, vol vrijheid, ontroering en rythme . Rock' roll is nog altijd actualiteit en verleidt nog steeds en altijd alle generaties die door deze mythische & historische muziek worden getroffen. Ask4 stelt u bij deze ,niet te ontwijken...

28 juni - Atomium - Laeken - Laken
quote:
32 Crash (b - electro / ebm) (feat. Jl De Meyer [Front 242] & L Lemeire [Implant]) Buzz (f - electro) Texas Trauma (b - wave) + electro, ebm & wave afterparty DJ's: S&SR Special Forces (Sampler & Sans Reproches) & Gore (Cruise [Ctrl])
  zaterdag 14 juni 2008 @ 09:40:08 #75
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_59383323
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:52 schreef MLI het volgende:

[..]

Je treft het:
[..]


[..]


hmmm...ben niet echt van de 50's zoek meer een cafe voor vrijdagavond met een leuke liveband!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_59385052
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 09:40 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

hmmm...ben niet echt van de 50's zoek meer een cafe voor vrijdagavond met een leuke liveband!!!
Ze hebben hier geen echte livecafé's eigenlijk. Er is een jazzcafé, maar echt zoals je zegt met rockbandjes, weet ik zo ook niet zijn. Ken wel iets maar da's voor studenten en die zijn er nu niet ivm examens. Maar moet het persé live muziek zijn?
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:21:37 #77
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_59385215
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:11 schreef MLI het volgende:

[..]

Ze hebben hier geen echte livecafé's eigenlijk. Er is een jazzcafé, maar echt zoals je zegt met rockbandjes, weet ik zo ook niet zijn. Ken wel iets maar da's voor studenten en die zijn er nu niet ivm examens. Maar moet het persé live muziek zijn?
zo niet, dan niet....
maar ok, euhhh...leuke cafes met gitaarmuziek...geen hard rock, gewoon lekker, beetje city fm / arrow style!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_59385301
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:21 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

zo niet, dan niet....
maar ok, euhhh...leuke cafes met gitaarmuziek...geen hard rock, gewoon lekker, beetje city fm / arrow style!!
Ik zal zo eens vragen aan mijn logée (weet vast wel iets), maar die is nog niet wakker.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:31:12 #79
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_59385391
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:26 schreef MLI het volgende:

[..]

Ik zal zo eens vragen aan mijn logée (weet vast wel iets), maar die is nog niet wakker.
iig thanks!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_59385502
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:21 schreef Kali-Mist1 het volgende:
zo niet, dan niet....
maar ok, euhhh...leuke cafes met gitaarmuziek...geen hard rock, gewoon lekker, beetje city fm / arrow style!!
Hier is alvast een begin =>
L'ancienne Belgique http://www.abconcerts.be/concerts/concertlijst.html en
VK in de Schoolstraat http://www.vkconcerts.be/

En is het Beurscafé ook niet een goede plek hiervoor
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:48:56 #81
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_59385756
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:36 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Hier is alvast een begin =>
L'ancienne Belgique http://www.abconcerts.be/concerts/concertlijst.html en
VK in de Schoolstraat http://www.vkconcerts.be/

En is het Beurscafé ook niet een goede plek hiervoor
thanks voor de tips...laatste keer in de ierse kroeg terecht gekomen...bevallen qua feit dat het altijd happy hour is ...maar niet echt bevallen dat er een aantal gasten je de hele tijd zitten aan te kijken als je met je vriendin bent!!
en de dj was echt bar slecht, dat doet mijn blinde kat nog beter, en dan helemaal los gaan op die te kleine dansvloer, nee dank je
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_59387100
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:48 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

thanks voor de tips...laatste keer in de ierse kroeg terecht gekomen...bevallen qua feit dat het altijd happy hour is ...maar niet echt bevallen dat er een aantal gasten je de hele tijd zitten aan te kijken als je met je vriendin bent!!
en de dj was echt bar slecht, dat doet mijn blinde kat nog beter, en dan helemaal los gaan op die te kleine dansvloer, nee dank je
Celtica, ja.

Beurscafé zou je inderdaad kunnen proberen. Mijn logée is ook niet zo van de live muziek dus die wist helaas ook niks.

Maar OK, als je een leuk café zoekt en het wordt niks met de live muziek, dan zeker even binnenspringen bij Depot (hele leuke sfeer), Mappa Mundo of Café Central (licht experimentele muziek beiden).
  zondag 15 juni 2008 @ 12:35:07 #83
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_59403756
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:08 schreef MLI het volgende:

[..]

Celtica, ja.

Beurscafé zou je inderdaad kunnen proberen. Mijn logée is ook niet zo van de live muziek dus die wist helaas ook niks.

Maar OK, als je een leuk café zoekt en het wordt niks met de live muziek, dan zeker even binnenspringen bij Depot (hele leuke sfeer), Mappa Mundo of Café Central (licht experimentele muziek beiden).
TOP
met deze ideeen moet ik mij toch wel 1 nacht kunnen redden...
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_59404786
Weet je ik heb altijd het gevoel als ik in Brussel ben,dat het een te 'kille' stad is i.v.g met andere Belgische steden. Ik bedoel het straalt met al die asgrauwe gebouwen niet echt iets gezelligs of aantrekkelijks uit. Daarnaast lijkt het wel of alle goeie tenten juist niet in Brussel zitten. Iemand?
pi_59404845
quote:
Op zondag 15 juni 2008 13:22 schreef spy08 het volgende:
Weet je ik heb altijd het gevoel als ik in Brussel ben,dat het een te 'kille' stad is i.v.g met andere Belgische steden. Ik bedoel het straalt met al die asgrauwe gebouwen niet echt iets gezelligs of aantrekkelijks uit. Daarnaast lijkt het wel of alle goeie tenten juist niet in Brussel zitten. Iemand?
Het centrum is op een paar pareltjes na, vrij grauw inderdaad. Maar dat is dus de truc, in Brussel moet je de leuke tentjes echt ontdekken. Je moet niet op zoek gaan naar een shiny hippe tent want die liggen niet voor het oprapen. Je gaat een tent binnen wat er in eerste instantie een beetje afgetrapt uitziet maar vervolgens ontdek je dat onder het stof heel wat leuks schuilgaat. Maar puur op uiterlijk en trendyheid afgaan, nee, dan ben je in Brussel niet aan het goede adres.
pi_59404983
quote:
Op zondag 15 juni 2008 13:22 schreef spy08 het volgende:
Weet je ik heb altijd het gevoel als ik in Brussel ben,dat het een te 'kille' stad is i.v.g met andere Belgische steden. Ik bedoel het straalt met al die asgrauwe gebouwen niet echt iets gezelligs of aantrekkelijks uit. Daarnaast lijkt het wel of alle goeie tenten juist niet in Brussel zitten. Iemand?
Ik vond Brussel juist wel gezellig en warm overkomen.. Bij Antwerpen zie ik daarentegen veel meer beton, vervallen gebouwen en grauwigheid voor me..
pi_59655370
Ik heb nu al veel informatie meegekregen uit vorige berichten. Super!
Maar.......
ik ga volgende week dinsdag, woensdag en donderdag naar Brussel. Een vriendin van mij is er net heen verhuist en ik ga haar opzoeken. Nu kent zij ook nog niets qua uitgaan daar, maar is Brussel ook een beetje te doen (qua uitgaan) op een doordeweekse avond? En dan bedoel ik meer een discotheek als een cafeetje. Ik weet dat Fuse alleen op zaterdag open is, maar het hoeft dan ook niet zo groot/bekend te zijn. Mag best iets vaags/kleins/raremensen/raremuziek/underground/experimenteel/alternatiefs zijn!
Alvast bedankt

[ Bericht 0% gewijzigd door lisa003 op 24-06-2008 17:09:13 ]
pi_59655588
Of iets waar je tenminste echt lekker kan dansen. Zolang het maar geen zitcafé is
  dinsdag 24 juni 2008 @ 17:09:06 #89
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_59655606
heb ook nog een vraag!
hoor dat er veel chocoladewinkels zijn die beheert worden door de chinese gemeenschap.
deze zouden niet de authentieke belgische chocolade verkopen.

is dit zo? en ja, hoe herken ik ze...??
waarschijnlijk staan er chinezen achter de toonbank of???
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_59656842
Brussel, het lijkt een grauwe en onvriendelijke stad op het eerste gezicht. Antwerpen, Gent en Brugge tonen qua uitzicht meer charme.

Toch moet je Brussel ontdekken en dan ga je het fantastisch vinden, net zoals ik.

- Voor wie met de wagen gaat : park van Tervuren met het Afrikaans museum is zeer mooi, en ook het atomium is dan een bezoekje waard. De Chinese tuinen naast het paleis van Laken zijn ook de moeite.

- Voor wiet Brussel een dag te voet wil ontdekken : Begin 'smorgens vroeg in de streek rond de Louizalaan met de chique en dure winkels. Beetje vergapen op al dat moois om dan naar het grote Justitiepaleis te trekken. Daar heb je op het plein een panoramisch uitzicht over heel Brussel. Je vindt er ook de lift waarmee je gratis naar beneden kan (zonder de hele omweg te moeten doen).

Beneden kom je uit op de Hoogstraat en de Blaesstraat. Dit zijn twee straten vol antiek en leuke interieurwinkels. Vergeet er ook niet in de voormiddag is langs de Marollenmarkt te gaan (vol buitenlanders - maar je moet het is gezien hebben). Neem dan de Hoogstraat of de Blaesstraat terug tot aan de Zavel (Grote Zavel). Dit is de bourgeoisie plek van Brussel met dure antiquairs en bolides. Hier vind je de beste chocolatiers naast mekaar (Wittamer, Pierre Marcolini, Neuhaus en Leonidas). Wil een goedkope treat, ga dan bij Leonidas voor de aardbeien gedrenkt in chocolade of de choco elixir drank. Wil je de hemel bereiken, ga dan is bij Pierre Marcolini binnen en vraag een doosje ballotin pralines (van 1 niveau, je hebt er ook van 2 tot 5 niveaus maar dat wordt een dure bedoening) voor 17,5 euro voor ongeveer 30tal pralines. Dit heb je nog nooit in je leven geproefd!
Terwijl je de chocolade aan het verorberen bent kan je ook is langsgaan bij The Mercedes House (vrij toegankelijk). Er staat altijd een exclusieve oldtimer, alsook nieuwe wagens, waaronder een Maybach die je van dichtbij kan bewonderen.

Ik kan mij voorstellen dat je ondertussen honger hebt gekregen. Rond de Zavel (in de zijstraten naar beneden) vind je een paar kleine democratische restaurantjes. Het beste waar voor je geld vind je op zondagochtend de brunch op het dak van het muziekinstrumentenmuseum (MIM). Zeg bij de inkom van het museum gewoon dat je naar het restaurant wil en je moet geen inkom betalen. Dit is alleen te doen bij mooi weer op het dakterras. Pas op veel Brusselaars weten dit en je moet er dan ook vroeg bij zijn of het zit volzet (9 kansen op 10). Rond 10u 11u zou er is moeten gaan kijken. Een andere plek met leuke restaurantjes is rond de Vismarkt of voorbij de Beurs aan de overkant die smalle straatjes.

Als je met de auto bent en wilt Belgische sterrenrestaurants proeven, ga dan naar
- Villa Lorraine
- Bruneau dichtbij de basiliek van Koekelberg (prijs kwaliteit goed voor de lunch)
Zo goed als alle restaurants vind je in België op www.resto.be

Ik ga verder van op de Zavel. Nu kan je langs de hoofdstraat naar het Grondwettelijk Hof (Arbitragehof tot voor kort in België genaamd) wandelen en dan zo verder naar het Koninklijk Paleis en de tuin met vijvers. Pal daartegenover vind je het Parlement (valt weinig aan te zien langs buiten).

Tegenover het Arbitragehof is dus het Muziekinstrumentenmuseum. Als je daar nu verder naar beneden gaat kom je uit op de grote markt met alle zijstraatjes en ook de bekende Rue de Boucher (laat je hier geen eten aansmeren, tenzij je een snelle onsmakelijke goedkope menu wilt op toeristen afgestemd die toch nooit terugkomen). Van daaruit kom je bij de Nieuwstraat (grote straat met allemaal winkels) en het shoppingcenter.

Als je daar genoeg van hebt, ga je naar de Beurs en steek de straat over. Daarachter vind je de uitgaansbuurt met terrasjes bij goed weer en ook wat leuke authentieke eetgelegenheden (zitten wederom snel vol). Daarnaast heb je de Vismarkt met een paar goeie visrestaurants (hier vind je de betere menu's voor hetzelfde geld als in de Rue de boucher).

's Avonds kan je naar de fuse, of op de Louizalaan hebben ze ook een paar trendy discotheken (waarvan sommige mij er toch meer verdachte clubs uitzien) Ga is naar de Galerie Louise. Dit is een club onder de winkelgalerij.

Heb je nog geld over, kan je altijd een gokje wagen in Brussels Casino op de roulette. Doe dit niet langer dan een uur, want dan ben je volgens mij je inzet kwijt :-)

Nog een tip voor de thee liefhebbers. Ze hebben daar ook verschillende thee winkels. De beste qua prijs/kwaliteit is de Palays des thés. Op internet te vinden voor het adres. Deze is gelegen tussen de Zavel en de grote markt.

Geniet en neem vooral goeie wandelschoenen mee! Druk op voorhand wel een kaart af om te zien waar alles ligt zodat je niet verdwaald geraakt. Als alles wat meezit zal je opgezogen worden in de Brusselse charme.
pi_59656962
Enkele tips :

ww.resto.be
http://www.ilotsacre.be/site/nl/default_nl.htm
http://www.brussels.org/
http://www.brusselblogt.be/
http://www.zone02.be/shopping/gemeentes/Brussel.html

En de beste site die het nog veel beter kan uitleggen dan ikzelf :
http://www.brusselscreativity.be/nl/brussels/sablon

Rechts bovenaan kan je van wijk veranderen.
pi_59676621
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:09 schreef Kali-Mist1 het volgende:
heb ook nog een vraag!
hoor dat er veel chocoladewinkels zijn die beheert worden door de chinese gemeenschap.
deze zouden niet de authentieke belgische chocolade verkopen.

is dit zo? en ja, hoe herken ik ze...??
waarschijnlijk staan er chinezen achter de toonbank of???
De tips van debomma (hahahaha, die username ook!) zijn erg goed wbt chocolade. Met Godiva, Leonidas en andere ketens zit je ook redelijk goed. Ik heb het verhaal overigens nog nooit gehoord.
pi_59676653
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:08 schreef lisa003 het volgende:
Of iets waar je tenminste echt lekker kan dansen. Zolang het maar geen zitcafé is
Veel zitcafé's hier. Om te dansen ga je naar Celtica (kutmuziek en kutpubliek) en de salsabar aan St. Goriks. Verder valt er door de weeks niet veel te dansen.
pi_59676729
Ik mis het echt een beetje, wat er leuk is aan Brussel

Eens kijken of ik het hier wel kan vinden
stupidity has become as common as common sense was before
pi_59712682
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:36 schreef marcb1974 het volgende:
Ik mis het echt een beetje, wat er leuk is aan Brussel

Op het eerste gezicht is het ook geen leuke stad. Totdat je er een pintje gaat pakken, wat gaat eten en je het nachtleven ontdekt.
pi_59720710
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:57 schreef lisa003 het volgende:
Ik heb nu al veel informatie meegekregen uit vorige berichten. Super!
Maar.......
ik ga volgende week dinsdag, woensdag en donderdag naar Brussel. Een vriendin van mij is er net heen verhuist en ik ga haar opzoeken. Nu kent zij ook nog niets qua uitgaan daar, maar is Brussel ook een beetje te doen (qua uitgaan) op een doordeweekse avond? En dan bedoel ik meer een discotheek als een cafeetje. Ik weet dat Fuse alleen op zaterdag open is, maar het hoeft dan ook niet zo groot/bekend te zijn. Mag best iets vaags/kleins/raremensen/raremuziek/underground/experimenteel/alternatiefs zijn!
Alvast bedankt
Normaal gezien zijn de doordeweekse dagen nogal rustig, maar deze week en volgende is het einde van het academiejaar van de studenten, dus uitgaan in de studentenbuurten is feest verzekerd:
- Kerkhof van Elsene (beter bekend onder de franse naam Cimetière d'Ixelles) is zo een plek. Je hebt daar zowel terrasjes als danscafés. Gemakkelijk te bereiken met bus 71 of 95.
- in het centrum rond de Dansaertstraat is er altijd wel ambiance, vooral richting Sint-Gorik heb je bijvoorbeeld de Salsa bar, altijd fun, maar je moet er wel de plakkerige mannen bijnemen soms.
- Flagey is momenteel enorm populair, verschillende cafés hebben er buiten terrassen, maar het is niet echt dansen wat je daar doet, eerder gezelligheid die er wel voor zorgt dat er soms spontaan gedanst wordt.

Ikzelf ben echt geen groot uitgangstype, ik huppel achter de groep aan meestal maar dit is waar we dan terechtkomen en ik geef toe, dan is het altijd supertof.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_59773303
Als er mensen het weekend van 5/6 juli in Brussel zijn kan ik het openingsfeest van het Flageyplein aanbevelen. Na 6 jaar werken is de buurt zo blij dat het eindelijk weer open is, dat er een groot festival van gemaakt is met optredens, bal populaire, vuurwerk en zondag ook een grote brunch. Het festival gaat door tot 12 juli, maar in de week zijn het vooral architecturale wandelingen en tentoonstellingen, die natuurljk ook de moeite kunnen zijn.
Hier vind je de volledige programmatie
Ik zal er zijn (woon op 2 straten er van...)
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_60298584
TVP. Ik herinnerde me Brussel van een bezoek met m'n ouders als puber als saai en lelijk (Manneken Pis ), maar begin het echt een toffe stad te vinden

Brusselsespruit, weet jij de goede winkels te vinden in Brussel?
pi_60330679
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 16:47 schreef ColdFeet het volgende:
TVP. Ik herinnerde me Brussel van een bezoek met m'n ouders als puber als saai en lelijk (Manneken Pis ), maar begin het echt een toffe stad te vinden

Brusselsespruit, weet jij de goede winkels te vinden in Brussel?
Nieuwstraat sowieso vermijden als je kleding zoekt. Maar waarvoor wil je winkelen? Je hebt hier nogal uiteenlopende dingen, echte boetiekjes enzo, dat vind je in de Zuidstraat, echte merkkleding ga je voor naar de Louizalaan.
pi_60335356
Ja, die Louizalaan, dat wist ik... Béétje buiten mijn budget

Ik zoek een mooie leren tas.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')