Want, zo wist hij iedereen te vertellen, er zijn maar liefst 52 staten in de VS!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:00 schreef Mr.Adams het volgende:
Leuk om dit topic terug te lezen, ik wacht nu al in spanning naar de verdediging van StefanP die het eerder allemaal zo goed wist
Sinds de devaluatie van de dollar zijn Europeanen rijker dan Amerikanen op de internationale markt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:30 schreef more het volgende:
[..]
In het CIA worldfactbook waar ik heb gekeken is het verschil $ 11.800,- (2006)
Link
bron?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Sinds de devaluatie van de dollar zijn Europeanen rijker dan Amerikanen op de internationale markt.
Amerika's economie is nog oneindig veel groter dan het baby-formaat van de EU. Zelfs al zou de US een procent achter liggen, dan zouden ze het alsnóg beter doen.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Er móet een fout zitten in die berekening. In de VS betalen burgers immers veel minder belasting (=diefstal) en heeft iedereen keiveel vrijheid, terwijl in Europa iedereen voor de overheid werkt of een uitkering ontvangt uit de verzorgingsstaat. Bovendien hebben in de VS de shareholders veel meer macht, dat is een stuk beter dan het Rijnlandse model en het Nederlandse poldergedoe.![]()
Idd, vergissing van me. Alleen kloppen de inflatiecijfers van de VS niet, waardoor de echte koopkracht veel lager uit zou moeten vallenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
bron?
Ga er maar vanuit dat het GDP PPP PC in de VS nog immer veel beter is dan in de EU/ west-europa/ NL.
Amerikanen hebben nog steeds veel meer te besteden dan Europeanen. Zo is de consumptie-quote in de VS 85 (dus van elke 100 dollar kan men $85,- uitgeven aan consumptie, in Nederland is die maar 50.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Idd, vergissing van me. Alleen kloppen de inflatiecijfers van de VS niet, waardoor de echte koopkracht veel lager uit zou moeten vallen![]()
.
Wat heet besteden als ze per dag 3 miljard lenen van de rest van de wereld? Ze geven meer uit, maar voornamelijk geld wat ze eigenlijk niet hebben?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:25 schreef more het volgende:
[..]
Amerikanen hebben nog steeds veel meer te besteden dan Europeanen. Zo is de consumptie-quote in de VS 85 (dus van elke 100 dollar kan men $85,- uitgeven aan consumptie, in Nederland is die maar 50.
Volgens Clingendeal wordt elk derde product in de wereld verkocht aan een Amerikaan.
dat andere landen niets doen is onzinquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:18 schreef Steeven het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar met dat idiote klimaatplan krijgt de EU straks weer een tik, of althans, het bedrijfsleven krijgt een tik.
Ik snap best dat investeren in duurzaamheid op de lange termijn gunstig kan zijn, en ik hoop dat het zo uitpakt, maar zolang landen buiten de EU niet meedoen dient het geen doel; je verandert er vooralsnog niks mee en het kost miljarden euro's. Een beetje moeilijk concurreren zo lijkt me.
Edit - ik zie nu pas hoe oud dit topic was
http://www.theglobalist.com/storyid.aspx?StoryId=6702quote:Also overlooked are India’s huge efforts to encourage alternatives to fossil fuels. These include setting up the world’s first Ministry of Renewables, accelerating to fourth place in wind power (representing a five-year lead over China) — and distributing 30 million high-efficiency stoves, which have dramatically reduced requirements for wood fuel in rural areas.
In addition, India is shutting down metalworking and chemical factories, imposing EU-derived vehicular pollution standards, converting the entire New Delhi public to CNG — and more, much more..
Zolang de VS en de meeste landen in Azië niet meedoen helpt het geen reet, dat is gewoon een feit.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:08 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dat andere landen niets doen is onzin
[..]
http://www.theglobalist.com/storyid.aspx?StoryId=6702
en zo kunnen wij in de EU ook misschien iets leren van hoe India en andere landen met het milieuprobleem omgaan
Juist niet in Nederland en Europa zijn wij nu technologie aan het bedenken voor milieuvriendelijke energie. Die technologie kunnen wij straks mooi verkopen in Amerika en Azie. Zelfs de republikeinse kandidaten praten over energie onafhankelijkheid en het rijden van auto's op aardgas.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:18 schreef Steeven het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar met dat idiote klimaatplan krijgt de EU straks weer een tik, of althans, het bedrijfsleven krijgt een tik.
Ik snap best dat investeren in duurzaamheid op de lange termijn gunstig kan zijn, en ik hoop dat het zo uitpakt, maar zolang landen buiten de EU niet meedoen dient het geen doel; je verandert er vooralsnog niks mee en het kost miljarden euro's. Een beetje moeilijk concurreren zo lijkt me.
Edit - ik zie nu pas hoe oud dit topic was
Het is nog maar de vraag of het daar heen gaat en of dat betaalbaar wordt. Natuurlijk ontstaat er een gat in de markt voor producenten van duurzame energie, hulde daarvoor, maar om nu onze economische positie dusdanig te verzwakken? Je zorgt er nu alleen maar voor dat bedrijven hier zich buiten de EU gaan vestigen, omdat ze daar wel kosteloos CO2 mogen stoken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:23 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Juist niet in Nederland en Europa zijn wij nu technologie aan het bedenken voor milieuvriendelijke energie. Die technologie kunnen wij straks mooi verkopen in Amerika en Azie. Zelfs de republikeinse kandidaten praten over energie onafhankelijkheid en het rijden van auto's op aardgas.
Bedrijven stoken nu al 90% minder vervuilend dan tientallen jaren geleden, al die bedrijven zijn ook niet naar Afrika gegaan omdat ze daar lekker mochten stoken. En dat kosteloos stoken is niet helemaal kosteloos aangezien olie boven de 100 $ per vat kost, dus een grote markt voor alternatieve energie.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:02 schreef Steeven het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag of het daar heen gaat en of dat betaalbaar wordt. Natuurlijk ontstaat er een gat in de markt voor producenten van duurzame energie, hulde daarvoor, maar om nu onze economische positie dusdanig te verzwakken? Je zorgt er nu alleen maar voor dat bedrijven hier zich buiten de EU gaan vestigen, omdat ze daar wel kosteloos CO2 mogen stoken.
Als dat zo was, waarom klagen ze dan zo massaal over oneerlijke concurrentieposities? Omdat ze uberhaupt moeten inleveren, wat ze wellicht kunnen missen, of omdat ze moeten inleveren en het zeker niet kunnen missen?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:07 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Bedrijven stoken nu al 90% minder vervuilend dan tientallen jaren geleden, al die bedrijven zijn ook niet naar Afrika gegaan omdat ze daar lekker mochten stoken. En dat kosteloos stoken is niet helemaal kosteloos aangezien olie boven de 100 $ per vat kost, dus een grote markt voor alternatieve energie.
Heb je een link naar een artikel waarin bedrijven klagen? Ik lees drie kranten per dag maar ben nog geen een artikel tegengekomen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:17 schreef Steeven het volgende:
[..]
Als dat zo was, waarom klagen ze dan zo massaal over oneerlijke concurrentieposities? Omdat ze uberhaupt moeten inleveren, wat ze wellicht kunnen missen, of omdat ze moeten inleveren en het zeker niet kunnen missen?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben an sich een voorstander van de plannen van de EU, maar ik wil niet dat Europa iets onderneemt waarmee ze zichzelf in de vingers snijdt tov andere economieën.
Op het moment niet, op m'n werk pleuren ze altijd allerlei krantenberichten die gerelateerd zijn aan mijn werkzaamheden op een site, maar maandag zal ik eens kijkenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:24 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Heb je een link naar een artikel waarin bedrijven klagen? Ik lees drie kranten per dag maar ben nog geen een artikel tegengekomen.
En vertrouw mij (), als Europa de eerste is met dit soort regels zullen wij ook de eerste zijn met deze technologie en kunnen wij die technologie goed verkopen aan Amerika en Azie. (In Aziatische steden lopen inwoners met mondkapjes rond, die willen ook wel af van die smog)
Ja, wat mij betreft worden de argumenten: het niet meer afhankelijk zijn van schurken staten met olie en het schoon maken van de lucht. Dat eerste argument gebruiken de Amerikanen nu trouwens om te praten over schone energie en auto's op aardgas.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:37 schreef Steeven het volgende:
[..]
Op het moment niet, op m'n werk pleuren ze altijd allerlei krantenberichten die gerelateerd zijn aan mijn werkzaamheden op een site, maar maandag zal ik eens kijken.
Wat ik overigens niet snap is de kritiek dat de EU dit enkel doet om de klimaatsverandering te bedwingen; dat lukt sowieso niet. Het hoofddoel lijkt me toch om alternatieven te vinden voor middelen waar we nu van afhankelijk zijn (en duurder en schaarser worden). Toch nog een beetje gemengde gevoelens, maar er zullen vast een hoop kansen uit voortkomen.
dat zijn echt uitzonderingen, zelfs bij de grootste vervuiler de VS zelf is op statelijk niveau er wel de wil om duurzame milieumaatregelen te nemen, waar de smoggevoelige staat Californie met de Republikeinse gouverneur Schwarzenegger de leiding in neemtquote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:05 schreef Steeven het volgende:
[..]
Zolang de VS en de meeste landen in Azië niet meedoen helpt het geen reet, dat is gewoon een feit.
Men is ook helemaal niet sterk afhankelijk van de olie uit zogenaamde 'schurkenstaten'. Waarom dat na-gepapegaaid wordt is mij een raadsel...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:57 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ja, wat mij betreft worden de argumenten: het niet meer afhankelijk zijn van schurken staten met olie en het schoon maken van de lucht. Dat eerste argument gebruiken de Amerikanen nu trouwens om te praten over schone energie en auto's op aardgas.
Ik heb trouwens de baas van Ryan Air wel horen klagen over de milieu tax die Nederland heft. Maar dat ging dus over Nederland en niet over Europa.
Amerikanen hebben een gezamenlijk bezit van 85.000 miljard dollar, dus dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:34 schreef Steeven het volgende:
[..]
Wat heet besteden als ze per dag 3 miljard lenen van de rest van de wereld? Ze geven meer uit, maar voornamelijk geld wat ze eigenlijk niet hebben?
jammer alleen dat hij nu al kleiner isquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Amerika's economie is nog oneindig veel groter dan het baby-formaat van de EU. Zelfs al zou de US een procent achter liggen, dan zouden ze het alsnóg beter doen.
Endezo!
omdat het een stel jankbakken eerste klas zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:17 schreef Steeven het volgende:
[..]
Als dat zo was, waarom klagen ze dan zo massaal over oneerlijke concurrentieposities? Omdat ze uberhaupt moeten inleveren, wat ze wellicht kunnen missen, of omdat ze moeten inleveren en het zeker niet kunnen missen?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben an sich een voorstander van de plannen van de EU, maar ik wil niet dat Europa iets onderneemt waarmee ze zichzelf in de vingers snijdt tov andere economieën.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |