Ik heb die 16 yr van aberlour en die is inderdaad echt lekker te doen met dit weerquote:Op zaterdag 5 mei 2007 13:47 schreef Crucisalus het volgende:
Nee, hoor. Ik houd van beide. Een derde van wat ik heb staan is geturfd.
Met name met dit warmere weer geef ik de voorkeur voor een iets zoetere whisky.
Rosebank of Aberlour bijvoorbeeld.
Die kan je alleen maar halen in een bepaald oost Europees land...!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:37 schreef knnth het volgende:
Zeg, die whisky uit je icon, waar kan je die halen?
Bulgarije, toch....?quote:Op zondag 6 mei 2007 12:58 schreef neutimo het volgende:
[..]
Die kan je alleen maar halen in een bepaald oost Europees land...!
Bedankt voor de link, maar ik denk niet dat hier veel mensen die Bulgaars kunnenquote:Op maandag 7 mei 2007 09:27 schreef neutimo het volgende:
Ja Bulgarije voor omgerekend ongeveer 1 euro per heupflesje.
http://www.blackramwhisky.com/
Leuk! Viel het verschil tussen de 3 12-jarigen niet meteen op? Of waren de verschillen moeilijk waar te nemen? Hou ons op de hoogte van de 2e ronde.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:12 schreef parterrepact het volgende:
Line up van een proeverijtje gisteren:
- Highland Park 1993 - 2005 (signatory vintage)
- Highland Park 12 yrs (ronde koker)
- Highland Park 12 yrs (vierkanten doos)
- Highland Park 12 yrs (de nieuwe)
- Highland Park 18 yrs
Wat kan dezelfde whisky veranderen in een paar jaar tijd!!
Welke van de 3 twaalfjarigen de lekkerste was moeten we nog een her-tasting voor doen
da's een goede voor de volgende keer! Nu hadden we in het achterhoofd de gedachte dat de oudste de lekkerste zou moeten zijn.. (zoals op internet vaak gezegd wordt) je begint dan al wat bevooroordeeld te proeven.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:27 schreef pavv het volgende:
Wel lekker blind proeven he...dat houdt de vergelijking zuiver....
En dit weekend maak ik zo'n 50 uur met 1 project en 2 baantjes, en van dat geld ga ik ook een erg mooie fles kopen!quote:
waar zit ie in Den Bosch?quote:Op zondag 20 mei 2007 16:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Iemand ervaring met de Koning in Den Bosch?
En voor een verjaardag deze:quote:Laphroaig 15 yo 1991/2007 (52.1%, Signatory, cask #6978, 183 bottles) A brand new cask from Signatory’s series of well-reputed 1991 Laphroaigs. I hope this is not a death seat after that great sherried 1987. Colour: white wine. Nose: yes, it’s a little shyer but let’s be fair and give it a little time... Okay, now it is very expressive indeed. More natural but also fresher than the 1987, starting with fresh butter and vanilla, crystal-clean peat and a whole plate of oysters. It stays very maritime for a while and gets then more medicinal, quite expectedly, with also notes of diesel oil. We have also quite some freshly cut apples, fresh almonds again and whiffs of garden bonfire. This one isn’t too boldly peaty and smoky but rather ultra-clean – yet complex. Excellent. Mouth: totally excellent again at the attack, punchy, peaty, tarry, coastal and medicinal as it should be but not raw or aggressive in any way. Perfect balance between the sweetness and the phenols, a prototypical ‘Bourbon-style’ Laphroaig. Mr Symington, we hope you still have a few other casks from the same series. Finish: extremely long, extremely compact, getting very peppery besides the heavy peatiness, with no flaws whatsoever that I could spot (and believe me, I tried hard). ‘Natural’ Laphroaig in its full glory. Cask #6981 was worth 91 points in my books, this one will fetch 92 points, well-deserved.
Zo, dat zijn twee hele mooie flesjes.....Zeker die laphroaig lijkt me zeer interessant.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:07 schreef -Lone- het volgende:
Jeej morgen mag ik weer naar me slijterGaan we deze op halen:
Laphroaig 15 yo 1991/2007 (52.1%, Signatory, cask #6978, 183 bottles)
RedBreast - non chill filtered 15 years ( 0,7 ltr, 46%)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |